Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích

Krátce před zahájením ženevského autosalonu se představuje očekávaná novinka Renaultu – kompaktní kombi.
Zpět na článek
22. 2. 2016 09:56
22. 2. 2016 10:33
22. 2. 2016 22:01
22. 2. 2016 09:57
22. 2. 2016 09:59
22. 2. 2016 10:13
22. 2. 2016 10:35
22. 2. 2016 10:56
22. 2. 2016 10:56
22. 2. 2016 12:04
22. 2. 2016 12:29
24. 2. 2016 19:35
22. 2. 2016 12:47
22. 2. 2016 13:02
22. 2. 2016 14:22
22. 2. 2016 13:35
22. 2. 2016 14:19
22. 2. 2016 17:33
22. 2. 2016 17:37
22. 2. 2016 18:15
22. 2. 2016 18:39
22. 2. 2016 19:25
22. 2. 2016 19:52
22. 2. 2016 19:20
22. 2. 2016 19:54
22. 2. 2016 20:11
22. 2. 2016 22:23
23. 2. 2016 06:43
24. 2. 2016 19:43
22. 2. 2016 13:29
24. 2. 2016 20:17
22. 2. 2016 19:02
24. 2. 2016 19:49
22. 2. 2016 18:38
22. 2. 2016 11:56
22. 2. 2016 12:43
22. 2. 2016 13:54
22. 2. 2016 19:16
22. 2. 2016 10:38
22. 2. 2016 10:53
22. 2. 2016 14:48
22. 2. 2016 10:34
22. 2. 2016 11:10
22. 2. 2016 13:28
22. 2. 2016 19:27
22. 2. 2016 20:25
22. 2. 2016 20:53
22. 2. 2016 21:44
22. 2. 2016 23:07
22. 2. 2016 23:14
22. 2. 2016 23:07
23. 2. 2016 00:04
23. 2. 2016 10:36
22. 2. 2016 19:22
22. 2. 2016 20:44
22. 2. 2016 17:04
22. 2. 2016 19:23
22. 2. 2016 20:13
22. 2. 2016 23:50
23. 2. 2016 07:41
23. 2. 2016 12:07
23. 2. 2016 13:06
23. 2. 2016 18:05
23. 2. 2016 21:21
23. 2. 2016 23:39
24. 2. 2016 08:59
24. 2. 2016 10:12
24. 2. 2016 15:29
24. 2. 2016 15:48
24. 2. 2016 16:53
24. 2. 2016 18:44
24. 2. 2016 17:01
24. 2. 2016 18:42
22. 2. 2016 10:04
22. 2. 2016 10:12
22. 2. 2016 10:18
22. 2. 2016 11:11
22. 2. 2016 11:55
22. 2. 2016 12:02
22. 2. 2016 17:52
22. 2. 2016 19:24
22. 2. 2016 20:13
22. 2. 2016 10:59
22. 2. 2016 13:05
22. 2. 2016 13:19
22. 2. 2016 14:28
22. 2. 2016 13:26
22. 2. 2016 13:26
22. 2. 2016 17:05
22. 2. 2016 19:33
23. 2. 2016 08:00
22. 2. 2016 23:15
23. 2. 2016 07:45
Avatar - Emel
22. 2. 2016 09:56
Ajaj
No, první dojem z titulní fotky - nic moc, ten zadek působí nějak nastavovaně, to řešení bočního prosklení se stříbrnou linkou uprostřed na mě působí zvláštně, překombinovaně. Napojení zadního skla na boční prosklení proč ne, ale tady je to už moc úzká nudle.

Ale možná tomu jen nesvědčí ten zadoboční lehce širokoúhlý pohled... a možná tam u běžné verze ta stříbrná nebude.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 10:33
Re: Ajaj
Ta stříbrná lišta mi nevadí, navíc beztak bude jen u nejvyšší výbavy, spíše mi tam přebývá ten zbytečný černý sloupek.
22. 2. 2016 22:01
Re: Ajaj
Vypadá velice dobře s 1,6 tce výborná koupě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hittman
22. 2. 2016 09:57
S
těmi motory žádná sláva, aby nedopadli jak minulá kia optima s 1,7 CRDI nebo i40...
Rozbalit vlákno
69
Avatar - Emel
22. 2. 2016 09:59
Re: S
Hele, jsou to fakticky shodné motorizace jako u Talismanu, ale o třídu níž... u Talismanu bych souhlasil, ale pro kompakt je to plně vyhovující, navíc RS zřejmě přijde později s nějakou 1.8 nebo 2.0.
22. 2. 2016 10:13
Re: S
1.2 TCe bývá dost kritizován za poměr dynamika/spotřeba. 1.6 TCe bývá naopak chválen, ale je jen ve "sportovní" verzi GT, která bude cenově vysoko. Chybí nějaký rozumný střed nabídky.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 10:35
Re: S
Nový 1.2 TCe těžko, ten se spotřebou nemá problém. Stará verze v minulém Cliu, což byl jen oturbeny motor Nissanu spotřebu vyšší opravdu měl, ale ten se už tak 3 roky neprodává
22. 2. 2016 10:56
Re: S
stará 1.2 Tce vycházela ze staré 1.2 16v prodavané dodnes v daciích a v cliu .Nissan dělal 1.4 Tce a nyní 1.6 Tce
22. 2. 2016 10:56
Re: S
Měl jsem na mysli právě ten "nový". Kupříkladu Megane 1.2 TCe 97 kW má na spritmonitoru průměr 7,7 litru. Octavia 1.4 TSI 103 kW má 6,7 litru. Ten motor se Renaultu prostě nepovedl.
Naopak 1.6 TCe je dost vychvalován, že jede líp a žere míň než 1.2 TCe.
22. 2. 2016 12:04
Re: S
Mám 1.2 TCe 130 s manuálem. Najeto 16tkm. Na tomto motoru (a fámách o vysoké spotřebě) je vidět "kvalitní" práce nejen českých motoristických novinářů, ale i dovozce.
Mimochodem, všimni si jak obrovský rozptyl spotřeby je v jednotlivých testech.Celé je to prosté-motor se dlouho zajíždí, stejně jako turbo tříválec od Fordu-viz. zdejší dlouhodobý test.

Takže jaká je realita?

Prvních 5tkm to žere (ze začátku klidně přes 8) a nejede to. Už od začátku je ale motor neuvěřitelně kultivovaný. V našem motoru poprvé bouchly saze v 9tkm, předtím pomalu se zlepšující dynamika a klesající spotřeba, najednou skok. Spotřeba lehce nad 7 (většinou město a dálnice). Auto najednou jelo... No a podruhé dva "skoky" ve 14 a 15.5 tkm. Výsledek? JEDE. Turbo nádherně odfukuje. Nežere. Praha-Mnichov-Praha při reálných 130ti 6,7 l. Na zimácích. Cestou tam protivítr, za 7,0, takže zpátky to bylo pod 6,5. A to to bylo před skokem v 15,5tkm. Jo poznámka, je to v Meganu kombiminulé generace, takže hmotností a aerodynamikou srovnatelné.

Takže doporučuji koukat na Sprintmonitoru na kousky s nájezdem nad dvacet. Jenže těch už moc není, majitele to obvykle přestane bavit.

Ps.: Pro Ronaulta - tak jsem opět jel 1.6 Dci, tentokrát v Kadjaru (loni v dubnu v "našem" Grandtouru). A jak jsem byl loni, po přesednutí z mé 1.6 atmo z dynamiky nadšený, teď, po přesednutí z TCe to moc nejelo. Ne, ten motor je pořád super, ale to srovnání s TCe 130 by mě zajímalo o to víc. Fakt nevím kdo by v dynamice vyhrál, ale spíš bych vsadil na benzín. V kultivovanosti je to jasné. Ve spotřebě taky, ale řekl bych že to bude do litru...
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2016 12:29
Re: S
Tohle je ale tak nějak obecná zkušenost s renaultími motory.
24. 2. 2016 19:35
Re: S
Jistě. Ale mnozí evidentně nemají šajn ;-)
Avatar - iudex
22. 2. 2016 12:47
Re: S
Tvoja argumentácia ("doporučuji koukat na Spritmonitoru na kousky s nájezdem nad dvacet") je trochu tendenčná. Skoro všetky motory si po pár tisíc km sadnú a klesne im spotreba. Podmienky sú porovnateľné, aj iné autá na spritmonitore majú spotrebu uvádzanú od 1500 km, tak prečo práve Meganu pozerať spotrebu od 20000 km?
Prijmi ako objektívny fakt, že Megane s motorom 1,2TCe je pomerne žravý (priemer na tom spritmonitore je 7,68l). To, že Ty jazdíš za povedzme 6,5 je OK, na SM je aj borec s priemerkou 5,91, ale je tam aj spotreba cez 9. O tom je ten priemer, že to vyrovná tieto extrémy.
A priemer 7,68 l na malý benzín je proste veľa. Golf 1,2TSI (77 kW) má priemer 6,33l, 1,4TSI 90 kW má priemer 6,57l a 110 kW má 7,16l. Dokonca i Focus s 1,5/1,6EB 110 kW jazdí za menej (7,65l). Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie.
22. 2. 2016 13:02
Re: S
A o tom je tá relativita. Ak si pako, tak bude pre teba žravý každý motor. Kolko turbomotorov od Renaultu si už zabehol, že presne vieš aký je? Alebo kupuješ nové fáro každý rok, že spotreba nad túto hranicu už nie je zaujímavá? Nie je pravda, že všetky motory sa zabiehajú rovnako, mnohé majú zo začiatku tvrdší chod, ale nie ovela vyššiu spotrebu. Ovšem ty si tu známy športovec s kladivom namiesto nohy, tak to verím, že takéto nuancy rozoznávať nemôžeš.
Avatar - iudex
22. 2. 2016 14:22
Re: S
Ad posledná veta: viac sa mýliť nemôžeš. Svojimi autami jazdím výrazne pod spritmonitorovským priemerom. Takže tentokrát Ti to moc nevyšlo. ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 13:35
Re: S
Vždyť vůbec nečteš co ti sděluje! Napsal snad, že motory Renaultu se dlouho zajíždí... Takže podmínky sice stejné jsou, ale vlastnosti motorů ne. Renault potřebuje zajet, myslím že stejně to platí o korejských CRDi, kdy taky spotřeba výrazněji klesá až časem.

