Peugeot 2008: Osvěžení vzhledu i rozšíření výbavy
Peugeot 2008 zamířil v roce svého uvedení mezi malá městská SUV a do konce roku 2015 bylo vyrobeno celkem 515.000 těchto vozů po celém světě. V Evropě pak tento model patří mezi tři nejlépe prodávané vozy své kategorie.
K dosažení těchto výsledků pomohl Peugeotu 2008 z velké části jeho výrazný a přitažlivý design karoserie. Kvality původního návrhu podtrhují jen decentní úpravy provedené v rámci modernizace, které se projevují především na přídi prostřednictvím zcela nové masky chladiče, vytvořené nyní z malých plošek, mezi něž je zasazeno logo značky Peugeot.
Atraktivní linie karoserie podtrhují nové odstíny červená Ultimate (poprvé byla použita u modelu 308 GTi Peugeot Sport) a smaragdová Crystal. Zákazník má na výběr devět odstínů, z toho pět metalických. Nabídka zahrnuje standardní i perleťové laky.
Peugeot v rámci modernizace modelu 2008 rozšiřuje nabídku výbav ze současných tří stupňů na čtyři. Verze Access, Active a Allure doplňuje nové provedení GT Line, které sází na elegantní červeno-černý motiv.
Verze GT Line stojí na 17-palcových kolech Eridan s leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky masky chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, koncovka výfuku je opatřena nerezovou lištou a na předním i zadním blatníku je logo GT Line.
Dynamický styl nového stupně výbavy pokračuje i v interiéru. Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head-up displej je obkroužen řadou červených LED, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje. Červené prošití je na předních i zadních sedadlech, na dveřních loketních opěrkách, řadicí páce, ruční brzdě a volantu. Bezpečnostní pásy mají červené lemování, jaké zdobí madla předních dveří.
Paleta pohonných jednotek modernizovaného Peugeotu 2008 zůstane v případě zážehových motorů věrná tříválci PureTech o objemu 1,2 litru v atmosférickém i přeplňovaném provedení. Základem je atmosférická verze s výkonem 60 kW (82 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Následuje přeplňované provedení S&S o výkonu 81 kW (110 k), které může být spojeno s manuální pětistupňovou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky je motor 1.2 PureTech S&S s výkonem 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou.
Zájemce o vznětový agregát uspokojí Peugeot u modelu 2008 přeplňovaným čtyřválcem 1.6 BlueHDi. Ten je v modernizovaném provedení k dispozici s výkony 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Nejméně výkonná verze tohoto motoru je spojena s manuální pětistupňovou převodovkou, s níž může spolupracovat i výkonnější provedení, které je nabízeno i s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, zatímco nejvýkonnější verze je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.
Pohon všech kol zůstává Peugeotu 2008 i nadále zapovězen. V segmentu nejmenších SUV a crossoverů se beztak jedná o nepříliš žádanou možnost. Francouzi namísto něj nabízejí systém Grip Control, který umožňuje volbu pěti jízdních režimů: standard, sníh, terén, písek a ESP Off. Tento systém je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 74 kW (100 k), bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou.
Mezi prvky výbavy, usnadňující každodenní život na palubě 2008, má patřit funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink nebo Apple Carplay, která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče.
K posílení bezpečnosti v městském provozu je Peugeot vybaven systémem automatického nouzového brzdění Active City Brake a s parkováním může pomoci systém Park Assist.