moc dobře vis, ze je nejakej rezim mereni spotreby, tak se podle toho rezimu testuje.
když někdo bude jezdit 30km do práce, tam dobije a 30km zpet, muze jezdit za nulu
No ved prave. Zakrivene uhorky znormovat v EU vedia, ale hausnumera o spotrebe sa doporiadku nemozu dat? A to sa tyka aj ne-hybridov predsa, tam tie cisla tiez vychadzaju nerealne. Ked je norma nezmyselna, resp. nema nic spolocne s realnym pouzivanim, tak naco je? Zaujimave ze v usa im taketo neprejde.
Pozri si normu, podla ktorej sa testuje v NEDC a pochopis, ze nie.
Ja ju z hlavy neviem, _MT_ to tu par krat vysvetloval - nieco na sposob, ze mozu merat len mensiu vzdialenost, potom dobijat a tak... A potom to cele preratavaju a vylezie im take cislo. :-!
Ako fakt sorry, nechce sa mi to hladat, ale je to tak, ze nejaku cast prejdu na baterky a zvysok na palivo do spalovacieho motora.
Dokonca sa mi zda, ze ani cely dojazd bateriek nevyuzivaju, lebo spotrebu takto podobnych plug-inov ma porovnatelnu aj nieco od Audi, ktore ma ale dojazd na baterky 54 km.
Fakt sorry, nepomozem ti. Ber to ale proste ako fakt, ze je to nejaky NEDC nezmyselny cyklus pre Plug-in hybridy. Tot vsio. :-!
AUDI: no já si naivně myslel že normovaný dojezd by mohl být v souladu s normovanou spotřebou. Jestli jsou ty normy diametrálně odlišné a nekompatibilní tak jsou úplně k *.
Ja len dufam, ze sa tu ukaze _MT_ a vysvetli ti to pekne v skratke zrozumitelne. ;-)
Ked som to vtedy od neho cital, hned som to pochopil a odvtedy sa nad tymi hausnumerami absolutne nepozastavujem. Akurat berem ako malu konkurencnu vyhodu v realnom svete, ze Audi dokaze na tie o cosi väcsie baterie prejst o cosi väcsiu vzdialenost, takze pre niekoho to moze byt potesitelne. ;-)
Jednoduše řečeno se počítá, že na každou vyjetou baterii připadne 25 km na palivo. Není to úplně přesné, ale o to zhruba jde.
Složitěji: Určí dvě spotřeby. Při první si smí auto vybít baterii. Pokud zvládne celý NEDC na elektřinu, tak je nulová. Při druhé nesmí. Ta podmínka je myslím daná tak, že nesmí mít na konci méně energie v bateriích než na začátku, ale nejsem si úplně jistý. A z těhle dvou spotřeb udělají vážený průměr. Pro první je váhou dojezd v NEDC na nabitou baterii (tedy po kolika km se baterie vybije). Pro druhou je to pevně daných 25 km.
Když si vezmu jako příklad hybridní A3. Ta má první spotřebu nula, druhou 4,5, dojezd na baterie je 50 km. Takže máš: 50/75 * 0 + 25/75 * 4,5 = 1,5
.... a cílem je tedy masové klamání spotřebitelů. Pokud auto s normovaným dojezdem 600 km musím nabíjet už po 40+25 = 65 km, tak je něco ale hodně špatně
Seriózní výrobce by řekl: Podle nerálných norem dojedete 600 kiláků se spotřebou 2 ltr. Skutečné reálné hodnoty jsou však tolik a tolik....
Buď rád, že pro výpočet dojezdu nepoužili tu výslednou průměrnou spotřebu (předpokládám, že si pro výpočet dojezdu dovolili jedno nabití baterie). ;-) Tady jde o CO2. Prostě chtějí plug-in hybridy zvýhodnit a počítají s nějakým dojížděním a pravidelným nabíjením. Realita je, že tu schopnost mají; měla by být nějak zohledněna. Jak přesně, o tom se dá debatovat, jako o celém cyklu.
Souvislosti chápu, při krátkých trasách a velmi častém dobíjení dokonce i ta průměrná spotřeba může být reálná.
Ale dojezd je něco jiného. Tam přece žádné dobíjení už nemá co pohledávat. Dojezd by měl být jednorázový dosah auta s plnou nádrží a nabitou baterkou. Jinak je to hausnumero k ničemu
A co se ti nelíbí na dojezdu? Pokud to auto má normovanou spotřebu 2,1 litru a nabíjel bys, jak se předpokládá, tak by při 41 litrové nádrži byl dojezd kapánek větší než 600 km.
Neměl by být jen kapánek větší, ale několikanásobně. Normy celkem chápu ale z těch normovaných čísel už napohled čiší lumpárna. Minimálně v tom, že absolutně ignorují spotřebu elektřiny.
Blbost! Normospotřeba slouží k porovnávání aut mezi sebou a ne jako přesné číslo za kolik budou jezdit všichni. To snad pochopí i malé dítě! A to že do toho u plugin hybridu taháš i dojezd... bez urážky, ale kterou základní školu jsi absolvoval?
Mě ale fascinuje jak každý řve, že VW lhalo svým zákazníkům o emisích, ale že tady BMW lže naprosto nehorázně o spotřebě a tudíž i o emisích CO2, to snad vůbec nikomu nevadí? Tahle lež je nějak diametrálně jiná než lež o NOx emisích? Podle mě je naprosto stejně nehorázná a trestu hodná.
Docela mě pobavila tahle část, citace:
"...Z běžné domácí sítě jej nabijete za tři a čtvrt hodiny a rychlonabíječka ubere z celkového času celou hodinu. Poznámky o tom, že plug-in hybridy zatěžují zákazníky dlouhými časy nabíjení, tedy dostávají pořádný protiargument...."
Řečeno jinak auto musí stát dvě a čtvrt hodiny na rychlonabíječce kvůli pouhým 40 km elektrického dojezdu. Fakt pořádný protiargument. :-)
A ještě drobnost, v technických údajích bych asi preferoval slovo elektřina. Výraz "elektrika" říkaly naše prababičky.
Byrokrati, tak už změňte tu metodiku měření, protože toto je fraška.
Dříve to byla spotřeba při 60, 90 a 120 km, sice na válcích, ale bylo to přesnější.
mínus půl až mínus jeden litr na 100 km. Opravdu vážně. Podle oficiální Břežanské metodiky měření. To se začíná se zahřátým autem, téměř zcela prázdnou baterkou na horním konci Břežanského údolí. A dole je již baterie dobitá, celé se to nějak započítá podle zadání a je to! Kde mám tu nobelovku? Nebo aspoň ten Bruselskej pětimístnej měsíční euro plat? >:D
Hele, jak jsem psal výše, když budeš jezdit 20i kilometrový úseky a pořád dobíjet (běžné dojíždění do zaměstnání) můžeš mít spotřebu i nižší než 2,1 litru!
V tomto případě je možné se na deklarovanou spotřebu dostat!!
Narozdíl třeba od údaje 3,0 l na sto u TDI Bluemotion od VW... Tam to možné (reálně) není.