Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Passat GTE: Plug-in hybrid se spotřebou 1,7 l/100 km stojí 1.149.900 Kč

Passat GTE je jedním ze dvou plug-in hybridních Volkswagenů nabízených na českém trhu. Sedan střední třídy vychází na 1.149.900 Kč.
Zpět na článek
15. 2. 2016 18:34
15. 2. 2016 20:59
15. 2. 2016 23:26
15. 2. 2016 21:11
15. 2. 2016 18:39
15. 2. 2016 18:51
15. 2. 2016 18:52
15. 2. 2016 19:00
15. 2. 2016 19:31
16. 2. 2016 01:15
16. 2. 2016 07:59
16. 2. 2016 10:39
16. 2. 2016 09:56
16. 2. 2016 15:37
16. 2. 2016 02:18
15. 2. 2016 18:26
HELE ČECHU HLAVNĚ NEZÁVIĎ !! nebo MÁŠ NA TO??
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Magister
16. 2. 2016 07:34
Re: HELE ČECHU HLAVNĚ NEZÁVIĎ !! nebo MÁŠ NA TO??
Onkel Kharl...co to tam v té Tesle vyrábíte za dluhy furt?

[odkaz]
16. 2. 2016 10:05
Re: HELE ČECHU HLAVNĚ NEZÁVIĎ !! nebo MÁŠ NA TO??
to sou investice do budoucnosti [odkaz] bobánku, ne jako u spalovacích popelnic investice do kravin ;-)
16. 2. 2016 08:16
Re: HELE ČECHU HLAVNĚ NEZÁVIĎ !! nebo MÁŠ NA TO??
Jen taková malá poznámečka, ke tvým smajlíkům. Víš o tom, že při výrobě elektromobilu se produkuje o 60% více oxidu uhličitého než při výrobě "klasického" automobilu? :-(
Avatar - Aoyagi
16. 2. 2016 09:53
Re: HELE ČECHU HLAVNĚ NEZÁVIĎ !! nebo MÁŠ NA TO??
Což předpokládám běžný sazomet dožene během cesty z Olomouce do Prahy a zpět.
Avatar - Ham.
15. 2. 2016 18:34
Zdá se,
že nula se rychle blíží, kdy začne výroba benzínu? >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barry Lyndon
15. 2. 2016 18:57
Re: Zdá se,
a proč ne nula? pokud třeba člověci jezdí denně do práce 30 km tam a 30 zpátky, tak (dobíjí-li v práci) jezdí celý týden za nula a teprve o víkendu na delším výletě zakusí u trochu benzinu...

takže smysl to má. Jsou pro prostě výhody a nevýhody elektromobilu a spalovacího motoru v jednom.

Svůj robotický palec dolů dávám za zřejmě opět "dvouválcový" motor... dvouválec, který svými dvěma válci pohání kromě sebe a automobilu navíc i další dva mrtvé válce, nebrat!
Avatar - Ham.
15. 2. 2016 20:59
Re: Zdá se,
Jo to je mi jasné a je mi jasné i to, že je to číslo udávané podle normy. A to je to, co mě irituje, ta norma. Když jsem měl před pár roky ve firmě 25 kombíků s kterými jezdí technici na servis platebních terminálů po celé ČR a ve volném čase ta stejná auta používají pro soukromé účely a chtěl jsem obměnit tyto auta, tak jsem mrknul na udávané spotřeby kandidátů, nechal ekonoma vytahat jízdy jak soukromé tak služební a jedna tabulka v Excelu mi ukázala plus mínus autobus jestli je nákladově výhodnější nafta nebo benal. Když jsem totéž dělal před třemi roky, tak jsem udělal to samé, jen jsem k udávaným spotřebám musel přičíst nějaký Bečvaříkův koeficient, protože se v mezičase rozešla normovaná a reálná spotřeba. Ale i to se dá. Když koncem roku budu muset znovu připravovat obměnu a chtěl bych vzít i plugin do hry (nic proti pluginům nemám a i když mě nezajímají řidičsky, tak ekonomika provozu by mě zajímala, protože musí zajímat) a porovnat jej s naftou a benzínem, tak přestože mám pořád detailní evidenci jízd, ujetých km a cca i prostředí kde se auta pohybují (dálnice, město, okreska) tak dopředu vím, že udávaná spotřeba pluginu 1.7 litru je mi pro můj selský výpočet na dvě věci, jistě víš které. A to je ten problém, metodika pro hybridy se postupně vyvinula do stavu, že jsou udávaná čísla nepoužitelná pro praktický život.
15. 2. 2016 23:26
Re: Zdá se,
HAL 9000, snad nemyslis vazne "cely tyden za nula", mozno nula litrov, ale urcite nie nula penazi, pretoze to nocne nabijanie nie je zadarmo.
Avatar - Barry Lyndon
16. 2. 2016 12:47
Re: Zdá se,
ano nula litrů a pár korun (případně € ;-) )
15. 2. 2016 19:00
Re: Zdá se,
hele soudruhu a máš na to [odkaz] ? :-)
Avatar - Ham.
15. 2. 2016 21:11
Re: Zdá se,
Hele a nepřipadáš si poněkud trapně? Jak souvisí pluginy se smrtí člověka?
Avatar - Anonym
15. 2. 2016 18:39
Spotřeba
Proč se mi nechce věřit té spotřebě >:-[]
Těším se na test, zda se to potvrdí.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Atlis
15. 2. 2016 18:51
Re: Spotřeba
Stavíš sa, že na auto.cz ju dokonca prekoná? >:-[]
15. 2. 2016 18:52
Re: Spotřeba
tak ono se to nepise, ale tech 1,7 litru je na prvnich 75km, kde 40-50 se ujede na baterkz a dalsich 35-25 pak na silnici co neexistuje a jen je "virtualne stvorena na valcich " coby rovinka ustalenou rychlosti do 90km/h :-)
15. 2. 2016 19:00
Re: Spotřeba
"coby rovinka ustalenou rychlosti do 90km/h"

Na to jsi přišel kde?
15. 2. 2016 19:31
Re: Spotřeba
nikde, byl to obrat jak ukazat soucasnou nesmyslnou metodu mereni spotreby :-!

aneb par minut se jede mestsky cyklus kde se baterka nema sanci vycucnout a naopak se i docela slusne rekuperuje, je to symulace do 50km/h a je tam par rozjezdu a brzdeni a ustalene rychlosti na danych limitech 15-35-50km/h a pak se prepina do symulace mimo obec kde jsou nejdelsi useky konstatni rychlosti 50 a 70km/h a jeden kratsi usek 100km/h a extremne kratouckej usek 120km/h po dobu tusim 10 sekund

realne tak vetsinu podobne plug-iny odjedou na elektrinu a spalovak bezi jen pri onech konstatntnich rychlostech po dobu par az desitek sekund, cele to trva tusim 20 minut, z toho cca 4 minuty auto uplne stoji v casti mestskeho cyklu, takze realne auto jede 16 minut kdy z toho dalsi cca 4 minuty jsou brzdeni a tedy se rekuperuje
16. 2. 2016 01:15
Re: Spotřeba
Dobře vím, jak ten cyklus vypadá. Shrnutí ho jako jízdu ustálenou 90 bylo opravdu trefné. >:-[]

Reálně to vypadá, že prostě nevíš, jak měření probíhá. Viz příspěvek níže. Takový Golf GTE je schopen celý NEDC projet na elektřinu s nulovou spotřebou benzínu.
16. 2. 2016 07:59
Re: Spotřeba
ne opravdu netusim jak to mereni probyha, jen jsem u toho dvakrat byl se "Skodovkou", a to ze jsem to vyse popsal je jen iluze, tak to vlastne vubec neprobyha a je to uplne jinak, presne tak jak to popisujes bod po bodu ty :-!

ja mel doted zato ze se to pocita z co2 podle toho testu, no asi je to tedy jinak presne jak pises ty
16. 2. 2016 10:39
Re: Spotřeba
Po pravdě mám problém rozlouskat, co se snažíš říct. Jak s tím souvisí CO2? Pointa byla, že jsou ta měření dvě. Což jaksi úplně pomíjíš. O tom jsem v tom příspěvku psal. A hybridy jako Golf GTE byly udělané tak, aby NEDC zvládly na elektřinu. Nemusí startovat motor pro "ony konstantni rychlosti" - nemluvě o tom, že pro zrychlení na danou rychlost je potřeba větší moment, než pro její udržení. Zmíněný Golf GTE by měl mít v jednom měření spotřebu benzínu nula, tedy i nulové emise CO2, když sem chceš CO2 motat, a v druhém 4,5 (cca. 105 g/km), což dává vážený průměr 1,5 (cca. 35 g/km).
Avatar - Aoyagi
16. 2. 2016 09:56
Re: Spotřeba
Symulace! Áááá

Samozřejmě "oficiální" testy jsou naprosto nesmyslné na několika úrovních.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2016 20:14
No... Passata mám zakázanýho od doktora... ale jinak mi te
Pokud tedy má auto normální nádrž a dokáže ujet 1000 km na benzín, když je potřeba. Pak totiž ten elektromotor opravdu "jen" pomáhá a prodlužuje ten dojezd, bez kompromisů v tom, proč si já auto opatřuju - když potřebuju, tak do něj prostě sednu a jedu třeba non-stop do Anglie přes dva tisíce kilometrů.

A ano, jednou po cestě natankuju.

;-)
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2016 23:05
1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Ak takto nehorazne su schopni zavadzat a klamat zakaznikov, tak VW + EU normy merania spotreby treba dat k sudu.
Napr.: plugin hybrid ide na test s nabitou bateriou, ale tu bateriu bolo treba najprv nabit ... za peniaze, ktore sa daju prepocitat na litre.
Plus pri dlhsich cestach je to obycajny hybrid, kde sa spotreba pohybuje okolo 4-5l.
Pre uplnost si mozeme pozriet realne spotreby plugin hybridu Prius na spritmonitore.de [odkaz]
Spotreba sa pohybuje od 2.5l do 5.5l (plus nie je zapocitana cena dobijania baterie).
Rozbalit vlákno
7
16. 2. 2016 01:07
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
U plug-in hybridů (a elektromobilů s generátorem) se určují dvě kombinované spotřeby. Zjednodušeně řečeno, jedna je s využitím elektřiny "ze zásuvky", druhá bez. Do TP se pak píše vážený průměr. Spotřeba elektrické energie se určuje také (je třeba pro určení váhy, výpočet jsem tu psal opakovaně, tak se nebudu obtěžovat) a VW ji udává. Ale nepřepočítávají ji na CO2, nejde do flotilových průměrů, ani kombinované spotřeby (která je počítána z emisí CO2).

K soudu jít můžeš, ale ničeho nedosáhneš. Když už, tak to chce lobbovat.
16. 2. 2016 05:35
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Strucne, hlavnym vinnikom je nerealna norma Euro 5b z r. 2011, ktoru by sa dalo napadnut hromadnou zalobou. V USA s tym urobili poriadok, ich norma udava realne cisla.
Druhym problemom je VW, ktory nema v technickej specifikacii pri kombinovanej spotrebe uverejnene upozornenie na normu.
Toyota uvadza cislo normy plus formulku "realna spotreba zavisi od sposobu jazdy" a naozaj to suvisi so sposobom jazdy, z histogramu na spritmonitore.de len 10% jazdi za 2l a az 50% jazdi za 5l (to je o 150% prekrocena kombinovana spotreba podla Euro normy).
Spotreba 1.7l odpoveda jazde na elektrinu (dojazd 50 km, 12 kWh na 100 km, 1 kWh cca 0.15 Eur). Pri cestach nad 50 km to bude o 100-300% viac.
Na obhajobu VW sluzi fakt, ze vacsina ludi neurobi denne viac ako 50 km (Toyota mala dojazd 25 km). Najcistejsie voci zakaznikom by bolo uvadzat dve realne spotreby, na elektrinu s kratkym dojazdom (1.7l) a ako hybrid s dlhym dojazdom (4-5l). V TP priemer 3.5l.
16. 2. 2016 10:24
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Co je na 5b nereálného (tedy co se změnilo)? Jsem zvědavý na odpověď.

"Druhym problemom je VW, ktory nema v technickej specifikacii pri kombinovanej spotrebe uverejnene upozornenie na normu."

Nejsem si jistý, co tím chceš říct. Pokud chceš říct, že u motorizací neuvádí, kterou normu daný motor plní, tak se pleteš. Minimálně v Německu to ("Emissionsklasse") píší, jak v dokumentech, tak v konfigurátoru (*). V ČR nevím, na české materiály moc nekoukám; když už, tak do ceníků, a zrovna VW v českých cenících nemá technické údaje mimo základní tabulku s cenami, pokud si dobře pamatuji.

Ani si nepamatuji, jaké poznámky VW uvádí (mimo hmotnost), mají jich tam několik. Co si pamatuji, v některých jejich německých dokumentech byla celá strana poznámek. Že spotřeba závisí od stylu jízdy, by mělo vědět i dítě (potřebné znalosti se učí na základní škole). A snad každý, kdo někdy řídil auto a využil funkcí palubního počítače. Taková poznámka je americký styl krytí si zadku, tady jim žádná pokuta nehrozí, pokud dodrží normu (nedostatek znalostí není důvodem ke kompenzaci).

Ne. Normovaná spotřeba pro prvních 50 km je nula (tedy měla by být). 1,7 litru odpovídá prvním 75 km po nabití. Z toho také lze snadno spočítat, že poté bude normovaná spotřeba 5,1 litru (protože 75/25).

VW to udává tak, jak to předepisuje norma EKH OSN R101. Stejně jako všichni ostatní. Pokud se ti to nelíbí, můžeš se obrátit na nějakou organizaci na ochranu spotřebitelů a podpořit je v lobbování, pokud to uvidí stejně.

PS: (*) Co však neuvádí, je celé označení, pokud si dobře pamatuji. Tedy napíší Euro6, ale už ne, jestli je to a, b nebo c. Pamatuji si, že Škoda v českém konfigurátoru měla za dob Euro5 uvedeno 5J, což bylo matoucí, protože žádné 5J neexistuje. Nicméně v příslušném nařízení Komise je tabulka s normami, kde je řádek J a odpovídá 5b emisím a 5+ OBD.
16. 2. 2016 11:49
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Drzme sa faktov:
1. tech. udaje 1.4 TSI Passat (pdf z vw.sk) [odkaz]
kombinovana spotreba 5.4 l/100km
v pdf nie je uvedeny nazov Euro normy
2. tech. udaje Passat GTE (pdf vw.sk) [odkaz]
kombinovana spotreba 1.7 l/100km
v pdf nie je uvedeny nazov Euro normy a ani to, ze sposob testu je uplne iny
ZAVER: Zakaznik bol uvedeny do omylu, ze pri GTE bude mat spotrebu 1.7l
PLUS: Kazdy realny test v Europe ukazuje, ze komb. spotreby uvedene pri europskych autach v katalogoch su nizsie ako pri realnej prevadzke. Tymto Euro normy uvadzaju do omylu zakaznikov.
Pozn: pod 1.7l na kratkych trasach som myslel prepocitanu cenu elektriny na palivo
17. 2. 2016 10:04
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Nevím, jak si vedou slovenské, ale na českých webech automobilek jsem našel už tolik chyb, že se stejně na nic nemohu spolehnout, takže se ani neobtěžuji (výjimkou je Škoda). A po pravdě je mi celkem jedno, co na Slovensku máte, či ne (v diskuzi na českém webu o německé automobilce je to tak trochu irelevantní, tím spíš, že jsi nemluvil o slovenském zastoupení, ale o Volkswagenu a to plošně). Volkswagen to uvádí (stačí se podívat na volkswagen.de). I když nemohu napsat, že selhání zastoupení není jejich problém, protože by na ně měli dohlížet.

Stojím si za tím, co jsem napsal. Z těch dat se dá spočítat, jaká zhruba bude normovaná spotřeba po vybití baterií. Není to žádná věda. Ne že by mi na tom údaji záleželo, protože stejně budu jezdit za jinou. A s tímhle automobilka nic neudělá, protože je to předepsané a musí to tak dělat všichni. Příslušné normy jsou volně dostupné na Internetu, něco se o tom píše i na Wiki (ale není tam vše). Pokud nevíš, jak udávaná spotřeba byla změřena, tak je to stejně nic neříkající údaj - neměl by tě tedy mást (u soudu s tím neuspěješ). Samozřejmě, mohli by udávat i jiné, dodatečné spotřeby, na druhou stranu, proč by to dělali? Nemluvě o tom, že by to museli nějak zákazníkům vysvětlit (osobně nemám rád, když mi cpou nějaká čísla, aniž by mi řekli, jak k nim přišli). Takže ti zbývá to lobbování. V USA se podobný problém také vyřešil stížnostmi u EPA.

A když jsi uváděl Toyotu jako příklad, chceš snad říct, že u Priusu Plug-in měli upozornění, že se spotřeba pro plug-in hybridy počítá jinak? A že uváděli spotřebu i po vybití baterií? (V ČR tedy ani náhodou, ani se neobtěžovali uvádět spotřebu pro město a mimo město, což je další znak plug-in hybridů.) PS: Tak jsem se podíval na aktuální ceník a neuvádí tam ani tu tvou milovanou Euro normu. [odkaz] Samozřejmě musí plnit alespoň aktuální minimum, to je 6b, jinak nemůže být v prodeji (nepůjde zaregistrovat). Nevím o žádné výjimce.

Jinak takhle vypadá německé provedení ceníku: [odkaz] Technické údaje jsou ke konci.
17. 2. 2016 11:02
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Precitaj si, co si napisal:
"Normovaná spotřeba pro prvních 50 km je nula (tedy měla by být). 1,7 litru odpovídá prvním 75 km po nabití. Z toho také lze snadno spočítat, že poté bude normovaná spotřeba 5,1 litru (protože 75/25)." ... "Z těch dat se dá spočítat, jaká zhruba bude normovaná spotřeba po vybití baterií. Není to žádná věda."
A potom sa zamysli, ci pre bezneho zakaznika to "Není to žádná věda."
Proste, mame odlisne nazory ako by mal byt zakaznik informovany o spotrebe pri predaji aut vseobecne v EU (nielen VW) a zvlast pri hybridoch.
Inac plugin hybrid vratane Passat GTE je skvela volba a som rad, ze tieto auta pribudaju na trhu. :yes:
18. 2. 2016 16:37
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Ano, není to žádná věda. V příslušné normě je to popsané. Vezmeš dojezd na baterie, který VW uvádí, z normy máš konstantu 25 km a spotřebu. Z toho získáš 1,7 = 25/75 * X, neboli X = 75/25 * 1,7, kde X je hledaná spotřeba před zprůměrováním a 75 jsi získal z 25+50 (50 je dojezd, 25 konstanta). Respektive jde o horní odhad. Tohle jsem tu vysvětloval mnohokrát. Kdo chce, může si to přečíst, je to UNECE R101.

Neříkám, že tohle je ideál pro zákazníky. Jako zákazník však vím, že auto musím vyzkoušet. Jen tak mohu zjistit spotřebu, která mě zajímá. A jak jsem napsal, pokud na tom chceš něco změnit, musíš lobbovat. Zažalováním automobilky si nijak nepomůžeš.
16. 2. 2016 02:18
Nedají si pokoj
Reklama , která ovlivňuje "neorientované" konzumenty je strategii tohoto koncernu.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2016 08:28
Po 5ti letech spotřeba 17 litrů
S nefunkčníma baterkama po 5ti letech bude spotřeba 17 litříčků.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2016 15:41
Cenový jemnocit
V tom pripade je Golf GTE se svou cenou tak trochu, tedy spise hodne, mimo.
Rozbalit vlákno
0