Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dieselgate se přesouvá do Stuttgartu: Mercedes prý také používá ilegální software

59 komentářů

MBambus
Odborník na vše a milovník MB fostek nám to jistě co nevidět vysvětlí >😁

PS nezapomeň se opět trapně a mimo mísu pokusit pohanit Toyotu/Lexus :yes:
ryccardo
Mě by jen zajímalo jestli nás tu novináři krmí nesmysly a nebo jsou v USA zákazníci fakt magoři, že řeší takový nesmysly jako co dělá řídící elektronika jejich motoru při teplotách pod mínus 10. Mě je to jako zákazníkovi srdečně ukradený. Podstatný je že motor v teplotách pod mínus 10 pojede. Přijde mi že se nějaká zlodějská organizace snaží akorát podojit Mercedes a využívá již osvědčenýho fíglu s "podváděním" nebohých zákazníků.
150 kWh
V clanku sa pise o 10 stupnoch, nie -10 ...
Avatar - MarTin1
MarTin1
Podle mě se jedná o klasickej moment jako když nastartujete motor v zimě, tak ŘJ automaticky běží na "obohacený spalování" aby se vše co nejdříve zahřálo. Logicky jsou v tu dobu emise zdaleka nejvyšší..... i já když nakopnu ráno V8 benzín, tak prvních 20 vteřin je zvuk, chování, odezva a smrad daleko jinej než po cca minutě a pokud ty motory po 10C běžej na "zimní režim" tak to asi bude vysvětlení. Každopádně já osobně tady vidím rozdíl v tom, že tohle funguje na základě externích vlivech a ne na to aby podváděl při homologačních testech, který se dělaj při určité teplotě atd atd.
150 kWh
preco o tom teda automobilky neinformuju a nie je to oficialne zohladnovane pri testovani automobilov?

"Pozrite nas automobil kym sa rozohreje tak prvych 5 minutu vypusta 50x viac splodin ako je povolene, kontrolny urad o tom vie a akceptuje to."
_MT_
Kdyby chtěli, aby se to testovalo, tak se to bude testovat. Není to žádné tajemství. Například pro SCR je předepsané, pokud vím, jak se má chovat za nízkých teplot (kdy močovina klidně může být zmrzlá). Většinu zákazníků takové detaily nezajímají. Povětšinou ani neví, kolik bude jejich auto vážit, a to má praktický dopad (a ani se nebude obtěžovat si ho zvážit, takže klidně bude jezdit přes limit).
ryccardo
A taková informace by jako zákazníka měla zajímat? Od doby kdy se zavedly v autech automatický sytiče řidiče už nezajímá jak si motor řídí složení směsi ke svýmu chodu. Prostě funguje tak funguje. To jestli funguje správně nebo ne ti sdělí na emisích. Pokud emise udělá tak řešíme neexistující problém.
gil54
MarTin1: Mám pocit, že pleteš dohromady dvě rozdílné věci.

Provoz motoru pouze neohřátého na provozní teplotu a provoz motoru již ohřátého na provozní teplotu, ale při teplotě pod 10°C.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Jasně asi určitě pletu, to nepopírám....snažil jsem se tím ale popsat rozdílné chování motoru, které je zapříčiněné jiným "přepnutím" ŘJ. Tzn. pokud okolní teplota klesne pod 10, tak na základě toho ŘJ upraví funkce tak, aby dosáhla nějakých proklamovaných parametrů ať už výkonových apod....
ryccardo
Blbě čtu sorry. 😐
holden_holden
tak tobe je jedno i to ze ti blbe brzdi auto a zamaznes to na technicky dvouma stovkama
ryccardo
Ty máš ale mizernou paměť. Mě to brzdí jak víno. Novej posilovač, kapalina, kotouče, desky, vzadu i třmeny, tak ještě aby to nebrzdilo 😉
Anonym
Je to tak! Jsem zde. Ale tentokrát si myslím, že při emisích dieselů šiděj všichni. Včetně Mercedesu. Und das ist ein Skandal! 😄

Před chvílí jsem s kalouskem opravoval nesmyslná antifyzikální data ve článku o Pluh-In Optimě. Čímž chci jenom říct, že se podvádí i s výkonem atd. Je to hrůza.

A teď extra pro Tebe, abych Tě nezklamal😒br /> Díval ses ve článku o C-kabriu na rozlohu stánku Mercedesu v Ženevě? S úspěchem by se tam vešly všechny Lexusy prodané v Čr v roce 2015. >😁 >😁 >😁

btw Momentálně mám Audi. Dopoledne mi šlo o rekord v palcovačce a taky že jo - teď je tam myslím 16. Bingo
MBambus
No zrovna o Toyotě žádné takové zprávy nepadly 😉

Nedíval jelikož je mi to putna a víš, že kdyby MB chtěl prodat tolik co Toyota/Lexus prodala celosvětově za celý rok 2015, tak by musel 5x přidat 😄

PS jezdi v čem se ti chce, já to dělám rovněž.
Anonym
Jo, však já vím. Mě kojota nevadí, i když si to myslíš.
Vlastně kdybych měl jet nějakou tvrdou dlouhou e😜edici, uvažoval bych o Land Cruiseru. Ale nejsem až takovej odborník na tohle. Ale na spoustu dalších věcí jo, tak bacha. >😁 >😁 >😁
Anonym
Vono se řekn,: Jezdi v čem se ti chce! Ale kde já mám splašit tu vatu na Chirona? Můžeš mi to jako říct? >😁 >😁 >😁
Avatar - trapid
trapid
Nesmíš být nenažraný.
Například já jsem skromný a klidně bych se spokojil s ojetinou.
Veyron by mi úplně stačil.
Anonym
:yes: >😁
Dagmarrr
Vždyť, kór teď v zimě, není problém to zkontrolovat. Kolikrát na STK dělají emise při otevřených vratech a venku je klendra. To by asi medáci neprošly, že ano??? Tak ať to někdo teď rychle otestuje (než se udělá teplo) a budeme mít jasno a nemusí nikdo čekat na nějaké právníky z USA...
Avatar - Inferius
Inferius
Poprvé to byl VW, potom Opel, Renault teď zase Mercedes.....jako by všichni od začátku nevěděli, že celý downsizing je absolutní nesmysl stejně jako celá EU >😁 ;-\
Avatar - fOE
fOE
Je skutecne zarazejici, ze po tech tisicich clanku se furt najde nekdo kdo celou kauzu nepochopil. >😁
nebezpecnavosa
Jenže tady nejde o downsizing, takhle to dopadá když někdo od začátku neví o co jde.
Avatar - trapid
trapid
Už jsem delší dobu mimo mísu. O co tedy jde?
V6last imil
Pravda je v minulosti :
Avatar - trapid
trapid
Co tím neexistujícím videem chtěl básník říct?
IPace
diesel to ma v USA snadne a jak se bzrzo v diskuzi docteme od jednoho specialisty, v USA se chysta doslova booom v uvadeni dieselovich modelu :-! amerika bude doslova zaplavena naftaky
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, už se na ty jeho perly těším.
Kdo tam má diesel mimo dodávku a pickup je podivín a on nám to tu servíruje jako že je to tam boom, zvláště po dieselgate, kdy se tam některé diesly dodnes nesmí prodávat >😁 >😁
Anonym
Hm, perlička - věděli jste, že v Aténách nesmíš mít v osobáku diesel? teda aspoň před pár lety to tak bylo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Uź to pravda není... A už se tam prodává 65% aut v dieselu. 😄 A teď už jen pozor na to aby nepraskla žilka ...........
Nicco
Co jsem videl statistiku, tak v Recku jede benzin, co je zvlastni, kdyz v bohate Belgii nebo Britanii peferuji naftu. Jenomze to bude mozna tim, ze napr v Britanii dotuji auta s nizkym CO2. Recko na dotace penize nema.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tobě bylo stejně nejlíp za komunizmu viď >😁
Anonym
Co to tady blekotáš? Ty jsi chudák.
Anonym
Kdo tady šíří, že v USA je dieselovej boom? To je peklo i na mě.
IPace
ma nick jako jeden hlavni herec z takove te filmove rychle serie o autech >😁
Anonym
Ja už toho klauna znám...
Je na tom hůř, než jsem si myslel.
Bože můj...chudák
Avatar - speedfred
speedfred
myslíš Vínco Nafta? Ten herec?
Avatar - white label
white label
Je tam dieselový boom, nedávno na tamním trhu "vybuchlo" TDI, teď pro změnu CDI... a uvidíme kdo další bude součástí toho "boomu"... 😉
holden_holden
v tom ma vyhodu renault, ten se tam necpal. a jako jeden z mala nedostane flastr >😁
Avatar - white label
white label
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Budeš mít ráno mokrý trenky? >😁
Gvick2
evropských testů a jedou podle seznamu. Těch 10 stupňů už jsme někde slyšeli, asi stejný dodavatel řídících jednotek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
[odkaz]

😉
V tychto pripadoch sa riesi ucinnost motora a to, kolko energie sa spotrebuje na prepravu jednotky hmotnosti medzi bodmi A a B.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
[odkaz]

>😒]
Avatar - martas2005
martas2005
A co si takhle vzit par aut a premerit zplodiny, at to taky rozhybate v EU, chytry pane Fokte?
webpaja
..se sebestupidnějším a populistickým nařízením nedonutí zeměkouli točit se obráceně. Jediný kdo na tom vydělá jsou právníci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tim myslíš konkrétně jaký populistický nařízení? :-!
Beekey
Videl bych menší rozdíl mezi chovanim VW a MB.

