Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram Power Wagon zůstává věrný osmiválci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Ram Truck si pro autosalon v Chicagu připravil premiéru výkonného pick-upu Power Wagon v podobě pro modelový rok 2017.

Ram Power Wagon, jehož nejnovější provedení se představí na Chicago Auto Show pořádané od 13. do 21. února letošního roku, je nejbližším konkurentem pro Ford F-150 Raptor. Zároveň navazuje na linii výkonných pick-upů z let 1945 až 1980, jejichž slávu především na domácí severoamerické půdě založilo první provedení, které vycházelo z válečných ¾-tunových Dodge WC.

Pro modelový rok 2017 se Power Wagon, který vychází z modelu Ram 2500 Heavy Duty 4x4 Crew Cab dočkal především kosmetických úprav, zatímco techniku lze označit za sympaticky konzervativní.

Hlavní změny se tedy odehrály na karoserii, z níž zmizela drtivá většina chromu. Přídi nyní dominuje masivní černá maska chladiče, v jejímž středu je jméno značky a společnost jí dělá robustní nárazník, za nímž je ukryt elektrický naviják, který utáhne až 5440 kg, zatímco za samotný pick-up lze připojit přívěs o hmotnosti do 4550 kg.

Vzhled modelového roku 2017 je prakticky od přídě až po záď včetně designu kol a grafiky na bocích inspirován pick-upy Dodge Macho Power Wagon z let 1979 až 1980. Červený lak karoserie je s modely Power Wagon spojen prakticky od jejich počátků, ale Ram Truck zájemcům o nejnovější verzi nabídne možnost volby z celkem šesti odstínů laků karoserie.

Modelový rok 2017 přináší i drobné úpravy v interiéru, které souvisí s použitými materiály a jejich barevným provedením.

V případě techniky pak Ram Power Wagon zůstává věrný atmosférickému vidlicovému osmiválci HEMI o objemu 6,4 litru s výkonem 306 kW (415 k) a točivým momentem 581 N.m. Tyto hodnoty mohou mířit na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Ram Power Wagon je standardně vybaven elektronickými uzávěrkami předního i zadního diferenciálu a 17-palcovými koly obutými do 33-palcových pneumatik Goodyear Wrangler DuraTrac.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Barrichello
13. 2. 2016 18:28
Re: Životné prostredie po americky ...
Hemi je mpi. Primy vztrik nema
13. 2. 2016 14:42
6st.manual???
To jako radi tom padlem pod volantem?
13. 2. 2016 01:00
Re: Životné prostredie po americky ...
Aaaa, pán je očividně znalec ;-)
12. 2. 2016 19:10
Re: Životné prostredie po americky ...
To není pravda. Jinak by pro ně limity nemusely být. I když samozřejmě záleží na motoru. Obecně vzato přímé vstřikování je tu špatná zpráva. Pevných částic vypouští o několik řádů více a kolikrát je přímého vstřikování využito ke spalování chudé směsi (pro snížení spotřeby), takže jsou vyšší i emise oxidů dusíku (i když na tom nejsou tak špatně jako vznětové motory). A kam jde vývoj? Vznětové motory na benzín (uvidíme, jestli se jim to někdy podaří dostat do sériové výroby).
12. 2. 2016 16:37
Re: Životné prostredie po americky ...
Benzinovy motor ale obvykle davkuje palivo v idealnom pomere ku kysliku, takze nema nadmernu produkciu oxidov dusika ako diesel.
Ak je to nepriame vsetkovanie (MPI) tak to neprodukuje ani ziadne mikroskopicke karcinogenne sadze.
Motory ktore sa snazia setrit naftou su na tom paradoxne horsie.

Nejake skodlive latky ucrite ta hracka vypusta tak ako kazdy motor - mozno HC. Oxidov uhlika by som sa moc nebal, CO2 je na samostatnu temu, ale zdraviu rozhodne neskodi.