Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit od června

Jan Mička
Diskuze (212)
Litrový tříválec TSI by měl nahradit silnější variantu motoru 1.2 TSI. V nabídce by se měl objevit už od června v rámci obměny pro modelový rok 2017.

O zástavbě litrového tříválce TSI do Škody Octavia se hovoří již dlouho, prozatím jsme ale nevěděli, kdy se objeví a zda bude náhradou za jeden ze stávajících čtyřválců. Nyní máme k pravdě o kousek blíže – na stránkách diskusního fóra Octavia Clubu se totiž objevila informace, že agregát 1.0 TSI obohatí nabídku v rámci novinek pro modelový rok 2017. Konkrétně se zde píše o 22. kalendářním týdnu letošního roku, tedy o přelomu května a června.

Motor by měl mít výkon 85 kW, tedy o 4 kW více než v Seatu Ateca, kde je plánován od začátku produkce v Kvasinách. Nahradit by měl čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 81 kW, jehož slabší verze (63 kW) by tedy i nadále mohla zůstat v nabídce. Podobný systém využívá i Seat Ibiza – ten zákazníkům dává vybrat mezi dvěma variantami přeplňovaného tříválce a stejným počtem verzí dvanáctistovky.

Informaci jsme ověřovali přímo u mladoboleslavské značky, potvrzena však nebyla. „Žádná změna u motoru 1,2 TSI ve všech výkonových variantách neexistuje. Uvedená motorizace je standardně k dispozici napříč všemi nabízenými modely značky Škoda. Novinky v rámci modelové péče roku 2017 budou oznámeny v nadcházejících měsících,“ řekl pro Auto.cz Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí automobilky Škoda Auto.

Jan Mička
Diskuze (212)
Avatar - hruodolf
28. 2. 2016 14:41
Re: 1,0 TSI
Ano, Ford Focus 1,0 EB jede, ale spotřebou převyšuje např. VW Golf 1,4 TSI DSG.

Moje zkušenost s auty na shodné trase.
24. 2. 2016 18:46
Re: Eco
Ale vždyť tohle tu už jednou proběhlo. Před 20 lety tu byly atmosférické nafty s měrným výkonem pod 25kW/l a teď se tyto motory ve špičkových motorizacích prodávají se 2-3 turby a měrným výkonem až 93kW. Tzn. nárůst skoro na čtyřnásobek a nikdo se tomu nepodivuje, diesel je stále málem synonymem úspornosti a spolehlivosti.

Naopak tato diskuze je paradoxně taky ukázkou toho, že u benzínu je to jinak. Zde má běžná dobrá atmosféra měrný výkon okolo 60kW (ty špičkové až 75), ale turbo s 85 má být problém? Přitom nadopovaný půllitr by byl jen ekvivalentem vývoje nafťáků.
Avatar - demonicus
24. 2. 2016 16:54
Re: juchů
Tak jednou to s mou tchýní určitě sekne, že bych si tedy koupil pohřebák rovnou ?
23. 2. 2016 21:07
Re: KOUKÁM DO TOHO 1.0 TSI KUFRU A CHCE SE MĚ BLEJT ...
jj
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D normálně soudruzi poblil bych jí nejdří všechny ty hadice pak zkur dekl toho debilního motoru, možná bych ho předem stih i vodevřít ale každopádně by to vyprazdnování nejspíš pokračovalo do nádobky toho ohřívačeplanety >:D >:D >:D >:D >:D >:D
SOUDRUZI PŘIZNEJME SI TO NAFÉROVKU ŽE ŠÁDE JO ŠÁDE POD KONZERVOU NIKDY ALE NIKDY OPAKUJU NIKDY NEBUDE MÍT NA POŘÁDNÝ ELEKTROMOBIL [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Londonbridge
23. 2. 2016 16:32
Eco
Uzasne zachvilu budu recyklovat motory z chladniciek a pchat to do aut...Alebo za par rokov 0.5L s troma turbami to bude uzasny moturek.... :no: