Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar: Kompaktní model se odkládá

Michal Fokt Michal Fokt 9. 2. 2016 • 05:08
9
Mít zástupce v nižší střední třídě už je dnes pro prémiové značky povinnost. Jaguar ale nespěchá, do konce dekády takové auto mít nebude.

Ačkoli není Audi největší prémiovou značkou, je už roky jasným "trendsetterem" s poněkud destruktivním vlivem na desítky let fungující standardy v této kategorii aut. Vždyť právě Audi může za to, že dnes je bezmála povinností mít auto s pohonem všech kol a v Ingolstadtu byli z evropských značek první, kdo rozšířil své portfolio nejprve do nižší střední třídy a pak i mezi malá auta. A dnes už mají kompaktní modely téměř všechny luxusní značky a kdo nemá, tedy dnes snad už jen Cadillac a Jaguar, ten je připravuje.

Cadillac už slíbil, že jeho kompakt bude mít pohon zadních kol, zatímco Jaguar neslibuje nic, mlží a zprávy o zvažovaném modelu nižší střední třídy nebyly nikdy potvrzeny, jakkoli se dnes už považuje za samozřejmost.

Jenže nejnovější informace mluví o tom, že Jaguar svého zástupce v této třídě mít nebude minimálně do konce dekády. "Trend malých aut je v prémiovém segmentu velmi silný a značky si v něm vedou dobře," komentuje situaci ředitel Jaguar Australia Matthew Wiesner, ale co se týče Velké kočky, takový model se "rozhodně neobjeví v současném produktovém cyklu automobilky". To znamená, že s "malým" Jaguarem musíme počítat až po roce 2020. Ano, musíme, Wiesner připustil, že automobilka má mezery v nabídce a on by je rád viděl zaplněné.

Je ovšem otázkou, čím mezeru vyplní. Platforma iQ sice může být zmenšena tak, aby nesla auto velikostně pod XE, ale takový vůz by mohl být dost drahý a mít poměrně stísněný interiér. Možností by bylo využít platformu s pohonem předních kol, ovšem Wiesner pokládá řečnickou otázku: "Může předokolková platforma naplnit odkaz Jaguaru? Nevím... Rozhodnutí bude na pánech ve velké Británii!" Prostě a jednoduše - i Jaguar bude mít kompakt, jen později a není jisté, na jaké platformě...

Témata
10. 2. 2016 23:10
raději ne
Já si myslím, že mají svou modelovou řadu dost vymazlenou a do žádných blbostí by se pouštět neměli. Model XE je dostatečně malý a úspěšně konkuruje jak BMW 3-4 tak Mercedesu C. Dělat něco menšího by bylo pro takovou značku nedůstojné i když obchodně asi hodně zajímavé. Škoda, že nemají ve svém portfoliu značku MINI, tam by se mohli na kompaktech vyřádit.
10. 2. 2016 12:06
Re: XC?
Taky si myslím, že by se JAG neměl pouštět do žádných "nákupních tašek". Ale doba je těžká a pokud není prémiová automobilka součástí velkého koncernu, který má filiálku která v Evropě nákupní tašky vyrábí a prodává, jako třeba VW má škodovku, tak moc na vybranou nemá. Tady zase zaleží na indických majitelích. Ale dlouhodobě budou muset pokrýt všechny segmenty trhu, jako to třeba musel udělat MB. A pod tím samým tlakem je třeba BMW. Na vývoj nových modelů jsou potřeba astronomické částky, které si jednak může koncern lépe dovolit, ale hlavně je můžou zaměřit tam, kde má konkurence slabiny. :-!
9. 2. 2016 16:48
Sportbrake?
Místo těchto ptákovin nám raději řekněte, jak to bude s verzí kombi (sportbrake) u modelů XE a XF. Nikde vidu ani slechu? Snad se na to Jaguar nechystá v této generaci vykašlat.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 2. 2016 15:46
XC?
XE je dost kompaktní, koncept R-D6 vypadal na svou dobu dobře, ale myslím, že dnes Jag žádnou nákupní tašku nepotřebuje. Spíš by se měl soustředit na zlepšení současných modelů, karosářské varianty, motorizace. Na malém modelu mají menší zisk. Já stále vyhlížím kupé na základě XE. Jag v současné době nemá levnější a praktičtější sporťák, než F-Type, přitom A5,4er,C coupé, ty se všechny prodávají slušně.
9. 2. 2016 15:35
Re: "trendsetter"
s tým, čo píšeš sa dá súhlasiť, ja len píšem, že úplne mimo to nebolo, ešte tam mohla pri troche snahy byť škodofka s oktáfkou f tdičku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud