Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model 3: Nebude to apríl

Tesla oficiálně představí svůj nový sedan těsně před dnem aprílových legrácek, bude tedy třeba brát jej naprosto vážně.
Zpět na článek
17. 3. 2016 13:05
17. 3. 2016 15:21
17. 3. 2016 18:47
18. 3. 2016 07:25
17. 3. 2016 15:33
17. 3. 2016 15:48
17. 3. 2016 16:52
17. 3. 2016 15:46
17. 3. 2016 16:37
17. 3. 2016 18:23
17. 3. 2016 21:42
17. 3. 2016 16:56
17. 3. 2016 18:18
17. 3. 2016 16:53
17. 3. 2016 16:58
17. 3. 2016 18:19
17. 3. 2016 16:47
17. 3. 2016 19:01
17. 3. 2016 19:30
17. 3. 2016 18:45
17. 3. 2016 22:37
17. 3. 2016 19:31
17. 3. 2016 22:05
17. 3. 2016 22:30
18. 3. 2016 08:10
18. 3. 2016 08:32
18. 3. 2016 11:27
17. 3. 2016 13:05
OK, OK
Snad je to vyhrabe z provaru.
Akorát - představí auto a budou ho pak vyrábět (možná) za rok a třičtvrtě? Takže nakonec přece apríl, akorát blbej...
>:D
Rozbalit vlákno
4
17. 3. 2016 20:24
Re: PRO PŘEDSTAVU VŠECH ČESKÝCH SOUDRUHŮ NÁMOŘNÍKU
HOŠI :-)
fáro TESLA MODEL 3 [odkaz] by do českých zemí mohlo dorazit začátkem roku 2018 za krásných 1MEGA neboli 1.000.000 Kč vč 21% DPH [odkaz]
je vám to už všem JASNÝ?? jo natankujete se ho grátis TAJDLENC v PRÁGLU : [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
18. 3. 2016 07:20
Re: PRO PŘEDSTAVU VŠECH ČESKÝCH SOUDRUHŮ NÁMOŘNÍKU
O cene mega s dani si nech jen zdat, tohle ma byt konkurence pro BMW 3, ale v tech nejvyssich specifikacich, a tam je 340i/335D za cca 1.5M s dani + nejaka ta vybavicka a jsi na 1.7-1.8M CZK vcetne dane.
18. 3. 2016 12:53
Re: PRO PŘEDSTAVU VŠECH ČESKÝCH SOUDRUHŮ NÁMOŘNÍKU
o 1,5mega si nech klidně zdát ty ale hlavně tu bejkárnu mi netlač ;-) Brambora 3 se prodává od 800táců a trojka je lepší a v základu bude jezdit od mega >:D
Avatar - cechblog
9. 4. 2016 21:09
Re: PRO PŘEDSTAVU VŠECH ČESKÝCH SOUDRUHŮ NÁMOŘNÍKU
k ceně se vyjádřil už mariachi, tankování zdarma skončí s rozšířením elektromobilů
Avatar - Barry Lyndon
17. 3. 2016 13:17
400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně málo
... ale jakmile dosáhne kapacita baterie nějakých 120 kWh, tak už začnou být elektromobily běžně použitelné. Problém je, že i u Tesly, která má nyní nejlepší baterie z hlediska Wh/kg, by 120 kWh vážilo tři čtvrtě tuny a o ceně raději nemluvě. U jiných automobilek (VW, BMW a pod.) je zatím nesmysl o takové baterii vůbec uvažovat, protože v jejich podání by vážila více než celé konvenční auto střední třídy...
... tuhle se objevil nějaký pan Procházka z he3da s údajně revoluční baterií z hlediska ceny a bezpečnosti a už na ni s čínským investorem (100 mil €) staví továrnu. Bohužel z pohledu Wh/kg je to krok spíše zpátky než dopředu, takže pro elektromobily zase nic...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
17. 3. 2016 13:25
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
Tesly potkávám na evr. dálnicích čím dál víc, pravda je, že jsem je ale zatím neviděl jinak, než šinoucí se max. stodvacítkou v pravém pruhu. Ono, je fajn, že je to raketa na kolech, v reálu se ale kvůli dojezdu majitelé honí s kamiony.
Avatar - Barry Lyndon
17. 3. 2016 14:28
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
jednu potkávám docela pravidelně na trase Praha - Jižní Čechy a jezdí velice svižně. Takže na cesty kolem 150ti km ano, tam už si to majitel i užije, ale jinak je to, jak píšeš...
17. 3. 2016 13:35
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
mas tam par chybicek, zaprve Tesla nema nejlepsi baterie, Tesla ma jen baterky od Panasonicu a ani ty nejsou nejlepsi na svete, Tesla to umi je dobre prodat, jsou i lepsi ale take drazsi clanky diky kterym by i dnesni Tesly mohlo mit na palube 150kWh baterku, ale asi by se jiz nikomu nelibila cena cca 2.5x vetsi nez u clanku jake pouzivaji ted :-)

120kWh baterka by mela vazit cca 495kg (vaha vcetne obalu a chlazeni), takovou ti postavi treba specialiste z Kreisel kteri prestavuji bezna auta na EV, ale priprav si cenu asi jak za tu Teslu, jen s tim ze k ni jeste pricti to auto ktere ti na EV prestavej

a Pan Prochazka mam dojen nehodla prozatim nabizet sve baterie pro EV, pokud je me znamo jejich primarnim cilem jsou prumyslova uloziste, tedy obri baterygripy ktere truni nekde u elektrarny "na" obnovitelne zdroje, co se EV tyce tak snad jen uvazuji do budoucna pokud se jejich vyzkum nejakd al posune, a mam dojem ze hlavni prinos tech baterii pana Prochazky ma bejt cena, naznacoval neco v tom duchu ze to je vyrobne az 50x levnejsi
17. 3. 2016 13:56
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
presne tak
aku od p. prochazky je urceny pro velkokapacitni uloziste a ma tyhle 2 hlavni vyhody:
- nižší cena manufaktury - p. prochazka tvrdi, ze nejde o zadnou kosmickou technologii po vzoru soucasnychu aku, ale ze se vraci o 100 let zpet a staci mu 50x nižší investice do výrobního zarizeni se stejnou vyrobni kapacitou. to ale neznamena, ze samotna aku je vyrobne 50x levnejsi.
- problémem soucanych aku je, ze při poruse, kdy dojde ke zkratu shori cela baterie, coz ve velkych kapacitách je velky prusvih a on ma technologii, kde toto nehrozi, takze jeho aku muze byt velka jako zeleznicni vagon nebo dům bez rizika zkratu a tim vyhoreni

další výhodou ma byt 5x nižší vnitrni odpor a tim nižší ztraty a lepe resene chlazeni, kdy stavajici aku jsou chlazene na povrchu, on je ma chlazene vnitrne

jestli to ujede 400km a bude stat $35tis, tak to je obrovsky pokrok, kterej samozrejme nekonci ..
Avatar - Barry Lyndon
17. 3. 2016 14:25
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
ano Tesla má běžné baterie od Panasonicu, které jsou ale z BĚŽNĚ prodávaných elektromobilů z pohledu Wh/kg jednoznačně nejlepší. Stačí se podívat, jakou kapacitu má 300 kg baterie v eGolfu nebo v BMW i3...
... že existuje možnost 120 kWh při 495 kg je hezké, ale pokud je to prakticky nezaplatitelné, tak to holt není moc použitelné a nebo to má jiný háček (max. vybíjecí proud např.?). Mimochodem je zvláštní, že se takovéto "zázračné baterie" nepoužívají ani tam, kde se na cenu nehledí. Viz nedávno Koenigsegg Regera a jeho 90 kg vážící baterie s kapacitou 4,5 kWh...
Pokud jde o pana Procházku, tak když se objevil poprvé, prezentoval svůj koncept jako revoluci nejen z hlediska ceny a bezpečnosti, ale i kapacity a tedy použitelnosti v elektromobilech, z čehož ale nakonec jaksi sešlo, protože jako on sám říká, ostatní výrobci je za ty 4 roky doběhli, resp. předběhli...
17. 3. 2016 14:57
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
na penize se hledi vsude tam kde je naoko prave hodne penez ;-) kuprikladu uhlikove baterie v podobe 18650 se vyrabeji v Japonsku v Power Japan Plus, jsou ale cca 2.5x drazsi nez bezne lionky kuprikladu od Panasonicu, v EV by pouzitelne taky byli protoze maji velice podobne parametry a kuprikladu i lepsi vybijeci proudy, ale kvuli cene se nasazuji spise do jinych reseni, kuprikladu vojenske technologie a nebo v systemech pro ovladani jadernych provozu

a jaksi zapominas na jeden zasadni fakt, v autech se neuvadi vaha samotne baterie, ale celeho baterypacku, tedy i obal a chlazeni, a cim mesi baterka je tim tezsi na kg je, vyrobce aut jako Koenigsegg musi take zajistit aby dana baterka splnila specifikace pro dane auto, a pokud Koenigsegg dela auta kde se predpokladaji i rychlosti okolo 400km/h musi splnit bezpecnostni podminky pro baterypack uplne jine nez treba WV u Golfa kde se nepocita ani s polovinou te rychlosti, nehlede na fakt ze v Regere to slouzi jako rekuperacni jednotka, tedy rychle nabiti a vybiti behem chvile, budou tam tedy extremni teploty a tedy zrejme dost vykonne chlazeni ktere bude soucasti vahy toho packu ;-) je proste rozdil vycucat a nabit 4.5kWh za 1 minutu a nebo za 5 minut, Regera to nema na jizdu na elektrinu, ale jako boost

mimochodem soucany 90kWH pack Tesly ma jako celek 548kg a je to nosnej prvek daneho auta
Avatar - Barry Lyndon
17. 3. 2016 15:48
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
90 kWh a 548 kg je zázrak ve srovnání s 24,2 kWh a 318 kg v eGolfu. Nějak nevidím důvod, aby byl u menší beterie obal s chlazení v tak dramatickém nepoměru... obal je obal a chlazení je obvykle vzduchem...
17. 3. 2016 16:42
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
me prijde ze obviklejsi chlazeni je kapalinou, a ten obal jaksi neni z plastu, ale z kovu ktery zaroven slouzi jako chladic a ochrana proti narazum, neb jaksi ty baterky na vzduchu nejsou uplne to nejlepsi, u Tesly je to pak dokonce nosna konstrukce, a jak to ma Golf fakt netusim a tusit ani nechci :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2016 14:56
Re: 400 km za ideálních podmínek je bohužel pořád relativně
ono aj tych 400 je asi moc optimistickych podla mna .... staci ze nebudes jazdit po rovnych holandskych a nemeckych cestach ale prides s tym farom kdesi kde su kopce ( rakusko, slovensko, svajciarsko, norsko, slovinsko, taliansko ) a pripadne aj trosku chladnejsia klima a razom moze byt po tom optimistickom dojazde .... ak nebudu mat taketo mimomestsky orientovane elektromobily dojazd pri skutocnej zatazi aspon 500-600km tak su na mimomestske cestovanie stale dost k nicomu .. lebo klido pido po dialnici 110 mozeme ist aj na favorite... na to zrovna nikomu netreba teslu aby sme niekam tymto tempom dosli ...chce to zlepsit dojazd aspon na 600km pri normalnej zatazi ze do toho tlacis ... potom to ozaj moze byt uz na nieco.. navyse hmotnost treba znizit.... tieto elektricke masiny su neskutocne tazke na to aku mizeriu dokazu prejst... o cene asi tiez skoda debat... tadial cesta k zachrane planety opat nepojde... casom sa na to pride ked stupne cena drahych kovov potrebnych na vyrobu bateriek ... uz teraz su niektore vzacne kovy nedostatkovy tovar a zacinaju sa prve problemy s ich aplikaciou do buducna ak by mala byt ich spotreba 10 alebo 50 nasobne vyssia ako je dnes

este nam raz atmo bez turba budu dobre... vratime sa k nim... a mozno ani nie tak z lasky ako skor z nudze ... a nahodou to nie je az take nemozne ;-) kedze nasa zem nie je nafukovacia
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 15:11
A zase se novinari snazi nabidkou vytvorit poptavku?
I kdyby splnili teoreticky dojezd 400 km, tak s tim v tehle tride zadny pruvan neudelaji.
To je "executive" trida = potrebuju jet? Tak skocim do auta a jedu...

