Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky

57 komentářů

ryccardo
Kamarád si koupil Galaxy s tímhle motorem a na 20 tkm motor umřel s propáleným pístem a zadřeným motorem. V servisu se s ním ani nehádali a řekli mu, že to tyhle motory občas dělají a vyměnili mu v záruce komplet motor, takže bych to s tou spolehlivostí úplně růžově neviděl.
mrazik
Bohuzel stane se i mensimu 1.6 EB, ale je to opravdu vyjimka.
Avatar - speedfred
speedfred
ani nestrašte,budúci týžden idem po nový Galaxy s EB. ;-\
Avatar - kent60
kent60
Tak, tak 1.6 EB ... 80 tkm (3 měsíce a 5000 tkm po výměně oleje ve značkovém servise) , ztráta výkonu, ztráta tlaku na 1 a 4 válci nadměrným opotřebováním stěny válce, výměna "půlmotoru" (blok, klika, ojnice, písty ... ) výměnným způsobem, repase hlavy. Auto po záruce. Ve Fordu rozpočet 100 000,- Kč. V neznačkovém servise specializovaném na Fordy za 60 000,-
A proč ??? Snad porucha na chlazení (dodatečně výměna jednotky řízení chlazení) a přehřívání motoru.
ryccardo
No nazdar. Pak si kup nový auto s bláhovou nadějí, že do něj nebudeš sypat peníze 8-s Jen mi nejde do hlavy ta porucha chlazení. Co se na tom může porouchat? Vodní pumpa je hnaná většinou rozvoďákem a pokud někudy motor nesežere vodu nebo se nezasekne termostat, tak to prostě nemůže nefungovat. Navíc i kdyby motoru došla voda, tak se nejdřív rozsvítí kontrolky, že se přehřívá a ne že se propálí písty. ;-\
Avatar - speedfred
speedfred
no ja som zatial nemal problémy s new autami (ťuk,ťuk). Galaxy 1,5 EB,snaď to bude lepšie.
ryccardo
Asi to bude jen vyjímka, zajímalo by mě, ale proč se tak děje? Jestli poddimenzovaný dna pístů ? To se nestává ani na motorech co mají půl milionu, přijde mi divný, že by FORD na jinak mechanicky spolehlivých motorech podcenil nějakou banalitu.
mrazik
Co jsem se docetl, tak jsou dva scenare - spatny olej nebo dojde k prehrati motoru. Je pravda, ze 1.6 EB topi hodne. Od urciteho data doslo k upravam co se tyka chlazeni. Nicmene nektere maji najeto pres 200 tKm a nic. Ja zatim 35 tKm a zatim dobry 😄
ryccardo
Jak topí hodně??? Tak snad je chlazení dostatečně dimenzovaný na to aby motor ve všech jeho particích uchladilo a pokud ne tak je ten motor prototypový zmetek. To mi chceš říct, že FORD už spadnul do stejný žumpy jako VW kdy testuje techniku na zákaznících místo co by dodal na trh už hotový, vyzkoušený a bezvadný produkt?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kombík
Sup
Pouze Ghia púředFl měla dřevo, Titanium mělo imitaci "hliníku".
Vychvalovaný Passat má problémy s loupající se povrchovou úpravou plastů, praskání tapecu dveří řidiče, pod chromovými lišty praská lak a rezne, pod těsnění, které je velmi tuhé, se prodírá lak to je ta vaše dokonalsot byť v uvozovkách. Proč je špatně ostřik skel na tlačítku v páčce? Protože jste zvyklí na koncern, cokoliv jinak je přešlap v ergonomii. Stejně tak Oplovské tlačítka, každé má svoj ifunkci a místo, nic nemusím lovit přes menu, ale to se novinářlm nelíbí, není to dost VW

Convers+ se dá aktualizovat, že ukazuje všechno možné, divil byhc se kdyby v aktualizacích nebyla i regulace jasu. Stačí dát aktualizovat, telefon taky používáte bez aktualizací, které odstraňují vady?

Duratec 2.0 107kW, v mk3 při emisích E4 nemá snímač vířivých klapek. Proč v mk4 ano, je mi záhadou.

2.3 nebyla do roku 2010 nejsilnější motorizace, tou byla 2.5 od Volva.
2.5T nesmysl, ež se nedá dostat pod 11, pohodouv jízdou kosuek nad hrancii předpisů padá spotřeba i pod 9l. Ukazuje se pouze jak novináři testují a s jakou spotřebou jsou schopní vrátit vůz.

Powershiftům byhc se vyhnul jsou opravdu nepovedené.

Cena náhradních dílů je vycucaná z prstu nebo převzatá od Autokelly bez slev, kde i po slevách jsou drazí. :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo jen Ghia měl a ty "krásné" a "luxusní" dřevěné dekory >😁 >😒] >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, Ghia byla hustá.... >😁 😉
spidour
Nesměj se, já se na to musim koukat furt >😁
Avatar - white label
white label
Tak to tě fakt lituji, ale jsou i takoví, kterým se to dokonce líbí... >😒] 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To snad ne 😄 Jednou sem vezl ještě kdysi spoluzacku z hor a předával ji otci do jeho nového msnazerskeho mondea které na první pohled bylo stejně jako moje ale když sem se podíval dovnitř tak sem se vyděsil. Nejenže to bylo v kombinaci černý interiér a dřevo ale to dřevo bylo snad všude ! Hnusnejsi uz sem snad neviděl 😄
spidour
Tak jeslti maj rádi design 80. let, tak bych to i chápal 😄

U mě rozhodovalo jediný.. cena. 4r starý za 200.000 s 103KW TDCi jsem prostě vzal i přes to, že je to hnusný.

Spíš mě v článku baví ty chyby a vychvalované věci.. jenom co jsem posílal kámošovi jako info k těm záporům..

Větší ovládací síla volantu.. kecy.. v Mondeu II jsem se s volantem pral, tady je to tak akorát, v CC jsem věděl houby, co se mi děje pod kolama i když jsem dal TCC na sport, jenom tvrdej volant a odskakování, v Mondeu to vim jasně co se tam děje, nemůžu se toho nabažit, že konečně cítím, co se děje a ne, že jenom jedu a kroutim volantem.

Mírně nepřehledná karoserie, sedí se zbytečně vysoko... vkus každého soudruha, mám rád sedět vysoko, v každym autě mám sedačku úplně nahoře a nejvíc vzadu, aby jsem měl správně nohy a ruce na volantu

