Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit od června

Litrový tříválec TSI by měl nahradit silnější variantu motoru 1.2 TSI. V nabídce by se měl objevit už od června v rámci obměny pro modelový rok 2017.
Zpět na článek
22. 2. 2016 14:00
22. 2. 2016 14:16
22. 2. 2016 14:22
22. 2. 2016 14:33
22. 2. 2016 15:21
22. 2. 2016 15:44
22. 2. 2016 15:57
22. 2. 2016 16:45
22. 2. 2016 16:57
22. 2. 2016 14:47
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 2. 2016 20:27
23. 2. 2016 09:28
23. 2. 2016 09:36
22. 2. 2016 14:19
22. 2. 2016 14:22
22. 2. 2016 22:01
22. 2. 2016 14:25
22. 2. 2016 14:47
22. 2. 2016 15:11
22. 2. 2016 15:12
22. 2. 2016 15:21
22. 2. 2016 15:36
22. 2. 2016 15:44
22. 2. 2016 15:48
22. 2. 2016 15:52
22. 2. 2016 15:56
22. 2. 2016 16:03
22. 2. 2016 17:02
22. 2. 2016 16:18
22. 2. 2016 16:58
22. 2. 2016 19:21
22. 2. 2016 19:59
22. 2. 2016 14:27
22. 2. 2016 17:07
22. 2. 2016 17:30
22. 2. 2016 17:45
22. 2. 2016 18:11
22. 2. 2016 15:22
22. 2. 2016 15:36
23. 2. 2016 08:28
24. 2. 2016 16:54
22. 2. 2016 14:24
22. 2. 2016 14:45
22. 2. 2016 14:39
22. 2. 2016 14:56
22. 2. 2016 15:14
23. 2. 2016 11:21
22. 2. 2016 15:46
22. 2. 2016 17:29
22. 2. 2016 22:16
22. 2. 2016 22:25
22. 2. 2016 19:55
22. 2. 2016 20:09
28. 2. 2016 14:41
22. 2. 2016 20:43
23. 2. 2016 16:32
24. 2. 2016 18:46
22. 2. 2016 14:00
motory
Vedle v diskuzi u nového Renaultu Megane combi jsem se spletl. VW bude mít tyto motory do roka a ne až za dva roky. Za chybu se omlouvám
Rozbalit vlákno
3
Re: motory
Tak skús nejakú prognózu na 2 valce a 800 kubíkov. Prípadne tipni dátum zavedenia trojvalcového litra do Superbu... ;-)
23. 2. 2016 21:07
Re: KOUKÁM DO TOHO 1.0 TSI KUFRU A CHCE SE MĚ BLEJT ...
jj
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D normálně soudruzi poblil bych jí nejdří všechny ty hadice pak zkur dekl toho debilního motoru, možná bych ho předem stih i vodevřít ale každopádně by to vyprazdnování nejspíš pokračovalo do nádobky toho ohřívačeplanety >:D >:D >:D >:D >:D >:D
SOUDRUZI PŘIZNEJME SI TO NAFÉROVKU ŽE ŠÁDE JO ŠÁDE POD KONZERVOU NIKDY ALE NIKDY OPAKUJU NIKDY NEBUDE MÍT NA POŘÁDNÝ ELEKTROMOBIL [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
22. 2. 2016 21:05
Re: KOUKÁM DO TOHO 1.0 TSI KUFRU A CHCE SE MĚ BLEJT ...
...tak to jsi se spletl podruhé ;-) Volkswagen tyto motory nabízí už více než rok...
Avatar - MichalSVK
22. 2. 2016 14:01
Zvýšenie ceny
Efektívny spôsob ako zvýšiť cenu auta bez hýbania s ňou. Neviem aké sú pomery predaných benzínov ale predpokladám, že silnejšia jednadvojka je najčastejšia voľba čo prakticky môže znamenať len toľko, že ľudia ktorí budú mať problém s trojvalcom, a takých ľudí je minimálne v mojom okolí dosť, pôjdu do drahšej jednaštvorky. Predsa len 86 koní do tak veľkého auta...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - LEGOPARK
22. 2. 2016 14:08
Re: Zvýšenie ceny
86 koni vidis kde mojko?
Avatar - MichalSVK
22. 2. 2016 14:09
Re: Zvýšenie ceny
Mojko v slabšej 1,2 TSI, mojko...
Avatar - beibej
22. 2. 2016 22:05
Re: Zvýšenie ceny
kilowaty nejsou koně....jestli se bavíme vo novým litru.
23. 2. 2016 08:41
Re: Zvýšenie ceny
Slabší verze 1.2 má 63 kW/86 k a ta zůstane v nabídce, na to poukazoval, že je to málo na tak velké auto, proto si myslí, že dražším motorem 1.0 (ve vztahu k původně silnější verzi 1.2) chce automobilka zase o něco více vydělat právě s vidinou toho, že si zákazníci pořád raději připlatí, než aby měli základní motor. Rozdíl mezi k a kW zjevně chápe. ;)
22. 2. 2016 15:37
Re: Zvýšenie ceny
Vo Focuse funguje paradne, je to 3nasobny vitaz Motora roka a Octa je lahsia, tak neviem, kde by mohol byt problem. Jedine v prvych 3-4rokoch, kym odladia detske choroby by som to nekupoval, alebo zaplatil si 5rocnu zaruku za 1000czk.
22. 2. 2016 17:16
Re: Zvýšenie ceny
Problém by mohl být v náročnosti u místních žvanících teoretiků.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 14:06
A je to tady!
Tak už se nám přepracovaná a oturbovaná Ha-Tla-Patka přestěhuje i pod kapotu oktávky. No, papírově jako základní motor to nevypadá zle, jen aby to ale v praxi nebylo jen samé trápení, neustálé sbírání se z nízkých otáček a v reálu spotřeba jako normální klasická 1,6 atmo, popřípadě při držení pod krkem ještě žravější.
Rozbalit vlákno
5
22. 2. 2016 14:14
Re: A je to tady!
Té 1.2 TSI v nepodladěné verzi by byla obrovská škoda! Pokud mermocí chtějí do Octávky nacpat i tříválec, tak by to mělo být pouze jako alternativa, ale na velmi povedený 1.2 TSI/81 druhé generace ať rozhodně nesahají!!!!! 8-s 8-s 8-s
22. 2. 2016 15:20
Re: A je to tady!
Hele já ten motor zase tak neznám, ale fakt je tak povedený jak o něm píšeš? Máš s ním nějaký zkušenosti jak to funguje s dlouhodobějšího pohledu?
22. 2. 2016 15:39
Re: A je to tady!
Týden jsem jezdil s Rapidem 1.2 TSI/81 kW + 6st. manuál a byl jsem moc spokojen, krátkodobě jsem se svezl i s Fabkou III s touto motorizací a opět spokojenost. Bojím se, že ten litr bude mít divný zvuk a hlavně že při akceleraci z místa (např. rozjezdy z vedlejší na hlavní) to bude dlouho trvat, než se turbo roztočí a motor zabere. Tento nedostatek mě strašně štval při zkušební jízdě s Fiestou 1.0/74 kW EcoBoost! (a co teprve takový motůrek bude dělat v mnohem větší oktávce!)
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 16:02
Re: A je to tady!
Přesně, já tohle zažil /už jsem to tu psal/ s úplně novým passatem 1,4 TSi. Krásné auto, dokonce řiditelné, turbomotr v pracovních otáčkách měl krásný tichý zátah, ale dlouhá dvojka a trojka z nízkých otáček měla někdy až katastrofický rozjezd.
23. 2. 2016 10:12
Re: A je to tady!
Já jezdil s 1,2 TSI 77 kW v Rapidu a moc odvařenej jsem z jízdního projevu nebyl. Rozhodně bych za to nedal ty peníze co to auto stojí. Co bude chrastítko 1,0 TSI dělat v Oktávce radši nedomýšlím. ;-) Už teď ale vím, že si to nikdy nekoupím.
22. 2. 2016 14:16
Motor
Je to ale krasa ten motorovy prostor >:-[]
Rozbalit vlákno
12
22. 2. 2016 14:22
Re: Motor
.jo, prázdný motorový prostor a šlapátka v kabině.... >:D
22. 2. 2016 14:33
Re: Motor
Tak ze bude hodne mista je jasne, to ceka spoustu vyrobcu, motor I3 proste moc mista nezabere. Ale to usporadani, design, to je mazec >:-[] Ja tam proste zadny motor nevidim, jen pixlu s filtrem, hnus >:-[]
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 15:21
Re: Motor
a tu tiez chyba polovica motora >:-[]
[odkaz]
Avatar - Googlit
22. 2. 2016 15:44
Re: Motor
A co teprv tady vy chytráci [odkaz]

slovy klasika:
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 15:57
Re: Motor
tak to ti vyslo !!!! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Re: Motor
Sakra - ani valec a zrýchlenie na sto za 4 sekundy... Tá Škoda je furt na chvoste...
22. 2. 2016 16:45
Re: Motor
Aj Ford Capri V4 bol kabaret.
22. 2. 2016 16:57
Re: Motor
V4 měl i Ford Zephyr. Já měl v Capri 1600cc Kent block, Xflow head, dbbl Weber, extractors, 96 bhp, no mods.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 2. 2016 14:47
Re: Motor
Ten prazdny priestor zarataju do objemu kufra ;)
Avatar - Googlit
22. 2. 2016 20:27
Re: Motor
A proč ne? Vedle toho motoru se už nějaká ta nákupní taška vleze. >:D
23. 2. 2016 09:36
Re: Motor
Este to chce ubrat jeden valec, a potom sa "motor" bude dat namontovat aj do schranky v pristrojovej doske...
Avatar - Kamilac
22. 2. 2016 14:19
juchů
Konečně je to tady, a příští rok pojedou lidi na dovolenou do Chorvatska ve své Ochcávii combi o obsahu 500ccm a počtu 2 válců a budou všem okolo vykládat jak je to nejlepší rodiny auto na světě a že jim to vlastně úplně stačí. No a ten mega giga turbo kufr abych mohl každej den převést alespoň dvě klavírní křídla. >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
27
22. 2. 2016 14:22
Re: juchů
Lidi potrebuji velke kombi a pak tam cely rok vozi nafukovaci bazen pro deti na leto, coz ma jiste velkou logiku. Z tohohle duvodu, abych stale prevazel cast garaze, fakt kombi nepotrebuji. Lidi potrebuji kombi asi tak stejne jako naftaka >:D Mit kombi a v dehtu a jeste od te nejlepsi znacky to je proste sen. Ikdyz ted se bude menit asi na trihrnkovy sen >:D
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2016 22:01
Re: juchů
Tohle je taky nikdy nekončící boj. Myslím, že nejlepší by bylo prostě akceptovat, že jiní lidé mají i jiné potřeby než zrovna já. A taková aktivní mladá rodina bezedný kufr oktávky rozhodně využije.
22. 2. 2016 14:25
Re: juchů
....no a ten další rok už pojedou do Chorvatska na kolech.... >:D
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2016 14:47
Re: juchů
Další rok přijede Chorvatsko k nám...
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:12
Re: juchů
Chorvatsko ne, ale zbytek Sýrie, Iráku a Afghánistánu bez pochyby :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:21
Re: juchů
a ktomu ještě pár dobrodruhů z Eritreje, Albánie, Jemenu atd
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:36
Re: juchů
Na ty bubáky jsem úplně zapomněl... Refugees welcome... pracující Evropan Vás nakrmí... tedy dokud úplně nevymře... :-!

Ale beru to sportovně, alespoň se do budoucna nebudeme muset hádat na diskusích o autech, budeme pilně studovat Korán a držet Ramadán, člověk nebude muset mít strach vyjít na ulici z obavy o to, že zase šlápne do čoklího lejna a stejně tak se nebude muset stydět, že si vybral ošklivou ženu :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:44
Re: juchů
Tu ti přidělí nebo si jí koupíš na trhu.

Dobrý den vašnosto, vyměnim vaší Ééélišku za dva vembloudy a jednu lamu >:D >:D
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:48
Re: juchů
Pokrok (středověk) nezastavíš... holt se vracíme ke kořenům bytí, tisícileté budování evropského blahobytu je současným evropanům fuk, tak hurá... směle do toho :-)

Mě se hlavně líbí, jak jsou některé vítající evropanky smířeny se svojí úlohou á la islám :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:52
Re: juchů
Tak víš jak, už se těší že si konečně vrznou, vono pro průměrného džihádistu je i Madla z JZD, co byla na MISS seno třetí od konce krasavice a to samý nějaká super študovaná z filizofický nebo nějakého humanitního směru ve srovnání s jejich kočenama >:D
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:56
Re: juchů
Humanitní obory... to je přínos lidstvu... Evropě.

Už se těším, až humanisté okusí pachuť "přiblblé" přírody, kde silnější vždy vyhrává.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 16:03
Re: juchů
Jojo humansité a finačníci, to je děsně populární, ale nebýt rusáků a arbaů, nemá ti pomalu kdo opravit zuby, nepostavíš si barák nebýt ukáček a firmy brečí jak nejsou elektrikáři, řidiči, instalatéři, pokrejvači, kontruktéři, dokonce už nejsou prý ani číšníci a cukráři
22. 2. 2016 17:02
Re: juchů
,,, holt se vracíme ke kořenům......přesně tak, jak to Zelení ekofašisté a sluníčkáři chtějí.... ;-\ už si kopu na zahradě zemljanku a barák sem nechal podminovat.... >:D
22. 2. 2016 16:18
Re: juchů
Ale houby, Puťka je přestane bombardovat a poskytne pomoc ve zlatých rublech. Budeme tam jezdit na levnou dovču...
22. 2. 2016 16:58
Re: juchů
Chorvatsko přijede k nám........aj s mořem....... >:D
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2016 19:21
Re: juchů
Moře prý až tak za čtyři roky...
22. 2. 2016 19:59
Re: juchů
...to nevadí, hlavně aby bylo slaný........ >:D
Avatar - MichalSVK
22. 2. 2016 14:27
Re: juchů
Dá sa to zobrať aj z iného uhla. Škoda sa vlastne vrátila objemom motora ku koreňom k tisícke a stovke. >:D >:D >:D
22. 2. 2016 17:07
Re: juchů
.....Škoda sa vlastne vrátila objemom motora ku koreňom........objem koreňa? >:D
Avatar - MichalSVK
22. 2. 2016 17:30
Re: juchů
To je presne ten uhol pohladu. :-)
22. 2. 2016 17:45
Re: juchů
Jasný...není koreň ako koreň..... ;-)
22. 2. 2016 15:22
Re: juchů
Vůbec nechápu, proč se tady někteří diskutéři donekonečna vysmívají české oblibě vozů s karoserií kombi. Co je na tom proboha špatného, chtít tento nesmírně praktický druh karoserie (v posledních letech navíc většinou s velmi elegantním vzhledem)? Pro rodinné cestování si nedovedu představit lepší řešení. Stejné, ne-li ještě větší oblibě se kombíky (vč. Octavie a Fabie Combi) těší i v Německu a vysmívá se snad někdo Němcům, že se jim zamlouvá velký a praktický kufr?!!
A to samé platí o zálibě Čechů jezdit do Chorvatska k moři. Co je na tom proboha k smíchu, když žádné vlastní moře nemáme? Já sice raději jezdím do Itálie, ale vždyť i chorvatské pobřeží je fajn! ;-) Němci do Itálie svými kombíky jezdí zrovna tak, protože moře mají jen studené... Takže trochu více tolerance pánové, jistě mi tady teď začnete básnit, že vy s vašimi rodinami každé léto trávíte minimálně v Thajsku či na Floridě ( >:D >:D >:D), ale já si o tom myslím své, tedy že si zde spíš léčíte vlastní mindráky... >:-[]
Avatar - Kamilac
22. 2. 2016 15:36
Re: juchů
Já si rozhodně mindrák u žádných čmoudu léčit nepotřebuju a moře k tomu nepotřebuju už vůbec když ani pořádně nemám projetou rodnou hroudu. A nejlepší sou ti co si na to Chorvatskou půjčí aby pak celej rok platily jak .... a ve finále zaplatily jak za dvě dovolený a týden se tím chlubí sousedům a rodině. Ty žeru nejvíc ;-. Jo a k těm kombíkům, já proti nim nic nemám, ale 90% lidí vozí jenom vzduch a je jim k ničemu.
23. 2. 2016 08:28
Re: juchů
Nebude to tim, že lidi maj tak akorát na jednou auto a tak si poříděj rodinnej stěhovák a přes tejden tim taťka jezdí i do práce? Nic proti sedanům, ale cokoliv sem s nim stěhoval, musel sem mít otevřenej kufr. To se u kombíku nestává.
Avatar - demonicus
24. 2. 2016 16:54
Re: juchů
Tak jednou to s mou tchýní určitě sekne, že bych si tedy koupil pohřebák rovnou ?
22. 2. 2016 14:24
Slabší 1,2
Já měl dojem, že slabší 1,2 je v podstatě identická s tou silnější a jde jen o software. Není výhodnější to prostě čipnout?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - BIGPAPA
22. 2. 2016 14:31
Re: Slabší 1,2
a převodovka? ;-\
22. 2. 2016 14:45
Re: Slabší 1,2
A není taky stejná? Vždyť rozdíl v Nm je 160 vs 175 Nm. To není zase tak moc.

Edit: aha, jasně, šestikvalt vs. pětikvalt.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:39
Re: Slabší 1,2
U EA111 byly mj. jiné ventily a hlava motoru. U EA211 předpokládám to samé.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:37
Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Konečně tu bude nástupce, můžou konečně obměňovat svůj vozový park >:D

No, jsem zvědavý, jak se budou tvářit ti, pro které je objemová nabídka u Renaultu Mégane s 1.2 TCe a 1.6 TCe nedostatečná >:D >:D >:D

Jinak Ford dokazuje, že i 1000ccm motůrek jde vyvinout tak, že bude fungovat. Tak jsem zvědavý, co u koncernu VAG po*erou tentokrát >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
10
22. 2. 2016 14:53
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
No, já taky nad tříválcem nejásám, ale je třeba to vidět objektivně. Komu pouhý litr nevoní, bude si holt muset připlatit za čtyřválcové 1.5 TSI... :-!
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:50
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Smutné je, že si "bude muset"....
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 20:13
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Štěstím je, že stále ještě bude moct... >:D >:-[]
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:16
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Hlavně že tu spousta lidí kydala na Fiaťácký dvouhrnek... jak dlouho bude trvat, než ho bude mít i Vlkohrad? :-)

Fiat je vizionář ;-)
22. 2. 2016 16:42
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
VW má dvouválec (myslím že 0,8). A plánoval i jednoválec (0,3, mám takový pocit). :-)
22. 2. 2016 17:16
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
...a co tak půlválec, když šetřit, tak šetřit..i čtvrtválec by šel vyrobit...no a pak osmiválec.... >:D >:D >:D
23. 2. 2016 09:37
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Jestli by šlo u toho půlválce při nižší zátěži vypínat čtvrtválce kvůli nižší spotřebě, tak proč ne. >:D
23. 2. 2016 14:24
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
>:D
23. 2. 2016 15:59
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
Srandičky, srandičky. :-) Nicméně u obou jednotek šlo o generátor pro hybrid (tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem).
22. 2. 2016 17:12
Re: Majitelé Š100 a Š1000MB mohou jásat
... i 1000ccm motůrek jde vyvinout tak, že bude fungovat........jasný, já mám jeden takový v hodinkách...... >:D :-!
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2016 14:39
ak to takto
pojde dalej tak nastupca octavky za par rokov skonci s 2 valcovym motorom ... pride mi ze nie je dnes uz nad cim jasat ..... motory su dnes uz mimo kurzu .... takze riesit to kto ma kolko koni a ake zrychlenie je v auto svete uz coraz menej zaujimave a dolezite.... do popredia sa dostavaju emisie.. kluce v chytrych fonoch .. losy ... kupelnove studia... a aj nejaka ta megadislejova a kamerova saskarna ... smutne... ked si clovek predsatvi ako auta vyzerali este pred takymi 5-6 rokmi... tak dnes uz ozaj nie je nad cim jasat... to je hodne smutne smerovanie ... ja sam priznavam ze uz nevidim tu krasu u aut aku som videl este pred par rokmi ... je to velka skoda... ale trosku som aj ocakaval ze nic pekne nemoze trvat vecne
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 14:43
Re: ak to takto
Hlavní není počet válců, výkon, spotřeba, ale úhlopříčka tabletu, počet jader a verze androidu a energetický štítek... Vítejme ve 21. století >:-[] ;-\

P.S. Kdyby někdo nepochopil, tak řeč je stále o autech. Bohužel >:-[]
22. 2. 2016 14:56
Re: ak to takto
No to je ale právě úplně špatný přístup, pro mě bude vždy rozhodující kvalita podvozku, motoru a manuální převodovky a na nějaké tablety jim zvysoka se....u! 8-s :-!
Avatar - miromen
22. 2. 2016 15:12
Re: ak to takto
Divim se že to zrovna pišeš ty , ale samozřejmě souhlas
22. 2. 2016 15:14
Re: ak to takto
Nevím, proč se divíš, vždyť já tady pravověrné petrolhadské hodnoty hájím do roztrhání těla už řadu let! :-!
Avatar - miromen
22. 2. 2016 15:41
Re: ak to takto
Jeden z nas je trochu mimo , ale ja to nejsem. >:D
Nečerti se , ale uspavač si z těchto modernich vymoženosti utahuje a ja tve preference ještě podporuji.
23. 2. 2016 09:37
Re: ak to takto
Sa vsad, ze koncern bude prvy, kto pride s 1-valcovym motorom v nizsej strednej triede!
Avatar - Emel
23. 2. 2016 11:21
Re: ak to takto
To se klidně vsaďme... zatím koncern VW (pokud tedy mluvíš o VW) žádným průkopníkem downsizingu není, spíš naopak... kde má konkurence už jen 1.6 naftu prodává VW pořád 2.0TDI, místo základního 1.0EB v Mondeu je v Passatu podladěná 1.4TSI, v prémiovkách Audi drží 3.0TDI v době, kdy u Mercedesu je problém vůbec šestiválcovou naftu koupit...
22. 2. 2016 14:45
nějak se mi to nezdá
Že by vyhodili 4-válec 1.2 TSI 81kW z Octávie, tedy jeden z nejprodávanějších motorů na českém trhu, a nahradili ho 3-válcem, se mi moc věřit nechce. Už jen proto, že konkurence od Opelu i Fordu má 3-válce jen jako alternativu základnímu 4-válci (navíc atmosférickému) a úspěchy se moc nedostavují. Reálnější se mi zdá, že i Škodovka zvolí cestu jako Seat, tedy že ještě v následujícím modelovém roce bude 4-válec k dispozici jako alternativa k 3-válci. Riskovat přechod části zákazníků ke konkurenci snad nikdo nebude chtít... A jaký je u nás o 3-válec zájem se VW přesvědčil v případě modelu Polo, když ho v loňském roce zařadil do nabídky a po půl roce zase stáhl...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 15:24
Re: nějak se mi to nezdá
Ten litrový Ecoboost se ve Focusu celkem prodává a ne že ne.. navíc nejede zle (jezdil jsem silnější 92Kw). Nechci soudit bez zkušenosti, ale na auto velikosti Oktávie, která skoro atakuje střední třídu, je ten tříválec už hodně "již od" motorizace.. stejně, jako to je v Mondeu.
22. 2. 2016 16:20
Re: nějak se mi to nezdá
3hrnek bude jen luxusnější verze pro zhýčkanou klientelu ochotnou zaplatit za kvalitu..stejně jako u jiných automobilek..
22. 2. 2016 14:55
brnky brnky, dík...nikdy 3 hrnky!
3-válec a obsah litr?..děkuji nikdy! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
22. 2. 2016 14:56
k čemu tak velký motor?
K čemu tak velký motor? Stačilo by 0,4 TTSI s 3 elektrickými turby, pro každý válec jedno. Energii by mohli brát z řidičova mobilního telefonu. Zejména Škoda má své experimenty dobře vychytané než je pustí mezi zákazníky, tak se není třeba obávat a volit tak velký motor 1.0 . Promiňte, dělám si samozřejmě srandu. O důvod víc, držet staré petrolheadové vrány.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Riceeater
22. 2. 2016 15:17
Re: k čemu tak velký motor?
A já myslel, že vizionář je Fiat :-)
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 15:00
Renault už nám
v ´80 letech ukázal, že se dá dostat turbením na hodnotu 100 koní z 1 dm3 objemu. Jenomže kontlolní otážka žní šoudluži :
"Životnošt motojů půjde co?!?!?" ........................................… Životnošt motojů půjde do prd.....le!!!!!!!! " >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
53
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:05
Re: Renault už nám
A proto je nejlepší stará poctivá atmosféra co najede půl mega >:D
Avatar - Ozzman
22. 2. 2016 15:25
Re: Renault už nám
A jezdit s ní na desetinu plynu, aby moc nežrala žejo >:D Zlatá nafta... >:-[]
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:32
Re: Renault už nám
Tak to mam skvělý auto, když jede na 10tinu plynu 120 >:D >:D

Benzín stojí 24,20.

V roce 2004 co si tak matně stál litr 25,90- Kolik si bral v roce 2004? Já teda podstatně méně jak dnes >:D
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 15:35
Re: Renault už nám
To víš, to jsou výdobytky zlého kapitalismu. ;-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:39
Re: Renault už nám
Za totáče jezdil otec za 2,40 nebo kolik a ještě občas dostal kuponek od kamarádů z Moděvy (Žuk) a z MV (T-603) a ten krásný papírek šel u pumpy vyměnit za dva kanystry benzínu >:D

Takže se taky jezdilo dobře.
22. 2. 2016 15:42
Re: Renault už nám
Jak už to notoričtí idealizátoři totalitního období v ČSSR dělají, tak jsi zapomněl dodat, kolik v té době činil průměrný plat! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 15:47
Re: Renault už nám
Ale jo, dneska si toho benzínu koupíš víc jak za totáče, pokud vezmem průměrnou výplatu.

Já nikde neříkám že ne.

Ale dřív se třeba na výlet nebo cestu k moři skládala celá rodina, to smaý na auto takže to obvykle taky šlo a kdo jezdil s autem u podniku nebo měl kamarády, dostal se k palivu i jinak.

A to ještě byli dobroduruzi co předběhli dobu s E85 a už tehdá jezdili na pančované směsi benzínu, lihu, tech benzínu atd >:D
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 15:54
Re: Renault už nám
Vyjdu z tvých údajů. Když stál benzín 2,40 Kč, tak byl průměrný plat 1000 Kč, ale i klidně to zidealizuji a dám 1200 Kč. Takže sis teoreticky mohl koupit 416 litrů, po zidealizování 500 l. Dnes myslím průměrný plat leze ke 24 000 Kč, benzín stojí 25, takže si koupíš 960 litrů. A když vezmu i horší variantu, že průměrný plat je jen 20 000 Kč, tak jsi pořád na 800 litrech. To jen tak pro pořádek pro ty, co se jim stýská, navíc realita za socialismu byla daleko tvrdší, protože to skončilo v ´80 letech na ceně 12,50 Kč a platech kolem 2 - 2500 Kč. Dělit už snad umíš.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2016 16:01
Re: Renault už nám
V 89 stál benál 8 kč ne. A otec měl jako technik v Avii 2700 a když byly odměny za odpracovaný léta a ještě něvím za co tak měl 3200.

Takže spousta lidí musela mít daleko víc, takoví mistři a šéfíci museli mít klidně 4500 >:D A už vůbec nemluvím o hornících, námšstcích, ředitelích a nějakých straníkách. Ti měli všichni tak 5-15 000 kčs

Ale jinak nejsme ve sporu, benzín je dneska levnější jak tehdá.

To samý ale nejde říct o domu ( strýc v roce 1985 pozemek + barák 240 000 Kčs, dnes to samé 7 500 000 Kč) , nájmech, cenách energií, vody, mlečných výrobcích atd.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 2. 2016 16:11
Re: Renault už nám
Jistě, když s odpracovanými roky měl tvůj otec 2700 tak klidně před lety začínal lehce nad tisícovkou. To se pořád točíme kolem toho průměru. Jinak vždycky je to o kupní síle, ne o absolutních hodnotách.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 18:19
Re: Renault už nám
Jo, jenže už zapomínáš na takové detaily, jako že:
1) 3/4 na ten průměrný plat dnes nedosáhne
2) Praha deformuje platy celorepublikového průměru, protože v Praze jsou o 1/3 vyšší než ve zbytku
3) Kolik % z výplaty ti zbyde na ten benzin? Dřív nebylo sousta poplatků a bydlení a energie nebo jídlo bylo poměrově levnější než dnes a spousta věcí jsi nemusel pořizovat vůbec, zatímco dnes "musíš" (dětská autosedačka, dálniční známka, parkovací kupony, zimní pneu...)
22. 2. 2016 18:48
Re: Renault už nám
1) Na průměrný plat nedosáhne cca. 63% lidí. A za totáče to číslo bylo velmi podobné.
2) Praha deformovala platy vždy, tehdy to možná nebylo tolik.
3) A naopak byly věci, které byly proti současnosti reálně dražší až o řád - vybavení domácnosti, elektronika a spotřebiče.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2016 19:24
Re: Renault už nám
Ano, protože ta elektronika a spotřebiče byly zkrátka "v plenkách" a byly drahé i na západě. Stejně jako ta auta. Dneska je všechno levné jen díky postupnému vývoji, režim na to vpravdě nemá vliv.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 20:03
Re: Renault už nám
:yes:
A proč je dnes ta (nejen) elektronika tak levná? Protože ti ji za pár klacků vyrobí číňák místo toho, aby ti ji vyrobil Čech, a protože ten Čech nemá kvůli číňákovi práci, tak si od tebe stát vybere mraky daní, aby se třetina z toho co vybere a přerozdělí mohla rozkrást a ztratit v systému a aby ten konečný bakšiš mohl být vyplacen jako podpora nebo soc.dávka...
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 19:58
Re: Renault už nám
1) Ne, tenkrát byl mnohem menší rozptyl, takže si byli lidi ekonomicky rovnější (nehodnotím jestli to bylo ok nebo ne)
3) ...o řád dražší a o řád trvanlivější jsi chtěl napsat, že? >:-[] :-!
22. 2. 2016 20:17
Re: Renault už nám
1) Rozptyl byl sice menší, ale poměr pod- a nadprůměrných byl podobný.
3) A pamatuješ si obvyklý limit opravy za "pětistovku" (TV, lednice, pračka ...)? V dnešních penězích 4.500 ...

Trvanlivější proto, že si stejně neměl šanci koupit si nové, finančně i dostupností na "trhu". Mám pochopení pro lidi, kteří mají potřebu schraňovat ty "trvanlivé" spotřebiče, já si za těch "pár šupů" klidně koupím nový. Ale vzhledem k tomu, že všechny, které jsem někdy v letech 04´- 06´, kdy jsem si zařizoval barák, bez problémů slouží, tak jsem to doposud neřešil.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 20:35
Re: Renault už nám
rozptyl je zcela zásadní a určuje rozdíly ve společnosti! Poměr pod/nad průměrem určuje rozložení ve společnosti.

Já reklamuji možná 90% věcí co koupím. A to jsou zcela normální značky typu HP, LG, Samsung, ...
22. 2. 2016 20:53
Re: Renault už nám
Tak si srovnej Giniho koeficient pro ČR klidně v rámci celého světa. Vyjde ti, že u nás jsou příjmy jedny z nejvíce rovnostářských (v rámci okolních zemí naprosto jednoznačně). A už jen základ statistiky a logiky ti řekne, že v případě příjmu bude většina lidí kdekoliv a kdekoliv pod průměrem ...
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2016 22:44