Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Pět sporťáků do 100.000 Kč: Dostupné sny II

119 komentářů

Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Díky za hezký článek. Jen bych poupravil dvě věci.

E36 kupé možná na některých trzích začínalo až jako 318is, ovšem vyrábělo se s úplně stejnými motorizacemi jako ostatní karosářské varianty - tedy včetně nejslabších 316i a 318i [odkaz]

Cougar ST200 nikdy nevzniknul, je to jen internetový hoax nadšenců. Vrcholem byla 2.5 V6 125kw.

K BMW bych ještě doplnil, že z hlediska spotřeby by místo ISa zasloužila vyzdvihnout zejména vrcholná 328i. Jede nesrovatelně lépe a příjemněji, přitom dokáže v kombinaci jezdit svižným tempem do 9.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v pripade bmw treba este pripomenut ze napriek tomu ze slo o kupatko nie je to vyslovene sportak... oznacil by som ho skor za taky trojdverak odvodeny od limuziny... ale ok.. dajme tomu ze je to sportak.... aspon je ponuka pestrejsia.....

za mna jednoznace 406 coupe ... ale na druhej strane je to smutne ako tieto auta uz padli na cene ( nie je to tak davno co som o nich cital ako o novinkach ) .... ale ten cas leti... neskutocne ako nam tieto vozy uz vymizli a zostarli .... raz darmo dizajn je jedna vec ( ten ozaj na niektorych kuskoch nestarne ) ale technika je vec druha... a obavam sa dnesne sucasne auta budu starnut este rychlejsie... ( kedze sa crta hybridna a displejova buducnost ktora uz dnes z mnohych sucasnych aut robi defakto veterany )
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Je/není to sporťák stejně jako 406 nebo Cougar... S M-podvozkem a svorem je tedy rozhodně sportovnější. A pak má vzhledem ke koncepci mnohem větší potenciál - což je koneckonců důvodem, proč je takový zázrak narazit na nějaké sériové zachovalé E36 kupé s výkonnějším R6.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jaktože ta E36 neni coupé? Je to dvoudveřové Coupé [odkaz]

Pak se ještě vyráběl E36 Compact, což je třídveřový hatchback/liftback ?

[odkaz]
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tie Compacty v oboch generáciách zrejme dosť fičia medzi mladými. Som ich toľko nestretával ani keď sa predávali ako nové...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vzhľadom k cene čo stáli nové tak sa ani nečudujem, že si ich nestretával. Teraz ich človek kúpi za "hubičku" tak sa vyrojili v hojnom počte.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já mám spíš pocit, že mladí "tuneři" nad Compacty obvykle ohrnují nos, takže bych to asi přisuzoval cenám.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved pisem ze je to kupe ( hned prva veta ) ... ale nie je to zrovna nejaky sportak ... 😉 teda minimalne vizazou... samozrejme v nejakej nadupanej verzii je aj dnesny maly hot hatch paradny sportak z tohto uhla pohladu

ale vizazou je pre mna sportakom skor GTV a dokonca aj ta 406 coupe... ale urcite nie to bmw...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ja jsem to špatně četl, moje chyba... myslel sem že sis spletl coupe a compacta, ten byl trojdveřák.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo compact bol kusok iny... inak ten novsi vlastne posledny ktory vznikol na zaklade 3ky e46tky mal nahodou velke caro.... skoda ze sa vytratil... ale zrejme to bolo preto aby neskor urobil priestor pre bmw 1-tku hatch
Avatar - Dinar
Dinar
U E36 se coupe a compact moc srovnávat nedají, sice zvenku designem předstírají, že jsou stejná generace, pod kastlí je ale compact pořád více E30. Až s generací E46 je compact totožný konstrukčně s ostatními variantami, a jízdně je to nejlepší varianta E46. E36 compact je naopak tak trochu šméčko. 😉
Avatar - simon_sez
simon_sez
fakt je to 'jizdne' len vdaka kratsiemu rozvoru oproti coupe taky velky rozdiel?? lebo dizajnom je to peklo...
Avatar - Dinar
Dinar
Rozdíl je citelný, já jsem z designu taky nadšením neskákal, i když v empaketu a pěkné barvě to snesu, ale když jsem stavěl auto pro zábavu, vzal jsem právě compacta, protože spec. v agilitě si dá kupé k obědu. 😉
Avatar - 125S
125S
E36 328i 1997 v coupé máme doma s interíérem v barevné kombinaci a sportovními sedadly jako na poslední fotce. Na to auto nedám dopustit, i když nejede jako M3, je velice svižné a se spotřebou souhlasím. (Raději tu spotřebu nebudu rozebírat dál, nebo dopadnu jako v jiné diskuzi... 😄 ). Je pravda že nemá cenu moc koukat po menších šestiválcích, spotřeba je podobná. Ale třeba 325i je už dostačující. U 323i člověka mrzí, že nemá 325i. Jediné co je na 320i zajímávé je, že je pod čtvercová a tudíž má točivější charakteristiku. Jenom spotřeba je na dvoulitrovej motor o něco větší.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Mi taky nikdo nechtěl věřit, že když jsem splýval s davem, tak to jezdilo kousek nad 7.. a to jsem ani neměl TUčko >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dle mne nejelegantnější coupé let devadesátých a velmi mne potěšil text o tmto voze. Již přes rok občas pokukuji po nějakém takovém kousku... no lhal bych.. pokukuji po něm již od té doby, co jsem měl řidičák, ale poslední rok tak nějak vážněji, hlavně po tom, co jsem si projel pár klasických 406tek, které mne velmi mile překvapily, jak byly dobře udělané a ovladatelné a že s tímto autem u mne nějak skončily ty zaryté hospodské předsudky o francouzkých autech. I když je klasický sedan houpavější, tak třeba ovládání i převodovka není o nic víc gumovější, než stejně staré auta typu Opel, nebo Nissan (víc mne z této třídy aut nenapadá co jsem zkoušel z konce let 90.). Navíc na palubě panují měkčené plasty a to auto mi přišlo interiérově lepší, než nástupce 407.

Jelikož nehledám sportovní svezení (od toho mam služební TDI >😒] >😒] ), tak by mi uplně stačil na víkendové ježdění ten dvoulitr 😄 Díky za hezký text.
Avatar - pumpkin
pumpkin
:yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Udržovat v chodu 406 coupé je pro mladýho kluka absolutně nemyslitelné. Společně s GTV jsou to dosti nákladné zábavy i pro člověka co vydělává průměrně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I ten základní dvoulitr? O co je to dražší, než klasická 406 sedan/kombik s totožným motorem? Díky za info, pokud máš zkušenosti? 😄 U GTV to chápu, přecijen není tak hojně rozšířené, jako modelová řada 406.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Onehdy tu byl článek o P406 coupé, byť se tváří jako spřízněná se sedanem, skoro vše je na ni jiné, ceny náhradních dílů se pak odvíjí od jiných hodnot. Jako startovní auto pro mladého kluka to podle mého názoru není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taháš mne z mého snu zpět na zem >😁 Tak ještě v této cenové mne napadá právě Cougar, opět klidně s dvoulitrem 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Osobně bych bral jako mladej cougar buď s normálním 2,0, nebo 2,5 V6 kdyby se našel nějakej zachovalej. A je s ním i o chlup lepší svezeni než v peugeotu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Keď sa vieš preniesť cez Ka-čkovský interiér, zober si na zábavu a okresky Pumu. Stojí to "hubičku" jazdí to veľmi pekne, údržba ťa nezožerie. :d
Avatar - jurajos
jurajos
Puma je odvodená z Fiesty a má aj jej interiér. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hádať sa nebudem, ale žijem v tom, že technika je pre Fiestu, Ká-čko či Pumu rovnaká plus vtedajšia M121. A interiér som mal pocit že je to z Káčka, ale je možné že som sa pomýlil. >😁
Avatar - jurajos
jurajos
Podvozok a prevodovky neviem, ale KA-cko malo motor 1.3, zatial co Puma 1.4, 1.6 a 1.7. A aj ked sa poxobaju, tak interier je z Fiesty.
Avatar - wakantanka
wakantanka
no vidíš, človek sa vždy niečo nové dozvie >😁
Avatar - jurajos
jurajos
Vdacne. 😉
Malo to svojho casu byt moje prve auto, tak mam takpovediac nasurfovane.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja som vo svojom tvrdení vychádzal hlavne z toho, že prvé Ká-čko sme kúpili dávnejšie mame ako nákupnú tašku a keď som jej občas zháňal náhradné diely, tak u väčšiny bola zameniteľnosť práve s vyššie menovanými modelmi. A zvnútra sa mi tie autá zdali tiež rovnaké >😁
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Které díly tam stojí nějaký nesmysl? Pamatuju si, že na šestiválci jsou velmi drahé rozvody, ale jinak? Dyť to je normální Peugeot, žádný samochod s efektami specjalnymi >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Plechařina, světla, chladič, ramena ............. atd. U tak starých aut už musíš myslet i na takové věci.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Karoserie je průser u všech neobvyklých aut, to si nevybereš 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jen tak namátkou jsem se díval na ceny předního ramena závěsu - P 406 580 Kč, P 406 coupé 1500-1900 Kč. Nekecám, coupé je náhradními díly nesmyslně nakotlená.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tak to si klidně kup to za těch 580, protože 406 a 406 Coupe mají úplně ten samý McPherson s úplně těmi samými rameny 😄

btw. 1500 - 1900,- je za rameno moc? Spíš těch 580 se mi zdá nějak podezřele málo, že za to snad ani rameno nemůže být...
BaracudaJ
K čemu tě zajímají ramena? U 406 jsou všechny čepy a silentbloky vylisovatelný. Stejně tak ložiska nejsou v nabojích kol integrovaný, takže se dají měnit samostatně. Takže na údržbu žádná složitost.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Zpochybnit že si něco můžu spravit na koleně můžu skoro cokoliv.
BaracudaJ
O tom tu mluvíš jen ty.

Nebo snad kvůli výměně spodního čepu nebo silentblokům měníš ramena? To je snad standardní údržba i v autorizáku. Vylisovat a nahradit novými.
BaracudaJ
Co je na ní po mechanické stránce tak jiné než na sedanu? Navíc tu byl článek o 407 Coupé.

A co se týče motoru, pak bych do 406 Coupé doporučil ten původní V6 se 140kW. Ty 2.0 mají tolik much, žerou olej, problémy se zapalováním. Takže to co ušetříš na spotřebě oproti V6 (běžně jezdí kolem 9-10 průměr), tak vrazíš do servisu a nemáš jisté, že závadu odstraníš. Navíc mají V6 i lepší převodovky ML5, výkonnější brzdy.

Udržovat 406 Coupé není nic extra náročného, nestojí o nic víc než klasický sedan/kombi 406. Dražší jsou jen karosářské díly, nebo obtížnost sehnání.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já mám ve 406 EW12J4 a tam bych jako typickou závadu (krom toho už zmiňovaného zanášení hydroštelů a jejich diesel-like chrastění při studeném motoru) ještě připsal škrticí klapku. Ta je u tohodle motoru elektrická, jenže je poháněná poddimenzovanými plastovými kolečky, ze kterých se vylámou zuby. Kolečka vyměnit nejdou, jen celá klapka a i s prací to vyjde cca na desítku. Neznám 2.2i, kterou by to nepotkalo.
Avatar - Machy_CZ
Machy_CZ
Základní dvoulitr je na udrzbu pohodicka, mel sem ho v 306 Cabrio.... No jinak urcite bech jej nenazval nejelegantnejsim coupe let devatesatych.... Maxmilane tak evropskym ci spise francouzkym....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro me takové je, pokud máš jiný názor neberu ti ho a mohl by si se podělit, třeba jsem na něco zapoměl 😄
BaracudaJ
Záleží jaký dvoulitr jsi tam měl, zda XU nebo EW? XU se dával i do 405. Ale modernější EW má spousta much.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zalezi aj od rocnika z pohladu motora .. od r 99 uz tam bol nejaky novsi dvojlter... aj to moze zavazit na cene pripadne dalsej spolahlivosti.... ale zrejme to mas uz nastudovane... ja akurat pozeram o tom aute nieco.... tak len tak to spominam .. ta 3.0V6 ale uz ozaj bude narocna na udrziavanie .. prave citam o vybornych jazdnych vlastnotiach 406tky .. neutralnom chovani a presnom riadeni.... a vcelku slusnej spolahlivosti... rozhodne to bol jeden z tych podarenejsich peugeotov aj na svoju dobu aj celkovo ... a mozno najkrajsi v historii 😉

aj mne sa 406 moc pozdava... ale za mna asi by som chcel v reale predsa len nieco mensie a lahsie... MR2 od toyoty ( po r 2000 ) alebo nejaka ta druha generacia MX5-ky
ericn
Dobrý výběr Ozzy, akorát bych raději bral benzin 2.2l 116kW. Asi nejlepší motor pro 406 coupé 😉
Avatar - speedfred
speedfred
keď už wíkendovku tak to najsilnejšie čo bolo !
Avatar - pumpkin
pumpkin
Aj po tých rokoch sa za nevytunenou 406-kou Coupé vždy rád otočím a som z nej namäkko. Krásne čisté línie, nič navyše, všetko dáva zmysel a stále vyzerá veľmi solídne. Koniec koncov, všetky Peugeoty od Pininfariny sú krásne. :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Horšie je, že tých nevytunených už až tak veľa bežne nejazdí. 😒
Avatar - pumpkin
pumpkin
Veď toto. ;-\ Preto som aj slintal, keď si podnájomca doviezol do garáže nevytunenú Calibru. :yes:
Hlavne pri MX-3 - v tom case to auto posobilo ako zjavenie z ineho sveta. Bol to moj teenagersky sen.

Z toho obdobia by som ale odporucal skusit MX-6 s 2.5 litrovym sestvalcom. Je to po kazdej stranke lepsie auto, ktore nema palubnu dosku ale 'kokpit'. Po skonceni vyroby MX-6 zila dalej ako Ford Probe a Cougar mozno pokladat za vnuka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byly časy co ? 😄 já na ta auta slintal jako nactiletej a to už byly ojetiny . Dnes jsou sice za ceny za které se v mých 18ti prodávaly 120tky ale ta auta jsou hrozná vzácnost je vůbec sehnat. Kam se poděly? Ani tak ne Cougar ale třeba mx 6? Tu jsem snad naposledy viděl před deseti lety >😁
Avatar - Machýrek
Machýrek
Zrezly. Mazda to tehdy mela ve standardni vybave.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa kedysi pacil vw corrado... ale to dnes uz toto auto mladsi asi nepamataju .. uzasne auto... charizmatickejsi vw uz asi nevznikne ... to auto malo gule aj vizaz aku ma dravec sporovec mat.... a s VR6 ked to este bolo ... nadhera .. svojho casu si to auto davalo kdekoho... :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
moj velký a nesplnený sen bol Calibra, no a skončil som v tej dobe v Corrade. Jazdilo to ale celkom slušne na to že to bol Golf II + vysúvacie krídlo
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
323F BA V6 bylo moje nejoblíbenější auto v ´90 letech a šest let jsem jej vlastnil. Článek o motorech je napsán pěkně, díky extra-sametovému chodu se dynamika zdála menší, než ve skutečnosti byla, adekvátní čtyřválce nebyly lepší, pasáž o spotřebě je úplný nesmysl, ty auta jezdily kolem 8mi, když tomu člověk dával co to jde, málokdy to přelezlo 10,5 l. Všechny V6 měly společnou nevýhodu a to jen asi 3,5 oleje v celém okruhu, takže to vyžadovalo neustálou kontrolu a pravidelné měnění. Další na to navazující problém byl kovopryžové stírátka ventilů, které po 100 tis. ztuhly a začaly propouštět olej, čímž stoupala spotřeba oleje. Málo která mazda V6 která neměla pečlivého majitele byla po 5-7 letech nepřidřená. Ale pokud ji měl fanda tak 250-300 tis. nebyl problém.
Z těchto důvodů bych ale toto auto kupovat jako 15-20 let starou ojetinu nikdy nedoporučoval.
ryccardo
No jediný co se z toho dá s trochou zdravýho rozumu vybrat je to BMW, který jako jediný je pořád rozumně servisovatelný. To ostatní si koupí jedině finanční sebevrah. 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No ještě snad poslední cougar těsně před ukončením výroby a pečlivě vybírat.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Mě tady tyhle názory fakt fascinují >😁 To všichni s těma 20-let starýma autama jezdíte do autorizovaných servisů nebo co?

Opravdu velmi drahá na provoz bude Alfa, zbylá čtveřice žádný extrém nebude... Cougar = Mondeo naopak bude (krom karosařiny) servisně příznivý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cougar je Mondeo MK II.... takže má též nárazníky z cukru, co se zničí při sebemenším kontaktu s pevným předmětem? >😒] A trochu mne zklamalo, že ten dvoulitr hodnotí jako líný, v Mondeu jezdí dost svižně na poměry dané třídy a auta.. dokonce i ten slabší 1.8 ZETEC byl takřka ideální benzinovou motorizací MK I a II. 😄 V6jsem jel jen s automatem a je to příjemné, i tak by mi stačil základ 😊
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Je fakt, že brácha měl z té doby normální mondeo, a ten přední nárazník, který asi 2x rozbil byl skořepinka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cha >😁 Kdyby jen Mondeo, ale i Eskort.... kdybych měl pít panáka za každé Mondeo MK I a II, nebo Escorta z té doby, co potkám na silnici a který nemá ani jeden nárazník v jiné barvě, či zalepený izolačkou, tak jsem do konce života abstinent >😁 V mém okolí asi 3x Mondeo 2 x Escort a ani jeden původní nárazník >😁 A to byly jen ťukance na dotek.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Záleží na co jsi zvyklý. Mi Cougar 2.5 (zrovna jeden testuju) přijde jako takový příjemný standard, 2.0 bych asi nekous >😁

Nárazníky s efektem karbonového monokoku měly asi všecky fordy z 90ek...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo, já jsem málo náročný v tomhle ohledu, jde mi o víkendovku co vypadá dobře, vyjedu s ní na výlet s přítelkyní a stojí to pár korun... mít prachy nazbyt, vemu od tebe toho Prelude, to je už jiná káva >😁 Ale stejně je to pro mne ještě otázka delší doby, než si vytěsním ty peníze na takový "rozmar"... holt jsou i jiné povinnosti.. škoda že mi zas neni 18 >😁 Bylo by to jednodušší a nemusel bych řešit jiné věci >😁
Mig_35
Tak pozor na hladinu oleje. Jednoho jsem měl a zadřel ho. V jedné zatáčce problikla kontrolka a o dva kilometry dál bylo vymalováno. A podle všeho takových případů nebylo málo. Potom jsem horko-těžko sháněl nový motor😊
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jojo, to jsou typické bolesti fordích 2.5 a hlavně 3.0
Avatar - speedfred
speedfred
tak tak,pred každou jazdou v ST 220 kontrola oleja - to bola nutnosť.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jak je suchá tyčka, ale ještě nesvítí kontrolka, motor se už přidírá. 😉
Mig_35
Bylo to moje druhé auto. Žil jsem v domění, že když začne svítit kontrolka, doleju olej. Dneska už v autě ani tyčku nemám😊
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak to byla doba, kdy ještě nebyly čidla hladiny oleje.
ryccardo
Záleží kdo s tím jede. VW motor 1,4 16V 74 kW byl prý taky líný a když jsem s tím začal jezdit, tak jsem byl překvapený jak příjemný a svižný ten motor je. 😉
wlken
Momentálně dáváme jedno GTV V6 Turbo dohromady a naprostá většina věcí se dá sehnat a za úplně normální částky, spotřebka jako jsou rozvody, tlumiče,brzdy a podobně stojí jako na jakékoliv jiné auto a cokoliv na podvozek a karoserii za rozumné peníze z vrakáčů - odstavených Alf s potkaným motorem je dostatek.-) Takže bych se nebál ani toho GTV.. Svezení je v tom skvělé, podvozek velmi dobře maskuje těch 1400 kilo a 70% váhy na předku, dvoulitrový šestiválec turbo je možná kuriózní, nicméně je to pravé Busso se vším všudy, nádherný zvuk a k tomu odfukování turba, spotřeba kolem devíti, v overboostu to má v sérii cca 230 koní, bez problému čipnutelný...
Ondris
JJ, když víš, kde hledat a neběžíš hned do autorizáku, dá se to provozovat celkem levně.
ryccardo
Tak do autorizovaných servisů bych nejel na opravu ani s novým autem. Nejsem blázen, abych se nechal okrádat, ale sháněj si díly na 20 let starou Alfu, kterých tu jezdilo i v době kdy se vyráběly jen pár. Cougar jsem taky neviděl ani nepamatuju a sháněj si na to díly, když to někde buchneš. Jediný smysluplný mi přijde to BMW na který pořád seženeš co je potřeba na kdejakým vrakáči.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Nesmíš bourat. Když už bouráš - pořád existuje Polsko. Na všechny ostatní díly tady máme internet a specializované garážníky - v drtivé většině případů dostupných do druhého dne. Pořád nechápu, kde je problém.
ryccardo
Příkla😜 Na Oktávce mi začalo týct řízení. Za 2 hodiny jsem měl celej novej hřeben včetně spojovaček a stálo mě 3000 korun. Druhej den bylo vyměněný. Nedovedu si představit tenhle problém řešit na nějaký exotický Alfě, kterých tu jezdí 5,5. Fakt myslíš, že bude všechno dostupný do 2. dne a za rozumný prachy? Cougar bude ta samá písníčka, aby sis nemyslel, že se tu otírám jen o Alfu.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jelikož už jsem takových aut provozoval více, tak ano, myslím. Navíc, auta z článku už se nekupují jako daily drivery či jediná vozidla v rodině 😉
Avatar - fOE
fOE
Misto e36 coupe bych tam osobne dal e46 compact. Myslim ze jako top motorizace se tam davala 323ti (snad jen do e36) nebo pak 325ti (ktery je bohuzel M54 a ne M52, ale furt je to atmo r6), coz melo motor davajici stejne koni jako 28i v e36 coupe a na compact to musi stacit jeste lepe uz kvuli proti coupe nizsi vaze. Apropo nizka vaha + kratky rozvor (+ strmejsi prevod rizeni) je duvod proc se o compactu zminuju. Tahle kombinace z toho HB udela auto "sportaku" daleko blizsi nez ono coupe. K tomu clovek jako bonus dostava interier e46 vcetne sedadel z e46 kde oboje pusobi o poznani lip nez archaicky interier e36.
Nevyhody? Inu, podle mnohych jde o nejnevzhlednejsi auto, ktere BMW kdy udelalo (osobne mam na prvnim miste tohoto seznamu 7er e65 predFL) a nektere komponenty podvozku presluhovali snad prave z gen e36(?). Na druhou stranu prave vzhled tlaci cenu dolu a clovek se s timto novejsim autem dostane na ceny generace starsich aut.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ja som napríklad nemal problém s dizajnom E46 Compact, ale je fakt, že o generáciu mladšia E36-ka vyzerala podľa mňa lepšie asi vďaka menším zadným svetlám.

Inak odpoveďou Mercedesu na Compacty bolo C SportCoupé. Už pomaly zabudnutý model, ktorý si ale skôr obľúbili ženy. [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne to Sportcoupé od Mercedesu teda ladí více, Compact mi přišel takový nedodělaný, useknutý. Něco jako když udělal Renault Megane svou verzi Generation... omezená techniky, ale "image" BMW. Neříkám, že jako autíčko pro holku, prémiové na tu dobu, nebo dneska kvalitně udělaný vůz z 90tek je špatný, ale asi bych když už dal přednost i klasickému sedanu 😄
Avatar - fOE
fOE
Jde tam prave o ten pomer zabava+cena vs. (pro nektere) vzhled.
Sedan vypada i za me lip, ale jako auto na zabavu bude proti compactu ve vsem horsi. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dlouhou dobu jsem si myslel, že Compact je předokolka, že je to prostě jen taková "navoněná bída" a když už, tak E36, E46 se mi v compactu moc nelíbí, byť je dle mne E46 nejhezčí BMW všech dob 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Už jsem to psal nahoře, E46 compact je s přehledem jízdně nejlepší varianta E46. Škoda jen, že do něj dávali max. 25i, třílitr by byl ideál.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, četl jsem, díky 😄 Je dobře, že to byl plnohodnotný BMW a jsem vyveden z omylu 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
compact bol klasicka zadokolka... uplne s rovnakym razvorom tusim ako klasicka trojkova limuzina.... v tomto sa nic nemenilo.... akurat bol skrateny zadok .... ale inak aj v interieri a podvozkovo viacmenej klasicka 3ka... bmw prislo s prednym nahonom tusim az nedavno... v tych novych MPV 😉
Avatar - fOE
fOE
Oboje si oblibili zeny protoze to byli modely na zeny a do mest primo zamerene (stali mene nez jine karosarske varianty, snaze se s tim parkovalo (proto to strmejsi rizeni) atd.).

