no to bude predpokladam tim ze jsi nemel duvod s tim jezdit jako s hybridem, je jasne ze pokud tomu das "kotel" tak to bude zrat i vic nez obdobne auto obdobneho vykonu, takze podobne vystrelky jake jsi napsal jsou spise pro smich, jen to ukazuje ze jsi blbec ktery svoje "ridicske" neumeni potrebuje zdelovat diskuterum a mysli si jakej je borec ;-)
O trochu méně ošklivý než klasický Prius. V nedotovaném tržním prostředí by měl asi šanci, kdyby stál tak o třetinu až polovinu méně než elektrický Prius (750 000).
Souhlasim, auto musi byt vyrobene a nastavene pro zakazniky, je pi*tomost nutit zakazniky, aby se prizpusobili autu.
Prius je dobry krok smerek k autum s nizsimi provoznimi naklady, ale je fakt, ze musi ujit jeste hodne dlouhou cestu.
A proč by s tím měl člověk jezdit jinak než s jakýmkoliv jiným autem? Jedině pak je to porovnání objektivní, když jsou stejné podmínky, pravidla. Netvrdím, že kolegův údaj je směrodatný, ale rozhodně je jej třeba brát v úvahu. A do diskuse jako osobní zkušenost mi docea pasuje.
Vzhledem k tomu, jak se ta auta málo prodávají vzhledem k benzínům a dieselům a taky k tomu, že ti co už hybrid měli jej většinou znovu nechtějí ( [odkaz] ), to o tom není. Auto musí vyhovovat zákazníkovi a ne abych se já jemu přizpůsoboval. Eco způsob jízdy je ptákovina. Tvrdit, že auto pojede za 3 litry, až na to, že všude budu pozdě a budu zdržovat všechny kolem ve městě.... to jde na papíře.
Právě proto jsou v Evropě kritizovány oprávněně metody měření spotřeby.
"A proč by s tím měl člověk jezdit jinak než s jakýmkoliv jiným autem?"
Soferujes vobec? Jazdis s kazdym motorom rovnakym sposobom?
Jazdis s dieslom tak, ze radis pri 5000 otackach ako pri atmosferickom benzine? Preradzujes v automate? Budes pri jazde s elektromobilom pustat plyn, aby mohla neexistujuca prevedovka preradit na iny neexistujuci stupen?
Neřekl bych, že se musíš přizpůsobit tomu autu, ale musíš se naučit využívat jeho potenciál.
A to není těžký: stačí na semaforech nešlapat pedálem na podlahu, zbytečně nezrychlovat a zbytečně nebrzdit. To jsou stejně základy plynulý jízdy, který by měl každý dobrý (ne plakátový) řidič umět.
Zkušenosti s priusem mám, rozhodně jsem nebyl brzda provozu a dlouhodobá spotřeba 4.5.
Toyota prius je auto orientované na nízké provozní náklady a ekologický provoz.
Pakliže s ním budeš jezdit jinak než s orientací na nízké provozní náklady a ekologický provoz, pak nebude fungovat...
Dle tvého existuje na světě jen jedna třída aut. jmenuje se - ,,jakékoliv jiné auto ,, >:D
Zvládne obtížný terén a je to čistě mechanická záležitost - k čertu s LC a LR defendery = auta k ničemu
Zvládne jezdit za 3,5 litru - k čertu s priusem a hybridy obecně - fuj !
Zvládne převést 10 lidí i s bagáží - adié VW transportére a ostatní dodávky
Stojí 200 000 kč v základu - proč kupovat Dácii ?!
Zaparkuje na pětníku a má retro vzhled - Smrt fiatu 500
Nechybí luxusní interiér a pohodlí - S classe ist caput !
Má V10 a 800 koní - sbohem supersporty.
atd. atd.
Prostě na světě je milion aut. Jedno je pro to a jedno pro ono. Když si koupím VW transporter asi nemůžu tvrdit, když s ním lítám po poli a zničených okreskách a on se mi po 20 tkm rozpadne, že je nahouby. Když budu jezdit s priusem neekologicky a bez ohledu na funkci hybridní soustavy asi se těžko můžu divit, že je neekologický a má vyšší spotřebu.
S auris Hybridem jsem jezdil bez problému za udávanou spotřebu a níže. ( jsem zvyklý z CVT převodovky subaru - ta taky uměla za 8,0 a nebo za 12 - a rychlost se neměnila jen způsob jízdy )
tahle technika by udelala vice parady v modelech Auris a Avensis, bejt v jednom z techto modlu ve verzi kombi a s neprehnanou cenou (prehnana bude, muj odhad za Prius PI tak 950+) tak bych byl jejich, ta technika v Priusech je spolehliva a to ze tam neni baterka nad 10kWh by me ani tak nevadilo, casem az dozraje cas tak pujde vymenit za vetsi
Na vysvetlenie:
1. EU normy pre pluginy su stavane len na 75km, t.j., s nabitou bateriou ide prvych 50km "zadarmo" a zbyvajucich 25km je "spotreba 1.4l". Je to "len administrativny odhad" pre EU uradnikov :-)
2. Jazdil si so starym pluginom, ktory mal bateriu na 15-20km. Ak sa nenabijala, potom to bol normalny Prius hybrid so spotrebou okolo 5l.
3. Ani plugin hybrid na 50km nie je "zadarmo". Treba nabit bateriu a to nieco stoji. Nech nocny prud je cca 0.15 eur (na 1kWh) x bateria 8.8 kWh x 2 (na 100km) a dostaneme 2.64 eur na 100km, co je spotreba cca 2l. Takze v nasich podmienkach jazdia elektromobily za cca 2-3l. V Nemecku je priemerna cena elektriny 2x vacsia, t.j., jazdia za 4-5l, co je na urovni hybridov alebo dieslov.
Nic nie je zadarmo, iba ak by si mal fotovolticku minielektraren, potom by si jazdil na "slnecnu energiu" :-)
To můžeš i na mobilu nebo tabletu ... volba je snad na tobě ne ? To že na to lidi kašlou a 90% lidí v městské dopravě imrvere čumí do mobilu aby jim na FB něco neuteklo, to už není věc infotaimentu.
Pri pouziti rovnakeho pristupu by som odrovnal firemne TDI. Ako atmosferista nie som zvyknuty na nejake dochladzovanie turba. Takze preco by som s nim mal jazdit podla jeho pravidiel a potrieb a nie mojich?
Odpoved je jednoducha - ina filozofia a konstrukcia. Ak sa niekto na hybride stazuje, ze zajazdil 5.2L a k tomu palce dole, tak nejazdil tak, ako sa s nim ma. Ono, vybit baterky dokaze kazdy, nabit a pouzit ich len mala cast. A o tom to je.
aha jasne, takze se sportakem budeme vzdy jezdit tak aby to vyhovovalo prumeru? takze pekne podle predpisu a lehka nozka? s hybridem ci Ev naopak budeme take jezdit prumerne takze tezka noha?
vis lide co si porizuji auto jako je Prius si ho vetsinou neporizuji aby s nim drtili pedal k podlaze a sledovali jak desne jim to pak zere ;-) a to ze nekteri diskuteri to tak musi delat je jejich problem a jejich blbost
To není pravda. Počítají s vyjetím s nabitými bateriemi a pokračování po 25 km po vybití (tedy to je jedno slovní vyjádření použité rovnice). Ano, pokud mu baterie vydrží 50 km, vyjde to na 75. Ale ne každý plug-in hybrid postavili tak, aby ujel 50 km. Také nikde není řečeno, že po těch X kilometrů na baterii musí být spotřeba paliva nulová - vskutku nemusí (některé plug-in hybridy nedokáží dosáhnout potřebných rychlostí v NEDC bez pomoci spalovacího motoru). Proto je výsledné číslo váženým průměrem těch dvou spotřeb.
Starý plug-in Prius měl psanou myslím 2,1. Což bylo dané menším dojezdem na baterie, jak bylo vysvětleno výše (ten výpočet se nezměnil).
A nebude to skor tym ze ta uzasna spotreba priusu (alebo si zoberme Mitsu Outlander PHEV ) je udavanana prvych 100 km s plne nabitou baterkou? REspe. vdaka tomu sa taka dosiahne pri teste a tak to potom bez hanby napisu do specifikacii auta.
To ze ide za 1,4 tomu snad neveris ani ty, trochu objektivity by zase nezaskodilo.
Pockal bych si az na vzhled v realu, treba to nazivo nebude takova divocina, jak z obrazku. Predchozi Prius byl na obrazcich podivnym stvorenim a na vlastni oci.... No, vypadal urcite lepe.
aku ma svetlost novy prius? vie niekto? z fotiek to auto vyzera ozaj hodne pri zemi ... uz na prvy pohlad mi to udrelo do oci ze to doslova bruchom lize zem
Řekl bych, že k tomu časem dojde. Nicméně toyota má prius jako výkladní skříň. Vlajková loď technologie.
Je to prostě dizajnované od začátku až po konec na tuto technologii. Aerodynamika, materiály, ekologická výroba apod. , Kdežto auris/ avensis/yaris apod. jsou primárně auta se spalovacím motorem s možností volby hybrdiního pohonu.
Ano; když je třeba, diesel klidně vytočím (nechám vytočit) k pěti tisícům. Stejně jako u zážehové atmosféry kolikrát zařadím výš ještě pod třemi tisíci. Je to jen otázka toho, kolik výkonu potřebuji a kolik ho mám k dispozici.
I když s myšlenkou souhlasím, je třeba se přizpůsobit, nesouhlasím s představou, že diesely není třeba vytáčet.
Vsetko to, co by som Ti odpisal, uz uviedli dalsi diskutujuci, takze to skusim zhrnut
1. Jedinou výjimku tvoří vlastníci nejoblíbenější Toyoty Prius, z těch by si další hybridní vůz koupilo hned 41 procent. ... Hned 60 procent majitelé Priusů se vyjádřilo, že i nadále zůstanou této značce věrní.
To jen k mé spiklenecké teorii, že VW & Škoda občas ten základ schválně udělají tak, aby si zákazník připlatil za lepší... a teď to tak zřejmě začala dělat Toyota s celým Priusem >:-[]
No brutaal... takhle jezdí po většinu času nejprodávanější auto u nás :-)
na to nech si kazdy spravi nazor sam... mne sa ale aspon z fotiek zda ze predny previs je docela velky a nizko polozeny nad zemou.... otazne tiez bude aku ma to auto svetlu vysku.... ak je pod 13cm tak to uz za tie peniaze radsej nejaky sportiacik...
...potom sa nebudem cudovat zakaznikom klasickeho Priusu, ktori schvalne naburaju predok a pocas opravy nejako "poriesia" ( za nejaky uplatok alebo podobne... >:-[] ) nahodenie tohoto predku na svoj voz ! >:D:yes:
Nie, stale sa mi uplne nepaci ( teda nie velmi ), ale je to asi tak 1 000 000 000 000 000 krat lepsie, ako ten nedavno predstaveny votrelec ! >:D