Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate se přesouvá do Stuttgartu: Mercedes prý také používá ilegální software

Michal Fokt Michal Fokt 19. 2. 2016 • 05:27
59
V New Jersey byla podána hromadná žaloba na automobilku Mercedes. Některé jeho modely prý vypínají při nízkých teplotách systémy, redukující emise NOx.

Vypadá to, že turbodiesely dostanou v USA další tvrdý zásah pod pás a tentokráte si zásluhy připisuje další německý specialita na diesely - Mercedes-Benz. Na automobilku totiž podala u District Court of New Jersey žalobu právnická firma Hagens Berman z Texasu, zastupující zákazníky značky, žalující německého výrobce za manipulování s emisemi. O co tentokrát kráčí?

Hagens Berman tvrdí, že mnohé automobily Mercedes-Benz BlueTec s turbodiesely jsou "čisté" jen do chvíle, dokud okolní teplota neklesne pod 10 stupňů Celsia. V okamžiku, kdy se tak stane, prý dochází k vypínání systémů na kontrolu emisí oxidů dusíku s cílem zachovat výkonnostní charakteristiky motorů, Mercedes v tuto chvíli "upřednostňuje sílu motoru a zisky před lidmi". Následuje pochopitelně rozhořčení nad tím, že jsou zákazníci klamáni a místo "čistých" motorů ve skutečnosti kupují ty, které jsou za chladného počasí poněkud "špinavé", protože vypouští 65násobně více zplodin, než ukládají pravidla EPA.

Zatím není známo, jak a kým ke zjištění došlo, Mercedes odmítá situaci komentovat a mlčí i EPA, která má teď spoustu hraní s vlastním prověřováním dalších v USA prodávaných turbodieselů a konstatuje pouze, že jí nepřísluší nevyjadřovat se k soukromým soudním sporům. Problém se prý týká modelů ML 320, ML 350, GL 320, S 350, E 320, R 320, E Class, GL Class, ML Class, R Class, S Class, GLK Class, GLE Class a Sprinter.

Pokud se prokáže, že tomu tak skutečně je, bude možná ještě pěkně veselo. ale jen v USA, jak známo, v EU se nějaké to ohýbání pravidel nehledí.

Související články

Témata
21. 2. 2016 22:00
Re: Fakt to vadí zákazníkům?
Vždyť, kór teď v zimě, není problém to zkontrolovat. Kolikrát na STK dělají emise při otevřených vratech a venku je klendra. To by asi medáci neprošly, že ano??? Tak ať to někdo teď rychle otestuje (než se udělá teplo) a budeme mít jasno a nemusí nikdo čekat na nějaké právníky z USA...
Avatar - MarTin1
20. 2. 2016 21:30
Re: Fakt to vadí zákazníkům?
Jasně asi určitě pletu, to nepopírám....snažil jsem se tím ale popsat rozdílné chování motoru, které je zapříčiněné jiným "přepnutím" ŘJ. Tzn. pokud okolní teplota klesne pod 10, tak na základě toho ŘJ upraví funkce tak, aby dosáhla nějakých proklamovaných parametrů ať už výkonových apod....
20. 2. 2016 18:50
Re: To už je ale vážně síla... tihle pseudonovináři jsou ne
Na tomto webu jasně vidíš, kolik oveček jin na ty jejich lži skočí. VW své zákazníky zná velice dobře.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 2. 2016 18:13
Re: VW
Přesně tak.
Ale tenhle web je buď financován přímo skupinou VW Group a nebo neschopen vlastní myšlenky.
A nepochybně existuje skupina diskutérů, která je nějakým způsobem ke správnému pohledu na věc motivována.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 2. 2016 18:05
Vzkaz redakci
Dovoluji si reagovat na vzkaz, co mi tady bliká... současná podoba webu se mi nelíbí a z toho důvodu nemám v úmyslu vypínat AdBlock.
Že je to váš jediný zdroj příjmů mě nedojímá...

Nereagujete na zdvořilou a konstruktivní kritiku, naháníte "kliky" za každou cenu - i za cenu nečitelnosti článků.
Dosahujete "sledovanosti" tak nekalými praktikami, jako je například automatické spouštění videí... aniž bych měl možnost zjistit, o čem to video je a jestli ho tedy chci vidět.

A z toho důvodu si nezasloužíte podporu vašich aktivit vypnutím blokace reklam. Už proto, že těch reklam pouštíte takové množství, že je to vyloženě obtěžující...

Howgh.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku