Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008: Osvěžení vzhledu i rozšíření výbavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Peugeot 2008 se ve své sériové podobě představil na autosalonu v Ženevě v roce 2013 a letos se na stejném místě odehraje premiéra jeho modernizovaného provedení.

Peugeot 2008 zamířil v roce svého uvedení mezi malá městská SUV a do konce roku 2015 bylo vyrobeno celkem 515.000 těchto vozů po celém světě. V Evropě pak tento model patří mezi tři nejlépe prodávané vozy své kategorie.

K dosažení těchto výsledků pomohl Peugeotu 2008 z velké části jeho výrazný a přitažlivý design karoserie. Kvality původního návrhu podtrhují jen decentní úpravy provedené v rámci modernizace, které se projevují především na přídi prostřednictvím zcela nové masky chladiče, vytvořené nyní z malých plošek, mezi něž je zasazeno logo značky Peugeot.

Atraktivní linie karoserie podtrhují nové odstíny červená Ultimate (poprvé byla použita u modelu 308 GTi Peugeot Sport) a smaragdová Crystal. Zákazník má na výběr devět odstínů, z toho pět metalických. Nabídka zahrnuje standardní i perleťové laky.

Peugeot v rámci modernizace modelu 2008 rozšiřuje nabídku výbav ze současných tří stupňů na čtyři. Verze Access, Active a Allure doplňuje nové provedení GT Line, které sází na elegantní červeno-černý motiv.

Verze GT Line stojí na 17-palcových kolech Eridan s leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky masky chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, koncovka výfuku je opatřena nerezovou lištou a na předním i zadním blatníku je logo GT Line.

Dynamický styl nového stupně výbavy pokračuje i v interiéru. Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head-up displej je obkroužen řadou červených LED, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje. Červené prošití je na předních i zadních sedadlech, na dveřních loketních opěrkách, řadicí páce, ruční brzdě a volantu. Bezpečnostní pásy mají červené lemování, jaké zdobí madla předních dveří.

Paleta pohonných jednotek modernizovaného Peugeotu 2008 zůstane v případě zážehových motorů věrná tříválci PureTech o objemu 1,2 litru v atmosférickém i přeplňovaném provedení. Základem je atmosférická verze s výkonem 60 kW (82 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Následuje přeplňované provedení S&S o výkonu 81 kW (110 k), které může být spojeno s manuální pětistupňovou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky je motor 1.2 PureTech S&S s výkonem 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou.

Zájemce o vznětový agregát uspokojí Peugeot u modelu 2008 přeplňovaným čtyřválcem 1.6 BlueHDi. Ten je v modernizovaném provedení k dispozici s výkony 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Nejméně výkonná verze tohoto motoru je spojena s manuální pětistupňovou převodovkou, s níž může spolupracovat i výkonnější provedení, které je nabízeno i s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, zatímco nejvýkonnější verze je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.

Pohon všech kol zůstává Peugeotu 2008 i nadále zapovězen. V segmentu nejmenších SUV a crossoverů se beztak jedná o nepříliš žádanou možnost. Francouzi namísto něj nabízejí systém Grip Control, který umožňuje volbu pěti jízdních režimů: standard, sníh, terén, písek a ESP Off. Tento systém je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 74 kW (100 k), bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou.

Mezi prvky výbavy, usnadňující každodenní život na palubě 2008, má patřit funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink nebo Apple Carplay, která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče.

K posílení bezpečnosti v městském provozu je Peugeot vybaven systémem automatického nouzového brzdění Active City Brake a s parkováním může pomoci systém Park Assist.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2016 15:29
Re: Super
3008 je starší (přestárlá), takže se není čemu divit.
Avatar - miromen
19. 2. 2016 10:10
Re: Mimořádně sympatické auto
Nejde o maly volant a budiky , ale o to že ty budiky aby byly viděny tak musi byt ten volant potažmo sedadlo jinak než je potřeba. Prostě poloha za volantem je pro dost lidi nevyhovujici nebo minimalně ne tak přirozena jak by jim vyhovovalo. Řazeni neni problem pro běžneho šofera , při větši naročnosti už to OK neni. Žit se s tim samozřejmě da , ale určitě s vyhradama zvlašť pokud znaš konkurenci.
18. 2. 2016 22:42
Re: Mimořádně sympatické auto
S tím PSA řazením je to taková novinářská pohádka. Ano, asi každá konkurence to umí lépe, ale není to nic hrůzostrašného nebo něco, co by vadilo. (kdyby to byl takový průser, už by to v PSA dávno předělali). 6-ti kvalt je pak už úplně bez výhrad..
18. 2. 2016 22:39
Re: Super
Je zajímavé, že 3008 má budíky i volat normální. Pravděpodobně je to záměr, aby dealer mohl reagovat na stížnosti zákazníka při zkoušení 2008 :-) Jel jsem v obou vozech, a byl jsem překvapen, že se dá na menší volant a divné budíky rychle zvyknout. Jenže klasika (3008) je prostě příjemnější a rozměrnější volant do chlapských rukou lépe padne... :-!
Avatar - Vij
18. 2. 2016 22:15
Pořádané zbozi
Výraz auta se po FL výrazně změnil k lepšímu. Auto tak nějak dospělo a vyzralo. Na rozdíl od Capturu má 2008 mnohem hodnotnější interiér. Kvalitní materiály a velmi dobre zpracování na úrovni vozidel premiového segmentu. :yes: