Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Podvody s kilometry: Stáčení zastavíme! Někdy možná…

65 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Reklama na Cebia?
Kharl.ANTIDIESEL
jj
POLOŽTE SE ZÁKLADNÍ LOGICKOU OTÁZKU 😒br />
PROČ DÁVNO NENÍ TACHOMETR UDĚLÁN JAKO NEPŘETOČITELNÝ 😉
myslíte si snad že to s moderní technikou 21 století snad nejde?? Omyl, tachometry jsou schválně udělaný tak aby se dali přetočit [odkaz] a to už trvá nejméně 30 let 😉 další malá domů aby bylo o čem psát, to je to samý jako emise a stk [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

A KDO ŽE V TOM MÁ PRSTY? FURT TA STEJNÁ GARDA !! 1000ci HLAVÝ STÁDO MANAGÉRŮ s 150.000covým platem CO KAŽDÝ ROK BERE CELOU RODINU NA KANÁRY KDEŽTO VY MAX.DO CHORVATSKA
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
ALE KLIDNĚ JE ŽIVTE DÁL !! ....anebo [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
topten
staceji se benzinovy auta stejne, vic nebo min nez naftovy??
není u naftového auta vedle rizikovosti s filtrem, vstrikovaci atd i vetsi riziko ve stocenem tachometru?
jaky je riziko ve stoceni dovezeného auta a auta koupeneho a provozovaného jen v CR?
jak často jsou stoceny tachometry po konkretnim prvním nebo druhem majiteli a jak často u anonymních aut dovezenych ze zahranici??
Avatar - wakantanka
wakantanka
stáčajú sa všetky autá na ktorých sa to oplatí, bez rozdielu druhu pohonu, výkonu veľkosti atď. Pokiaľ sa automobilky proti tomu nepostavia tak, že pretočiť tachometer zvládne hociaký ňouma trouba s notebookom a programom s internetu, tak sa to bude diať zákon nezákon.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím si, že diesely se stáčí více, nebo alespoň určitě o větší porce km, vzhledem k větším nájezdům. Konec konců je sranda si otevřít v inzerci 10+leté naftové Oktávky, Passaty nebo Superby, z nichž většina má průměrný nájezd kolem 10-20 tisíc km ročně.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no tak jasne, stáčajú sa autá, o ktoré je najviac záujem. A keďže teraz fičia dieslové ako píšeš predovšetkým koncernové jazdenky stáčajú sa hlavne tie. Svojho času sa nikto neobťažoval stáčať Fordy, dnes nájsť nestočené Mondeo, Focus či C-Max v diesli je umenie. A naopak, keď sa svojho času stáčali Felicie či Favority, tak dnes sa na to každý rozumný vyprdne, lebo stočenie tachometra tomu autu hodnotu nijak dramaticky nenavýši. >😁
Avatar - grifith
grifith
Procento stáčených aut bude nezávislé na druhu pohonu. Samozřejmě vzhledem k početnějšímu zastoupení nafty u dovážených aut je jejich faktický počet větší. A zároveň díky jejich většímu nájezdu bude i "stočení" větší než u benzínových variant.
I u vozidel zakoupených v ČR je riziko stočení u nejprodávanějších modelů velké a proto je dobré se řídit rčením : "dvakrát měř, jednou řež..." Stále je lepší dohledávat historii vozidel zakoupených a provozovaných u nás, než u jakéhokoliv dovozu.
Ivo Ivo
moc nerozumím proč řešit poměr stočených aut podle paliva, je to jen míra rizika, je to jako řešit jestli mají automat nebo šíbr. Dokud zákazníci nebudou trvat na ověření kilometrů a budou stočená auta kupovat, budou je bazary prodávat. Byť to nemusí být nutně oni kdo to stočil. Zákazník, který kupuje ojetinu, často tuší, že auto má nájezd větší, ale nic si neověří přesto, že to je většinou možné. Je to trochu i o tom jaká auta se kupují a za jaké peníze. Auta pod 100 tisíc jsou vraky , které by se spíš vůbec přeprodávat neměly, protože jsou nebezpečná, neekologická a pomalá - což mě sere nejvíc - zdržují provoz.
Avatar - grifith
grifith
Tvrdit, že auta pod sto tisíc jsou nebezpečné, neekologické a pomalé vraky, to ukazuje jen na tvůj slabý přehled... Ověřit si historii vozidla je určitě doporučitelné vždy, ovšem ne vždy to dohledat jde, zejména u starších (10+) ojetin.
Ivo Ivo
vim naprosto přesně co se dá za 100 tisíc koupit. Nikdy bych takovým autem nejel dál než do vedlejší ulice. Pokud někdo musí, je mi ho líto, ale je to jehou hloupost.
Avatar - grifith
grifith
Nejspíš nevíš nic... Že bys tím nejezdil, to je věc jiná a nikdo ti to nebere, jen tvůj černobílý pohled je úsměvný. Brát cenu jako faktor stavu vozidla, to je taky mimo. Auta v dané ceně mohou být bezpečnější, ekologičtější a rychlejší než ta dvakrát dražší.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Očividně nevíš vůbec nic. Autem
webpaja
Hloupost? Ivere, zatím se tak projevuješ ty. Ne každý má možnost koupit auto za více než 100tkč.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No sorry, ale ta poslední věta je fakt hrozná blbost. Auta pod 100 tisíc, což je třeba Astra z roku 2007 nebo Fabia 2009, mohou být v mnohem lepším stavu než vylítaný Passat za 150. Tohle je jen záležitost údržby a STK. Že jsou neekologická, je taky hovadina, protože od Euro 4 se u benzínu mnoho neměnilo (navíc se s emisemi čím dál více podvádí) a 10letý benzínový subkompakt je 10x ekologičtější než 5letý naftový dvoulitr střední třídy. No a korunu tomu nasazuje, že jsou pomalá, což snad ani není třeba komentovat. Naopak, na velkoobjemové výkonné motorizace běžných modelů v bazarech mnohdy sedá prach a dají se sehnat doslova za pakatel.
michalpneu
Takže co navrhuješ? všechny lidi, co nemají peníze na nové auto a bys je nejlépe rovnou nahnal do plynu, nebo je nechal popravit, aby Tě nezdržovali na silnici? Co takhle jim rovnou sebrat řidičák? Víš, oni jsou lidé, kteří se prostě potřebují dostat z práce a do práce a mnohdy jim nejezdí BUS nebo vlak každou hodinu nebo chodí do práce v noci, kdy nejezdí vůbec nic a mají třeba 15 tis měsíčně a jsou rádi, že ve svém regionu najdou práci.
_MT_
Pokud někdo stočí odometr s úmyslem se obohatit, tak to trestný čin je. Netřeba vymýšlet nový. Problém je to dokázat.
Xonik
Tak nějak, ale současná česká legislativa to dokazování v podstatě znemožňuje.
rtomas
Presne tak. Na svojom aute si moze kazdy stacat kolko chce a stat do toho nema co strkat rypak. Samozrejme nesmie pri predaji auta kupca o najazdenych kilometroch klamat. To je ale trestny cin uz teraz. Novy zakon je zbytocne zasahovanie statu do sukromneho vlastnictva a nicomu nepomoze. Ak sa podari dokazat kto kilometre stocil, moze byt trestany podla terajsich zakonov, ak sa to dokazat nepodari, je aj novy zakon k nicomu.
Avatar - jimmbo205
jimmbo205
Žijeme v 21. století... Existují elektronické servisní knížky.. Pokud by automobilky tyhle informace daly veřejně k dispozici, tak by stáčení nebyl problém, pokud by si každej člověk mohl z domova ověřit, jak na tom daný auto je...
Avatar - speedfred
speedfred
Aj elektronická serviska sa da obísť ,keby majiteľ chcel predať vozidlo s malým počtom km.
_Teddy_
Povedz mi, ako sa da obist elektronicka servisna knizka? Tak, ze nebudem auto chodit servisovat? Takto "udrziavane" auto by som nikdy nekupil, a je jedno kolko by malo km...
tesnav
Jednoduše. Na autorizak zajedu občas, mezitím si to budu servisovat jinde. A do autorizaku pak samozřejmě přijedu s požadovaným počtem kilaku.
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak. Priklad : najazdím 30tis/ rok,tak to stočim na 15tis km oservisujem doma a po 2 rokoch a 30tis idem do autorizaku..... nikto na nic nepríde
PS: ja to nerobím,hnusí sa mi to,ale počul som o tom.
michalpneu
Ano přesně takhle já jsem málem koupil ojetou 2 roky starou octavii, kterou měl taxikář, což jsem poznal podle ošoupaných a poničených zadních sedadel a vůbec prostoru vzadu + zbytky folií a lepidla v záhybech. Technik tvrdil, že jelikož je interval 30 tis. nebo 2 roky, tak by se měla dělat první prohlídka a auto má 27 tis. Jenže když jsem se i s technikem na to auto pořádně díval, tak sám uznal, že takhle by auto po dvou letech a 27 tis. prostě nevypadalo, i kdyby se choval jako úplný prase, navíc filtr oleje byl prostě jednou min. vyměněný. nebyl tam z fabriky, už podle zbytků vyteklého oleje při demontáž toho filtru dole na plastech. Takže frajer měl 2 roky octavii, najel na ní třeba 90 tis. což taxikáři v pohodě za dva roky dají. Pak to stočili na 27, protože měla být první prohlídka vše je vlastně legální, protože v autorizáku ty dva roky nebyl, protože to vlastně nebylo potřeba. Samozřejmě by se to dalo poznat po napíchnutí na diagnostiku. Ale spoustě lidí by prostě u 2 roky starého auta 27 tis. km po prvním majiteli, přišlo OK a neřešili by to.
Avatar - Papír1
Papír1
Jako jeden z problému vidím kontrolu na STK.
Nyní jsem kontroloval dle webu [odkaz] stav km. A k mému úžasu se stav Km odhadoval, nebo nevím kde ty km berou. Některé sedí některé ne.

Záznamy dle vyhledávače😒br /> Na Cliu mám cca. 110tis další 182tis a nyní 126tis.

U Primery mám za mého vlastnictví dle STK cca 132tis pak 110tis dále , 198tis, nyní a mám 226tis
Nikdy jsem za dobu mého vlastnictví se stavem tachometru nemanipuloval. Tak nevím kde se vzaly ty skoky. Jedině tak že technik usoudí stav dle svého "nejlepšího" uvážení,

Další problém je, že čísla technické prohlídky v Techničáku jsou tak naškrábaná, že se nedají přečíst. Musel jsem si na STK zavolat.
Xonik
Ano to bylo na denním pořádku že se technik nepodíval na stav tachometru a pak ho prostě odhadl. Teď to ale fotí, tak by se relevantnost těch dat měla zvýšit.
Avatar - defusiq
defusiq
"Zajímavostí v análech Cebie je BMW stočené o 387.900 km, ze 431.000"

Moc hezká věta >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
"Není ale možné požadovat po autobazarech, které dovážejí vozy ze zahraničí, aby byly odpovědné za správnost údajů počítače ujeté vzdálenosti..."

Jak není možné požadovat?? Co to je za kecy - jako to ten autobazar má zjistit??

Autobazar si bere peníze za to, že zprostředkovává prodej. A jestli někdo zprostředkovává prodej, tak prověření toho, co prodává, by snad mělo být to, za co ho platím!!!

Jinak řečeno - nikdo nenutí, aby autobazar bral vozy bez historie nebo s pochybou historií. Jestliže bazar dováží vůz ze zahraničí, klidně si může identitu, nájezd a další věci ověřit v zemi původu!!! Což kupující zde už příliš nemůže.

Jednoznačně se musí zvýšit odpovědnost bazarxindlů tak, aby xindlové a jejich černé podnikání nadobro zmizelo a zůstala ta hrstka poctivých prodejců. A že to povede ke zvýšení ceny ojetin? Že nebude dostatek kvalitních vozů s prokazatelnou historií? No a co :-!

Bohužel jsme v ČR a tak se tady kolem toho bude dál jen plkat a plkat a nula od nuly pojde. Současný borčus tak nějak vyhovuje všem, jen to generuje pár stovek či tisíc nešťastníků ročně, co se nemohou domoct práva... ale co, přijatelné ztráty. Lidičky mají pocit, že mají vysokou životní úroveň, protože si v bazáru můžou dovolit koupit stříbrnou oktáfku f tédéí po německým důchodci se 150 000 km za dvaapůl průměrnýho platu, obchod bazarxidnlů vzkvétá a stát pohodlně nemusí nic řešit...

Kdyby někdo skutečně chtěl, tak se podívá do zahraničí a uvidí, že to úplně v pohodě jde když se chce. Stáčení se nikdy nevymýtí 100%, ale nastavit pravidla tak, aby to bylo obtížné a aby se to zkrátka nevyplatilo, tak to lze úplně v pohodě. Bohužel, v ČR to je nemožné, bazary a realitky jsou rájem podvodníků a zmetků :-!
Xonik
Máš v principu pravdu, ale chyba je útočit jen na bazary, fungování tohohle systému je závislé i na zákaznících. Pro ty platí to samé - nikdo je nenutí chodit kupovat auta s nejasnou historií do pochybných bazarů, a požadovat octavku v tdi po důchodci za dva platy. A dokud zákazníci vytváří tyhle poptávku, bazarníci se tomu v rámci legislativního rámce čr přizpůsobují.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bazarník bude prodávat to, po čem je poptávka, pokud mu to umožní zákon.

Je to asi stejné, jako kdybys leglizoval prodej drog, protože po tom je přeci poptávka... Ne, prodej drog je špatně a tečka.

Prodej aut bez historie, neznámého původu a nájezdu je taky špatně a tečka. Tak nastavme pravidla, ať se to neděje.

a hlavně - poptávka není po STOČENÝCH VOZECH BEZ HISTORIE. Poptávka je po vozech s reálnými 160 000 km... Jenže protože tuto poptávku nelze uspokojit, tak se naplňuje podvody a tohle je špatně.
Xonik
Ano pokud mu to umožní zákon což současný umožňuje.

A pokud je poptávka po 10ti letých autech se 160kkm tak to prostě je poptávka po stočených vozech bez historie, protože taková auta s historií a skutěcným stavem až na vyjímky neexistují. Kdyby kupující nehleděli tupě na stav km ale na stav auta, a bylo řečeno že mají zájem o auto takové velikosti a kategorie, a mají na to tolik a tolik peněz, nikdo by neměl důvod km stáčet.

Takže jak říkám - špatně to samozřejmě je, ale chyba je na obou stranách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, ale pravidla můžeš stanovit jen na straně prodeje. Na straně poptávky je třeba osvěta, což se pomalu děje. Jenže osvěta bez změny právního prostředí a stanovení jasných pravidel pro prodej je k ničemu
Xonik
No však jo, já bych byl pro. Jen říkám že bez změny přístupu zákazníků to fungovat nebude, protože vždy bude spousta nabízených aut bez dostupné historie (a nemusí se jednat o podvodníky z bazarů, ale třeba právě ty lidi kteří stočené auto mají a po letech no chtějí prodat ale tu chybějící historii prostě není jak doplnit) a pořád tak bude do jisté míry existovat dvojí trh aut s a bez historie.
koos323
A jak to ten bazar asi zjistí. Jedině z pravidelných konstrol STK. A jdyž si tam budou vymýšlet a psát tam pokaždé něco jiného, tak nezjistíte nic. A to jaké čílo si tam technik napíše je jen na něm. Viz příspěvek tady někoho, kdo ma na dvou svých autech různé záznamy o stavu kilomterů. Problém je, že lidé chtějí věřit tomu, co je na tachoimetru. Myslířte si, že by někdo koupil Octavii s najetými 390 000 km? Když opodál stojí podobná co má o 200 000 km jakkoliv třeba i nepravdivých méně?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pojišťovny bych dal k soudu za jejich praktiky, kdy vyplatí takovouto částku. Je to další nechutný alibismus. Podstata pojištění je, že si smluvně uzavřu pojistku na vůz určité hodnoty a z této hodnoty se mi odvíjí výše pojistného!

Je úplně jedno, jestli auto má reálně poloviční hodnotu!!! To, že pak pojišťovna plní jen výši skutečně vzniklé škody, je opravdu totální výsměch právu a spravedlnosti 8-s Vybírat pojistné převyšující hodnotu vozu pojišťovně problém nečiní, plnit z pojistky v příslušné výši už ale ano!!!

Pojišťovny jsou zmetci!
Xonik
S pojištěním je to složitější. Podstata pojištění je že se kryješ proti škodě která může vzniknout. A pokud má věc hodnotu x, nemůže na ní vzniknout nikdy škoda 2x.

Je to logická ochrana proto tomu aby si někdo koupil šrot, pojistil ho na trojnásobek, pak udělal pojistnou událost a nechal si to vyplatit. A také proto pojištovny dělají při uzavíraní pojistky vlastní odhad hodnoty věci, a výslovně tě upozorňují že pokud ho jakkoliv chceš změnit tak to má dvě varianty😒br /> A)pokud to pojistíš na míň než je odhad tak ti pak poměrně budou krátit plnění
B)pokud to pojistíš na víc než je odhad, tak si zvyšuješ limit pro plnění ale nikoliv pro jednotlivou škodu.

Tenhle případ se dá řešit tak že pojišťovna vyplatí jen tu skutečnou škodu a vráti rozdíl pojistného, ovšem za přespokladu že se vycházelo z odhadu pojišťovny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže pojišťovna ani nemá velkou snahu zjišťovat skutečnou hodnotu vozu! U mě se jen podívali, jestli vůz fyzicky existuje a že je v celku nezbořený a tečka...

Ano, pokud by vraceli nadbytečné plnění s ohledem na jejich odhad ceny vozu při uzavření pojistky, neřeknu ani popel. Jenže tohle se neděje!!!
Xonik
No tak to je samozřejmě kus od kusu jinej přístup, u nových aut je to daný, u starejch zase reálnej stav tolik nerozhoduje a je to tabulkou, a na ty mezi tím má každá pojišťovna jinej přistup. Ale je pro ně snažší to udělat nějak plošně a pak eventuelně řešit jednotlivý případy než každý auto do detailu zkoumat (a to třeba každoročně pokud si někdo nechává přepočítávat pojistku).
A jak říkám - pokud je pojistník na začátku upozorněn na rozpor mezi jejich odhadní cenou a jeho pojistnou sumou, tak mu nevrátí nic. Pokud ne, tak to holt chce trochu snahy a z pojišťovny to dostat.
michalpneu
z pojišťovny jsem tahal peníze jednou a to tehdy, když mě ze zadu nabourali octavii. A stálo mě to na nervech s těma šmejdama minimálně 2 roky života. To bylo strašný.
Th0r
Dobre mu tak. Typicka socka co ma na Dacii, ale chce se predvadet v nalesteny bide. Cim vetsi, tim lepsi. Hlavne at sousedi puknou, ja mam Superba, v Dacii bych byl pro smich. Tak ted je pro smich tady, jak se nechal napalit a jakej je vul. Ale, ze takovejch je, kazdej druhej Cech. Jedna kapsa prazdna, druha vysypana, ale v bazarech nakupujou BMW, Audi, Mercedes cha cha cha. Pekne ho pojistovna vytrolila >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:no:
Když dojde teta do bazaru a tam jí řeknou, že to má na tacho 160 tis. km a je to TOPka ve FULLce NEhavarovaná, tak určitě teta hned bude vědět, že je to podvodně stočené, kradené a rozbořené... 8-s 8-s
Avatar - grifith
grifith
Osobně bych raději šel do ojetiny auta vyšší třídy (s prověřenou historií) než do nové Dacie. Nic proti této značce, svou cílovou skupinu má a ne malou, ale ojeté může nabídnout svou kvalitou (motoru, jízdních vlastností, výbavou...) lepší koupi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co je to LEPŠÍ?

Tohle je individuální, pro někoho mají vyšší hodnotu nízké provozní (servisní) náklady a v podstatě garance jejich výše po dobu záruky stejně jako bezstarostnost s užíváním.

Pro někoho zase vyšší pohodlí, nicméně s rizikem nečekaných výdajů a vyšších servisních nákladů...

Osobně si myslím, že možná 80% rodin by úplně postačila Dacie a byl bych mnohem raději, kdybych na silnici místo olítaných oktávek nebo prasátek s pochybnou historií vídal nové Dacie... Ale lid prahne evidentně po holubovi na střeše místo zajíce v hrsti...

Nejde říct co je lepší, obojí má rub i líc 😉
Xonik
Asi tak nějak, i když bych neřekl možná pohodlí ale spíš potřeba. Pokud budu mít dům s tepelnou ztrátou 15kW ale na nový kotel mít nebudu, resp. budu ale jenom na 10, a nebo na použitou 15, tak já osobně bych volil tu druhou variantu a bral bych to jako koupi toho co skutečně potřebuju, nikoliv pohodlí.
Faktem je že typickej čech se chová obrácenně - radši koupí novou 10 v "akci" a pak v zimě topí petkama v kamnech, a neb máme na novou fabii tak si jí koupilme i když jsme dvoumetrová rodina 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To bych viděl přesně opačně, čech si raději koupí pochybnou je-bku z bazaru, havně že to má 4 kroužky, bo je to prémie jak cyp a najede milion... Pak s tím denně jezdí 10 km do lidlu a 50 km týdně na vrakáč, kde shání ND 😉
Xonik
Ono to bude tak půl na půl a nebo podle toho kde se člověk pohybuje. Já mám teda štěští na lidi co ročně najedou těch 10 tis, ale hrozně nutně potřebují nové auto (a časté zdůvodnění je nedostatek financí na případně opravy ojetiny - přitom když si pak spočítají ztrátu na amortizaci nového auta a servisní prohlídky v autorizáku, tak už ta ekonomika zdaleka takový smysl nedává) a naopak ty co nalítaji 40,50 a víc a ty si koupí ojetinu (klidně i tu premii, ale spíš ten mainstream, ale prostě ne korejce nebo dacii) protože když v tom autě stráví tolik času tak od toho skutečně i nějaké to pohodlí a funkce vyžadují. Ale je to silně individuální, to je fakt.
Avatar - grifith
grifith
V tom s tebou souhlasím a jak jsem psal, Dacia má svou cílovku. Ale je nesmysl paušalizovat, že všechny Octavie a Passaty jsou olétané vraky a tedy nová Dacia bude automaticky lepší volbou. Nebude. Každý má jinou představu o svém voze a ne vždy to Dacia musí splňovat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tohle je zcela individuální. Já souhlasím s grifithem, do nové Dacie bych pravděpodobně nešel. Z mého pohledu by za těch 250 tis. mé potřeby adekvátně nenaplnila, zato nějaký pár let starý mainstream už ano. Nebo bych šel do nějaké starší "chuťovky" a nechal si rezervu..Samozřejmě nejsem ani zdaleka reprezentativní příklad běžné české rodiny, ale uvaž třeba bezpečnost. Poslední Dacie po crash testech připomínaly spíše mainstream z přelomu tisíciletí. To je dostatečně relevantní důvod k tomu, aby někdo radši zvolil třeba pětileté Mondeo za stejnou (nižší) cenu.
Zkrátka a dobře, tohle si musí svobodně rozhodnout každý sám, co mu vyhovuje nejvíce. Určitě nelze říct, že Dacia je objektivně lepší volbou než ojetý Passat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dacia má podle mě největší smysl pro toho, kdo potřebuje najet hodně levných kilometrů. Pokud bych ročně najel třeba k 30 tis. km, tak asi vezmu raději tu Dachnu. Pokud bych nebyl na autě "existenčně závislý", a najel míň, tak bych vzal ojetinu.

Ale Dacia je podle mě auto tak na 10 let a šmitec. Antikorozní ochrana prostě chybí. Takže 10 let, 200 až 300 tis. km a pak do šrotu, tohle je podle mě ideální životní cyklus Dacie... A tady mi dává největší smysl.
macino
Je to tak. Pretáčaniu sa nedá zabrániť žiadnym zákonom, vždy predajci jazdeniek vedia, ako sa to dá obísť!!
Pretáčaniu sa darí a bude dariť z týchto dôvodov😒br /> 1. Veľa ľudí nemá na nové a drahé auto, ale chce staršie , plne vybavené a hlavne, aby susedia padali od závisti z balkóna!!! Keď nemám na nový Passat, tak si kúpim DACIU s kľučkami na sťahovanie okien a s čiernymi nárazníkmi. Susedia od závisti nepadnú z balkóna, ani na dievčatá dojem neurobím, ale viem jedno! Že mám nové auto, ktoré nepotrebuje 5 rokov žiadnu investíciu!! Že nikto predo mnou to auto netýral v zime so studeným motorom na plný plyn, nevymetal výmoly a diery a netrápil ho na diaľnici celé hodiny na plný plyn!
2. Pretáčaniu kilometrov pomohli aj euroblbečkovia, ktorí schválili blokovú výnimku. Takto sa dá auto z operatívneho leasingu servisovať mimo dozoru automobilky, čiže neexistuje žiadna história takto servisovaného auta! Auto servisované v značkovom servise je vedené v dvoch evidenciách. Verejnej v servise a neverejnej u výrobcu. Ale v danom prípade sa vždy dá vystopovať história automobilu.
3. Ďalší dôvod je v tom, že ľudkovia sa chcú nechať oklamať!! Možno neuveria, že jazvečík vie riadiť kamión, ale bez problémov uveria, že drahý kombík s dvoj litrom v cene okolo 25 tisíc a viacej EUR si kúpia dvaja starší manželia, ktorí na ňom chodia len v sobotu do Lidla a v nedeľu do kostola.... Pritom každý vie, že ku nám sa dovážajú vyradené autá z operatívnych lízingov a požičovní, ktoré za tri roky nalietajú 300 tisíc kilometrov s minimálnym servisom a pri krutom zaobchádzaní (však to auto nevlastní nikto, kto by ho šetril?) Faktom je, že Superb kombi v maximálnej výbave a s najsilnejším motorom vypadá aj po 300 tisíc kilometroch a troch rokoch skoro ako nový...
marianek
...reseni. Pokud automobil nema perfektni servisni knizku, servisy nebyly overene, radne s najetymi kilometry zapsane, potom to auto zkratka nekupovat.
Nejake vymluvy, ze majitel byl sam servisak a delal si servisy doma, nebrat. Jednoduse takove auta nechat stat a jit dal. Nabidka je obrovska, tak proc riskovat?
Avatar - grifith
grifith
V podstatě s tebou souhlasím, jen realita trhu je jiná. Vozidlo s doložitelnou historií v autorizovaném servisu se prakticky na ploše bazaru neukáže, popřípadě na ně narazís na ploše prodejce vozidel z operáků - tzn. mladé ojetiny. Čím starší vůz, tím klesá ochota navštěvovat autorizovaný servis (někdy se není co divit, když za litr oleje dáte tolik, co jinde za celou olejovou náplň), rapidní je toto po uplynutí záruční doby.
Je pro tebe řádně ověřeným servisem i neautorizák? Nebo "stačí" doložit km třeba protokoly z STK?
marianek
Staci specializovany autoservis, nemusi byt autorizovany. Dulezite je, aby byl pritom zapsany km a dolozeny danym servisem.
Co se tyce STK, to beru jako nutnost, ale zadnou vahu to nema.
koos323
Nabídka zase tak obrovská není. Ano je obrovská pro lidi, kteří mají auto jako pračku. Pro mě coby nadšence má ale citelné mezery. A servisní knížka nic nedokazuje. I tu lze zfalšovat. Bohužel. Ano existuje elektronická servisní knížka. Do té mají ale přístup jen autorizované servisy. A pokud se technik vykašle na vyplnění záznamu o servisu, je vlastně k ničemu. Je to taky hodně o lidech.
marianek
Nesmis se omezovat na vyber ve tve lokalite. Pokud jsi nadsenec i Evropa je pro tebe prilis mala.
Servisni knizka zfalsovat jde. Pokud si ale udelas cas, vezmes servisni knizku a zajedes s ni do daneho servisu, dolozi ti, ze servis opravdu probehl. V civilizovanych zemich to takhle funguje.
Pravidlo je jednoduche. Pokud servisni knizka chybi, nebo cokoli v ni nesouhlasi, potom ruce pryc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože nic nevybereš a budeš jen vybírat a vybírat a vybírat... až se na*ereš, přestane tě to bavit, hrkne ti v hlavě a koupíš nakonec tu největší je-bku >😒] 8-s 8-s
marianek
Pokud nebudes peclive vybirat, budes potom plakat, ze sis koupil kram.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pointa je jinde. Když není z čeho vybrat, tak když budeš pečlivě vybírat tak prostě nevybereš...
A že sehnat třeba zachovalou Octavii I TDI je docela problém...
Avatar - grifith
grifith
Jestli to nebude tím, že se nevyrábí už šest let a nejstarším kouskům táhne na "veteránských" dvacet let...
Dan666
Těch aut je na trhu tolik že se to prakticky nedá evidovat, zaujalo mne však toto:
[odkaz]
Ještě jsem kdysi četl že jediný kdo s tím chtěl něco dělat byl největší autobazar a další nějaká asociace kterou si už nepamatuju. Nicméně stav tachometru a najeté km je úplně něco jiného.
Avatar - MGRR
MGRR
1. Koupí se auto mimo CZ - dovoz, má najeto 350.000km
2. Dovozová STK - opíše stav tach 150.000km, vytiskne se serviska 😄
3. Vzniká první majitel v CZ, najeto, ujeto, tacho, počítadlo 150.000km...
4. Auto může najet za dva roky i 100.000km,
5. před novou a následující STK bude mít najeto 165.000km (to už je stočených -285.000km) a tak nějak to reálně funguje. Všichni to ví, je to veřejně známá věc, viditelná často stejná auta na mobile.de a souběžně stejné foto v CZ inzerci s jinými kilometry... obrovský byznys, ale patří to k asociaci a názoru na tuto zemi, asi jako taxikáři, korupce, chování se mezi lidmi, na silnici, slušný dostává vždy za uši, podvodník v drtivé většině vítězí...

No a Cexxx... 😄 Ovce a hlupáčci platí za prověření, točí se v tom miliardy... bazary na tři písmena spolupracují a stovky tisíc prodávajících u nich muselo zaplatit stovky mil. za prověření u kamarádské firmy, která nemá zájem prověřovat auta před dovozem do CZ 😄

90-99% aut prodávajících se v CZ, pocházejících z Itálie je stočených... Italové stáčí, Češi stáčí... jediná dobrá věc je, že ty auta nejsou rezavá a to je dost podstatné pro životnost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To taky není úplně tak. Záleží na regionu Itálie, z jihu zrezlá nejsou, ze severu klidně ano. A právě ta koroze je docela zrádná, Čech je zvyklý na oreznutí typické pro naše auta a podle toho soudí nájezdy Itala... Proto je tak snadné italy stočit a uvěřit tomu...
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Kdyby dámy a pánové s tímto někdo chtěl něco udělat, tak by to dávno udělal! Klidně i se současnou legislativou. Sám jsem zažil auto které při prodeji do bazaru mělo údaje XY a následně na place mělo údaje ZZ. Zde prostě není vůle, nic víc, nic míň. Zdejší návrhy a cebia vlastněná áčky (kozel zahradníkem) je úplně směšná. To vykládejte důchodcům před kauflandem. A pojišťovna? Od těchto sosacích institucí je třeba se držet co nejdál.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
bohužel :yes:
Filalák
Pozor na nákup ojetiny v Auto Esa. Auto s nájezdem nad 100kkm je taková ruská ruleta, kdy v šestiranném bubínku jsou asi tak 3-4 náboje....😉