V New Jersey byla podána hromadná žaloba na automobilku Mercedes. Některé jeho modely prý vypínají při nízkých teplotách systémy, redukující emise NOx.
Mě by jen zajímalo jestli nás tu novináři krmí nesmysly a nebo jsou v USA zákazníci fakt magoři, že řeší takový nesmysly jako co dělá řídící elektronika jejich motoru při teplotách pod mínus 10. Mě je to jako zákazníkovi srdečně ukradený. Podstatný je že motor v teplotách pod mínus 10 pojede. Přijde mi že se nějaká zlodějská organizace snaží akorát podojit Mercedes a využívá již osvědčenýho fíglu s "podváděním" nebohých zákazníků.
Podle mě se jedná o klasickej moment jako když nastartujete motor v zimě, tak ŘJ automaticky běží na "obohacený spalování" aby se vše co nejdříve zahřálo. Logicky jsou v tu dobu emise zdaleka nejvyšší..... i já když nakopnu ráno V8 benzín, tak prvních 20 vteřin je zvuk, chování, odezva a smrad daleko jinej než po cca minutě a pokud ty motory po 10C běžej na "zimní režim" tak to asi bude vysvětlení. Každopádně já osobně tady vidím rozdíl v tom, že tohle funguje na základě externích vlivech a ne na to aby podváděl při homologačních testech, který se dělaj při určité teplotě atd atd.
Kdyby chtěli, aby se to testovalo, tak se to bude testovat. Není to žádné tajemství. Například pro SCR je předepsané, pokud vím, jak se má chovat za nízkých teplot (kdy močovina klidně může být zmrzlá). Většinu zákazníků takové detaily nezajímají. Povětšinou ani neví, kolik bude jejich auto vážit, a to má praktický dopad (a ani se nebude obtěžovat si ho zvážit, takže klidně bude jezdit přes limit).
A taková informace by jako zákazníka měla zajímat? Od doby kdy se zavedly v autech automatický sytiče řidiče už nezajímá jak si motor řídí složení směsi ke svýmu chodu. Prostě funguje tak funguje. To jestli funguje správně nebo ne ti sdělí na emisích. Pokud emise udělá tak řešíme neexistující problém.
Jasně asi určitě pletu, to nepopírám....snažil jsem se tím ale popsat rozdílné chování motoru, které je zapříčiněné jiným "přepnutím" ŘJ. Tzn. pokud okolní teplota klesne pod 10, tak na základě toho ŘJ upraví funkce tak, aby dosáhla nějakých proklamovaných parametrů ať už výkonových apod....
Je to tak! Jsem zde. Ale tentokrát si myslím, že při emisích dieselů šiděj všichni. Včetně Mercedesu. Und das ist ein Skandal! :-)
Před chvílí jsem s kalouskem opravoval nesmyslná antifyzikální data ve článku o Pluh-In Optimě. Čímž chci jenom říct, že se podvádí i s výkonem atd. Je to hrůza.
A teď extra pro Tebe, abych Tě nezklamal:
Díval ses ve článku o C-kabriu na rozlohu stánku Mercedesu v Ženevě? S úspěchem by se tam vešly všechny Lexusy prodané v Čr v roce 2015. >:D >:D >:D
btw Momentálně mám Audi. Dopoledne mi šlo o rekord v palcovačce a taky že jo - teď je tam myslím 16. Bingo
Jo, však já vím. Mě kojota nevadí, i když si to myslíš.
Vlastně kdybych měl jet nějakou tvrdou dlouhou expedici, uvažoval bych o Land Cruiseru. Ale nejsem až takovej odborník na tohle. Ale na spoustu dalších věcí jo, tak bacha. >:D >:D >:D
Vždyť, kór teď v zimě, není problém to zkontrolovat. Kolikrát na STK dělají emise při otevřených vratech a venku je klendra. To by asi medáci neprošly, že ano??? Tak ať to někdo teď rychle otestuje (než se udělá teplo) a budeme mít jasno a nemusí nikdo čekat na nějaké právníky z USA...
Poprvé to byl VW, potom Opel, Renault teď zase Mercedes.....jako by všichni od začátku nevěděli, že celý downsizing je absolutní nesmysl stejně jako celá EU >:D ;-\
diesel to ma v USA snadne a jak se bzrzo v diskuzi docteme od jednoho specialisty, v USA se chysta doslova booom v uvadeni dieselovich modelu :-! amerika bude doslova zaplavena naftaky
Jojo, už se na ty jeho perly těším.
Kdo tam má diesel mimo dodávku a pickup je podivín a on nám to tu servíruje jako že je to tam boom, zvláště po dieselgate, kdy se tam některé diesly dodnes nesmí prodávat >:D >:D
Co jsem videl statistiku, tak v Recku jede benzin, co je zvlastni, kdyz v bohate Belgii nebo Britanii peferuji naftu. Jenomze to bude mozna tim, ze napr v Britanii dotuji auta s nizkym CO2. Recko na dotace penize nema.
U VW slo o softwarove nastaveni, aby za specifických podmínek (které byly namodelovany a na miru site na podmínky které panuji pri testovani emis), MB jen nastavil motor tak, ze za beznych podmínek, tudíž, když je teplota vzduchu nad 10 C, coz je asi 80-85% to ma nizke emise, a jakmile klesne teplota vzduchu pod 10 C, toto omezeni se vypne...
Ja v tom tedy vidim celkem markantni rozdil, kterej třeba jen tkvi v sofistikovanosti MB, jelikož z pohledu mereni emisi, je výsledek stejny.
Re: Zaměrné ochcání kontroly vs. systémové nastavení
a nebude problém, třeba v tom, že MB používá SCR, které začíná fungovat někde od 180°C? Tedy při nízké teplotě okolí se může SCR v určitých režimech ochladit pod tuto hranici a jednoduše nefunguje s dostatečnou účinností. Navíc představa, že motor funguje konstantně za všech podmínek (teplota, tlak / nadmořská výška, zatížení ....) je obecný omyl, který jaksi popírá 3D kartografii řízení motoru.
Vidím, že marketéři volkswagenu se velmi snaží odpoutat pozornost od jejich podvodů směrem jinam. Tak jako vždy.
Může za to dodavatel, může za to USA, ostatní to taky dělají, může za to EU, všichni podvádí ...
A tak se český člověk zamyslí a nerušeně pokračuje v kupování skvělého TDíčka dál.
Zatímco u VW šlo o záměrný podvod pouze při měření, Mercedes upřednostňuje zachování výkonu motoru v chladném počasí. Nevím, ale připadá mi to poněkud odlišné. Typický majitel Mercedesu určitě řeší vyšší emise...
Clovece, dufam, ze nie si pravnik so specializaciou na sexualne zlociny, pretoze tvoj vyklad dobrovolnosti a kajania sa je v rozpore nielen s konceptom prava ako takeho, ale aj so sedliackym rozumom.
zkus si to položit takto. Je automobilka, která se snažila auta vybavit všemi dostupnými technologiemi pro redukci NOx, namontovala kaskádu SCR a LNT a za některých podmínek to stále není dostatečné a nefunguje to, ty podmínky jsou však mimo požadované hranice určené testem. Pak je automobilka, která se na to všechno vybodla, nechala tam jenom EGR, který nemůže nikdy v požadovaném rozsahu fungovat, vybavila auto falšujícím softwarem, ušetřila spoustu prachů za vývoj a výrobu a zlomek z toho vrazila do rozsáhlé reklamní kampaně. Tak jaké věci se asi budou dít?
Přesně tak.
Ale tenhle web je buď financován přímo skupinou VW Group a nebo neschopen vlastní myšlenky.
A nepochybně existuje skupina diskutérů, která je nějakým způsobem ke správnému pohledu na věc motivována. ;-)
Nejlepe to jde poznat v zime za mraziveho slunecneho pocasi, kdy si majitel turbodieselu ohriva kabinu stanim s nastartovanym motorem. Kolem auta je kysela aroma.
To už je ale vážně síla... tihle pseudonovináři jsou neuvěř
Tak dieselgate vážně dopadl i na Mercedes?
To skutečně nedokážete rozlišit cílený podvod... a změnu charakteristiky chování motormanagementu podle venkovních podmínek?
Že se skupinka amerických právníků pokusí svézt na ostudě VW je sice hnusný, ale pochopitelný... ale že to obec "odborných" novinářů šíří dál je na pováženou.
Dovoluji si reagovat na vzkaz, co mi tady bliká... současná podoba webu se mi nelíbí a z toho důvodu nemám v úmyslu vypínat AdBlock.
Že je to váš jediný zdroj příjmů mě nedojímá...
Nereagujete na zdvořilou a konstruktivní kritiku, naháníte "kliky" za každou cenu - i za cenu nečitelnosti článků.
Dosahujete "sledovanosti" tak nekalými praktikami, jako je například automatické spouštění videí... aniž bych měl možnost zjistit, o čem to video je a jestli ho tedy chci vidět.
A z toho důvodu si nezasloužíte podporu vašich aktivit vypnutím blokace reklam. Už proto, že těch reklam pouštíte takové množství, že je to vyloženě obtěžující...