Předpokládám že ten kdo píše ve slově ruský dvě s bude naopak vyznavač a vlezdo***ista těch pravých germánskych SS. Jenže na německou historii bychom nejraději zapomněli.
Ty czechblogu, pořádně si ty auta prohlédni a přečti si ten této. Je to stejně zaujaté jako tvoje nenávistne kecy. Nemusíš mít Rusko respektive v té době SSSR rád, ale pokud nechceš být za volá jako oficiální média tak se nauč aspoň troše objektivity.
to byste měl, když nevíte o čem jste psal, cituji: "Ten Imperial Crown 1956 je tomu ZILu 111 podobný asi jako Fita Uno VW Golf", ale úroveň rudokremelských servilů není ničím překvapující
tomu věřím, že jste nic nevrátil, vy komunisti když něco ukradnete, tak to nikdy nevrátíte, pro zajímavost si zadejte do google ještě Zil 111 a najděte si prototyp z (1956) nepodařilo se mi zeditovat odkaz do vaší odpovědí a protože je tam azbuka nelze jej sem vložit ani jinak, o náhodné podobnosti můžou mluvit jen ruští servilové
PS: kde jsou ty nepřesnoti
Názor je jako díra v pr-deli, má jej každý.
Ubohost komunistické ruSSké produkce a palgiátorství se vám nepodařila vyvrátit.
Zil 111 a Imperial Crown jsou si podobní.
http: //www.google.cz/imgres?…[odkaz]%253Fcb%253D2… href="[odkaz]" target="_blank">[odkaz]%25D0%2597%25…
(zde je zajímavý prototyp z 1956, který se podobá více Imperial Crown)
[odkaz]
Popírat trapnou podobnost u ruSSkých aut můžou jen ruští servilové.
Žádných 5 osobních auto jste nedokázal doložit.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
To jste si neběhl:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Niva tam není uvedena, používá techniku Fiat, takže nesplňuje kritéria.
UAZ 469 tam není uveden, není to osobní automobil, vyhází z GAZ 67, který se inspiroval Jeep Willys MB.
ZIL 118 není osobní automobil.
Jedinou Samaru lze uznat (to že nedokázali udělat motor ani interiér a museli zaplatit Porsche, aby to dotáhl /ne vyvynul-navrhl, jen dotáhl-upravil/ je věc jiná).
Takže jste nedokázal vyjmenovat ani 5 osbních aut za celou historii SSSR.
Trapné a ubohé na tak velkohubý stát, ale to je prostě skutečnost, kterou si nedokážete přiznat.
Lada Samara, Lada Niva, Gaz 24, GAZ M14 Čajka, Zily 114/117, 41047, UAZ 469, ZAZ Tavria, ZIL 118 Junost.
Pokud nesouhlasíš, čekám přesný název značky a modelu, z čeho je to okopírované.
Zbytek - Lincence Fiat - žigulíky a půlka Zaporožce, váečná kořist Opel, staré GAZy (lincence Ford)
Takže ti zbývá okopírované ZISy na příkaz Stalina (Packard) , ZAZ 968 (NSU) a částečně inspirovaná Čajka M13.
Jízda se Škodou 1203 byla sice asi mým nejhorším zážitkem za volantem, ale byl to letitý exemplář v žalostném stavu, přesto si myslím, že v roce 1964 a první výrobky z Vrchlabí snesly srovnání s konkurencí a obstály by, stejně jako Škoda 1000MB. V 70 tých letech už ovšem šlo o zastaralý automobil, kterou ještě znásobila k horšímu pozdější výroba na Slovensku. Ale za tragický výrobek bych to rozhodně nepovažoval, v tý době vzniku nebylo zase tak moc z čeho vybírat :-)
Ty si vážne taký pako, alebo sa len robíš? Tie autá neboli konštrukčne až také nemožné, len sa nevyvíjali ďalej a rokmi zastarali. Boli nekvalitne vyrobené, ale dali sa spraviť a potom už slúžili dobre. Aj prvé Favority si bolo treba doma najprv dokončiť Z Mototechny na špalky a preklepnúť a učesať celý voz. Čo je na tom také nepochopitelné?
Ako mohlo jazdiť v pohode? Ultrakrátky rázvor aj rozchod, čiže nebezpeční jazdné vlastnosti. Plus ultraslabý motor, to je pohoda? Bolo známe tým, že niekedy ani nedorazilo od výrobcu k odberateľovi. Preboha veď to auto bolo taký šmejd, že ho kritizovala aj scenzúrovaná komunistická tlač.
Ich malý počet na našich cestách, nemôže ovplyvniť to, že to boli lepšie autá. Pre ostblok samozrejme. A Latvia nie Tavria, to som si pomýlil.
Dodávka o nosnosti 950 kg s motorom 1,2 l s výkonom 33 kW je skrátka trapas. A ako sanitka to je zločin. Záchranka "rútiaca" sa na vytočenú dvojku, štridsiatkou do mierneho stúpania so zomierajúcim človekom na palube... to sa ináč nedá označiť. Slávne komunistické ČSSR, nebolo 30 rokov schopné vyrobiť motor, vhodný pre dodávku
Tragédiou sú ľudia, ktorí sú ochotní spomínať s láskou na komunistické šmejdy, ktoré ohrozovali životy .
