Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Mégane vstupuje na český trh, Premiere Edition stojí od 399.900 Kč

David Bureš
Diskuze (252)
Nové Mégane je zatím nabízeno se dvěma motory. Auto podobně jako Talisman a Kadjar debutuje ve verzi Premiere Edition.

Nová generace Renaultu Mégane s karoserií hatchback se světu poprvé představila na podzimním frankfurtském autosalonu. Krátce před zahájením prodeje tuzemské zastoupení značky zveřejňuje první české ceny auta. První exempláře nového Mégane se u prodejců objeví příští měsíc.

Mégane je v době zahájení prodeje dostupné výhradně ve variantě Premiere Edition. Její nabídka se omezuje na základní benzinovou dvanáctistovku se 74 kW a turbodiesel 1.5 dCi s 81 kW. Zážehový motor se vejde pod čtyři sta tisíc, jeho cena činí 399.900 Kč. Za vznětový čtyřválec pak zákazníci zaplatí 444.900 korun. Obě jednotky jsou standardně spjaty se šestistupňovou manuální převodovkou.

Premiere Edition nabízí slušnou výbavu. Její součástí je šest airbagů, tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin, dvouzónová automatická klimatizace, rádio nebo diody denního svícení. Dále nechybí ani přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, podélně a výškově nastavitelný kožený volant, rezervní kolo nebo pro Renault tradiční hands-free karta.

Renault Mégane – technická data zážehových motorů
Motor1.2 TCe1.6 SCe1.2 TCe1.6 TCe
Zdvihový objem [cm3]1198159811981618
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]74/450084/550097/5500151/6000
Točivý moment [N.m/min]175/1500156/4000205/2000280/2400
Převodovka6M5M6M (7DS)7DS
Max. rychlost [km/h]179191197 (199)230
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,312,210,6 (10,3)7,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,4-5,3 (-)6,0
Cena Premiere Edition [Kč]399.900---

Zákazníci mohou vybírat ze čtyř metalických laků karoserie. Na výběr jsou šedá Platine, černá Etoile, modrá Cosmos a červená Flamme. Kryty vnějších zpětných zrcátek i kliky dveří jsou lakovány barvou karoserie. Interiér je pokaždé černý.

Nabídka motorů i nabízených verzí se v následujících měsících dále rozšíří. Technická data jednotek si můžete prohlédnout v přiložených tabulkách. Proti dřívějším zprávám se počítá i s atmosférickým benzinovým čtyřválcem 1.6 SCe s 84 kW známým z Dacií. Vrcholné motory 1.6 TCe (151 kW) a 1.6 dCi (118 kW) jsou určeny pro verzi Mégane GT, která má vyplnit mezeru mezi základními modely a teprve chystaným ostrým Mégane RS z dílny divize Renaultsport.

Nové Mégane bude samozřejmě nabízeno také ve formě kombíku, které se světu představí na letošním ženevském autosalonu. Renault nadále počítá i s kompaktním sedanem, který by se z Fluence mohl přejmenovat zpět na Mégane. Letošní novinkou segmentu C bude i MPV Scénic, který se stejně jako Mégane Grandtour ukáže na ženevském autosalonu.

Renault Mégane – technická data vznětových motorů
Motor1.5 dCi1.5 dCi1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]1461146115981598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400096/4000118/-
Točivý moment [N.m/min]220/1750260 (250)/1750320/-380/-
Převodovka6M6M (6DS)6M6DS
Max. rychlost [km/h]174187 (187)198-
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,411,3 (12,3)10,0-
Komb. spotřeba [l/100 km]3,73,7 (3,7)4,0-
Cena Premiere Edition [Kč]-444.900--

David Bureš
Diskuze (252)
Avatar - miromen
17. 2. 2016 15:26
Re: dost mozno
Ja moc dobře vim jak si na tom Focus stoji nejen interierem tak např. tou prodejnosti , mimochodem opět jsi si naběhl na vidle , ktera je mi ač uspěšna vcelku u zadnice.
Takže si mužeš dal nazyvat Focuse ktery svym provedenim interieru patři k nadstadardu v teto třidě a nechava většinu konkurence za sebou plastovou bidou jak chceš , stejně na jeho kvalitach nic nezměniš. Nicmeně se divim že vubec ještě reaguji protože už mě to vubec nebavi a timto z me strany končim.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2016 14:49
Re: dost mozno
Focus zpracováním a materiály na 308 nemá, ale je pravdou, že zpracování a materiály nejsou tím zásadním problémem Focusu, ovšem po FL. Jenže celkově zmaštěný interiér Focusu výrazně lepší materiály a zpracování než před FL prostě nezachrání. Prostě plastová bída.

A zákazníci to moc dobře vnímají, Ford v Evropě jede na těžké vlně neúspěchu a vyklízí pozice. Bohužel :-!
17. 2. 2016 13:18
Re: To by šlo
Pánové, oběma děkuji za upozornění, to jsem nevěděl. Podíval jsem se na výkon a krouťák a a ni mě nenapadlo, že jde o jiný motor. :yes:
17. 2. 2016 12:45
Megan IV
Auto je velice povedené,výborné motory,čekám jen na kombi a uvidím jestli Kajdar nebo Megane,letos ho beru jak jinak než Dci :yes: :yes: Ještě pokukuju po Espace předváděčce ta je za 700 a výš,uvidím....
Avatar - miromen
17. 2. 2016 11:51
Re: dost mozno
Neboj čist umim ale těch blabolu co jsi tu nesekal jako vždy....No pravě ty materialy a zpracovani ma i ten Focus a k tomu přidava ergonomii o ktere se nejen te 308 muže jenom zdat.