Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bugatti Chiron: 1.500 koní, 420 km/h, 500 kusů

78 komentářů

Avatar - CoureSportivo
CoureSportivo
Som zvedaví na hmotnosť >😁 V čiernej vyzerá ok. ale v bledej :no: Celkovo asi lepšie ako Veyron. Mimochodom tie predne svetla vyzerajú ako z Alfy SZ
Avatar - xjara
xjara
Takze tu mame auto se stejnym zakladem jako predchudce, ktere ma o malinko vylepsene parametry, nejede o moc rychleji a vyrobi ho o 200 kusu vice i presto, ze tech minulych 300 se prodavalo 10 let?
Avatar - Czerwik
Czerwik
a za dvojnásobnú cenu >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z Veyronu dělá tento model totální vykopávku. Jistě, technicky je Veyron špičkovým dílem své doby, jenže co ten design, který nikdy nebyl krásný v tom měřítku, jako technické možnosti automobilu...

Chiron možná posouvá metu opět o kousek dál, možná právě tohle zajímá jejich majitele nejvíc, kdo ví... Já ale vidím nejpodstatnější posun v tom, že tohle už není Ostapčuková mezi 4 koly, ale navýsost pohledná Kurnikovová...

Vzhled je prostě fenomenální. Fenomenálně krásný, fenomenálně originální, fenomenálně luxusní. Těžko uvěřit, že tohle vyplodil koncern VAG :-!
Anonym
že bude o hodně, hodně rychlejší. Nevěřil jsem tomu, vzhledem k tomu, jak je složité v těchto rychlostech urvat každý kmh. Ale stejně jsem čekal víc než 420...
Bohužel se takhle časem najdou no name sporťáky - sotva fungující slepence bez výbavy, ovladatelnosti a bezpečnostních prvků, které toto dokonalé a všestranně propracované dílo porazí v maximálce těsně před tím, než se rozpadnou na trsátka. Ale budou to roztrubovat do světa.

Vivat Bugatti!!!
PinkHead
Maximalna rychlost nieje všetko >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tak neviem ci napriklad pana Koenigsegga chces davat na suflikanta... :-!
Proste ono to fakt v dnesnej dobe PC nieje problem namodelovat nejaky aerodynamicky optimalny tvar kasne, picnut do neho 1500+ PS motor, sprevodovat to do rychla a Chiron v maximalke porazit. Kolko vydrzia gumy tu Vmax, kym e😜loduju, je druha vec. Preto pre tieto ucely vyvyjal pre Veron gumy specialne Michelin, tipujem ze tu tiez.
Ale mozne to proste je.
Ze budu menej luxusne, nebudu 4x4 a zaostanu teda v discipline cca 0-160...?
A ze nemaju taku historiu ?
Vela ludi historia nezaujima a zaujimaju ich len cisla v prospektoch a cenovka. No a kedze tie "no name-y" budu lacnejsie, tak sa aj tych par preda.

Ved prejdu nejake mesiace a prijdu prve porovnavacky, potom uvidime ako je to naozaj.

Tu som sa nedocital uplne detaily ( co ma pri Tomasovi prekvapuje ) ale na konkurencnom webe uz napisali aj hmotnost... Neviem ci je to "leergewicht, alebo EU gewicht" ale je to BRUTAL !!!!!!! 😒br />
1995 KG !!!!!!

Teda vraj o 155 kg VIAC ako Veyron !!!! :-! :-! :-! :-!
Anonym
a jéje, tak to možná nasaju asi spíš Huayru >😒]
Avatar - 4hill
4hill
Regeru. 0~400
Anonym
BTW Rosemeyer jezdil rychlejc už před válkou.
A právě z prototypu, který nesl jeho jméno vzniklo R8...ale to jistě víš >😒]

Furt se sakra nemůžu dohrabat na to místo mezi Frankfurtem a Darmstadtem. Vždycky se chystám a nějak to nevyjde. 😒 Aspoň mám modely těch rekordwagenů a dobové tiskoviny. Byl to bůh, největší rival Caraccioly... Proto cítím historii i v R8. Geniální.
Avatar - Ham.
Ham.
No když minulá verze SS s 1200hp jela 431, ale ve standardu měla omezovač na 415 km/h, tak tady to asi bude podobné, pravděpodobně omezovač aby to vydržely gumy a bez něj na nějakých spešl spešl gumách, které se použijí jenom jednu rekordní jízdu a vyhodí to rozbalí k těm 450.
Anonym
Jenomže to pak nebude "street legal". Ale vím, jak to myslíte.
A nejhorší jsou vždycky ty počítačové obrázky: Projekt nového supersportu, 3000, co 5000koní, Vmax 500+ bla bal, hned jak seženem investora, jdeme na to atd. Kolik toho už bylo...keců

Díky zázemí koncernu (který tolik lidí tak sejří) mohlo vzniknout tohle, skutečné a funkční auto 😄
Avatar - Ham.
Ham.
U toho SS to jako street legal uznali, protože uznali, že omezovač je tam jen kvůli bezpečnosti. Tady to bude to samé.
Anonym
Aha, tak snad to vyjde aspoň 450! Uvidíme. Ale nerad bych, aby trhnuli Caracciolu. Rekord starej skoro 80let bych nechal z úcty navěky, stejně jako Stefanovo kolo na Ringu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zřejmě ano, podobně jako dobách Veyronu, jenže stejně jako v jeho případě nebude jen tak někdo schopný takový stroj i sériově vyrábět, což je podmínkou k uznání rekordu.
Nonsens
si nejaký rozpoltený, vieš, že každý km v tomto leveli je zlatý a 20 sa ti zdá málo.
IcePickLodger
...fakt krasne auto! :yes:
Avatar - Emel
Emel
On Veyron naživo... překvapí. To auto je hodně kompaktní, na fotkách vypadá jako otesánek, ale v reálu není. Neříkám že se mi vyloženě líbí, jistě nemá eleganci McLarenu F1 ani třeba F458, ale má něco do sebe.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A já bych i řekl, že se mi Veyron líbí. Právě proto, že je jiný než všechny ostatní supersporty.
_MT_
Má pod 4,5 metru. Je kratší než dnešní 911. Když jsem kdysi koukal na technické údaje, tak mě to také překvapilo. Na fotkách klame, pokud nemáš s čím jeho velikost porovnat.
Mino21
Mně to zas přijde naopak, tohle se mi vůbec nelíbí, naopak Veyron mi přišel perfektní. Za mě obrovské zklamání 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Při pohledu na Chiron mám pocit, jakoby přijel z nějakého futuristického sci-fi. Natolik je úchvatný a ohromující, ať už se bavíme o číslech, technice, designu, interiéru, ceně...No a pro smrtelníka jako já taky tím sci-fi zůstane, vždyť jsem vlastně dosud neměl čest potkat ani jeho předchůdce...Ale strašně rád bych se v této ukázce hranic současného automobilového průmyslu alespoň jednou jedinkrát projel. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bude zniet blaznivo a asi to ( takmer ) nikto nepochopi ale ovela viac sa mi paci nieco ako lambo huracan alebo mclaren 650S ( proste nieco co je podstatne lahsie a celkovo menej extremne ) ..... ale ano chapem ze chiron je fantasticky... a plne si to uvedomujem.... :yes:
3302
Proč tam tolik lžou? Vždyť Chiron nebude nejrychlejší auto planety. Možná bude mít nejvyšší počet koní, ale nejvyšší rychlost vyvinulo Hennessey Venom GT (432 km/h) a Chiron má prej mít "jen" 420 km/h. Ale jinak je to nádherné auto a rozhodně lepší a hezčí než jeho nabubřelý a ošklivý bratr Veyron.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ten hennessey som uz omrkol skor.. tam vyrobili len par kusov tusim a ani neviem ci sa dnes uz vobec este vyraba... chcelo by to aktualnejsie info co je s nim dnes ... ale popravde som cakal ze chiron bude rychlejsi ... vzhladom k tomu kolko ma koni a ako bol na tom jeho predchodca veyron je to vcelku mozno aj mierne sklamanie .... ale uprimne.... komu a na co takyto extrem uz...

taky "bezny" huracan bude daleko pouzitelnejsi ... sikovnejsi... a lepsi na vsetko ... navyse aj daleko lepsie vyzera .. za mna teda radsej slabsie a lacnejsie lambo :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Venom ale nebyl uznán Guinessovy knihy rekordů, nejde o sériově vyráběný vůz.
Avatar - Ham.
Ham.
A zajel tu rychlost jenom v jednom směru, uznání rekordu vyžaduje druhou jízdu v protisměrů a teprve průměr se bere jako kandidát na zápis.
Xawier
...luxusní těžkotonážní automobil od Bugatti. Pro movité sběratele jistě dobrá investice :yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Veyron byl v době svého představení mimořádné zjevení deklasující veškerou ostatní automobilovou produkci. Tady to nějak nevidím. Kde jsou nějaké konkurenci deklasující technologie? Opět jen obyčejný šestnáctiválec se čtyřmi turby a DSG? Jinak nic? Žádné hyperhybridní technologie? Na rok 2016 nic moc. Stejně tak se čekal atak (pravda jen teoretický a na uzavřené dráze) 450 km/h. Jen 420? Vždyť to jel James May Veyronem už před mnoha lety. No a ten design? Přijde mi, že vypadá jakoby moc americky a vypadat americky znamená vypadat levně. Chválím ale ten retroblouk oblouk (o který ovšem otevřená verze jaksi přijde (bude-li vůbec)) a i integrace podkovy chladiče se docela povedla. Ovšem ta přední světla? Jako z nějakého ponycaru, to už byla lepší ta kabaňova "ze Superbu"... Kdybych byl člověk, byl bych zklamán....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono ked zvazis fakt ze mclaren 650S so 650konmi da maximalku 333km za hodinu.... tak tych 420km za hodinu s neskutocnymi 1500 konmi nevyznieva od chirona zrovna az tak zazracne ze jo .... lenze to monstrum ma 2 tony.... pride mi ze chiron je moc tazky a az moc siroky ( aerodynamicky odpor tej celnej plochy auta uz tiez uraduje )... ono chiron je este o 4cm sirsi ako zu tiez dost extremny veyron .. ale na promenadu po dubaji to postaci .. verim ze v tomto uspeje na vybornu 😉

inak z hladiska dizajnu sa mi veyron pacil viac... mal v sebe nieco carovne co uz u tohto chironu necitim.....ale je to individualne
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Při absenci elektromotorů a baterií je hmotnost 1995 kg koncernová ostuda (asi se šetřilo na materiálech, aby při prodejní ceně 65mil zbylo i něco zisku a ne 200 mil ztráty jako minule) a šířka 2038 mm je přímo bláznivá - nejen že je to nepraktické, ale už to ani moc dobře nevypadá...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim... je to placate a az prehnane uz roztahane do sirky ... je to vcelku neforemna placka..... pritom ked si pozries veyron.... bol pohladnejsi.... celkovo elegantnejsi... tvarovo vyvazenejsi ... aj ked tiez to nebol ziaden zazrak samozrejme... ale voci chironu este vyzeral ako auto...
_MT_
Do hmotnosti se hodně promítá výkon. Pozdější výkonnější Veyrony byly také citelně těžší než ten základní. Bát se nemusíš, je v něm víc titanu i kompozitů než ve Veyronu. Také v něm bude víc stříbra atp. Doufám, že pořádně zapracovali na chlazení. I když... benzín ti stejně vydrží jen na několik minut. 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Topper, uz nebluzni prosim ta a chod spať.

Previezol by som ta 200 a grcal by si, 250 a musel by si sa ist prezliect, 300 a musel by som ta zaviezt rovno na pohotovost, nech ta napoja na kyslik... >😒]

Kasli na to, prosiiiiim, ta. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
siel som v nemecku cez 190 na lanceri.. ale tachac vzdy ukazuje viac ako real... napriek tomu ale negrcal som ... vcelku som si to uzival.... vlastne docela nuda

ale 6km zjazd po lese 40-50tkou z jahodnej na bankov... to uz je ina sleha... 😉 ... tam uz netrenovanemu cloveku moze prist nevolno ... ale ja som uz trenovany ... skus si to dakedy ... 40tkou dole kopcom 2m sirokou lesnou cestou na horskom biku s prevysenim niekolko stoviek metrov ... je to pre organizmus daleko vacsia zataz ako 200 v aute na dialnici .. o koncentracii uz ani nehovorim ... a negrcal som ani na centrifuge na kolotoci co je tiez pekna somarinka .... ale zdravy a trenovany clovek nemoze mat ani s tymto ziadny problem ... skaces do nespravneho... ja som na taketo veci dobre trenovany... a vsadim sa ze mam daleko lepsiu fyzicku kondicku ako ty .... verim tomu 😉 .. ak si myslis ze som fyzicky nejaka padavka .. ukrutne sa mylis .. ved dakedy mozno prides na vychod tak podebatime .. a ukazem ti aj moju horsku masinku a uvidis ze nesrandujem 😉 ... tak ok idem uz spat... dobru
Chlapce moj zlaty.... fyziku si v skole vynechal?

"Previezol by som ta 200 a grcal by si, 250...."

Ked sedis v aute, ktore ide konstantnou rychlostou 250 km, tak sedis v pokoji a nehybes sa, pretoze voci autu mas rychlost 0. Presne ako ked sedis vo vlaku, ktory ide 320 km/h, alebo v lietadle, ktore ma ground speed 900 km/h.

Vzhladom na svoje prostredie si v pokoji a pravdepodobnost grcania je rovnaka, ako ked sedis v kresle v obyvacke.

Smerove zrychlenie a pretazenie je ina vec, ale svojich 250 asi nepojdes v zakrute.

Mimochodom, skus si nastudovat, preco ovela viac ludi trpi na velkej lodi ako na malom clne.

Vzhladom na tvoju viac ako chatrnu fyziku si navyse dovolim spochybit, ze si schopny jazdit tak, aby sa ktokolvek, s vynimkou ludi s motion sickness, pri tvojom soferovani pogrcali.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
takze teba by som povozil po nejakom zavodnom okruhu, aby si sa dogrcal a ak by to nestacilo, asi by som ti aj dal jedno vychovne zaucho, "chlapče". :-!
Jedna vec je teoreticka fyzika, druha prakticke skusenosti.
No a tie pri autach ake som mal a jazdny styl, aky som preferoval, mam asi o dost väcsie, ako clovek, ktory sa tu snazi len moralizovat a jazdi hybridnym Aurisom. :-!
Tvoja vec, tvoj boj.
Ja som napisal, co som napisal, lebo mi prislo absurdne, ked chalan, ktory ma problemy rozlisit low-cost od premie a pochopit na co je dobrych co i len 200 kW a povedzme 500 Nm sa tu rozplyva o veciach, ktore su mimo jeho chapanie.
_MT_
Na těch 420 je omezovač pro dobro budoucích majitelů. 😄 Při případném pokusu o rekord omezovač zajisté vypnou.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak to je otázka. Na kolika má omezovač Veyron? Na 375 km/h? A prezentovali při představení Veyronu někdy někde toto číslo? Myslím, že ne. Bylo uváděno 407 pro základní model a 415 pro SS...
Pokud by byl omezovač na 420ti (a James May s tím dá 460), tak OK!
_MT_
V takových rychlostech pneumatiky moc dlouho nevydrží. A je dost dobře možné, že má dost síly na to, aby dosáhl rychlostí, ve kterých spolehlivě e😜lodují. Nemluvě o tom, že je tu faktorem cena pneumatik. Pravděpodobně se nebudeš pokaždé snažit zajet rychlostní rekord. Ani ty základní nebudou levné. A ty potřebné pro rekord nemusí být ještě připravené. PS: Zapomněl jsem dodat, že u těch standardních je důležitá životnost. Nikdo nechce přezouvat každých tisíc kilometrů běžné jízdy.
Arese
Chiron je vlastně "jen" velkou technickou i designovou inovací svého předchůdce, kterého ovšem vzhledově výrazně překonává.
P.S. Co by tomu asi řekl pan Chiron, kdyby zjistil, že po něm pojmenovali novodobou Bugattku? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Tenhle výtvor je prostě zhmotněním automobilového snu, představuje to nejlepší ze všeho, co v zatímní historii automobilismu definovalo auto, design naprosto dokonale spojující retroodkazy s aerodynamickými tvary supersportu jednadvacátého století, vypiplaná, a na hranu možností dotažená, technika založená na spalovacím motoru, opulence, luxus.
Stojím v předklonu a v rukách žmoulám svou hučku. 😄 :yes: :yes:
Avatar - TeeJay
TeeJay
Te to zvláštní, ale v tomto případě s tebou musím souhlasit. Možná bych nevolil až tak suchý a objektivní popis naprosto nad věcí a dopřál bych si něco fanatičtějších a zaslepenějších výrazových prostředků, ale v hrubých rysech jsme zajedno. Jak mě neoslovil Veyron, tohle je velká paráda.
sypačov
ten tachac az na 500 je zajimavej D

mista na rohliky do prace tam je dost

kolik ma asi spotrebu pri -5,5 stupne za studena? kdyz 2.7 ma 15-25l chtel bych vedet D

proc klicky nemaji displey s moznostmi nechapu kdyz neco takoveho planuje nebo ma bmw

jinak jsem zklaman ze furt je takove jako veyron tluste, uz spojit dva motory u veyronu byla blbost a v koenigseggu to vedeli ze staci v8 s turby...

zajimalo by me jake to je takovou jachtou jet po okreskach D
Avatar - trapid
trapid
Tak nějak jsem se usmíval při čtení článku kde za uvedenými čtyřmi turby byl vykřičník.
Motor má neskutečných 8 litrů objemu, 16 válců a 4 turba. Hmm... .
A co z toho Veyron před kolika léty neměl???

Jinak auto samozřejmě krásné a opět jej beru jako novou automobilovou metu.
Pouze už si z jeho parametrů nikdo nesedne na zadek, jak se to stávalo u Veyronu.
kexxik
souhlas. Všechno špatně...
stejná technika, načipovanej motor a facelift kastle. To je celý.
Vyssi vykon z upraveneho 'osvedceneho' motora a vyssia rychlost. No naozaj prekvapenie.

Ziadne nove technologie, ziadne prelomove inovacie a zrychlenie na urovni Nissanu GT-R.

Chiron je v podstate viac forma investicie ako auto, takze jeho technologicka priemernost az tak vadit nebude.

Ale na stroj, ktory jeho tvorcovia stavaju do pozicie najlepsieho z najlepsich, je to zalostne malo. Automobilovu techniku to neposuva ani o milimeter vpred.

Pritom stacilo zajst do dielne Porsche.
ales5
Ty seš klasickej GTR fanboy >😁
Nie som. Akurat viem, kde hladat pokrok a kde nie. Toto auto bolo uz vcera technologicky za zenitom a neponuka nic prelomove.
Avatar - trapid
trapid
Přemýšlel jsem nad zrychlením 0-100 za 2,5s. To už měl Veyron a tak si člověk říká, proč to s větším výkonem není lepší?
Nemůže, jelikož se dostáváme k limitu přilnavosti pneu a možnosti větší výkon přenést.
Pomohly by pouze výrazně lepivější pneu či jiná podobná úprava, ale to už se dostáváme do sféry ostrých závodních vozů což Chiron není a ani to od něj nikdo nečeká.
Větší výkon se tak naplno projeví až ve vyšších rychlostech, kde s přehledem deklasuje ostatní.
" ale to už se dostáváme do sféry ostrých závodních vozů což Chiron není a ani to od něj nikdo nečeká."

Ak si nastavis kriteria tak, aby si mohol latku podliezt, tak ano, od Chironu naozaj len tazko mozno cakat viac 😉

Taketo auto ma posuvat hranice mozneho.
Avatar - trapid
trapid
Hranice možného, ale (a teď pozor) mezi supersporty. Je třeba odlišovat závodní speciál od supersportu.
Shodnem se asi na tom, že Chiron je jeden z top supersportů. I tak ho ale v žádném případě nejde srovnat s top závodním vozem - F1.
To je prostě nemožné.

A fyzikální zákony s víceméně konfekční technikou (byť na špičkové úrovni) prostě neošidíš.
Takže pokud budeš chtít stovku třeba za 1,9 s tak už potřebuješ závodní (racing) techniku.

Chiron laťku posouvá svým způsobem - řekněme novodobým Bugatti způsobem. Tedy suverénním zrychlením díky obrovskému výkonu a opulentním luxusem. V těchto ohledech je nedostižnou jedničkou.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Pocas mojho testovania pre jeden tym, ktory zavodil v kategorii GT3, som videl simulacie na PC, kde sa dalo nasimulovat na zaklade vstupnych parametrov
( vykon/priebeh, toc.moment/priebeh, prevodovka-odstupnovanie-doba trvania preradenia, hmotnost vozidla, koef. aerod. odporu a celna plocha / pre vyssie rychlosti potrebne /, pohanana/e naprava/y - druh pohonu a typy diferencialu/ov, typ pneumatik - dezen, koef.trenia, tlak... a dalsich paramaetrov )
lubovolne zrychlenie nejakeho auta.
Tiez ma zaujimalo, ze ci je mozne dostat sa so seriovou technikou ku 2 sekundam z 0-100 km.h-1. A ano, je to mozne😒br /> Mnou simulovane auto malo sekvencnu 7° prevodovku, pohon 4x4 vdaka TorsenuC a zadny samosvorny diferencial, hmotnost cca 800 kg, vykon cca 600 PS a 700Nm a vysokovykonne seriove letne pneumatiky (p 245/40 R18,z 275/35 R18 )- nie semislicky...
Proste taky "ultra-sport" 😄
Toto vsetko ma zaujimalo pred vyse 15 rokmi, takze parametre pneumatik by dnes mohli byt aj lepsie a tym aj cas.
Vtedy mi to podla odstupnovania prevodovky ukazovalo medzi 2,0 a 2,2 sekundy. 😉
Zastrel ma, ale nepoviem ti nazov toho programu ( nespomeniem si ) a z lojality k tym panom, pre ktorych som mohol vtedy testovat, ani nazov toho tymu. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Speciální gumy konstruované na 420 km/h určitě nejsou optimální gumy pro drag race, naopak gumy který by umožnily 0-100 za 2 sec. nejspíš v 350 budou dělat už velké problémy, tady musí zvítězit bezpečnost při těch 420. Když nic jiného, tak jestli mě paměť neklame tak u Veyronu SS se gumy šťouchají přes 3 atm.
Avatar - trapid
trapid
Nezmiňoval jsem to, ale vycházím z praxe (ne teorie), akorát na to jdu opačně 😄 .
Vycházím z toho co si pamatuji a teď jsem si to znovu ověřoval.

Z čeho? Z časů zpomalení 100-0 km/h. Určitě budete souhlasit s tím, že pokud se nejedná o "šunku", ale o standardní kvalitní auto dnešní produkce, tak při panickém brzdění se využívá přilnavost všech kol v nejvyšší možné míře.

No a po shlédnutí různých grafů při odečtu čistých časů brzdění se dostanu v průměru vždy na čas 2,6-2,7s. To u vozů Superb 2,0 TSI, Ford Mondeo a VW Passat poslední generace. Nejsou to sice supersporty, ale pro toto srovnání (max. přilnavost všech kol na suchém asfaltu a tedy hranice možností) je to plně dostačující.
Supersporty jsou schopny se dostat na lepší hodnoty (o několik desetin sec.), ale už za pomoci lepivějších pneu, s aerodynamickou brzdou a díky určité velikosti přítlaku ve vyšší rychlosti a tak zvýšení přilnavosti.
Pro větší zrychlení z nuly je však použitelná pouze první podmínka.

Mám ten dojem, že zatím o nejlepším zrychlení jsem slyšel u rallyecrossových speciálů což jsou vlastně pokračovatelé legendární skupiny B a tam se hovořilo o časech kolem rovných 2 sec. - samo, že za pomoci slicků.

Pak už jsou jen dragstery, kde se dostanou na stovku pod 1 sec, ale to je technika "z jiné planety".
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tiez zaujimavy pristup 😄
Malinko ti to ale pokryvkava podla mna😒br /> Prve milisekundy asi nebudes mat plny brzdny tlak a tym padom sa za tu dobu nedostanes na max. schopnosti pneumatik.
Nehovoriac o tom, ze akych pneumatik - 225, 245mm sirokych ?
Pricom zadne prenasaju o dost mensiu brzdnu silu na vozovku ako predne... 😉

U poriadneho supersportu s AWD je tam ich namahanie defakto rovnomerne a od prvej milisekundy od zopnutia spojky / HDM ( ak je nejaky sportiak s HDM-kom, tak sa hadam hned uzamyka )

A tie gumy su "trosku" sirsie a asi aj maju zmes trosku inac koncipovanu, ako bezne auta C, D segmentu...

Plus, ako _MT_ poznamenal ten "detail" o zivotnosti a cene prevodovky a jej namahani pri tych race-startoch... V momente zaciatku zaberu prvych zubov o seba - to su strasne muky, co to zelezo musi zazit a prezit, hlavne pri 2 tonovom kolose... :-!
a x-krat a opakovane... 😐
Avatar - trapid
trapid
S tím se počítalo. Ty časy brždění jsou pochopitelně čisté - bez reakční doby a bez náběhu.
Těch grafů jde najít víc a je na nich brždění 180-0, přičemž když beru střed, tak je křivka rovnoměrná - tzn. zpomalení na hranici možného (adheze).
Šířka pneumatik teoreticky nemá vliv a v případě zrychlení nebo brždění nemá vliv ani zatížení náprav - o co víc je odlehčená zadní náprava, o to víc je přední zatížena a naopak - pokud to nedojde do stavu jako u motocyklu, že hrozí převrácení (vysoké těžiště).

U širších pneu je hmotnost rozložena na větší ploše = menší přítlak. Menší přítlak je zase kompenzován větší plochou, takže nula od nuly pojde jak se říká.

Zajímavá debata - oživují se mi 20 let staré vzpomínky na automobilní průmku 😄 .
_MT_
To je však zjednodušená teorie. Reálná pneumatika není ideální. Což určitě víš, pokud jsi to studoval. Já jen před lety četl nějaká skripta pro soudní znalce.
Avatar - trapid
trapid
Samozřejmě je to zjednodušené.
Ovšem rozdíl mezi gumou supersportu a vyšší střední (nebavme se o tvrdých eko a podobných srač.kách) bude ve zrychlení nebo zpomalení tak do 0,2 sec. Větší uděláš jen se slicky, ale to už není "série".
_MT_
Narážel jsem na to, že sice s rostoucí zátěží dokáže pneumatika přenést větší sílu, ale ten vztah není ve skutečnosti lineární. Dle téhle zjednodušené teorie brzdná dráha (z hlediska pneumatik) nezáleží na hmotnosti vozu, ale prakticky ano. Jednoduše řečeno, přetížená pneumatika funguje hůř.
Redmex
Pri zrychleni by si mal mat vyhodu rovnomernejsieho rozdelenia hmotnosti oproti brzdeniu. Aj ked to bude samozrejme zavisiet od rozdelenia hmotnosti v samotnom aute.

Inak aby islo o co najlepsie casy zrychlenia, tak potrebujes generovat extra pritlak a to pri pokuse 0 - 100 neide pasivne nejakymi kridlami / Venturiho kanalmi pod autom. Jedine co ma napada je vyuzitie ground efektu a vykonnych ventilatorov. Niekedy v 70. (mozno este aj 80. roky) rokoch sa to aj testovalo pre rozne placky, ale bolo to zakazane skor ako to mohli uviest od praxe. Ich cielom vsak bolo ziskat pritlak v pomalych zakrutach.

Co som cital, tak hranica zrychlenia u "bezneho" auta lezi niekde okolo 2 - 2.2 sekundy. Viac neprenesu pneumatiky a nic okrem zavodnych formul / placiek nie je schopne generovat pritlak v rozumnej miere aj v nizkych rychlostiach...
Avatar - trapid
trapid
K první větě - v případě Porsche 911 a ostatně i Bugatti to je přesně naopak.
Při zrychlení se težiště posouvá dozadu, kde už však je normálně, takže u těchto aut je rovnoměrnější zatížení naopak u brzdění.

Naprostý souhlas.
V nízkých rychlostech udělá přítlak jen tzv. aktivní aerodynamický prvek, které byly ve sportu zakázány. Tyto "vysavače" metaly binec z vozovky na auta za sebou.
_MT_
Ano. Zrychlení z klidu je na limitu toho, do čeho se chtějí pouštět. Tohle má být ostatně opulentní GT, které je nesmírně rychlé. Kromě pneumatik je tu faktorem také životnost převodovky, pokud chceš provádět tak brutální starty opakovaně. O čemž by mohl Nissan vyprávět.
_MT_
Vidíš a přesto z jeho vývoje vzešly desítky patentů. A kolik aut má například výškové reproduktory accuton s diamantovými membránami? Osobně jsem rád, že to není další hybrid. A že o téhle možnosti uvažovali. Přelomový není, ostatně rozvíjí myšlenku Veyronu a ani Veyron nebyl přelomový, byl extrémní.
Nonsens
obdivujem ako držia ksicht a pritom urobili nové auto, ako je originálny a pritom rešpektuje všetky limity superšportu, ako spojili históriu s novovekom. Takto sa reinkarnuje značka, mercedes si môže zabúkovať školenie na maybach. kčáb.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
převzatá z Golfu
Avatar - Dinar
Dinar
I volant převzali, je úplně stejně kulatý a dole sražený jako v golfu gti. Fuj! >😁 :no:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak možná to má být symbolika - Golf 1.2TSI i Bugatti Chiron - všichni jedna rodina, ale výsledek je poněkud rozpačitý
Avatar - simon_sez
simon_sez
aj to DSGcko je udajne z Golfu - proste koncern, no... 8-s
Redmex
Nie to DSG je urcite z Fabie >😒]
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Oproti Veyronu obří designový pokrok, vypadá k světu 😄

Ale já si pořád říkám, kde už jsem tyhle tvary viděl: [odkaz]

Citrón DS Survolt, podoba je vážně výrazná.
thespalek
..ale světla prostě převzali z Brery..jen přidali 1 navíc, stylem "čím víc proužků, tím víc addidas" ;-D
Ne, to zlehčuju, taky musím říct, že se mi líbí podstatně víc, než jsem čekal, ale právě ty světla mě zarážejí, nevypadají zrovna jako aerodynamicky optimalizované řešení..
Avatar - trapid
trapid
Ono i to obrovské bugattí C na boku vozu je aerodynamickou sebevraždou. Avšak tady je to z důvodu přivádění obrovského množství chladícího vzduchu.
Pamatuji se, že u Veyronu se uvádělo, že při plném výkonu dává něco přes 3 MW tepla.
Kolik to může být u Chironu - kolem 4,5 MW ?
To už chce hodně vzduchu na zchlazení >😁 .
dancostar
Tusim ze sa tu zase zislo plno mudrlantov a ani si neoverili info o tomto aute. Auto.cz si tiez moze overit info a potom pisat. Ako moze niekto uvazovat o tom ze toto auto bude mat top speed len 420? Ved to SS je na tom lepsie.
Sef vyvoja Bugatti povedal je ze minimum co da toto auto je 440km/h. Tak tu nepiste kraviny. A skuste si pozriet podrobne info priamo zo zdroja.
A ak sa niekomu nepaci vylepsenie bugatti ktore da z novym model viac ako 440 a bude tu trepat ze nema nove technologie tak je hlupak a nevie o com hovori...
Uved JEDNU prevratnu technologiu, ktoru najdes v tomto aute.

Vacsi motor s vacsim turbom sa nerata.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Určitě je na tom SS lépe? A není to tak, že má rychlost elektronicky omezenou na 415 kvůli pneu a pouze po odstranění omezovače zvládl 431 km/h (za účelem obhájení rekordu)? Pak se samozřejmě dá očekávat, že reálně Chiron těch 440 zřejmě pokoří, ale v sériovém stavu prostě přes 420 nepůjde.
dancostar
Este raz!!
Ja praveze pisem ze nepotrebujem prevratnu technologiu ak moje auto bude najrychlejsie na svete... A podla toho co povedal sef vyvoja je ich hranica minimalne 440km/h!! Proste naco Ti su super technologie ako ma P1 alebo 918 ak mas najrychlejsie auto sveta?!
Ano je lepsie na tom ako SS pretoze ma lepsiu aerodynamiku a vykon tak uz len preto...
Odporucam si pozriet youtube video od Motor Trend...
dancostar
Tusim ze sa tu zase zislo plno mudrlantov a ani si neoverili info o tomto aute. Auto.cz si tiez moze overit info a potom pisat. Ako moze niekto uvazovat o tom ze toto auto bude mat top speed len 420? Ved to SS je na tom lepsie.
Sef vyvoja Bugatti povedal je ze minimum co da toto auto je 440km/h. Tak tu nepiste kraviny. A skuste si pozriet podrobne info priamo zo zdroja.
A ak sa niekomu nepaci vylepsenie bugatti ktore da z novym model viac ako 440 a bude tu trepat ze nema nove technologie tak je hlupak a nevie o com hovori...