Ne, ze sednu k mape a hledam dostupne nabijeci stanice a mista, kde muzu prijemne stravit tu hodinu a pul cekani...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2016 15:18
Re: A zase se novinari snazi nabidkou vytvorit poptavku?
:yes:

predstava ze po sotva 300km jazdy kdesi hodinu povinne stratis dobijanim je celkom desiva zvlast u auta za niekolko milionov ktore ma takmer 5m dlzku a nie je zrovna na mestske vozenie sa ale prave na dlhe cesty ... navyse v dnesnej dobe ked cas su peniaze ozaj neviem kto a kde ma chut hodinu si auto dobijat ( a povedzme za dazda alebo burky ci mrazov alebo horucav ... a uprimne sediet hodinu povinne kdesi na kave kazdy druhy den... no neviem ci to cloveka po dvoch tyzdnoch neomrzi )
17. 3. 2016 15:37
Re: A zase se novinari snazi nabidkou vytvorit poptavku?
Holt milý H/K... Tesla není pro každého...
17. 3. 2016 15:15
Dojezd...
… a pořád dokolečka dokola. Dejme tomu, že za předpokladu dodržování rychlostních limitů ve většině evropských států bude mít tato Tesla reálný dojezd 350 km.
O lidech, kteří na jeden zátah ujedou víc než těch 350 km, aniž by si dali půlhodinovou přestávku a nějaký povzbuzovač (myslím kafe)… o těchto lidech si myslím, že jsou to totální mago.ři. Za půl hodiny v pohodě nabiješ na dalších 350 km.
Ano, mohou jet dva řidiči v jednom autě… ale druhý řidič je buď ještě víc unavený, než řidič, nebo rozlámaný z polospánku na (ke spánku) nevhodné sedačce spolujezdce… čili i ten by tu půlhodinku na protáhnutí a kafe měl ve vlastním zájmu absolvovat. Za půl hodiny rychlo-nabiješ na nějakých 80% a frčíš dál.
Když mi někdo vypráví, jak jel do Chorvatska na jeden zátah s plným autem a celou rodinou, v duchu se za jeho rodinu modlím (ač ateista) a opravdu si o něm nemyslím nic hezkého…
Osobně si myslím, že 350 km je až až.
Při mých 1200 km měsíčně do práce bych nabíjel tři a půlkrát… což může být příjemný rituál, mít tři a půlkrát půlhoďku jen pro sebe… kafe, tatranka, cigárko… větší nákup na týden...
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2016 15:21
Re: Dojezd...
Myšlenka sice krásná, ale v dnešní uspěchané společnosti neprůchodná. Ne, ty musíš být neustále v pohybu, okamžitě k dispozici třeba na druhém konci světa...
Je to směšné. Máme moderní komunikační technologie všeho druhu, ale pořád najíždíme miliardy kilometrů, zbytečně... Pravěk...
17. 3. 2016 15:35
Re: Dojezd...
"Je to směšné. Máme moderní komunikační technologie všeho druhu, ale pořád najíždíme miliardy kilometrů, zbytečně... Pravěk..."
tohle podepisuju.
Minimálně uvnitř větších korporací lze snížit náklady na kilometry a s nimi spojené náklady o neproduktivní čas o 30% - 50%, když použiješ telekonference či další komunikační aplikace podobné např. skype (u), které můžeš mít i v telefonu. Naštěstí už na to přicházejí i menší firmy...
17. 3. 2016 18:47
Re: Dojezd...
Směšné to není....nic nenahradí osobní obchodní či jakékoliv jednání....něco jiného je možnost dělat porady přes videokonference....ale stejnak to není úplně ono.
17. 3. 2016 19:14
Re: Dojezd...
Kdyz mi telekonference usetri dva dny na cestach, zvyknu si snadno... Mne vyhovuji. Rychle, strucne, pragmaticke... A nikdo si nedovoli na planovanou telekonferenci nepripravit. Jina vec je, kdyz musis nekde neco podepsat...
18. 3. 2016 07:25
Re: Dojezd...
A nejen to - navic musis (MUSIS !!!!) mit aspon 2000l objemu v kufru, jinak je auto proste nepouzitelne. Jo - a pripojeni na fejsbuk, samozrejme.
18. 3. 2016 11:51
Re: Dojezd...
"...musíš být neustále v pohybu, okamžitě k dispozici..." Okamžitě k dispozici'? No tak pro tebe je elektromobil ideální. Každé ráno budeś mít elektromobil plně "natankovaný" před barákem. To se ti s běźným autem nestane. A to proto, že dráty vedou i k vám domů. Předpokládám, že trubky s benzínem k vám do domu nevedou. Běźný ŕidič bude s eklektromobilem jezdit nabíjet ke stanici méně často než jezdil se spalovacím vozem k pumpě. Na změnách je nejhorší, že věci jsou pak jinak, že jo?
17. 3. 2016 15:33
Re: Dojezd...
otázka je, cemu rikas na jeden zatah
ja nemám problém jet v noci 6 hodin, mozna s 1 přestávkou na zachod a kratkym protazenim, pak uz nejaka pulhodinova přestávka prijde vhod, a to uz nejsem v takove forme jako jsem byval dřív.
jinak souhlasim, dobijet pul hodiny po 350km, s tim bych nemel absolutne zadnej problém.
a nezapomínejme, jsme teprve na zacatku, dojezd 400km byl před 5 lety v oblasti snu, za 5 let budeme zase dal a s cenou niz..
me by bohate stacil elektromobil jako druhy auto na popojizdecky s dosahem 100km. myslim, ze bychom se o nej s manželkou prali..
17. 3. 2016 15:39
Re: Dojezd...
Přesně tak... za pět let budeme dál. Ale to se těžko vysvětluje, když lidi mají tendenci žít teď (aniž bych se izoloval, také jsem v některých oblastech nedočkavý)... a chtít mít všechno hned... na všechno rychlé řešení...
17. 3. 2016 15:48
Re: Dojezd...
ja nechapu ten pesimismus u nekterych ..
jakoby se bali novych věci, coz bych pochopil u 80 lety babky
17. 3. 2016 15:54
Re: Dojezd...
já bych to i napsal, čím to je... ale ty seš chytrej dost, abys to věděl...
17. 3. 2016 16:52
Re: Dojezd...
je potreba si rici kdy prizpiva do diskuzi jako je tato, vetsinou zariti fandove v tomto pripade aut, velka cast z nich budou petrolheadi, dalsi velka cast zariti nafto-uctivaci a pak urcita cast lidi co berou automobilizmus jako konicka at je pod haubnou jakejkoliv motor, tak jak tak jsem nasichni tady naprosto minoritni skupina :-)

o uspechu EV rozhodnou spise PR danych znacek, a at jsou pesimisticti nekteri sebevic, prozatim je to spise na strane ze Ev proste casem uspeji :-)
Avatar - Barry Lyndon
17. 3. 2016 15:39
Re: Dojezd...
Ono nejde ani tak o to "mít potřebu ujet víc než 350 km" jako "mít možnost ujet víc než 350 km" a to kamkoliv, tedy bez plánování a hledání rychlodobíjecích stanic. Prostě je to v rozporu s tím, jak je auto už asi 100 let vnímáno... tedy jako možnost svobodného pohybu kamkoliv člověka napadne. Že tuto možnost nakonec v 99,9 % případů stejně většinou nevyužíváme, na tom nic nemění... je to psychologický problém.
17. 3. 2016 15:44
Re: Dojezd...
Ano, já s tebou souhlasím v tom, že je to psychologický problém.. správně jsi to nazval.
Jak často většinová společnost jezdí na jeden zátah 350 km? Jednou ročně na dovolenou k moři? A je to pak vůbec dovolená?
Chápu, že k životu nelze přistupovat přísně pragmaticky, ale jsou oblasti, kde už bychom pomaličku měli začít uvažovat v širších souvislostech...
17. 3. 2016 15:46
Re: Dojezd...
když vidim, ze spousta lidi bere benzin za 500, tedy dojezd max 300km, tak mi to prijde podobne. a moznosti na dobiti bude casem stejne jako natankovat benzin + moznost dobit doma + v kdejakym obchodaku + ve stanku u vjetnamce
navíc jsme na zacatku...
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 16:09
Re: Dojezd...
Ale o tom píšu nahoře, přece.

Tohle je executive car... a tam se FAKT za 500 netankuje!
Yaris na courání po okolí s hybridem - nemám problém.

Tohle je prostě nesmysl.
A platíme to všichni... protože vyvíjí to z dotací, elektřinu dotujeme všichni a ještě to budou dotovaně prodávat.

Tohle není pokrok... tohle je tunel
17. 3. 2016 16:37
Re: Dojezd...
mas názory jak osmdesatileta babka před valkou, co se bala elektrickyho mixeru
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 17:57
Re: Dojezd...
Proč?
Protože neomdlívám blahem nad hračkou na elektřinu?

Když začal "nálet" dotykových" telefonů, tak jsem byl taky za "babku"... a dodnes jsem se udržel u telefonu s tlačítky - byť s QWERT klávesnicí a dotykovým displayem... a ejhle, začíná nás být víc a víc.
17. 3. 2016 18:23
Re: Dojezd...
telefon mam taky tlacitkovej a vedle nej ještě jeden ten samej nevybalenej az stavajici skonci, ale mam to z ryze praktických duvodu, to ale neznamena ze dotykac zavrhuju
prijde mi, ze jsi k nove technice pesimista, protože soucasny elektro neujedou 1000km a nenabije se během 5 minut. pokrok ale nejde většinou skoky, ale postupne, tedy jestli něco bylo před 5 lety, tak to mělo to dojezd do 200km, ted mame 400km a za 5 let to bude zase vic
a ja nemam celkem nic proti podpore nove technologie, ale nesmí se to zvrhnout tak, jak se zvrhla podpora FVE.
a fakt je, ze ropa jednou skonci, i když pedlo nekterych prognoz jsme bez ropy měli byt uz dnes, jednou to ale prijde
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 21:14
Re: Dojezd...
Hmm.. akorát, že někdy v té době budeme i bez elektriky.
Protože tu elektřinu je třeba napřed nějak vyrobit... a teprve potom je možné ji nacpat do nějaké baterky.
S určitou ztrátou, pochopitelně.

A třít tolik ebonitových tyčí liščím ohonem, to je taky unavující... to už je lepší jezdit na kole.
;-)
17. 3. 2016 21:42
Re: Dojezd...
nejsem takovej pesimista, ze budem bez elektriky, spis verim, ze se ziskavani ciste energie v nedaleke budoucnosti vyresi.
za 5-10 let budou mit elektrovozitka maximalne 10% podíl, a většinu porad potahne klasicky palivo.
a jestliže by veskery provoz v CR utah dostaveny temelin, nebude to tak cerny jak si predstavujes
17. 3. 2016 16:56
Re: Dojezd...
muzes ty dotace specifikovat? podle IMF byli dotace do fosilnich paliv celosvetove 5.3 bilionu USD, a podle stejne zpravy se do ukladani energii dalo na dotacich jen necelich 200 miliard USD, jak to? to nejak nesedi s tim co tvrdis ty ?
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 18:08
Re: Dojezd...
Sedí... jen nesmíš "čarovat" s pojmem dotace.

IMF formuluje kolik stála celosvětově těžba fosilních paliv. A to je v pořádku.
A do "ukládání energií" jen 200 miliard... ale přemýšlels někdy o tom, že i tu energii, která se ukládá, bylo napřed třeba vyrobit?
V drtivé většině z fosilních paliv...

A tu "dotaci" těžby fosilních paliv zaplatí odběratelé přímo. Tedy spotřebou benzinu jsem se rozhodl, kromě zvěrských daní, zaplatit i náklady na tu těžbu.

No a ty "zvěrské daně" jsou pak přerozděleny... a je z nich uhrazen i rozdíl mezi skutečnými náklady na provoz EV a toho, co zaplatí jejich majitel.
Mimo jiné... pochopitelně.

Z pohledu Tebe jako majitele EV je to možná ukrutně chytré... z pohledu společnosti je to podvod a je to dlouhodobě neudržitelné.

Co se stane, pokud na tenhle "trik" přistoupí víc a víc lidí?
Řekněme, pro přehlednost, že všichni.
Nebude ten zdroj "zvěrských daní"... a nebude z čeho hradit ten rozdíl proti skutečným nákladům... a náhle bude provoz elektromobilu dražší, než býval "normálních" aut, ekologie bude dostávat na zadek, protože kromě výroby té energie samotné bude nutné ještě taky vyrábět - a likvidovat - spousty akumulátorů... a jediné, co mu zbyde jako specifikum, bude ta nepraktičnost...

Howgh.
17. 3. 2016 18:18
Re: Dojezd...
? co to placas? nikdo neinformuje o tezbe, ale o vladnich dotacich a ulevach do fosilnich paliv celkove

proste tu jen trolis vid :-) sorac ale cist tvoje posty jiz nebudu, zbytecnost a straceny cas :-)
17. 3. 2016 16:53
Re: Dojezd...
to je samozrejme nesmyl, protoze pred 100 lety meli auta dojezd okolo 100-150km ;-) jakysi vetsi dojezd na jednu nadrz je domenou az aut po 60-70 letech ;-)
18. 3. 2016 12:05
Re: Dojezd...
"..mít možnost ujet víc než 350 km ..." . Přesně tak. Tímto myšlenkovým schématem se řídím a proto od auta chci abych " měl možnost přepravit v něm piáno a manželskou postel". Kupuji zásadně dodávky. Je sice pravda, že to potřebuji odvézt tak jednou do roka, ale "mít tu možnost" je k nezaplacení. Někdo by třeba řekl - proč když potřebuješ 2x ročně větší dojezd než 350 km, tak prostě nezastavíš a nedobiješ, protože když 2x ročně potřebuješ vyšší přepravní kapacitu, tak si objednáš dopravce a přijde ti to normální. Ale takoví lidé prostě nic nechápou.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 16:21
Re: Dojezd...
A o ničem jiném nemluvím...:
"Při mých 1200 km měsíčně do práce bych nabíjel tři a půlkrát" - pak si kup elektromobil!

Ale pak nepotřebuješ "executive".

Já jezdím Stuttgart režimem 3.5 hodiny jízdy - půl hodina přestávka - 3.0 hodiny jízdy.

Za půl hodiny FAKT nenabiješ.

Abych tam dojel v tomhle čase, tak v Německu jedu většinou cca 150, po cestě musím překonat hory a projet několika městy.
Takže dojezd se smrskne.. na kolik na 250? Na 200?!
A to ještě nezačala zima... déšť...
17. 3. 2016 16:58
Re: Dojezd...
a proc sem prizpivas kdys pto tebe evidentne dane auto zatim neni? pises treba u Maybachu ze to je desne drahe?

Brojn s Teslou S za 4 roky najezdil prez 300 tisic km, jak to ze jemu to jde a ty tvrdis ze to nejde?
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 18:12
Re: Dojezd...
Ne, ale nikdo taky netvrdí, že Maybach je budoucnost... a kdo nejezdí Maybachem je úplně mimo proud pokroku a .. má nízory jako babka před II. světovou válkou.
;-)

Maybach si koupí pár lidí... protože ho chtějí.

Pokud si elektromobil koupí pár lidí, a zaplatí si to vozidlo i jeho provoz ze svého, protože ho chtějí.. tak s tím taky nebudu mít problém!
17. 3. 2016 18:19
Re: Dojezd...
mej si problemy jake chces, stejne s tim prd nadelas ;-)
18. 3. 2016 12:11
Re: Dojezd...
Nevím. Třeba až zjistíš, že ti to v takovém způsobu užívání ušetří statisíce ročně, bude pro tebe přijatelné vyjet o hodinku dříve. Třeba ne. Kdo ví. Kaďopádně je to extrémní způsob uživání vozu, který provozují tak jednotky procent zákazníků.
17. 3. 2016 16:47
Re: Dojezd...
jj souhlas

u tehle tridy navic nebude rozhodovat Pepik s rodinkou, ale firemni klientela ktere je nadevse nadrazeno heslo "provozni naklady" vetsina obchodaku beztak s autem delsi streky nez 150-200km nejezdi, ano nekteri jezdi, ale vetsina ne :-)
17. 3. 2016 19:01
Re: Dojezd...
Tak ne kazdy je obchodak a pritom najede hodne km a nema hlavne cas travit hodiny denne dobijenim :-)
17. 3. 2016 19:30
Re: Dojezd...
a maj ti lide snad malej vyber z fosilnich aut dane tridy?
17. 3. 2016 18:45
Re: Dojezd...
A pořád dokola :)))...když mluví teoretici co jezdí jen na nákupy či 25 km do práce....pokud jezdím pracovně normálně....tak jedu na jednání např 250 km....zaparkuju co nejblíže místa určení...ciž znamená určitě ne na benzince ani na dobijeci stanici....pak jedu na další 50km pak na další....a na další....a vklidečku ujedu 400....i 600 za den... druhý den jedu jedn z hotelu do kanclu a zpět cca 30 km....treti den to stejne a ctvrty navrat 250 pozdě večer po všech možných nemožných poradách.....a pořád jsem v jedné nádrži..a když ne...za 10 min ji mám plnou.....a nepotřebuju nucené hodinové zastavky pro odpočinek...wc...či jiné stupidní výmluvy...a už vůbec neberu v potaz...že bych se měl orientovat jen podle toho kde je nějaká nabíječka...která málo kdy je tam kde člověk zrovna potřebuje natankovat/dobít (pumpa v kdejake * :))

