Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč přezout na letní pneumatiky: Zimáky celoročně? Ne!

Z hlediska bezpečnosti i spotřeby paliva je hloupost jezdit na zimních pneumatikách celoročně. Kvůli zapomenutým značkám „Zimní výbava“ je to ovšem po nás od letošního roku vyžadováno.
Zpět na článek
28. 3. 2016 10:57
29. 3. 2016 16:59
12. 4. 2019 19:51
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2016 12:25
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
Primárním důvodem odlišného chování je vysoký profil vzorku, a ano, z měkké směsi. Takže to co píšete víceméně platí pro NOVÉ zimáky.

Jestliže ale pro zimáky platí tzv pravidlo 4 = vždy na všech 4 kolech, alespoň 4mm a ne starší, než 4 roky, tak se logicky vynořuje otázka, co pak.

I když najezdím dost km ročně, tak jen málokdy sjedu zimáky opravdu v zimě... a je to tak, že zimní kolo starší 4 let a se vzorkem nižším než 4mm dojíždím pokaždé v létě.

Jednak to jde rychle - ten zimák, i když je po letech tvrdší, než na začátku, se pořád sjíždí rychleji, než normální letní kolo.
Ale za druhé - chová se úplně normálně!
A mám to vyzkoušené i v "krizové situaci"... já jsem na dálnici z vysoké počáteční rychlosti na takto dojížděných zimácích dobrzdil... BMW za mnou na velkých liťácích s letní gumou ne - ten šofér byl naštěstí dobrej a tak mi jen škrtnul o nárazník, opravdu jen škrtnul, ale zastavil vedle auta až na úrovní středního sloupku.

Takže není nutný platit výrobcům pneumatik víc, než je opravdu nutný.
;-)
Rozbalit vlákno
5
27. 3. 2016 13:05
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
Jo přesně. Snad si redakce nemyslí že nové zimáky lidi nasazujou na léto. Přes léto se přece dojíždějí především ty gumy, co by v zimě byly už za hranou. A proč je vyhazovat, když se dají ještě v pohodě využít ?

Takže bych raději uvítal srovnávací test několika typů nových letních versus několik typů čtyřmilimetrových zimních, ten by aspoň měl nějakou vypovídací hodnotu.

Mimochodem, napsat že letní guma zabrzdí o 6 metrů dříve než zimní je taky trochu demagogie. Když budem porovnávat mezi sebou jen různé letní gumy, budou mezi nimi taky několikametrové rozdíly.
27. 3. 2016 18:32
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
Máš pravdu. Chtělo by to srovnání letní gumy s 5 let starou zimní. Nová zimní guma v létě nikoho nezajímá. Ten test by mě docela zajímal.
27. 3. 2016 21:42
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
Testy starých gum už na internete boli aj keď sú pomerne zriedkavé. Ten co som videl posledne ukázal, ze stara zimná guma na novu letnú stráca v každom ohľade. Ale na jazdenú letnú stráca oveľa menej. Pekný test je tu: [odkaz]
V teste sú nove zimné, nove letné a jazdené zimné a letné. Výsledky v galérii a doporučujem pozrieť stratu nie len na najlepšiu gumu v teste. Ale zamerať sa na to čo ľudia reálne jazdia v teste je energy saver od Michelinu, ktorý často neporazí ani jazdené zimné(tiež Michelin) a tiež priemerná letná, v teste Barum, dosahuje výsledky lepšie v jednotkách percent a napríklad v handlingu na suchu prehral z jazdenou zimnou Michelinou. Takze ano nova guma od TOP výrobcu bude lepšia. Ale koľko ludi to reálne obúva?
Ďalšia perla v článku je to toto: "testy celoročních pneumatik dokazují, že nevyhovují řádně v létě ani zimě?" Anke testy? Nik to radšej ani netestuje. Testov univerzálok je minimum. A dokazujú, ze kvalitne univerzálky v zime prekonávaniu priemernú zimnú gumu. Doporučujem pozrieť sem [odkaz] a sem [odkaz]
Sam som vlani kúpil na vyskúšanie(nebývam v horách) CrossClimate a nemôžem sa stažovať v lete sú tiche a jazdia ako letné. No a v zime som s nimi nemal žiadny problém a vyšiel som aj lyžiarske strediska.. Podla testov máju trakciu a brzdnú dráhu ako zimné. Udajne máju horšiu priečnu stabilitu na snehu, ale ja nie som Loeb, aby som tie gumy tlačil na limit.
28. 3. 2016 11:30
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
Díky za odkaz. Z testu je jasně poznat, že ztrácí hlavně díky menší hloubce dezénu (8 x 3 mm). Pokud tedy máš např. starou zimní gumu 5 mm, tak by ten rozdíl neměl být tak velký. Otázkou je také stáří testované zimní gumy. Předpokládám, že čím starší bude, tak budou lepší i výsledky.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2016 22:08
Re: S těmi zimními to říkáte nepřesně...
:-) :yes:
Avatar - beibej
27. 3. 2016 20:52
Re: rozdíl 6 metrů
je dost zanedbatelný. Jen reakční doba může mýt rozptyl třeba 0,3 až 2 vteřiny. A to ve stokilometrové rychlosti ujedete mnohem víc než 6 metrů. Jinak osobně zastávám názor, že je lepší v zimě zimní a v létě letní. Ale starší ztvrdlé zimáky se asi tolik nepřehřívají.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
27. 3. 2016 21:24
Re: rozdíl 6 metrů
No, tak z principu nemluvíme o rychlostní kategorii pneumatik VR a výš, takže to přehřívání není asi primárním problémem...

;-)
Avatar - lordlord
28. 3. 2016 10:57
Re: .
při ročním nájezdu 4 000 km nebudu kupovat letní
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2016 09:23
Re: Je to jen business ...
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2016 16:59
Re: ????
Proč by měly mít zimní pneumatiky větší valivý odpor? Jsou z měkčí směsi, proto na jejich deformaci se při odvalování spotřebuje méně energie. To, že v zimě se jezdí spíše opatrně než ekonomicky a tudíž je vyšší spotřeba, nelze házet na pneumatiky. Osobně mám zkušenosti, že zimní pneumatiky v létě spíše kloužou, letní zase spíše odskakují. Při normální jízdě je "vsjo rovno". Sjeté zimní pneumatiky v létě při hraničních situacích lépe drží stopu, což je v souladu např. s F1 i s fyzikálními zákony. Pneu měním až při vzorku kolem 2mm.
Rozbalit vlákno
1
29. 3. 2016 22:18
Re: ????
přesně tak...proč na Formuli jedna se jezdí na zimních (resp měkčí směsi v létě)? protože líp drží.....
29. 3. 2016 17:04
Re: Co to zase www.auto. cz
vymyslelo za kravinu: "… třetina českých motoristů nechává měnit pneumatiky podle data uvedeného v zákoně? " >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 8. 2016 10:48
Re: Letní pneumatiky
Zdravím, co se týče přezouvání, beru to jako samozřejmost a osobně moc nechápu lidi, kteří jezdí celoročně na jedněch pneumatikách. Jenom tak pro zajímavost jsem koukal na pár stránek (př. [odkaz] kde nabízejí pneumatiky, abych se podíval na výběr a musím říct, že je opravdu velké množství různých druhů a tak. Takže na malý výběr si nikdo stěžovat nemůže.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2019 19:51
Přezouvání
Pokud toho ročně moc člověk nenajezdí, tak to, že na zimních pneu jezdí i přes léto celkem chápu. Já toho ale najezdím celkem dost, takže na letní pneu raději přezouvám pravidelně. Myslím si, že je to mnohem lepší, než si zimní pneu zbytečně opotřebovávat. To mi připomíná, že bych si asi na toto léto měla koupit nové letní pneu, protože ty staré už nejsou v nejlepším stavu. Koukala jsem, že třeba tady https://www.pneuok.cz/ mají celkem dobrý výběr, tak asi nakoupím právě tam.
Rozbalit vlákno
0