A jeste jedna nesehnatelna zajimavost. Ikdyz BMW v M3 s karoserii compact smysl zjevne nevidelo tak se nasli jini, kteri ano [odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, on totiž rozdíl mezi compactem a coupe je celkem citelný, compact je kratší a je to znát hlavně při přehazování zleva doprava, prostě funguje líp, s šestiválcem a svorem je to podle mně nejlepší kompakt své doby. Jediné, co mu chybělo je právě výkon, nejsilnější 25i je daleko za možnostmi podvozku, zastavět do něj techniku z M3 se přímo nabízí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano pamatame.. neskor to bol ako mercedes CLC .... ale to uz malo obrovitanske zadne svetla... ktore vyzerali hodne tazkopadne a na to kupatko absolutne nepasovali
Avatar - Dinar
Dinar
Nee, E46 compact je technicky totožný s ostatními E46 variantami. Právě compact E36 je technicky z větší části ještě E30.
Avatar - fOE
fOE
Diky, v tomhle jsem si nebyl jisty jestli byl castecne podvozkove o gen zpet posunut jen compact e36 nebo i e46..
JaWohl
Compact byl fajn svezení, výhodou byly krátké převisy vpředu i vzadu. Zadní náprava byla z E36. Nezáludné chování, čitelný přechod zadku do smyku (na normálních gumách)...při normálním servisu dobře sloužil coby trochu neobvyklý praktický liftback. Vzadu je trestná lavice krapet tužší, na delší cesty to chtělo pod zadek polštářek >😁 Základní motor 1,8i nebrat (označení 316ti), dvoulitr N42 již stačil i na svižnou jízdu. Ostatně viz recenze...zpětně bych řekl, že se člověk mohl slušně svézt za rozumné servisní náklady, spousta věcí se dala udělat na rovném betonovém plácku...kdybych to auto kupoval nyní, hlídal bych interval výměny oleje, náplň je 4,2litru, měnil jsem vždy po 10.000km a filtr býval už ztvrdlý, "spečený", poslední dva intervaly jsem zkracoval na 8-9.000km. Plus málokdo mění přední tlumiče. Rády praskaly zadní pružiny. Rázy zpod auta při odřazení dvojky na trojku znamenají nutnost podívat se na uložení kardanu...jo a rády reznou trubičky k zadním brzdičům. Výborné je hliníkové zaplechování olejové vany. Bylo to poctivě udělané, nehezké fajn auto.
Avatar - Dinar
Dinar
O které generaci mluvíš?
JaWohl
O E46, akorát si nejsem 100% jistý tou zadní nápravou, jestli byla z E36 nebo jestli celý podvozek byl totožný s E46...
Avatar - Dinar
Dinar
Proto jsem se ptal, E46 compact byl prostě E46 se vším všudy, E36 compact měl zadní nápravu z E30, podobně i motory a převodovky ze začátku, ale taky třeba i palubku, byl to takový hybrid.
JaWohl
Já jsem právě kdysi někde našel, že zadní náprava compactu E46 je z e36kové řady...ale teď to nedohledám. Každopádně to auto po řidičské stránce bylo příjemné.
Avatar - Dinar
Dinar
No, není, ale je to celkem běžný omyl.
JaWohl
Tak to jsem v něm žil dlooooho😄 Ty jsi stavěl Compacta jako fun-car? Nemáš na něj někde recenzi, že bych si zpříjemnil odpoledne? 😉 Případně nepodělil by ses o to, co jsi s tím autem udělal, jaký byl výsledek a co to dělá, když sedíš za volantem? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Byl to 325ti 2003 smg Mpacket, dostal péra Bilstein, fsd tlumiče Koni, dopředu zakázkové šestipístky, 18" superlehká kola Apex, samosvor Quaife a nakonec i předělávku z SMG na manuál. Dynamikou žádný supehero, ale v zatáčkách to bylo velmi šikovné auto s perfektním gripem (vzadu 255 mm pneu), které ale po vypnutí dsc jelo bokem na požádání, se samosvorem to bylo nádherně ovladatelné. Na to, že to auto není primárně sporťák, se s trochou úprav dá dostat docela daleko. Nakonec ho koupil jeden zdejší diskusní kolega pro syna. 😉
JaWohl
Hm, ten podvozek byl asi tím pádem o světelný rok před tou R6kou, zní to velice zajímavě, zejména ty brzdy (btw jak velké kotouče se vešly za ta kola?), Quaife a předělávka na manuál...sehr schön...věřím, že bavil
MariAchi
