Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět sporťáků do 100.000 Kč: Dostupné sny!

Snad každý, kdo má rád auta, někdy zatoužil po něčem sportovnějším. Dnes má reálnou šanci, neboť ceny spadly na úplné dno. Horší je, že najít ten svůj sporťák v dobrém stavu je rok od roku těžší.
Zpět na článek
18. 2. 2016 08:29
18. 2. 2016 08:35
18. 2. 2016 08:42
18. 2. 2016 09:47
18. 2. 2016 08:46
neregistrovaný "SR20"
18. 2. 2016 08:55
18. 2. 2016 09:16
18. 2. 2016 09:26
18. 2. 2016 14:22
20. 2. 2016 12:57
18. 2. 2016 12:30
18. 2. 2016 13:01
18. 2. 2016 10:09
18. 2. 2016 11:20
18. 2. 2016 11:21
18. 2. 2016 14:40
19. 2. 2016 16:45
19. 2. 2016 21:41
19. 2. 2016 21:55
20. 2. 2016 11:35
20. 2. 2016 13:20
21. 2. 2016 22:03
18. 2. 2016 11:50
18. 2. 2016 15:32
18. 2. 2016 20:31
19. 2. 2016 11:43
20. 2. 2016 04:07
20. 2. 2016 10:25
24. 2. 2016 23:30
18. 2. 2016 08:15
blbej clanek
fabia RS nebude?
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2016 08:32
Re: blbej clanek
Zde jsou sportovní auta.Fábka RS je jen nadopované sériové auto.A asi nebude ani do 100 tis. kč
Doufám že se někdo ozve že chybí Octavia RS v kombíku.
Avatar - Machýrek
18. 2. 2016 22:05
Re: blbej clanek
Fabii RS v rozumnym stavu takhle levne nekoupis.
18. 2. 2016 08:29
Mazda MX 6
Chybí mi zde Mazda MX6 s motorem 2,5i V6.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 08:35
Re: Mazda MX 6
Ta se dá ještě reálné u nás koupit ? To už bude hodně velka rarita ne ?
18. 2. 2016 08:40
Re: Mazda MX 6
problém těhto mazd byla koroze,která auto doslova sežrala.Fenomenální je ale ten motor,snad nejlepší co byl kdy vyroben.Stejný byl i v Xedosu 9,626 a Fordu Probe II.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 08:42
Re: Mazda MX 6
Všechna tahle auta jsou dnes méně běžná než jakékoliv ferrari, tedy alespoň v ČR.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 09:23
Re: Mazda MX 6
V čem je proboha ten šestiválec fenomenální? Naprosto standardní jednotka daného objemu.
18. 2. 2016 09:47
Re: Mazda MX 6
ne ne, je ve vysokých otáčkách sreašně nemohoucí, zažil Probe 2
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 08:33
Hezký text s pár ale
Určitě zajímavá rubrika, která je nám méně majetným bychařům blíže, než články typu Rozstřel prémiových SUV v hodnotě nového bytu >:-[] Má to ale jedno velké ale... i když výběr aut je velmi zajímavý, podívali jste se, kolik jich lze reálně koupit? :-)

Projel jsem ze zvědavosti pár inzertních serverů (sauto, tipcars) a třeba Calibru sehnat v ČR je dost problém :-) Našel sem všeho všudy jednu červenou za 34tisíc po zásahu TescoTunera... chudák auto.

Prelude pod 100 tisíc taky skoro neni a i dost nad sto jsou tak 2 hezké kousky :-)

Fiatu a Hyundai bych se bál u takto starého auta (i když kamarád jedno upravované F.Coupe turbo má a vydoloval z něj 300ps, jenže to neni jentak jako víkendovka na klidné poježdění :-) ), takže jedine Celica (Tam mi více imponuje předchozí generace se čtyřmi světly :))

I když mne možná poučíte, že to co teď napíšu nejsou sportovní vozy, ale jen kupé, tak mi zde chybí třeba 406 Coupé (po něm pošilhávám už rok >:D ) a nebo celkem levně sehnatelný Ford Cougar, kam se dávala i V6 :-) Rozhodně jich je více v nabídce, než některých v článku :-)

P.s. Pro autora - co před létem udělat článek na kabria, klidně i větší vrakoše ;) >:D
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 09:20
Re: Hezký text s pár ale
mne sa paci taka ta mala toyota MR2 bez strechy .... rocniky okolo 2000-2006 co vyzera ako porsche boxter alebo MX5ka .. je to take male sikovne auticko s 1,8mickou ... ale stretnut u nas taketo auto je viacmenej nemozne... tusim raz som tuto toyotu videl... v ciernej farbe u nas.... inak viac nic.... bez sance.. ale podla mna sikovne auticko a ozaj sportove... nie ako stary hyundai coupe

P406coupe hodne padol na cene.... ked pozeram tie ceny nechce sa mi verit co sa da kupit za 100 litrov... to aj fabie z tych podobnych rokov okolo r 2000 su pomaly drahsie ... vcelku je to hodne smutne ako taketo kupatka padaju na cene.... auto za melon a dnes pod cenu fabie ktora v tom case stala 300 tisic ... osobne by som ale vyberal u tychto starych sportovych aut len medzi japoncami ... toyota MR2, celica... supra... 3000GT...eclipse.... SVX subaru, honda integra .. MX5 ....a podobne

PS: nieco podobne z tych rokov ako p406coupe je aj accord coupe... omrkol som ho a nevyzera uplne marne .... priznavam.... veril by som viac honde ak uz kupovat 15 rocne kusky na 4 kolesach pre radost
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 10:21
Re: Hezký text s pár ale
MR2 ? Minimum, 3000 GT? >:D To je jiná cenová, Integra taky
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 10:37
Re: Hezký text s pár ale
takze kedze si vyssej postavy tak MR2 asi ozaj pre teba nebude..... ;-)

ale pre mna by to bol taky japonsky boxter za babku ;-) .... aj ked nechcem predbiehat.... lebo ceny MR2 som ozaj nepozeral
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 10:43
Re: Hezký text s pár ale
Mě se líbí ta z 90tek, těch bude hodně málo a ty novější jsou už přes 100 tisíc :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 10:52
Re: Hezký text s pár ale
mas pravdu... starsia mala este vacsie caro ..... :yes:

mne sa paci ten najnovsi eclipse ( okolo 2005 ) co bol kedysi uz len pre ameriku a nie pre eu.... a nahodou aj taky maly ford puma nebol skaredy.... v cervenej na peknych diskoch v nejakom slusnom stave... slusne zihadielko
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 11:12
Re: Hezký text s pár ale
Poslední generace W30 je právě už pomalu nejlevnější MR2... pokud chceš auto v obstojném stavu
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 11:46
Re: Hezký text s pár ale
Ano, nicméně Accord Coupe (takový ten americký s šestiválcem 3.0) nesahá jízdně 406 Coupe ani po kolena. Je to stroj v americkém stylu, takže spíš takový Sebring Coupe jak tu někdo psal.
19. 2. 2016 10:22
Re: Hezký text s pár ale
Mal som Accord coupe ten ,,americky" ale s 2,0 vTec a manualom. A jazdil som dost aj 406 coupe. A povedat, ze Accord Peugeotu nesiaha ani po kolena su naozaj silne slova
19. 2. 2016 11:17
Re: Hezký text s pár ale
No vidis, a ja jsem jel jak Accord coupe 3,0V6, tak P406V6 a P406 je jizdne znatelne lepsi.
22. 2. 2016 18:45
Re: Hezký text s pár ale
Tato verzia je moc tazka na predok a ma predpotopnu automaticku prevodovku. Accord coupe 2,0 Vtec s manualom je dost rozdielne vozenie
Avatar - praděda7
18. 2. 2016 22:37
Re: Hezký text s pár ale
Tak MR2 jsem měl jednou z práce přes Velikonoční svátky. Se střechou a s 4AGE 1.6 DOHC. Byla to tenkrát (1984) nová věc. Potřebovali na tom najet nějaké km pro press demo. Moc povedený sporťák. :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 09:28
Re: Hezký text s pár ale
Starší opičárny tohoto typu se nehledají na sautu a už vůbec ne na tipcars, ale jedině na bazoši nebo sportovnichvozech :-)

Jinak 406 a cougar jsou určitě víc sporťáky, než Hyundai Coupe a Calibra, třebaže oba mají k opravdovému sportovnímu kupé daleko. Ono z článku bych za skutečně sportovní coupe považoval jen Celicu a Fiata.

PS: Kdybys mermomocí toužil po jedné velmi zachovlaé Preludě 2.2 VTI, která se s cenou do kila bezpečně vleze, tak mi dej vědět >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 10:19
Re: Hezký text s pár ale
Do kila je pro mě moc, koukám do 50ti :-) Sto je moc >:D A ani tak o výkon mi nejde, spíš o to, jak to vypadá >:D A máš pravdu, že když budeš chtít, dá se najít více, jen jestli to má být něco dostupného, tak by to nemělo bejt auto, co jezdí v ČR v řádech několika kusů, ale alespoň v stovkách kusů :-)
18. 2. 2016 14:14
Re: Hezký text s pár ale
Za 50 koupíš šrot. Ono i za to kilo bych se bál jak to bude vypadat 8-s
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 11:28
Re: Hezký text s pár ale
Zdravím diskutující.

Bude další díl, takže tam tyto auta určitě najdete. A věřte, že 406 Coupe a Ford Cougar jezdí lépe, než mnoho z těch, které mnozí považují za sportovní vozy. Ty cabria, to je určitě dobrý nápad.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 11:48
Re: Hezký text s pár ale
:yes: ;-)
19. 2. 2016 11:19
Re: Hezký text s pár ale
Cougar s 2,5V6 byl pro me jizdne asi nejhorsi kupecko, co jsem kdy ridil, i to Hyundai Coupe s 2,7V6 bylo podstatne lepsi prakticky ve vsech jizdnich ohledech.
20. 2. 2016 12:55
Re: Hezký text s pár ale
Když vidím výběr, který se tady začíná rýsovat, tak mi mezi velkými osrými coupe chybí ještě Volvo C70 2,3 T5... taky už se dá sehnat do 100 tisíc a je to hodně ostrá hračka... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2016 17:27
Re: Hezký text s pár ale
C70 a ostrá? V tom případě je lesk na rty zbraň hromadného ničení >:D
21. 2. 2016 00:15
Re: Hezký text s pár ale
Seděl si vůbec někdy v T5, nebo jen meleš z vody?
Avatar - Enthusiastic.driver
21. 2. 2016 07:19
Re: Hezký text s pár ale
Já bych se zeptal jinak - jel jsi vůbec někdy v ostrém autě? C70 bylo vážně super gétéčko, které bylo za všech okolností pohodlné a nenucené, ale ostré jsou u něho leda tak packy šroubků na ventildeklu... :-) To že něco umí jet rychle rovně přece neznamená, že je to ostré...
22. 2. 2016 01:16
Re: Hezký text s pár ale
Velmi zajímavá odpověďna otázku... takže nejspíš neseděl. Jinak neříkám, že C70 může konkurovat M3, ale pokud budu brát zde probírané vozy, tak třeba Calibra na tom není o moc lépe... a jen tak mimochodem, to že Volva umí jezdit jen rovně je obzvlášť u T5 docela mimo... ano, to auto je laděný dost do GT, na druhou stranu i na okresce umí spoustě rádoby spoťákům slidně zatopit..

Na rozdíl od tebe umím dokonce odpovídat na otázky... takže včem sem jel? R5 turbo, Clio Williams, Megane RS, M3, Calibra 4x4 Turbo... a další. Ne, nemelu jen tak. Opravdu sem se svezl, či jsem vlastnil hodně zajímávých aut (i když to pro spoustu lidí jsou starý popelnice). Reflektuju pouze zde probírané vozy, mezi kterými by se opravdu C70 T5 rozhodně neztratila...
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2016 08:40
Re: Hezký text s pár ale
Ano, C70 by mezi vozy z článku zapadla. Z toho ale jaksi nevyplývá, že to je ostrá hračka, neboť ani vozy v článku nejsou ostrými hračkami.. snad jen Celica s liftem by se s přimhouřeným okem dala mezi ostřejší auta zařadit...

A jestli jsi řídil rychle Renolty a M3, tak jistě jsi sám cítil velký rozdíl mezi těmito auty a nedotáčivou C70 s necitlivým řízením...
Avatar - Machýrek
18. 2. 2016 22:18
Re: Hezký text s pár ale
Na ceskych serverech je to ztrata casu. Hledej na autoscout24 nebo mobile.de.
18. 2. 2016 08:35
Špatnej nadpis...
Mělo to spíš být: Spousta problémů do 100.000 Kč... >:D Navíc je otázka, kdo si co představuje pod slovem sporťák. Například celica s 1.8-140 koní sporťák rozhodně není, stejně tak Hyundai slovo sport nezná, calibra snad ani jako sporťák nikdy nebyla ani prezentovaná, takže možná trochu fiat s výkonnějším motorem by se tak nazvat dal, u preluda to taky zrovna moc nebude o bezprostředních zážitcích z jízdy.
Rozbalit vlákno
26
18. 2. 2016 08:58
Re: Špatnej nadpis...
V kolika autech si asi jel "dukipo"??? Vlastnil jsem Coupe 2.0T a muzu rict ze pocit z rizeni se dostavil, v te dobe mel kamarad Prelude 4WS a spatny to nebylo, stejne tak Hyundai nedelal v te dobe rozhodne nudna auta. Nauc se radeji prepocitat vykon na hmotnost a zjistis ze v 80tych letech stacilo poradnou zabavu 110PS/900kg a dvojnasobek vykonu = hororu.
18. 2. 2016 09:05
Re: Špatnej nadpis...
Jel jsem ve všech vozech co jsou v článku, co se týká Fiatu, tak znám základní motor i turbo a jezdil jsem i v Alfě GTV s dvoulitrem i 6 válcem. V první řadě tyto auta už téměř nejde sehnat ve stavu, kdy jde naplno využít jejich potenciál, v druhé řadě se výkony současných aut zvedli natolik, že kdejaká výkonnější nafta nebo turbo benzín zmíněným autům jednoduše ujede. Další věcí je to, že slovem sporťák si představuju něco, co bude víc než jen dvoudvéřové auto s dnes již podprůměrně výkonným motorem. Spíš bych tam viděl třeba Peugeota 205 GT, i např. z Anglie se dá za 80-150 tisíc dovést řada zajímavých aut od replik Lotuse 7 (což je rozhodně větší sporťák než Hyundaj coupe...), tak i řada dalších vozů, co jsou skutečně sporťáky a za velmi rozumné peníze.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 11:44
Re: Špatnej nadpis...
Ano moderní TDI skutečně třeba Celice VVT-i ujede, ale jen na rovině. Opravdu žádný Volkswagen, dokonce ani Scirocco nemá takové řízení a jízdní vlastnosti jako tento vůz. A věřte že v zatáčkách se nechytne ani když pojede s Celicou či Fiatem Coupe na půl plynu. Peugeot 205 GTi je opředený mýty a věřím, že je super, ale sežeňte jej do 100 000 Kč. Na mobile.de začínají tato auta na částce tak 150 000 korun pokud mají za něco trochu stát. Navíc jeho bezpečnost je s popsanými kupé neporovnatelná. A Lotus 7? No to je motorka na čtyřech kolech, teda pro mě. K tomu sportáku. Sportovní pro mě opravdu neznamená výkonné. To jsou dvě zcela odlišné charakteristiky. I staré Audi V8 jede jako z praku, ale sportovní není ani náhodou. Porovnávat Audi V8 s Celicou je jako srovnávat motorový člun pobřežní stráže s Titanicem. Sportovní auto pro mě znamená, že má citlivé řízení, rychle reaguje na volant a v zatáčce je dlouho a i při velké rychlosti neutrální. Hlavně musí mít vlastnost, že čím rychleji jedete, tím se lépe řídí. A tohle žádná Octavia, dokonce ani RS v sobě prostě nemá. To pak ani nevadí že to moc nejede. I tak to může být velmi příjemné svezení.
18. 2. 2016 12:47
Re: Špatnej nadpis...
No vzhledem k tomu, že se občas účastním např. Amater-cupu a jiných podobných akcích na okruhách (Sosnová, Vysoké Mýto, Písek, Most atd.), tak si myslím, že můžu celkem porovnávat s různými auty. Pokud se tedy někdy takové akce budete účastnit např. s tou Celikou, tak mi dejte vědět, aby jste mi v praxi ukázal, jak mi ujedete s tou Toyotou na půl plynu... ;-) Teď to nemyslím nějak ironicky. Možná jste tak dobrý řidič, že to skutečně dokážete, ale když to porovnám s jinými účastníky těchto akcí, tak ani jedno z uvedených aut nikdy žádné zázračné výkony nepředvedli a např. takové Saxo s výkonou 1.6 tkou za pár desítek tisíc dokáže dělat zázraky v rukou dobrého jezdce...
18. 2. 2016 14:21
Re: Špatnej nadpis...
A čím tam prosím tě jezdíš, že tady šermuješ TDI, který byť má kroutec a výkon, tak mu prostě chybí podvozek sportovního auta a přebývá pár set kilo hmotnosti? Je to jak píše pan Dusil. Takový auto ujede ale jen v přímce. Na trati respektive v zatáčkách je díky těžkopádnosti pomalejší. A u sportovního auta nejde o to jak je rychlý na rovině.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 14:23
Re: Špatnej nadpis...
Já to možná nedokážu, ale jsou mezi námi tací, kteří ano. Jo Saxo VTS 1.6 16V je dobré, měl jsem slabší verzi tohoto auta. Na půl plynu Vám neujedu, ale na plný to bude možná srovnatelné. Neříkám, že výkon není potřeba. V závodech asi ano, ale já se bavím o ježdění na silnici. Ne na okruhu. A zrovna Saxo je super ostrý hatchback. Měl jsem na mysli různé Octavie, Fabie a tady ty auta. S celicou se sotva účastnit budu, když ji nemám. A kdybych měl, tak bych se neúčastnil. Nejsem zase tak bohatý abych to auto musel takhle ničit. Na silnici se s ní dá svézt krásně. určitě lépe než se Saxem, kde už jen pozice za volantem je strašná (měl jsem to auto 10 let). A koukněte na Euro NCAP jak to s tímto vozem dopadlo. Ale jo jinak je to fajn, kdyby nemělo každé shnilou podlahu vzadu a pravý pře
dní podélník v motor. Ono ty ojetiny nejsou jen o tom ježdění na okruhu...
Avatar - lamal
18. 2. 2016 15:26
Re: Špatnej nadpis...
Zaujimalo by na com sa ty zucastnujes na Sosonovej, Mýte, Písku atd., ked tu pises o bludoch kde TDI valcuju nieco ako Celica, Sunny GTi, Swift sport, a pod., napises co za koncern s TDI tam vytiera zrak ? Hociaky koncern je na tolko tupy a netalentovany, ze vyzaduje nemale investicie do tuningu podvozku aby sa vobec mohol postavit niecomu ako je Celica v serii. Nehovoriac o obuti kde koncerny potrebuju na to aby boli konkurencie schopne poriadne lepive a siroke min 215ky 16-18 palc obutie zatial co japoncik si ich sprehladom ustrazi na 205kach.

Tebe sa tu ma niekto ohlasit v praxi s Celicou aby ti nieco ukazoval, radsej ty ukaz o akych TDI v serii tu hovoris, na to som zas zvedavy nie len ja asi.

AD Saxo VTi tak mam s nim nieco odjazdene s 1.6 8V + zvody a decat inak seria a zatial co motoricky taha skvele s vybornou pruznostou 8V neskrteneho motora, tak podvozok a cele chasis je podpriemerne aj v intenciach hociakeho bezneho japonskeho sedanu Primera, Accord, 626 ci 6 o mensich swiftoch, cliach nehovoriac... zadna skrutna naprava ma naznak pomoct vykruzit obluk ale kasna je strasne makka, prevodovka pomlcim, a cele chasis je tak podivne vymakkle, neiste jednoducho aj tu je nutna nemala investicia do podvozka hlavne tlmice, silentbloky, rozpery a vystuhy naprav a brzdy su tiez slabe aj vzhladom na kotuce v zadu, riadenie je nepresne atd, je to fajn auto na zabavu na okreske na dobrych gumach sa s tym da pobavit, ale na nejaky skutocny potencial a istotu pri ostrej jazde to potrebuje pomerne velke investicie.

Este k tym modernym naftam, je to len nafuknuta bublina, na 2-3 rychlosti pomaha krutiak ktory tlaci do sedacky od spodu a nad 100km/h im uteka japonsky 2,0 s polovicnym krutiakom to je fakt, toto je vec priamky, s P. Dusilom vsak 100% suhlasim, ze konstrukcie ako 2 lichobeznik v predu a viac prvok v zadu neosalies s nejakym TDI ckom a MC Phersonom a pokial si to myslis, tak nevies o com hovoris, reakcie 2 lichobeznika v extreme ako prudke brzdenie, brzdenie v zakrute, brzdenie v zakrute na rozbitom povrchu a prudke manevre vo vysokych rychlostiach su daleko este raz daleko lepsie ako u sucastneho mainstreamu ktory tu zrovnavas so sport modelmi. Nehovoriac o komunikativnosti, istote, pocite pri riadeni a radosti... TDI style stlacanie plynu a kormidlovanie nedotacaveho kostitrasu s vesteckou gulou, ze az sa to raz neviem kedy utrhne tak divadlo skoncilo, asi navdzy.
18. 2. 2016 15:50
Re: Špatnej nadpis...
Tak za prvé jsem nikde nepsal, že mám nějaké TDí a už vůbec jsem nepsal o tom, že s ním někde závodím. O TDí jsem psal pouze jako příklad toho, že je na zrychlení rychlejší než ta Celika. Celiku měli moji dva kamarádi, takže to auto znám dobře a několikrát jsme s ním blbly na letišti atd. a porovnávali i zrychlení a ta celika s motorem 1.8 - 140 koní byla prostě nejpomalejší. A to dost výrazně, oproti třeba oktavii 1.8 turbo první generace, fabii RS první generace atd. Zkrátka jsem pouze poukázal na to, že ta celika nepatří mezi rychlá auta i v porovnání s vozy typu oktávia, fabie. Ani si nemyslím, že by to byl podvozkově takovej zázrak jak tady píše pan Dusil. Samozřejmě, že v zatáčce je o něco rychlejší než v tomto směru tragická a silně nedotáčivá oktávie, ale i celika má dost limitů a rozhodně to nepatří mezi něco top... Jinak já závodím např. s Lotusem 7 (replikou) a i s jinými vozy. Záleží jak a kde.
Avatar - lamal
18. 2. 2016 16:04
Re: Špatnej nadpis...
Pokial sa bavime o TDI ide tu snad len o jedno... ci to je seria alebo nejaky sialeny chip... pokial ide o seriu tak s primerou GT zvody + sanie mi v pruznom zrychleni napr 80-120, 80-150, 120-180, 60-100 nevie ujst c220 cdi tj 2.2 125kw a 400nm o octaviach/passatoch 2,0 tdi 103/120kw alebo o novych 110kw nehovoriac... 80-120 robim s radenim 2-3 za cca 5,4s na 3ke to je 6s, 60-100 na 2ke za 4,5s... Primera mi pri tom nepride nijak extra rychla da sa povedat, ze pobavit sa da ale nic extra 0-100 7,8s.

Fabia RS 1,9tdi 96kw to uz vobec nie, ledva zide s 0-100s pod 10s... pocitovo su vsetky diesle silne, no v reale a hlavne vyssich rychlostiach sa tie papierove nm velmi rychlo vytratia... jedine v com maju a budu mat vzdy na vrch je samo priebeh krutiaku tak napr od 2tis nepojde nikdy ziadna atmosfera v plnom zatahu, ale ani nemusi na to je tu prevodovka staci podradit a ist 4500ot +... rec je o jazde na max, pokial chce niekto tiche a efektivne zrychlenie to u tocivej atmo nikdy nedostane, turbo bude vzdy lepsie v tomto, zalezi to len od preferenci, ale vo svetle max vykonov su diesle jalove
18. 2. 2016 16:11
Re: Špatnej nadpis...
Celica je zaujimava prave tym silnejsim motorom so 180k a ten ide citelne lepsie, hlavne v otackach. Nehovoriac o moznosti si to auto dorobit dielmi z JPN / UK trhu. Ina predna naprava + samosvor + rj z Lotusu a je to ine auto, aj ked stale predokolka. To uz by sa nemalo stratit ani pri vikendovom jazdeni na okruhu.

Kto chce viac, urcite sa najde sposob ako tam zastavat kompresor po vzore Lotusu Elise >:-[] Aj ked, ked uz investovat, tak rovno do Mazdy MX5 :-)
18. 2. 2016 13:43
Re: Špatnej nadpis...
"A tohle žádná Octavia, dokonce ani RS v sobě prostě nemá"
menite misto?
Avatar - praděda7
18. 2. 2016 22:58
Re: Špatnej nadpis...
Měl jsem za život několik Celik. Všechny parádní vozy. Jednu z nich (ST 2000) jsem "silně" upravil, včetně převrtání motoru 18R-G DOHC na 2.2l. Rally vačky a 2x45mm DCOE Webery. Custom výfuk a mag kola ze Supry. Na tehdejší dobu (cca 1977-1982) to byla raketa. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
21. 2. 2016 20:50
Re: Špatnej nadpis...
Zlatá slova.
;-)

Jak jinak jsem to celé nečetl - omlouvám se, ale kapitoly prostě nečtu z principu.

A u těch čtyřválců Vám trochu chybí přiznat, že se zadírají na klice... pětiválce už tímhle netrpí.
Jak jsem jinak "fiatovej"... tak tohle je prostě fakt.
Je lepší to vědět... a včas vyměnit "šály", než se to zadře.
;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 09:30
Re: Špatnej nadpis...
Mmm, právěže Celica je z výběru jednoznačně největší sporťák i s tou chabou 1.8. Řízení, řazení, skvělý pdovozek, agilita... Ale podle příspěvku níže jsi jeden z těch, který určuje sporťáky podle toho, zda dokážou ujet modernímu TDI, to je pak těžké... :-)
18. 2. 2016 09:39
Re: Špatnej nadpis...
Jak jsem psal, fiat nabízí víc. Celica s tou 1.8 je tragická. Ten motor nejede ani na těch 140 koní. Že by celica nějak vybočovala agilností jsem si opravdu nevšiml. Maximálně průměr, ale dnešní ostrý hatchback nabídne víc... Navíc mi rozhodně nejde jen o výkon motoru, nicméně označit za sporťák něco, co předjede fabia 1.9 TDí prostě nejde, to sorry...
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 09:55
Re: Špatnej nadpis...
Mi teda oproti Coupe příjde Celica mnohem stáčivější a daleko méně napadá na předek (Je teda fakt, že jsem nejel v Coupe s viskospojkou, která může situace dost vylepšit). A jestli mě v kopci na rovince předjede nebo nepředjede Fabia TDI je mi tak nějak jedno... Naopak je strašně perverzní kostit silnější auta třeba s 90hp Miatou nebo Twingem RS.

S dnešními hot hatchi ta 20-ti letá kupé nejde moc srovnávat. Moderní HH prostě jezdí výborně... ačkoliv lidé pořád brečí, jak to je horší a horší.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 14:26
Re: Špatnej nadpis...
Věřte, že moderní hatchback těmto autům ujede kdy si vzpomene, ale není to jen o té rychlosti přece. A třeba nový Civic Type-R je snad až moc rychlý, navíc jeho řízení je dost tupé (rozhodně mnohem méně citlivé než u Celici a Fiatu Coupe - vše osobní zkušenosti), takže nedotáčivost v této přemotorované Hondě dříve vidíte, než cítíte. Jinak Fiat Coupe s Viscodrive musí jezdit úžasně ale v tom jsem nejel
Avatar - Bully_
18. 2. 2016 14:51
Re: Špatnej nadpis...
Moderni HH dokazou prece ujet i par let starym supersportum. Navic s nimi dokaze byt rychly i ten, kdo by s opravdu sportovnim autem skoncil po par zatackach v prikopu. Technika v poslednich letech poskocila neuveritelne dopredu, ten efektivni HH vsemi svymi elektronickymi systemy supluje jak onu ridicskou nedostatecnost, tak predevsim to, ze auto neni vubec postavene jako sportovni (koncepce pohonu, vyvazeni, odpruzeni, zpetna vazba, ..., ..., ...). Pro nekoho je dulezite byt rychly, pro jineho RIDIT.
Avatar - lamal
18. 2. 2016 15:42
Re: Špatnej nadpis...
Technika na podvozku v poslednych rokoch nicomu extra nepomohla... skor panuje neustale šudenie drahsich rieseni vid 2 lichobeznik uz vidis len ozaj vynimocne u HH zabudni, uz vsade mas takmer MC-Pherson a do zadu putuje torzka... jedine co rokmi ozaj rapidne pomaha jazdnym vlastnostiam su tuhe kasne kvoli bezpecnosti co pomaha vyladeniu aj jednoduchych naprav a hlavne rozmery kolies, kde bol kedysi nadstandart 16/205 dnes je to 18/225 a 35-40% profilom a to je sakramensky rozdiel nehovoriac o kvalitnych gumach, tak vacsina tej uzasnej prilnavosti je prave v rozmeroch kol .... spatna vazba a ochota zatacat sa dohana nizkym profilom, zatial co kedysi to bolo kvalitnym hardware na podvozku... staci si dat taku celicu napr na 225ky r17 a kvalitnu gumu a bolo by na povazenie sledovat ci ten moderny HH bude mat tak na vrch v prilnavosti a jadzn. vlastnostiach ako sa domnievas... s ostatkom sa da suhlasit, starsie auta s vyspelym podvozkom bolo treba riadit a nie spoliehat sa na pribrzdovanie kolies...
Avatar - Bully_
18. 2. 2016 16:06
Re: Špatnej nadpis...
Kdyby sis precetl to, na co reagujes, tak bys tohle nenapsal. Pisu, ze ELEKTRONIKA supluje konstrukcni nedostatky dnesnich vozu. Sportovni auto je od zakladu postavene jako sportovni, zatimco treba ten HH ma uz ze sve "tridni" podstaty ustupky treba i v konstrukci odpruzeni- ktere mel v zakladu i ten "stary" sportovni vuz postavene lip. Ale nejde jenom o tu elektroniku, ale o pokrok ve vsech oblastech. I s dobre naladenou torzkou dneska v zatackach pojedes snad kazdy letity lichobeznik, jenom v konstrukci to neni. S dnesni technikou je uz fura pravidel jenom dogma, at si to pripustis, nebo ne. Jenom jde do kopru radost z jizdy, kdyz jede auto samo a nemusi ho ridit ridic.
Co se tyka sirky a profilu pneu- starsi auto, optimalizovane napr. na 205x55R16 rozhodne nepojede lip na 225x40R18. Takovych pokusu uz byla spousta. S tezsimi koly a vyssim valivym odporem ti auto zlenivi a jizdni vlastnosti, brzdeni apod. se logicky zhorsi. Ad pokrok v konstrukci pneu- nikdo nikomu nebrani dat na stary sportovni vuz nejmodernejsi semislick, ale tim se rozdil samozrejme nijak extremne nesmaze.
Dnesni auta nepouzivaji nizkoprofilove pneu kvuli ochote zatacet, nebo dohnani nejake zpetne vazby. Tyhle vlastnosti jsou dane jinymi promennymi.
Avatar - lamal
18. 2. 2016 16:26
Re: Špatnej nadpis...
Ja som si to precital a suhlasil som s tebou v jednej casti... doplnil som svoj pohlad na vyuzivanie techniky predtym a teraz... Dobre naladena torzka ano da sa to, ale na rozbitom povrchu je rozdiel priepastnejsi a nejde len o odskakovanie napravy, napr multilink co pouzivala Primera 2gen ma aj pri max prepruzeni a inych extremoch vzdy rovnaku geometriu a tym aj prilnavost zadnych pneu nehovoriac o pasivne riadenej zbiehavosti, to torzka nevie... opat na hladkom asfalte to moc nevynika az na tu riadenu zbiehavost tu je citit.

Nemas uplne pravdu ani s tymi pneu a kolami, Primery 1 a 2 gen boli optimalizovane na 15ky 195/60 a 16/205/50 je velkym prinosom a funguje skvelo a vela ludi si chvali aj 17/205/45 samo skocit z 15 na 19 je spatne a samozrejmostou je lahky a kvalitny disk, neodpruzena hmotnost je znama vec, no s lahkou gumou a pneu si oproti nejakej standartnej 15/195/60 nepohorsis.

Spatna vazba a ochota zatacat je ako tvrdim vo velkej miere zavisla prave na nizkom profile u modernych aut, staci si vsimat rozdielov po prezuti na zimne 65/60. Netvrdim, ze to je jedina cesta, taka geometria, tazisko, rozlozenie vahy, strmost prevodu riadenia, velkost previsov maju velky vplyv, no profil tiez.
Avatar - Bully_
18. 2. 2016 17:45
Re: Špatnej nadpis...
U tebe je problem jenom jeden, ze jsi ustrnul na sve vlastni Primere (ktera ve sve dobe nebyla spatnym autem) a vsechno ostatni ses rozhodl ignorovat.
Neni to nic proti tobe osobne, ale proti omezenemu pristupu obecne. Peace a vic nadhledu :yes:
Avatar - lamal
18. 2. 2016 18:16
Re: Špatnej nadpis...
To si iba myslis, moze to tak vyzerat, uznavam vela inych aut vyjma japoncov, no spomeniem priklady, ktore mam odskusane sam, mozno na rozdiel od ostatnych... bezne su v ramci tolerancie dobrej funkcnosti disky o 1-2 palce vacsie ako seriovo obuva vyrobca najmensi rozmer. To iste plati aj na VW na glf 4 a 5 je tiez ideal 15-17 viacej to je uz pruda... tiez vlastne skusenosti. Octavia 2 max 18 aj to je uz dost prkno a kratke nerovnosti to rozhodia, 17ky ideal, octavia 3 su uz aj 17 dost tvrde - bavili sme sa o starych autach, ty vzdy pises vsetky priklady ? Na starych japoncov z 90´s vseobecne idealne pasuju 16ky co do funkcnosti posuvaju jazdne vlastnosti dalej, sportove modely znesu i viac, taka celica 17 ideal.

Inak asi naj co som siel na baze mech fungovania je ATR 1999 v uplne spickovom stave, chasis, riadenie, radenie i brzdy uzas, cista mechanika skvele vyladene a fungujuce auto az na ten kratky 5kvalt co ho dost degraduje mimo mesto, ale je to fuk... oproti tomu je napr Primera GT co je fakt len obyc primera minimalne preladena slabsi odvar, ATR je uplne iny level aj vdaka samosvoru a quickshiftu.

Peace v pohode, diskutujeme ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 19:57
Re: Špatnej nadpis...
Samozřejmě, řízení s dnešními nedoladěnými elektrickými posilovači ještě musí ujít kus cesty, než začne být stejně dobré, jako hydra před 20-ti lety. Nicméně, hranice se posouvají a i ty slabší z dnešních hot hatchů ještě sveřepě drží stopu, když už Preluda nebo Celica marně nedotáčejí. Což souvisí s technickým pokrokem všech podvozkových komponent a taky větším gripem širších standardních pneu, které už zmiňovali kolegové pode mnou.
18. 2. 2016 08:37
sportovní auta
tyto 20 let staré vylítané vraky bych dnes už čekal jedině tak v kovošrotu,či v garáži fanouška.Rozhodně ne v bazaru
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
18. 2. 2016 08:46
Postreh
Calibra je sice nadherna, aerodynamicka, ale jazdi mizerne. Skor by som upriamil pozornost na Mazdu 323f ba, poslednu s bezramovymi oknami. Jazdi skvele. Teda, ak sa nejaku v dobrom stave podari zohnat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
18. 2. 2016 08:49
Sympatický článek pro kolenovrty...
I lidé na sociálních dávkách chtějí žít svůj sen, sen o rychlém placatém autě a hezké dívce na sedadle spolujezdce. Neřešme tedy, jestli je tento sem možné žít v plesnivém Hjundaji kupé nebo zablešeném Opelu Calibra.

Pro mě je velkým překvapením, že jsou tyto vozy stále v nabídce a všechny mají legální STK. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 09:09
Re: Sympatický článek pro kolenovrty...
Představ si že sou v nabídce i auta 50 let stará a mají legální testace nebo STK >:D
18. 2. 2016 14:34
Re: Sympatický článek pro kolenovrty...
No čoveče ono jich už taky moc není. Myslím, že u sportovního dvoudveřovýho kupé bych posunul hranici tak na 300 tis kde je už reálný koupit něco nevolítanýho a nedohuntovanýho.
18. 2. 2016 08:55
A co Alfa GTV?
Díky za super článek, i když najít z tohoto výběru auto v opravdu dobrém a tuningem nezmršeném stavu bude chtít velké úsilí a hodně času. Z uvedeného výběru bych určitě volil Fiat Coupé, ovšem velice mě v článku chybí Alfa GTV. To je taky úžasné svezení, jak s 2.0 T.S., tak hlavně s Bussem! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2016 09:34
Re: A co Alfa GTV?
Alfa je určitě zajímavé auto. Ale podle mě to moc sporťák není (ostatně tak jako většina aut v článku). Bohužel mě Alfa dost zklamala jízdně. Takové odtažité řízení, neochota příliš zatáčet, celková agilnost podprůměrná. Spíše mi příjde jako dobré auto na cestování vyššími rychlostmi na dálnici než náčiní na okrsky.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 2. 2016 20:58
Re: A co Alfa GTV?
GTV?
A nebyl to nějakej vadnej kousek?
To co píšeš platí 100% pro 159... a její derivace, bohužel včetně Brery,
Ale GTV, s Bussem? To naopak byla třída... na to, že "dole" bylo vlastně taky Tipo.
;-)
18. 2. 2016 09:16
GTV
Ani jedno z těch aut není v ročním horizontu do 100k. Možná tak nákup, ale pak přijde ten pravej průvan ve šrajtofli.

GTV 3.0 24v - za 100k se sem tam objeví slušnej kus, za 130 bude i se špérou, nerezovym výfukem, zadní nápravou v Powerflexu a s Brembama. Motor to má při dobrym servisu spolehlivej, PH2 verze už je relativně vychytaná i elektricky a nerezne to. Pokud možno vybírat auta vyrobená po 10/2000, ta už jsou od Pininfariny, ne z Arese.

I když 160 kW asi dneska nikoho nedojme, lítá to moc hezky a šestivál má nádhernej zvuk i charakter. Design exteriéru i interiéru super, sedačky to chce upravit (opěrky + molitan), ale i v Alfatexu je to pecka. Jízdní vlastnosti, pokud je podvozek OK a slušné pneu, jsou i na dnešní poměry opravdu vynikající. GTV je navíc relativně jednoduchý na servis.

No a nevýhody? Rejd GTV prakticky nemá (do příčného parkovacího místa nejde zajet napoprvé), není z toho vidět (semafory jsou pain in the ass), pokud nejsou poladěné brzdy tak to zastavuje spíš tak "roztomile", řazení je sice přesný, zato si člověk připadá jak při veslování a kufr tam je jen pro dobrej pocit (to samý sedačky vzadu, za řidiče si už nikdo nesedne). Poloha za volantem klasická italská devadesátková (blinkr a stěrače vypínám kolenem). Moc to nesvítí, většina kusů už má vypálené projektory. K některejm dílům (olejový filtr, vana atd.) je přístup jak k penězům.

Kolem dokola je to prima kára co umí nabídnout docela oldschool jízdu, v dnešním provozu se neztratí a majiteli ostudu dělat nebude.
Ale Gran (velký), Turismo (na cestování) ani Veloce (rychlý) to snad nebylo ani v 90. letech.
:-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 11:32
Re: GTV
Alfa GTV je super a bude v dalším dílu. Jinak mně kdysi přišel ten 3.0 V6 se 160 kW děsně rychlý. Prostě to jelo jako z praku. Ale bylo mi 24, tak možná i proto. :-). A rozhodně to auto zatáčí. Jen se musí jet rychle. V nízkých rychlostech je poněkud topornější, ale to většina tady těch aut.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 09:26
Sporták?
Na hyudai Coupe toho teda moc sportovního není, takže pokud to má být jenom coupe (event i cabrio)tak do 100 táců se toho velze víc - třeba Stratus a Sebring coby kabria, Frod cougar, Probe, Alfa GTV, MB CLK, Mustang,Camaro, Firebird, Subaru SVX, Audi TT a MB SLK,
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 11:36
Re: Sporták?
Stratus a Sebring bych fakt s těmito vozy nesrovnával. Ale ani Mustang, Camaro či Firebird. To je něco zcela jiného. A samozřejmě také Subaru SVX. To by tady mohla být i Supra, 300 ZX či RX-7. A to jsou úplně jiné, mnohem sportovnější, ale také provozně nesrovnatelně náročnější stroje. Ano SVX je do 100 000 Kč. (nedávno někdo prodával kus za 89 000 Kč), ale když znáte někoho kdo to má, tak si jeho koupi fakt rozmyslíte, pokud neděláte v servisu na Subaru. SLK je roadster, zbytek by asi šel. No to CLK (jezdil jsem s oběma generacemi) je pohodlné, ale sportovní je málo
Avatar - Machy_CZ
18. 2. 2016 14:22
Re: Sporták?
Nějaká nápověda, na co se můžeme těšit v pokračování ?
20. 2. 2016 12:57
Re: Sporták?
Co třeba zařadit Volvo C70 2.3 T5 :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 09:38
Sporťáky?
Spíš se to mělo jmenovat prostě jen "kupé do 100 tisíc", protože minimálně ze tří pětin to sporťáky nejsou. Nicméně jinak slušně popsané charakteristiky jednotlivých modelů :yes:

Kdo chce sportovat za málo peněz, má na výběr prakticky jen starší hot hatche nebo orezlou MX-5 :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 09:45
Re: Sporťáky?
suhlas... kdejaky starsi naslapany hatch bude vacsim sportakom ako tieto kupatka v "ponuke" ktore vidim v clanku ... otazna bude len cena tychto hatchov.... kupatka ako take totiz hodne padaju na cene... aj stare fabie su dnes drahsie ako vsetky tieto radobysportaky v clanku ... no je to tak...

starucka dizlova fabia RS je dnes drahsia ako peugety P406coupe ... aj tie kdejake fiaty coupe od pininfariny ... 5 dveri cenou sratka nejde osalit
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 09:49
Re: Sporťáky?
Nesmysl, kupátka padaj na ceně možná tyhle nejlevnější ludry se 4válci anebo 20 let staré, cokoliv trochu modernějšího s V6 či V8 ve slušném stavu a rok 2000+ nejde sehnat pod 200-300 tis Kč.

Sleduju tuhle kategorii poměrně dlouho protože kupátka mam rád.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 10:01
Re: Sporťáky?
To nemyslíš vážně, že ne? Čím luxusnější kupé s větším motorem, tím enormnější propad ceny...
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 10:18
Re: Sporťáky?
Jo? Tak mi najdi kolik stojí nejlevnější kupé s motorem V8 mimo ameriky, at se zasmějeme >:D
A podívej se za co se prodávaj 11 let staré V6 Mustangy - 350-450 táců, nový to stálo 800-mega. To je propad za 11 let >:D >:D
jiná auta za stejné sumy stejně stará stojí už dávno 200-250 >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 10:41
Re: Sporťáky?
Takže najednou zužujem na V8? Najednou zužujem na 2005+? Mustang je výjimka, ten padá (společně s ostatními novými retro pony-cary) velmi pomalu - je po nich poptávka, protože spousta wow efektu za relativně malé provozní náklady... ale podvíej se kollik stojí předchozí generace do roku 2004...

A pak si najdi kolik stojí Mercedesy CLK, SLK, CL, 407 V6, Brera V6, Crossfire, 3er coupe.. relativně nové 350Z nebo Z4 coupe se dají také sehnat ve slušném stavu do 300, XK8 taktéž...

A co se týče všemožných XK, CL, SL, 6er atd. stačí se podívat, kolik stály jako nové a jaká je jejich cena po 10-ti letech. Procentuální i absolutní propad ceny je mnohem větší, než u čtyřválcových kupé. Hůř na tom jsou už jen luxusní limuzíny a SUV.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 10:56
Re: Sporťáky?
No tak třeba CL, nejlevnější je za 145 táců, 16 let starý a nalítáno 225 000, reál bude tak 300+ >:D

První možná slušný je taky 15 let starý za [odkaz]

První relativně moderní a slušný stav máš 650 [odkaz]

Mustang do 2004 skoro nejde sehnat, vyjma asi 4 ležáků co tam leží 2-3 roky v těch bazarech a budou ležet dál.....

XK stojí 650 [odkaz]

staré XK8 skoro nejsou a když tak sou předražené taky.

Fakt mi nepřidaá, že by to nějak raketově padalo ve srovnání s auty co maj 4-5 dveří. Drží to cenu právě proto že je to kupé
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 11:02
Re: Sporťáky?
Aha, takže najednou z toho máme 2008+ a plnotučné V8, to úplně koresponduje s tvým prvním příspěvkem >:D
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 11:42
Re: Sporťáky?
Ve V6 toho taky moc není, Crosffire za 185? 04?
04 HEMI 300C stojí 220, před 14 dny sem jedno vybíral s kamarády jako poradce. Nový stálo 1,5 mega

Podle toho by dekvátní cena toho Crossfire měla být tak 140 >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 12:02
Re: Sporťáky?
[odkaz]
[odkaz]

140-150 je řekl bych běžná cena za Crossfire...
19. 2. 2016 11:37
Re: Sporťáky?
...hnusne auto.
20. 2. 2016 14:22
Re: Sporťáky?
Pokud chceš bouračku , tunning nebo automat....tak se do těhle peněz vejdeš.
Jinak je to spíš okolo 200 za pěknej kousek.
Věr mi :-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 12:30
Re: Sporťáky?
Tak co chceš? >:D Auto do 200 tisíc a 15 let staré (takový šestiválec jiste najdeš jak ti psal Wawris), nebo co nejnovější luxusní kupé za co nejméně peněz >:D Když na to nemáš, musíš jezdit čtyřválcema, jako my ostatní no... a nebo koupit holt starej verk a pokračovat v přesvědčování ostatních, že mam lepší auto, než ty jejich o 20 let novější čtyřválce >:D
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 12:52
Re: Sporťáky?
Nemusím, já totiž to kupé tak nutně nepotřebuju >:D
Jako druhé auto by nebylo špatné >:D

S 15 let starými auty vůbec nemam problém, ale cena musí odpovídat stáří, pokud to není nějaká vzácnost nebo špičkový stav. Notabene že údržba tkaového 15 let starého CL je docela buralita co sem četl.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2016 13:01
Re: Sporťáky?
No právě, proto bych po prémiovkách vůbec nekoukal a když už V6, mě se líbí třeba právě ten Cougar, ten seženeš kolem 50 tisíc a na povození na víkendy s pěknou buchtou na sedadle spolujezdce >:D

Ale jde o to, že si zadal najít auto od 2000 a V6/V8 do 200-300 tisíc, což ti tu ukázal Wawris a ty to měníš :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 13:26
Re: Sporťáky?
Cougar s automat em= hledání jednorožce a s fofrklacky já nekamarádím >:D

Takže pak už ty nabídky tak zajímavé nejsou.

A v nabídkách kupé s automatem vede MB před BMW, Porsche a Chevroletem
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 10:28
Re: Sporťáky?
je to vec segmentov a motorizacii.... ozaj tie ceny niektorych kupatok su dnes uz hodne "pod cenu" ...... ale je to dan za to ze su dnes uz "nepredajne"

nebavim sa teraz o nejakom vzacnom mustangu... toho sa to netyka.... skor si zober ceny 406tky kupe... alebo nejakeho olietaneho megana cupe... ci astry kabrio... dnes taketo auticka kupis za cenu priemerneho horskeho bicykla s karbonovym ramom ... bezne hatche z podobnych rokov su neraz ozaj drahsie

ale rozhodne nechcem tvrdit ze nemozes mat pravdu.... ja sa orientujem urcite menej v tomto ako ty... ale co to uz viem porovnat...
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 10:09
sporťáky
Hm, jak co, název je zavádějící. Jako bývalý majitel calibry bych ji rozhodně sporťákem nenazval, bylo to zvenku krásné kupé se zastaralým vnitřkem, přesto v kombinaci s V6 v pěkné barvě to byl v té době ***lap jako žádný jiný, měl jsem ji moc rád. :-)

Utratit dnes sto tis. za kterékoliv z těch aut, vyžaduje řádnou dávku odvahy až nerozumu, jsou to dvacet let stará auta, která budou mít, vzhledem k obecnému náhledu na ně - sporťák (viz. autor článku), za sebou těžký život.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2016 10:19
Prosím o vyplnění
Ahoj, omlouvám se za OT, ale byli byste prosím tak hodní a vyplnili mi dotazník do školy? Jedná se o chování zakazniku a zkušenosti s prodejem jak ojetých, tak nových automobilů (vyberete si na co chcete odpovídat a podle toho budou následovat další otázky)
Drtivá většina otázek je klikacích, na někoho může čekat i rozepisovací, ale ta je nepovinná, vím jak je to otravné. (Pokud ji vyplníte, vůbec se nebudu zlobit)
Časová náročnost na pár minut. Záleží na odpovědích.
Mockrát děkuji za případné vyplnění a k některým otázkám klidně rozveďte diskuzi.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
18. 2. 2016 10:28
Re: Prosím o vyplnění
Nemám co dělat, tak to máš vyplněný.
Oprav si překlepy (předávděcí, prodejce navrh, finanocvání) a doplň si odpovědi (přibližně vím, co chci za auto, ale rady nepotřebuju - obejdu si předváděčky sám) a doplň si možnost "operák".
18. 2. 2016 10:47
Re: Prosím o vyplnění
Díky za vyplnění. O překlepech vím no, ale nechci je opravovat, protože se to ve formuláři vezme jako nová odpověď a měl bych v tom bordel ;-\ rady nepotřebuji přidány. Operák bych nechal v rámci leasingu.
Avatar - Kobler
20. 2. 2016 20:04
Re: Prosím o vyplnění
Vyplěno taky.
Ale ...celý dotazník je při otázkách ohedně nákupu ojetých automobilů nastaven na nákup v bazarech. (alespon tak mi to podle otázek přišlo) a vůbec nezohlednuje že někdo může kupovat ojetá auta ale v bazaru nikdy nebyl. Takže třeba můžu odpovědět že mi žadné služby k autu nikdo nenabízel (což je jasné), ale už to nevypovídá o tom jestli by mi nějaký baztarista něco nabízel nebo nenabízel.

Prostě tahle část dotazníku měla být ještě oddělena. Takhle jsou výsledky zavádějící a nepřesné.
18. 2. 2016 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2016 11:21
306 S16
Chybí mi tam jedno opravdu sportovní auto, který ostatní strčí do kapsy a to je Peugeot 306 S16 se 6 kvaltem a 120 kw. To bylo ryzí sportovní auto.
Rozbalit vlákno
9
18. 2. 2016 14:40
Re: 306 S16
To už vůbec neseženeš.
19. 2. 2016 16:45
Re: 306 S16
Přesně, teď je jedno na bazoši za 65k, ale stav bude asi nic moc, na první pohled nevypadá zle ...
19. 2. 2016 21:41
Re: 306 S16
306 byla pojízdná kasička už před 15 lety. Teď to bude prakticky neprovozovatelný auto. 8-s Jednu jsem měl tak vím co je to za konstruktérskou perlu.
19. 2. 2016 21:55
Re: 306 S16
Tak v tom s tebou souhlasit nemůžu,P306 jsem měl taky. Bylo to nejmíň poruchový auto, co jsem snad měl - kupované jako ojeté. To Golf III byl o dost horší a Astře G snad ani psat nebudu ... >:D
20. 2. 2016 11:35
Re: 306 S16
Faktem je že motor fungoval perfektně. Měl jsem 1,9 TD a i na dnešní poměry ten motor jezdil výborně. Ovšem podvozek to byla konstruktérská perla. Každý jaro měnit kulový čepy, uložení stabiku a tyčky řízení to patřilo k folklóru. Uložení zadní nápravy a odcházející ložiska a tlumiče to byl taky děs. Kupoval jsem ho taky jetýho, ale abych měnil věci, který jsem už jednou měnil, protože vydržely rok to je fakt vrchol. Myslel jsem si že je to jen problém Peugeotu, ale s Lagunou, kterou jsem měl po tý 306 to byla úplně ta samá písnička. Každý jaro restaurovat podvozek.
20. 2. 2016 13:20
Re: 306 S16
Já měl benzinovou 1.6l rv 97 kupovanou se 60tis km najeto a 3 roky starou a ohledně podvozku jsem řešil jen silentbloky na předních ramenech a stabilizátory a to až někdy kolem 100tis km. Pak rozvody ve 120tis km a zadní díl výfuku, jinak nic... Prodával jsem ho se 145tis km jako 8letého bez vážných problémů... :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2016 17:29
Re: 306 S16
Jsi si jistý, že nevyhovující výdrž náhradních dílů je skutečně problém auta a ne těch dílů?
21. 2. 2016 22:03
Re: 306 S16
Tak když vidíš jak jsou ty díly poddimenzovaný, tak to je hlavně chyba konstruktéra, který to navrhnul. Takovej kulovej čep byl rozměrově skoro poloviční oproti oktávce. To samý čepy na kosti stabilizátoru a silentbloky v ramenou. Prostě všechno mělo být mnohem masivnější. A nekvalitní čínský díly jsem nekupoval jestli narážíš na tohle.
18. 2. 2016 11:50
Prelude
Minuly rok som predal Prelude 2,2 VTI s 4WS, vyborne vozenie. Mal som na nej len sportovy podvozok plus poriadne kolesa a v zakrutach bolo neskutocne. Riadenie a prevodovka spickove, 4WS super vec...
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2016 12:02
Nostalgie ne sport.
Autorovi podle mě nešlo ani o to nějak zdůrazňovat sportovní agilitu jednotlivých jím vybraných vozidel i když se jí celkem úspěšně snažil popsat. Jde mu čistě jenom o nostalgii a s tím bych já jako starší sportsmen souhlasil. Dnes si už můžete, pokud na to máte, koupit jiné dělo s daleko lepšími vlastnostmi, nicméně v 90. letech to byla pominu-li Hnůjdai - absolutní bomba. Byla jiná doba a jiné platy a podobné fáro kupoval fakt jen ten, co na to měl. Pro mě byla a je nepřekonatelná Honda Prelude s kosmickou přistrojovkou,
z které jsem v těch letech vylezl absolutně hotový. Sám jsem si před lety sehnal dnes už dle názorů některých přežitou Calibru. Ale ten první pocit, když jste si do ní v těch letech poprvé sednul, to se nedá popsat. V té době krátce po revoluci byly pro nás všechny tyto zkušenosti jako ježíšek. Dnes se to už asi fakt špatně chápe a proto si to my, někteří musíme zakoupením těchto olítaných šunek připomínat, neboť tehdy jsme na to neměli ani náhodou. Blb co výše píše, že podobné auta mají být na šroťáku neví co mluví. Ve světě je na vzestupu móda classic cars, protože to, co se nabízí dneska má s původní myšlenkou automobilismu pramálo společného. Jsou to jen hnusná přibližovadla a pro nás vyznavače klasiky to už nic není. A máte pravdu. V dobrém stavu jsou tyto sporťáčky už těžko sehnatelné. Toť můj názor. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2016 14:31
Re: Nostalgie ne sport.
Díky za inteligentní a hlavně zajímavý názor. Vidím to podobně. I z Calibry jsem byl v 90. letech hotový. Ano a současná automobilová konfekce skutečně neposkytuje to, co tato auta. Však také byla mnohem dražší, než ta současná. Dnes mají auto i lidé, co nemají na nájem. To by dříve bylo nemyslitelné. Při hodnocení jízdních vlastností jsem vycházel z osobních zkušeností, ale také z toho, co mám o všech autech načteno ze zahraničního (anglického a amerického) dobového motoristického tisku.
18. 2. 2016 14:01
Myslím, že hodně záleží na individuálních důvodech
pro koupi takového vozu. Požadavcích kupce a možnosti jejich splnění.
Představa, že si koupím některé z vybraných aut a budu se volným krokem, při slunečném dni, kochat krajinou je jedna z možností, ale za tuto cenu by byl lepší nějaký kabriolet.
Představa, že si kupuji práci a smyslem nákupu není prioritně jízda, ale dílna, si dovedu představit, ikdyž bych asi volil něco blíž veteránu.
Pak je tu představa milovníka typu, který k potenciální stovce peněz je schopen několik dalších stovek přidat a uvést káru do skvělého stavu a bez obav jezdit i sportovně. Třeba i na okruhu.
Nejvíc mě děsí představa člověka, který podobnou káru koupí protože potřebuje jezdit, prachy nemá a bude mít požadavky odpovídající vlastnostem nového nebo hodně zachovalého vozu.
Ve své době to byly hezké vozy, kromě Hyundai a nic proti nim, ale jejich sláva je pryč. Ani jedno z aut nemá potenciál kultu, jako třeba Honda CRX nebo jedinečnosti jako Isuzu Piazza.
Takže si o nich klidně něco přečtu, ale jinak nic pro mě. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
18. 2. 2016 15:32
clanok
Fajn clanok, jedine co mi moc s realitou nejde do kopy je tuhost Fiatu, viezol som sa na 20V Turbo a kasna sa dost tragicky krutila, bolo to poznat paradoxne najviac pri jazde cez mesto kde dochadzalo ku krizeniu naprav, cely interier, stlpiky a dvere samotne desivo skrypali... az som si hovoril, ze toto mi uplne staci na to aby som stratil zaujem o to auto a nebola to buracka. 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
18. 2. 2016 20:31
Re: clanok
myslím, že si si odpovedal posledným slovom. >:D Ja čo som pojazdil Fiaty Coupe tak sa podobne choval len jeden a to bolo známe, že to bola búračka a skladali to viacmenej na kolene bez profi stolice a podľa toho to auto aj jazdilo - zle. >:D
19. 2. 2016 11:43
Re: clanok
Presne, to kupecko bylo tak tuhe, ze i soudobe Audi mohly zavidet. Mel jsem 20VT LE nekolik let, najezdil jsem na nem cca 50tkm, no zadne krouceni se nekonalo ani naznakem. Interier ale vrzal, to je fakt, no to je vlastni vetsine italskych aut.
Avatar - mot88
18. 2. 2016 16:16
dostupne sny - pokracovani
Zdravim Tomasi,
diky za podobne clanky, starsi auta maji stale cim fascinovat a diskuse o nich jsou nekdy opravdu obohacujici, nekdy vsak zabavne...klasika :-)))

Zajima me, zda v pokracovani chystate i nejake starsi hot hatche?
Zajimaj by me totiz nazor primo redakce na 2 vozy, ktere alespon dle meho jsou nepravem prehlizene mezi motoristy a nejaky dnesni pohled, recenze, hodnoceni atd...se na ne zatracene tezko hleda, mezi vsemi dnesnimi milovniky dieselove sportovnosti a honicu se za velikosti kufru...

1. Ford Fiesta ST150
-vzdy mi tohle auto prislo nepravem pehlizeno, pritom na trackdays mi prijde dela pekne divadlo!

2. MG ZR160
-to uz je prehlizeno totalne a je jich u nas jeste mene.

Muzeme se na tyto dva vozy tesit?
Diky! :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - lamal
18. 2. 2016 16:28
Re: dostupne sny - pokracovani
ja hlasujem za Primeru GT,,, v CZ by nebol problem vypozicat na test z klubov nissanu...
Avatar - euro89
18. 2. 2016 17:15
Re: dostupne sny - pokracovani
Kdyby chtěli testovat Primeru GT, tak nemusí hledat v klubu Nissanu. Pro ACZ píše už nějakou dobu Chamilla, který se určitě zná s fotografem Ondrou Kroutilem (fotí pro AMS Classic a Chamilla dříve psal pro Auto 7, oba časopisy vydává stejné vydavatelství) a ten jednu Primeru GT v pěkném stavu vlastní. ;-)
Avatar - lamal
18. 2. 2016 18:19
Re: dostupne sny - pokracovani
no jo staci chciet, su to malo spominane auta, mozno by si zasluzili nejake to zrovnanie, lebo v UK a hlavne USA/JPN /infiniti g20/su to velmi popularne vozy, nemyslim ze pre nic za nic,..
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 20:50
Re: dostupne sny - pokracovani
Chamilla už nějakou dobu nepíše pro acz, nýbrž pro faster ;)
19. 2. 2016 11:44
Re: dostupne sny - pokracovani
Co je faster?
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 2. 2016 12:11
Re: dostupne sny - pokracovani
časopis ty ostudo :-)
19. 2. 2016 12:25
Re: dostupne sny - pokracovani
Neposloucham hip-hop. >:D
Avatar - euro89
19. 2. 2016 22:28
Re: dostupne sny - pokracovani
To jsem ani nepostřehl. Jinak jsem asi taky ostuda, ale o fasteru jsem až do teď neslyšel. Zřejmě známej plátek... >:D
20. 2. 2016 16:11
Re: dostupne sny - pokracovani
pro chlapy je fasterova [odkaz]
Avatar - euro89
18. 2. 2016 17:08
Do 100tis.? Opravdu?
A v jakém stavu tyhle auta člověk do 100tis. sežene? Za tyhle prachy je problém sehnat prakticky jakýkoliv auto v opravdu dobrém stavu, natož pak výše zmíněnou pětku. Možná tak Fiat Coupe by šel, ale jedině s nějakým slabším atmosférickým motorem. Kdo by chtěl třeba 2,0 20V Turbo, musel by buď přitlačit nebo být dobrý automechanik se spoustou volného času. Prelude nebo Celica do kila taky nebudou rozhodně ve stavu 1 ani 2 a Calibru je dneska problém už jenom sehnat. Kdybych chtěl třeba zachovalý kousek se 4x4, tak bych musel těch 100tis. hodně rozmnožit. >:D A ten Hnůjdaj je tam asi náhodou, protože zachovalého korejce staršího deseti let jsem ještě nikdy neviděl. Tyhle auta nejsou stavěná na to, aby zažili více majitelů. >:-[]
Všeobecně si člověk při nákupu ojetiny musí uvědomit, zda chce jezdit opravdu pěkným autem, nebo jen pojízdným šrotem s technickou. Pokud to první, musí na kategorii do 100tis. zapomenout. Pamatuji si, jak jsem před třemi lety vybíral v Evropě Deltu pro přítelkyni. Podmínkou byl motor 1,6 16V 103CV (8V by byl moc slabý a silnější motory pro její tehdejší studentský příjem zase moc žravý) a těch je nejvíce k sehnání v Nizozemí. Ovšem přítelkyně chtěla 5dv. karoserii, která mezi srdcaři značky není tolik oblíbená. Proto jsem nenašel žádný top kousek za vyšší cenu bez investic, ale vybíralo se jen z běžných sice levných, ale postupem let řádně opotřebených aut. Nakonec jsme koupili Deltu za 990 EUR, která okamžitě zamířila na dílnu. Tam se strávilo jen na podvozku 22h čisté práce. Následně se postupně udělaly rozvody, komplet brzdy, komplet tlumiče s pružinami, plynové vzpěry od kufru, koupily se kvalitní gumy na obě roční období (Pirelli), karoserie se poctivě ošetřila zvenku i zevnitř proti korozi atd atd. Po dvou letech byla Delta technicky konečně naprosto v pořádku, ale k té původní tisícovce bylo potřeba ještě dalších cca. šest zainvestovat. Jasně, někdo by koupil jen to auta za litr a jezdil by, dokud se nerozpadne (zejména češi a poláci podobné vraky kupují na západě ve velkém). Ale to u mě není auto a takovej člověk by neměl mít ani řidičák. :-!
Rozbalit vlákno
11
18. 2. 2016 20:55
Re: Do 100tis.? Opravdu?
jj vidím to stejně. Dovedu si poměrně živě představit stav takového vozu. Řízení, brzdy, pružiny i tlumiče, uložení náprav atd. nebudou v nejlepší kondici, ale v motoru bude stále dost výkonu na rychlou jízdu.
Jestli se k tomu přidá řidič se sportovním srdcem nelze čekat nic dobrého.
22. 2. 2016 08:28
Re: Do 100tis.? Opravdu?
V Bratislave máme takú referenčnú zákrutu na zjazde z Prístavného mosta.
A nie je toho dňa, aby tam šuhajkovia na autách s vymláteným podvozkom a "slikoch" neobtierali zvodidlá. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 2. 2016 21:09
Re: Do 100tis.? Opravdu?
To je ale blbost.

Auto za 1.000€ neboli za cenu kola skutečně nejspíš bude mít do ideálu daleko. Tím spíš, když člověk postupuje jako ty a snaží se koupit jeden specifický konkrétní model a to ještě dosti vzácný - při tomto postupu nezbývá než čekat, klidně i dlouho, než se něco objeví, jinak si člověk koleduje o průšvih.

Když ale rozšíříš rozpočet na čtyřnásobek na limit z nadpisu článku a místo jednoho konkrétního raritního auta si zadáš spíše jen obecná kritéria - např. opět jako v článku - kupé, benzín, aspoň 160 koní - je šance na pořízení funkčního a hezkého auta velmi vysoká.

JInak nevím, co rozumíš pod známkami jednotlivých stavů. Ty se používají u klasiků a potenciálních youngtimerů a u ojetin do kila jsou samozřejmě fantasmagorií, protože stavem 1 se rozumí dokonalé, netknuté auto, které je prakticky lepší, než když vyjelo z továrny a stavem 2 se rozumí auto s minimálním nájezdem, které je ve stavu nového - nic z toho nepotřebuješ a samozřejmě za 100 neseženeš. Ale Preludu, Celicu nebo Coupe ve velmi dobrém technickém stavu umožňujícím si auto užívat, do kila seženeš naprosto bez problémů.
Avatar - euro89
18. 2. 2016 22:46
Re: Do 100tis.? Opravdu?
100tis. je nějakých 3600 EUR, což je opravdu pořád cena, za kterou auta ve stavu 1 či 2 nekoupíš. I když si ten okruh aut rozšíříš na desetinásobek... A ano, beru kritéria stavu stejně jako se používají u youngtimerů a oldtimerů. Za 1. některá se už dají za youngtimer považovat (Calibra, Coupe) a třeba německý Motor Klassik už za youngtimery považuje i modernější MB SLK první generace či Z3. A za 2. nevidím důvod, proč by mladší ojetiny měly být jen ve stavu zhuntovaného vybydleného šrotu. Razím heslo, že když mám auto, mám se o něj starat bez ohledu na rok výroby jako by to byl ten nejvzácnější oldtimer.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 2. 2016 08:01
Re: Do 100tis.? Opravdu?
My si asi pořád nerozumíme. Aby bylo auto ve stavu 1, nestačí se o něj starat - nesmíš s ním jezdit. Aby bylo auto ve stavu 2, smíš s ním jezdit v hezkých dnech, pouze pár krát ročně a jinak jej hýčkat v garáži... Lidé s auty kupodivu, jezdí... Takže každé dvouleté auto, které prožilo zimu a má nějaký ten desetitisíc je vlastně stav 3+.

Snahu kupovat některé z obyčejných kupé zmíněných v článku ve stavu 1 a 2 nepovažuji za racionální krok, aby se člověk vyhnul vraku, nýbrž jako čirý nerozum. Ke spokojenému vlastnictví kupé z 90. let ti stačí opečovávaná, zachovalá trojka, což neznamená polorozpadlý zhuntovaný vrak, jak si myslíš, nýbrž technicky bezchybné, nebo téměř bezchybné auto, o které se majitel pečlivě staral, ale které už má nějaké drobné visuální vrásky úměrné věku a nájezdu. I takové auto je samozřejmě nutné pečlivě hledat, avšak při troše snahy se vždycky najde.
Avatar - euro89
20. 2. 2016 10:13
Re: Do 100tis.? Opravdu?
To je blbost, s jedničkou se dá jezdit sice prakticky jen na srazy, ale s dvojkou můžeš jezdit klidně celoročně za určité péče. Však taky spousta majitelů to tak dělá a účastní se i zimních akcí typu Planai Classic a pod. Moje Thema je pojištěná u OCC, což vyžadovalo ohodnocení jejího stavu. Interiér je na úrovni lepší dvojky, zbytek auta pak na hranici mezi dvojkou a trojkou, nakonec dostala trojku hlavně kvůli neoriginálním kolům. A přesto je to auto, které jsem v období mezi odchodem z ČR a koupí SAAB 14 měsíců používal k dennímu ježdění včetně zimy.
Jinak včera jsem si koupil únorové číslo Motor Klassik Youngtimer tak mi to nedalo a kouknul jsem na tabulku aktuálních cen. A taková Calibra v udržovaném stavu (doslova Zustand "gepflegt") s 2,0 16V vyjde na 5,3tis. EUR, 2,5 V6 za 4,8tis. a 2,0T 4x4 za 7,8tis. EUR. Fiat Coupe 2,0 16V za 4,7tis. a 2,0T 20V za 9,6tis. EUR. Honda Prelude 2,2 VTEC za 4,7tis. Celicu tam mají jen do předchozí generace, než je zde v článku, ale tam si stojí ceny od 4tis. za základní motor po 9tis. za 4WD Turbo. Hnůjdaj pochopitelně v seznamu není. Takže více méně to potvrzuje můj názor, že do 100tis. Kč tyhle auta v dobrém stavu nebudou.
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 2. 2016 17:43
Re: Do 100tis.? Opravdu?
V tom případě se musím omluvit - s reálným hodnocením stavu nemám zkušenosti a z toho co jsem vyčetl z youngtimerů a kritérií aukcí jsem pochopil, že jednička je auto zcela netknuté, nejeté a dvojka je auto, které má zcela minimální nájezd a je prakticky ve stavu nového auta - což mi s vyšším nájezdem a zimním provozem vůbec nekoresponduje... Jestli to je reálně volnější, tím líp pro mě - dost možná se mi tím pádem válí v garáži "dvojková" Prelude 2.2 VTI .. >:D

No nicméně, stále si stojím za tím, že 100 tisíc je na hezké kupé dostatek peněz. Nežijeme v Německu, ale v Česku - trh pro tyhle "staré plečky" je tady daleko menší a i hezká auta se ztěží prodají za tabulkové hodnoty. koneckonců - sám jsem toho čtyřnásobným důkazem ;-)
Avatar - euro89
21. 2. 2016 10:14
Re: Do 100tis.? Opravdu?
Dočkej času, ono to přijde i do ČR. Tak jako už dnes mnoho lidí v ČR kupuje a vyváží na západ veterány (sám mám známého, který takhle prodal do USA dvě Tatry), tak se budou za nedlouho kupovat i youngtimery. Poptávky po nich totiž v Evropě dlouhodobě a stabilně roste, nabídka na trhu zejména u některých specifických modelů se hodně zužuje a přitom v zemích bývalého východního bloku podobných aut jezdí či se minimálně někde v kopřivách povaluje ještě relativně dost.
Vždyť kolik jsi znal ještě před 10 lety časopisů zaměřených na youngtimery? Dneska bych je ani všechny nespočítal. A co je super, že v posledních letech už i organizátoři historických rallye přizpůsobili věkový limit aut pro majitele youngtimerů, aby se mohli také účastnit. Letos je např. limit u roku výroby tří velmi prestižních setinových rallye v Německu stanovený až na rok 1996. Samozřejmě si organizátoři vybírají a nepustí tam každé auto z devadesátek, ale ty zajímavější kousky už mají své místo na startu jisté.
Avatar - Enthusiastic.driver
21. 2. 2016 12:49
Re: Do 100tis.? Opravdu?
To nepopírám, nicméně si stojím za tím, že 100 tisíc je dostatečný rozpočet na pořízení staršího zajímavého auta... :-)
19. 2. 2016 13:53
Re: Do 100tis.? Opravdu?
Klobouk dolů před přítelkyní, jestli vydržela 2 roky čekat, než se jí opraví kára. >:D A možná za tu dobu už i dostudovala. :-)
Avatar - euro89
19. 2. 2016 20:03
Re: Do 100tis.? Opravdu?
Samozřejmě dva roky nečekala na auto. Po přivezení z NL stálo na dílně asi 10 dní, během nichž se věnovala veškerá péče karoserii + ten běžný standart, jako výměna všech provozních kapalin a filtrů a vyčištění klimy. Ten zbytek se dělal už postupně za provozu. A ano, dostudovala. :-) V současnosti už pokukuje po Deltě III 1,8T a současná dvojka by se časem měla posunout též do role hýčkaného youngtimeru. Ale ještě tak dva roky každodenního provozu má před sebou.
18. 2. 2016 20:06
Pekny clanek
Potesilo me si neco zajimaveho precist:) jako fanousek a majitel fiata coupe 20vt sice s nekolika vecma nesouhlasim. Tuhost karoserie opravdu neni vysoka a to ani na dobu vzniku. Je tam par veci ohledne castych poruch,ktere mi uplne nesedi. Podvozek,razeni,rizeni ne ze by bylo tragicke ale alfa gtv je ve vsem lepsi. Tu jsem mel taky. Fiat je neprekonatelny v tom jak jede rovne a jak dokaze prenest vykon na cestu.Taky ma super brzdy- a to vsechny 20vt.Ne jenom limitovana edice.
A ze nestiha dnesnim hh? V serii jede stejne jako dnesni golf gti akorat ze jezdit se starym fiatem je mnohem vetsi zabava:) Ja mam zmereno 270 hp a 360nm takze verim ze ani civic type-r by mi moc neujel:)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
18. 2. 2016 20:52
Re: Pekny clanek
stíhal by si na šprinte a mierne zatočenom dobrom povrchu. Proste tie dnešné tlmiče s premenlivou charakteritikou robia priam zázraky jak u Golfa, tak u Type-r. Nehovoriac o iných ele. pomocníkoch o ktorých autá ako tvoje mohli v dobe svojho vzniku leda tak snívať. Ale rešpekt, že si šiel do Coupatka 20VT, ja som pred cca 10 rokmi cukol a dodnes ľutujem. :yes:
19. 2. 2016 11:52
Re: Pekny clanek
Ad ty super brzdy - super na nem byly ctyrpistky Brembo, no kotouce byly tragicke a desky primo katastrofalni. Ja jsem mel stesti, ze na mem aute byly uz nove, podstatne lepsi, kotouce Brembo a desky Pagid, to byla super kombinace. Tlumice jsme mel Bilstein a jizda byla i v zatackach fantasticka... Motor serie, jen jsem dal lepsi luftfiltr, ale to spis jen proto, ze ten original byl imrvere potrhany...
18. 2. 2016 21:31
Centro Stile, ne Style.
Dal jsem to radejni necetl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rampa89
18. 2. 2016 22:22
Celica - Superstrut
Celica 6. generace (čtyřoká) byla k dostání se superstrutem i u obyčejných 2.0 GT, ne jen GT-Four. Paradoxně to bývá slabinou levných kusů v inzerci, protože jen na dílech ta přední náprava stojí 1/2 - 1/3 samotné ceny auta. Sázkou na jistotu je potom verze s MacPhersonem. Jako zajímavost zbývá dodat, že do produkce šel se superstrutem ještě před Celicou její rodinný derivát - CarinaE GTi.

[odkaz]

O spolehlivosti a výdrži toho 2.0 3S-GE si mohou motory 7. generace bohužel nechat jen zdát, a to i včetně 2ZZ-GE/glass engine.. Článek pěkný, díky.
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2016 11:07
Pěkný výběr, ale něco tam chybí...
A to na 100% Peugeot 406 Coupé, je sice o chlup mladší než ty kousky ve výběru, ale šel bych do ně raději než do těch ostatních. Nejlépe asi s 2.2 16v ;-)

Ikdyž např poslední Celica s 1.8 se 141kW je lákavý kousek ;-)
Rozbalit vlákno
2
19. 2. 2016 11:53
Re: Pěkný výběr, ale něco tam chybí...
P406Coupe bez V6..? Fakt?
19. 2. 2016 16:34
Re: Pěkný výběr, ale něco tam chybí...
Jj ta 2.2 16v 116kW je kompromis mezi 2.0 a 3.0l, jede celkem slušně a nesežere tě za živa :-) Navíc je celkem bezproblémová...
19. 2. 2016 12:35
Japonské interiéry
Ty Japonské interiéry mi nikdy neseděly, dnes ani před deseti lety... Všechno takové hrozně neosobní, moc plastové ;-\ ..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kobler
20. 2. 2016 04:07
Nápad
Nápad na článek velmi dobrý.
Za nápad rozdělit článek na kapitoly bych dotyčnému nakopal p....!!!!! (proč to proboha ta redakce pořád dělá?!)

Tak nějak marně jsem čekal celý text v diskuzi... no bohužel nikdo nic, tak jsem si přečetl jenom kapitolu o Calibře(jelikož mi jedna sedí v garáži) , které k dokonalosti dost věci chybí (kapitole, ale i Calibře:-D), ale zase chápu že se nedá do jednoho článku nacpat všechno.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
20. 2. 2016 10:25
Re: Nápad
Kapitoly jsou už tady takovou klasikou, kterou se snaží redakce odpudit čtenáře. Kopírování článků do diskuze se tu dělalo tak první dva měsíce, pak to přestalo asi lidi bavit. Naštěstí fotogalerie je vždy kompletní už na první stránce, takže kouknu na fotky a článek nečtu. Beztak pochybuji, že by mě zdejší redaktoři mohli obohatit o informace, které ještě nevím... >:-[]
24. 2. 2016 23:30
Re: Nápad
Souhlas, kapitoly jsou dost otravné. Calibru vůbec neznám, tak jsem se aspoň něco dozvěděla, ale jak už někdo psal nade mnou, díky stáří se docela blbě shání. Jsem zvědavá na další sporťáky, pokud nějaký hodně zaujme, začnu objíždět bazary
21. 2. 2016 13:11
Sporták? Náhon na předek
Sportovní auto by mělo mít náhon na zadek nebo 4x4. Takže radši bych 325i ta bude sportovnější než všechny zmíněné dohromady.
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2016 08:15
Re: Sporták? Náhon na předek
Ale do 100 tisíc to bude kalfas na zaplakanie.
6. 3. 2016 12:38
5 aut co vypadají jako sporťáky
jo jo je to lákavé si něco takového pořídit, až na to že mi před domem stojí impreza a nějak mi nepřijde že bych si pomohl >:-[] ...přemýšlím impreza GT sporťák teda není, hot hatch taky ne, tak co tedy ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sloth
29. 5. 2017 18:39
Re: 5 aut co vypadají jako sporťáky
Impreza je sportovní sedan a nevím, proč by třeba Celica s výkonnější 1.8l neměla být podle tebe sportovní auto ;-\