Novinky
těmi motory žádná sláva, aby nedopadli jak minulá kia optima s 1,7 CRDI nebo i40...
Hele, jsou to fakticky shodné motorizace jako u Talismanu, ale o třídu níž... u Talismanu bych souhlasil, ale pro kompakt je to plně vyhovující, navíc RS zřejmě přijde později s nějakou 1.8 nebo 2.0.
1.2 TCe bývá dost kritizován za poměr dynamika/spotřeba. 1.6 TCe bývá naopak chválen, ale je jen ve "sportovní" verzi GT, která bude cenově vysoko. Chybí nějaký rozumný střed nabídky.
Nový 1.2 TCe těžko, ten se spotřebou nemá problém. Stará verze v minulém Cliu, což byl jen oturbeny motor Nissanu spotřebu vyšší opravdu měl, ale ten se už tak 3 roky neprodává
stará 1.2 Tce vycházela ze staré 1.2 16v prodavané dodnes v daciích a v cliu .Nissan dělal 1.4 Tce a nyní 1.6 Tce
Měl jsem na mysli právě ten "nový". Kupříkladu Megane 1.2 TCe 97 kW má na spritmonitoru průměr 7,7 litru. Octavia 1.4 TSI 103 kW má 6,7 litru. Ten motor se Renaultu prostě nepovedl.
Naopak 1.6 TCe je dost vychvalován, že jede líp a žere míň než 1.2 TCe.
Naopak 1.6 TCe je dost vychvalován, že jede líp a žere míň než 1.2 TCe.
Mám 1.2 TCe 130 s manuálem. Najeto 16tkm. Na tomto motoru (a fámách o vysoké spotřebě) je vidět "kvalitní" práce nejen českých motoristických novinářů, ale i dovozce.
Mimochodem, všimni si jak obrovský rozptyl spotřeby je v jednotlivých testech.Celé je to prosté-motor se dlouho zajíždí, stejně jako turbo tříválec od Fordu-viz. zdejší dlouhodobý test.
Takže jaká je realita?
Prvních 5tkm to žere (ze začátku klidně přes 😄 a nejede to. Už od začátku je ale motor neuvěřitelně kultivovaný. V našem motoru poprvé bouchly saze v 9tkm, předtím pomalu se zlepšující dynamika a klesající spotřeba, najednou skok. Spotřeba lehce nad 7 (většinou město a dálnice). Auto najednou jelo... No a podruhé dva "skoky" ve 14 a 15.5 tkm. Výsledek? JEDE. Turbo nádherně odfukuje. Nežere. Praha-Mnichov-Praha při reálných 130ti 6,7 l. Na zimácích. Cestou tam protivítr, za 7,0, takže zpátky to bylo pod 6,5. A to to bylo před skokem v 15,5tkm. Jo poznámka, je to v Meganu kombiminulé generace, takže hmotností a aerodynamikou srovnatelné.
Takže doporučuji koukat na Sprintmonitoru na kousky s nájezdem nad dvacet. Jenže těch už moc není, majitele to obvykle přestane bavit.
Ps.: Pro Ronaulta - tak jsem opět jel 1.6 Dci, tentokrát v Kadjaru (loni v dubnu v "našem" Grandtouru). A jak jsem byl loni, po přesednutí z mé 1.6 atmo z dynamiky nadšený, teď, po přesednutí z TCe to moc nejelo. Ne, ten motor je pořád super, ale to srovnání s TCe 130 by mě zajímalo o to víc. Fakt nevím kdo by v dynamice vyhrál, ale spíš bych vsadil na benzín. V kultivovanosti je to jasné. Ve spotřebě taky, ale řekl bych že to bude do litru...
Mimochodem, všimni si jak obrovský rozptyl spotřeby je v jednotlivých testech.Celé je to prosté-motor se dlouho zajíždí, stejně jako turbo tříválec od Fordu-viz. zdejší dlouhodobý test.
Takže jaká je realita?
Prvních 5tkm to žere (ze začátku klidně přes 😄 a nejede to. Už od začátku je ale motor neuvěřitelně kultivovaný. V našem motoru poprvé bouchly saze v 9tkm, předtím pomalu se zlepšující dynamika a klesající spotřeba, najednou skok. Spotřeba lehce nad 7 (většinou město a dálnice). Auto najednou jelo... No a podruhé dva "skoky" ve 14 a 15.5 tkm. Výsledek? JEDE. Turbo nádherně odfukuje. Nežere. Praha-Mnichov-Praha při reálných 130ti 6,7 l. Na zimácích. Cestou tam protivítr, za 7,0, takže zpátky to bylo pod 6,5. A to to bylo před skokem v 15,5tkm. Jo poznámka, je to v Meganu kombiminulé generace, takže hmotností a aerodynamikou srovnatelné.
Takže doporučuji koukat na Sprintmonitoru na kousky s nájezdem nad dvacet. Jenže těch už moc není, majitele to obvykle přestane bavit.
Ps.: Pro Ronaulta - tak jsem opět jel 1.6 Dci, tentokrát v Kadjaru (loni v dubnu v "našem" Grandtouru). A jak jsem byl loni, po přesednutí z mé 1.6 atmo z dynamiky nadšený, teď, po přesednutí z TCe to moc nejelo. Ne, ten motor je pořád super, ale to srovnání s TCe 130 by mě zajímalo o to víc. Fakt nevím kdo by v dynamice vyhrál, ale spíš bych vsadil na benzín. V kultivovanosti je to jasné. Ve spotřebě taky, ale řekl bych že to bude do litru...
Tohle je ale tak nějak obecná zkušenost s renaultími motory.
Tvoja argumentácia ("doporučuji koukat na Spritmonitoru na kousky s nájezdem nad dvacet") je trochu tendenčná. Skoro všetky motory si po pár tisíc km sadnú a klesne im spotreba. Podmienky sú porovnateľné, aj iné autá na spritmonitore majú spotrebu uvádzanú od 1500 km, tak prečo práve Meganu pozerať spotrebu od 20000 km?
Prijmi ako objektívny fakt, že Megane s motorom 1,2TCe je pomerne žravý (priemer na tom spritmonitore je 7,68l). To, že Ty jazdíš za povedzme 6,5 je OK, na SM je aj borec s priemerkou 5,91, ale je tam aj spotreba cez 9. O tom je ten priemer, že to vyrovná tieto extrémy.
A priemer 7,68 l na malý benzín je proste veľa. Golf 1,2TSI (77 kW) má priemer 6,33l, 1,4TSI 90 kW má priemer 6,57l a 110 kW má 7,16l. Dokonca i Focus s 1,5/1,6EB 110 kW jazdí za menej (7,65l). Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie.
Prijmi ako objektívny fakt, že Megane s motorom 1,2TCe je pomerne žravý (priemer na tom spritmonitore je 7,68l). To, že Ty jazdíš za povedzme 6,5 je OK, na SM je aj borec s priemerkou 5,91, ale je tam aj spotreba cez 9. O tom je ten priemer, že to vyrovná tieto extrémy.
A priemer 7,68 l na malý benzín je proste veľa. Golf 1,2TSI (77 kW) má priemer 6,33l, 1,4TSI 90 kW má priemer 6,57l a 110 kW má 7,16l. Dokonca i Focus s 1,5/1,6EB 110 kW jazdí za menej (7,65l). Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie.
A o tom je tá relativita. Ak si pako, tak bude pre teba žravý každý motor. Kolko turbomotorov od Renaultu si už zabehol, že presne vieš aký je? Alebo kupuješ nové fáro každý rok, že spotreba nad túto hranicu už nie je zaujímavá? Nie je pravda, že všetky motory sa zabiehajú rovnako, mnohé majú zo začiatku tvrdší chod, ale nie ovela vyššiu spotrebu. Ovšem ty si tu známy športovec s kladivom namiesto nohy, tak to verím, že takéto nuancy rozoznávať nemôžeš.
Vždyť vůbec nečteš co ti sděluje! Napsal snad, že motory Renaultu se dlouho zajíždí... Takže podmínky sice stejné jsou, ale vlastnosti motorů ne. Renault potřebuje zajet, myslím že stejně to platí o korejských CRDi, kdy taky spotřeba výrazněji klesá až časem.
Naopak koncern se nijak nezajíždí, tam obvykle není výrazný rozdíl i po zajetí.
Naopak koncern se nijak nezajíždí, tam obvykle není výrazný rozdíl i po zajetí.
Ty zase prijmi fakt, že lidi s koncernovým autem jezdí o cca 10 km/hod pomaleji, protože jim o těch 10 km/hod proměřuje tacháč. A při nižší rychlosti je celkem logicky nižší spotřeba. A to nebudu řešit přesnost PP.
Jojo... naštěstí se už i tady ve srovnávacích testech objevuje udávaná rychlost vs. skutečná, takže člověk těm tvým faktům nemusí věřit. Standardně je to pak součástí testů na autozeitung.de.
Namátkou z poslední doby😒br />
Captur: 47,1/86,2/125,3
Touran: 48/86/124
Superb: 48/87/127
Alltrack: 46,9/86,8/126,1
Outback: 45,6/83,9/122,9
Note: 46,2/83,5/120,4
6: 47/87/128
Namátkou z poslední doby😒br />
Captur: 47,1/86,2/125,3
Touran: 48/86/124
Superb: 48/87/127
Alltrack: 46,9/86,8/126,1
Outback: 45,6/83,9/122,9
Note: 46,2/83,5/120,4
6: 47/87/128
Podívej se třeba na zdejší testy. A bavíme se o spotřebě Méganu oproti Golfu.
Mégane 48/88/127
Golf 46/84/121
Mégane 48/88/127
Golf 46/84/121
Ano, dívám se třeba na zdejší testy... a Megane s Golfem teda nevidím, údaje o rychlosti jsou hlavně u srovnávaček, v poslední době v ní nebyl ani Golf, ani Megane... ale byla tam ta auta co jsem psal a žádné jednoznačné závěry z toho pro mě neplynou, kdo se vymyká je ten Nissan.
Dobrej tanec ten pogo >😁 . Jezdím teď celý týden Leonem 1,4TSI...nejsem žádný spořínek, ale mám celkový průměr 6,2. Něco dálnice, něco kopce, něco město.
Tyhle argumentace mě dokážou vždy rozsekat 😉
Tyhle argumentace mě dokážou vždy rozsekat 😉
Nechci se tady dohadovat ale reálná zkušenost s 85 kW TCe v krabici, často plně zatížené, a ještě ke všemu ne zrovna klidným stylem mi velí stavět se k diskusní "užranosti" TCe s nadhledem. Přes 7 na nádrž se podívám vyloženě sporadicky a dlouhodobý průměr se drží pod 6.7 litru. Čili ani spritmonitor neberu jako svatý údaj.
Logika tvé argumentace nekulhá na obě nohy. Tvá logika tvé argumentace nožičky nemá.
Primárně jsem svůj příspěvek napsat pro případné zájemce o tento motor, neb představa mnohých o žravosti toho motoru je zcestná (a to podotýkám že mimoměsto, tj. tam, kde žere nejmíň, jezdím max. z 5ti😖. Mnozí majitelé mi určitě dají za pravdu (třeba Futurista - taky nejezdí jezdí za osm).
Tento typ příspěvků v diskuzích - tj. reálné zkušenosti reálných majitelů je pro mě tím hlavním kořením těchto diskuzí.
A sorry, já ten motor reálně jezdím, ty teoretizuješ.
"Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie." - na základě prvních 10 tkm? Už ten odvar z houbiček nepij, probůh! 8-s
😉
Primárně jsem svůj příspěvek napsat pro případné zájemce o tento motor, neb představa mnohých o žravosti toho motoru je zcestná (a to podotýkám že mimoměsto, tj. tam, kde žere nejmíň, jezdím max. z 5ti😖. Mnozí majitelé mi určitě dají za pravdu (třeba Futurista - taky nejezdí jezdí za osm).
Tento typ příspěvků v diskuzích - tj. reálné zkušenosti reálných majitelů je pro mě tím hlavním kořením těchto diskuzí.
A sorry, já ten motor reálně jezdím, ty teoretizuješ.
"Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie." - na základě prvních 10 tkm? Už ten odvar z houbiček nepij, probůh! 8-s
😉
Když jsem na spritmonitoru odfiltroval auta s nájezdem po 15 tkm, tak to ze 7,7 poskočilo na 8,0 😄
Věřím, že po zajetí spotřeba klesla, to je normální a je možné, že u motorů Renault trvá zajetí motoru než u konkurence. Ale žádný úsporný zázrak se prostě nekoná.
Věřím, že po zajetí spotřeba klesla, to je normální a je možné, že u motorů Renault trvá zajetí motoru než u konkurence. Ale žádný úsporný zázrak se prostě nekoná.
Tak on je Kadjar proti Meganu větší a těžší, takže se to nedá moc porovnat. Myslím si, že v pružnosti bych ti stále ujel, ale samozřejmě v tahlem dlouhém bychom pro stejný výkon měli mít stejnou rychlost. 😉
Zase se nedá popřít, že jízda s TCe je příjemnější, dneska jsem cestou z práce sledoval turbodiru a málem se do ní vlezl středně velký meteorit... >😁
Jinak dlouhodobě mám 5,2. Teď na Vánoce jsme spěchali a svou obvyklou trasu jsem jel dost na krev, ve čtyřech lidech a psem všude + 20 až 30 s velkou části dálnic a 5,6, když jsem tu trasu jel zpátky a jel s tempomatem na 116, tak 4,6.
Na Velikonoce budu mít Espace, pak koukej na blog
Zase se nedá popřít, že jízda s TCe je příjemnější, dneska jsem cestou z práce sledoval turbodiru a málem se do ní vlezl středně velký meteorit... >😁
Jinak dlouhodobě mám 5,2. Teď na Vánoce jsme spěchali a svou obvyklou trasu jsem jel dost na krev, ve čtyřech lidech a psem všude + 20 až 30 s velkou části dálnic a 5,6, když jsem tu trasu jel zpátky a jel s tempomatem na 116, tak 4,6.
Na Velikonoce budu mít Espace, pak koukej na blog
No, možná jsem se nechal trochu unést. On ten rozdíl krouťáků je dost (zase moje táhne v rozmezí 4t otáček - ten rozsah je znát).
Kadjar co jsem jel měl najeto 15,5tkm (jako můj Megane) a spotřebu 6,4l. Takže vysoká stavba dělá +1litr...
Jinak Kadjar fakt větší není. Ani zvenku, ani uvnitř 😉
Na blog o Espacu se moc těším! Užij si toho krasavce.
Kadjar co jsem jel měl najeto 15,5tkm (jako můj Megane) a spotřebu 6,4l. Takže vysoká stavba dělá +1litr...
Jinak Kadjar fakt větší není. Ani zvenku, ani uvnitř 😉
Na blog o Espacu se moc těším! Užij si toho krasavce.
Možná nějaké deci sem nebo deci tam, ale nejsou to pri srovnatelnych velikostech rozdíly v litrech. Zase z druhé strany to vypadá tak, že to co majitel TSI ušetří na spotřebě, to s přehledem majitel TCe nevrazi do nového motoru, který se potkal 8-s. No a zcela objektivně je TCe znatelně kultivovanejsi než TSI, z těch malých oturbencu asi nejkultivovanější vůbec.
Je to tak. Už delši dobu je motorova nabidka napřič všemi třidami u Renaultu bidna. Je tu jakž takž rozumny zaklad a pak už vlastně nic. Zakaznik ma prakticky nulovou možnost vyběru.
Já bych si počkal, kolik bude stát 1.6TCe v GT... pokud to bude za nějaké realistické peníze, tak problém nevidím, s bonusem 4C k tomu. Ale taky se trošku bojím, že to Renault v duchu posledních modelů nacení ambiciozně a zejména pro ty, co vyloženě netouží po automatu, to bude už mimo budget.
V podstatě se da řict , že Renault nabizi okrajovějši motorozaci navic pouze ve spojeni s automatem. Misto toho aby měli v nabidce cenově dostupnějši dynamičtějši motorozace , ktere u konkurence nejsou prodejně rozhodně okrajovou zaležitosti.
Na tuhle třídu dostatečný výběr motorů. i40 je o třídu výše a tam tenlch 103 kW je prostě málo jako vrchol.
Budeš měnit za nový? 😄 Nebo ti srdce přirostlo k Fabii? >😁
Počkej, jako pan lékař s průměrným platem přes 50 tyček to s ohledem na auto roku bude nepochybně Suberb Combi LaK 2.0 TSI DSG 4x4 >😒] 😉
Hele, s 5p hrubého, což furt nemám >😒] bych po zaplacení hypoték, jídla atd.na Superba 4x4 neměl...to by chtělo tak 100 :-!
Kecy, jak to že nemáš, říkají to ve zprávách přeci furt >😒] >😒] (za tak blbej žert bych si fakt jednu fláknul 😉 )
přiznám barvu, už jsem přes 50 hrubého měl, ale to jsem nasekal 6 služeb včetně vánoční 24.12. a byly v tom vánoční odměny a ještě příslužba koronera :-! Takže jo, beru ty prachy, ale 1x za rok >😁
Tak mě na tom zaujal především ten zcela flagrantní střet zájmů. Coby doktor si přece snadno můžeš "přihrávat" práci pro vedlejšák koronera. 8-s >😁 😉
Tak ono to má ještě jiné výhody. Třeba když přijdu ke tvé tchýni a napíšu, že je to přirozená smrt a není třeba pitva, tak nebude...... Koukám, že nový Megane by mohl být >😒] >😁
popravdě ta narážky na tu 1.7 CRDI trochu nechápu..ten motor má stejné parametry jako 2.0. HDI, /103kw nebo 2.0 TDCi taky 103 kw
Jel jsi s ním?
já netvrdím, že je to trhač asfaltu, ale to nejsou v těchle verzích ani zmínění...jen mají motory 2.0 a ne 1.7, tak to nikdo neřeší...nedávno jsem se vrtal ve starším časáku, kde jsou tyhle verze srovnané-šlo o Auto tip 2012/2 a shodnem se, že zrovna Auto tip Kiu zrovna nepropaguje a je tam zajímavá tabulka nesmyslná 0-100kmh je Ford a 508 za 10.4 Kia 10.5s..0-130 Ford 18, 508 17.7, Kia 17.5...zajímavější je pružné zrychlení kde je Kia o dost rychlejší než konkurence...60-100 Ford 8.1, 508- 7.7. Kia 7.5s..nooooo a 80-120 Ford za 14,3, 508-14.1 a KIa za 12.5s....takže pánové máte možná pravdu, že jim chybí nějaká papírově silná verze jako ostatním, je škoda, že tam není ta volba,ale na druhou stranu se dobře zaměřili a cílí na ty nejprodávanější verze, protože ostatní reálně prodávají nejvíc tohle a ne vrcholné verze.
