V turbobenzínu se šestikvaltem a solidní výbavou za 400, včetně metalízy a tempomatu... jo, to je slušná nabídka. Astra s Meganem to myslí vážně :-) . I nabídka barev je mnohem lepší než u Talismanu.
Údaje o maximálce a zrychlení jsou ale dost... hm, řekněme skromné, že dostane TCe ve vMax tolik naloženo i od té atmo 1.6 bych nečekal. Ale jasně, je to jen papír.
Pro mě je ta 1,2 TCE 100 překvápko - dosud byla ve verzi 115 a 130 Hp, pokud jsou údaje v článku správné (EDIT-jsou), je zde downgrade na 100 Hp? Takže nová generace nabídne v základu stařičkou 1,6 (snad ne u nás) a osekaný 1,2 TCe se 100 Hp, zatímco ta stará teď končila se základem TCe 115? To se mi jako super nabídka za 400 nezdá, právě s ohledem na motorizaci. S TCe 130 by to byla jiná káva...
Naopak, 1,2 TCe 130 je k tomu vozu ideální benzín, údaje o vysoké spotřebě v různých testech jsou úplně mimo (resp. jsou pravdivé prvních 10-15 tkm, novináři nelžou, jen jaksi nepočítají se syrovostí motoru), dynamika velmi dobrá a kultivovanost úžasná. Jen je zajímavé, že u výběhové generace jsou údaje o zrychlení 0-100 výrazně lepší... Zpřevodování, nebo vyšší hmotnost?
Také mi prozatím chybí něco mezi TCe 130 a TCe 205 - něco co má Ford ve Focusu v podobě výborné foukané 1,5 se 150 Hp. Snad časem přibude méně výkonná 1,6 TCe (Talisman ji má), to by bylo perfektní.
A nejvíce jsem zvědav na cenu GT v kombíku. Jen ta nemožnost manuálu, to mi hlava nebere...
Každopádně prodeje se rozjíždí, ceny si za 1-2 roky sednou a paleta motorů se (snad) rozšíří.
A já se strašně těším na osobní setkání a zkušební jízdu, někdy koncem března.
Astra i Tipo jsou levnější, ale zase mají v atmobenzínu jen 1.4, to je dost mínus. Tipo je v té Opening+ asi 350, Astra má plošnou slevu 50t takže 1.4 Enjoy vychází na 340 (ale ve výbavě toho dost chybí, to u toho Tipa ani ne).
Musíš to brát tak, že za těch 400 máš novinku a komplexní auto - ve výbavě jsou fakticky všechny základní věci včetně metalízy, z těch obvyklých chybí jen senzory a vyhřívané sedačky, které teda zřejmě pro Premiere nepůjdou doobjednat... ale i tak je to podle mě namíchané výborně.
Slabší TCe - no dobře, ale vem si, že třeba Astra má ten litr jen s 5MT, koncern začíná s 1.2TSI 63kW 5MT, v tomhle světle je 1.2TCe 74kW 6MT jako základ fajn. Uvidíme co ta dynamika v reálu, 0-100 za 12+ vypadá na papíře bídně a maximálka
mozno ta podladena verzia bude mat lepsie reakcie na plyn a celkovo plochejsi krutiak nie len na papieri ale i v reale... v konecnom dosledku tak moze byt prijemnejsia na jazdenie po meste a na primestske trasy kde je pravdepodobne aj urcena... u turba je +- 1s v 0-100 diskutabilna zatial co pruznost utrpiet nemusi u atmosfery to je viac vypovedajuca hodnota
Souhlas, cena mě ze začátku překvapila, ale když si vezmu, že je to zaváděcí edice obsahující vlastně vše potřebné včetně důstojné motorizace, tak musím dát :yes: . Kupovat auto nižší střední, Mégane bych zvážil.
Mě jen zklamal ten motor se 100 Hp. Dosud jsem se domníval, že základ bude TCe 115, případně teda klidně ta atmo 1,6, jak píše Já První, to má smysl. A tím, že mě ani nenapadla verze se sníženým výkonem, cítím takovou hořkou pachuť. (mimochodem, ona už ta TCe115 v dynamice nevyniká. Ve spotřebě a kultivovanosti ano.)
Jinak 1,6 TCe Renault s manuálem zatím nemá, Nissan ano. Takže technicky to možné je.
Skúste si to v článku zjednotiť. Nové Mégane mi príde ako blbosť. E-čko na konci nevyslovujeme, nie je dôvod na stredný rod, podobne ako pri slove pétanque. Rozumiem, že v titulke sa to viaže na Renault, preto mužský rod, ale tak by to malo byť všade.
Čo sa Méganu týka, tak výbava vyzerá ozaj prémiovo, držím palce. :yes:
v téhle nové generaci na rozdíl od té unylé minulé má švih a jiskru. Pokud bude jezdit, tak jak vypadá, tak zejména Astra a Focus mají důvod ke vráskám.
Neřekl bych. Astra i Megane si zachovali sve pozice. Astra je už tradičně z venku střižená jako mature němka a Megane vypadá pořád jako nevyskákaný mladík. Astra je celkově dotaženější v detailech a hlavně v interiéru, určitě je na tom líp než celoplastový superb. Megane by se musel pořádně vyšvihnout aby se výsledným dojmem z kvality interiéru dotáhl na Astru čemuž se mi nechce jak ho znám z předchozích generací věřit.
Teda ale soudit takhle od stolu, dle fotek, bych si netroufl. Dle osobní zkušenosti s interiéry Kadjaru a Talismanu ale můžeme být ještě sakra překvapení...
Je fakt, že v interiéru Talismanu za bratru 850 jsou dvě věci - ten tablet (resp. silný plastový rámeček kolem) a hlavně použití "chromovaných plastů" místo kovu (kdy Megane výběhové generace za 40% ceny tam ten kov má) - jejichž provedení mi přišlo na druhou nejvyšší výbavu nedůstojné. Jinak jsem chybu neobjevil, krásný interiér.
No kolega renaulťak tušim Matuji s interieru noveho Megana moc nadšeny nebyl. Jak se mu libil provedenim interier pravě Talisman tak Megane prej třidně nic moc.
Ja si na Megane zatim nějak nedokažu udělat nazor jestli libi nebo ne a to jak interier tak exterier. Tohle musim vidět v realu. Jinak se mi libi že nejde cestou kterou zavedlo snad Audi a to vyklizenosti kterou dnes přebira kde kdo. Klasičtěji pojete palubky kterou maji zatim např. Golf , Focus nebo pravě Megane rychle bohužel ubyvaji.
Já taky čekám na osobní setkání a projetí - asi při přezutí na letní kola. Čili názor zatím taky ne úplně vyhraněný, ale jsem zatím lehce optimistický. V kombíku, lepší výbavě, 1,6 TCe sokolo 150 Hp a manuálem by to mohlo být zajímavé. Pokud dovozce nepřestřelí cenu, což třeba v případě Kadjaru rozhodně udělal (stačí srovnat s cenami bratrance z Japonska).
To ja mam zatim času dost ale salon Renaultu mam par metru od baraku takže na něj určitě zajdu kouknout. Už jen ze zvědavosti jak vypada. Jinak koukal jsem na Kadjara a ten považuji za vzledově nejmeně povedeny model Renaultu za posledni roky. Naopak Espace to je vyloženě krasavec až jsem si řekl wow.
Rovnaký volant pre Kadjar, Talisman a Megane mi pripomína heslo "One Size Fits All".
A s tým zadným osvetlením, ako keby chceli okopírovať luxus Lincolnu. Netrúfli si však to "dotiahnuť" úplne. ;-)
mne to tak nepride, ked trci decentne z palubky hore LCD je to len na dobro veci, pekne nan vidis a rozbija uniformitu a trocha tu palubku cleni... je vela pohladov, radsej budem mat nieco v zornom poli na ociach ako zapracovany tablet v palubovke, to je podla mna desne riesenie hlavne pre NAVI
Astra vypada lacine, hlavne co se tyce prvnich dvou vybav a to mluvim o interieru (sedacky, stredovy panel divne posunuty, odkladac na mobil, material a funkce, zavazadlovy prostor s chlupatym kobercem a dve plastove "neco" na boku jako dekorace) i exterieru (tady se mi hlavne nelibi bocni sloupky, ktere vypadaji hodne lacine).
Taky si myslím, přijde mi, že megane vypadá uvnitř němečtěji než oblými tvary určovaný interier astry nebo us styl masivních mírně chaotických tvarů focusu.
Každopádně má to auto šmrnc, a jak říkáš, bude-li dobře jezdit, pak mají stíhači golfa dalšího silného hráče do party.
Ve Francii P308 +25%. Končil Megane. Podle mě nový Megane napodobí Clio a Captur, které konkurenty od PSA v prodejích poráží a půjde před 308 právě hodně na úkor Peugeotu.
Ve Francii +25%... a v celé Evropě +32%! Je mi jasné že Megane končí, jenže on končí už dlouho :-) . Megane ztratil nějakých 12t kousků... a 308 získala 52t. Prostě... čísla 308 jsou pro mě překvapení a neumím si je moc vysvětlit, žádná zásadní novinka u Peugeotu podle mě loni nebyla (jo, možná GT a GTi, ale v tom to nebude).
Tak je ještě otázka, jakou měl loni Peugeot s 308 cenovou politiku. Ale jinak je to úctyhodný výkon, zvlášť když se loni už u p308 neuplatňoval efekt novinky.
No to je ovšem brutální číslo... jako by Holandsko bylo půl Evropy, prostým vynásobením 12x12.000=144.000, což je víc než dal za rok třeba ten Megane v celé Evropě. Nechápu.
tak za to poděkuj jednomu "zpěvákovi", co sedí Na Příkopě. jinak Ty odvážnej, ještě v roce 2004 nižší střední na 425000 začínala v holobytu. Tohle je celkem vybavený vůz.
Spise by s tim mel neco udelat Golf o chlup vykonejsi benzinovy motor(7kW) ve druhe vybave je za 500 a to je hodne mimo. Kor kdyz ma tahle vybava u Meganu i prvky z nejvyssi vybavy Higline u Golfu za 536. Ta cena u zakladni motorizace Meganu s takovouto vybyvaou je velmi dobra a odpovida.
A o čem to je? Tvůj "argument" tak působí, jako by Golf byl něčím více. Jenže je to stejný mainstream, jako Mégane.
A vezmu-li ceníkové nabídky, pak srovnatelný Golf je skutečně za půlmilión. Anebo, pokud vezmu úplný základ s výrazně slabší 63 kW TSI, je to za 450 tisíc a to zase bude pár věcí chybět oproti Méganu. A argument "dealerské slevy a podobně" neberu, ty jdou sehnat všude.
Ještě jednou a pomalu. Megan se na českem trhu začina prezentovat cenovkou 400tkč což nepovažuji za nejšťastnějši když konkurence ma ceny "od" někde jinde. Nepřijde mi to jak nejlip uvest novy model ale možna se pletu. Jinak Golf je Golf a když to přeženu tak i kdyby na podvalniku přijel k nam na salon dobity od krup tak si kupce najde. Je to tak trochu o ovcich ale taky o tom že na tom autě nenajdeš zasadnějši slabiny.
Napsal jsi to sám. Konkurence má ceny "od", Megane začíná limitovanou edicí. Něco k nepochopení??? Že je tam slabej motor? To je u Golfa slabší. Že je tam plno výbavy? Jinde si připlať. Až přijde oficiální základní Megane "od", a bude za 400, pak se můžeme bavit. Zatím pleteš jablka a hrušky. Hlavně poplivat Renault a oslavit Golf, kterej dle tebe namá zásadnější slabiny... Haha. :-) Ale kopeš za VW, chápu.
V únorovym Auto7 je srovnání Megane, Golf a Astra. Zajímavý čtení.
Asi koukáme na jiné ceníky...Golf 81kw Comfortline stojí 440. Comfortline je srovnatelná výbava s Premiere Edition u Megane. Ale pravda ten Megane ma navíc LED světla, 16 kola (vs 15), handsfree kartu a s tim spojené features. Papírově je dynamika Golfu zase výrazně lepší než Megane, tak si vyber...
Neříkám že jedno je dobré a druhé špatné, jen konstatuji fakta ;)
443 je spravne, v rychlosti jsem prehledl motory. I tak je zde rozdil dosti vyrazny. Novy dynamicky model vs neustale faceliftovany Golf, ktery vypada dosti levne, minimalne exterier. Megane mi tedy dava vetsi smysl, uz kvuli uspore financi a neokoukanosti.
Čti ty články celé. Jedná se o speciální edici (něco jako měl Fiat s 500X), velmi dobře vybavenou.
Ale souhlas s jedním - základní TCe 100 je pro mě velmi nepříjemným překvapením, TCe 115 asi jako základ čekali všichni. Auto (byť velmi dobře vybavené) v C segmentu se 100 Hp za 400 je dost...
V te vybave neni nic zajimaveho, vsechno dneska standard - kdyz pominu akceptaci holobytu s cenou od. Kdyz k tomu pripocitam zakladni motor 1,2 TCe ... 100 hp, tak nevim cim chteji zaujmout.
Mimochodem na strankach: https://novymegane.renault.cz/ jsou fotky palubni desky bez tabletu, vypada to trosku tlacitkoidne.
Mě se ta výbava na tu cenu zdá slušná (s přihlédnutím k tomu, ža to je nové auto). Motor slušný není - pokud by v základu nechali variantu 115 HP, cajk. Takhle ne. Takže se vlastně +/- shodneme.
Ps.: Ano, vypadá to přetlačítkovaně. Když Megane, tak s R-Link2, evidentně ;-)
Ja bych řekl tak na pul. Vybava určitě neni chudobna ale neni zas tak vyjimečna jak se tu někteři snaži naznačit. Když přihlednu k motorizaci tak mi ta cena přijde trochu sebevědoma tak o cca 20-30tkč.
S manuálem bych nepočítal, to k verzím GT nedává. A střašně mě tím štvou. Ale strašně...
Spíš bych počítal s 1,6T 150-160Hp (první má Talisman, silnější má Kaškaj) a snad, pro boha živýho, s manuálem. V kombíku by to za 3-4 roky byl pro mě žhavý kandidát.
S těma převodovkama mě Renault štve. Upřimně zakladni Megane mě až tak nezajima ale vim že Renault Sport umi proto pokukuji po verzi GT ktera ma mit mechanicke řizeni. Teď mam 150 koniku což da se řict stači ale nebranil bych se par konikum navic. Samozřejmě krom auta jako takoveho bude zaležet jak jinak než na ceně.
Ja čekal i na novou Astru ale ta je pro mě zklamanim a nema mi co nabidnout.
Mimochodem, v sobotu jsem byl v servise a s technikem a prodejcem přišla řeč na auta... Zdaleka nejsme sami, alespoň dle nich, komu absence manuálu vadí. Ta nemožnost volby je nesmírně hloupá a dle nich už to odradilo spoustu lidí (typicky Clio GT či Captur s 1,2 TCe).
Přesně u těchto modelu znam taky par lidi kteři o nich uvažovali ale nemožnost mit manual je odradila. Minimalně v jednom připadě šlo ale hlavně o prachy.
Jo teď je Ford ale už koukam dopředu. A z novinek mě zatim nejvic zaujal Megane takže u něj budu vic na pozoru co se o něm kde šustne.
Ide o uhol pohladu, FIAT TIPO je ten isty segment a vo vybave Plus s nejakymi doplatkami ako Tempomat a pod. sa v pohode zmesti do 340 000. Ma atmo 1.4, ale zrychlenie 11,5 a 6-kvalt. Navyse je niekde uplne inde ako lowcosty 301 a dacia.
Od renaultu je sympaticke, ze ponukaju tu 1.6, co uz take sympaticke nie je je to, ze napr. ten fiat 1.4 alebo dacia 1.6 vedia z tej atmosfery vytazit omnoho vacsi vykon...
Cena renaultu nie je na novinku zla, urcite bude aj nejaka zlava...
Na druhou stranu, obdobné motory ostatních výrobců s obdobnou výbavou stojí stejně nebo více. Tím pádem není u Mégane co řešit, ta nabídka je v pořádku. Horší je, že pro ni nejsou k dispozici žádné příplatky a zejména asistenční systémy, které už ostatní nabízejí. Vím, přijdou později, ale pokud je nenabídnou od počátku, tomu modelu dost uškodí.
to vis, ze si to spousta lidi koupi... minuly tyden jsem byl sluzebne ve francii, na letisti mi v autopujcovne pujcili misto auta renault clio ;-). tam ti tech renaultu jezdi az hruza... takze nepochybuju, ze si to spousta lidi koupi. ja mezi nimi nebudu. design renaultu me oslovuje v ngativnim slova smyslu a v ostatnich parametrech uz jsou ta auta v podstate jen prumerna (kvalita, materialy) nebo podprumerna (ergonomie) - pro rypaly - mam metr osmdesat, sedadlo ridice jsem mel uplne dole, presto mi zasadne ve vyhledu vpravo dopredu vadilo stredove zrcatko a ta nechutne velika plastova noha, co zakryva velkou cast predniho skla (furt mluvim o cliu).
Vypada to dobre. Cena odpovida vybave, jde o nove auto. Vybava je velmi dobre navolena. Pokud ma i el. okna, tak ma vse potrebne vcetne moderniho tabletu. :yes:
Má okna v elektrice, ale ten tablet má "jen" 4,2 palce, tedy jak telefon, takže v budoucnu bude ještě příplatek za ten větší 7-8 palcový. Jinak má vše včetně bluetooth.
No tak je prostě pojatá ta Premiere, ta auta se navezou jako skladovky a ty buď bereš nebo necháš být... a v rámci toho to podle mě nastavili šikovně.
U Talismanu je ta Premiere hodně výhodná, fakticky vedle ní nedává nic jiného smysl... tak uvidíme jak to bude u Megana. Nemám pocit, že by si na českém trhu mohli dovolit nasadit výrazně vyšší ceny pro běžné výbavy... ale třeba jo, u nových modelů už to na cenu moc nehrajou.
Přesně tak. Premiere je tady od toho, aby bylo co prodávat a vyrábět než se rozběhnou normální objednávky. Premiere se nadělala na sklad a není tedy co doobjednávat.
Senzory by byly fajn, zahřejvání zadku je pro mě zbytná záležitost. Ten benzín je nemilé překvapení, čekal bych 1.2 TCe 85kW - to už je použitelnej motor. Celkově s přihlédnutím k metalíze v ceně to ale špatný není, docela slušně nastaveno.
Jenže....prolítl jsem zběžně, co za stejnou cenu nabízí konkurence...a mám vážné obavy, že osobně bych vybral SSS. >:D Výbava výborná, metla taky v ceně a v reálu 360t, když se moc nesnažíš. Méně je někdy více. ;-)
PS: Ale jo, Megoš se mi docela zamlouvá, jsem zvědav, jak naceněj GT 1.6 TCe. Mně totiž automat nevadí.
Uznávám, že můj přístup je možná trochu neortodoxní, ale věřím, že bych si doma SSS místo nějakého cenově podobného kompaktu snadno prosadil. Ostatně jako kdysi Jimnyho místo Fiesty. Tehdy moje drahá žena brblala hlavně nad 3-dvířkem, jinak no problem.
Jj, chápu. Na druhou stranu u nás už to problém není. Samotnej nástup/výstup berou děti jako zábavnou bojovku a přikurtování/odkurtování probíhá na povel. Já to jen pohledově kontroluju, nemusím je usazovat.
sa pozerame na noveho krala segmentu... bude to velmi zaujimavy suboj povedzme s takou novou astrou ..... ale predsa len megane je kusok "sviezejsi" .... povedal by som navonok "exotickejsi" .... a ma aj velmi dobre meno na poli sportovych hothatchov takze je na com stavat ... za mna osobne nie som fanda megatabletu na vysku ani digitalnych budikov... a vzhlad prednych a zadnych svetiel je podla mna tiez diskutabilny alebo povedzme "individualny" a nesadne kazdemu ( mam iste vyhrady ) .... ale to meganu rozhodne nezabrani stat sa opat kralom triedy... v podstate tieto veci nemaju vplyv na jeho techniku ani vyspelost ci komfort ... chapem ze niekomu sa to moze pacit a megane bude pre neho prave pre tieto "finesy" neodolatelny ....
za mna osobne... keby mal klasicke budiky.....a nemal ten tablet na vysku.... tak by to ozaj slo..... otazne je preco novy kadjar to ma tak ako sa mi to paci ale podobne velky ( a len o polroka novsi ) megane uz hra na uplne inu strunu.... s interierom "prevzatym" z kadjara by sa mi totiz megane pozdaval este ovela viacej
Mégane přichází s určitými prvky jako první ve svém segmentu a Golf bude muset dorovnat nastavenou laťku.
Na poli dieselových motorů to vypadá na totální KO koncernových motorů ze strany Renaultu, kdy jedinou výhodou koncernu zůstávají nejvýkonnější dvoulitry. Ale v těžišti zájmu prodejů není co řešit.
Interiér Mégane odsouvá koncepci Golfu na oldschoolovou kolej.
Jízdně uvidíme, s torzkou vzadu Mégane snad doběhne koncern.
Našlápnuto má Mégane dobře. Tak teď jen doufat, že to Renault ČR opět nepos.... ;-)
Tvl vy si s topperem mužete podat ruce. Přijde nějaky novy model ktery ma nějake hyblatko navic a druhy hned musi dorovnavat a proto ten novy je kral. Tohle jsem četl např. u nove Astry a zatim mam dojem že misto krale je to dvorni šašek.
Za mě auto musi sve vlastnosti a kvality ukazat na cestach za provozu.
To "nějaké hýbátko navíc" je celá koncepce interiéru, která je shodná s Espace/Talisman. Což je pro nižší střední citelný posun. Že ty ho nevidíš, jen dokazuje tvoji slepotu :-!
Co je na te koncepci jako zajimaveho , jineho , co by konkurenci zbortilo ? Ono vubec , zatim jsem nepostřehl u noveho Megana něco s čim novym by do teto třidy přišel ale to jsou stejně věci ktere mě až tak u aut neberou. Jo 4 control u tušim GT verze.
No jak jsem psal vyše. Renaulťak s nickem Matuji psal po prohlidce interieru Megana o zklamani knk. snad z materialu a celkoveho provedeni. Kouknu na internet a prvni test Megana a tam se vyčita krom něčeho ohledně jizdy (nelouskal jsem) , materialy v interieru. Pak tu něco pišeš o ptakovině v podobě ambientniho osvětleni. Tak si běž pujčit Focuse a sedni si do něj večer ať viš jak vypada TOP osvětleni interieru. No ale tim se Ford na rozdil od Renaultu ktery tě na poutava videa utahnul , neprezentoval takže neviš. A těch asistentu co Focus už od roku 2014 řidiči poskytuje včetně černe skřiňky , to nemaji někteři ani ve středni třidě. Nebo takovy Leon ktery v r.2012 přišel s Led světly. On je to tu najednou sam kral třidy. Dalši věci ani rozebirat nebudu protože to važně nema cenu. Duležite je opět jasně ukazat kdo je tu šef a samozřejmě na ukor koncernu ktery když tě tak čtu vlastně ani neumi udělat pořadne auto narozdil od ostatnich.
Tak Focus dávat za vzor, to vážně mám pocit že jsi spadl z Marsu >:D V autě s horším interiérem v rámci třídy jsem opravdu neseděl >:-[] A to může mít osvětlení jaké chce...
K Leonu a full LED - ano, Leon má nejkrásnější vnější osvětlení v rámci třídy. Astra možná bude svítit líp, to nevím. Ale LEDky Leonu jsou prostě TOP. Ale co to má společného s Méganem???
V ramci třidy ma Focus interier teměř na urovni Golfa a tohle neni jen muj nazor ale lidi kteři auta porovnavaji knk. němci kteři si na tohle potrpi. A uroveň interieru Golfa je v ramci třidy hodně vysoko. Takže tvuj vylev je dalši ukazka tve dementnosti.
A co to ma společneho s Meganem ? No nic protože tu zatim mlatiš prazdnou slamu okolo něj.
Jako několikalety majitel Golf 6 , a součastny majitel Focusu vim o tom vic než někdo kdo auta hodnoti z psaneho textu a obrazku. Navic G7 byla v mojem uzkem vyběru takže ji mam vic než docela slušně prolezenou a projetou takže znam i ustupky oproti G6.
"Téměř" je eufemismus, právě Němci kteří auta porovnávají staví interier Focusu někam na chvost třídy. Stačí si projít pár srovnávacích testů.
Prohra v interiéru s Golfem, s Ma3 a s 1er
[odkaz]
Prohra v interiéru s Golfem a s Leonem
[odkaz]
Prohra v interiéru s Golfem, s 308 a s Meganem (starým), plichta s I30
[odkaz]
To jsem vzal jen nejnovější testy jednoho webu, vezmi AMuS, AutoBild a všude najdeš Focus co se interiéru týče hluboko vzadu.
A v UK, kde je Ford skoro domácí značka to vidí plně stejně jako Skopčáci.
Yet the cracks are starting to show in the five-year-old design, as it’s not as spacious or refined as its rivals here. Viz třeba souboj s Astrou, a Leonem
[odkaz]
Myslím, že souboj s novým Megane bude v interiéru KO v druhé vteřině zápasu. Kdo vyhraje není těžké si domyslet.
Bože dalši. No v odkaze s Meganem maš před FL verzi. A pravě např. AMaS je jineho nazoru a do pozadi řadi M3. Chce to čist psany text. Leon je na tom nejen v ramci koncernu ale i třidy dosti podpruměrně. Jit a sednout si do těch aut. A vzhledem k tomu že mam zkušenost jak s Golfem tak Focusem tak ti mužu řict že co se tyče bytelnosti interieru tak zde Ford odvadi buďto poctivějši praci nebo dava do slicovani vice peněz.
Od domyšleni a věštěni je vas tu dost.
Jenže kvalita interiéru není jen slícování - a i to je u koncernu na špičkové úrovni >:-[]
Ale je tu i ovládání, infotainment (u Fordu děs běs), prostornost (u Fordu děs běs), tvarování (u Fordu děs běs), design (subjektivní, ale u Fordu děs běs), povrchová úprava, volba materiálů atd.
Interiér Focusu je třídní propadák, ve kterém je špatně snad vše. Výše máš odkazy a ty si stejně budeš mlátit tu svoji písničku... 8-s No jo, není nad nezaujatého majitele Focusu >:-[] >:-[]
Takže : Infotainment Ford - jediné, co mne na Fokusech vytáčí jsou prohozená tlačítka na volantu s oproti minulým generacím Mondea/Fokusu, kdy je ovládání rádia přehozené s ovládáním PP a navíc prapodivně umístěný tempomat. Pokud jezdíš jen jednou generací (tou novou), tak je to OK, ale pokud máš víc vozů, je to složité... ale to ty nemůžeš vědět, protože z toho co píšeš si v tom autě seděl maximálně virtuálně.
Prostornost - uvnitř Fokusu se posadí pohodlně 4 dospělí lidé průměrného vzrůstu, jestli je Golf o pár cm větší skoro nepoznáš, pokud nejezdíš vzadu a pořád, má expřítelkyně (185cm) neměla ve Fokusu vzadu problém, já u řidiče (188cm opět v pořádku).. ano Oktávie je lepší, nesporně... ale proti celé nižší střední... kufr u HB je menší.... jak už sem psal mockrát, jako člověk zvyklý na kombik jsem s ním najel týden v kuse dovolenou ve 3 lidech a naprostá spokojenost, nouzově jsme odvezli i 5 lidí + zavazadla na týdenní dovolenou.
Design - jo, je zvláštní, ale dá se zvyknout, po faceliftu to ale dost vylepšili a opět nemám problém... dle mě jediné slabé místo Fokusu před Fl pro někoho, kdo chce jezdit a né válčit v diskuzích v řádech centimetrů...
Povrchová úprava a volba materiálů - tady si si hodně naběhl.. Trend verze sice nejsou tak "hezké", ale vyšší verze (Titanium) mají měkčené plasty všude okolo (zajímavé, že Kuga, což je vlastně FoFo má i v trendu stejné dveře i palubku jako Titanium Fokus), výplně dveří jsou bytelné, potažené i koženkou (dle výbavy), což někteřé konkurenti opravdu nemají...
Suma sumárum.... ve Fokusu si nikdy neseděl a nikdy nejel... Možná nejsou hezké na pohled základní sedáky, ale i v těch sem jezdil a na to, že to byl vůz v hodnotě cca 350 tisíc sem si nemohl vůbec stěžovat, čím vyšší výbava - lepší sedačky, sportovní/kožené.
Golf je rozhodně zatím na špici, ale Fokus není o moc horším vozem, což plně pochopíš, až se svezeš, ale je jiný..... stejně jako Mondeo vs Passat... ostatně celosvětové prodeje obou aut dokazují, že mají co nabídnout. A Megane? Pokud bude mít takový interiér, jako Talisman (a že jsem v něm narozdíl od spousty plácalů seděl), tak se může jít Fokus i Golf klouzat.... a to myslím smrtelně vážně, protože Francouzská elegance boduje a to i s tím příblblým papuškováním o nějakém nevzhledném plastovém rámečku tabletu (na živo ti to tak vůbec nepřijde, navíc i Golf nebo Passat v určitých výbavách mají moc "krásné" materiály kolem rádia....)
To prohozeni ovladani na volantu je ergonomicky přešlap. A všiml jsem si že to tak začalo dělat vice automobilek což docela nechapu. Ja jsem to kritizoval pravě u Renaultu ktery měl vždy pačku na prave straně ale pry je to tak spravně. No jak napsal jeden člověk , to už mužu radio rovnou ovladat na středovem panelu. Zvyknout se samozřejmě da , ale ergonomicky to prostě spravně neni.
Páčka pod volantem u Renaultu mi naopak dává velký smysl a lepší ovládání rádia jsem v autě neměl. Nevím, jak to má VW, nikdy jsme multifuknční volant od koncernu neměli, ale mě to vadí, že to udělala stejná automobilka a jen přehodila dvě totožné kolíbky na volantu ze strany na stranu :-) Pokud by to Ford dělal takhle pořád, tak by mi to nevadilo.
Ne, nenaběhl. povrchovou úpravu a volbu materiálů, jsem, jak sis jistě všiml >:-[] , s Focusem a kritikou a jeho nespojil. Jen jsem je uvedl jako další kritéria, že zkrátka nejde jen o nějaké lícování dílů >:-[]:-!
Nehodnotím Focus jako celek, bavili jsme se o interiéru - a ten je zoufalý, na hraně snesitelnosti. FL spravil částečně aspoň největší hrubky, takže aspoň materiály nejsou na úrovni Š120... >:-[]
Určitě se dá o Focusu uvažovat a vzít ho pro jiné kvality, interiér ale shazuje celkový dojem opravdu brutálně. Ale jestliže i Korejci jsou o světelné roky dál co se interiéru týká, tak to už je na pováženou :-!
Zoufalost je to co pišeš. Ja si osobně prošel aut v teto třidě opravdu dost a zoufalost jak pišeš hledej jinde a je jich opravdu dost. A pravě porovnavaci testy mi davaji za pravdu. Naopak těch co jsou na tom lepe je meně. Stejně jako si tu daval Focuse prostornosti na uroveň Fabie nebo to že nezvlada losi test aniž by jsi ověřil fakta tak opět dokazuješ svoji egoistickou nevědomost.
Tvoje kadence hov.en je opravdu bezmezna. V odkazech neni ani slovo o interieru takže si pohledej a přečti než začneš mluvit o něčem o čem nic neviš. Představ si že jsem dal přednost Focusu před Golfem i když jeho interier se mi libi ze všech aut teto třidy nejvic a i pocitově je pro mě na špici. Jenže po usednuti do Focusu jsem zjistil jak šel Ford do sebe a dokaže nabidnou třidně nadpruměrně kvalitni a pro mě pocitově povedny interier.
Těch aut ve třidě kteři dokaži Focusu kvalitou a provedenim konkurovat moc neni. To že infotaiment nema Ford dobry už jsem v jinych diskuzich zminil , to že Focus nepatři třidně k přebornikum v prostornosti take. Jenže ty automaticky označiš tyto vlastnosti za třidně nejhorši , hotovy mrzak a looser což jsem ti už dokazal že tomu tak neni , jen si ze sebe jako vždy udělal *. Takže ty tve jizlive a egoisticke zavěry včetně tvych prognos maji nulovou hodnotu.
Ty jsi fakt tragéd. Nikde netvrdím, že Focus je zavrženíhodný. Nikde nezpochybňuji, že se ti nemůže líbit. To je tvoje věc. Ani nikde netvrdím, že Focus nemá klady.
Ale co tvrdím já a co hodnotí i motorističtí novináři je to, že interiér je prostě jako celek jedním z nejhorších interiérů v rámci třídy. A je úplně jedno, jestli lícuje nebo nelícuje. Prostornost, infotainment, ergonomické přešlapy... Toto jsou objektivní věci a ty prostě Ford v aktuální generaci Focusu pos.ral.
Tak to je a ty se můžeš klidně vztekat jak malé děcko, že ten tvůj vůz prostě disciplínu interiér projíždí na plné čáře >:-[]:-!
S tebou je to marne. Když už si si tak jisty tak se rozepiš jak o tom infotainmentu včetně toho co nabizi konkurence nebo těch ergonomickych přešlapu opět vuči konkurenci.
Např. z japonske konkurence nenabidne nikdo interier na takove urovni jako focus z francouzu je to zatim akorat 308 ktera je však na tom s ergonomii hodně špatně když už tu tahaš i tohle.
Marný jsi ty, mluví z tebe zkrátka zaujatost majitele. Ale v poho, to se dá pochopit ;-)
Proč bych měl obhajovat mizerný infotainment, když to sám níž uznáváš??
Z francouzů - interiér P308 je materiálově, tvarově a zpracováním o světelné roky dál než to ve Focusu, bohužel si frantíci opět postavili hlavu a museli některé věci udělat jinak za každou cenu, což se odrazilo na ergonomii. A s prostorností je P308 (hatchback) taky na štíru...
C4 má interiér výtečný, výborné materiály, výborná sedadla. Bohužel, přirozeně je zastaralý, dobu vzniku nezamluvíš.
Mégane - viz novinka.
Nic naplat, nenapadá mě horší interiér než Focus. Pravda, pokud si dobře pamatuji, tak měl jako jediný oplastované rámy oken dveří, nicméně jejich lícování konstrukčně totálně hrůzné, spára jak ve Favoritu... Takže než tuhle plastovou cetku na rámu, tak děkuji, raději budu koukat na lak...
Viš jak jsou funkčni infotainmenty jinde ? Viš jak funguje ten ve Focusu , jake jsou jeho přednosti a slabiny ? Mysliš si že je to dno ve třidě ? Přestaň tu shazovat něco co neznaš a to pravě vuči konkurenci. C4 rozhodně nema vytečny interier a nevychazej z toho co se o ni psalo když přišla na trh. 308 a světelne roky , no tvoje typicka hlaška o ničem. Jak je na tom opravdu velice dobře tak o světelnych letech to zdaleka neni. A pravě zrovna interier 308 je duvod proč bych si ji nepořidil a to nejen pro vzhled ale pravě ergonomii předevšim posazu. Co tebe napada ma evidentně hodnotu rovnajici nule ktyž tu pišeš něco o sparach ale favorit a opakuješ to tu jak kolovratek.
Takže to supr lícování plastu na rámech okna ani nezpochybňuješ >:D ? No taky abys to ještě zpochybňoval, když to vidíš jen co otevřeš dveře ani do toho nemusíš nasednout >:-[]
P.S. nebyl jsi to ty, kdo tu básnil o skvělém lícování ve Focusu... >:-[] >:-[] ?
Nezpochybňuji, že tobě s Focus líbí, ale psát, že lidé, kteří auta porovnavají, třeba Němci staví interiér Focusu vysoko je prostě dětinské. Prostě nestaví a staví jej naopak na dno třídy a s tím tvoje obliba Focusu neudělá vůbec nic. Ale jestli jsi přesvědčený o opaku, máš pole volné, klidně sem vlož pár odkazů z německých srovnávacích testů, kde Focus v interiéru vyhrál, moc se těším.
Ja psal něco že vyhral ? Proč bych ti tu měl vkladad odkazy , vždyť ty jsi na to přebornik. A je jich opravdu dost, kde je vyjadřeni včetně jine konkurece.
Ano, ty, protože ty jsi psal něco o Němcích, kteří porovnávají auta a o jejich vysokém hodnocení interiéru FoFo.
Ano, takových německých testů je hromada a všude co se interiéru týče FoFo zaostává. Podle těchto srovnávaček se dá říci, že jediná a hlavní slabina FoFo je právě interiér v které vždy ztrácí body, za kvalitu materiálů, za mizerné slícování, za celkové uspořádání, za infotaiment etc. Naopak se v těchto testech vždy drží vysoko v otázce benzínových motorů, podvozku, tlumení etc. To jsou prostě fakta, která si v těch testech může ověřit každý.
Jestli Focus v interieru někde ztraci je pravě ten infotainment i když nevim co vše k interieru zahrnout , pak je to podelna prostornost a kufr. Pak jsou tu věci jako např. to že Golf nebo Astra nabizi ortoped. sedačky , kdo jiny to ma že. Nebo to že Golf je vypiplany v detailech jako polstrovane schranky apod. opět kolik konkurentu tohle ma. Materialy to rozhodně nejsou , mimochodem použito vice měkčenych plastu než v Golfu a slicovanim už vubec ne. Nejen opticky ale i v provoze ověřeno. Ergonomicky jsou na tom až na par drobnosti velice podobně. Neseděl jsem ve fordu poprve takže tohle už plati hodně dlouho. Focus ma např. oproti Golfu proparacovanějši interier co se tyče odkladacich mist. A to jak do počtu tak hlavně co se tyče použitelnosti. Tohle byla třeba slabina už u G6 a u G7 s tim prakticky nic neudělali. Např. nepoužitelna schranka na bryle , nebo to že nema řidič po ruce misto na odloženi telefonu.
Ale to je tvůj názor na FoFo a proti tomu nic nemám, každému se líbí něco jiného. Tak se ale příště neoháněj názory německých testérů, když ten jejich názor je přesně opačný než jsi tvrdil.
To je jako kdybych tvrdil, že země je placatá a potvrzuje to i Galileo, férové je říci země je placatá a potvrzuje/la to i římsko-katolická církev.
Opačny a kde ? Ja tedy četl něco jineho a to se jak po usednuti tak v praxi ukazuje samozřejmě ne vždy a se všim se shodnu jak na jednu či druhou stranu. Tak jak nesouhlasim s nazorem že interier se dramaticky změnil tak naopak sdilim nazor tušim pravě amus že Focus interierem nikdy bliže Golfu nebyl a je mu teměř na dostřel.
Ne, já nežiji z papírových hodnot, ale to ty jsi se odvolával na německé testy. Já jsem ti jenom ukázal, že ty papírové hodnoty z německých testů jsou diametrálně jiné než se nám tu snažíš namluvit.
No ja krom tabulek jak už jsem psal , testy předevšim čtu a hlavně si osobně auta vyzkoušim a prolezu. A když přesedam z jednoho auta do druheho tak mužu porovnavat. A pravě zrovna pocit z interieru včetně provedeni rozhodně nepatři mezi slabiny v teto třidě. Rozhodně jsou věci ktere jsou současti interieru jako např. infotaiment kde je co zlepšovat a věř tomu že v tomle neni Ford sam.
Koncern má interiéry výrazně lepší (Octavia je sice plastová, ale aspoň prostorností a ergonomicky je OK)
Korejci mají interiéry lepší
P308 výrazně hodnotnější, ergonomie každému nesedne
Mégane - má skvěle našlápnuto, realita snad nezaostane, výborné první ohlasy
Astra- výborné první dojmy z testů
Tak kdo je ve třídě horší než ten Focus?? Letitá C4 díky přestárlosti infotainmentu (protože jinak je i C4 lepší co do prostornosti, materiálů)?
Ty mi nedokážeš odpovědět, zpochybňuješ nezávislé testy a já že jsem ze sebe něco udělal?? Jó tak to pardon >:D >:-[]
Pro příště si budu pamatovat, že Focus má TOP interiér, protože si jeden Focus koupil miromen. A nezapomeń napsat do zahraničních redakcí, aby to pro příště věděli i oni >:-[]
Pokud si nepamatuješ nebo nechceš pamatovat to co jsem napsal , je čistě tvuj problem. Smajlikama to nezachraniš. Pouze se opět staviš na hlavu a bezradně střiliš slepyma.
V pohodě, já, zahraniční novináři, my všichni jsme blázni, jen ty jsi letadlo... Tak si ten interiér Focusu užij a hlavně nesundávej růžové brýle abys nebyl zklamaný. A nedej bože, aby tě soused vod vedle svezl ítřícou a ty poznal, že i ten korejec má lepší interiér... >:-[]
To bys nám o sobě měl prozradit ty. Jestli to zdarma dávají ke každému Focusu jako bonus, tak doporučuji nekupovat. A to nejen kvůli interiéru... >:-[]
Až se jednou dopracuješ k autu jako je Focus je šance že se staneš normalni. Zatim mužeš šoupat nohama , mrskat si tu tabulky , stupidně a egoisticky dal uražet kde jake modely aut tak jak se ti to zrovna hodi do kramu.
Až se dopracuji k Focusu III, tak napíšu že jsem si pořídil auto s nejhorším interiérem v rámci třídy, ale jiné klady zkrátka převýšily...Má to jeden háček - vůbec nevím, proč bych měl takovýto kompromis dělat, když tu vedle Focusu s mizerným interiérem jsou takoví matadoři jako Opel Astra, VW Golf, Renault Mégane nebo Peugeot 308 >:-[]
A já že urážím nějaký model? Kde? Čím? Jen jsem si dovolil napsat, že Focus má nejhorší interiér, což je objektivně prokazatelné a odkazy máš výš. Jediný, kdo se tu uráží jsi ty, protože někdo napsal něco proti tvé jistojistě nejlepší volbě auta ve vesmíru, které má všechno ve třídě absolutně TOP...
A jen drobná poznámka - být vzrůstem jako pan Čong z tržnice, asi tu stísněnost a interiér Focusu až tak neřeším...
Tvoje bulvarnost a teoretizovani ktere se rozchazeji s realitou je prostě bezedna.
A ještě si to vubec neuvědomuješ. Prej kde , kolik těch diagnoz maš ?
Už jen to že interier Focuse pasuješ jako třidně nejhorši ukazuje jak si v koncich a tva argumentace opět tvrdě narazila.
Jinak jasně vedle matadora Focuse stoji Astra , Golf a 308. Hlavně ta 308 ktera nejen diky interieru nema proti Focusu a pravě dalšim matadorum co nabidnout. A interier Astry na mě važně netahej , ten mi narozdil od předchudce neni po chuti.
Nejhorši byla plastova Octavia hm zavist že na ni nedosahneš ? Teď je to Focus hm opět zavist ?
Megan ma prej našlapnuto. No použiju tvoji dementni metodiku. To viš kouknu a hned mam jasno.
Tohle mysli Renault važně ? TOP verze ktera je horši než plastova Octavia , jak asi bude vypadat běžny model....
Vážně nevím, proč když už někdo vůbec neví kudy kam, tak začne vytahovat slovo závist 8-s Když už bych měl závidět, tak budu závidět auto s pořádným interiérem jako má Golf, Astra nebo 308. Nebo aspoň auto se slušným interiérem jako má Leon. Ale závidět někomu plastovou bídu? Díky, nejsem blázen. Ehm, vlastně ano, já jsem ten blázen jako všichni ostatní, jen ty jsi letadlo...
Octavia za interiér slova chvály opravdu nesklízí, jenže na rozdíl od Focusu je ergonomicky v pořádku a nemá problém ani s prostorností. Nevěříš? Tak si přečti testy, běž si do ní sednout... I když tobě to vlastně nepomůže, protože ty jsi zvyklý na tu focusovskou bídu >:-[]
Takže interier 308 je najednou kvalitni , už se neřeši prostornost a ergonomie kterou si tu zatahnul. Interier Leonu vuči Focusu je dle tebe slušny . Octavia se diky prostornosti pomalu ale jistě dere nahoru. Zahrabavaš se čim dal tim vic.
Neboj čist umim ale těch blabolu co jsi tu nesekal jako vždy....No pravě ty materialy a zpracovani ma i ten Focus a k tomu přidava ergonomii o ktere se nejen te 308 muže jenom zdat.
Focus zpracováním a materiály na 308 nemá, ale je pravdou, že zpracování a materiály nejsou tím zásadním problémem Focusu, ovšem po FL. Jenže celkově zmaštěný interiér Focusu výrazně lepší materiály a zpracování než před FL prostě nezachrání. Prostě plastová bída.
A zákazníci to moc dobře vnímají, Ford v Evropě jede na těžké vlně neúspěchu a vyklízí pozice. Bohužel :-!
Ja moc dobře vim jak si na tom Focus stoji nejen interierem tak např. tou prodejnosti , mimochodem opět jsi si naběhl na vidle , ktera je mi ač uspěšna vcelku u zadnice.
Takže si mužeš dal nazyvat Focuse ktery svym provedenim interieru patři k nadstadardu v teto třidě a nechava většinu konkurence za sebou plastovou bidou jak chceš , stejně na jeho kvalitach nic nezměniš. Nicmeně se divim že vubec ještě reaguji protože už mě to vubec nebavi a timto z me strany končim.
"citelný posun"? Jo, je to citelný posun do ři*i. Ten interiér je nezkousnutelný. ultrafialový hnus. :no::no::no:
Kvalita toho vozu se pozná po prvních 300 tis km... :-! >:-[]
Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor pro
Po designové stránce se mi nový Mégane moc líbí, a dokonce cpou el. P brzdy jen do nejvyšších výbav. Až potud dobré, škoda jen toho digitálního rychloměru... Ovšem v motorizacích Renault zase opakuje staré chyby... Co je proboha neslušného na manuální převodovce přidané k silným motorizacím?!! :'-(
P.S. Podle fotek (i mé osobní zkušenosti z lošnkého Frankfurtu) se ukazuje, že nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících je u nového Méganu (stejně jako u předchůdce) podprůměrná - třeba nová Astra či Golf a Leon jsou na tom v tomto směru mnohem lépe. P 308 dělá tu samou chybu. Proč nemohou Francouzi nabídnout dostatek místa pro 4 dospělé osoby u hatchbacku nižší střední třídy (C4 je v tomto případě chvályhodnou výjimkou)? :-O
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
U nove Astry jsem četl že vzadu neni zrovna přijemny posaz diky niže uloženym sedakum což je stejny připad jako u koncernu. Takže mě napada jestli ty centimetry nenahaněji timto zpusobem ale pravě na ukor pohodlnosti posazu....
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Garantuju ti, že mít zaražená kolena v předním opěradle a ohnuté nohy v kolenou do ostrého úhlu je pro zadní pasažéry mnohem nepříjemnější, než méně podepřená stehna! :-)
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Ja ti nevim ale ja je neměl zaražene ani v součastne genaraci Megana a s řizkama do HR bych vzadu raději seděl v něm než u meho předchoziho Golfa. Jistě nejlepši by byl nějaky korejec nebo snad Pulsar , ale nevim jak je to se sezenim u nich.
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
To, co říkáš je naprostá demagogie. I když měřím skoro 190 cm, tak v nové Astře, v Golfu i v Leonu si za sebe sednu úplně v pohodě a před koleny mám ještě pár cm rezervu, stejně tak třeba v Rapidu Spaceback. Zato v nové 308 i v novém Méganu to prostě nejde, tam se za vyššího řidiče nohama vejdou jen děti. Je mi proto záhadou, proč to tak Francouzi dělají, a nahrávají tak na smeč konkurenci. Vždyť konkurenční modely přece musí mít důkladně proměřené... :-O
P.S. Pulsar je zase druhý extrém, to je takový Superb nižší střední třídy, takto plýtvat cm u kompaktu se mi zase zdá zbytečné! :-)
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Zcela standardní a samozřejmá "testovací procedura", kterou po léta úspěšně praktikuju u všech prohlížených aut - sedneš si za volant, seřídíš si ho i sedadlo řidiče podle tvé postavy, aby jsi seděl pohodlně a pak si sedneš "za sebe". To fakt neznáš? >:D >:D >:D
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Ono Megane (ten aktuální) i 308 to mají tak, že kombík má znatelně delší rozvor... do kombíka už si sedneš. Zřejmě je to tak schválně, opravdu kompaktní kompakt a k tomu rodinné kombi pro provoz v režimu 2+2...
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Není třeba jít do střední třídy, v Octavii, Rapidu, nové Astře, Golfu, Leonu, natož pak v Pulsaru se i dva dlouhání za sebe posadí naprosto v pohodě! :-)
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Jak jsem psal vejš. V Auto7 je srovnání Megane, Golf a Astra. A Megane vychází velice dobře, ne li nejlíp, i co se prostoru týče. Tak nevím. Ale za měsíc se přesvědčím osobně.
Re: Proč nemají vrcholné motorizace manuál?! Proč je prostor
Já jsem taky četl pár srovnání a je pravda, že v Golfu je asi trošku víc místa. Větší prostor je však del redaktorů vykoupen horšími sedadly. Sedla v Golfu jsou slabší, méně pohodlné, méně komfortní.
Interiér GT line vypadá prostě senzačně a z koncernové trojičky se chytá opravdu snad jen ten Golf, ostatním GT line totálně ujel. Interiér je nejen velmi pohledný, ale ryze soudobý, moderně střižený. Design, uspořádání, materiály, ovládání, osvětlení, vše na naprosté TOP úrovni.
Stejně tak motorová nabídka, na poli dieselů značná převaha Renaultu, jeho výtečná 1.5 dCi a 1.6 dCi jsou zkrátka o generaci napřed před koncernem...
Atmosferický oldschool 1.6 pak nepochybně najde hodně příznivců mezi těmi, kteří se stali pokusnými králíky prvních řad TSI a už znovu nechtějí zažívat problémy s novým vozem. I když v případě Renaultu je oldschool atmosféra spíše sázkou na jistotu na druhou, protože s motory prostě Renault problémy nemá.
400 000 Kč není málo, ale je to solidní nabídka v porovnání s holobytnou Octavií ve srovnatelné ceně. Necelých 450 000 Kč za solidně vybavený povedený diesel mi pak přijde snad ještě zajímavější.
Každopádně pro rodiny to bude chtít grandtour. No myslím, že se máme na co těšit :yes::yes::yes:
skode jednoznacne chyba podobny hatch.... octavia je sice rovnaka trieda ale tym svojim mega liftbackom sa nikdy nemozu dostat tam kde je golf megane alebo astra.... no a zase rapid nie je plnohodnotny konkurent golfa ci astry to vieme vsetci ... ten je len tak do poctu ktoreho buducnost je tiez nejasna..... skoda tu nema co ponuknut... skoda... ze z octavie spravili akehosi manazerskeho predskokana passatu a A4ky .... mne by sa moc pacilo keby v tejto triede mala skoda tiez svoj vlastny hatch na urovni leonu golfa astry meganu ceedu focusu 308.....
ja len nerozumiem tomu preco pri megane netazili z interieru kadjara... ten megatablet je proste ... no dobre... povedzme ze nesadne kazdemu .. ale ako celok je megane rozhodne novy lider... golfa si da ako jednohubku bez debaty .. to je rozdiel desatrocia
Navíc tuhle díru Škoda vcelku elegantně lepí Rapidem Spaceback, kdy mnozí méně nároční zkrátka Škodě naletí na její přetvářku na nižší střední třídu. Nemyslím si, že by plnokrevný HB nižší střední byl pro Škodu správnou cestou, ba spíše naopak. Octavia je vyjímečná právě a jen kufrem a prostorností, tak proč tuhle vyjímečnost zahazovat a cpát se někam, kde je dlouhodobě obsazeno (Golf/Astra/Mégane)...?
