Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius Prime: Plug-in hybrid s udávanou spotřebou 1,4 l/100 km

Jan Mička Jan Mička 24. 3. 2016 • 23:46
24
70
Zobrazit náhledy (24)
toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta toyota hybrid zelenaauta
Přídomek Prime je vyhrazen americkému trhu, v Evropě půjde o Plug-in Hybrid. Vůz na první pohled poznáte podle výrazných změn v přední a zadní části.

Prototyp plug-in hybridního modelu Prius představila Toyota už na frankfurtském autosalonu roku 2009 a s produkčním modelem jsme se na našich silnicích setkali o necelý rok později. Spíše než o kasovní trhák šlo o zajímavou alternativu pro firemní zákazníky. Tehdy nebyla tato technologie v sériové výrobě takřka vůbec rozšířená, doba se ale změnila a automobilky do plug-in hybridů čím dál více „šlapou“.

Nový plug-in hybridní Prius posunuje hranice zase o kus dál. Automobilka jej v Americe nazývá Prime a již tradiční osmnáctistovku pracující v Atkinsonově cyklu doplnila o pořádný akumulátor s kapacitou 8,8 kWh. Prostřednictvím kabelu s konektorem Mennekes jej nabijete zhruba za dvě a čtvrt hodiny a při rychlostech do 135 km/h ujedete ve srovnání s předchůdcem více než dvakrát větší vzdálenost čistě bez emisí (výrobce udává více než 50 kilometrů).

V nejlepším možném případě lze jezdit s kombinovanou spotřebou 1,4 l/100 km, což je dáno především snahou systému co nejvíce využívat elektrickou sílu a nízkým vnitřním třením motoru. Tepelná účinnost agregátu je čtyřicet procent a podle Toyoty jde o nejvyšší hodnotu mezi sériově vyráběnými benzinovými motory.

Na první pohled vás nicméně nezaskočí použitá technika nebo nízká papírová spotřeba paliva, ale především odlišný vzhled ve srovnání se standardním hybridem. Zcela jiný je přední nárazník se svislými diodami denního svícení, světlomety jsou výrazně protažené a hezky navazují na masku chladiče, a uvnitř najdete vertikálně umístěný dotykový displej infotainmentu. Ani vzadu nezůstal kámen na kameni – svislé sdružené svítilny nahradily vodorovné a společně tvoří odtrhovou hranu pátých dveří. Kdepak, tohle auto jenom tak nepřehlédnete.

Nová Toyota Prius Plug-in hybrid bude v Evropě dostupná od konce letošního roku a stejně jako běžná verze nabídne zajímavou výbavu. Chybět nebude barevný head-up displej, inteligentní parkovací asistent, adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení, protikolizní systém s detekcí chodců nebo asistent pro hlídání jízdních pruhů.

Témata
27. 3. 2016 10:56
Re: vzhled
Standardní Prius bych si kvůli vzhledu nekoupil (myslím, že udělají rychlý fl po vzoru Prime).

Prime (plug-in) se mi líbí!
25. 3. 2016 12:43
Re: dizajn nedizjan
Při dojezdu na baterie 50 km a schopnosti projet NEDC čistě na elektřinu je výsledná spotřeba třetinová, ne poloviční.
25. 3. 2016 12:26
Re: Prime
"EU normy pre pluginy su stavane len na 75km"

To není pravda. Počítají s vyjetím s nabitými bateriemi a pokračování po 25 km po vybití (tedy to je jedno slovní vyjádření použité rovnice). Ano, pokud mu baterie vydrží 50 km, vyjde to na 75. Ale ne každý plug-in hybrid postavili tak, aby ujel 50 km. Také nikde není řečeno, že po těch X kilometrů na baterii musí být spotřeba paliva nulová - vskutku nemusí (některé plug-in hybridy nedokáží dosáhnout potřebných rychlostí v NEDC bez pomoci spalovacího motoru). Proto je výsledné číslo váženým průměrem těch dvou spotřeb.

Starý plug-in Prius měl psanou myslím 2,1. Což bylo dané menším dojezdem na baterie, jak bylo vysvětleno výše (ten výpočet se nezměnil).

Ta soukromá elektrárna také něco stojí.
25. 3. 2016 12:15
Re: Prime
Ano; když je třeba, diesel klidně vytočím (nechám vytočit) k pěti tisícům. Stejně jako u zážehové atmosféry kolikrát zařadím výš ještě pod třemi tisíci. Je to jen otázka toho, kolik výkonu potřebuji a kolik ho mám k dispozici.

I když s myšlenkou souhlasím, je třeba se přizpůsobit, nesouhlasím s představou, že diesely není třeba vytáčet.
24. 3. 2016 22:44
Re: Prime
A co tohle ? :-)

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud