Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pohon 4x2 vs. 4x4: Čtyřkolky jsou v kurzu. Oprávněně?

Popularita vozů s pohonem všech kol v Česku roste. Ačkoli se zdá, že zimní podmínky jsou s postupem doby spíše mírnější, prodává se jich rok od roku více.
Zpět na článek
28. 2. 2016 10:35
28. 2. 2016 10:54
28. 2. 2016 11:39
28. 2. 2016 18:47
28. 2. 2016 11:29
28. 2. 2016 11:44
29. 2. 2016 14:31
28. 2. 2016 11:58
28. 2. 2016 12:06
28. 2. 2016 15:03
28. 2. 2016 15:06
28. 2. 2016 15:16
28. 2. 2016 15:18
28. 2. 2016 15:41
28. 2. 2016 08:16
zjištění že pro ježdění po Praze není potřeba 4x4
zřejmě Škodovce došlo, že je potřeba udělat nějakou kampaň na oslabení prodeje 4x4 jinak se v tom emisním flotilovém mixu sami utopí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 09:31
4x4 k ničemu
pro toho kdo nejezdí na hory a nemá chatu na samotě kde se brodí polní cestou nebo 3 kiláky rozbahněnou polnačkou, tomu ovšem nepomůže oplastovanej dehtovej verk v karoserii kombi ale potřebuje trochu jinej stroj >:D >:D
Rozbalit vlákno
10
28. 2. 2016 09:36
Re: 4x4 k ničemu
Přesně, poslední dobou se dá totiž dojet i na Praděd na letních bez 4x4 i uprostřed "zimy". Když byl metr sněhu tak měli všichni letní a pohon 4x2 a ted nutně potřebujou 4x4 a zimní jinak nevyjedou ani z garáže >:D
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 09:49
Re: 4x4 k ničemu
Tak za totáče muselo dojet všude 90% národa i podniků s 4x2 (4x4 byla akorát Niva, Aro a GAZ 69 a kdo to měl) a to ještě bude na letních nebo na zimních protektorech a dojeli.

Ted najednou potřebuje každej 4x4 na polnačku posypanou štěrkem >:D

Srandy kopec, každej tu řeší spotřebu, má diesel a pak sebou vozí 80 kg zbytečnýho železa v podobě 4x4 a navíc je to skoro všechno jen připojitelný, takže v reálu se to 80% za rok nikdy nepřipojí >:D >:D
Ano jde na druhou nápravu 15%-20% >:D
28. 2. 2016 09:58
Re: 4x4 k ničemu
Jo, za totáče to bylo hrozné, komunisté zakázali i mobily!!! A za Masaryka nebyly ani mobily a ani televize!!! Teď je vidět, jak se máme za Sobotky fajn.
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 10:09
Re: 4x4 k ničemu
HAHHA.

Ještě tak si vzpomenout, jaké zimy byly za totáče a jaké sou dneska.

Zimu jakou byla tahle by dal průměrnej motorista se šáde 120 s prstem v nose. Do žigulu když jeli na hory se hodil pytel písku do kufru a vyjelo to taky všude.

Ale dneska tabletová generace bez 4x4 ani ránu. >:D
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 11:50
Re: 4x4 k ničemu
Nic proti, ale trochu DOST jsi pozapomněl, že socialistický vozový park tvořily ZADOHRABY >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 12:07
Re: 4x4 k ničemu
Dneska už zadohrab nikdo nedělá vid. Ono je vše za totáče byla koncepce zadohrab a motor vzadu, to měla jen šáde do doby 120ky.
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 13:35
Re: 4x4 k ničemu
asi nerozumím tvé češtin 8-s
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 17:01
Re: 4x4 k ničemu
překlep, místo ne je tam je. "Dneska už zadohrab nikdo nedělá vid. Ono ne vše za totáče byla koncepce zadohrab a motor vzadu, to měla jen šáde do doby 120ky. " (Favorit už je předohrab, že)
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 18:25
Re: 4x4 k ničemu
Myslíš ten Favorit, kterým mohli socialističtí občané jezdit jeden rok před sametovou (ne)revolucí >:-[] ??
28. 2. 2016 09:55
Re: 4x4 k ničemu
Na Praděd se nedá uprostřed zimy vyjet na letních. Ono se v podstatě nedá vyjet na Praděd vůbec. (Bez povolení).
28. 2. 2016 09:57
Dálniční spotřeba
Spotřeba dieselového dvoulitru z Radotína do Klatov mě dostala do kolen. Tu cestu jezdím velice často a většinou také reálných 130 (mimochodem, u mě to znamená tacho 134, taková poznámka pro lidi, co rádi sprintmonitor). Můj, jak v nedávné diskuzi prohlašovali Iudex a jiní, užraný turbobenzín to na suchu a zimních kolech dává za 6.6 - 6.9 reálných, v kombíku stejné třídy. Mimo město, na Klatovy, za slabého provozu umí okolo 5.0.
Sakra, to všechny moderní diesely tak žerou? Nebo je to problém tohoto konkrétního motoru? S přihlédnutím k vyššímm (brutálně) pořizovacím nákladům, vyšším servisním nákladům, pojistce a povinnému ručení a "ekologičnosti" zejména ve městech osobně nevidím relavantní důvod...

Aneb ušetřete skoro 200 kolíků, kupte třeba FoFo s 1.5 turbo a majitelům těhle předražených masírek ega (zejména v kontextu našeho trhu) se můžete akorát smát. Nebo s nimi soucítit. A v dlouhym táhlym? Ale no tak ;-)
Rozbalit vlákno
10
28. 2. 2016 10:32
Re: Dálniční spotřeba
Já myslím, že než spotřeba jednoho řidiče je daleko víc vypovídající spotřeba hromady řidičů na tom spritmonitoru. Moderní turbobenzíny moc nežerou, to je pravda, ovšem moderní turbodiesely prostě žerou méně.
[odkaz]
[odkaz]
Pro někoho mohou být dva litry nezajímavý rozdíl, pro někoho naopak, záleží čistě na ročním nájezdu.
28. 2. 2016 10:47
Re: Dálniční spotřeba
Proto se také ptám (řečnická otázka), zda je to problém konkrétního typu motoru. Z vlastní zkušenosti vím že jsou diesely které tu dálnici Praha-Plzeň dají v kombíku C segmentu pod 5.5. Jinými slovy - mě tyto údaje nesmírně překvapily, vůbec by mě tak vysoká spotřeba nenapadla.
A zajímala by mě zkušenost někoho, kdo ten motor má.
Nemohlo se třeba stát, že ta auta nebyla zajetá?

Jinak se domnívám, že pokud posuzuji stejný úsek dálnice jako testeři SM (a podotýkám že mám na něm už desítky jízd), jezdím na něm stejně rychle jako testeři a styl jízdy na dálnici se slybým provozem se moc lišit nemůže (aneb tempomat to jistí), přijde mi srovnání zatraceně relavantní.

O dost relavantnější než spotřeba v prázdné Praze...
28. 2. 2016 11:09
Re: Dálniční spotřeba
Pokud nepojedeš v tandemu, kdy obě auta (benzínové a naftové) pojedou stejným stylem a za stejných podmínek a na konci neodměříš spotřebu dotankováním (jako v testu), tak jsou to jen teoretické úvahy. Čím umírněnější styl jízdy obou aut zvolíš tím bude rozdíl menší, třeba jen litr, čím dynamičtější styl tím rozdíl poroste, při nezákonné střelbě klidně na 3 litry. Průměr 2 litry rozdílu ze spritmonitoru je podle mě hodně blízko realitě, což se nevylučuje s možností, že jeden z deseti řidičů toho dieselu jezdí za 7 a jeden z deseti řidičů toho turbobenzínu jezdí za 5. Jinak si všimni, že jejich kombinovaný průměr 5,6 u 4x2 prakticky na desetinu sedí s tím spritmonitorem, takže jeli evidentně tak nějak jako průměr populace na spritmonitoru, takže mluvit o nezajetém motoru asi nelze.
28. 2. 2016 11:29
Re: Dálniční spotřeba
Na spritmonitoru by mělo být dost aut z Německa, kde přeci jen očekávám vyšší průměrné spotřeby. Klidně mohly být nezajeté, navíc různě (jedno mohlo mít tisícovku, druhé sedm). Předpokládám, že jsou z novinářské flotily a tam auta s většími nájezdy nečekám.
28. 2. 2016 13:09
Re: Dálniční spotřeba
Hodně těchto dieselů jsou v ČR firemní auta a s létáním po dálnicích si s německými moc nezadají. Když vezmu auta v naší firmě, která jezdí právě po D5 do Mnichova a zpět, řekněme tak 1/3 km, další třetinu po Praze a zbytek nějaké rodinné courání kolem Prahy, tak těch 5,5 sedí, někdo jezdí za 5, někdo za 6. Rozdíly bych přičítal daleko víc lehké/těžké noze než počtu najetých km (ano, zajeté auto nějakou desetinku sundá, ale pul litru asi ne) nebo jiným vlivům (gumy, velikost disků etc.). Je fakt, že nájezd aut v testech, nejen těchto, by redakce mohla uvádět, je to jedno číslo a nic to nestojí.
29. 2. 2016 19:12
Re: Dálniční spotřeba
Proto si troufám srovnávat pouze tu dálnici - jeli na tempomat reálných 130 za slabého provozu a protivětru. To se prostě srovnat dá a ne že ne. Oni jeli test na spotřebu a jeli na tempomat. Proto to lze.

V intravilánu na běžné silnici bych si samozřejmě nikdy takto srovnávat netroufl. Ani nemohu, protože tam jestím ani ne 10% svých nájezdů. 45% pak město a 45% dálnice. Proto mě ta dálniční spotřeba tak zajímá.
Mimochodem, nedávno jsem jel do Ústí na Labem a podél Labe, tempomatových 100 km/h, nekolik delších úseků se 70 km/h a jelo to za 4. Ale stačí kopeček a jsme někde jinde. ;-)

PP mám zkontrolovaný a několikrát ověřený a vím, že uvádím reálnou spotřebu. Můj PP nelže.

Kombinovaný proměr je evidentně zkreslený tím pohodovým prjezdem Prahou...
28. 2. 2016 11:23
Re: Dálniční spotřeba
Minimálně se na tom podepíše vítr, který neměli zrovna nejmenší. Tohle byla jedna jízda a ve vyšších rychlostech dělá aerodynamický odpor hodně.
29. 2. 2016 19:02
Re: Dálniční spotřeba
Proto píši že to tam mám najeté. V případě silnějšího protivětru, za sucha a na zimácích 6,9l. Psali že jeli ve slabém provozu a na tempomat a v tu chvíli se prostě srovnávat dá ;-)
28. 2. 2016 11:16
Re: Dálniční spotřeba
To bude trochu těžkou nohou . Reálně jezdím se stejným autem v průměru 5,3l včetně německých dálnic. Tam se sem tam svezu jinak jedu podobně tempomat 140-150kmh .
Asi pár desetinek udělají i nesmyslné zimní pneu 225ky. Zimní mám 205 a spotřeba leto zima je bez rozdílu.
29. 2. 2016 19:00
Re: Dálniční spotřeba
Díky za reálnou zkušenost :yes:
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2016 09:59
a ze to neide...
"Nás však zajímá, kolik váží testované vozy, míříme proto do akreditované zkušebny Dekry. Octavie ve výbavě Style totiž obsahují i řadu příplatků. Čtyřkolka má navíc ve srovnání s předokolkou panoramatickou střechu, nezávislé topení, tažné zařízení, mezipodlahu a elektrické ovládání sedadel a pátých dveří. Samotné vozy s plnou nádrží váží 1375 kg a 1545 kg, provozní hmotnosti po přičtení 75 kg a odečtení 10 % paliva tedy činí 1445 kg a 1615 kg."

Takze pani vazeni..., ked sa to da SM-ku, teda vasej "sesterskej redakcii" ci ako im nadavate, poprosim taketo vazenie aj pri vasich testoch aut !
Vy este ale mozete doplnit udaj max. pripustna hmotnost vozidla a z toho vyratat realne uzitocne zatazenie. Vdaka tomu moze nejeden tatko nejednej rodinky zistit, ze nemoze balit na tu dovolenku tolko kartonov konzerv a piva, lebo by prekrocil max. pripustnu hmotnost a teda nielen riskoval pokutu, ale aj zhorsenie jazdnych vlastnosti svojho auta, nakolko by tato bola nad limitom od vyrobcu.
DAKUJEM(E) !

:-! :yes:
Rozbalit vlákno
3
28. 2. 2016 10:35
Re: a ze to neide...
Taky čumím, dobrej článek, viz můj příspěvek dole.
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2016 10:38
Re: a ze to neide...
akurat som precital tvoj coment.
A aj ten pri tej i8 :-! - ten uz asi hybrida kupovat nebude... :-!
Takze uz si hore, uz si bol v garazi ? ;-)
28. 2. 2016 12:55
Re: a ze to neide...
Máš to tam
28. 2. 2016 10:08
Tachometry škodovek
Je pro redaktory problémem si pořídit přenosnou navigaci a pak v testech uvádět skutečné parametry? Škodovkám fixlují tachometry jak v udávané rychlosti tak v ujeté vzdálenosti. Mimo této vlastnosti škodovek záleží i na "ojetosti" pneu, jejich rozměrech a jejich tlaku.
O počítačích ani nemluvě. Podle mě by také nebyl problém si někdo po cestě převážit testované auto. Škodovky dávají až 100 kg auta zadarmo.
Rozbalit vlákno
2
28. 2. 2016 11:03
Re: Tachometry škodovek
Ano, to je námět na samostatný článek a cejchovanou váhu. Když se platí miliardy za falešné údaje o emisích, proč nevosolit nadváhu? Ale nejde vůbec jen o škodovku. nový Mondeo někdy převáží proti TP i čtvrt tuny a to je děsivý.
28. 2. 2016 11:42
Re: Tachometry škodovek
Ono to je tezke, kdyz se udava vaha u prvni dostupne vybavove verze a u tech vyssich uz ten udaj (nekdy) chybi. Vetsinou se resi udajem od-do kde by mely byt pokryty hmotnosti vsech verzi. Jenze to jsou jen verze bez dalsi doplnkove vybavy, ktera se k nim da jakozto priplatek dokoupit. A kdyz si pak jeste nekdo k takove "plne palbe" jeste dovybavi auto vecmi z katalogu prislusenstvi, neni se cemu divit, ze auto je o ctvrt tuny tezsi (nez prvni udavana hmotnost).
Pokud se navic hmotnost udava bez ridice, mame prekvapeni na svete.
28. 2. 2016 10:35
redakce
Při prvním pohledu jsem si myslel, že jde o další variaci na otřepaná témata 4x4 a navíc Oktávky. Ještě, že jsem se začetl.
Musím říct, že tohle je opravdu perfektní článek, objektivní a profesionální a hlavně docela jakoby jdoucí do hloubky. Zajímavý pro lidi, co auty žijí i pro laika, co přemýšlí jestli předokolku nebo 4x4, protože to manželce říkala kámoška u kafe. Takové chci číst i dál. Např zajímavé grafy z válců, tj. kolik se ztratí výkonu od motoru na kola atd. Samozřejmě, že je víc pohonů 4x4 atd, ale to by musela být knížka.
Opravdu velká pochvala redakci za tento počin. Jaký balzám po nakupování hamburgerů a podobných taškařicích.
Velké bezvýznamné plus od jednoho čtenáře rýpala :yes: :yes: :yes:
.
Rozbalit vlákno
3
28. 2. 2016 10:54
Re: redakce
Pod to se podepisuji :yes:
28. 2. 2016 11:39
Re: redakce
Bohužel jsou tam pořád chyby (jako těch 3,2 kNm, které byly už v minulém článku - to opravdu autor tvrdí, že má diferenciál převod 1:1?) a některé pasáže ve mně minimálně vyvolávají pochyby. A ty mi stačí, protože SM nevěřím. Na poměry SM dobře napsané a chyby dělají i věhlasnější zahraniční redakce.
28. 2. 2016 10:51
Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Možná by šlo zmínit, že ač je čtyřkolka proti dvoukolce trochu tankovitější, je při rozjezdu z místa (a to i do oblouku) vždy rychlejší, právě o ten prokluz kol dvoukolky. A to se počitá při vyjíždění z vedlejší do štrůdlu aut, šinoucích obcí se po hlavní a nedávajích galantně příležitost se zařadit. ;-)
Rozbalit vlákno
7
28. 2. 2016 11:35
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
No těch 6 desetin tě spasí.... Argument jak...... 8-s
28. 2. 2016 12:59
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Souhlas, třeba v Praze na nájezdu z nábřeží na Hlávků most je najíždění se 4x4 nesrovnatelně pohodlnější/bezpečnější/proveditelnější než s dvoukolkou. Stopka, kostky většinu roku oslizlé a zleva plynulý proud vozidel. S dvojkolkou čekání na slušného Pražáka (tedy hodně dlouhé), se čtyřkolkou odpal z 0-50 bez jakýchkoliv problému do mezery kterou auta mají mezi sebou. Když je malý provoz je to ganz egal, v hustém provozu rozdíl docela zásadní.
Avatar - Barrichello
28. 2. 2016 17:03
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Ono stačí místo 4 kolky nemít pod kapotou 50 Kw s fofrklackem, s kterým půlka národa neumí nijak brilatně, ale mít 150 Kw v automatu. Pak se do mezery trefíš taky v pohodě >:D
28. 2. 2016 18:09
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Na tom místě, které popisuji je ti výkon na dvě věci, na zrychlení 0-50 na mokrých a hrbatých kostkách a ještě do zatáčky ti stačí 50kW, ale potřebuješ trakci, 150kW nejsi schopen při rozjezdu na takové povrchu přenést jednou nápravou na silnici.
28. 2. 2016 18:31
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
není problém v tobe, když mas problém se tam rozjet??
me to tam nikdy problematicky neprislo.
a jak to delas, když je před tebou 20 aut s predokolkou, který se tam teda nerozjedou? cekate pospolu do vecera az provoz trochu opadne aby ste mohli vyjet??
28. 2. 2016 20:15
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Nikde nepíši, že tam je problém rozjet se. Rozjede se tam i žák autoškoly, ale jde o rychlost toho rozjezdu, na uklouzaných kostkách se rychle nerozjede s předohrabem ani Ogier, to není o řidiči, ale o autě a jeho trakci.
Do večera ne, ale často se tam docela dlouho čeká i když je před tebou jenom 4 nebo 5 aut. Ve špičce je tam vždycky čekárna jenom proto, že předohraby to tam nedokáží dostatečně "odpálit".
Avatar - Barrichello
29. 2. 2016 09:07
Re: Není všechno o rychlostech nad osmdesátkou...
Kdo se bojí to neodpálí ani s WRC speciálem >:D
28. 2. 2016 10:56
Prekvapeni
Takhle v nedeli po ranu a ejhle ... hodne dobry clanek. Vsechno pekne zmereno (i zvazeno!), prehledne a srozumitelne napsano. Ono to jde!
Osobne jsem ctyrkolku nikdy nepotreboval, zatim jsem se s nahonem jedne napravy dostal vzdy a vsude (ne, kecam, jednou jsem chtel vjet do lesa po nezpevnene ceste, ktera prudce stoupala, auto jsem mel plne nalozene ozralymi kamarady a tam uz predohrab nechtel ... mozna to tak bylo dobre:-))
Nekdo uz to tu psal ... dnes lide potrebuji 4x4 i na nakup v supermarketu za letniho destiku. Ja jsem pred 25 lety se 105kou na protektorech projizdel Krkonose sem a tam celou zimu (a tenkrat jeste obcas nasnezilo!). Prezil jsem to ja i vsichni, kdo se mnou jezdili, auto zadnou ujmu neutrpelo. A Ziguliky jsem si daval k snidani:-)))
Rozbalit vlákno
5
28. 2. 2016 17:16
Re: Prekvapeni
Já kdysi s podobnými auty jezdil do Beskyd a dostat se na kopec bývalo problémem dost často (Armaturka, Ondřejník, Bílý kříž, Pustevny, Prašivá apod. ) Taky jsem to přežil, ale dnešní ježdění se čtyřkolkou je úplně jiné kafe.
28. 2. 2016 18:16
Re: Prekvapeni
Ja nevim, kdyz uz to neslo, daly se retezy a bylo vymalovano. Koncepce vse vzadu delala z te vecne se prehrivajici se plachetnice (ano, nad 100 km/h to bylo "pojezdenicko") idealni vozidlo do horskych podminek. Nesrovnavam komfort jizdy s dnesnimi vozy, samozrejme. Jen jsem toho nazoru, ze na snehu a ledu se da i s predokolkou. Zimni vybava je predpokladem.
28. 2. 2016 18:32
Re: Prekvapeni
Ale jistě, na sněhu se samozřejmě s předokolkou taky dá. A v létě se dá bez klimy, dá se jet 40 kW autem, dá se jet bez rádia nebo navigace, dá se oželet tisíc dalších věcí. Ale proč se trápit když to jde i mnohem komfortněji ?
28. 2. 2016 18:47
Re: Prekvapeni
delas jako bychom my s dvojkolkama byli nejaci nezodpovedni podivini
me se nestalo, ze bych na silnici zustal viset protože bych se zahrabal. když sem zustal viset, tak jen protože ze nas viselo vic, protože vepředu byl kamion nebo nejaka dodavka, co kopec nevyjela. a ver nebo ne, poslusne staly i všechny ctyrkolky a to ze maj nahon na vsechny 4 jim bylo k nicemu.
28. 2. 2016 19:01
Re: Prekvapeni
topten: já toho už asi zažil daleko více, včetně mnoha zahrabání s dvoukolkou a taky několika zahrabání i se čtyřkolkou. A nerozlišoval bych ani "vy" nebo "my", s dvoukolkama taky jezdím celý život a se ctyřkolkou je střídám teprve posledních patnáct let. Ale protože jezdím průběžně se 4x2 i 4x4 tak mám ty rozdíly v přímém přenosu. Nejde jen o vyjetí kopce párkrát za zimu, ještě daleko víc se mi líbí jak umí čtyřkolka uhánět, jak se s ní předjíždí, jak drží stopu. Osobáka dvokolku bych si už nekoupil, 4x4 považuuju za zcela univerzální techniku která funguje když je hezky ale zároveň se nebojí ani hodně těžkých podmínek na silnicích.
Avatar - Aoyagi
28. 2. 2016 11:29
Feh
Jsou to jen další "ku**ítka". Že tolik výrobců nedává ani možnost si k vyšším výbavovým paketům vzít jen 2WD je nechutné.
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2016 11:44
4x4 je super
Pohon všech kol je super věc a pokud člověk snese vyšší spotřebu a cenu není co řešit. Konkrétně koncernový auta s pohonem 4x4 mají výrazně lépe rozloženou hmotnost (díky skoro 100kg na zadní nápravě) a chovají se daleko předvídatelnějc. V zatáčkách jsou daleko stabilnější a na plynu výrazně lépe odolávají nedotáčivosti. O snížených trakčních podmínkách ani nemluvím. Kdo má to věčný prokluzování přední nápravy snášet. Už ten 103kW diesel hrabe kde může.
Oproti zadokolkám je to trochu jiný, protože je s tím větší zábava. Ale tak možná na léto, kdo to má honit po silnici pokaždý když namrzne.
Rozbalit vlákno
12
28. 2. 2016 16:11
Re: 4x4 je super
což jasně potvrdli test průjezdu viď, cože?
28. 2. 2016 16:54
Re: 4x4 je super
Co si přečíst znovu co jsem napsal. V testu jsou auta s jinym podvozkem a navic jinou hmotnosti. Krom toho jde o nejakej pochybnej test ve stylu auto.cz..
28. 2. 2016 17:02
Re: 4x4 je super
no jasne
ctyrkolka ma multilink, zatímco dvojkolka vlecku a i tak dvojkolka s vlečkou vysla lip
a kdo by cekal, ze ctyrkolka bude tezsi nez dvojkolka ...
28. 2. 2016 18:51
Re: 4x4 je super
hlavně kdo by čekal, že Octavia bude koncernové vozidlo.
29. 2. 2016 14:31
Re: 4x4 je super
výsledek = kupujte 4-kolky ale ne od Škodovky - neumí naladit ani motor, ani nápravu :-!
Avatar - Ja Prvni 123
28. 2. 2016 20:31
Re: 4x4 je super
Najednou se test nehodí?
Ale všeobecné nadšení z nadaut je přece přesně o takové testy opřené!

4kolka je vždycky těžší... a vždycky má jiný podvozek... takže ten test je zcela legitimní.
:-p
28. 2. 2016 22:09
Re: 4x4 je super
Ten test má tu chybu, že neukazuje průjezd zatáčkou klidně i za dobrých adhezních podmínek ale s plným plynem. Losí test není ukázkou chování pohonu 4x4.
28. 2. 2016 16:38
Re: 4x4 je super
Četl jste článek? Dle srovnání je v zatáčkách rychlejší (stabilnější) dvoukolka.
28. 2. 2016 17:00
Re: 4x4 je super
Ten test je nesmysl. V realu to tak neni. Nejde jen o losi test ale o prujez zatackou hlavne pod plynem.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 2. 2016 20:28
Re: 4x4 je super
Je mi líto Tvého zklamání... ale je to prostě tak.
Ten článek je překvapivě realistický.
;-)
28. 2. 2016 22:06
Re: 4x4 je super
zklamání? Proč?
Měl jsem po sobě Passaty ve 4kole i obyčejný víckrát za sebou se stejnejma motorizacema (B6 a B7) a vždycky byla 4kola podvozkem úplně jinde. Oktávky jsem mohl porovnat pouze dvojkový.
Vyhejbací test při zachování rychlosti nemůže přeci ukázat žádný výhody/nevýhody Haldexu. Jde o najetí a projetí kolem překážky bez výrazný změny rychlosti, navíc je otázkou, jak se vlastně haldex v týdle situaci chová. Úplně jinak by to dopadlo, kdyby na začátku auta stála a musela by serpentýnu projet za plnýho plynu. Pak by se ukázalo, že auto s haldexem bude daleko rychlejší.
29. 2. 2016 23:12
Re: 4x4 je super
A co tak miesto pridania 100kg vzadu ubrat 100 v predu tym, ze tam nehodis tazky diesel.
A na margo losieho testu. Nedavno bol niekde velky test a lahsie auta ho zvladli lepsie aj ked mali vzadu len jednoduchu napravu. Lebo auto tam vyrazne zaklakne na predok. Takze diesel 4x4 to nikdy nemoze dat ako benzin predokolka.
Ak nejazdis casto na snehu, tak jedina vyhoda su fakt len tie vyjazdy zo zakrut pod plynom.
A to pisem ako dlhodoby majitel poctivej stvorkoly so stredovim diferakom.
28. 2. 2016 11:58
4x2 ci 4x4
Kazdy si koupi co chce a na co ma. Kdyz jsem si koupil prvni auto byla to 110 jezdila dobre na tu dobu. Ted mam predokolku a chceme si koupit nove auto a vim ze to bude SUV 4x4 a jestli to bude mit o 2l. spotrebu vetsi ci mensi neni rozdil. kdyz bych chtel setrit PHM tak bych si koupil elektromobil nebo maloobjemove auto na popojizdky. Vim ze manzelce staci male auto na ty jeji ***cky s automatem. Neresim spotrebu kdyz si koupim auto za 1,8mega a kdyz si nekdo koupi auto za 500tis. a jeste si na nej pujci tak setri kde se da a kazda desetinka je pro nej usetreni. Takze kazdy podle svych moznosti. S lehkou nohou za 8l. s tezkou nohou za 10l. kdyz si zazavodim tak za 12l. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
28. 2. 2016 19:56
Re: 4x2 ci 4x4
tak tak má slova..pokud někdo kupuje auto a řeší jestil budete jezdit za 5 nebo 8 litru...tak by měl zustat u MHD.....člověk co řeší každý litr na spotřebě většinou pak řeší jesli vubec měnit olej v autě nebo ne..
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 12:00
NIC NOVÉHO POD SLUNCEM...
...takovéto výsledky se daly čekat. Kdo to má v hlavě srovnáno tak si koupi 4x4 pro běžný provoz 3x rozmyslí.

Všechno je to o tom, jestli je pro mě nesrovnatelně lepší trakce na sněhu a ledu tak podstatná, abych strpěl negativa, která s sebou haldex přináší...

Spíše by bylo zajímavé ukázat a najít konkrétní limity obou koncepcí na cestách a ukázat čtenářům a laické veřejnosti, kde leží limity pro 4x2 a co ještě se vyjet dá a kde už se naopak bez 4x4 neobejdete... Tohle bude přirozeně pro každý model a pro každé rozložení hmotnosti jiné, ale i tak by to podle mě stálo za to.

Ale jinak jsem rád, že se tu takovýto článek objevil. Nejde sice o nic nového pod sluncem, ale JE OPRAVDU DOBŘE, ŽE TO ZAZNĚLO! A to vč. vyčíslení rozdílů. Ten rozdíl ve spotřebě vidím jako dost zásadní a 4x4 opravdu nedává pro 95% lidí smysl...

Takže :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
28. 2. 2016 14:46
Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM...
Asi bych nezužoval výběr 4x4 jen na auta s haldexem. Systémů je daleko víc a mnohé z nich fungují výrazně lépe
A stejně tak bych nezužoval výhody 4x4 jen na schopnost vyjetí zasněženého kopce. Těch výhod je také mnohem více
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 18:30
Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM...
tak jasně, haldex ber v uvozovkách.

Stejně tak sportovní vozy, terénní vozy a systémy založené na diferenciálech dejme stranou, ty jsou dnes opravdu jen tam, kde někdo opravdu ví, že mu pomůžou v lepší trakci...

Ale v běžným voze je přínos halxexu, tedy "haldexu" pro tebe, pro normálního uživatele jen o tom, jestli vyjedu kopec nebo ne, jestli se mi zlepší trakce ve sněhu/blátě/písku...
28. 2. 2016 18:53
Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM...
Tak já třeba kromě tebou vyjmenovaných přínosů poznám například i lepší držení stopy ve vyjetých kolejích, držení směru v kalužích, nekompromisní rozjezdy na mokru i na suchu (když je potřeba rychle vypálit), menší citlivost na boční vítr. A Na tom sněhu to není jen o trakci a akceleraci, ale taky o lepší stabilitě a občas i lepšímu brzdění. Ovšem jezdím s fulltime. Haldex apod. je v tomhle jen na půli cesty
29. 2. 2016 23:17
Re: NIC NOVÉHO POD SLUNCEM...
Nikdy som si nevsimol, ze by mi stvorkolka pomohla s bocnym vetrom a uz vobec som si nevsimol, ze by mi pohla lepsie brzdit. Kedze krizove brzdenie je vzdy s vyslapnutou spojkou.
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 12:06
Proč?
není fotka +300kg v červené 4x4? [odkaz]

V textu je popsáno, že tak nezaklekává, foto ale chybí, docela škoda ;-\ A kde je příčina? Copak má víceprvek tužší (nebo kratší) pružiny?

A jen tak mi to nedá, tohle bylo +300kg, jenže užitná hmotnost Octavie je nějakých cca 570 kg, tak nějak nevím jak to ti soudruzi s tím zatížením mysleli... Dřít vejfukem po zemi asi nebude úplný ideál >:-[] 8-s
Rozbalit vlákno
4
28. 2. 2016 15:03
Re: Proč?
Sice jsem to v článku přehlíd, ale v praxi jsem to už taky viděl u dvou jinak stejných Passatů. Jeden 4x2 s vlečkou, druhý 4x4 multilink, oba podobně naložené, vlečená náprava se plazila po zemi, multilink byl o poznání výše
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2016 15:06
Re: Proč?
Pasik s vleckou ? :-O To bol aky stary ? 8-s
28. 2. 2016 14:02
Co se vlastně porovnává ?
V úvodu se tvrdí, že obě verze si navzájem odpovídají. Kousek dál se ale dovídáme, že čtyřkolka má kromě pohonu druhé nápravy navíc ještě 65 kg těžkou dodatečnou výbavu. A motory přestože by měly být stejné, vykazují na brzdě dost odlišné parametry....

Už z těchto rozdílů je jasné, že auta se zdaleka neliši jen počtem poháněných kol. Všechny změřené hodnoty, hlavně akcelerace na suchu a spotřeby je nutno proto porovnávat s velkým nadhledem.

A co mi nejvíc v testu chybí je porovnání v reálném zimním provozu. Ne pouze zkouška rozjezdu a akcelerace z nuly na 10kmh, ale hlavně srovnání schopností při normální jízdě. Tedy například snadnost předjíždění, držení stopy při projíždění pásů nahrnutého sněhu, akcelerace v zatáčkách, stabilita ve větší rychlosti apod. I když se jedná spíš o subjektivní hodnocení, podle mého názoru tyto prvky mnohem víc reflektují podmínky normálního provozu a rozdíly mezi 4x4 a 4x2 v nich vyniknou daleko více a častěji, než při zdolávání prudkého výjezdu dvakrát za zimu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2016 18:34
Re: Co se vlastně porovnává ?
65 kg nehraje až takovou roli, když ten rozdíl je 170 kg ... Nicméně když už zjistili, že ve 4x4 je navrch výbava za 65 kg, tak přeci nebyl zas takový problém hodit pytel cementu a 2 balení hanácké kyselky do té 4x2 na dorovnání hmotnosti. To mi přijde jako škoda že neudělali.
29. 2. 2016 23:26
Re: Co se vlastně porovnává ?
Ten posledny odstavec sice sedi, ale veci tykajuce sa bezpecnosti ako stabilita prejazdu snehove pasu vie dost dobre poriesit stabilizacny system. Rozdiel je v tom, ze pri 4x4 elektronika nemusi tolko zasahovat. Ale pre vodica je vysledok podobny. Dynamicke aspekty uz elektronika neporiesi, ale to vela ludi ani nepotrebuje.
28. 2. 2016 15:41
vyhybaci manevr
me by zajímalo porovnani vyhybaciho manevru v klasickym kombiku a SUV.
jestli to, cemu se s klasikou ještě vyhnu, se vyhnu i s SUV, nebo s SUV koncim nevyhnutelne na strome nebo v protijedouci tatre
Rozbalit vlákno
3
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2016 15:49
Re: vyhybaci manevr
ked si si dokazal nastudovat vsetky tie litanie okolo CO2 a NOx, urcite ti nebude problem vygooglit vysledky losich testov zoradene v tabulke za peknych par rokov.
Ja niesom google-majster, ale videl som tu tabulku davnejsie a je pravda, ze niektore stare auta tam maju aj na dnesnu dobu velmi pekne vysledky ( Citroen Xantia Activa - ano, vsetci vidite dobre - JA davam za priklad Citroen >:-[] )
Prekvapilo ma tam Q5 / Macan - pri Porsche by clovek cakal lepsi vysledok a ona ta Q5 bola lepsia a s Macanom tak dokonca mali nieco proti... :-!
Ved pohladaj... ;-)
28. 2. 2016 16:16
Re: vyhybaci manevr
vono by to chtelo primy porovnani a takovy sem nikde nevidel
jestliže jsou takovy rozdily mezi stejnejma autama jen s rozdílem 4/2kolka, pricemz 4 kolka s viceprvkem je horsi tak jak na tom bude odpovídající SUV s vyrazne vyssim tezistem??
Avatar - Ja Prvni 123
28. 2. 2016 20:26
Re: vyhybaci manevr
Nepochybně ještě hůř, to asi není opravdová otázka... dokonce i sami výrobci hovoří o "pocitu bezpečnosti".
A i ten přichází jen s vyšším posazem. Takže se sice hůř řídí, ale líp je na to vidět. A při střetu se zatím "statisticky četnějším" autě na silnici je na straně SUV i výhoda geometrie rozložení sil při nárazu.
V situaci "strom" nebo "Tatra" to pochopitelně neplatí... a zůstávají jen nevýhody.
28. 2. 2016 19:54
Inteligence v redakci
Prosím kdy mi odpovídte na dotaz,že v okamžiku kdy testujete,či píšete o Škoda autu,tak může být článek i na 5-8 skrolování myší stránek...když je test na jakékoliv jiné auto,tak je to rozdělené na klikací části...

Není vám to trochu trapné?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
28. 2. 2016 20:20
Ano, taky mě stálo trochu přemáhání přečíst další článek...
A vyplývají z něho dvě základní věci:

1. Škodovka lže úplně ve všem... ani jeden údaj neodpovídá skutečnosti - a překvapivě vždy ve prospěch škodovky

2. 4x4 přináší objektivní podstatnou výhodu v jediné situaci - při rozjezdu na ledě ve stoupání s 300kg zatížení... a i tehdy to dvoukolka zvládne, jen při naprosto nesmyslném způsobu rozjezdu ji trvá dlouho, než elektronika odfiltruje chování trotla za volantem.

Nepochybuji, že to nebyl skutečně trotl... jen takového "simuloval". Kdo se na ledě rozjíždí tak, že rozotočí motor... a pak pustí spojku? Teda kromě blondýny...
Rozbalit vlákno
1
29. 2. 2016 06:15
Re: Ano, taky mě stálo trochu přemáhání přečíst další článek
Těch objektivních výhod čtyřkolek existuje mnohem více, akorát že nebyly testovány
29. 2. 2016 14:19
Že Škodovka neumí naladit motor se 4x4 je mi jedno....
co se týče koncepce, mám rád silnější auta a svižnější jízdu ... i když tady není sníh, tak mokro je dost často, a TEN KLID bez zásahů ESP mi za 4-kolku bude vždycky stát.
Není většího kazišuka než předohrab mimo suchý asfalt :-!
Rozbalit vlákno
0