Muzu potvrdit, ze to jezdilo hodne dobre, bylo to pevne, tuhe, presne a opravdu tomu chybel vykon. Paradni vikendovka 😄 :yes:
JaWohl
Fakt tomu verim, ze to muselo byt velmi zajímave svezeni. My jezdili 5let compactem s n42b20 a jako daily car pro 2 mlade lidi to bylo vyborne. Udelalo mi radost, ze nekomu nyni dal-snad dobre-slouzi. 143koni bylo spis malo, ale ovladatelnost, komunikativnost, servisovatelnost, tocivost motoru aj ta spotreba byly silne stranky i zakladni, neupgradeovane >😁 verze. 325ti musi byt mnohem zabavnejsi uz sama o sobe...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Možná proto, že E36 vyjma Compactu a E46 mají zadní nápravu v principu stejnou. Ovšem nikoliv záměnnou. Jde o Z-axle, ovšem ramena mají trochu odlišný tvar. Mám doma nějakou knížku o evoluci BMW řady 3 a tam jsou ty nápravy nakresleny v nárysu i bokorysu vedle sebe a je to dobře vidět. E36 Compact používá zadní nápravu z E30, tedy tu úplně původní kyvadlovou-úhlovou nápravu bez elastokinematiky. Nevím jak Compact E36 jezdí, ale v dobových testech jej spolehlivě ostré předokolky konkurentů, různá ta GTi, HGT, RS, Cupra, QV apod válcovaly. 😄To výkonnější verze E28, E24 a všechny E32 či E34 mají pokročiljší verzi s elastokinematickým efektem.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ta alfa mě naprosto dostává. Kolem jedné chodím denně do práce, modrá metalíza a pořád jí okukuju, je to neuvěřitelná exotika. Parkuje tady na Pankráci, a je denně v provozu. Zrovna dneska jsem se odhodlal si jí vyfotit a říkal jsem si že si najdu nějaký článek o tom, jaké to auto vlastně je. A vida - článek se jako na zavolanou objevil. Dozvěděl jsem se z něj to, co jsem čekal - že mít jí není úplně dobrý nápad. Ale na pohled se mi fakt strašně líbí, coupé víc než spyder. A o hodně víc stará verze s malým rypáčkem. Vypadá strašně drze, to je to co se mi na ní líbí nejvíc. :yes: :yes:
RS
Ideální kombinace je 2000-2001 s novým interiérem a starou přední maskou. V kombinaci s V6 ale téměř nesehnatelné auto, nebo za velmi vysoké, až sběratelské ceny.Vzhledem k "víkendovosti" auta bych ale volil Spider. :yes:
Ondris
Náhodou, mít je je dobrý nápad, jenom se to prostě musí provozovat s vědomím, že je to 13 a více let starý a že nový to auto stálo okolo mega. Spolehlivost je u pozdějších verzí celkem OK.
Já to provozuju jako daily drivera (JTS 2004) - najedu nějakých 2500 km měsíčně - a musím zaklepat, po prvotních trable žádný zásadní problém (to, že odejde 12 let stará cívka nebo že lambda není stopro neřeším).
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
A ty první JTS jsou vážně tak problémové, jak se píše v článku? Slyším to totiž prvně, zatím všude převládaly spíš pozitivní ohlasy.
Ondris
JJ, jsou.
Zadírá se to jen o trochu méně naž TS (používat Selenii Racing a sem tam vyměnit šály), navíc se k tomu přidávají problémy se zakarbonováním (jde předcházet tankováním Vervy a spol.), vstřikama (tomu taky můžeš předejít tankováním rozumného benzínu), variátorem a motormanagementem (na starej motor je navěšena tuna elektroniky a katalyzátorů). Snad každé JTS bere olej (moje spíš tak nárazově, mám podezření, že to přes vodítka ventilů). Zastudena to běží bohatý (smrad z výfuku). Pokud je chladno, za autem je ze sražené páry kouřová clona jako u Bismarcku (postihuje to snad všechny JTS, na funkci rostlináře to ale nemá vliv). U raných verzí byl problém se SW, takže ta auta měla reálně nějakých 105 kW.
Z nějakýho důvodu mýmu autu šíleně dlouho trvá rekalibrace ŘJ - pokud mám v nádrži 95 a natankuju Vervu (nebo naopak), pět minut po nastartování se to hádá a nechce jet.
Problém u těchhle motorů je, že dneska už je na prevenci pozdě a člověk musí hasit požár.
Myslím, že jsem o tom psal na autíčkáři, když tam proběhl inzerát na to červené GTV JTS.

Na druhou stranu, když to jede, je to paráda - tahá to na dvoulitrovou atmosféru úžasně (chybí černá díra, co má TS pod 3000), nad 4000 tomu člověk věří každýho koně a dlouhodobou spotřebu mám okolo 8.7 (dálnice 140, okresky mix klidné jízdy a sprintů, město velmi omezeně).
Cívku, svíčku, termostat a lambdu mám furt v kufru, holt kdo je připraven, není překvapen a nemusím se aspoň táhnout v nouzáku a pálit katalyzátor.

TL😉R: Když GTV, tak 3.0/3.2 V6. JTS není zlý, ale oproti Bussu je svym způsobem špatnej každej motor.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No vida, zas jsem o cosi chytřejší :yes: Kdysi jsem totiž někde četl chválu, že oproti TS je JTS malinký ústupek v charakteru, ale velký skok ve spolehlivosti a asi mi to nějak utkvělo v hlavě... a ono to tak jednoduché nebude...

Mimochodem, nevíš jak na tom byly ty dvě stříbrné GTV s bussem, které na konci roku proletěly inzercí? Z fotek vypadaly obě dvě vážně dobře.
Ondris
JTS je stejný jako TS - musíš mít štěstí, pak máš motor, kterej natočí statisíce a u toho ujede všemu v podobný kubatuře.

GTV se mi teď nevybavují, ale vím, že bylo na prodej jedno, co pak skončilo na alfistech - super základ, ale práce jak na kostele a pak jedno se samosvorem a grafitovejma kolama a to je v zásadě bezchybnatý.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Přesně ty dvě jsem asi myslel. To se svorem, grafitovýma kolama a ještě výfukem supersprint jsem měl kousek od domu a musel se hodně držet. Když teď čtu, že je bezchybnatá, tak mě to upřímně nemálo štve, že jsem se nepraštil přes kapsu...
Ondris
Taky jsem o ní chvíli uvažoval, ale pak přišly nečekaný výdaje a bylo po ptákách. A pak jsem se projel v upravený S2000 a o dalším autě bylo rozhodnuto 😄
KDR
Vidíte pánové, já tu chybu neudělal a ta stříbrná se samosvorem, grafitovýma kolama a SUPERSPRINTEM mi teď říká pane..😉
ryccardo
Hele designéři v Alfě umí udělat pěkný auto. Hoši z Vlkohradu by se k nim měli jít učit jak se dělá design auta 8-s Mě se zase strašně líbí 159ka. Je to prostě auto co má koule. Designově je to neskutečně nadčasový. Jen se bojím jak to bude fungovat, aby mě to nesežralo na servise. ;-\
jam2015
Pán redaktor, keď sa už púšťate od stola do histórie, tak by nebolo na škodu viacej snahy a dôslednosti.
Alfetta od Giugiara s označením "GTV" bola až neskôr.
[odkaz]
Ešte predtým vzniklo GTV od Bertoneho!
[odkaz]
[odkaz]
jam2015
Pán Dusil, neberte to ako kontrolu Vašich príspevkov.
Jazdiť na 1750 GTV som mal tú česť ešte na začiatku 80-rokov.
madbrain
Cougara vlastním již 7 let a musím říci,že se jedná o nejspolehlivější vůz mého dosavadního života,skutečný zázrak(ve srovnání s jeho předchudci),jízdní vlastnosti jsou brilantní,podvozek je naladěn co by velice zdařilý kompromis mezi sportovní a komfortní notou,motor 2.0 je příjemně pružný,dynamika v nízkých otáčkách je obstojná,plný záběr přichází v 3500 otáčkách a pak to jede jako z praku,nemohu souhlasit s delšími převody,naopak,5 rychlost bych uvítal ještě delší,stejně tak i o vysokých rychlostech,nedávno jsem fičel po dálnici až 180km/hod a Diamond držel jako přibitý,fakt jsem si to užil,nevyhodou jsou ceny některých n.d(orig.výfuk 30000kč),slabší rejd,malé vnější špigly.korozi se dá předejít pravidelným nástřikem podvozku a dutin,navíc je auto díky vyklápěcí zadní stěnou velice praktické.fakt šupa. :yes: :yes: :yes:
Márty66
Nemůžu nesouhlasit. Měl jsem ho asi 3 roky a taky naprostá spokojenost. Ten dvoulitr stačí, ale co si budem....
Nicméně vždy sem se spíš bál o ceny kusů karoserie, tam je to pálka a nejde to nikde moc koupit. Korozi jsem nikde nezaznamenal a to i bez nástřiků. Podvozek fakt supr, ikdyž mi přišel dost tvrdej 😡 ale to je taky otázka tlumičů. A další co bych vytknul je obrovskej volant a mrtvá odezva okolo středový polohy = vyhýbání kanálů je fakt těžký >😁
Ať jezdí!
Damian120
Jo nedávno jsem pořizoval takovou Alfu v AAA... paradni auticko za dobry money.. vrele doporucuju, mozna tam jeste nejaky zbylo >😒]
Mojmis
alfu jsem taky měl, a bylo to prima auto, ale pak uz jsem to potreboval vymenit za neco rodinnyho a tak jsem ji poslal dal na protiucet...nicmene, byl jsem s ni spokojen :yes:
direct123
Také jsem měl alfu kdysi. Parádní auto 😄
pujcky uver
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.