Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
lordlord
A co smart V6?
Myslis Brabus Smart Roadster ?
2xR3 do noveho bloku a na novu kluku... :-! :yes:
Paradny stroj nielen na svoju dobu - midimotokara s mini V6 biturbo - to uz tak rychlo znovu neuvidime... 😒
2xR3 do noveho bloku a na novu kluku... :-! :yes:
Paradny stroj nielen na svoju dobu - midimotokara s mini V6 biturbo - to uz tak rychlo znovu neuvidime... 😒
rtomas
Bennelli Sei 750
Velmi davno, v nejakom STOPe z prelomu 80/90 rokov bola fotografia talianskeho motocykla s miniaturnym V8. Hadam to niekde na webe bude, ale nemam cas to teraz hladat.
starý_kluk
Tenkrát dojely dva vozy Mazdy s Wankely na prvních dvou místech. Po něm následně organizátoři závodu změnili pravidla, takže (aby!) se Wankly nemohly účastnit.
Je dobré dodat, že Wankel je příkladem vrozené pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců (obecněji i Číňanů, ...), která původní evropský nápad dotáhla do použitelnější podoby. Nakonec však i přes aplikace z klasických pístových motorů, jako je vrstvení a víření směsi atd. nedosáhla výrazně větších výkonů a menších spotřeb benzínu nad klasickými pístovými motory a spotřeba oleje (a tím i CO, CH, NO) byla pořád veliká.
Vedle obecnějšího příkladu pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců to je i obecnější příklad toho, jak prvotní převratný nápad ještě není hotový výsledek a jeho realizace je mnohdy stejně, nebo i více geniální, než nápad sám.
Je dobré dodat, že Wankel je příkladem vrozené pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců (obecněji i Číňanů, ...), která původní evropský nápad dotáhla do použitelnější podoby. Nakonec však i přes aplikace z klasických pístových motorů, jako je vrstvení a víření směsi atd. nedosáhla výrazně větších výkonů a menších spotřeb benzínu nad klasickými pístovými motory a spotřeba oleje (a tím i CO, CH, NO) byla pořád veliká.
Vedle obecnějšího příkladu pracovitosti, pečlivosti a houževnatosti Japonců to je i obecnější příklad toho, jak prvotní převratný nápad ještě není hotový výsledek a jeho realizace je mnohdy stejně, nebo i více geniální, než nápad sám.
starý_kluk
V té době byly klínovité spalovací prostory běžné: úzká část = antidetonační štěrbina (větší chladicí povrch atd.), míchání směsi. Nakonec i naše Škody 105,120, ... ho měly. Pane Dusile, píšete něco o nějaké štěrbině na vrcholu toho prostoru. Můžete to, prosím, blíže popsat? Děkuji Vám.
Dzakobo
Pěkný článek. Příště bychom se mohli něco dočíst např. o prvním vznětovém tříválci v os. autě. Myslím, že to byla Croma 1,8TD.
Fiat Croma (tipo 154) měl jako první osobák diesel čtyřválec 1.9TD. Kdežto tříválcový motor 1.8TD od firmy VM Motori byl použit v AlfaRomeo 33 a snad i jinde, ale to si případný zájemce najde sám.
Přesně tak.
Ta Croma nebyl úplně první čtyřválec... ale první přímovstřik.
Ale mělo to 4 válce... a kouzelnou spotřebu.
Tříválec byla Alfa.
Byla to řada: tříválec cca 1.8, čtyřválec cca 2.0 a pětiválec cca 2.5.
A na svou dobu byl ten tříválec opravdu dobrej motor - zvlášť po zavedení intercooleru.
Ta modernizace přinesla zvýšení výkonu a snížení vibrací... a byl to fakt fajn motor.
Něco jsem se s ním najezdil v 33 SW... a dodnes na ni rád vzpomínám.
Ta Croma nebyl úplně první čtyřválec... ale první přímovstřik.
Ale mělo to 4 válce... a kouzelnou spotřebu.
Tříválec byla Alfa.
Byla to řada: tříválec cca 1.8, čtyřválec cca 2.0 a pětiválec cca 2.5.
A na svou dobu byl ten tříválec opravdu dobrej motor - zvlášť po zavedení intercooleru.
Ta modernizace přinesla zvýšení výkonu a snížení vibrací... a byl to fakt fajn motor.
Něco jsem se s ním najezdil v 33 SW... a dodnes na ni rád vzpomínám.
samael
jsem kdysi četl taky,vítězem bylo Ferrari F40,druhý byl Jaguar XJ 220 a Bugatti třetí.Pamatuji si,že se mu Bugatti líbilo,ale nevěřil,že má výkon 405 kw.Lambo ho moc nenadchlo,zdálo se mu na okruh dost měkké.
sudik
Bugatti je odjakživa francouzská automobilka, nikoliv italská, jak je uvedeno v článku.
Je to, jako byste o Porsche říkali, že je české, protože se Ferdinand narodil v Česku.
EDIT: popel na hlavu už si sypu, přiznávám, neumím číst.
Je to, jako byste o Porsche říkali, že je české, protože se Ferdinand narodil v Česku.
EDIT: popel na hlavu už si sypu, přiznávám, neumím číst.
beibej
Ferrari 208 GTB/GTS vzhledově téměř k nerozeznání od 308. Turbo má navíc naca vstupy před zadními koly. Vznikl z daňových důvodů a proto byl nabízen jen v itálii. Dočkal se i přeplňované verze 208 turbo a dokonce modernizace a přeznačení na GTB/GTS turbo. To už v karoserii modelu 328. Počet kusů byl oproti 308/328 výrazně nižší, takže dnes je vzácnější. Ale nejsem si jistý jeho dnešní popularitou mezi youngtimery. Ale pro mě je prostě exkluzivnější než běžnější Ferrari té doby.
praděda7
Chtěl bych ještě zmínit malý 2.0 lt šestiválec, který byl montován do Lexusu a prodáván v Austrálii koncem minulého století. Nebyl to žádný trhač asfaltu, ale velmi kultivovaný malý šestiválec. :-!
Don
Mohu potvrdit tvrzení p. Dusila: "Dvakrát přeplňovaný Wankel v RX-7 zní a jede jako žádný jiný motor na světě. To se musí zažít!"
Tohle auto měl můj brácha někdy v druhé polovině 90-tek. Jízda s ním byla neskutečná. Při sešlápnutí plynu auto nastupovalo jako stíhačka. Zvuk motoru a pískání turb dávalo jízdě naprosto neopakovatelný pocit.
Jestli se dobře vzpomínám, druhá turbína se zapojila až po dosažení určitých (při 3500?) otáček. Technicky vzato to možná bylo jinak, ale v každém případě od určitých otáček se něco stalo a z auta se stal ještě větší dravec. Od té doby jsem se svezl v ledasčem, silnějším, výkonnějším, značkovějším, ale jízdní zážitek z RX-7 stále patří k tomu nejlepšímu 😉)
Tohle auto měl můj brácha někdy v druhé polovině 90-tek. Jízda s ním byla neskutečná. Při sešlápnutí plynu auto nastupovalo jako stíhačka. Zvuk motoru a pískání turb dávalo jízdě naprosto neopakovatelný pocit.
Jestli se dobře vzpomínám, druhá turbína se zapojila až po dosažení určitých (při 3500?) otáček. Technicky vzato to možná bylo jinak, ale v každém případě od určitých otáček se něco stalo a z auta se stal ještě větší dravec. Od té doby jsem se svezl v ledasčem, silnějším, výkonnějším, značkovějším, ale jízdní zážitek z RX-7 stále patří k tomu nejlepšímu 😉)
[odkaz]
A třílitrový čtyřválec jezdil v Toyotě ještě před nedávnem😊
Sorry.
😒
Ale zajímalo by mě, jaký existují opačně extrémní motory: jasně dvouválce jsou známé... ale kolik bylo v autě použito jednoválců?
Vím jen o jednom... užitkovej Fiat někdy z dvacátých let... a měl nějak skoro dvacet litrů!
Nebo dokonce přes 20?
I Toyota 150 byla 3.0 R4.
😄
[odkaz]
290 koní při 1.900 otáček... a asi 1000Nm... dost dobrý, na rok 1911.
>😁
Ale ani tohle není špatný... 1917...
[odkaz]
žiju prostě v blbý době.