Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích

David Bureš
Diskuze (179)
Krátce před zahájením ženevského autosalonu se představuje očekávaná novinka Renaultu – kompaktní kombi.

Krátce po zveřejnění prvního snímku Renault oficiálně odhalil podobu nejnovější generace kompaktního modelu Mégane s karoserií kombi. Automobil se světu poprvé představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, na český trh by měl vstoupit letos v květnu.

Zpracování zádě kombíku navazuje na dříve odhalený pětidveřový hatchback. Linie bočních oken také u kombi směrem k C sloupku postupně stoupá, na zádi se pak objevují koncová světla protažená ke středu víka kufru.

Zveřejněné snímky prezentují sportovně laděnou verzi GT, která se odlišuje svými nárazníky nebo maskou chladiče s voštinovou mřížkou. Záď navíc zdobí difusor a chromovaná koncovka výfuku.

Renault zatím nezveřejnil ten nejdůležitější údaj, objem zavazadelníku nového kombi. Zatím jen doplňme, že kufr předchůdce měl 486 litrů. Aktuální pětidveřový hatchback se pak chlubí 384 litry, což je o 12 litrů více než u předchůdce.

Stejně jako hatchback bude i Mégane kombi ve verzi GT dostupné s aktivním řízením všech kol 4Control, které pomáhá jízdním vlastnostem a manévrováním v omezeném prostoru.

Nabídka motorů by měla vycházet z pětidveřového provedení. Hatchback je dostupný s atmosférickou šestnáctistovkou s 84 kW a dvěma variantami benzinového 1.2 TCe se 74 a 97 kW. Turbodiesely zastupují patnáctistovka (ve verzích s 66 a 81 kW) a šestnáctistovka s 96 kW.

Pro sportovně laděné provedení GT jsou určeny 1.6 TCe (151 kW) a 1.6 dCi (118 kW), přičemž oba standardně spolupracují s dvouspojkovou převodovkou.

Renault nový kombík prezentuje jako Mégane Estate, na českém trhu by si ale podle loňských zpráv měl uchovat označení Grandtour. Třeba na britském trhu se ale vůz jmenuje Mégane Sport Tourer.

David Bureš
Diskuze (179)
24. 2. 2016 20:17
Re: S
Já to udělal taky. Kolik že jich zbylo, 10? (a bacha, občas se tam připletou 1,4 TCe).
Nevím, to není zrovna široký vzorek...

Ps.: A výkyvy jsou u malých turb běžné - když na to člověk dupe a jede brzda-plyn, ano, jezdíš jako ten blázen na sprintmonitoru přes 9.
24. 2. 2016 19:49
Re: S
No, možná jsem se nechal trochu unést. On ten rozdíl krouťáků je dost (zase moje táhne v rozmezí 4t otáček - ten rozsah je znát).

Kadjar co jsem jel měl najeto 15,5tkm (jako můj Megane) a spotřebu 6,4l. Takže vysoká stavba dělá +1litr...

Jinak Kadjar fakt větší není. Ani zvenku, ani uvnitř ;-)

Na blog o Espacu se moc těším! Užij si toho krasavce.
24. 2. 2016 19:43
Re: S
Logika tvé argumentace nekulhá na obě nohy. Tvá logika tvé argumentace nožičky nemá.

Primárně jsem svůj příspěvek napsat pro případné zájemce o tento motor, neb představa mnohých o žravosti toho motoru je zcestná (a to podotýkám že mimoměsto, tj. tam, kde žere nejmíň, jezdím max. z 5ti%). Mnozí majitelé mi určitě dají za pravdu (třeba Futurista - taky nejezdí jezdí za osm).

Tento typ příspěvků v diskuzích - tj. reálné zkušenosti reálných majitelů je pro mě tím hlavním kořením těchto diskuzí.
A sorry, já ten motor reálně jezdím, ty teoretizuješ.

"Čiže áno, 1,2TCe je objektívne užraný motor, či sa Ti to páči, alebo nie." - na základě prvních 10 tkm? Už ten odvar z houbiček nepij, probůh! 8-s

;-)
24. 2. 2016 19:35
Re: S
Jistě. Ale mnozí evidentně nemají šajn ;-)
Avatar - Emel
24. 2. 2016 18:44
Re: S
Bohužel ne, jen vycházím z aut kolem sebe, což samozřejmě může být zkreslující... většinou jsou to relativně bohaté firmy.