drobné kvalitativní a ergonomické nedostatky... drobné? 😁😁

ochrana proti poškození boků karoserie.... když si kulturista, dej si tam gumu

občas trochu kýčovité provedení kabiny verzí před faceliftem (nepovedené imitace dřeva v americkém duchu)....velkej eufemismus, laciný, hnusný to je uvnitř
Avatar - Stejsn
Stejsn
podmětu s přísudkem, dvakrát je tam sloveso v ženském rodě. První a druhá pasáž.
Pavelll111
Napsat, že 149 kw verze jede lépe ve středním a nizkém pásmu otáček, může jen člověk co neměl možnost oba motory porovnat ve 100% stavu nebo ta 176 kw verze měla nějaký technický problém.
V praxi je 176 KW v celém rozsahu otáček citelně dynamičtější, velký rozdíl je v pružném zrychlení z 80-120, 149 kw 5,87 sec a 176 kw 4,15 sec měřeno Racelogic
To samé při zrychlení 0 - 200 sec 149 kw 34,5 sec 176 kw 26,7 sec měřeno Racelogic. Je to cca +- 30% rozdílu, což považuji za propastný rozdíl.
Jediné co mě napadá, že verze 176 mohla mít nějaký technický problém, např částečně vypadlá hadice od saní nebo něco s motorem.
koos323
V tonhle pravdu nemáte. Se stačí podívat na průběh točivého mentu. 149 kW má vrchol odost níže, než 176 kW. Takže 149 kW opravdu jede pocitoivě lépe. Musíte pracovat s fakty a ne s domněnkami. Údaj o zrychlení z 0 na 200 km/h je jen teorie pro pubertáky co si rádi čtou o autech. Kdo autem jezdí tak ví, že tohle měřit je úplný nesmyls. Nebo Vy tak jezdíte? Pokud ano, tak auto po Vás bych fakt nechtěl. Řeč je pružnosti a ne akceleraci z klidu.
Pavelll111
Já s těmi vozy jezdím a rozdíl je znát v celém spektru otáček na každý rychlostní stupeň. Aktuálně mám nejeto na mém soukromém Mondeu EB 176 kw 93000 km.
Převodovky jsou stejné, jen verze 176 kw má v celém spektru vyšší výkon a hlavně točivý moment.
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost Titanium S výkon 176 kW (240 k) při 6000/min, točivý moment 340 – 360 Nm při 1750 – 4500/min.
Verze 149 kw při 6000/min má 300 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min.
A změřená akcelerace 0- 200 jen dokazuje velkou převahu verze 176 kw.
Verze 149 kw je pocitově i reálně citelně slabší, proto jsem přešel na 176 kw variantu.
Přiklad z praxe, jedu na dálnici 100km/h na 6 a 2000 ot/min a akceleruji v DE na 180km/h stále na 6 ku, neřadím cca 3600 ot/ min verze 176 kw to na 6 ku zvládne o 5 sec dříve a to je celkem velký rozdíl v pružnosti.
Pokud ne, máte nějaký probém s motorem.
Vyzkoušejte poměřit kompresní tlaky a zkontrolovat hadice od turba a tlaky turba.
Popřípadě některé motory meli problém s kompresí na 3 válci.
Petrko
1.6 TDCi 85 kW 270 N.m (290 N.m overboost) jste nikdy neslyšeli?
Th0r
Jeste by se melo dodat, ze pote co doslouzi jako auto po pseudomanazerech a taxikarich, tak je to oblibena nalestena bida luzy, co si chce pripada dulezite. Kdyz je to tedy clanek o olitany kraksne, ktera je uz v te dobe vetsinou po smrti. Ale pred sousedama to vypada porad dobre 😜
Avatar - Emel
Emel
Tady snad mají dneska miliardáři sraz 😲
Petrko
To víš každý parvenu se odetíná od svých kořenů.
Petrko
To je mi líto že když jsi dorazil do bazaru, tak jsi zjistil že nemáš ani na olítané Mondeo a musel jsi si koupit Dacii. No snad příště až více vyděláš a nebo tam budou ještě olítanější kusy. Neboj sousedi to stejně nepoznají a před vesnickou hospodou budeš větší machr i v jedničkové Octavii.
Avatar - wikinko
wikinko
mondeo ako manazersky etalon??? na mondeach lietaju obchodaci, a to v menej solventnych firmach.
Xylo
Nevím jak kde, ale Mondeo byl můj první manažerský vůz a to v jedné z největších farmaceutických firem.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tady ale frčí jen auta v milionech... co má pětimístnou cenovku je "socka".
A většina diskutérů😒br /> - nežije v ČR
- vlastní firmu, ve které v těchto autech jezdí jen zaměstnanci z kategorie nižšího managementu = vedoucí směny, team leader, vrchní skladních... a tak.

:-!
Avatar - Emel
Emel
Jo, na Slovensku jasně, tam se taky platí €... u nás mají obchoďáci Octavie, v méně solventních firmách Rapidy nebo Fabie.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Neboj aj u nas vo vacsine firiem lietaju obchodaci na Fabiach ci Roomsteroch. Niektori maju Octavky ci Golfy combi. Oblastni riaditelia a pod.maju Passaty, Mondea ci Insignie. To len on ako obchodak nafasoval rovno bawo 3er? 😄
vondry87
Má pravdu ten člověk. Nesolventní firmičce je celkem jedno, čím člověk jezdí. A když si na to auto přispějete, tak si jezděte, čím chcete. Klidně tím Mondeem.

Zahraniční solventní firma člověku ukáže Car policy a tady volnost výběru končí. Takže já mám sice jenom oktávku, ale vydělám si podstatně víc, než ti borci, co se nechali opít rohlíkem, takže je mi to upřímně řečeno celkem jedno.
argejev
Pleties sa. Na zapad od CZ hranic plati tvoje tvrdenie. Nema to nic so solventnostou firmy ale s jej politikou a povodom...nie je napisane ze je to riaditelske auto ale manazerske.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Obchoďáci v Mondeích ? V méně solventních firmách ? No tak trošku sis zapřeháněl, že... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co jsme v rodině a okolí měli. Pořád jezdí velmi dobře a i když bych klidně za nový měnil, tak mne vlastně nenutí nic, mimo morálná zastaralosti, proč to udělat >😁

Super dálniční křižník, prostorný, spolehlivý (230 tisíc km 2.0 Tdci, měněny jen spotřební věci i podvozek je pořád originál bez zásahů). Na okrskách se také neztratí a to ani na rozbité silnici. Po včerejším cestování na trase Brusel-Praha s dobovým konkurentem Superbem 2.0 TDI jsem byl více rozlámaný a hlavně na německé autobahn ve 150-160ti kilometrové rychlosti mi přišlo skoro auto na limitu při dlouhých táhlých zatáčkách, což stejné úseky s Mondeem v klidu a pohodlí projíždím o 20km/h rychleji. Z předchozá generace dle mne nejlepší volba v středním mainstramu 😄 A nekupujte si Ghie, ty sou fakt ohavné v interiéru >😁
King of rain
Brusel-Praha s dobovým konkurentem Superbem 2.0 TDI jsem byl více rozlámaný a hlavně na německé autobahn ve 150-160ti kilometrové rychlosti mi přišlo skoro auto na limitu při dlouhých táhlých zatáčkách, což stejné úseky s Mondeem v klidu a pohodlí projíždím o 20km/h rychleji.

tak to je na nominaci do "ventilku". >😒] >😁
Petrko
Tak tak. Superb je přece pohodlnější, větší a na jeho jízdní vlastnosti nemá vůbec nic včetně RR. Prostě auto z malých Čech, ale nejlepší v celé galaxií.
kexxik
😉
musím souhlasit s Ozzmanem, opravdu skvělé auto. Měli jsme to s 85kW dvoulitrem a i přes "papírově" nízký výkon jelo hodně slušně (má 300Nm), ale hlavně skvěle odhlučněné. Jeli jsme s tím do Chrovatska, naprostá pohoda. Palubní počítač psal spotřebu 4,7 😄 realita byla o litr vyšší, ale to mě vůbec netrápilo. Kromě toho, že odešel kompresor na klimatizaci (mělo 275 000km) bylo velmi spolehlivé.

Podvozek dodnes nechápu, to auto zatáčelo tak nenuceně a samozřejmě, přitom se jen pohodlně houpalo na nerovnostech. Bezkonkurenční.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak si to vyzkousej placale 😄 Neříkám že Superb je na limitu ale v té rychlosti v tahle zatace se auto divné kroutí a rozhodi ho každá nerovnost. Jen pro info v téhle situaci mě predjizdeji bavori a porsche v 200 a více .... Takže to není jen o glorifikaci mondea
King of rain
Hele kdo je tady "plácal" mají všichni jasno. 😉 Ty jsi to napsal, jak jsi to napsal a jak jsi to opravdu myslel, je věc druhá.Já komentoval tvůj text a ten je na ventilek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Napsal sem ze mi přišlo ne že bylo. Nauc se číst psaný text...... Pak někoho poučuj >😁 p.s. a kdo všichni ? 😊 jediný kdo se tu hýká jsi ty...
Avatar - Bubáq
Bubáq
Řidič se snadno zamiluje do auta, co dlouho a spolehlivě používá. Má pochopitelně nárok na svůj názor, ale neměl by přehlížet zkušenosti ostatních. "Spolehlivost" Mondea Mk 1 - Mk 3 je, myslím, dostatečně proslulá, a lze jí hodnotit pouze ve srovnání se zkušenostmi řidičů jiných značek. Naše firma se značně rozsáhlým vozovým parkem Mondea - po zralém uvážení - opustila...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dole mluvis i insignii. Já zas slyšel hodně negativní na ni. Osobně pro mě má jeden nedostatek a to ze je prostorna jak auto o třídu níž plus je tezkopadna a slabší motorizace nestačí. Jinak se mi líbí a interiér je hezky. Snažím se hodnotit objektivně a vím že některé verze Mondea jsou v interiéru až ohavné ale v okolí máme 4 kamarády co sedlaji stejný model (mk4 2007-2015) a nikdo s ním neměl problémy a to jsou různorodé motirizace i výbavy a r.v. p.s. Já pouze píšu svou zkušenost a nikde neprehlizim zkušenosti ostatních a že superb má o dost horší podvozek ? Jo to má a to je fakt 😊
Arese
Mondeo Mk.3 má samozřejmě své mouchy a ve srovnání s MKII už není tolik řidičsky zaměřené. Ale pořád je to supr auto ve srovnání se současnou amerikanizovanou hrůzou - ta totiž opticky působí hrozně těžkopádně a je skutečně mnohem těžší než předchůce. Takyje zvenčí větší, ale uvnitř méně prostorná než Mk.3 a jízdně méně agilní než předchůce. Takto si tedy pokrok opravdu nepředstavuju... ;-\ 😢 😒 :no:
Avatar - Bubáq
Bubáq
... a když už by měl být některý etalonem, tak Mondeo to rozhodně nebude.
Kromě výše popsaných (údajně výjimečných) případů s motory se vyznačuje stále ještě hodně nespolehlivou elektrikou a elektronikou, jež otravuje život manažera.
Bezproblémové a spolehlivé jsou Opely Insignie, navíc s mnohem hodnotnějším a příjemnějším interiérem, bez vibrující kapoty motoru (ta mě u Mondea vždy doslova srala: auto za 900 tisíc a musím koukat přes volant, jak vibruje při rychlosti nad 60 km/h!), s vynikajícími - i odvětrávanými - sedadly a pod. Spolehlivost stavím na vyšší úroveň než o trochu lepší jízdní vlastnosti Mondea (do r. 2015), spolu s extrémně vysokou pasivní bezpečnosti Insigne (bohužel jsem měl příležitost se osobně přesvědčit, ale dopadlo to navýsost dobře: díky za těch pár kilo navíc!). Nové Mondeo navíc pokazilo sedačky, a to výrazně. Insignie měla vždy lépe odhlučněný interiér, především kola, Mondeo to dohání až v současné generaci. Výrazný náskok vykazují Insignie v kategorii "kvalita zpracování", kde Mondeo nedostává šanci a těžce prohrává. Ještě jednou zdůrazním kvalitu použitých materiálů: zatímco Mondeo nabízí po americkém způsobu doslova lidovku, plasty, textilie a kůže použité u Insignie nahlížejí svou kvalitou a trvanlivostí téměř do luxusní třídy.
"Manažerský vůz" dávám do uvozovek proto, že mnoho řidičů v této třidě jsou obchodníci bez manažerského statutu, a ojetiny pak sedlají tátové od rodin, co nechtějí ojetou Oktávku. Skutečným manažerským etalonem je BMW 5 Touring, také Audi A4 a A6 stojí za uváženou, ale nejsou to vyslovené etalony. prosím autora, aby si popularitu nepletl s pojmem etalon. Děkuji.
Sup
S Insigniemi mám najeto víc než s Mondeem Mk4 (07-14). To se "všemiů motorizacemi vyjma 1.á 103kW a bohužel OPC 😒. diesely jsem stihnul všechny.
Napsat, že Insignia je bezproblémová a spolehlivá chce velkou odvahu. Mám Opely rád, dobře se mi s nima jezdí, ale vidím jejich závady. nazačátku výroby 09 když byly novinářské akce, tak nebyla snad jediná, kde by se něco neposr.... Vzorně servisované insinie s 2.0cdti není problém zadřít na klice. co je velká slabina jsou čidla v motorovém prostoru nebo ABS. Auto s 25 000km zaparkuješ vše ok, za hodinu si ho vezmeš a už svítí chyba ABS, diagnóza odešlo čidlo, samozřejmě na záruku s evymění, ale je s tím s...í navíc.

Mám pod sebou cca 90 opelů,které s emi točí po roce, tak vím, že jsou zcela bezproblémové kousky, tak i ty vyloženě průs..ové, proto bych ji nestavěl tolik nad Mondeo a jak jsem psal mám je hodně rád (insignie).
Avatar - Midlosek
Midlosek
Ona Mondeu někdy vibrovala kapota? Které to bylo?
Yazaman
Četl vůbec autor po sobě ten článek? Snad by stačilo si text alespoň překopírovat do Wordu. Chyby ve shodě podmětu s přísudkem to asi bohužel neopraví, ale většinu ostatních chyb podtrhne červenou, nebo zelenou vlnovkou.
Marekx
Za češtinou si jdi na jiné stránky, které si na tom zakládají, když tě to tak pobuřuje. Důležitější je obsah článku. Tomáš Dusil je jeden z nejlepších autorů článků na zdejším webu, tak mu nějaké ty chyby snad můžeš odpustit. Prostě některým hnidopichům se člověk nezavděčí, ani kdyby se na hlavu stavěl.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Stavím se za názor Yaziho, gramatiku by měl mít každý novinář v malíku. A také by měl po sobě články zkontrolovat, než jsou přišpendlené. To, co lze tolerovat, je skutečnost, že každý má slabší dny.... ale je povinností každého chlapa, aby se mu forma vrátila co nejdříve.
Mohl bys prosím jmenovat nějaký web, který bys doporučil těm, kterým záleží na kvalitě vyjadřování a na správném užívání gramatických pravidel? Je snad nějaký speciální? A proč by neměl být ACZ také takovým, kde těch chyb není mnoho?
Marekx
Znáš google? A nutí vás to někdo tady číst, když vás to tak pobuřuje?
Klydne budu psat s chibami, kdiz vidym, jak vas dva to drazdy >😁
Marekx
Čekal jsem ty ceny N.D. tedy lidovější, jak se tím kde kdo v diskuzích kolem Fordu ohání, stejně tak těch možných závažných a dražších závad je na můj vkus více než dost.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Bylo to dobré manažerské auto, když bylo nové.
😉

Můžu věcnou?
Nevzniknul Lynx vývojem Kenta?

Možná je to dál v kapitolách.. sorry, ale to mám od doktora zakázaný.
😉
tomas247
K tej legendarnej spolahlivosti 2.0 Duratec. Mam jazdenku, kde bol pri 60tis km meneny motor, pretoze podla servisu odtrhlo ojnicu a prerazilo blok...
Teraz to ma cca 135tis - nove predne tlmice, komplet brzdy, baterka, inac len olej, filtre a benzin...
Avatar - Midlosek
Midlosek
Jestli ten nájezd je reálný a není to stočené, tak to bude spíše o nějaké údržbě, výměnách oleje a jeho kvalitě. Až na možnost vysypaní klapek sání, kdy prý mohla uvolněná osička poškodit motor (ale ne utrhnout ojnici) a často po 100k najetých kilometrech odcházející cívce, jsem o jiných problémech neslyšel.
tomas247
Znackovy servis sa mi snazil nahovorit, ze v nom nemenili olej lebo si to zakaznik vyslovene nevyziadal. Cize auto na operativnom leasingu pri garancnej prehliadke v znackovom servise nedostane olej... lebo sak nas zakaznik nas pan...

Stocenka to nie je, mam potvrdene kilometre zo servisu aj leasingovej spolocnosti.
Bud to bola vyrobna vada alebo tam pri dialnicnych 130kmh dakto drb*l 2ku... >😒]
Filalák
Inzerátů bych se vyvaroval. Auto stare jeden rok NENI "v podstate nove". Pokud neznate podrobne jeho osud (nejste jeho majitelem a ridicem), nelze o stavu auta po jednom roce jizdy rici nic. P.S. Jsou lide, ti dokazi vytvorit za jeden rok 3-4 nehody. Jsou lide, ti dokazi stopy techto nehod zakryt. 😉