Ale to su zazihove, nie turbo vznety, takze ziadne sadze alebo NOx. Teraz napriklad to dopadne tak, ze automobilky dostanu v EU vinimky na NOx do roku 2025. V US si neskrtnu ani dnes.
To není pravda. Jinak by pro ně limity nemusely být. I když samozřejmě záleží na motoru. Obecně vzato přímé vstřikování je tu špatná zpráva. Pevných částic vypouští o několik řádů více a kolikrát je přímého vstřikování využito ke spalování chudé směsi (pro snížení spotřeby), takže jsou vyšší i emise oxidů dusíku (i když na tom nejsou tak špatně jako vznětové motory). A kam jde vývoj? Vznětové motory na benzín (uvidíme, jestli se jim to někdy podaří dostat do sériové výroby).
Benzinovy motor ale obvykle davkuje palivo v idealnom pomere ku kysliku, takze nema nadmernu produkciu oxidov dusika ako diesel.
Ak je to nepriame vsetkovanie (MPI) tak to neprodukuje ani ziadne mikroskopicke karcinogenne sadze.
Motory ktore sa snazia setrit naftou su na tom paradoxne horsie.
Nejake skodlive latky ucrite ta hracka vypusta tak ako kazdy motor - mozno HC. Oxidov uhlika by som sa moc nebal, CO2 je na samostatnu temu, ale zdraviu rozhodne neskodi.