Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 330e na nových fotkách: 185 kW a spotřeba 2,1 l/100 km

Jan Mička
Diskuze (59)
Plug-in hybridní BMW 330e má 185 kW a jezdit by mělo za dva litry benzinu na sto kilometrů. Vůz se nyní představuje na nových fotografiích.

Hybridní technologie zažívá v posledních letech velký rozmach především v luxusním segmentu. Nabídku automobilky Lexus si už bez nich snad ani neumíme představit, Infiniti se loni nedávno blýsklo skvěle fungující Q50 S a pozadu nezůstávají ani Audi, Mercedes-Benz a BMW. Vedle mild a full hybridů se čím sál častěji dostávají do povědomí také plug-in hybridi, jejichž baterie snadno dobijete z běžné elektrické sítě a s trochou snahy můžete jezdit klidně i za dva litry benzinu na sto kilometrů.

Nedávno jsme vyzkoušeli Mercedes-Benz C 350 e a byli překvapeni, že za ideálních podmínek jeho spotřeba skutečně padá pod nějak ke třem litrům na sto kilometrů. V podobném duchu nyní nastupuje také BMW s modelem 330e, které právě dnes zkoušíme na mezinárodní prezentaci v Mnichově. Jízdní dojmy přineseme velmi brzy, než se tak ale stane, prohlédněte si vůz na zcela nových fotografiích.

Už technické parametry BMW 330e vypadají velice zajímavě. Dvoulitrový turbomotor jako základ (135 kW), elektromotor (65 kW) jako schopný pohánět automobil až na vzdálenost 40 kilometrů (do rychlosti 120 km/h) a spotřeba v rozmezí 1,9 – 2,1 l/100 km. Kombinovaný výkon soustavy činí 185 kW a točivý moment má velmi příjemných 420 N.m, těšit se tedy můžeme na hodně dynamickou jízdu!

Pokud ale chcete být co „nejčistější“, je třeba co nejvíce využívat akumulátor o kapacitě 7,6 kW, který z běžné domácí sítě jej nabijete za tři a čtvrt hodiny. Poznámky o tom, že plug-in hybridy zatěžují zákazníky dlouhými časy nabíjení, tedy dostávají pořádný protiargument. Počkejme si však na to, s jakými dalšími poznatky se z Německa vrátí kolega David Bureš.

BMW 330e - vybrané technické údaje
ParametrHodnota
Spalovací motorpřeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem [cm3]1997 cm3
Největší výkon [kW]135
Výkon elektromotoru [kW]65
Celkový výkon hybridní soustavy [kW]185
Celkový točivý moment hybridní soustavy [N.m]420
Normovaný dojezd na elektřinu [km]40
Maximální rychlost na elektřinu [km/h]120
Normovaný dojez v hybridním režimu [km]600
Kombinovaná spotřeba paliva v hybridním režimu [l/100 km]1,9 až 2,1
Kapacita akumulátoru [kWh]7,6
Základní cena [Kč]1.133.600

Jan Mička
Diskuze (59)
1. 2. 2016 08:12
Re: Ti co se podílejí na měření spotřeby,
Čili to je legální lhaní podle EU norem?
1. 2. 2016 08:07
Re: Ti co se podílejí na měření spotřeby,
Jak to myslíš?
31. 1. 2016 13:51
Re: já s tím umím jezdit za...
Hele, jak jsem psal výše, když budeš jezdit 20i kilometrový úseky a pořád dobíjet (běžné dojíždění do zaměstnání) můžeš mít spotřebu i nižší než 2,1 litru!

V tomto případě je možné se na deklarovanou spotřebu dostat!!

Narozdíl třeba od údaje 3,0 l na sto u TDI Bluemotion od VW... Tam to možné (reálně) není.
Avatar - beibej
31. 1. 2016 00:34
já s tím umím jezdit za...
mínus půl až mínus jeden litr na 100 km. Opravdu vážně. Podle oficiální Břežanské metodiky měření. To se začíná se zahřátým autem, téměř zcela prázdnou baterkou na horním konci Břežanského údolí. A dole je již baterie dobitá, celé se to nějak započítá podle zadání a je to! Kde mám tu nobelovku? Nebo aspoň ten Bruselskej pětimístnej měsíční euro plat? >:D
Avatar - praděda7
30. 1. 2016 15:46
Re: NESKUTEČNÁ FRAŠKA SE SPOTŘEBOU
Řekl bych, že hodně lidí, co by si takový vůz mohli koupit, pracují z domu, takže mají ušetříno....... ;-)