Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej aut na zemní plyn loni v ČR vzrostl o 90 procent na 3242

Prodej osobních aut a dodávek s pohonem na zemní plyn se loni zvýšil o 90 procent na rekordních 3242 vozů. Celkově tak v Česku jezdí kolem 13.000 aut a autobusů na stlačený zemní plyn (CNG). Oznámil to dnes Český plynárenský svaz.
Zpět na článek
26. 2. 2016 16:31
11. 3. 2016 07:53
Avatar - MGRR
24. 2. 2016 21:31
my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
Už jsem to psal dříve: Dvě stejná auta ML 320 automat
1. na CNG které zabíralo kompletně celý kufr (pět úzkých a dlouhých lahví 125L)
2. na LPG cca 60L

CNG - fronty, dlouho to trvá, při tankování to nepříjemně hučí, syčí - je to dost nepříjemné, děti se toho bojí. Ženy při tankování komplikované otevírání kapoty a celkově to má podivné připojení, zabezpečení než vůbec začnete tankovat + někdy neuvěřitelně komplikované placení (někdy prostě podle navigace naleznete CNG pumpu v bývalém CSAD, ale nelze zaplatit platební kartou = nenatankujete), vč. problému - otevření brány objektu kartou, pak se zase dostat z objektu kartou ven... tankování drahé cca 25kč/kg a na objem 125L který lahve zabírali (neřeším kg) jsme nikdy neujeli víc než 220km a to maximálně. CNG pumpy vyhledávají, dlouhé zdržování při tankování, jet na dovolenou s CNG si neumím přestavit... s dětmi v autě hledat někde podle mapy pumpy kterých je prostě málo... a když jí najdete, nelze někdy platit kartou kterou máte, ale jak to tak bývá, potřebujete jinou... Auto po mě chtěl soused, že má pumpu u práce. Po dvou letech musel měnit jednu z pěti nádrží za 5.000kč + dražší montáž + obrovský problém nádrž sehnat a další problém na STK i emisích/provádí se pouze někde...

LPG - pohoda, tankuje se všude, na polovinu objemu nádrží 60L (proti 125litrovým nádržím - neřeším kila CNG)se s ML320 najelo až 400km (proti pouhým 220km na CNG), nádrž zabírá méně místa, LPG je vždy výrazně levnější než CNG, natankujete všude po Evropě. Tady v DE často dokonce u stojanu s benzínem. Proti CNG naprostá pohoda. Natankovat zvládne i žena, při plnění to nehučí jako u CNG = děti se toho při tankování nebojí.

Firma vedle má VW auta, po pěti letech některé nádrže prorezlé, byli problémy s pásovinou, která nádrže u podvozku drží, jsou draží výfuky (atypické), na všech autech musela proběhnout svolávačka a všechny nádrže museli spodem ven k vůli nějakým elektromagnetickým ventilům, jinak to prý nešlo... další auta berou na benzín a nechávají předělávat na LPG.

Dnes jsem LPG tankoval v CZ za 11,90kč i v DE za 0.519euro/14,06kč

CNG... Nepříjemné bylo, když jsme jeli na letiště a přilétal prezident... prohledávali všechna auta... otevřeli jsme kufr, tam nákup, běžné věci... prý zvedněte to plato... a tam pět lahví :) Pánové trochu poodstoupili a drželi se za kolty. Pak se vše vyřešilo, ale zažívat to 3x ročně příjemné nebylo... :/
Rozbalit vlákno
7
25. 2. 2016 01:15
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
Tak to si máte koupit CNG přímo z výroby. :-) Pak nikde nic nikoho neděsí, žádná kapota se nemusí otvírat, vše je pod víčkem nádrže a ani v interiéru nejsou žádné dobastlené ukazatele stavu LPG v nádrži. (mimochodem jeden z důvodů, proč bych LPG nechtěl, ty hnusné ukazatele i v luxusních autech mi byly vždy k smíchu/pláči).

Jo a tak ono to při tankování syčí a děti se toho bojí. Hmm, tak to je fakt argument. A ono je to v tom Mercedesu uvnitř slyšet? Tak to by chtělo asi něco s lepším odhlučněním.

Pár faktů: CNG je proti LPG bezpečnější. CNG není narozdíl od LPG ropný produkt. CNG je ekologičtější.

Ad cena paliva:
údaje pro Škoda Octavia 1.4 TSI 81Kw
průměrná spotřeba plynu 3,9 kg/100 km (= ~5,5l)
průměná spotřeba beznínu 6.8 l/100 km
odhadovaná spotřeba LPG okolo 7,5+ l/100 kg

Takže srovnávat cenu za jednotku (12 nebo 14 kč/l VS 24 kč/kg) jaksi není úplně na místě, když spotřeba je úplně jinde. Taky u LPG i benzínu/nafty se jedná o aktuální stav, ale před rokem byly ceny o 50 i více % vyšší.
Při současné ceně ropy na trzích se výhoda CNG samozřejmě ekonomicky docela stírá, ale není to jeho jediná výhoda.

Výhoda LPG je hustší síť čerpacích stanic.
Ale zase si ho u nás sám nenatankujete. CNG natankuji v pohodě u bezobslužné pumpy ve kteroukoliv denní i noční dobu.
Taky je nejspíš LPG lepší alternativou při přestavbě.

Ale já osobně si raději koupím auto na palivo na které chci aby jezdilo už z výroby.
CNG mám něco málo přes rok a zatím naprostá spokojenost. Snad jen vyšší výkon než těch 81 kW bych sem tam uvítal, ale jinak si nemůžu stěžovat.
Jsem zvědav, zda Mercedes Benz i v současné generaci uvede E-klasse s CNG. Jestli ano, bude to horký kandidát na příští přibližovadlo.
25. 2. 2016 03:25
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
Souhlasím pouze v jediném a to v tom, že když chce někdo mermomocí CNG, tak pouze origo zástavbu výrobcem vozu, protože pozdější dodělávky jsou zcela o ničem. Nicméně ten dojezd na nádrž je doslova tragický, tj. v průměru kolem 300-350km, navíc tankování trvá podstatně déle než u LPG a auto citelně přibere na váze, což je poznat, jak na jízdních vlastnostech vozu, tak také zadní náprava má sklony k rychlejšímu opotřebení a hlavně je stále naprosto žalostně málo CNG stanic. LPG se dá už dlouhou dobu natankovat pomalu skoro kdekoliv a zřizování nových LPG stanic bylo o hodně pružnější. Ten argument, že je zemní plyn bezpečnější je dosti oblíbený a často jej papouškuje CNG lobby, které tlačí např. u nás RWE, aby si zajistili i v této sféře nějaký odbyt plynu do budoucna, protože doufá v rozmach zemního plynu, coby paliva v automobilech. Snaží se také lidem stále nesmyslně namlouvat, že LPG pomalu bouchá na počkání :-) Jezdím s vozy na LPG více jak 10 let, (máme jich v rodině celkem 3, z toho jeden má origo LPG od výrobce vozu) a pokud se provádí pravidelná revize LPG systému a používají se kvalitní výrobci těchto LPG systémů a instaluje se do vhodných motorů, je to vysoce spolehlivý pohon. Toroidní nádrže obvyklé u LPG jsou mnohem bezpečnější a odolnější proti nárazům, než kompozitní nádrže u CNG. Navíc má celej systém LPG celkem dost pojistných prvků. Nádrž ani při požáru vozu nikdy neexploduje celá, ale dochází zde k pozvolnému upouštění a hoření plynu, což by mělo fungovat stejně i u CNG. Ta doba LPG bomby jako u sporáku je už dávno pryč :-) Jedinou výhodu má CNG v tom, že s tím může člověk jezdit do podzemních garáží, což zase je omezení pouze pro toho, kdo podzemní graráže používá a vyhledává. Problém s plynovým pohonem ale začíná být v tom, že u nových modelů vozů začíná být čím dál větší problém s životností motorů, protože šetření je dnes krédem všech výrobců automobilů a do některých vozů se nedá plyn už namontovat vůbec, např. motory Sky-Active v novějších Mazdách.
Jinak důležitá je nejen návratnost instalace alternativního pohonu, ale také cena paliva na 1km a náklady na údržbu na 1 rok. Co se týče samostatného tankování u LPG, tak mě tohle naopak vyhovuje, i když znám ve svém okolí 2 čerpačky, kde si může každý natankovat LPG i sám, protože obsluha tam moc nestíhá a nemá s tímto problém. A pokud si chcete hrát na zdánlivě čistou ekologii, kupte si elektromobil. A co se týká oněch ukazatelů, existují i origo LPG zástavby, kde si ničeho ani nevšimnete, takže tohle není pouze výsadou CNG, jak se snažíte naznačit ;-) Jinak u nás se dá již natankovat LPG 10,50/1L :yes:
25. 2. 2016 13:42
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
"auto citelně přibere na váze, což je poznat, jak na jízdních vlastnostech vozu, tak také zadní náprava má sklony k rychlejšímu opotřebení"

Nejsem na CNG úplný expert, ale pokud vím, tak nádrže bývají s kapacitou okolo 18 kg a benzínové výrazně menší, než u běžných aut. Tzn. na zadní nápravě je prakticky totéž, co "normálně".
25. 2. 2016 16:39
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
Nemáte pravdu. Mrkněte na pohotovostní hmotnosti. Např. Octavia 1.4 TSI - 1277 kg, 1.4 G-TEC - 1416 kg, rozdíl 139 kg.
Nádrž (konkrétně u G-TEC) je sice na 15 kg CNG, ale jelikož to není LNG (zkapalněný zemní plyn, podobně jako LPG), ale CNG (stlačený zemní plyn), tak ty nádrže mají objem celkem 97 litrů, což je dost.
Pokud by se od začátku podpory přeskočilo CNG a rovnou začalo s LNG (které se teprve teď rozjíždí), tak LPG se může jít zahrabat...
Avatar - MGRR
25. 2. 2016 10:59
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
Psal jsem o sousedící firmě, která má VW CNG a má s tím jen problémy.
Ty hodnoty které uvádíte... papír snese všechno, ale realita je bolavější... pokud se přičte brutálně zbytečný a drahý servis CNG.

Máme několik aut na LPG a kromě nájezdu 400-500km (častější proti benzínu, či naftě odpuštěno velmi, ale velmi výraznou úsporou při placení)

CNG je k ničemu... pokud to není nové auto v záruce, pak při první závadě zahodit... protože v tom je tolik atyp. věcí které jsou drahé, komplikovaně vyjímatelné spodkem auta, často méně než poloviční nádrž na benzín, proti běžné verzi.

LPG je v rezervě (tu auta bohužel stejně často nemají), servis stojí jednou za rok 300-500kč a provedou jej "na každém třetím rohu"

Fandovství je fajn, ale až si zažijete hledání CNG pumpy podle seznamu na internetu, zadáváte adresu do navi... zajíždíte 10kmx2, pak přijedete zadní branou na vrátnici, kde na vás kouká vrátný co tam chcete, když nemáte autobus a nemáte jejich lokální platební kartu, teď to řešíte, dvě děti v autě, vrátný telefonuje... nestalo se to na Ukrajině, ale někde u Loun, u Budějic... děkuji pěkně :-) Proč mám pořizovat CNG, platiti za to velmi výrazně mnohem víc než za systém LPG, který je prostě v klidu a bez stresu.

Tankování za MCDonalds na Evropské, kdy se někdy nedá dostat kartou dovnitř, někdy se nedalo dostat kartou ven, někdy nešlo platit - nebo musíte tankovat 2x protože není dostatečný tlak, či jim zlobí systém, nebo automat nebere hotovost... nikde nikdo, nebo tam stojí čtyři letištní taxi a ztvdrnete tam min. 30min. Pod Jižní spojkou v plynárnách... sjet ze spojky, vystát si kolonu, vjet do plynárny, dvě auta před vámi, 15-20min než natankujete, musel jsem mít smlouvu s plynárnou (chodí se do objektu, žádost jako za komunistů o pas - trochu přeháním, ale proč... si mám zbytečně ničit život a okrádat se o čas a peníze) LPG je téměř všude a nikdy s ním nejsou problémy. I kdyby, opraví to všude za pár korun přímo a rychle... s CNG se sériovým musíte demontovat často výfuk a nádrže... to nestojí tisícovku, nebo dvě...

Stačí se podívat na CNG fóra v Německu, je tam obrovské množství problémů, koroze, svolávaček na nová auta... co teprve ojetá...

Pak takový detail, ale ojeté auto z CNG se velmi, ale velmi špatně prodává, je tam velmi výrazná ztráta hodnoty. Pokud prodávám LPG auto, prodám jej prakticky okamžitě... a lépe než kdyby to byl pouze benzín (CNG auto je mnohem levnější než benzínové auto, může stát navíc obrovské peníze) ale kdo chce kam a hlavou proti zdi :-) Je to móda v CZ, kupovat auto na CNG, místo levnějšího provozu na LPG
25. 2. 2016 11:38
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
píšeš zaprodaný bludy hochu a je mi u prrr že RWE jr ruský >:D

CNG [odkaz] tlak v nádrži 200bar je 20x větší než LPG [odkaz] takže je to hooooodně nepříjemný rachot a bojí se toho i dospělý kdyby ro řáchlo ....
CNG jízda je v přepočtu na km dražší spočítej si to a jak bylo psáno MÁ TO DOJEZD JAKO ELEKTROMOBIL NISSAN LEAF [odkaz] >:D >:D >:D >:D
CNG je z ruský sibiře
LPG je odpadní produkt při zpracování ropy na plasty. Ty už nechceš používat plasty?? :-) :-)
100ks CNG plniček ku 1000x LPG plniček [odkaz] je ubohý a netřeba další budovat protože stávající síť LPG funguje dobře, co je potřeba budovat jsou RYCHLODOBÍJEČKY NA ELEKTROMOBILY [odkaz]
25. 2. 2016 11:31
Re: my jsme CNG dali pryč a LPG používáme
perfektně napsané !! 1 :-)
Avatar - Barry Lyndon
25. 2. 2016 10:00
Dokud bude stát preferovat smrdutou naftu, tak zůstane vše p
Přitom právě teď je vhodná doba (levné PHM obecně) k přenastavení spotřebních daní alespoň trochu logickým způsobem...
Rozbalit vlákno
1
25. 2. 2016 11:46
Re: Dokud bude stát preferovat smrdutou naftu, tak zůstane v
STÁT dle DOKTRÍNY PŘIPRDĚNÉ POLITIKY se rozhodl PODPOROVAT CNG z RUSKÉ SIBIŘE a Šáde nakázal vyrobit CNG OKTÁVKU aby se tím zabily v ČESKÉ DÍŘE AMERICKÉ ELEKTROMOBILY [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
26. 2. 2016 16:31
Širší pohľad
Na uvedený problém i všeobecnú diskusiu (ne)výhodnosti LPG/CNG je nutné pozerať v širšej perspektíve.

a. Obecne platí, že kde nie je poptávka, nie je nabídka a naopak.

LPG je tu "s nami" už xy rokov, čomu zodpovedá i hustota ČS v Českej republike i v Európe, na druhej strane sa CNG (v priestore ČR) intenzívne rozvíja predovšetkým posledných 4-5 rokov. A za ne pribudlo desiatky staníc až do dnešného priebežného počtu cca 110.

A to nie je zlý výsledok.

b. Stanice sa postupne budú rozvíjať do tzv. solid konceptu, tj. na jednej výhradne CNG stanici bude niekoľko stojanov pre "ľavákov i pravákov". Tým sa odstráni momentálne aktuálny kapacitný a časový problém tankovania.

c. Nádrže sa postupne budú svojím objemom kapacitne zvätšovať na úkor benzínových, rovnako aj výkon samotného motora - viz napr. Audi A4 g-tron.

d. Za "komfort" v podobe natankovania plnej či už benzínu alebo nafty za pár okamihov takmer všade platíme krutú daň nie len v podobe problematických emisií (i aromatických a polyaromatických uhľovodíkov a aldehydov, o ktorých sa až tak moc nehovorí), ale i daň geopolitickú...

e. Benzín a nafta (a tým i LPG) sú neobnoviteľný zdroj energie, zatiaľ čo CNG je obnoviteľné (CH4).

f. Nie som zástanca alternatív za každú cenu, ale pri súčasnom tempe výroby automobilov a celkového nárastu emisií z výroby a spaľovania ropy a ropných produktov je CNG za súčasného stavu technológií jediná okamžite dostupná alternatíva nie len z hľadiska ekonomiky, ale i ekológie prevádzky hlavne v mestách a pri správnom nastavení legislatívy i pomerne ľahko "šíriteľná".

g. Ľudstvo obecne musí prekonať svoju pohodlnosť, krátkozrakosť a celkový konzum, ktorý je veľkým rizikom ak nezmení svoje tempo smerom nadol. A to platí nie len v automobilovom priemysle.

i...
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2016 07:53
LPG
Pořizoval jsem loni ojetinu na LPG a jsem moc spokojen. Když už je přestavba hotová a cena a stav je jako u benzinu, je paráda sledovat tu úsporu na pohonných hmotách >:D
Rozbalit vlákno
0