Peugeot 2008 se ve své sériové podobě představil na autosalonu v Ženevě v roce 2013 a letos se na stejném místě odehraje premiéra jeho modernizovaného provedení.
jj, nevypadá špatně, ale já s ním jel 500 km a celou tu dobu jsem měl věnec volantu uprostřed budíků. :-(:-(:-(
Mám teda sedadlo extrémně nízko a položený...asi. Nejsem tudíž cílová skupina. A tohle je pro holky a piloty, co to maj vypumpovaný až na stropě, xicht na skle a čuměj metr před káru. >:-[]
A taky ten infotainment neměl moc řešení. Ale možná se dá zvyknout. Navi byla super a pamatuju, že byla i super levná.
Tak to jsi seděl blbě, protože budíky jsi měl mít nad volantem. Takže bu%d jsi neseděl dost nízko, nebo jsi hodně vysoký, nebo jsi seděl na moc dlouhé ruce.
Jo, ergonomie těchto Pažoutů prostě nesedne každýmu, tady podle mě vsadili na zbytečně jinou kartu.
Je zajímavé, že 3008 má budíky i volat normální. Pravděpodobně je to záměr, aby dealer mohl reagovat na stížnosti zákazníka při zkoušení 2008 :-) Jel jsem v obou vozech, a byl jsem překvapen, že se dá na menší volant a divné budíky rychle zvyknout. Jenže klasika (3008) je prostě příjemnější a rozměrnější volant do chlapských rukou lépe padne... :-!
Tak tento Peugeotek se designově i prostorově fakt povedl, takže designové změny vlastně ani nebyly potřeba. Nejvíc se mi líbí na nějakých větších, pěkných liťácích a v bílé barvě! Vůbec ale nechápu nový. svisle orientovaný design masky chladiče a zadních svtílen - vždyť to auto opticky zvyšuje a zužuje!!! Pro mě rozhodně krok špatným směrem...
Škoda jen toho pracoviště řidiče - ten maličký volant mezi koleny a budíky až nad ním bych fakt nemusel. Ten tříválec 1,2 l v silnějších verzích asi nebude tak špatný, ale ve svém autě bych něco takového stejně nesnesl! ;-\ Taky nevím, jestli se už PSA konečně naučila dělat slušné řazení, budu se na to muset podívat v nějakém peugeoťáckém showroomu...
Nevim jak u 2008 ale u 308 je ergonomie posazu vyloženě špatna , takže je dost těch kteři si tu svoji pozici prostě nenajdou. Znam jednoho ktery si 308 přišel projet a ani ji nenastartoval , protože si nebyl schopen najit pravě vhodnou pozici. Ja se nakonec usadil ale musel jsem se přispusobit autu a ne auto mě.
Jinak řazeni neni vyloženě pruser ale nenapada mě kdo je dnes na tom huře. Přitom 6kvalt v rcz-r srovnatelny s tou lepši konkurenci.
Nejde o maly volant a budiky , ale o to že ty budiky aby byly viděny tak musi byt ten volant potažmo sedadlo jinak než je potřeba. Prostě poloha za volantem je pro dost lidi nevyhovujici nebo minimalně ne tak přirozena jak by jim vyhovovalo. Řazeni neni problem pro běžneho šofera , při větši naročnosti už to OK neni. Žit se s tim samozřejmě da , ale určitě s vyhradama zvlašť pokud znaš konkurenci.
S tím PSA řazením je to taková novinářská pohádka. Ano, asi každá konkurence to umí lépe, ale není to nic hrůzostrašného nebo něco, co by vadilo. (kdyby to byl takový průser, už by to v PSA dávno předělali). 6-ti kvalt je pak už úplně bez výhrad..
Budíky. Osobne som netestoval. Asi je je to niečo, na čo sa dá zvyknúť. Ale to je práve ten problém. Inovácie by mali byť na to, aby som niečo mal chcieť práve pre tie inovácie a nie ich trpieť. Obzvlášť u niečoho čo používam niekedy hodiny denne.
Inak 2008 je na pohľad veľmi príjemná a pôsobí takým solídnejším dojmom ako napríklad Capture.
FL priniesol do výbavy len to, čo už má jeho starší brat 208. Mám už najazdené nejaké km(asi 40000) na 2008(3x), tak ho poznám už veľmi dobre. Zo začiatku bol posed a miesto za volantom taký divný, ale po určitom čase a hlavne po tých najazdených km mi príde ergonomicky absolútne v pohode aj po dlhšej jazde. Keď presadnem do "normálneho auta", tak mi ten väčší volant príde až moc veľký. Budíky sa zmenili len podsvietením a farbou. Ručičky ukazujú rovnako a mýlite si to s 308, kde je otáčkomer a rýchlomer proti sebe. Radenie rýchlostí je proste PSA a to sa snáď zmení príchodom novej generácie prevodovky, keďže táto pamätá už veľmi veľa. Jazdím len na dieseloch a som zvedavý na rozdiely medzi €5 92k a aktuálnou €6 100k. Hlavne, čo sa týka spotreby, pretože nejaký nárast výkonu takmer nebadať. Za mňa je to auto, čo má svoje muchy,ako každé iné, ale mne sa páči a jazdím s ním rád.
Jazdin asi 5 mesiacov s 2008kou 1,6 BlueHDI 73 kW, na bezne jazdenie mesto a mimo mesto uplne postacujuce. Na dialnici je vsak citit absencia krutiaceho momentu a vykonu v porovnani s vykonnejsou verziou. Spotreba je ok, pri dialnicnej 130ke je to okolo 5,2 l, priemer mam 5 l pri uspornej jazde som sa pod 4 l nevedel dostat.
Motor patri medzi hlavne prednosti tohto auta, v zime startuje bezproblemov, rychlo sa zohreje a spotreba vzhladom na vysku auta je velmi dobra
Výraz auta se po FL výrazně změnil k lepšímu. Auto tak nějak dospělo a vyzralo. Na rozdíl od Capturu má 2008 mnohem hodnotnější interiér. Kvalitní materiály a velmi dobre zpracování na úrovni vozidel premiového segmentu. :yes: