Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3: Nebude to apríl

Michal Fokt Michal Fokt 17. 3. 2016 • 03:13
72
Tesla oficiálně představí svůj nový sedan těsně před dnem aprílových legrácek, bude tedy třeba brát jej naprosto vážně.

Poslední březen se stane dnem světové premiéry nového elektromobilu automobilky Tesla. Americký specialista na elektrické vozy s automobilem pojmenovaným Model 3 zamíří do střední třídy (midsize v USA) a stane se tak přímým konkurentem aut jako je BMW 3, Mercedes C, Lexus IS a zástupců dalších prémiových značek.

Nyní nám Tesla ukazuje jeho první teaserový snímek, ale kromě možnosti čelního srovnání proporcí s vozy Model S a Model X zatím nelze poznat vůbec nic. Proslýchá se však, že se design inspiroval u většího S a půjde tedy patrně opět o elegantně-sportovní styling s hladkými a jednoduchými liniemi.

Ti, kteří budou na oficiální premiéru pozváni, by měli mít možnost prvních objednávek oproti tisícidolarovému "zápisnému", ostatní se budou moci stavět do fronty od 1. dubna, kdy bude na webu automobilky zpřístupněna příslušná aplikace. I ti nejrychlejší si však budou muset počkat až do konce roku 2017, kdy bude zahájena výroba.

Tesla zatím všechny informace pečlivě tají, lze se ale domnívat, že vůz bude výrazně slabší než S a X a bude mít jízdní dosah kolem 400 km. Základní cena Tesly Model 3 zatím není známa, hovoří se však o šokujících 35 tisících dolarech - a to bez ekologických pobídek a dalších slev a úlev. S touto sumou by Tesla v prémiové střední třídě nadělala pořádnou paseku...

Související články

Témata
Avatar - cechblog
9. 4. 2016 21:09
Re: PRO PŘEDSTAVU VŠECH ČESKÝCH SOUDRUHŮ NÁMOŘNÍKU
k ceně se vyjádřil už mariachi, tankování zdarma skončí s rozšířením elektromobilů
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:10
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:10
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
18. 3. 2016 17:37
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
nastesti veskerou elektrinu nemusi vyrabet jen FVE, jsou i dalsi zdroje jako vitr a voda, a nejakou dobu tady budou i ty spinave zdroje a jadro, a jen k tem FVE, kolik km2 je v CR strech na ktere jen sviti slunicko nebo na ne prsi, ci se do nich jen opira vitr? jak nekdo kdysi spocital, na ceskych polich by nemusel bejt ani jeden panel, stacilo by pokrekt tema panelama jen pulku strech v teto zemi a bylo by dost elektriny i na vyvoz do zahranici :-)

energetika tak jak tak speje pomalu k obnovitelnym zdrojum, chytrym sitim a desetitisicum malich vyrobnich mist, a speje k tomu po celem svete, zabere to treba 40-60 let a spousta lidi se bude cukat a vstekat, ale proste k tomu speje :-) ty technologie zlevnuji hodne rychle a take se hodne rychle vyvyjej, dnes us i vetrniky nejasou extra drahe a maji smesne male rozbehove rychlosti, a jiz to ani nejsou ty klasiky co zname, viz treba vetrne turbiny od Windtronicsu, a ikdys dnes je to drahe, do par let to cenove klesne tak jako ostatni systemy pro ziskavani elektriny z "obnovitelnych" zdroju, fotovoltaika taky jeste pred 15 lety stala i 10x tolik co stoji dnes, a predpokladam ze % se vyvoj tech technologii take posune
18. 3. 2016 16:06
Re: Proč podporovat expanzi elektromobilů ?
685tun SO2 za den??
tedy tedy vic jak 1/3 plynných emisi??
to bychom se tady všichni udusili a uhli by muselo obsahovat desitky procent siry, coz jiste ne.
navíc mam za to, ze SO2 v elektrárnách není zadny extra velky problém jaky byl za komousu, kdy diky tomu umiraly lesy v krusnych horach a krkonosich, a odsireni uhelnych elektráren byl jednim z prvních ekologických pocinu po 1989.

ja pridam něco k FVE, aniz bych byl jejich příznivcem, alespoň ne v te zrudne dotovane podobe jak tu byla od roku 2006:
1kWp FVE vyrobi v nasich podmínkách 1MWh energie za rok.
spotreba u nas je cca 60TWh elektriky, takze by bylo potřeba cca 60GWp FVE
dnes je nainstalovano cca 2GWp, tedy by bylo potřeba 30x tolik
na 1kWp je potřeba cca 7m2, na 60GWp tedy cca 400km2
při dvojnasobne ucinnosti 200km2.
energie není jen elektrika, tedy dejme tomu, ze veškerou energii pro CR by v budoucnu zajistilo 500km2 FVE, tedy min jak 1% rozlohy, mozna rozloha všech strech
samozrejme skladovani na zimu atd, coz se casem vyresi
kde jinde brat az fosilie nebude, jadro je zakazany a termonuklearni reakce stále v nedohlednu, ale snad se to jednou spusti..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku