Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel GT Concept se oficiálně představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Pro autosalon v Ženevě připravený Opel GT Concept má s motorem za přední nápravou, sekvenční převodovkou a pohonem zadních kol představovat skutečný sportovní automobil.

Automobilka Opel poměrně rychle ukončila hru na postupné odhalování a po dvou ochutnávkách představuje GT Concept prostřednictvím série snímků, na nichž nám servíruje především linie jeho karoserie z nejrůznějších úhlů.

Opel GT Concept svým designem jasně rozvíjí styl své značky směrem ke kompaktnímu sportovnímu kupé s tradiční siluetou, jíž vévodí dlouhá nízká příď, na níž navazuje k zadním kolům posunutá kabina se splývavou linií střechy.

Rüsselsheimská automobilka nezapomíná opět připomenout, že červená přední kola jsou odkazem na motocykl Opel Motoclub 500, představený v roce 1928 s červenými pneumatikami.

Svým jménem i pojetím ovšem koncept navazuje především na původní kupé Opel GT z let 1968 až 1973. Samotná automobilka pak připomíná prototyp Experimental GT z roku 1965, který byl přímým předchůdcem tohoto modelu a uvádí, že nový GT Concept byl navržen podle stejné filozofie.

Opel do stylového designu svého konceptu zakomponoval i několik zajímavých novinek. Patří mezi ně například světlomety IntelliLUX s technologií Matrix LED nebo rozměrné dveře s integrovanými okny, zlepšujícími proudění vzduchu kolem vozu díky tomu, že mezi nimi a rámy dveří není žádný přechodový schod nebo těsnění.

Samotné dveře se otevírají za pomoci dotykového tlačítka umístěného v červené linii, táhnoucí se od předního kola až k zadnímu oknu. Při otevírání se dveře výrazně zanoří do podběhů předních kol a vytvoří poměrně velký prostor pro nastupování i na relativně úzkých parkovacích místech. Opel uvádí, že má toto řešení patentováno.

Dvoumístný interiér má nabízet dostatek prostoru i velmi vysokým řidičům a vedle klasicky tvarované palubní desky s výraznými tubusy přístrojů a neobvykle tvarovaným volantem zaujme i dvojicí monitorů. Na ty se přenáší obraz z dvojice kamer namontovaných za podběhy kol a nahrazujících klasická vnější zpětná zrcátka. Podle Opelu je díky způsobu otevírání dveří a těmto kamerám ideálním sportovním vozem i pro jízdu ve městě.

Pozornost pak má přitahovat i čelní okno, které bez jakéhokoliv přerušení přechází do prosklené střechy nebo absence víka zavazadlového prostoru. Zadní okno je podobně jako u původního GT nebo Chevroletů Corvette ze šedesátých a sedmdesátých let pevné. Pro někoho se bude jednat určitě o velmi nepraktické řešení, ale Opel se tím do jisté míry vrací ke kořenům sportovních vozů, kdy v nich jezdili sportovci, pro něž nebyl problém se pro svá zavazadla otočit za sedadlo.

Vedle samotného designu si GT Concept zaslouží pozornost i díky své technice. Neoficiální zprávy o použití pohonu předních kol mohou být zapomenuty, protože Opel zvolil podobnou koncepci jako u jmenovců z minulosti.

Kupé má za přední nápravou uložen moderní celohliníkový tříválec o objemu 1,0 litru vybavený přeplňováním, který vychází z pohonných jednotek používaných v sériových vozech Adam, Corsa a Astra. Pod kapotou GT Concept má tento motor s přímým vstřikováním paliva výkon 107 kW (145 k) a točivý moment 205 N.m. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pádly pod volantem jsou poháněna kola zadní nápravy.

Opel GT Concept s celkovou hmotností do 1000 kg má být schopen zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 8,0 s a jeho maximální rychlost je 215 km/h. Informace o spotřebě paliva automobilka prozatím neuvádí.

Podle neoficiálních zpráv, následujících oficiální odhalení, má Opel GT Concept údajně posloužit pro ověření reakcí zákazníků na tento typ vozu. Pokud média i veřejnost zareagují pozitivně a projeví zájem o sériový model, pak máme produkční verzi očekávat v roce 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Avatar - pumpkin
28. 1. 2016 00:37
Re: Slabota
Hej, to nové už bolo len trojča Staturnu Sky a Pontiacu Solstice.
Avatar - pumpkin
28. 1. 2016 00:34
Re: Krásne
Sorry, ale to je čo za argument? Kam by sme sa s takýmto uvažovaním dostali? Prečo by mali byť dnešné autá prísne proporčné? Existuje plno príkladov, kedy disproporcia naozaj nie je na škodu.
Avatar - beibej
27. 1. 2016 21:59
Re: Slabota
Tak to asi nebyl GT ten novej, to byl asi Speedster ne? Jestli to byl ten co dělali s Lotusem. Nové (tehdy) GT už mělo klasiku motor vpředu ne uprostřed.
Avatar - Bully_
27. 1. 2016 13:30
Bravo GT!
V prvni rade jsem rad, ze tohle GT od Opelu (snad nekdy?) bude opravdove kupe s tou spravnou pohanenou napravou a ne jenom nejaky tridverovy derivat Astry. Koncept vypada vazne atraktivne :yes: Prestoze dokazu pochopit i velkou davku nekomfortu, vlastniho sportovnim kupe, libi se mne i detaily zvysujici uzivatelskou privetivost. Proc ne, kdyz to jde.
Skoda toho moturku. Nejde ani tak o 3 valce, ktere nakonec nemusi znit spatne, ale od vozu s podobnym designem cekam proste tak nejak vic "trhani asfaltu". Treba bude i nejake GT OPC :-) , nejenom lifestylove kupatko pro zeny, jako byvala Tigra.
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2016 12:44
je to len koncept
a tie ako vieme ..... sa zvyknu dost odlisovat od buducich serioviek ;-) ... co z tohto opla ( teda z tohto konceptu ) prejde do serie bude nakoniec snad len jeho silueta a velkost kolies... takze je zbytocne riesit ze sa mi nepacia farebne kola a tvar masky a bla bla u konceptu........ koncept ma ukazat smerovanie a mozny smer znacky ale neukazuje "uz hotovy" dizajn.. aj keby bol koncept cely ruzovy... je to uplne jedno

mna skor zaujala nizka hmotnost... sikovne male rozmery.... kompaktnost.... takto nejako ma vyzerat sportove auto.... taky tazkotonazny MB AMG si moze kludne zobrat priklad z tejto studie ako ma vyzerat skutocne sportove auto ... lebo sportove auto a monstrum nie je jedno a to iste.... navzdory tomu ze s tym niekto nemusi suhlasit.....

PS: mohol by to byt zaujimavy priamy/nepriamy konkurent pre kabrio MX5ku....