Z toho pruzneho zrychleni vyplyva jedine - Kia ma kratsi prevody, takze pri dalnicni rychlosti pojede motor ve vyssich otackach.
No problem Optimy / i40 neni v tom, ze by motor 1,7 CRDI stal totalne za houby, ale v tom, ze je to jedina mozn avolba, nic min, a zejmena nic vic dostat nemuzes ani za milion.
No problem Optimy / i40 neni v tom, ze by motor 1,7 CRDI stal totalne za houby, ale v tom, ze je to jedina mozn avolba, nic min, a zejmena nic vic dostat nemuzes ani za milion.
Jasný, převodovka udělá hodně, každopádně z téhle trojky má Kia největší tocivý moment 325Nm proti 320 konkurence..není to nic závratného, jen chci poukázat na to, že ty rozdíly tam reálně velké nejsou. Jasný- je to škoda, že těch motorů není víc, ale chápu, že jestli si KIA proklepla trh a moc dobře vidí, že nejvíc se prodávají podobně laděné verze. Jen jim tam proti konkurenci v konfigurátoru chybí ta silná verze pro mudrlanty na netu, kteří jsou třeba u Fordu/VW atd, atd.. nadšení, kolik tam je verzí a pak koupí srovnatelou s tou 1.7 CRDI
Kia si proklepla trh a tak loni prodala v Evropě 3263 Optim... tak jsi to myslel?
Co má prodejnost společného s tím, na co cílí ? Zacíleno mají na to, co se nejvíc prodává. Jen nejsou bráni na milost u fleetový prodejů, malá image v téhle třídě, jedna kastle- jsem zvědavý na kombi, jak jim pomůže)..ale to už je debata krapet jinde, než u toho motoru, který je plus mínus stejný, jaký nejvíc prodávají ostatní.
Nejvíc se prodávají naftové dvoulitry.
uf....ano, prodavají, ale reálně stejně výkonné jak ta Kiácká 1.7...je to tak těžké pochopit ?
Papírově podobně výkonné (s horší dynamikou), reálně horší - to je výsledek snad všech srovnání. Fleet manažer by váhal i nad Kiou s dvoulitrem, ale Kia s 1.7... se prostě prodává přesně tak, jak si zaslouží.
hele nebudu se tady s tebou hádat, protože tyevidentě máš svůj názor a jiný odmítáš. Prvně tvoje tvrzení nesedí už na tan test, co jsem tady uvedl a stejně tak můžu pokračovat, ale to nemá cenu. Řeknu jenom, že jsem v tom autě jel jednou, žádná raketa to není, ale na druhou stranu tam není žádný extra rozdíl. proti srovnatelným konkurentům a v automatu to je příjemné relaxované auto.Jo max proti konkurentům o něco menší maximálka což je hloupost a v manuálu drží na dálnici velké otáčky a krapet víc žere, ale zas nic extra. Rozhodovaní manažerů je na další debatu, kam se mi až tak moc nechce...ale každopádně tam je problém značka, ne motor. viz to, co se prodává- hlavně třeba u poslední Octavie 1.6 TDI s pětikvaltem....
Problém je oboje - značka i motor. Pokud chceš přesvědčit lidi ke změně, musíš být o kousek lepší než zavedená konkurence, ne o kousek horší.
U Octavie se prodává do firem taky hlavně 2.0TDI. 1.6TDI je budget volba... s ceníkovou cenou okolo 500, zatímco Optima začíná na 680.
U Octavie se prodává do firem taky hlavně 2.0TDI. 1.6TDI je budget volba... s ceníkovou cenou okolo 500, zatímco Optima začíná na 680.
Máš čísla prodejů 1.6 TDI / 2.0 TDI?
Nesouhlasím...můžeš udělat královsky dobré auto, ale jak tam není na danou třídu image, tak jsi v háji...Viz Hyundai Genesis. Ono není úplně správné porovnávat Optimu a Octavie, protože jde o jinou třídu..tam je konkurence -Superb, Mondeo, 508....Netvrdím, že je Optima nejlepší z nejlepších, ale to auto se mi líbí, dobře se mi v ní sedí, auto bylo tiché, pohodlné a vnitřek se mi vyloženě líbil. Třeba ve srování s Mondeem, které považuji už v několika generacích za totální prohru. Osobně je pro mě momentálně nezajímavé, protože nebyla v kombi a nemá pořádný benzín.
Z fotek nového Meganu jsem byl trochu rozčarovaný. Nevěděl jsem,co si myslet...líbí,nelíbí...a pak jsem ho viděl naživo v bílé metalíze a byl jsem nadšený. Tohle se mi líbí už i na fotkách.
ano ok...Renault sa vracia.....uz ke tam vidiet ...i ...taka vizualna kvalita... :yes:
Topper alias Kia alias H/K svet - máš zase nový nick?
Že by začal mluvit česky? >😁
Že by to bola čeština...?
"ano ok...Renault sa vracia.....uz ke tam vidiet ...i ...taka vizualna kvalita... "
"ano ok...Renault sa vracia.....uz ke tam vidiet ...i ...taka vizualna kvalita... "
Nepáči sa mi táto móda čiernych C stĺpikov. Nevyzerá to dobre na Jaguari XJ a ani na Toyote Yaris. Možno ešte na Astre ako tak...
Asi to má trochu zoštíhľovať veľký kufor, ale príde mi to zbytočné.
Asi to má trochu zoštíhľovať veľký kufor, ale príde mi to zbytočné.
Hlavně je to tam nějaké celé přeplácané - jedno malé okénko, druhé malé okénko, lišta, černý sloupek alias třetí malé okénko...
Tak to je akože pokračovanie zadného okna. Tie dve okienka po sebe mi až tak nevadia, mala ich aj minulá generácia. Lišta by asi lepšie vynikla ak by C stĺpik bol vo farbe karosérie.
Já vím že to je akože pokračování, ale prostě mi přijde, že se to tam všechno bije... je tam hodně "sloupků", každý jinak vysoký, každý jinak skloněný...
Mně se zase nelíbí hagusy, kór když Renault tvrdí, že to je fotka "sportovní" verze GT. A příď auta vypadá zbytečně vysoká, chtělo by to opticky zeštíhlit nárazník.
Tak nějak, nebýt tam ten C sloupek v černé, tak by se mi to hodně líbilo... Ta zadní světla ale vypadají dobře, stejně jako na Talismanu, který jsem už na živo viděl a nemám až na tu chromovanou cetku na blatniku výhrad. Trochu mi ta světla připomínají návrat na počátek 90.let, kdy se Renaultu dařilo- R19 facelift, Safrane, Laguna I...
Áno, svetlá vyzerajú dobre. Pekne ich natiahli do strán. Uvidíme ako bude vyzerať klasická verzia, zatiaľ ma teda viac očarila minulá generácia. Tá bola zo všetkých karosárskych verzií pre mňa najkrajšia.
myslím, že C-sloupek v klavírním lesku bude jen pro GT-line... A když už by ti extrémně vadil, tak černý lak karoserie to vždycky spraví.
Mě nevadí, ale ani si nemyslím, že by vzhled zlepšil. Zkrátka takový poněkud přebytečný designérský prvek.
Mě nevadí, ale ani si nemyslím, že by vzhled zlepšil. Zkrátka takový poněkud přebytečný designérský prvek.
ja sa priznam ze mne sa ten cierny C stlpik paci.... a nejak nevidim v tom problem ak by bol aj v inych beznych meganoch nielen pri verzii GT ... naopak.. kombi zadok dostava iny rozmer vdaka tymto ciernym stlpikom... k tomu pekne vynikne ta chromova linka... je to cele moc odlahcene dynamicke... :yes:
"Černý lak karoserie to vždycky spraví.." Tak tomu říkám rada jak noha - vždyť spousta lidí by si černé auto nikdy nekoupila a v případě kombíku (vzhled pohřebáku) to platí dvojnásob! >😁 :no:
Černá je velmi oblíbená barva.
Po skúsenostiach s tmavomodrou, skoro až čiernou už nechcem tmavé auto.
1. viac viditeľné nečistoty
2. blbečkovia, ktorí neodolajú a auto, ktoré raz za čas parkuje mimo garáže musia obehnúť kľúčom.
3. prehrievanie v lete, ale to už mi v súčasnosti až tak nevadí.
Samozrejme netvrdím, že by čierna nevyzerala elegantne, no z môjho pohľadu nepraktická farba.
1. viac viditeľné nečistoty
2. blbečkovia, ktorí neodolajú a auto, ktoré raz za čas parkuje mimo garáže musia obehnúť kľúčom.
3. prehrievanie v lete, ale to už mi v súčasnosti až tak nevadí.
Samozrejme netvrdím, že by čierna nevyzerala elegantne, no z môjho pohľadu nepraktická farba.
A proto už je několik let na ustupu , zvlašť v teto třidě.
I kdyby byla na ústupu, tak to nic nemění na tom, že je oblíbená >😒] :-!
To jo sam ji mam rad. Dneska se dopředu hodně derou pastelovky a za mě je to dobře.
Yaris nemá černý C sloupek. :-!
Může mít 😉
[odkaz]
(A indonéská taky, ale ta má úplně jiný design: [odkaz]
Jinak mně se černé C sloupky taky nelíbí, nevím, co to je za blbý styl. Tady u Renaultu to je divný...
[odkaz]
(A indonéská taky, ale ta má úplně jiný design: [odkaz]
Jinak mně se černé C sloupky taky nelíbí, nevím, co to je za blbý styl. Tady u Renaultu to je divný...
1,2 žere, na 1,6 atmo v kombi už není doba, 1,6 tci bude drahý = tady nic
Naftu až poladí tak, že emise překročí jen o 100 % a ne o 2000% jako teď, tak může být naftové peklo. Co teď?
Naftu až poladí tak, že emise překročí jen o 100 % a ne o 2000% jako teď, tak může být naftové peklo. Co teď?
doufat ze treba prijdou casem i jine motorizace, ja osobne bych v teto tride konbi rad hybrid a s atmosferou, takze v soucasnoti vlastne jen Auris
Když na to máš, tak 1.6TCe... když ne, tak 1.2TCe... no tak trošku víc žere, no, to je toho... benzín je levnej 😄
Předchozí generace patřila mezi to nejhezčí, co šlo mezi kombíky nižší střední pořídit. Ani zub času se na modelu nepodepisoval nijak zásadně. Což měla společné s předchozí generací kombíku, kterou považuji za naprostý vrchol designérského řemesla.
Aktuální generace nastupuje opět ve výtečně střiženém šatu. Některé prvky sice hrají možná až příliš na notu okamžitého zalíbení, ale jako celek tu je opět velmi vydařené dílo, které nezklamalo a opět je podle pro Mégane již tradičně mnohem hezčí než hatchback...
Proporce zcela v pořádku, boční profil, zadní partie... Vše opravdu hraje. Zabarvený C-sloupek jsem nemusel na Jaguaru, nemusel jsem ho ani na i20 a i na Méganu mi přijde jako spíše zbytečný, ale liniím nijak neubližuje a myslím, že bude pouze pro GT-line.
Motorová nabídka je zcela v pořádku pohledem běžné většiny zájemců a na poli nejprodávanějších motorizací nabízí Renault opravdu motorářskou špičku...
Takže přeji hodně štěstí tomuhle krasavci :yes:
Aktuální generace nastupuje opět ve výtečně střiženém šatu. Některé prvky sice hrají možná až příliš na notu okamžitého zalíbení, ale jako celek tu je opět velmi vydařené dílo, které nezklamalo a opět je podle pro Mégane již tradičně mnohem hezčí než hatchback...
Proporce zcela v pořádku, boční profil, zadní partie... Vše opravdu hraje. Zabarvený C-sloupek jsem nemusel na Jaguaru, nemusel jsem ho ani na i20 a i na Méganu mi přijde jako spíše zbytečný, ale liniím nijak neubližuje a myslím, že bude pouze pro GT-line.
Motorová nabídka je zcela v pořádku pohledem běžné většiny zájemců a na poli nejprodávanějších motorizací nabízí Renault opravdu motorářskou špičku...
Takže přeji hodně štěstí tomuhle krasavci :yes:
vyzera moc pekne suhlasim ... aj tie sirocizne zadne svetla mi tak nejak viac pasuju k tomuto kombiku ako na hatch.... podla mna to vizualne zvladli moc sikovne... otazne je ci ten cierny stlpik bude len pre GT model alebo aj pre bezne megany ale podla mna nicomu nevadi... a vizualne zadne partie nadlahcuje a prevzdusnuje..... aj i20 to ma tak... aj mazda CX3 tusim... dnes je to uz taky trend .... a zvlast povedzme u kombikov to ma ozaj vizualne citelny efekt na "odlahcenie" zadku..... som zvedavy na samotny objem kufra... megane tu podla mna predsa len trosku zaostaval za konkurenciou v triede.... viem ze mu nejde o maximalisticky objem ... ale napriek tomu je akakolvek konkurencia v tejto triede uz jasne nad objemom 500 litrov...
Objem je to poslední. Zvláště když ti nejlepší uvádějí vč. prostoru pro rezervu nebo mají objem nahnaný jen výškou roletky... Podstatná je délka a šířka ložné plochy a výška podlahy zavazadelníku a výška prahu.
ma to podobne ako clio akesi masivne boky a uzke zadne sklo ... no ale snad tych 500L uz megane da.... ( len pre porovnanie jeho francuzsky kolega P308SW ma dokonca az 610L )
viem ze tu nepojde o maximalny objem... megane bude skor stylovejsi kombik...
viem ze tu nepojde o maximalny objem... megane bude skor stylovejsi kombik...
Octavia III Combi
Objem kufru námi naměřený: 523 l
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 610 l
[odkaz]
Mégane Grandtour
Objem kufru námi naměřený: 502 l
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 491 l
[odkaz]
Takže asi tak to máme s těmi objemy kufrů :-!
Objem kufru námi naměřený: 523 l
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 610 l
[odkaz]
Mégane Grandtour
Objem kufru námi naměřený: 502 l
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 491 l
[odkaz]
Takže asi tak to máme s těmi objemy kufrů :-!
tak to uz je ina basen ... uznavam... a ten novy megane by mohol mat este viac ... kedze stale mame udaj len od predchodcu ....
octavia zrejme tie litre nahana kdesi pod podlahou .... alebo ja neviem kde... inak v praxi jej kombi zadok ozaj nevyzera na to ze pohlti takmer tolko co vacsie Ecko v kombiku ... to carovanie s litrami je u skody vzdy hodne diskutabilne.... najdeme rozne udaje
octavia zrejme tie litre nahana kdesi pod podlahou .... alebo ja neviem kde... inak v praxi jej kombi zadok ozaj nevyzera na to ze pohlti takmer tolko co vacsie Ecko v kombiku ... to carovanie s litrami je u skody vzdy hodne diskutabilne.... najdeme rozne udaje
Pro mne je třeba výška důležitá. Z mého pohledu hlavní slabina kufrů sedanů. Délku a šířku mívají dobrou.
Jasně, ale v kombi výška pod roletku nehraje zásadní roli, protože vždy můžeš roletku nezatáhnout a máš prostor až po strop...
Pak to však chce mříž dělící "nákladový" prostor od prostoru pro posádku. Nebo mít zavazadla řádně přikurtovaná (i když to by měla být i tak, opěráky mají limit v tom, co zvládnou vydržet, stejně tak mříže). Opěráky totiž typicky končí s roletkou. Navíc nad roletkou se často výrazně svažuje víko, což značně omezuje dostupný prostor.
Bál jsem se vysoké boční linie, moje obavy z úvodní maskované fotky se nepotvrdily. Předpokládám, že v běžných verzích černý sloupek nebude, bez něj to působí docela dobře. Teď už zbývají jen takové "detaily" jako vnitřní prostor.
Za mě velmi povedený kombík. :yes: Ten černý sloupek u některých aut taky nemusím, ale tady mi až tak nevadí.
Subaru levorg má taky jen jeden benzínovej motor a všude se vychvaluje do nebes, nikomu to nevadí a když příjde Renault s podobným motorem tak je zatracován. Jo kde je ta spravedlnost. Za 2 roky bude to samé dělat VW a neštěkne ani pes.
presne tak... casom na to pride aj zbytok sveta co japonci vedia uz davno
ak ma auto idealnu motorizaciu tak na co mu dalsich 10? ... japonci ponukaju zvacsa idealne posadene motorizacie a vo vysledku su vdaka tomu aj ovela spolahlivejsi
ak ma auto idealnu motorizaciu tak na co mu dalsich 10? ... japonci ponukaju zvacsa idealne posadene motorizacie a vo vysledku su vdaka tomu aj ovela spolahlivejsi
Renault si u Méganu s verzí kombi rozhodně poradil nesrovnatelně lépe, než Opel u nové Astry - tam je ten zadek opravdová designová tragédie.
U nového Méganu kombi je ovšem ještě jedna podstatná věc - díky výrazně prodlouženému rozvoru (který je jasně vidět na délce zadních bočních dveří) v kombíku budou moct i vzadu pohodlně cestovat dospělí pasažéři a to je zejména v českých poměrech nesmírně důležité!
P.S. Za designový vrchol mezi kombíky ale stejně i nadále považuji Seat Leon ST a Škodu Octavia Combi. To je pro mě opravdu top designová kombíková liga! Moc jsem taky zvědavý, jak si s kombíkovou verzí poradí Fiat u Tipa, možná se to dozvíme již v Ženevě...
U nového Méganu kombi je ovšem ještě jedna podstatná věc - díky výrazně prodlouženému rozvoru (který je jasně vidět na délce zadních bočních dveří) v kombíku budou moct i vzadu pohodlně cestovat dospělí pasažéři a to je zejména v českých poměrech nesmírně důležité!
P.S. Za designový vrchol mezi kombíky ale stejně i nadále považuji Seat Leon ST a Škodu Octavia Combi. To je pro mě opravdu top designová kombíková liga! Moc jsem taky zvědavý, jak si s kombíkovou verzí poradí Fiat u Tipa, možná se to dozvíme již v Ženevě...
Tlustou Bertu fakt považuješ za designový vrchol? Kdybys to P.S. vynechal, byl by to dobrý příspěvek...
Sorry, ale nevím, kterému autu říkáš "tlustá Berta"? >😁 To by mě v nižší střední pasovalo jen na odcházející generaci Astry Caravan, ostatní auta v tomto segmentu nemají nějaký velký problém s hmotností...
Přesně tak, tohle slovní spojení jsem v souvislosti s těmito dvěma vozy nikdy/nikde neslyšel. Takže to zřejmě bude něco vyloženě subjektivního. 😉
Octavii. Vypadá jako ženská s tlustou zadnicí už prázdná. Jak je naložená, a ten zadek si trošku sedne, tak konečná.
Vůbec s tebou nesouhlasím, pro mě je Octavia Combi III nádherné auto. Většina aut, když je víc naložená (a záď karoserie tedy klesne směrem k silnici), naopak vypadá líp. Nejvíc to ovšem platí v případě Fabie III, ta naopak prázdná vypadá dost blbě, protože má zadek výrazně výš než předek a velkou díru v zadních podbězích.... :-!
Naopak. Nová Astra kombi je velmi zajímavá a třeba já její design oceňuji. Nejen že je pohledný, ale zároveň vybočil z šedi a průměru. A to se cení.
Áno, predĺžený rázvor v tomto prípade neudrie do očí. To sa nedá povedať o 308 SW. Hlavne pri pohľade z profilu, ale aj tu to vidieť😒br />
[odkaz]
[odkaz]
S tým Leonom ST a Astrou ST ale nemôžem súhlasiť. Tam si trúfam tvrdiť, že v prípade Astry ide o najkrajšie kombi v danej triede.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
S tým Leonom ST a Astrou ST ale nemôžem súhlasiť. Tam si trúfam tvrdiť, že v prípade Astry ide o najkrajšie kombi v danej triede.
[odkaz]
[odkaz]
Ano, u 308 SW to s natažením rozvoru dost přehnali, auto vypadá jako jezevčík (byť pohledný). Co je ale nejhorší, tak místa pro nohy zadních cestujících má stejně velice málo (asi jen o 3 cm více než prostorově katastrofální hatchback), protože sedadlo neposunuli dostatečně dozadu a všechny získané centimetry vrhli do kufru. Toto se opravdu nepovedlo 😢
Samozřejmě záleží na osobním vkusu a preferencích. Pro mě je Leon ST top právě v té jednoduchosti linií a perfektním výběru proporcí a sklonu zadního okna, stejně jako v obratnosti.
U Astry mi to příjde všechno špatně, hlavně je to hrozně překombinované a přeplácané, vč. těch maličkých okének na úrovni kufru a černých křídélek po straně zadního okna... Taky je to auto moc dlouhé, famózně prostorově efektivní platforma VW MQB je schopna i na rozvoru 2,64 m a délce kolem 4,5 m nabídnout dostatek místa pro zadní pasažéry a obří kufr. To Opel, Peugeot i Renault na stejnou prostorovou nabídku potřebují rozvor kolem 2,7 m a délku kolem 4,7 m, což u těch aut hodně omezuje jejich obratnost (velký poloměr otáčení, horší schopnost vejít se při podélném parkování) i jízdní agilitu, nemluvě o zbytečném nárůstu hmotnosti. :-!
U Astry mi to příjde všechno špatně, hlavně je to hrozně překombinované a přeplácané, vč. těch maličkých okének na úrovni kufru a černých křídélek po straně zadního okna... Taky je to auto moc dlouhé, famózně prostorově efektivní platforma VW MQB je schopna i na rozvoru 2,64 m a délce kolem 4,5 m nabídnout dostatek místa pro zadní pasažéry a obří kufr. To Opel, Peugeot i Renault na stejnou prostorovou nabídku potřebují rozvor kolem 2,7 m a délku kolem 4,7 m, což u těch aut hodně omezuje jejich obratnost (velký poloměr otáčení, horší schopnost vejít se při podélném parkování) i jízdní agilitu, nemluvě o zbytečném nárůstu hmotnosti. :-!
Ještě jsi zapomněl napsat, že ten koncernový dostatek místa na zadních sedačkách je vykoupen horšími sedadly a horším komfortem sezení. Nemůžeš mít všechno najednou a ani koncern neumí čarovat. Pokud jde o větší rozvor a dle tebe horší agilitě a poloměru otáčení, tak tam Renault s 4Controlem trochu začaroval.
Ten 4Control bude jen okrajková záležitost - bude k dispozici jen k vyšším motorizacím a navíc si ten mastný příplatek většina lidí raději opustí, nemluvě potenciálně poruchovým dvěma elektromotorům na zadní nápravě..
Nikdy jsem neslyšel, že by zadní sedačky u koncernových kombíků měly nějaké slabiny v posktytovaném komfortu, snad jen u prostředního místa kvůli tuhé loketní opěrce v opěradle... Rozhodně tedy nejsou ošizené třeba příliš tenkým polštářováním!
