dalo by sa o tom diskutovať, ale úplne mimo to nie je. Audi má fakt široké rozpätie a je často medzi prvými v uvádzaní modelov. Patrí jednoznačne do D3 a nikdy nemeditovali, či majú urobiť miniauto alebo maxiauto, suv alebo šport ako iní.
O tom ze audi patri do premie se nikdo prit nebude, o tom kdo urcuje trendy by se dalo bavit dlouze, ale o tom ze audi neni "jiz roky jasnym trendsetterem" se bavit ani nemusime. Jako na trendsettra se da divat na celou D3 kombinovane. Treba o tom v clanku zminenem prvenstvi audi v malych vozech, jestli by se nemelo trosku prihlednout k tomu, ze MB i BMW prodavaji male vozy (a prodavali jiz pred audi), jen pod zvlast znackem (mini/smart). Mrknout by se melo na trend s SUV (urcujici trend nasi doby), kdo jej zapocal (MB), na trend s ctyrdverovyma coupe (MB) a nakonec mi u audi zustava predevsim ten pohon 4x4, duraz na kvalitu interieru kdy ostatni na ni castecne rezignovali. Technologie svetel, tri nejvetsi milniky posledni doby: xenony (BMW)/LED(Audi)/laser(BMW) taky nehraji jasne pro audi a dalo by se pokracovat.
Jednoduse každý chvilku tahá pilku, ten autoruv vyrok je ale nonsens. >:-[]
kedysi sme tu mali aj model bmw 3 compact.... v podstate trojdverak skrateny na podvozku klasickej 3ky.... neviem ci tieto bawa neboli dokonca este skor ako prve A3ky ... aj ked svojho casu ich nikto neradil do nizsej strednej.... ( zrejme kvoli nezmenenemu razvoru na urovni klasickej vacsej 3ky ) ... ovsem dnes je nejaky ten starsi bmw 3 compact mensi ako astra ci golfik ... ale to uz je pohlad skrz roky dozadu .... auta nam za poslednych 15 rokov hodne povyrastli ... takze sa to uz neda takto zrovnavat ja viem ...
ked sme teda uz pri tych trendsetteroch alebo zakladateloch akejsi kompaktnej premie .... tak podla mna tuto lavinu mensich kompaktnejsich v podstate uz takmer nepremiovych premioviek spustilo prave bmw s modelom 3 compact
XE je dost kompaktní, koncept R-D6 vypadal na svou dobu dobře, ale myslím, že dnes Jag žádnou nákupní tašku nepotřebuje. Spíš by se měl soustředit na zlepšení současných modelů, karosářské varianty, motorizace. Na malém modelu mají menší zisk. Já stále vyhlížím kupé na základě XE. Jag v současné době nemá levnější a praktičtější sporťák, než F-Type, přitom A5,4er,C coupé, ty se všechny prodávají slušně.
Taky si myslím, že by se JAG neměl pouštět do žádných "nákupních tašek". Ale doba je těžká a pokud není prémiová automobilka součástí velkého koncernu, který má filiálku která v Evropě nákupní tašky vyrábí a prodává, jako třeba VW má škodovku, tak moc na vybranou nemá. Tady zase zaleží na indických majitelích. Ale dlouhodobě budou muset pokrýt všechny segmenty trhu, jako to třeba musel udělat MB. A pod tím samým tlakem je třeba BMW. Na vývoj nových modelů jsou potřeba astronomické částky, které si jednak může koncern lépe dovolit, ale hlavně je můžou zaměřit tam, kde má konkurence slabiny. :-!
Místo těchto ptákovin nám raději řekněte, jak to bude s verzí kombi (sportbrake) u modelů XE a XF. Nikde vidu ani slechu? Snad se na to Jaguar nechystá v této generaci vykašlat.
Já si myslím, že mají svou modelovou řadu dost vymazlenou a do žádných blbostí by se pouštět neměli. Model XE je dostatečně malý a úspěšně konkuruje jak BMW 3-4 tak Mercedesu C. Dělat něco menšího by bylo pro takovou značku nedůstojné i když obchodně asi hodně zajímavé. Škoda, že nemají ve svém portfoliu značku MINI, tam by se mohli na kompaktech vyřádit.