Volkswagen Passat GTE: Plug-in hybrid se spotřebou 1,7 l/100 km stojí 1.149.900 Kč
S Volkswagenem Passat jsme se poprvé osobně projeli již v rámci srpnové mezinárodní prezentace v Nizozemsku, na český trh se však dostává až nyní. Vedle Golfu GTE jde o druhý plug-in hybridní model značky prodávaný na českém trhu (a současně i v historii), přičemž naše loňské odhady základní ceny (tehdy jsme tipovali 1.150.000 Kč) nebyly vůbec špatné – vůz v provedení sedan u nás pořídíte od 1.149.900 Kč a za praktičtější Variant připlatíte pouze 20.000 Kč.
Vůz standardně vyjíždí na 17“ litých kolech a uvnitř najdeme autorádio Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, titanově černé potahy sedadel (volitelně další dva odstíny kombinující kůži a Alcantaru) nebo automatickou třízónovou klimatizaci. Standardní výbavu doplňuje například adaptivní tempomat (do 160 km/h), asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City nebo bezklíčové odemykání a startování tlačítkem.
Výrobce samozřejmě nabízí také široké spektrum příplatkové výbavy. Za přístrojový štít s 12,3palcovým displejem zaplatíte 12.200 Kč, adaptivní podvozek vychází na 28.800 Kč, head-up displej stojí 13.200 Kč a za Trailer Assist, pomocníka při parkování s přívěsem, zaplatíte 13.700 Kč. U něj ale musíte počítat také s koupí tažného zařízení s elektrickým odjištěním za 22.400 Kč.
Pohon plug-in hybridního Passatu zajišťuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 115 kW a elektromotor (85 kW). Tohle duo je párováno se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DG400E, která vedla obligátní polohy D/S nabízí polohu D/B známou především z hybridů od Toyoty. Režim B značí rekuperaci - v případě Passatu tak silnou, že si brzy zvyknete dojíždět ke křižovatkám pouze s minimálním využitím brzd. Vůz s kombinovaným výkonem 160 kW by měl průměrně spolykat 1,7 litru benzinu na sto kilometrů.
Volkswagen Passat GTE – technické údaje | |
Motor | 1.4 TSI + elektromotor |
Zdvihový objem [cm3] | 1395 |
Válce/ventily | 4.4 |
Kompresní poměr [x:1] | 10,0:1 |
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] | 115/5000-6000 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] | 250/1600-3500 |
Výkon elektromotoru | 85 kW |
Celkový výkon/maximální točivý moment | 160 kW/400 N.m |
Typ trakčního akumulátoru | lithium-iontový |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 8,7 |
Převodovka | 6A |
Max. rychlost/maximální rychlost v ržimu EV [km/h] | 225/130 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,6-1,7 l |
Emise CO2 [g/km] | 37-39 |
Dojezd v elektrickém režimu [km] | 50 |
Základní cena [Kč] | cca 1.149.900* |
*Příplatek za provedení Variant činí 20.000 Kč |