Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat GTE: Plug-in hybrid se spotřebou 1,7 l/100 km stojí 1.149.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (34)
Passat GTE je jedním ze dvou plug-in hybridních Volkswagenů nabízených na českém trhu. Sedan střední třídy vychází na 1.149.900 Kč.

S Volkswagenem Passat jsme se poprvé osobně projeli již v rámci srpnové mezinárodní prezentace v Nizozemsku, na český trh se však dostává až nyní. Vedle Golfu GTE jde o druhý plug-in hybridní model značky prodávaný na českém trhu (a současně i v historii), přičemž naše loňské odhady základní ceny (tehdy jsme tipovali 1.150.000 Kč) nebyly vůbec špatné – vůz v provedení sedan u nás pořídíte od 1.149.900 Kč a za praktičtější Variant připlatíte pouze 20.000 Kč.

Vůz standardně vyjíždí na 17“ litých kolech a uvnitř najdeme autorádio Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, titanově černé potahy sedadel (volitelně další dva odstíny kombinující kůži a Alcantaru) nebo automatickou třízónovou klimatizaci. Standardní výbavu doplňuje například adaptivní tempomat (do 160 km/h), asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City nebo bezklíčové odemykání a startování tlačítkem.

Výrobce samozřejmě nabízí také široké spektrum příplatkové výbavy. Za přístrojový štít s 12,3palcovým displejem zaplatíte 12.200 Kč, adaptivní podvozek vychází na 28.800 Kč, head-up displej stojí 13.200 Kč a za Trailer Assist, pomocníka při parkování s přívěsem, zaplatíte 13.700 Kč. U něj ale musíte počítat také s koupí tažného zařízení s elektrickým odjištěním za 22.400 Kč.

Pohon plug-in hybridního Passatu zajišťuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 115 kW a elektromotor (85 kW). Tohle duo je párováno se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DG400E, která vedla obligátní polohy D/S nabízí polohu D/B známou především z hybridů od Toyoty. Režim B značí rekuperaci - v případě Passatu tak silnou, že si brzy zvyknete dojíždět ke křižovatkám pouze s minimálním využitím brzd. Vůz s kombinovaným výkonem 160 kW by měl průměrně spolykat 1,7 litru benzinu na sto kilometrů.

Volkswagen Passat GTE – technické údaje
Motor1.4 TSI + elektromotor
Zdvihový objem [cm3]1395
Válce/ventily4.4
Kompresní poměr [x:1]10,0:1
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min]115/5000-6000
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min]250/1600-3500
Výkon elektromotoru85 kW
Celkový výkon/maximální točivý moment160 kW/400 N.m
Typ trakčního akumulátorulithium-iontový
Kapacita akumulátoru [kWh]8,7
Převodovka6A
Max. rychlost/maximální rychlost v ržimu EV [km/h]225/130
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,4
Komb. spotřeba [l/100 km]1,6-1,7 l
Emise CO2 [g/km]37-39
Dojezd v elektrickém režimu [km]50
Základní cena [Kč]cca 1.149.900*
*Příplatek za provedení Variant činí 20.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (34)

Doporučujeme

18. 2. 2016 16:37
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Ano, není to žádná věda. V příslušné normě je to popsané. Vezmeš dojezd na baterie, který VW uvádí, z normy máš konstantu 25 km a spotřebu. Z toho získáš 1,7 = 25/75 * X, neboli X = 75/25 * 1,7, kde X je hledaná spotřeba před zprůměrováním a 75 jsi získal z 25+50 (50 je dojezd, 25 konstanta). Respektive jde o horní odhad. Tohle jsem tu vysvětloval mnohokrát. Kdo chce, může si to přečíst, je to UNECE R101.

Neříkám, že tohle je ideál pro zákazníky. Jako zákazník však vím, že auto musím vyzkoušet. Jen tak mohu zjistit spotřebu, která mě zajímá. A jak jsem napsal, pokud na tom chceš něco změnit, musíš lobbovat. Zažalováním automobilky si nijak nepomůžeš.
17. 2. 2016 11:02
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Precitaj si, co si napisal:
"Normovaná spotřeba pro prvních 50 km je nula (tedy měla by být). 1,7 litru odpovídá prvním 75 km po nabití. Z toho také lze snadno spočítat, že poté bude normovaná spotřeba 5,1 litru (protože 75/25)." ... "Z těch dat se dá spočítat, jaká zhruba bude normovaná spotřeba po vybití baterií. Není to žádná věda."
A potom sa zamysli, ci pre bezneho zakaznika to "Není to žádná věda."
Proste, mame odlisne nazory ako by mal byt zakaznik informovany o spotrebe pri predaji aut vseobecne v EU (nielen VW) a zvlast pri hybridoch.
Inac plugin hybrid vratane Passat GTE je skvela volba a som rad, ze tieto auta pribudaju na trhu. :yes:
17. 2. 2016 10:04
Re: 1.7 l/100 km = dalsia SpotrebaGate VW (+ EU noriem)
Nevím, jak si vedou slovenské, ale na českých webech automobilek jsem našel už tolik chyb, že se stejně na nic nemohu spolehnout, takže se ani neobtěžuji (výjimkou je Škoda). A po pravdě je mi celkem jedno, co na Slovensku máte, či ne (v diskuzi na českém webu o německé automobilce je to tak trochu irelevantní, tím spíš, že jsi nemluvil o slovenském zastoupení, ale o Volkswagenu a to plošně). Volkswagen to uvádí (stačí se podívat na volkswagen.de). I když nemohu napsat, že selhání zastoupení není jejich problém, protože by na ně měli dohlížet.

Stojím si za tím, co jsem napsal. Z těch dat se dá spočítat, jaká zhruba bude normovaná spotřeba po vybití baterií. Není to žádná věda. Ne že by mi na tom údaji záleželo, protože stejně budu jezdit za jinou. A s tímhle automobilka nic neudělá, protože je to předepsané a musí to tak dělat všichni. Příslušné normy jsou volně dostupné na Internetu, něco se o tom píše i na Wiki (ale není tam vše). Pokud nevíš, jak udávaná spotřeba byla změřena, tak je to stejně nic neříkající údaj - neměl by tě tedy mást (u soudu s tím neuspěješ). Samozřejmě, mohli by udávat i jiné, dodatečné spotřeby, na druhou stranu, proč by to dělali? Nemluvě o tom, že by to museli nějak zákazníkům vysvětlit (osobně nemám rád, když mi cpou nějaká čísla, aniž by mi řekli, jak k nim přišli). Takže ti zbývá to lobbování. V USA se podobný problém také vyřešil stížnostmi u EPA.

A když jsi uváděl Toyotu jako příklad, chceš snad říct, že u Priusu Plug-in měli upozornění, že se spotřeba pro plug-in hybridy počítá jinak? A že uváděli spotřebu i po vybití baterií? (V ČR tedy ani náhodou, ani se neobtěžovali uvádět spotřebu pro město a mimo město, což je další znak plug-in hybridů.) PS: Tak jsem se podíval na aktuální ceník a neuvádí tam ani tu tvou milovanou Euro normu. [odkaz] Samozřejmě musí plnit alespoň aktuální minimum, to je 6b, jinak nemůže být v prodeji (nepůjde zaregistrovat). Nevím o žádné výjimce.

Jinak takhle vypadá německé provedení ceníku: [odkaz] Technické údaje jsou ke konci.
16. 2. 2016 15:41
Cenový jemnocit
V tom pripade je Golf GTE se svou cenou tak trochu, tedy spise hodne, mimo.
16. 2. 2016 15:37
Re: Spotřeba