Jestli by Škoda něco potřebovala jak prase drbání, pak malé a velké SUV a jednoznačně postrádá celou paletu MPV.
ta vynimocnost octavie raz ludi omrzi podla mna ... uz dnes si ju kupuje coraz menej rodin... naopak... spravili z toho firemneho predskokana passatu .... tymto sa vlastne z rodin skody vytracaju miesto toho aby pribudali... ;-\ .. vidim to okolo seba.... vsade same golfy leony ceedy... octaviu v rodine uz moc nestretnes... akoby ta hra na co najvacsie auto s co najvacsim kufrom uz jej moc neprospievala .... O1 a O2 su plne parkoviska.. O3 bez polepov uz ale nikde nevidim u nas v okoli ( ozaj musim hladat ) .... chapem ze sa jej dari predaje rastu... ale ak je cielom skody uz skor firma a nie rodina tak jej uz moc nemam k comu blahozelat... nejaky ten klasicky hatch jej podla mna hodne chyba.... kedze octaviu uz posunuli kdesi "mimo" zaujem beznej vacsiny sukromnikov .... leon ma z koncernu u mna vacsie sympatie ...
co sa tyka MPV... tento segment je trosku diskutabilny ... ale casom urcite porastie... ... ano aj nejake to SUV uz skoda potrebuje... ale pride kodiaq a neskor aj nastupca yetiho.... tu to bude urcite ok... len musime vydrzat ... spacebacku ja nedavam velku buducnost... v tejto "lowendovej" podobe je asi len otazka casu kedy dopadne mozno ako roomster ... plnohodnotna nizsia stredna to skratka nie je... a zatial nikde ziadne spravy o nastupcovi
Toppere, co je překvapivého na tom, že většina rodin u nás jezdí v olítaných oktávkách z Áček (kam se přesunuly mnohdy právě z fleetů nebo z dovozu), případně v levnějších vozech typu Ceed/Rapid, když zde většina rodin nová auta buď vůbec nekupuje a nebo nekupuje v cenové hladině Octavie?...Furt budeš ten stejný nesmysl psát dokola...
Vzhledem k tomu, že koncern nabízí další 3 hatchbacky a že mezi liftbacky nižší střední konkurence prakticky není, přijde mi strategie Octavie perfektní...I když uměl bych si představit, že by Rapid Spaceback v příští generaci trošku dospěl a lépe tak konkuroval Korejcům apod.
Spíš mi uniká, proč firmy nakupují Octavie jako služebáky, když předností Octavie je jen kufr a prostor vzadu. Přitom typicky je to služebák pro obchoďáky, denně jich vidívám snad stovky... Takže v Octávkách jezdí jen řidič s noťasem a kufříkem... Tak proč Octávka? Přitom Golf je pohodlnější, vybavenější a levnější... Možná ty servisní náklady.
Záleží na politice. Klidně je možné, že si Octavie vybírají sami. Proč, to by ses jich musel zeptat. Třeba je můžou používat i soukromě a hodí se jim pro rodinu. Stejně tak by ses mohl ptát, proč pořád hodně kupují kombi, když už z nich nemusí dělat nákladní auta.
No jo, ale i ten Golf můžeš koupit jako variant... A cenově bude stále srovnatelný s Octavií liftback ;-) Golfy Variant nakupují třeba mistři světa u Partners...
U nás se tohle dilema řešilo, pár kolegů váhalo mezi Octavií a Golfem Variant, nakonec máme pár kousků od obojího... obecně musím říct, že většina rozdílu mezi těmi auty je pod rozlišovací schopnosti lidí i při přímém srovnání. Vidím argumenty pro Golf v lepší nápravě pro 2.0TDI a DCC, obecně vycházel Golf před tím rokem a půl dráž (menší sleva, dražší financování).
PS: U Partners nakupují všechno možné od Golfů po Q7... ale nevím co z toho má vyplývat.
Nemyslím že rozdíl nepoznáš. Když jsem třeba srovnával Golf VI vs. Octavia II, tak krátký Golf byl stejně pohodlný jako Octavia s dlouhým zadkem, což už bylo znát. A zadní náprava byla líp utlumená. A pokud jsi porovnal Golfa Variant vs. Octavia Combi, tak Octavia byla jak žebřiňák.
A věřím tomu, že ten rozdíl zůstal i v novějších generacích. I když s G VII jsem nejel. Ale že by Octavia III byla nějak extra pohodlná, se říct nedá. Octavia II byla podvozkem pohodlnější (jel jsem O III 1.6 TDI)..
Mně osobně Golf Variant nesedl... nelíbí se mi interiér s piánem všude, nelíbí se mi masivní zadní sloupek daleko za kolem... chvíli jsem koukal na 1.4TSI s DCC a ErgoActive, ale naživo mě to auto nezaujalo.
Ano, s tím masivním C-sloupkem máš pravdu. Ten mi taky úplně nesedí a myslím že právě ten stojí za tím, že Octavia Combi vypadá vyváženěji. Nicméně v tomhle případě bych upřednostnil tvrdá fakta, tzn. dal přednost Golfu Variant. Tedy vlastně, ve rovnání GOlf Variant vs. Octavia Combi to u mě vyhrává na plné čáře Leon ST >:D;-)
No a v případě Leonu ST bys zase hodil ta tvrdá fakta za hlavu ;-) . Jinak proč ne, Leon ST se mi líbí, plastovější vnitřek mi zas tolik nevadí a naopak se mi líbí architektura palubní desky, v nějakém FR 1.8TSI bych si to uměl představit. A nebo přímo Cupra... i když tam se mi teda kombík líbí míň než oba hatche.
No hodil, ale pro krásu ;-) A jak píšeš, Leon je sice plastovější než Golf, ale s ohledem na sešup Octavie je s Octavií srovnatelný, výplně dveří má lepší Leon a architektura mi jednoznačně sedí víc v Leonu, než display někde u kolen jak v Octavii...
Leon ST a Octavia Combi jsou hodně vyrovnaná dvojka, největší rozdíl je pár cm navíc na rozvoru u Octavie, které můžeš a nemusíš ocenit... v tom ostatním je někde něco navíc tady a něco tam, ale v zásadě je to dost podobné. Obě auta potřebují velká kola a lepší světla, u SEATu je trošku horší nabídka kol i barev, ale asi bych si vybral.
Čemu jsi nerozuměl na "vybírají sami"? ;-) Věta o rodině byla o zbytečné velikosti (ne o tom, že by Octavia byla vhodnější jako rodinné auto, nic takového jsem říct nechtěl). A ve skutečnosti tu hraje roli postavení. Větší auta (tedy vyšší třídy) bývají dražší a pohodlnější. Také nepotřebuji tak veliká auta, jako si kupuji; člověk kupuje celý balíček.
Akorát jsi tam zapoměl doplnit, že těma 1,6 nabídka motorů končí, což mi přijde dost málo. Interiér je pěkný až na ten tablet, uvidíme jak budou vypadat "běžné verze". Pro toho kdo ještě chce atmosféru určitě plus za tu 1,6, určitě lepší než ta chcíplotina 1,4 od korejců.
Ano, budu (vetsinou) opakovat jiz vyrcene, do te doby, nez jim to u Renaultu dojde.
Exterier i interier je veci vkusu, zpracovani hodnotit zatim nemohu. Subjektivne se mi auto libi, ovsem ze bych hykal blahem, to zas ne. Talisman se mi libi vice.
Motory? Podle me prusvih. Uz u Talismanu to tak je (ackoliv donekonecna budou opakovat, ze to jejich biturbo, ktere realne neplni ani euro3 je naprosto adekvatni motor) a tady opet. Nejsilnejsi turbobenzin (GT nepocitaje), ktery neda 0-100 ani pod 10s a kombi bude jeste horsi?
Pokud s kombikem dodaji 1.6 TCe 160k + manual, maji moji pozornost.
Cena opening edice mi prijde v poradku, ackoliv detailne to dixovat nehodlam.
tak tak, jediná verze, která mi z toho zatím vychází, je GT. Ale to bych stavel do pozice druhyho auta do rodiny, a na to je to zase dost drahy... aspon teda pro me. Pokud bych na to mel, no problemo. Ted mám rok stary dci 1.6 grandtour a dlouho menit nehodlam, spokojenost.
No... špičková motorizace to je. Vem si, že Golf v benzínu končí na 1.4TSI 110kW / 250Nm. Proti tomu je 2.0TSI 162kW / 350Nm dost velký skok, který si jen tak mimochodem VW nenechává ani moc zaplatit.
PS: vím že se objevila i u VW 1.8TSI, ale jen pro Alltrack
PPS: když už GTI, tak samozřejmě GTI-P se 169kW... ale to celkem na věci nic nemění.
Ne, neprodají. Ale poprvé cítím že to všechna konkurence golfu vzala správným směrem a golf mezi nimi přestává být něco extra. Zlomem myslím chvíli od které začnou prodeje golfu pomalu stagnovat na úkor konkurence.
No ale to je přece standardní životní cyklus... přijde novinka, zazáří, postupně uvadá, přichází novější konkurence, pak facelift a proslulý cenový jemnocit pro udržení konkurenceschopnosti...
Už za 2015 je Golf jen +2% při růstu segmentu +5%, tj. reálně ztrácí tržní podíl. Letos se dá čekat mírný pokles, nejspíš někam pod půl milionu...
Neznám čísla ani je nehledám. Soudím jen sám podle sebe. Letos je první rok co bych nad golfem ohrnul nos a raději si vzal Astru. Letos je první rok co se nikomu nebudu smát pokud si místo Golfu koupí Megane.
Hm, při všeobecné vyrovnanosti aut bych si asi nedovolil takhle paušálně stavět jeden model nad jiný... minimálně je potřeba si říct, na co to auto má být, jaký zhruba motor, jaká úroveň výbavy.
Třeba Megane... GT220 Grandtour je jedno z aut, které jsem vyřadil těsně před finále a dodnes si říkám, že jsem mu možná ukřivdil tím, že jsem ho nešel projet. Golf i přes obrovskou šíři své nabídky v té době nic podobného nenabízel.
Vím o tom, kdyby bylo víc času tak bych to šel projet... nakonec mě odradila absence xenonů a dle testů hodně tvrdý podvozek (a byly i další drobnější věci), ale nevylučuju, že by mě to auto naživo chytlo... prostě jsem mu tu šanci nedal. Druhý takový kandidát byla Cupra ST, i když ta tenkrát byla jen na papíře.
Mno minimalne v CR to platit nebude a pridam trochu demagogicky, ze novy golf marathon v 1.2 TSI se da jako novy sehnat (po sleve ...tady je ta trocha demagogie) okolo 420-430 tisic korun.
Nová Astra se povedla a určitě je pro Golf dobrou konkurencí, ale že by se cílovka pro Megane význmaně prolínala s tou německy zaměřenou..tomu snad sám nevěříš..jistě jsou takový co vybíraj od Dacie po Audi...
Novy Megane je pre mna zabity motormi. Vrcholova motorizacia 1.2 130k? So zrychlenim niekde na urovni Golfu 1.2 110k? O Astre ani nehovorim... Inak je to velmi pekne vozitko, ale obrovsky mu chyba 1.4 TCe niekde na urovni 150 koni. Motor je zaklad auta a kludne sa vzdam par blbosti v interieri na ukor silnejsieho motoru.
Se mi líbí, jak se tady musí automat neustále "překusovat". Když to někdo zdůvodní finančním rozdílem, OK, beru, 40-60t není úplně málo. Ale jinak je to tady samej sportovec, co bez kvrdlání necítí auto, není s ním spojenej a ztrácí chuť do života. >:-[]
Já jen že v reálným provozu nějak ty manuální entuziasty nemůžu najít. Je mi divný, že nakonec obvykle ještě projevuje největší nadšení pro jízdu ostuda petrolheadů, s automatem a el. ručkou.
Ale aby to nevyznělo konfrontačně. Pro mě je to případ od případu, třeba do MX-5 bych automat určitě nechtěl, ale "rodinnej" kompakt, ještě navíc s manuálem, kterej nebude tak docela vzorem požitku z řazení...ehm....Jako možnost volby je vždycky lepší, už jenom kvůli ceně, ale někdy je toho "skučení" na mě už moc.
Pežoťáckej pětikvalt by tě snadno přesvědčil.... >:-[] Ačkoliv, ten jejich robot stál taky za to.
Nj, já taky pořád rád kvrdlám, když na to přijde. Záleží na autě, záleží na motoru, záleží na převodovce a taky záleží na druhu jízdy. A vůbec, proč tobě to vykládám. S tebou se dá bavit, to pak není žádná sranda. ;-)
To si piš. Stačí se podívat s čím se dnes v drtivé většině prodávají dražší auta, kde se na celkovou výši pořizovací ceny primárně nehledí. Myslím od prémie (včetně š***k mainstreamu) až po "Ferrari". ;-)
Pro běžné auto je tomat ideální volba, ale má to často háček.
Třeba u koncernu řadí automaty stejně špatně (podtáčejí motor) jako u manuálu ukazatel radí. Ale zatímco ukazatel mohou člověci ignorovat, automat lze maximálně přetrpět...
Když jede člověk (nebo já) po prázdné silnici, tak to není až takový problém, ale v běžném provozu? Kolona jede 65 km/h, automat drtí motor na 7°mičku a víc hmatat na plyn nelze...
Souhlasím....automat, kterej bych nemohl žádným jiným způsobem než plynem (ať už hamtáním nebo povolováním) ovlivňovat, bych nechtěl. Jakmile tam ale mám tři různé základní režimy nastavení, ve kterých se automat chová značně odlišně, plus kombinace s automatickou či manuální volbou a ještě ke všemu možnost řadit jak voličem, tak pádly....tak prostě nenastane situace, kdy by se automat choval jinak než chci já, a můžu s ním jet, pokud chci, stejně jako s manuálem.
Kdy si jel naposledy v novém autě s automatem? Od čeho je tam sportovní a režim a od čeho je tam manuální režim? A to si ještě většinou můžeš vybrat mezi pákou a "pádly" pod volantem. ;-)
V dnešním typickém "poskakovacím" provozu se dá přetrpět naopak kvedlačka s lichým pedálem navíc.
Jasně, ono těch relevantních důvodů, proč nechtít automat je více, ale já reagoval na to, že se to zhusta okecává tím spojením se strojem. Aby pak precizně "spojenej" majitel trpělivě držel šestku ve vláčku o rychlosti 70 km/h. ;-)
Jenže když používáš rodinný auto pro jízdu ve stylu jako s tou MX5, tak by ti tam automat silně překážel. Co ti na tom přijde nepochopitelnýho?
Kamarád si teď pořídil staronový BMW 5. Všechno supr jen ten automat to celý zabíjí. Jel jsem v tom samým i s manuálem a bylo to prostě jiný svezení. Tohle je tak pro dědky.
Takže jak...jde ti o pohodu (viz 13:47) nebo o jízdu stylem MX-5 v rodinném autě (což mimochodem zní tak nějak jako protimluv) ? ;-)
Že by slušnej automat v tom rodinném přibližovadle silně překážel je nesmysl. Možností nastavení bývá tolik, že v pohodě pokryjí všechno, co dokážeš s manuálem. Ale jak píšu výše, beru jako relevantní argument proti automatu i třeba jen vnitřní odpor.
To s tou pohodou byla ironie. Jde mi o to abych mohl i s rodinným autem občas dělat voloviny a jízdu si užít. Fakt že "musím" řadit mě nijak neobtěžuje. Jezdím autem rád, rád řídím a řazení nepovažuju za něco otravného. Kdybych nechtěl řadit a řídit tak můžu jezdit vlakem nebo autobusem. Dovedu si představit řazení s pádlama pod volantem v manuálním režimu, ale zase mě napadá, že na jízdu po sněhu nic moc. Přeci jen se spojkou máš cit.DSG má prd. Ale dobře,kybych bydlel někde kde nechumelí,tak bych 5 až 6 stupňovej automat s pádlama pod volantem asi vydržel,pokud by za to stál zbytek auta. Jinak mi jdi s automatem do háje.
Nový Megan vypadá trošku divně..na první pohled je to však pěkné auto.
Na druhý se mi nelíbí dost věcí :
např. dvojitá světla jsou taková divně korejská , ty obliny mi dost připomínají starý styl Hjondé.
I vzadu nic extra , ale dá se to snést , vadí mi malinké zadní okno , tam fakt vidět nebude , senzory a kamera jsou nutné , což tedy neberu.
Interier není zlý , tablet ani digi tachometr bych tam nedával , pak to bude celkem ok.
Uvidíme jízdně a zpracování interieru naživo.
V tom mají Renaulty často velké rezervy.
Motory nic extra , zcela chybí 2.0 dci..silnější 1.6 dci 160k není ale špatná volba.
Turbo benzíny jsou taky v nabídce , uvidíme..
zadní senzory nebo kamera by měly být povinné. Už nejedenkráte člověci přejeli při couvání jiné člověky batolecího věku, protože je při sebelepším výhledu zadním oknem nemohli vidět.
Velké zklamání, půl míče a za co ?!?!? Design je zprohybany, jako kdyby to kreslil opilec, monstrózní zadní světla mají vyvolat dojem něčeho amerického, či co?!? Podobně laděný Citroen C4 je aspoň o 100 000 levnější a za stejně peníze Peugeot je mnohem luxusnější a prémiovy vuz. Doporučují soudruhy od Renaultu nechat chvíli vycukat. Když si to půl roku nikdo nekoupi, tak otočej a zase přijdou s dampingovou cenou - tak jako vždycky. Kdo to teď koupi, tak vyhodi plno penez.
Auto je velice povedené,výborné motory,čekám jen na kombi a uvidím jestli Kajdar nebo Megane,letos ho beru jak jinak než Dci :yes::yes: Ještě pokukuju po Espace předváděčce ta je za 700 a výš,uvidím....