U VW slo o softwarove nastaveni, aby za specifických podmínek (které byly namodelovany a na miru site na podmínky které panuji pri testovani emis), MB jen nastavil motor tak, ze za beznych podmínek, tudíž, když je teplota vzduchu nad 10 C, coz je asi 80-85% to ma nizke emise, a jakmile klesne teplota vzduchu pod 10 C, toto omezeni se vypne...

Ja v tom tedy vidim celkem markantni rozdil, kterej třeba jen tkvi v sofistikovanosti MB, jelikož z pohledu mereni emisi, je výsledek stejny.
homat1
a nebude problém, třeba v tom, že MB používá SCR, které začíná fungovat někde od 180°C? Tedy při nízké teplotě okolí se může SCR v určitých režimech ochladit pod tuto hranici a jednoduše nefunguje s dostatečnou účinností. Navíc představa, že motor funguje konstantně za všech podmínek (teplota, tlak / nadmořská výška, zatížení ....) je obecný omyl, který jaksi popírá 3D kartografii řízení motoru.
esenbe
Vidím, že marketéři volkswagenu se velmi snaží odpoutat pozornost od jejich podvodů směrem jinam. Tak jako vždy.
Může za to dodavatel, může za to USA, ostatní to taky dělají, může za to EU, všichni podvádí ...

A tak se český člověk zamyslí a nerušeně pokračuje v kupování skvělého TDíčka dál.
Libor Gondek
Zatímco u VW šlo o záměrný podvod pouze při měření, Mercedes upřednostňuje zachování výkonu motoru v chladném počasí. Nevím, ale připadá mi to poněkud odlišné. Typický majitel Mercedesu určitě řeší vyšší emise...
Brin
Jak jsem říkal, VW z toho nakonec vyleze nejlépe, protože vyšel na světlo dobrovolně, první a kal se. Ještě se budou dít věci 😄
Dobrovolne? A kajal sa?

Clovece, dufam, ze nie si pravnik so specializaciou na sexualne zlociny, pretoze tvoj vyklad dobrovolnosti a kajania sa je v rozpore nielen s konceptom prava ako takeho, ale aj so sedliackym rozumom.
homat1
zkus si to položit takto. Je automobilka, která se snažila auta vybavit všemi dostupnými technologiemi pro redukci NOx, namontovala kaskádu SCR a LNT a za některých podmínek to stále není dostatečné a nefunguje to, ty podmínky jsou však mimo požadované hranice určené testem. Pak je automobilka, která se na to všechno vybodla, nechala tam jenom EGR, který nemůže nikdy v požadovaném rozsahu fungovat, vybavila auto falšujícím softwarem, ušetřila spoustu prachů za vývoj a výrobu a zlomek z toho vrazila do rozsáhlé reklamní kampaně. Tak jaké věci se asi budou dít?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Přesně tak.
Ale tenhle web je buď financován přímo skupinou VW Group a nebo neschopen vlastní myšlenky.
A nepochybně existuje skupina diskutérů, která je nějakým způsobem ke správnému pohledu na věc motivována.
😉
Nicco
Nejlepe to jde poznat v zime za mraziveho slunecneho pocasi, kdy si majitel turbodieselu ohriva kabinu stanim s nastartovanym motorem. Kolem auta je kysela aroma.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak dieselgate vážně dopadl i na Mercedes?

To skutečně nedokážete rozlišit cílený podvod... a změnu charakteristiky chování motormanagementu podle venkovních podmínek?

Že se skupinka amerických právníků pokusí svézt na ostudě VW je sice hnusný, ale pochopitelný... ale že to obec "odborných" novinářů šíří dál je na pováženou.
pogo26
Na tomto webu jasně vidíš, kolik oveček jin na ty jejich lži skočí. VW své zákazníky zná velice dobře.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Dovoluji si reagovat na vzkaz, co mi tady bliká... současná podoba webu se mi nelíbí a z toho důvodu nemám v úmyslu vypínat AdBlock.
Že je to váš jediný zdroj příjmů mě nedojímá...

Nereagujete na zdvořilou a konstruktivní kritiku, naháníte "kliky" za každou cenu - i za cenu nečitelnosti článků.
Dosahujete "sledovanosti" tak nekalými praktikami, jako je například automatické spouštění videí... aniž bych měl možnost zjistit, o čem to video je a jestli ho tedy chci vidět.

A z toho důvodu si nezasloužíte podporu vašich aktivit vypnutím blokace reklam. Už proto, že těch reklam pouštíte takové množství, že je to vyloženě obtěžující...

Howgh.