Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron: 1.500 koní, 420 km/h, 500 kusů

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 29. 2. 2016
87
78
Zobrazit náhledy (87)
Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron bugatti novemodely supersport Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron Bugatti Chiron
Po všemožných spekulacích Bugatti představuje dosud nejrychlejší automobil planety. K maximální udávané rychlosti 420 km/h mu pomáhá motor o výkonu 1.500 koňských sil. Vyrobeno bude jen 500 kusů tohoto superstroje.

Jméno Chiron zná každý, kdo se zajímá o historii automobilového sportu. Monacký závodník Louis Chiron slavil úspěchy zejména před válkou, nicméně za svůj život ještě stihl i závody Formule 1. Možná jste někdy slyšeli pořekadlo „jede jak Chiron“. Chiron svůj první závod absolvoval na slavném závodním voze Bugatti 35. Možná i proto si současná značka Bugatti, jakkoliv nemá s tou původní společného vůbec nic vyjma jména, vybrala tohoto slavného závodníka pro označení svého dosud nejúžasnějšího stroje.

Výš, dál a rychleji

„Je to zčásti lidská přirozenost posouvat hranice možného neustále dále, výše a obecně k vyšším metám. A je jedno zda mluvíme o sprintu na 100 m, hlubšího pronikání lidstva do vesmíru či obecně do nových sfér čehokoliv,“ říká k Bugatti Chiron Wolfgang Dürheimer, prezident společnosti Bugatti Automobiles S. A. S. A dodává: „Chiron je výsledkem naší snahy překonat sebe sama.“

Sám Dürheimer se nechal slyšet, že s novým Chironem Bugatti představuje také novou dimenzi možností silničního automobilu. Skutečně nic tak rychlého žádná automobilka nikdy nevyráběla. „S Chironem jsme si zároveň otestovali své vlastní limity. V tuto chvíli už asi vážně není prostor na další zlepšování,“ dodává hrdě Dürheimer. A my mu dáváme za pravdu.

16 válců a čtyři turbodmychadla

Bugatti Chiron je prvním supersportem na světě, který je schopný přenést výkon motoru 1500 koní (cca 1102 kW – tento údaj automobilka neuvádí) na silnici. Snad ještě impozantnější je maximum točivého momentu 1.600 N.m, které je dostupné v neuvěřitelném rozsahu otáček od 2000 do 6000 za minutu. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá dle továrních údajů pouhých 2,5 sekundy.

Navíc vůz byl navržen tak, aby se tyto zcela výjimečné parametry daly využít. Je tedy zároveň bezpečným a technicky mimořádně propracovaným strojem. Popsané parametry pocházejí od známého čtyřřadého 16válce (W16) o objemu osmi litrů. Přeplňovaný je čtveřicí! turbodmychadel, které motor přeplňují ve dvou stupních.

Takové jízdní výkony ale žádají rovněž patřičně přizpůsobené šasi. Karoserie vozu je tvořena „monokokem“, vyrobeným z kompozitních materiálů, podvozek využívá adaptivní odpružení a rovněž pneumatiky jsou speciálně vyvinuté pro tento vůz.

„Chiron je pravým zástupcem třídy supersportů. Ultra moderní, neobyčejně rychlý, agilní a výkonný. Navíc jeho tvary jasně odkazují na značku, což je také důležité,“ říká Dürheimer.

Chiron zaujme jistě mnohé pohádkově bohaté sběratele automobilů, stejně jako předchozí model Veyron. Už ten byl ve své době nejrychlejším autem planety. Do příchodu Chirona…

Abychom byli úplní, tak musíme dodat, že kdo bude chtít tento vpravdě výjimečný stroj sedlat, bude muset ze svého účtu odepsat 2,4 milionů euro, tedy přibližně 65 milionů korun. Vůz se začne prodávat na podzim tohoto roku.

Bugatti Chiron - technické údaje
MotorW16
Objem motoru [cm3]7993
Největší výkon [kW/min-1]1103/6700
Největší toč. mom. [N.m/min-1]1600/2000-6000
Převodovka7DSG
Max. rychlost [km/h]420
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,5
Zrychlení 0-200 km/h [s]6,5
Zrychlení 0-300 km/h [s]13,6
Hmotnost (kg)1995
Délka x šířka x výška (mm)4544 x 2038 x 1212
Rozvor (mm)2711
Objem nádrže (l)100

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Velke sklamanie
_MT_
| 2. 3. 2016
Narážel jsem na to, že sice s rostoucí zátěží dokáže pneumatika přenést větší sílu, ale ten vztah není ve skutečnosti lineární. Dle téhle zjednodušené teorie brzdná dráha (z hlediska pneumatik) nezáleží na hmotnosti vozu, ale prakticky ano. Jednoduše řečeno, přetížená pneumatika funguje hůř.
Avatar - trapid
Velke sklamanie
trapid
| 2. 3. 2016
K první větě - v případě Porsche 911 a ostatně i Bugatti to je přesně naopak.
Při zrychlení se težiště posouvá dozadu, kde už však je normálně, takže u těchto aut je rovnoměrnější zatížení naopak u brzdění.

Naprostý souhlas.
V nízkých rychlostech udělá přítlak jen tzv. aktivní aerodynamický prvek, které byly ve sportu zakázány. Tyto "vysavače" metaly binec z vozovky na auta za sebou.
Avatar - trapid
Velke sklamanie
trapid
| 2. 3. 2016
Samozřejmě je to zjednodušené.
Ovšem rozdíl mezi gumou supersportu a vyšší střední (nebavme se o tvrdých eko a podobných srač.kách) bude ve zrychlení nebo zpomalení tak do 0,2 sec. Větší uděláš jen se slicky, ale to už není "série".
esencí šetřivého přístupu je potom koncernová klika dveří
Redmex
| 2. 3. 2016
Nie to DSG je urcite z Fabie >:-[]
Velke sklamanie
Redmex
| 2. 3. 2016
Pri zrychleni by si mal mat vyhodu rovnomernejsieho rozdelenia hmotnosti oproti brzdeniu. Aj ked to bude samozrejme zavisiet od rozdelenia hmotnosti v samotnom aute.

Inak aby islo o co najlepsie casy zrychlenia, tak potrebujes generovat extra pritlak a to pri pokuse 0 - 100 neide pasivne nejakymi kridlami / Venturiho kanalmi pod autom. Jedine co ma napada je vyuzitie ground efektu a vykonnych ventilatorov. Niekedy v 70. (mozno este aj 80. roky) rokoch sa to aj testovalo pre rozne placky, ale bolo to zakazane skor ako to mohli uviest od praxe. Ich cielom vsak bolo ziskat pritlak v pomalych zakrutach.

Co som cital, tak hranica zrychlenia u "bezneho" auta lezi niekde okolo 2 - 2.2 sekundy. Viac neprenesu pneumatiky a nic okrem zavodnych formul / placiek nie je schopne generovat pritlak v rozumnej miere aj v nizkych rychlostiach...