Nikdy jsem neslyšel, že by zadní sedačky u koncernových kombíků měly nějaké slabiny v posktytovaném komfortu, snad jen u prostředního místa kvůli tuhé loketní opěrce v opěradle... Rozhodně tedy nejsou ošizené třeba příliš tenkým polštářováním!
Tak s leonem docela pravda, ten je fakt kus pěkného auta, ale Octavia v kombíku ne. Ano, je krásnější než otřesný liftback, ale pořád není krásná...to třeba Golf je hezčí. Ale tak 100 lidí, 100 chutí
Octavia je v přední části bohužel totální nuda, Combi zezadu dobrá. Bohužel opět cítím v kostech, že po FL bude z Octavie v přední části zrůda 😉
Jako zezadu to ujde v kombíku, ale pořád to nemá na minulou generaci a nějak v mých preferencích je to pořád průměr třídy, v koncernu je to aktuálně pro mě nejméně pěkný kombík ve třídě a i mimo koncern jsou hezčí
Částečně souhlas. Golf Variant mi nesedí kvůli masivnímu C-sloupku. Nejkrásnější jednoznačně Leon ST.
Na tom, že ve třídě je spousta hezkých kombíků souhlas. Mě sedí třeba i odcházející generace Mégane Grandtour. i30 i Ceed jsou opravdu vkusné, P308 hezký (až na tu kaňku prodlouženého profilu...) nová Astra kombi povedená, nový Mégane Grandtour taky... Vlastně jediné ošklivé káče mi přijde snad jen Focus, ale i u toho kombi leccos zachraňuje (co se vnějšku týče)...
Čistě vzhledově bych asi volil mezi Leonem ST, i30 kombi, Ceed SW a P308 kombi. Novinky jako Mégane a Astra zatím ponechávám stranou.
Na tom, že ve třídě je spousta hezkých kombíků souhlas. Mě sedí třeba i odcházející generace Mégane Grandtour. i30 i Ceed jsou opravdu vkusné, P308 hezký (až na tu kaňku prodlouženého profilu...) nová Astra kombi povedená, nový Mégane Grandtour taky... Vlastně jediné ošklivé káče mi přijde snad jen Focus, ale i u toho kombi leccos zachraňuje (co se vnějšku týče)...
Čistě vzhledově bych asi volil mezi Leonem ST, i30 kombi, Ceed SW a P308 kombi. Novinky jako Mégane a Astra zatím ponechávám stranou.
Golf? Ten je podle mě v rámci koncernu rozhodně nejméně zajímavý. Leonu v kombíku to velmi sluší (a řadím jej ke špičce třídy), Octavia byla v kombíku taky pěkná vždycky, ale Variant je prostě natažený Golf...i když jsem zase trochu divný v tom, že jsem snad jediný, komu se celkem líbil ten minulý.
V rámci třídy se mi překvapivě líbí tvary Aurisu TS (škoda podivného zadku), Astra tedy nic moc. Vlastně poslední kombi od Opelu, které se mi fakt líbilo, byla Vectra C před FL.
V rámci třídy se mi překvapivě líbí tvary Aurisu TS (škoda podivného zadku), Astra tedy nic moc. Vlastně poslední kombi od Opelu, které se mi fakt líbilo, byla Vectra C před FL.
Ode dnešního dne mají prodejci v systému všechny výbavy a motorizace a jdou objednávat.Dodací lhůta 4 měsíce.
Nějaké podrobnosti neznáš?
Kompletní ceník sháním.
1.6 Dci 96 KW BOSE má základní cenu 599 900 Kč.Příplatek za metalízu 15 000 Kč.
Paket Winter-sedadla+volant 8 000 Kč
Paket City 18 000 Kč
Paket Safety 14 000 Kč
Paket Techno 23 000 Kč
MS R-Link 2,BOSE 8 000 Kč
18 Alu kola 8 000 Kč
1.6 Dci 96 KW BOSE má základní cenu 599 900 Kč.Příplatek za metalízu 15 000 Kč.
Paket Winter-sedadla+volant 8 000 Kč
Paket City 18 000 Kč
Paket Safety 14 000 Kč
Paket Techno 23 000 Kč
MS R-Link 2,BOSE 8 000 Kč
18 Alu kola 8 000 Kč
No uvidíme co v tom Bose bude, ale na první pohled je to hodně drahé, za 1.6 naftu v manuálu a HB.
Výbavy v ČR😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Tak jak se to veme... je to konkurent 2,0 TDI 103 kW, výkonem jsou srovnatelné (sice + 7kW, ale srovnatelný točivý moment...a mám odzkoušeno, že mi 2,0 TDI v oktavii neujede) a ta výbava je docela slušná, plus zaváděcí ceny nebudou prostě nízké. Nedá se čekat, že bude Megane dlouhodobě dražší než konkurence nebo nějak vyčnívat...
Vynechám vzhled...s černým sloupkem jsem odjezdil 30 měsíců a auto se většinou líbilo.
Zaráží mě doufám, že prozatímní díra u benzinových motorizací mezi 97 a 15x kw. Bylo by dobrý dát ještě podladěný verze 1,6 se 110 a třeba 130kw.
Zaráží mě doufám, že prozatímní díra u benzinových motorizací mezi 97 a 15x kw. Bylo by dobrý dát ještě podladěný verze 1,6 se 110 a třeba 130kw.
Nehezké a nekvalitní vozy s omezenou životností... :no: :-!
Myslím, že ty kly nebo jak to nazvat jsou zbytečně násilný prvek, bez kterého by se auto odešlo. Prostě to nevypadá dobře a to ani na jednom modelu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Dík :yes😒br />
Za mě - GT slušná cena, to bych eventuálně skousnul.
PS: ta cena za naftu Bose je nakonec o 40 níž, to jsem tak nějak tipoval jako akceptovatelnou hodnotu.
Za mě - GT slušná cena, to bych eventuálně skousnul.
PS: ta cena za naftu Bose je nakonec o 40 níž, to jsem tak nějak tipoval jako akceptovatelnou hodnotu.
Ale možná tomu jen nesvědčí ten zadoboční lehce širokoúhlý pohled... a možná tam u běžné verze ta stříbrná nebude.