Opel GT Concept se oficiálně představuje
Automobilka Opel poměrně rychle ukončila hru na postupné odhalování a po dvou ochutnávkách představuje GT Concept prostřednictvím série snímků, na nichž nám servíruje především linie jeho karoserie z nejrůznějších úhlů.
Opel GT Concept svým designem jasně rozvíjí styl své značky směrem ke kompaktnímu sportovnímu kupé s tradiční siluetou, jíž vévodí dlouhá nízká příď, na níž navazuje k zadním kolům posunutá kabina se splývavou linií střechy.
Rüsselsheimská automobilka nezapomíná opět připomenout, že červená přední kola jsou odkazem na motocykl Opel Motoclub 500, představený v roce 1928 s červenými pneumatikami.
Svým jménem i pojetím ovšem koncept navazuje především na původní kupé Opel GT z let 1968 až 1973. Samotná automobilka pak připomíná prototyp Experimental GT z roku 1965, který byl přímým předchůdcem tohoto modelu a uvádí, že nový GT Concept byl navržen podle stejné filozofie.
Opel do stylového designu svého konceptu zakomponoval i několik zajímavých novinek. Patří mezi ně například světlomety IntelliLUX s technologií Matrix LED nebo rozměrné dveře s integrovanými okny, zlepšujícími proudění vzduchu kolem vozu díky tomu, že mezi nimi a rámy dveří není žádný přechodový schod nebo těsnění.
Samotné dveře se otevírají za pomoci dotykového tlačítka umístěného v červené linii, táhnoucí se od předního kola až k zadnímu oknu. Při otevírání se dveře výrazně zanoří do podběhů předních kol a vytvoří poměrně velký prostor pro nastupování i na relativně úzkých parkovacích místech. Opel uvádí, že má toto řešení patentováno.
Dvoumístný interiér má nabízet dostatek prostoru i velmi vysokým řidičům a vedle klasicky tvarované palubní desky s výraznými tubusy přístrojů a neobvykle tvarovaným volantem zaujme i dvojicí monitorů. Na ty se přenáší obraz z dvojice kamer namontovaných za podběhy kol a nahrazujících klasická vnější zpětná zrcátka. Podle Opelu je díky způsobu otevírání dveří a těmto kamerám ideálním sportovním vozem i pro jízdu ve městě.
Pozornost pak má přitahovat i čelní okno, které bez jakéhokoliv přerušení přechází do prosklené střechy nebo absence víka zavazadlového prostoru. Zadní okno je podobně jako u původního GT nebo Chevroletů Corvette ze šedesátých a sedmdesátých let pevné. Pro někoho se bude jednat určitě o velmi nepraktické řešení, ale Opel se tím do jisté míry vrací ke kořenům sportovních vozů, kdy v nich jezdili sportovci, pro něž nebyl problém se pro svá zavazadla otočit za sedadlo.
Vedle samotného designu si GT Concept zaslouží pozornost i díky své technice. Neoficiální zprávy o použití pohonu předních kol mohou být zapomenuty, protože Opel zvolil podobnou koncepci jako u jmenovců z minulosti.
Kupé má za přední nápravou uložen moderní celohliníkový tříválec o objemu 1,0 litru vybavený přeplňováním, který vychází z pohonných jednotek používaných v sériových vozech Adam, Corsa a Astra. Pod kapotou GT Concept má tento motor s přímým vstřikováním paliva výkon 107 kW (145 k) a točivý moment 205 N.m. Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s možností řazení pádly pod volantem jsou poháněna kola zadní nápravy.
Opel GT Concept s celkovou hmotností do 1000 kg má být schopen zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 8,0 s a jeho maximální rychlost je 215 km/h. Informace o spotřebě paliva automobilka prozatím neuvádí.
Podle neoficiálních zpráv, následujících oficiální odhalení, má Opel GT Concept údajně posloužit pro ověření reakcí zákazníků na tento typ vozu. Pokud média i veřejnost zareagují pozitivně a projeví zájem o sériový model, pak máme produkční verzi očekávat v roce 2017.