..je jedno jestli clovek jede 300--500 km v kuse ..kdyz jedu tisic..dam si par kratkych pauzicek..ale ne dve hodinove..to je smesne...
a nebo jestli najedu za mesic 1000, ale porad si ubrat cas cekanim nekde u dobijeci stanici.....proste bullshit......ano je to pro par lidi...co delaji z kancelare...co nemaji nutnost rychle nekam jet neco vyresit....a nestarat se nabito nenabito...natankuju za par minut po ceste....atd.

tim ale samozrejme nejsem proti EV ....jsem pro pokrok....ale dotovat se daji i jne veci :-)
17. 3. 2016 18:58
Re: Dojezd...
Ano. Tesla zkratka neni pro kazdeho.
Tematu dotaci se v diskusich zamerne vyhybam, nebot nemam dostatek primych informaci a nez byt permanentne nasra..ej...
Nicmene trvam na tom, ze elektromobil s najezdem 350 km za temer milion mi uz smysl dava a pro mne by byl vyuzitelny...
Bohuzel, krom cesty do kancelare take jezdim v ramci zamestnani napric Evropou. A jeste vic bohuzel... Nachcavacim dieselem...
17. 3. 2016 22:37
Re: Dojezd...
no a kdyz jedes napric evropou...tak 350 je malo......pak staci jedna zimni kalamita kolona par hodin na dalnici...a nechci aby me dosla elektrina...a zachranari s kanystrem ti nepomuzou :)))) v kazdem pripade zalezi co vse za ten 1 mil bude :-) vykon, prostor, vybava...a.td....
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 19:29
Re: Dojezd...
Já přece taky nikde neodsuzuju EV.

Bráním se jen tomu, že je to "směr vývoje pro clý automobilismus".

A proč? Protože tato scestná ideologie je schopná ovlivnit svět, ve kterém žiju - tedy se mě týká.
17. 3. 2016 19:31
Re: Dojezd...
nez tebe ovlivni, tak tu davno nebudes
Avatar - Googlit
17. 3. 2016 22:05
Re: Dojezd...
Když máš takovou práci kde tě nutí jezdit 600 km za den a ty si to necháváš líbit tak dost pochybuju že s tebou bude někdo konzultovat čím budeš jezdit... holt vyfasuješ Teslu a budeš dobíjet.
17. 3. 2016 22:30
Re: Dojezd...
Me nikdo nenuti :-) kdyz jsem spolumajitel a jednatel :D:D jen vim co prace a muj cas stoji....a tak prozatim nemam cas se omezovat stanim u par stojanu >:D jsi to nepochopil.

A k tomu vsemu jeste pred kancelraskou budouvou jsou nabijecky......
18. 3. 2016 08:10
Re: Dojezd...
jako spolumajitel a jednatel si jiste umis spocitat zda se ti vyplati stravit 2x pul hodky na rychlonabijecce a u toho se treba najist, takze by jsi stejne zrejme stal, nebo zda se ti vyplati zivit naftak/benzin

kalkulaci vyhodnosti a nevyhodnosti jsem zde jiz parkrat psal Tesla S vs. Audi S6 diesel vs. Audi S6 benzin, a po nejakych 200 tisicich km to byla jiz cenova plichta a nad 200k km to jiz Audiny tezce projizdeli a stali vice nez ta Tesla S ktera ma o dost vetsi porizovaci cenu, ale holt naklady na provoz fosilu byli neuprosne, a kalkulaci jsem psal na dva zpusoby, jedna kdy se 1kWh uctovala za 5kc a druhou kde dobijeni bylo zdarma jen na SC (to pro Ceskeho "Pepika") zatim neni a nejlevneji dobiji vpodstate u CEZu za 150 korun na mesic u jejich "site" stojanu, u jedne takove rychlo-nabijecky co mam kousek od baraku se ty Tesly stridaj celkem fest, malokdy tam vidim nevyuzitej stojan

a co si tak vsimama u firem se kteryma komunikuju, tak sefstvo jiz zacina presedat do Tesel, asi se jim vyplatej :-)
18. 3. 2016 08:32
Re: Dojezd...
Porad je Tesla draha na porizeni...coz ne kazda firma uzivi bohuzel. A hlavne....po 200 tis menis auto preci....tedy driv...tak ze pocitat, ze se ti auto zacne vyplacet po takove hranici...to snad ani nejde :)))
A opravdu kolikrat nemam cas na obed..(rychle sendwich za provozu)..a nebo si ho dam behem jednani a to je opet problem.....u restauraci nabijecky nejsou.
Uvidime za kolik bude mensi Tesla.....zda k ni bude taky operak..atd...
Jinak ja mam kwh za nejakych 2,7 vcetne vseho...nebo snad uz mene. Tak ze i doma v garazi by to pres noc se mohlo v klidu dobijet.

Navic ted vypsal stat podporu na nakup elektrickych aut celkem 70 mil....ale jen pro "levne" vozy.......
18. 3. 2016 11:27
Re: Dojezd...
ty menis auto podle najezdu? ja bych menil spise podle smlouvy na operaku, takze rekneme po 2 letech a nebo podle toho zda jsou ci nejsou poruchy? me posledni auto semnou diky bezporuchovosti vydrzelo 9 let a melo na hrbu zhruba trictvrtemilion >:D

tech milionu od statu neni 70 ale 80, a je to jen na naklady u daneho auta, v nejblizsi dobe by do dane kategorie mohla spadat i Ampera-e, protoze jine EV na trhu by nemelo sanci tve pozadavky splnit, ze soucasnych EV na ceskem trhu ani jedno, i tak ale predpokladam ze ta dotace byla vypsana pro uzkou skupinu firem ktere se o to poperou v pred komisej, a nakup aut ktera budou slouzit "obchodakum" nebo sefum firem asi nemaj sanci, podminky tech dotaci vypadaj ze jsou psane na miru mimoprazskych taxi firmam ktere hodlaji v urcitych mestech zavadet neco jako "ECO" taxisluzbu, tech podminem tam tomu nahrava vice
18. 3. 2016 12:30
Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
Pojďme trochu rozebrat zdroje elektrické energie pro pohon (nejen) elektromobilů. Podotýkám, že zapojuji výhradně „selský rozum“ a všeobecné informace. Přesněji bych to nazval „selskou spekulací“.

Energetická účinost při výrobě mechanické energie během spalování nafty či benzínu v motorech s vnitřním spalováním u atmosférických motorů činí 25%, u motorů s turbodmychadlem přibližně 35% (tzn. ztráty 75%, respektive 65%). Výroba, doprava PHM, maziva, energetická náročnost při výrobě spalovacích motorů… atp… známé to argumenty

Jenže…
Při výrobě elektrické energie z uhlí v tepelných elektrárnách je účinnost od 25% -u těch starších - do 45% - u těch novějších či revitalizovaných elektráren.
Problémem u tepelných elektráren je především výsledek spalování. Na výrobu jedné kWh se spálí přibližně jeden kilogram uhlí (a mimochodem jsou třeba 4 litry vody upravené proti vzniku kotelního kamene). Spalováním 1 kg uhlí vznikne 700 gramů plynů a 300 gramů popela.
Například: tepelná elektrárna 100 MW spotřebuje za den cca 2400t uhlí (pro představu tj. 100 kamionů s nosností 24t). Vyprodukuje za hodinu 70 tun plynů a 30 tun popela. Za 24 hodin 1680 tun plynů a 720 tun popela (tj. 30 kamionů odpadního popela s nosností 24t denně).
Podíl SO2 v produkci plynů činní v tomto případě 28,56 tun (!!!) za hodinu, tzn. cca 685 tun za den.
Toliko k problematice výroby elektrické energie spalováním uhlí v tepelné elektrárně.
Tepelné elektrárny na zemní plyn a ropu… v této oblasti příliš mnoho informací nemám. U zemního plynu předpokládám podobnou účinnost jako u uhelné elektrárny, avšak s výrazně nižším ekologickým dopadem. U ropné (mazutové) elektrárny předpokládám ekologický dopad podobný, jako u elektrárny uhelné.
Jaderné elektrárny – nejsem jejich příznivcem, neboť skutečný dopad na zdraví a životy lidí, zvířat a rostlin může být velmi fatální, nehledě na podceňované nebezpečí skladování jaderného odpadu s poločasem rozpadu v řádově tisíců let. Je to zkrátka řešení z padesátých a šedesátých let minulého století, kdy poválečné a dezorientované lidské společnosti vládli různé nenasytné až psychotické skupiny prasat, které jen tak a zcela bezohledně provedli celkem 2053 jaderných výbuchů (věděli jste to? 2053 je opravdu mimořádně velké číslo, dokonce vymazali z mapy světa celý jeden ostrov – čili nic jiného než prasata). Jaderná energie není a nikdy nebude bezpečná a ekologická cena za výrobu jaderné energie bude ve finále tisícinásobně vyšší. Můj subjektivní názor je, že výroba jaderné energie je zrůdnost, která se hrubě nevyplatí, bohužel našim dětem. Lidmi, kteří se účastní na prosazování jaderné energie a rozšiřování její výroby (především v Česku) pohrdám a jsem přesvědčen o tom, že jsou jen a pouze nenasytní a zcela bezohlední, neboť rizika moc dobře znají. Pokud tvrdí, že mají vše pod kontrolou, tak lžou. V roce 1912 jedna společnost o své lodi tvrdila, že je nepotopitelná… jak to dopadlo, víme všichni.
Energie z vodních elektráren slouží primárně k vyrovnávání š***k, nelze je tedy považovat za stabilní zdroj. Jejich funkce spočívá především v možnosti rychle spustit další turbíny bez nějaké složité technické přípravy.
Přečerpávací elektrárny jsou zajímavé účinností akumulace, která činí přibližně 70%.
Sluneční elektrárny význam mají, nicméně až pomine „druhé Reaganovské období“ (Ronald Reagan rozpoutal za své vlády kampaň ke strhávání fotovoltaických článků ze střech amerických domů a tím defakto zastavil vývoj fotovoltaiky na několik desítek let).
Větrné elektrárny jsou velmi účinné (ale nenašel jsem jednoznačný údaj o jejich účinnosti, neboť příliš mnoho aspektů – umístění, větrné podmínky atd.)
Ztráty v elektrické distribuční síti činí 8 – 10%... a to je hodně.

Přesto si myslím, že elektromobil má smysl. A to z několika důvodů – selských spekulací.
Věřím tomu, že při provozu většího množství elektromobilů by se výrobci a distributoři elektřiny výrazně víc snažili zefektivnit výrobu elektrické energie a její distribuci. A spotřeba el. by se stabilizovala během celých 24 hodin (tzn. snížil by se rozdíl mezi špičkou a útlumem spotřeby během dne – noční nabíjení – a tím pádem i ztráty)
Věřím tomu, že kdyby se výroba energie kumulovala do míst s dostatkem zdrojů (vítr, slunce, ropná ložiska, uhelná ložiska, vodní díla), lépe by se vyřešil negativní dopad na životní prostředí, způsobený například spalováním, instalací technologických celků (filtrů apod.) Takové technologie by rozhodně byly lépe kontrolovatelné, než např. DPF v jednotlivých vozech či náročná těžba vstupů a následná výroba katalyzátorů.
Věřím tomu, že s elektromobily by bylo méně rakoviny a bolestí hlavy a štiplavých kašlů a nemocných dětí.
Věřím tomu, že s rozšířením elektromobilů by došlo nejen k další průmyslové revoluci, ale i k významné proměně celého světa, neboť s rozvojem technologií by se každý jedinec mohl podílet na výrobě elektrické energie (slunce, vítr, vesnická vodní elektrárna) mohl by si žít slušně (nejsem komouš!) a tím pádem se i rozumně rozmnožoval.
Věřím tomu, že s rozšířením elektromobilů by bylo na světě méně blbců.
Já vím… naivní sci-fi
Rozbalit vlákno
7
18. 3. 2016 12:41
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
ja to sice cele cist nebudu, ale jen te doplnim o poznatek s uhelnyma elektrarnama (tepelnyma elektrarnama), velcie zajimave cteni [odkaz] a podobny trend ceka celej svet, a par desitek let nato ceka podobny tyrend celej svet i ohledne ropy, a to z jednoduchych duvodu, spolecnosti z oblasti energetiky maji dnes jiz ve svete silnejsi lobby nez ma ropny prumysl a proto se ropny prumysl vsude po svete tak silene dotuje, obdobne se jeste pred 10-15 lety dotovalo jen samotne uhli, pritom dnes z celeho kolace na uhli spada jiz jen necela tretina dotaci do fosilnich paliv, je to jen politicka dohra ktera dane lidi udrzuje na pozicich kde se o tom rozhoduje dokud to jde, uhelna lobby to tak taky praktikovala, a zasadni roly v te opadajici ropne lobby bude mit i ten fakt, ze nejvetsi ropna spolecnost sveta Saudi Aramco jiz pomalu prestava lobbovat v oblasti ropy, a naopak zacina se velice silne angazovat v oblasti ukladani energii, to je rekl bych nejdulezitejsi fakt ktery do par desitek let ropu pohrbi na uroven prumyslu :-)
18. 3. 2016 12:46
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
Dobrej odkaz... zajímavé...
18. 3. 2016 13:05
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
zajimava je i veta v diskuzi "Samozřejmě nové technologie můžete ignorovat, jako na počátku 20. století vozkové a povozníci ignorovali možnosti automobilismu…."

ja si treba nechaval spocitat ostrovni hybridni (solar, vitr + dostatecny battery grip) system ktery by utahnul po dobu 5 zimnich dni rodinnej dum (elektrina, ohrev vody a topeni)a zvladl by i vykryt 1x dobijeni Tesly s 90kWh baterkou, a prekvapilo me, ze danej system me nacenili jen na 1.5 milionu korun, coz je vpodstate cena pokud si necham zasitovat pozemek pro vystavbu domu a je od nejblizsi site vzdalen 500 metru >:D
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2016 13:07
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2016 15:31
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
No... dobrý.
Akorát že to zní jako seznam, proč nepodporovat expanzi elektromobilů.

;-)
18. 3. 2016 16:06
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
685tun SO2 za den??
tedy tedy vic jak 1/3 plynných emisi??
to bychom se tady všichni udusili a uhli by muselo obsahovat desitky procent siry, coz jiste ne.
navíc mam za to, ze SO2 v elektrárnách není zadny extra velky problém jaky byl za komousu, kdy diky tomu umiraly lesy v krusnych horach a krkonosich, a odsireni uhelnych elektráren byl jednim z prvních ekologických pocinu po 1989.

ja pridam něco k FVE, aniz bych byl jejich příznivcem, alespoň ne v te zrudne dotovane podobe jak tu byla od roku 2006:
1kWp FVE vyrobi v nasich podmínkách 1MWh energie za rok.
spotreba u nas je cca 60TWh elektriky, takze by bylo potřeba cca 60GWp FVE
dnes je nainstalovano cca 2GWp, tedy by bylo potřeba 30x tolik
na 1kWp je potřeba cca 7m2, na 60GWp tedy cca 400km2
při dvojnasobne ucinnosti 200km2.
energie není jen elektrika, tedy dejme tomu, ze veškerou energii pro CR by v budoucnu zajistilo 500km2 FVE, tedy min jak 1% rozlohy, mozna rozloha všech strech
samozrejme skladovani na zimu atd, coz se casem vyresi
kde jinde brat az fosilie nebude, jadro je zakazany a termonuklearni reakce stále v nedohlednu, ale snad se to jednou spusti..
18. 3. 2016 17:37
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
nastesti veskerou elektrinu nemusi vyrabet jen FVE, jsou i dalsi zdroje jako vitr a voda, a nejakou dobu tady budou i ty spinave zdroje a jadro, a jen k tem FVE, kolik km2 je v CR strech na ktere jen sviti slunicko nebo na ne prsi, ci se do nich jen opira vitr? jak nekdo kdysi spocital, na ceskych polich by nemusel bejt ani jeden panel, stacilo by pokrekt tema panelama jen pulku strech v teto zemi a bylo by dost elektriny i na vyvoz do zahranici :-)

energetika tak jak tak speje pomalu k obnovitelnym zdrojum, chytrym sitim a desetitisicum malich vyrobnich mist, a speje k tomu po celem svete, zabere to treba 40-60 let a spousta lidi se bude cukat a vstekat, ale proste k tomu speje :-) ty technologie zlevnuji hodne rychle a take se hodne rychle vyvyjej, dnes us i vetrniky nejasou extra drahe a maji smesne male rozbehove rychlosti, a jiz to ani nejsou ty klasiky co zname, viz treba vetrne turbiny od Windtronicsu, a ikdys dnes je to drahe, do par let to cenove klesne tak jako ostatni systemy pro ziskavani elektriny z "obnovitelnych" zdroju, fotovoltaika taky jeste pred 15 lety stala i 10x tolik co stoji dnes, a predpokladam ze % se vyvoj tech technologii take posune
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:10
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:10
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Rozbalit vlákno
0