Naopak koncern se nijak nezajíždí, tam obvykle není výrazný rozdíl i po zajetí.
22. 2. 2016 17:33
Re: S
Mně u 1.4 TCe klesla spotřeba o 1,5 l.
22. 2. 2016 17:37
Re: S
Ty zase prijmi fakt, že lidi s koncernovým autem jezdí o cca 10 km/hod pomaleji, protože jim o těch 10 km/hod proměřuje tacháč. A při nižší rychlosti je celkem logicky nižší spotřeba. A to nebudu řešit přesnost PP.
Avatar - Emel
22. 2. 2016 18:15
Re: S
Jojo... naštěstí se už i tady ve srovnávacích testech objevuje udávaná rychlost vs. skutečná, takže člověk těm tvým faktům nemusí věřit. Standardně je to pak součástí testů na autozeitung.de.

Namátkou z poslední doby:

Captur: 47,1/86,2/125,3
Touran: 48/86/124
Superb: 48/87/127
Alltrack: 46,9/86,8/126,1
Outback: 45,6/83,9/122,9
Note: 46,2/83,5/120,4
6: 47/87/128
22. 2. 2016 18:39
Re: S
Podívej se třeba na zdejší testy. A bavíme se o spotřebě Méganu oproti Golfu.
Mégane 48/88/127
Golf 46/84/121
Avatar - Emel
22. 2. 2016 19:25
Re: S
Ano, dívám se třeba na zdejší testy... a Megane s Golfem teda nevidím, údaje o rychlosti jsou hlavně u srovnávaček, v poslední době v ní nebyl ani Golf, ani Megane... ale byla tam ta auta co jsem psal a žádné jednoznačné závěry z toho pro mě neplynou, kdo se vymyká je ten Nissan.
22. 2. 2016 19:52
Re: S
Já už to sleduju docela dlouho a u koncernu je ten rozdíl skoro vždy největší.
22. 2. 2016 19:20
Re: S
Dobrej tanec ten pogo >:D . Jezdím teď celý týden Leonem 1,4TSI...nejsem žádný spořínek, ale mám celkový průměr 6,2. Něco dálnice, něco kopce, něco město.

Tyhle argumentace mě dokážou vždy rozsekat ;-)
22. 2. 2016 19:54
Re: S
Asi budeš patřit mezi rozumbrady, kteří věří tomu, že benzínové motory s podobným výkonem se běžně ve spotřebě liší o 2 l. :-)
Avatar - woody-alien
22. 2. 2016 20:11
Re: S
Nechci se tady dohadovat ale reálná zkušenost s 85 kW TCe v krabici, často plně zatížené, a ještě ke všemu ne zrovna klidným stylem mi velí stavět se k diskusní "užranosti" TCe s nadhledem. Přes 7 na nádrž se podívám vyloženě sporadicky a dlouhodobý průměr se drží pod 6.7 litru. Čili ani spritmonitor neberu jako svatý údaj.
Avatar - Emel
22. 2. 2016 22:23
Re: S
Jo, já jsem využil nízkých cen benzínu a přidal nějaké dva litříky na sto ke svému kloboučnickému průměru - při stejné ceně za kilometr :-)
Avatar - woody-alien
23. 2. 2016 06:43
Re: S
Jj, na totemy u pump se momentálně dá docela koukat. ;-) Můžeš mít těžší nohu s lehčím srdcem. >:-[]
24. 2. 2016 19:43
Re: S
Logika tvé argumentace nekulhá na obě nohy. Tvá logika tvé argumentace nožičky nemá.

Primárně jsem svůj příspěvek napsat pro případné zájemce o tento motor, neb představa mnohých o žravosti toho motoru je zcestná (a to podotýkám že mimoměsto, tj. tam, kde žere nejmíň, jezdím max. z 5ti%). Mnozí majitelé mi určitě dají za pravdu (třeba Futurista - taky nejezdí jezdí za osm).

Tento typ příspěvků v diskuzích - tj. reálné zkušenosti reálných majitelů je pro mě tím hlavním kořením těchto diskuzí.
A sorry, já ten motor reálně jezdím, ty teoretizuješ.

"Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie." - na základě prvních 10 tkm? Už ten odvar z houbiček nepij, probůh! 8-s

;-)
22. 2. 2016 13:29
Re: S
Když jsem na spritmonitoru odfiltroval auta s nájezdem po 15 tkm, tak to ze 7,7 poskočilo na 8,0 :-)
Věřím, že po zajetí spotřeba klesla, to je normální a je možné, že u motorů Renault trvá zajetí motoru než u konkurence. Ale žádný úsporný zázrak se prostě nekoná.
24. 2. 2016 20:17
Re: S
Já to udělal taky. Kolik že jich zbylo, 10? (a bacha, občas se tam připletou 1,4 TCe).
Nevím, to není zrovna široký vzorek...

