Slavné „embéčko“ z Mladé Boleslavi neexistovalo jen ve čtyřdveřové tříprostorové podobě. O dva roky později po základním sedanu se oficiálně představil tudor MBX.
základní 1000 MB je dle mého názoru mnohem hezčí. Ty podivné obrovité dveře v kombinaci s daným tvarem Csloupku původní čtyřdveřový model opravdu nevylepšují, nýbrž naopak. A kroucení papírové karoserie je potom jako bonus...
Asi to tu schytám, ale taktéž tuhle verzi /jestli to vůbec byla verze/ nepovažují za povedenou, spíš je to takový nedodělek. Lehce to připomíná tohle [odkaz] a to byl nejškaredší citroen široko daleko. ;-)
Ne, ne, schytávat to není třeba :-) ale hned spěchám, abych vyjádřil svůj obdiv k oběma vozům: MBX i Ami 6 jsou rozhodně vhodné pro nákup (oldtimers) a rozhodně majitele potěší. Jistě, že ne jízdními vlastnostmi nebo v případě MBX málo pevnou karosérií, ale stylem a půvabem rozhodně!
strašlivého mučidla mohu s čistým svědomím prohlásit,že Dacia byla proti tomu neskutečná raketa.Opravdu nechápu glorifikaci těchto komoušských popelnic.
"Embéikso" bylo na svou dobu jistě půvabné auto, ale právě kvůli tragicky měkké, kroutící se karoserii (a neustálého zatékání skrz bezrámová boční skla) se jich vyrobilo tak málo... I tak díky za milou vzpomínku! ;-)