Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Macan má nový základní motor, čtyřválec se 185 kW a 370 N.m

35 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak EA288 z Okty se v porsche VWERI konečně prodává i tady :yes: 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
zase vedla :-!
EA 888 z Audi A4 a vyssich.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže v Oktě je jiná vwerze EA888? 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nepozeral som po Octe, ale viem co je v Audi a v Porsche. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Oktě RS je ten samej řadovej 4válec - podle mě :-!

Píšu jen na tabletu = to 288 byla automatická oprava který sem si nevšim.
Škoda že se neobtěžovali použít nový B4 vyvinutý pro 718 a jen lehce potunili VW techniku 😐
RADEK1
Každopádně jako základní motor (výkonem) dostačující. Ne? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vo tom žádná 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
výkonem dostačující, rodokmenem nikoliv. Kua, vždyť to má být Porsche a ne Audi se znáčkem Porsche. To je tak trapný :no:
_MT_
Vsadil bych se, že jsi Macanem nejel. A pokud jsi jím jel, tak jsi nemohl jet Q5. Ten motor není špatný, takže asi jediná věc, která by mě zajímala (věřím, že se Porsche zástavba povedla a všechno bude sladěné), je, jak zní. V A4 nezní zrovna záživně a od Porsche očekávám víc - tedy buď tišší, nebo záživnější.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nejel jsem ani s jedním z nich. Ale pokud si kupuji věc od výrobce prémiového zboží, očekávám, že vyrobil podstatnou část celého výrobku. A ne že použije tohle od támhle toho, tohle od někoho jiného, celé to zabalí do hogofogo a patřičně tomu osolí cenovku.
Je mi blivno z Porsche bez Porsche motorů. Je mi blivno z Mercedesů s Renaultím motorem, je mi blivno z Volvo bez Volvo motorů ... a je mi jedno, že jsou ty motory dobré, úsporné, nebo výkonné. Prostě to tam nepatří. Obrácený postup, kdy se z prémiového vezme část pro obyčejné je akceptovatelný - viz Citroën s Maserati motorem, Lancia nebo Alfa s Ferrari atp. Koneckonců i Ford ST/RS s oturbeným pětiválcem od Volvo je pecka.
Je to jako kdyby jsi do 24k prstenu vsadil skleněnou atrapu briliantu a prodával to za fullprice (no dobře, za "akční" cenu). Trapné. Na druhou stranu briliant vypadá dobře i na levnějším nerezovém prstenu.
_MT_
Bylo by pěkné, kdyby si Porsche udělalo vlastní motor. To by se však zřejmě nevyplatilo, tedy by tahle verze asi nevznikla. Což by na druhou stranu nebylo na škodu. Tedy Porsche by to určitě na některých trzích pocítilo. Ale mně by nechyběl.

Macan však nejezdí jako Audi. A pořád si to "správné" srdce můžeš koupit. Lidé by je měli kupovat, aby je nakonec nepřestali dělat (naštěstí není po dieselech mimo EU moc poptávka, jinak bychom byli v loji).
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Z podstaty principu MLB / MQB - ak teda vies o com hovorim, tak to nemoze byt uplne totozny motor.
Audi pre A1,A3, Q3, TT - teda MQB-ckove modely, pouziva tiez motory inac naladene, nez tie pre MLB ( A4 et+, Macan ).
btw.: Ten boxer by tam bol zaujimavy a vcelku ked tak rozmyslam, tak by ho tam aj mohli dostat, keby sa im chcelo, kedze motor je pred poloosami...Asi nechceli moc e😜erimentovat a predrazovat ho. 😄
_MT_
EA888 je navržená jako modulární stavebnice a jde z ní postavit jak motor uložený napříč, tak podél. To však není veškerá modularita, kterou umí. Takže můžou používat různé konfigurace. Stejně jako 2,0 TDI nejsou vždy stejné.
_MT_
Audi s motorem podél mají 185 kW/ 370 Nm 2,0 TFSI. Z těhle čísel není zřejmé, že něco ladili. A ten boxer není určený pro zástavbu na téhle platformě. Nepoužívají ani šestiválcové boxery a místo nich dělají vidlicové. Ani v Panameře, kterou si dělali od základu sami.
jossalito
EA288 jsou čtyřválcové TDI motory. V článku se píše o benzínovém motoru. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
17😁8 😉
jossalito
Stejně jsi mimo. Škodovka používá příčně uložené motory a převodovky a Porsche podélně. Prostě jsou jiné. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děláš si srandu? >😁
Avatar - nardoxx
nardoxx
Ja si počkám na 2.0 TDI 140 KW 😉 >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Já myslím, že by tam měli dát rovnou 3 hrnek 1,0 TSI . Tak nějak mi toto přijde zbytečné. Pokud nemáš na 6 válec, tak nekupuj Porsche.
jam2015
Treba si zvykať. Aj v USA bolo nemysliteľné mať menej ako 6-valec. Teda okrem budget-tragačov.
Avatar - CHerokee
CHerokee
V USA dělají hromadu zajímavých a docela dostupných aut....
webpaja
Jistě, kterými jezdí všichni a čtyřválci nikdo 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Neprodávanější sou pikapy a tam fakt R4 nejsou, dále se prodává di dost muscle cars a to sou většinou všechno V6 a V8, minivany taky všechno V6, a k tomu se daj V6 koupit v řadě dalších aut
Avatar - white label
white label
Hm a kolik procent amíků lítá v (hlavně japonských/korejslých) "plechovkách" s R4?
Avatar - Anonym
Anonym
Japonské i koejské plechovky umí taky V6 a dokonce i V8.

R4 hádám budou halvně na východě, zatímco západ budou pikapy, velký sedany jako druhý auta minivany atd.
Avatar - white label
white label
Některé umí, ale já měl na mysli hlavně ty menší/malé (nižší střední třída).
Avatar - white label
white label
Pro český trh je to prakticky zbytečná motorizace, taky proto tu dosud nebyl v nabídce.
V článku se sice píše, že stojí podstatně méně, než eSkové V6, ale opak je pravdou, vzhledem k cenám Macanu (včetně příplatků) je to rozdíl naopak nepodstatný.
Aktuálně je u Macanu velký zájem o GTS.
_MT_
Podobně jako rozdíl mezi S a Turbem nebyl tak velký, když sis S dovybavil. A GTS jsou známé svou výhodností (dost výbavy navíc s pěknou slevou). I když jsem nekoukal, co zrovna Macan v GTS nabízí.
Avatar - white label
white label
Nehledě na to, že kdo chce (tzv. za každou cenu šetřit), bere obvykle diesel, Porsche nePorsche.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
macan je blbost
Avatar - white label
white label
Blbost je srovnávat Q7 s Macanem, namísto s Cayennem.
webpaja
...po přečtění prvního testu revidovanýho Boxsteru s novým čtyřválcem se člověk trochu rozesmutní. Věřím, že aspoň špičkový verze dostanou klasiku.

[odkaz]
_MT_
Škoda je, že Boxster, kterému by mohl zůstat atmosférický motor, bude Spyder a zatímco osobně nic proti jeho střeše nemám, je to extrémnější a méně pohodlné řešení. I když druhá generace má střechu přívětivější k uživateli, uvidíme tedy, s čím přijdou v další evoluci. Rád bych viděl atmosféry i v GTS modelech, ale nepočítám s tím.
Avatar - white label
white label
Jo, ztráta atmo u GTS bude škoda, podobně jako u 911.