Ps.: A výkyvy jsou u malých turb běžné - když na to člověk dupe a jede brzda-plyn, ano, jezdíš jako ten blázen na sprintmonitoru přes 9.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 19:02
Re: S
Tak on je Kadjar proti Meganu větší a těžší, takže se to nedá moc porovnat. Myslím si, že v pružnosti bych ti stále ujel, ale samozřejmě v tahlem dlouhém bychom pro stejný výkon měli mít stejnou rychlost. ;-)
Zase se nedá popřít, že jízda s TCe je příjemnější, dneska jsem cestou z práce sledoval turbodiru a málem se do ní vlezl středně velký meteorit... >:D

Jinak dlouhodobě mám 5,2. Teď na Vánoce jsme spěchali a svou obvyklou trasu jsem jel dost na krev, ve čtyřech lidech a psem všude + 20 až 30 s velkou části dálnic a 5,6, když jsem tu trasu jel zpátky a jel s tempomatem na 116, tak 4,6.

Na Velikonoce budu mít Espace, pak koukej na blog
24. 2. 2016 19:49
Re: S
No, možná jsem se nechal trochu unést. On ten rozdíl krouťáků je dost (zase moje táhne v rozmezí 4t otáček - ten rozsah je znát).

Kadjar co jsem jel měl najeto 15,5tkm (jako můj Megane) a spotřebu 6,4l. Takže vysoká stavba dělá +1litr...

Jinak Kadjar fakt větší není. Ani zvenku, ani uvnitř ;-)

Na blog o Espacu se moc těším! Užij si toho krasavce.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 18:38
Re: S
Možná nějaké deci sem nebo deci tam, ale nejsou to pri srovnatelnych velikostech rozdíly v litrech. Zase z druhé strany to vypadá tak, že to co majitel TSI ušetří na spotřebě, to s přehledem majitel TCe nevrazi do nového motoru, který se potkal 8-s. No a zcela objektivně je TCe znatelně kultivovanejsi než TSI, z těch malých oturbencu asi nejkultivovanější vůbec.
Avatar - miromen
22. 2. 2016 11:56
Re: S
Je to tak. Už delši dobu je motorova nabidka napřič všemi třidami u Renaultu bidna. Je tu jakž takž rozumny zaklad a pak už vlastně nic. Zakaznik ma prakticky nulovou možnost vyběru.
Avatar - Emel
22. 2. 2016 12:43
Re: S
Já bych si počkal, kolik bude stát 1.6TCe v GT... pokud to bude za nějaké realistické peníze, tak problém nevidím, s bonusem 4C k tomu. Ale taky se trošku bojím, že to Renault v duchu posledních modelů nacení ambiciozně a zejména pro ty, co vyloženě netouží po automatu, to bude už mimo budget.
Avatar - miromen
22. 2. 2016 13:54
Re: S
V podstatě se da řict , že Renault nabizi okrajovějši motorozaci navic pouze ve spojeni s automatem. Misto toho aby měli v nabidce cenově dostupnějši dynamičtějši motorozace , ktere u konkurence nejsou prodejně rozhodně okrajovou zaležitosti.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 19:16
Re: S
130 koní mi nepřijde jako malý výkon, však ty máš nejakych 105.
22. 2. 2016 10:38
Re: S
Dost pochybuju, RS dostane podlě mě nějakou nadopovanou 1.6, ale nechme se překvapit...
Avatar - Covenant
22. 2. 2016 10:53
Re: S
Megan RS nejspíš dostane 1.8, která bude i v Alpině.
22. 2. 2016 14:48
Re: S
A jak to bude s Talismanem a Espacem, dostanou taky nějaký větší motor?
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 10:34
Re: S
Na tuhle třídu dostatečný výběr motorů. i40 je o třídu výše a tam tenlch 103 kW je prostě málo jako vrchol.
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 11:10
Re: S
Budeš měnit za nový? :-) Nebo ti srdce přirostlo k Fabii? >:D
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 13:28
Re: S
Počkej, jako pan lékař s průměrným platem přes 50 tyček to s ohledem na auto roku bude nepochybně Suberb Combi LaK 2.0 TSI DSG 4x4 >:-[] ;-)
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 19:27
Re: S
Hele, s 5p hrubého, což furt nemám >:-[] bych po zaplacení hypoték, jídla atd.na Superba 4x4 neměl...to by chtělo tak 100 :-!
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 20:25
Re: S
Kecy, jak to že nemáš, říkají to ve zprávách přeci furt >:-[] >:-[] (za tak blbej žert bych si fakt jednu fláknul ;-) )
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 20:53
Re: S
přiznám barvu, už jsem přes 50 hrubého měl, ale to jsem nasekal 6 služeb včetně vánoční 24.12. a byly v tom vánoční odměny a ještě příslužba koronera :-! Takže jo, beru ty prachy, ale 1x za rok >:D
Avatar - woody-alien
22. 2. 2016 21:44
Re: S
Tak mě na tom zaujal především ten zcela flagrantní střet zájmů. Coby doktor si přece snadno můžeš "přihrávat" práci pro vedlejšák koronera. 8-s >:D ;-)
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 23:07
Re: S
Tak ono to má ještě jiné výhody. Třeba když přijdu ke tvé tchýni a napíšu, že je to přirozená smrt a není třeba pitva, tak nebude...... Koukám, že nový Megane by mohl být >:-[] >:D
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 23:14
Re: S
Jo to známe, v hlavě vysázenej zásobník a přirozená smrt podle lékařské zprávy Ronault(a). >:D >:-[] Dnes je jiná doba, s tímhle si dnes vystačíš sotva na Logana MCV >:-[]
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 23:07
Re: S
Tak přeci nelžou, je to fajn >:-[] ;-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2016 00:04
Re: S
Viděl jsi někdy politika lhát? Nebo člověka ve vedení? Já ne :-! Maximálně neuvadet pravdu >:D
Avatar - rohYpnol
23. 2. 2016 10:36
Re: S
No, viděl. Hašek to prubnul >:D >:D >:D A jak je vidět, tak to žádný zásadní dopad nemělo >:-[] 8-s
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 19:22
Re: S
No rád bych, ale teď řešíme nemovitosti, auto je nyní na pár let asi tabu...dokonce jsem i několikrát zvažoval prodej Meganu, ale zatím to tak daleko nedošlo :-!
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 20:44
Re: S
Tak to jsme na tom velmi podobně >:D Taky naštěstí ještě jezdim >:D
22. 2. 2016 17:04
Re: S
popravdě ta narážky na tu 1.7 CRDI trochu nechápu..ten motor má stejné parametry jako 2.0. HDI, /103kw nebo 2.0 TDCi taky 103 kw
Avatar - woody-alien
22. 2. 2016 20:13
Re: S
Nejel, to by sem do diskuse ještě nedojel. ;-)
22. 2. 2016 23:50
Re: S
já netvrdím, že je to trhač asfaltu, ale to nejsou v těchle verzích ani zmínění...jen mají motory 2.0 a ne 1.7, tak to nikdo neřeší...nedávno jsem se vrtal ve starším časáku, kde jsou tyhle verze srovnané-šlo o Auto tip 2012/2 a shodnem se, že zrovna Auto tip Kiu zrovna nepropaguje a je tam zajímavá tabulka nesmyslná 0-100kmh je Ford a 508 za 10.4 Kia 10.5s..0-130 Ford 18, 508 17.7, Kia 17.5...zajímavější je pružné zrychlení kde je Kia o dost rychlejší než konkurence...60-100 Ford 8.1, 508- 7.7. Kia 7.5s..nooooo a 80-120 Ford za 14,3, 508-14.1 a KIa za 12.5s....takže pánové máte možná pravdu, že jim chybí nějaká papírově silná verze jako ostatním, je škoda, že tam není ta volba,ale na druhou stranu se dobře zaměřili a cílí na ty nejprodávanější verze, protože ostatní reálně prodávají nejvíc tohle a ne vrcholné verze.
23. 2. 2016 07:41
Re: S
Z toho pruzneho zrychleni vyplyva jedine - Kia ma kratsi prevody, takze pri dalnicni rychlosti pojede motor ve vyssich otackach.
No problem Optimy / i40 neni v tom, ze by motor 1,7 CRDI stal totalne za houby, ale v tom, ze je to jedina mozn avolba, nic min, a zejmena nic vic dostat nemuzes ani za milion.
23. 2. 2016 12:07
Re: S
Jasný, převodovka udělá hodně, každopádně z téhle trojky má Kia největší tocivý moment 325Nm proti 320 konkurence..není to nic závratného, jen chci poukázat na to, že ty rozdíly tam reálně velké nejsou. Jasný- je to škoda, že těch motorů není víc, ale chápu, že jestli si KIA proklepla trh a moc dobře vidí, že nejvíc se prodávají podobně laděné verze. Jen jim tam proti konkurenci v konfigurátoru chybí ta silná verze pro mudrlanty na netu, kteří jsou třeba u Fordu/VW atd, atd.. nadšení, kolik tam je verzí a pak koupí srovnatelou s tou 1.7 CRDI
Avatar - Emel
23. 2. 2016 13:06
Re: S
Kia si proklepla trh a tak loni prodala v Evropě 3263 Optim... tak jsi to myslel?
23. 2. 2016 18:05
Re: S
Co má prodejnost společného s tím, na co cílí ? Zacíleno mají na to, co se nejvíc prodává. Jen nejsou bráni na milost u fleetový prodejů, malá image v téhle třídě, jedna kastle- jsem zvědavý na kombi, jak jim pomůže)..ale to už je debata krapet jinde, než u toho motoru, který je plus mínus stejný, jaký nejvíc prodávají ostatní.
Avatar - Emel
23. 2. 2016 21:21
Re: S
Nejvíc se prodávají naftové dvoulitry.
23. 2. 2016 23:39
Re: S
uf....ano, prodavají, ale reálně stejně výkonné jak ta Kiácká 1.7...je to tak těžké pochopit ?
Avatar - Emel
24. 2. 2016 08:59
Re: S
Papírově podobně výkonné (s horší dynamikou), reálně horší - to je výsledek snad všech srovnání. Fleet manažer by váhal i nad Kiou s dvoulitrem, ale Kia s 1.7... se prostě prodává přesně tak, jak si zaslouží.
24. 2. 2016 10:12
Re: S
hele nebudu se tady s tebou hádat, protože tyevidentě máš svůj názor a jiný odmítáš. Prvně tvoje tvrzení nesedí už na tan test, co jsem tady uvedl a stejně tak můžu pokračovat, ale to nemá cenu. Řeknu jenom, že jsem v tom autě jel jednou, žádná raketa to není, ale na druhou stranu tam není žádný extra rozdíl. proti srovnatelným konkurentům a v automatu to je příjemné relaxované auto.Jo max proti konkurentům o něco menší maximálka což je hloupost a v manuálu drží na dálnici velké otáčky a krapet víc žere, ale zas nic extra. Rozhodovaní manažerů je na další debatu, kam se mi až tak moc nechce...ale každopádně tam je problém značka, ne motor. viz to, co se prodává- hlavně třeba u poslední Octavie 1.6 TDI s pětikvaltem....
Avatar - Emel
24. 2. 2016 15:29
Re: S
Problém je oboje - značka i motor. Pokud chceš přesvědčit lidi ke změně, musíš být o kousek lepší než zavedená konkurence, ne o kousek horší.

U Octavie se prodává do firem taky hlavně 2.0TDI. 1.6TDI je budget volba... s ceníkovou cenou okolo 500, zatímco Optima začíná na 680.
24. 2. 2016 15:48
Re: S
Máš čísla prodejů 1.6 TDI / 2.0 TDI?
24. 2. 2016 16:53
Re: S
Přesná čísla se pokusím dohledat a dopíšu je. Každopádně to vím od prodejce (oblíbená to věta :-) :-) ), že velké fleety berou právě tu 1.6 TDi
Avatar - Emel
24. 2. 2016 18:44
Re: S
Bohužel ne, jen vycházím z aut kolem sebe, což samozřejmě může být zkreslující... většinou jsou to relativně bohaté firmy.
24. 2. 2016 17:01
Re: S
Nesouhlasím...můžeš udělat královsky dobré auto, ale jak tam není na danou třídu image, tak jsi v háji...Viz Hyundai Genesis. Ono není úplně správné porovnávat Optimu a Octavie, protože jde o jinou třídu..tam je konkurence -Superb, Mondeo, 508....Netvrdím, že je Optima nejlepší z nejlepších, ale to auto se mi líbí, dobře se mi v ní sedí, auto bylo tiché, pohodlné a vnitřek se mi vyloženě líbil. Třeba ve srování s Mondeem, které považuji už v několika generacích za totální prohru. Osobně je pro mě momentálně nezajímavé, protože nebyla v kombi a nemá pořádný benzín.
Avatar - Emel
24. 2. 2016 18:42
Re: S
A image tam nikdy nebude, pokud nebudou aspoň průměrné motory.
22. 2. 2016 10:04
Hezký
Z fotek nového Meganu jsem byl trochu rozčarovaný. Nevěděl jsem,co si myslet...líbí,nelíbí...a pak jsem ho viděl naživo v bílé metalíze a byl jsem nadšený. Tohle se mi líbí už i na fotkách.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Romeo
22. 2. 2016 10:12
Re: Hezký
ano ok...Renault sa vracia.....uz ke tam vidiet ...i ...taka vizualna kvalita... :yes:
22. 2. 2016 10:18
Re: Hezký
no to nevim teda - pekny to teda neni. Ale nekdo rad vdolky jinej holky
Re: Hezký
Topper alias Kia alias H/K svet - máš zase nový nick?
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 11:11
Re: Hezký
Že by začal mluvit česky? >:D
Re: Hezký
Že by to bola čeština...?

"ano ok...Renault sa vracia.....uz ke tam vidiet ...i ...taka vizualna kvalita... "
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 11:55
Re: Hezký
Já myslel, že v podezdření je nick "asaren"
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2016 12:02
Re: Hezký
to bude nejaky dalsi bodkovany ;-) .. ale ja to nie som ... naozaj ...

jednak nezvyknem pisat znacky velkymi pismenami... obcas sice ano... ale malokedy... a jednak zvyknem pisat viac ako jednu dve vety .... povacsinou ;-)

a uprimne priznavam... alfy uz dnes moc nemusim ...
22. 2. 2016 17:52
Re: Hezký
.....další řadové kombi........... :-!
22. 2. 2016 19:24
Re: Hezký
A ty snad nejsou potřeba? ;-)
22. 2. 2016 20:13
Re: Hezký
Ale jo. Jenže takových kombíků je celá řada. Mégane není nijak výjimečné. :-!
Avatar - pumpkin
22. 2. 2016 10:12
Čierne C stĺpiky
Nepáči sa mi táto móda čiernych C stĺpikov. Nevyzerá to dobre na Jaguari XJ a ani na Toyote Yaris. Možno ešte na Astre ako tak...
Asi to má trochu zoštíhľovať veľký kufor, ale príde mi to zbytočné.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
22. 2. 2016 10:15
Re: Čierne C stĺpiky
Hlavně je to tam nějaké celé přeplácané - jedno malé okénko, druhé malé okénko, lišta, černý sloupek alias třetí malé okénko...
Avatar - pumpkin
22. 2. 2016 10:19
Re: Čierne C stĺpiky
Tak to je akože pokračovanie zadného okna. Tie dve okienka po sebe mi až tak nevadia, mala ich aj minulá generácia. Lišta by asi lepšie vynikla ak by C stĺpik bol vo farbe karosérie.
Avatar - Emel
22. 2. 2016 12:40
Re: Čierne C stĺpiky
Já vím že to je akože pokračování, ale prostě mi přijde, že se to tam všechno bije... je tam hodně "sloupků", každý jinak vysoký, každý jinak skloněný...
Avatar - pumpkin
22. 2. 2016 13:36
Re: Čierne C stĺpiky
Bez tej chrómovej lišty by to bolo možno ešte horšie, lebo by tam zasvietilo ako línie zadného skla nenadväzujú na bočné zadné...
No nič, nie je to zas nič tragické, počkám si na živé dojmy.
22. 2. 2016 10:15
Re: Čierne C stĺpiky
Mně se zase nelíbí hagusy, kór když Renault tvrdí, že to je fotka "sportovní" verze GT. A příď auta vypadá zbytečně vysoká, chtělo by to opticky zeštíhlit nárazník.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2016 10:32
Re: Čierne C stĺpiky
Tak nějak, nebýt tam ten C sloupek v černé, tak by se mi to hodně líbilo... Ta zadní světla ale vypadají dobře, stejně jako na Talismanu, který jsem už na živo viděl a nemám až na tu chromovanou cetku na blatniku výhrad. Trochu mi ta světla připomínají návrat na počátek 90.let, kdy se Renaultu dařilo- R19 facelift, Safrane, Laguna I...
Avatar - pumpkin
22. 2. 2016 10:38
Re: Čierne C stĺpiky
Áno, svetlá vyzerajú dobre. Pekne ich natiahli do strán. Uvidíme ako bude vyzerať klasická verzia, zatiaľ ma teda viac očarila minulá generácia. Tá bola zo všetkých karosárskych verzií pre mňa najkrajšia.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 10:45
Re: Čierne C stĺpiky
myslím, že C-sloupek v klavírním lesku bude jen pro GT-line... A když už by ti extrémně vadil, tak černý lak karoserie to vždycky spraví.

Mě nevadí, ale ani si nemyslím, že by vzhled zlepšil. Zkrátka takový poněkud přebytečný designérský prvek.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2016 11:09
Re: Čierne C stĺpiky
ja sa priznam ze mne sa ten cierny C stlpik paci.... a nejak nevidim v tom problem ak by bol aj v inych beznych meganoch nielen pri verzii GT ... naopak.. kombi zadok dostava iny rozmer vdaka tymto ciernym stlpikom... k tomu pekne vynikne ta chromova linka... je to cele moc odlahcene dynamicke... :yes:
22. 2. 2016 13:06
Re: Čierne C stĺpiky
Ty si celkovo nejaký "iný".
22. 2. 2016 13:18
Re: Čierne C stĺpiky
"Černý lak karoserie to vždycky spraví.." Tak tomu říkám rada jak noha - vždyť spousta lidí by si černé auto nikdy nekoupila a v případě kombíku (vzhled pohřebáku) to platí dvojnásob! >:D :no:
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 13:23
Re: Čierne C stĺpiky
Černá je velmi oblíbená barva.
Avatar - pumpkin
22. 2. 2016 13:40
Re: Čierne C stĺpiky
Po skúsenostiach s tmavomodrou, skoro až čiernou už nechcem tmavé auto.

1. viac viditeľné nečistoty
2. blbečkovia, ktorí neodolajú a auto, ktoré raz za čas parkuje mimo garáže musia obehnúť kľúčom.
3. prehrievanie v lete, ale to už mi v súčasnosti až tak nevadí.

Samozrejme netvrdím, že by čierna nevyzerala elegantne, no z môjho pohľadu nepraktická farba.
Avatar - white label
22. 2. 2016 13:45
Re: Čierne C stĺpiky
Černá je vopruz, "ideálně" ještě bez metly.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:04
Re: Čierne C stĺpiky
Možná je vopruz, já bych ji nechtěl ani za mák. Nic to ale nemění na tom, že je zkrátka oblíbená. A hlavně u luxusnějších vozů... Já za to fakt nemůžu.
Avatar - miromen
22. 2. 2016 14:09
Re: Čierne C stĺpiky
A proto už je několik let na ustupu , zvlašť v teto třidě.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:14
Re: Čierne C stĺpiky
I kdyby byla na ústupu, tak to nic nemění na tom, že je oblíbená >:-[] :-!
Avatar - miromen
22. 2. 2016 14:17
Re: Čierne C stĺpiky
To jo sam ji mam rad. Dneska se dopředu hodně derou pastelovky a za mě je to dobře.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:27
Re: Čierne C stĺpiky
No vidíš, já ji rád nemám (na autě). Prostě rakev ;-)
Avatar - miromen
22. 2. 2016 14:36
Re: Čierne C stĺpiky
No a o tom to je. Ač se mi černa barva libi , samozřejmě je to auto od auta tak sam jsem ji nikdy na autě neměl. Takže mi nejde pouze o kombiky.
22. 2. 2016 15:42
Re: Čierne C stĺpiky
Špatné je, když jsou to pak dvě různé černé. To většinou nedopadne dobře.
22. 2. 2016 17:55
Re: Čierne C stĺpiky
Yaris nemá černý C sloupek. :-!
22. 2. 2016 17:56
Re: Čierne C stĺpiky
Yaris nemá černý C sloupek. :-!
22. 2. 2016 19:06
Re: Čierne C stĺpiky
Může mít ;)
[odkaz]
(A indonéská taky, ale ta má úplně jiný design: [odkaz]

Jinak mně se černé C sloupky taky nelíbí, nevím, co to je za blbý styl. Tady u Renaultu to je divný...
22. 2. 2016 20:09
Re: Čierne C stĺpiky
To začernění měla v Evropě jen limitovaná edice Sport. A to bylo jen pár měsíců v roce 2014. V Indonésii to bude podobné.
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2016 10:21
Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
1,2 žere, na 1,6 atmo v kombi už není doba, 1,6 tci bude drahý = tady nic
Naftu až poladí tak, že emise překročí jen o 100 % a ne o 2000% jako teď, tak může být naftové peklo. Co teď?
Rozbalit vlákno
6
22. 2. 2016 10:32
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
doufat ze treba prijdou casem i jine motorizace, ja osobne bych v teto tride konbi rad hybrid a s atmosferou, takze v soucasnoti vlastne jen Auris
Avatar - Emel
22. 2. 2016 10:37
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
Když na to máš, tak 1.6TCe... když ne, tak 1.2TCe... no tak trošku víc žere, no, to je toho... benzín je levnej :-)
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 11:43
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
A jednačtyřka TCe je už totalně zakoapná? :-)
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2016 12:31
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
K čemu dělat objemy po dvoudeckách? Nech tuhle praxi Němcům...
22. 2. 2016 13:19
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
Němci už s tím ale také brzy přestanou, čtyřválcové TSI bude možná již příští rok jen různé laděné 1.5 TSI a 2.0 TSI... :-!
22. 2. 2016 12:11
Re: Mi se to líbí, ale co do toho za motor???
1.2 v reálu po zajetí nežere. Viz. můj příspěvek výše Tycoonovi. Realita je skutečně úplně jiná, než co se prezentuje ve většině našich motoristických médií...

Ps.: Jen poznámka, na kterou jsem v onom příspěvku zapomněl. PP o spotřebě nekecá, několikrát ověřeno.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 10:43
Nástupce na úrovni
Předchozí generace patřila mezi to nejhezčí, co šlo mezi kombíky nižší střední pořídit. Ani zub času se na modelu nepodepisoval nijak zásadně. Což měla společné s předchozí generací kombíku, kterou považuji za naprostý vrchol designérského řemesla.

Aktuální generace nastupuje opět ve výtečně střiženém šatu. Některé prvky sice hrají možná až příliš na notu okamžitého zalíbení, ale jako celek tu je opět velmi vydařené dílo, které nezklamalo a opět je podle pro Mégane již tradičně mnohem hezčí než hatchback...

Proporce zcela v pořádku, boční profil, zadní partie... Vše opravdu hraje. Zabarvený C-sloupek jsem nemusel na Jaguaru, nemusel jsem ho ani na i20 a i na Méganu mi přijde jako spíše zbytečný, ale liniím nijak neubližuje a myslím, že bude pouze pro GT-line.

Motorová nabídka je zcela v pořádku pohledem běžné většiny zájemců a na poli nejprodávanějších motorizací nabízí Renault opravdu motorářskou špičku...

Takže přeji hodně štěstí tomuhle krasavci :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2016 11:03
Re: Nástupce na úrovni
vyzera moc pekne suhlasim ... aj tie sirocizne zadne svetla mi tak nejak viac pasuju k tomuto kombiku ako na hatch.... podla mna to vizualne zvladli moc sikovne... otazne je ci ten cierny stlpik bude len pre GT model alebo aj pre bezne megany ale podla mna nicomu nevadi... a vizualne zadne partie nadlahcuje a prevzdusnuje..... aj i20 to ma tak... aj mazda CX3 tusim... dnes je to uz taky trend .... a zvlast povedzme u kombikov to ma ozaj vizualne citelny efekt na "odlahcenie" zadku..... som zvedavy na samotny objem kufra... megane tu podla mna predsa len trosku zaostaval za konkurenciou v triede.... viem ze mu nejde o maximalisticky objem ... ale napriek tomu je akakolvek konkurencia v tejto triede uz jasne nad objemom 500 litrov...
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 11:38
Re: Nástupce na úrovni
Objem je to poslední. Zvláště když ti nejlepší uvádějí vč. prostoru pro rezervu nebo mají objem nahnaný jen výškou roletky... Podstatná je délka a šířka ložné plochy a výška podlahy zavazadelníku a výška prahu.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2016 11:44
Re: Nástupce na úrovni
ma to podobne ako clio akesi masivne boky a uzke zadne sklo ... no ale snad tych 500L uz megane da.... ( len pre porovnanie jeho francuzsky kolega P308SW ma dokonca az 610L )

viem ze tu nepojde o maximalny objem... megane bude skor stylovejsi kombik...
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 13:58