Áno, boli to bazácke prototypy. Jeden mikrobus sme mali aj v TAZ-ke, dokonca sa s ním párkrát jazdilo. mal dve výrazné nevýhody - slabulinký škodovácky motor, a obrovské čelné sklo, cez ktoré ťa slnko v kabíne dokázalo uvariť...
Dizajn robil Bíroš, Mičík je autorom sanitky Mibra, čo je v skutočnosti okopírovaný a trošku omladený TAZ I a TAZ II. To biele auto som videl, obzeral som si ho v Lamači v bazári vedľa diaľnice, teším sa, že sa zachovalo. Prototyp nového auta, ktorý v TAZ-ke vznikal v spolupráci so Zaporožcom už to šťastie nemal...
To by tie Barkasy, Žuky a Tavrie museli na našom trhu byť, ale bolo ich jak šafranu. Voči nim bola Š1203 etalónom spoľahlivosti, hlavne voči Žuku...
S tým autom som dosť najazdil, resp. s TAZ-1500, tragédia boli skôr ľudia jak si ty, čo odsúdili čokoľvek na základe verejnej mienky...
Ten MNA1000 mal byť spolupráca s AZLK. Mali tam tuším dávať motory s Moskviča, lebo v československu nebol k dispozícii väčší motor ako 1,3l. . Je škoda, že sa to nedostalo do výroby. V tom čase by boli bezkonkurenčné. Inak o prototypoch z BAZ https://www.youtube.com/watch?…… />Ten Moskvič [odkaz]
Tak já nejdříve vlezu do diskuze (jako obvykle) zjistit jestli je článek hoden čtení. No projel sem tu diskuzi a říkám si, asi fajn článek, tak si ho přečtu. Otvírám článek a tu KAPITOLY..... to snad né.... to už to tady nikomu nevadí, nebo ti co jim to vadilo už tady články nečtou?... doufám že je to ta druhá možnost.
EDIT: No a tři palce dolů. To je třešnička na dortu
>:D >:D >:D
Žiadna zázrak to nebol. Barkas, ZUK, Tavria, boli rovnako priestranné a mal silnejšie motory. Dokonca j Barkas s motorom s Warburga bol dynamickejší ako 1203.
1203 bol trapas a v podobe sanitky tragédia.
Ktorý pick-up myslíš? Skôr van, nie? Ak MNA 1000, tak tiež budú svetlá asi poskladané zo škodoviek, smerovka vyzerá na Favorita, zvyšok asi 120-ka a celé za plexisklom.
Nerobil dizajn skôr Mičík? V článku je Biroš... Ale možno na tom robili obaja.
Jedno biele MNA 900 nedávno zachránil pán Kalina, odišlo do Čiech. Modrý kus na značkách bol svojho času na Bazoši na predaj, hnedé je v BA Múzeu dopravy a ešte jeden kus možno existuje.
Poplatné dobe. Nešlo o pohodlie alebo bezpečnosť vodiča alebo spolujazdca, šlo o úžitkové parametre. A v socialistickom svete to bol voči Š 1202 taký malý zázrak. V dĺžke ložnej plochy ju dnes prekonávajú až tie predĺžené verzie súčasných užitkáčov, nehovoriac o jej mrštnosti, ktoré z dnešných áut sa otočí na pätníku ako Š1203...
O to auto sa stačilo trochu starať - doštelovať, podoťahovať, nastaviť, a jazdilo úplne vpohode. Hlavne s motorom 1500 cm3 nebol žiadny problém dosiahnuť aj diaľničný limit. Lenže ten voz mal už takú povesť, že sa k nemu každý správal jak k odpadu. Zavadzať v meste štyridsiatkou žiadny z nich nemusel, to bola demencia vtedajších ich vodičov.
co ja pamatuju, 90 to jelo v pohode, a snad i přes kilo to udelalo. ramus silenej, ale to se tehdy tak nebralo, typicka 100/110/105/120 taky nebyl zadnej tichoslapek.
nez tatu jako politicky nespolehlivého opet vyhodili z sefovske zidle, mel tak 2 tyhle klasicky a pak soukrome valnik. pamatuju jak ho párkrát dotahli na lane, ale protože se snad ke každý 1203 daval nahradni motor, tak to pak do noci s nekym prehazoval aby rano moh vyjet.
co ja byl prekvapenej, tak v době, kdy my měli nablýskanou skodu 110, v který jsi neslysel vlastní slovo, strejc brousil uz hodne ojetou felicii a jednou jsem s nim nekal jel a to auto bylo proti ty 110 krasne tichy a i sviznejsi ..
MNA900 a 1000 boli dosť solídne pokusy, len nechápem, čo robia v článku medzi prototypmi Škoda - s ňou už nemajú nič spoločné, iba ak to, že z nedostatku času boli použité škodovácke komponenty, ako motor, volant, sedadlá alebo časti palubky. Samotná Škoda do vývoja nijak nezasiahla a nemá na týchto vozoch žiadny tvorčí podiel. Predchodcami MNA boli prototypy TAZ-I a TAZ-II, z nich návrhy MNA vychádzali.
Pick-up na fotkách bol posledný pokus o modernizáciu, už zo zúfalstva nad nemožnosťou presadiť vlastný vývoj. Chuť pracovať a vyrábať užitkáče bola veľká, ale len zo strany pracovníkov, majitelia nemali záujem investovať, iba ryžovať (a tak to aj vypadalo, nič nešlo ani do výroby, ani na platy, ani na tú najmizernejšiu údržbu, takže z liniek schádzali polohotové nekvalitné šroty - doslova).
Inak, kto uhádne, z čoho mal ten pick-up svetlá? Nové sedadlá v kabíne s nastaviteľnou opierkou hlavy sú mojim osobným príspevkom v čase, keď som v TAZ pracoval - jedná sa o upravené sedadlo z vtedajšieho autobusu Karosa...
Inak v galérii vám chýba MNA900, tu je [odkaz]
U těch velkoprostorových aut mne to tak uplně nemrzí, ale když jsem u konkurence narazil na tohle [odkaz] tak mi bylo uplně smutno u srdce, jak krásná auta jsme mohli mít a nic. Anebo když si projdu depozitář v muzeu škodovky v MB. No jo no, pětiletky a plánování :-(
Nene, za chvíli bude rychlost 1203 úplně dostatečná;)
V její době se v obci jezdilo 60 km/h, dnes 50. A teď jsem poprvé v tomto roce vyrazil na "novou D7". Dokud to byla "R7" a byla děravá, jak ústa staré ženy, bylo na ní 130 km/h.
Teď větší část srovnali, rozšířili, udělali z ní "D7" a..rychlost snížili na 110 km/h. Logika v praxi.
Dejme tomu čas, provoz se nám hezky ukolébá..
Fajn čítanie, ale pre úplnosť mi tam chýba Škoda Beta. Viem, že to bolo známejšie pod názvom Tatra Beta, ale vznikla aj stovka škodováckych kusov.
Pamätám si, keď som prvý krát videl toto čudo niekedy v 96. na lyžovačke v Jasnej. Bol to kus upravený na spôsob Felicie Fun, teda aspoň farebnosťou. Vtedy som si myslel, že to nikto postavil doma v garáži. >:D
A o ruskom dvojníkovi MNA 1000 som ani nevedel. Bol to podarený dizajn. Už roky odpočíva v bratislavskom Múzeu dopravy.
"Ještě před koncem výroby však v roce 2007 vznikne stříbrný exemplář (1500/07), který svým oplastováním a jinou maskou chladiče klidně zapadne mezi auta třetího tisíciletí."
Nemělo tam být spíše: "mezi auta třetího světa" ?
Máte tam asi chybu, protože tu naprosto příšernou splácaninu bych jako auto třetího tisíciletí opravdu nenazýval 8-s
ale kedysi bola aj ina hustota premavky... jazdilo sa pomalsie... celkovo to bolo ine....
dnes ma kazdy dve auta... je ovela vacsia hustota premavky.... jazdi sa dnes rychlejsie .... cesty su rychlejsie.... auta su rychlejsie..... no skus dnes jazdit trabantom alebo 1203-kou ci uz v meste alebo mimo neho... no uz to nebude taka sranda a pohoda ako pred 30 rokmi ... tazko to takto zrovnavat... kedysi sa dalo jazdit v pohode aj trabantom... ci maluchom .... a vcelku aj bezpecne ... dnes to uz moc nejde bohuzial
ja som este par rokov dozadu jazdil s TAZom 1500 ... co je defakto prerobena 1203ka.. ten pocit akejsi bezmocnosti a uplne mizernej bezpecnosti v zaplave tych rychlych silnych aut naokolo ma prenasleduje vo sne dodnes :-) s nadhladom povedane ... ale napriek tomu mam na to auticko usmevne spomienky ... jazdit v takomto niecom sa dnes uz nepodari kazdemu ;-)
Kamarád si to pořídil, je takový sběratel podobných vozů, nevím co k tomu říct, někdo ho obdivuje (a to i mladší generace kupodivu) mne to přijde také zajímavé, ale místo u spolujezdce je naprosto tragické, nechápu jak se s tím dalo jet dál než pár desítek Km, nejhorší místo v autě (v zadu to jde, pokud je tam člověk sám). Někde mám ještě video z akcelerace a maximální rychlosti, která nepřehoupla stovku... Určitě je to kus historie a myslím, že by si měl zaměstnancům dát na pár dní povzit, aby si každého auta vyrobeného po 1203 vážili, Logan je auto....tohle je krabice na kolech.
A někteří z nich ti budou bez začervenání tvrdit, že ta dvanácetrojka byla poctivá socialistická práce, která zahanbila skoro všechny minibusy ze ´70 let.