Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Tiburon
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 18:05
No nevím jak s těma standartama, ale já měl 1.8 ve čtyřkvaltu a bez serva.

Ale nejvíc směšný jsou ty výkony benzínových motorů...

A že 2.5TDi táhne plynule odspodu, je taky pěkná blbost.
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 18:21
Jo, jo, tehdy kolem r. 1984-1990 přebírají žezlo motorářů Japonci a až do dob turbo-benzínů audi, potažmo koncern VW neuměl udělat kloudný benzínový motor. Lépe řečeno občas spolehlivý dlouhozdvih ano, ale výkonný určitě ne. ;-) Jinak "Doutník", to je kus automobilové historie a čekal jsem, že Aleš tuhle přezdívku v jinak krásném článku zmíní.
Avatar - Tiburon
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 19:47
Jo jo, já měl pak ještě doutníka se zapuštěnejma klikama s motorem 2.3E, to už docela jelo. Ale ty jejích čtyřválce... Jediný, co se povedlo, tak motory PL, KR, 9A a ABF. Ale takhle podprůměrný osmiventily snad neměli nikde na světě.
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 19:52
Abych pravdu řekl, slyším ji úplně poprvé, ale když už jsem v té editaci, tak ji tam přidám, hodí se, díky :-)
Avatar - Stejsn
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 12:43
Fakt? Já snad neznám nikoho, kdo do aut aspoň trochu dělá, kdo by tuhle audinu neznal právě jako Doutník.
Avatar - AUDIRS6
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 12:51
tak, tak. Potom 80/90/100 - vajco >:D a neskor A6 97+ ponorka >:D
Avatar - white label
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 13:48
Čus, říkalo se tomu tak, stačí když si dáš obrázky na googlu a napíšeš tam "Audi cigar".
Ovšem pravý (přeplňovaný) doutník (se čtyřmi kruhy) na kolech je samozřejmě tohle: [odkaz] ;-)
Avatar - Emel
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 22:12
Konec 80., to je zhruba nástup E34 M5 u BMW. U Audi pomalu končí Quattro, ale jeho motor v modifikované podobě pokračuje v Audi S2 a RS2 Avant, kde má z 2.2l 232kW a kombík zrychlí z nuly na sto pod pět vteřin... zase taková bída to nebyla ;-)
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 08:19
Já myslel, že je tu řeč o konfekci. :-(
Avatar - AUDIRS6
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 10:04
Co klasickejsie / konfekcnejsie, nez "trosku sviznejsi kombik >:-[] " by si chcel ? >:-[]
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 10:36
Kolik těch verzí quattro kvůlu rallye jezdilo? Jaký je poměr vyrobených motorů 2,2 232 Kw , ku těm ostatním? Nebo chceš říci, že 232 Kw ze dvou litrů byl v r. 1988 běžný standard? Co potom tedy koncern těch 20 let dělal, až když dnes dělá konfekční motory 2,0 T dosahující 200 Kw.
Avatar - AUDIRS6
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 10:39
Vidim, ze asi v pripade mojho pokusu o humor voci tebe, budem musiet v buducnosti pouzit viac smajlikov. ;-)
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 10:45
Ježiš, sorry, asi dlouhé vedení.......... :-O :-)
pětistupňová a posilovač
| 9. 3. 2016 18:27
No tak pozor! Ty jsi původně napsal, ze žezlo motoraru přebrali Japonci a od tě doby koncern VW nevyrobil nic pořádného. O tom, jestli jsi myslel největší část produkce motoru nebo jen okraje disponující vysokým výkonem nebyla řeč. Skoro to totiž zní tak, ze Japonci od tě doby prodávali jeden super výkonný motor za druhým.
Jinak k tomu poradnemu motoru. Zkus pls petivalec v současné RS3. Možná Tě uspokojí, stejne jako porotu Engine Of The Year uz šest let po sobě. Mimochodem ve stejne anketě vždy vítězi nad Skyactive motory.
Avatar - Emel
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 11:26
Já myslel, že je řeč o žezle motorářů a specificky o tom, jestli umí nebo neumí udělat výkonný motor...
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 12:13
V tom případě do toho můžeš zamontovat i třeba F1.
Jinak audi a koncern tehdy ne že neuměli, ale spíš kulantně řečeno nevynikali. Chceš snad zpochybnit, že ho tehdy v benzínech nedrželi japonci? Pokud ano, bylo by to stejné, jako kdybych ti tvrdil, že ho drží dnes. ;-)
Avatar - Emel
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 13:33
Proč F1, mluvíme o produkčních autech plnících homologaci co se dala normálně koupit.

Já z té doby znám spíš BMW než Audi, takže pokud budu brát nějaký střední proud v podobě 325i tak taky nemám pocit, že by proti tomu byla japonská konfekce nějak mohutně napřed. Vím že tu byly Skyliny a Silvie a Supry a o něco později NSX, ale to už zase stoupáme v žebříčku někam jinam.

Jiná situace byla v mainstreamu, kde Honda a Toyota ze svých 1.6 dostávaly zajímavé výkony, Toyota už od GT-86, Honda asi o pár let později... ale vůči Audi mi to nepřijde úplně relevantní.
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 19:44
Díky, já to zapomněl upravit, protože jsem původně začal popisovat pětiválce (ty měly skutečně servo i pětikvalt standardně) a naprostý základ jsem dopisoval až zpětně.
Avatar - AUDIRS6
pětistupňová a posilovač
| 7. 3. 2016 21:02
Takže Aleš prebral žezlo najvústretovejšieho redaktora, ktorý je vnímavý ku podnteom diskutérov. :-) :yes:
Po F1-ke vidím, že aj toto bude Vaša parketa. :-)
Avatar - 3_diamanty
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 15:46
ked uz tak najustretovejsieho ;-) ... ze jo .... slovo vustretovy neexistuje ...

inak moj spoluziak este zo ZS mal svojho casu alebo teda skor jeho otec ( zaciatky 90 rokov ) audi 100.... pamatam ako "plakal" ked jeho otec mal dat za opravu automatu 60 000sk... co bolo zhruba tolko kolko stala napriklad este v 86-tom nasa cela 105L-ka ;-) ... ale to uz sa neda takto zrovnavat... bola ina doba a ine ceny samozrejme ... kazdopadne este aj zaciatkom 90tych rokov to auto bolo u nas stale velka frajerina .. a dokonca aj dnes ich este stale par v okoli vidim
Avatar - Kubakod
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 07:23
No táta od svého známého z Německa koupil 1.8 se stříkačkou, r.v. 1987. Červený avant, CS (Mmch, měl jsem za to, že to "S" znamená Sondernausstattung). Bylo to naše první auto a byl to pětikvalt a měl i servo, digitálně laděné rádio s kazeťákem a liťáky. Bylo to úžasné vozidlo, obrovský prostor, dostatečný i pro cestování pětičlenné rodiny, skoro všemu jsme s těmi 90 koníky ujeli a pod podlahou kufru byl "sklep", ve kterém se dalo něco schovat před celníky při návratu z dovolené :-)
To auto jsem podědil do začátku svých studentských a pracovních let a i v té době ještě spolužáci odkojení škodovkami nechápali, jak může být v autě za jízdy takové ticho.
Autí potom "umřelo" na elektroinstalaci v roce 2005. Prostě občas za jízdy vypnul motor a nešel nastartovat. V servise to neopravili a po pár odtazích se jelo do šrotu. Musím říct, že od té doby už jsem nikdy neměl auto, o kterém bych řekl, že "má charakter".
Avatar - J@...
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 08:23
I přes nesporné kvality, bylo to tvoje první auto, takže šla objektivita trošku stranou, zvlášť v té pasáži, že už jsi nikdy nepoznal auto, které má charakter.
Avatar - Kubakod
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 09:37
Něco na tom bude. Vybavil jsem si, že kus charakteru mělo i Twingo, které jsem jezdil o něco později. Jinak co se ostatních aut (které mi patřily) týká, žádné další "charakterní" si zatím nevybavuju. Ono taky asi každý vnímá onen charakter u auta jinak.
Avatar - Emel
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 13:37
Hm, a nevybíráš si špatná auta :-) ?
Avatar - Kubakod
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 19:29
Může být. Zatím vybírám taková, na které mám a splní aktuální praktické požadavky. Uvidíme časem :-)
Avatar - Emel
pětistupňová a posilovač
| 8. 3. 2016 21:11
Uvidíme :-)

Ono hodně dělá vzpomínkový optimismus a retrospektivně člověk vidí jako charakter třeba to, že to auto občas nestartovalo a tak :-)

Když člověk vybírá z ojetin, tak se dá koupit ledacos, pokud člověku nevadí ten... charakter ;-)
pětistupňová a posilovač
| 9. 3. 2016 18:38
Jojo. Nostalgie a vzpomínky na mládí. Ja jsem měl toto auto jako anglicak, pak taky Audi Quattro S1, polepy HB atd. Pak táta přivezl v roce 90 na chatu katalog Audi. Byla tam 80ka, stovka, kabriolety. Od té doby jsem tak nějak do Audi platonicky zamilovaný. A když je člověk zamilovaný, tak sve lásce odpouští i nějaké ty chyby. Audi je proste moje krevní skupina. Je skoda, ze ještě nevyjela nova RS4, pak bych nebyl nevěrný s M3. :-)
Avatar - Kubakod
pětistupňová a posilovač
| 10. 3. 2016 06:05
:yes:
Ty katalogy si taky pamatuju.
pětistupňová a posilovač
| 3. 4. 2016 09:10
Táhne a pěkně...To ale musíš umět spravit po tom milionu kilometru co to má na hrbu,, a na tacháči obligátních třistapade..Si myslíš ,že kdysi někde v salonu při předváděčce se zakazníkem se prodejce vymlouval na mrtvý spodek,,bo to tak prostě zkonstruovali??Si upad ne...
Zkrátná, nebo tuhá?
| 7. 3. 2016 18:21
Pokud mě paměť neklame, tak "doutník" (mimo verze Quattro) měl vzadu tuhou nápravu, nikoliv "zkrutnou", pan autor by si to měl opravit. :-!
Avatar - J@...
Zkrátná, nebo tuhá?
| 7. 3. 2016 18:30
Tohle by měla být zkrutka [odkaz] .
Zkrátná, nebo tuhá?
| 7. 3. 2016 18:37
Aha, ale v praxi se chovala jako tuhá (kola si v zatáčkách stále zachovávala svislou polohu vůči vozovce) - je to vidět i na jednom snímku na auto zezadu, jak projíždí ostře zatáčkou.
Avatar - J@...
Zkrátná, nebo tuhá?
| 7. 3. 2016 18:38
Je tam navíc ta propojka v ose kol, to trošku mate.
Zkrátná, nebo tuhá?
| 8. 3. 2016 14:30
Je to jasně tuhá náprava - to si i pamatuji ještě z doby vzniku. Audi se hodně dlouho drželo tuhého zadku. Ta tuhá náprava má podélná ramena s torzní tyčí/tyčemi, coby odpružení a fungujícími i jako torzní příčná stabilzace.

Podélná ramena jsou pro podélné a panhardská tyč pro příčné uložení tuhé nápravy.
Vzpomínám na krásný "speeding na highwayi ve Virgini" lehce
| 7. 3. 2016 21:05
>:-[] :yes:Holt
Avatar - Barry Lyndon
s tímto přišel mor tdi do evropských měst
| 7. 3. 2016 23:00
masově...
Avatar - Emel
s tímto přišel mor tdi do evropských měst
| 8. 3. 2016 16:14
Tohle není zrovna auto do města... ale na evropské dálnice by asi neznělo dost dramaticky ;-)
Aerodynamika
| 8. 3. 2016 17:07
Toto Audi 100 vzniklo v době, kdy se opět po desetiletích začalo s aerodynamikou. Vyvolala to tehdy ropná krize a s ní odhady s koncem ropy za 30 let, nebo tak nějak. V té době se jí intenzivně věnoval i Ford - vznikla Sierra, která narozdíl od Audi vypadala odlišně, než tehdejší auta, ale její tvar pak ovlivnil auta na desítky let. V souvislosti s tím se začalo dbát nejen na základní tvar, ale i na řešení detailů, jako jsou spáry, kliky dveří, boční okna při povrchu karoserie atd. - a také regulace vstupu vzduchu do motorového prostoru s rychlostí vozu.

S dveřními okny při povrchu karoserie se objevovala nová řešení mechanismů stahování dveřních oken a psalo se o tom. Audi 100, narozdíl od Fordu Sierra, mělo okna zcela při povrchu.

V této souvislosti je dobré připomenout, že předválečné naše Tatry 77,87,97 a poválečný Tatraplan měly už tehdy okna při povrchu karoserie, zapuštěné kliky dveří a malé spáry dveří a kapot.
Kde jsou?
| 16. 6. 2016 15:07
Teď mám Audi V8 jako youngtimer, ale mrzí mne, že po srazech a výstavách na pěknou Audi 100 C3 člověk nenarazí. V roce 1999 jsem s ní jezdil a zabýval se u ní opravou tří-rychlostního automatu který jsem nakonec sám opravil v domácích podmínkách. U majitelů na audiklubech jsou většinou postiženy tuningem. Pokud máte někdo opravdu pěkného "doutníka" v orig. stavu a na orig.kolech -napište. Na letošních Legendách v Praze to byla se starými Audi bída... Své doby to byly pohodlné kočáry s ryzím zvukem převážně pětiválce.
A.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku