Ekonomika
Potom co z registru zmizelo 3/4 milionů nejhorších vraků je průměrný stáří 14, 3 roku? No nic moc :-!
Stát pozvolna vytváří prostředí, ve kterém se žije stále hůře. Úředník vytržený z reálného života přijímá zákony, které nemají pro chod státu žádný efekt, jen otravuje slušné obyvatele, a xindl se takovým zákonům snadno vyhne....
se vloni vyřadilo 750tis. aut a celkový počet narostl o 221tis., pak to znamená skoro milion nových registrací za rok. Jen za poslední čtyři roky se zvýšil celkový počet aut v ČR o víc než PŮL MILIONU!! Přitom průměrné stáří vozového parku se stále zvyšuje.
Co to znamená?
No, jen se potvrzuje, že v poslední dekádě se zvedla životní úroveň natolik, že auto si může dovolit prakticky každý. Na ulicích, v posledních letech zaplavených ojetinami s cenou kolem padesáti tisíc, je to jasně vidět, většina rodin má víc než jedno auto, koupě auta už není z kategorie výjimečných rodinných událostí (mnoho rodin má dnes televizi dražší než auto), jinými slovy, v počtu registrací na hlavu jsme se dotáhli na úroveň ekonomicky vyspělejší Evropy.
Průměrné stáří se ale nesníží, dokud se nominální příjmy nezačnou posouvat směrem nad unijní průměr, aby se z padesátitisícových nově registrovaných stala postupně stotisícová, tj. o pár let mladší, auta.
Ale hlavně by se měl, jako celospolečenské téma, začít diskutovat problém s parkovnáním. Nemyslím technicky, to je otázka financí a přístupu jednotlivých měst a obcí, myslím spíše osvětu v tom smyslu, že pořízení auta neznamená automaticky nárok na zabrání 2x5 m veřejného prostoru k parkování svého pokladu. Jinými slovy, že za tento claim je nutno platit, jako za cokoliv jiného.
Co to znamená?
No, jen se potvrzuje, že v poslední dekádě se zvedla životní úroveň natolik, že auto si může dovolit prakticky každý. Na ulicích, v posledních letech zaplavených ojetinami s cenou kolem padesáti tisíc, je to jasně vidět, většina rodin má víc než jedno auto, koupě auta už není z kategorie výjimečných rodinných událostí (mnoho rodin má dnes televizi dražší než auto), jinými slovy, v počtu registrací na hlavu jsme se dotáhli na úroveň ekonomicky vyspělejší Evropy.
Průměrné stáří se ale nesníží, dokud se nominální příjmy nezačnou posouvat směrem nad unijní průměr, aby se z padesátitisícových nově registrovaných stala postupně stotisícová, tj. o pár let mladší, auta.
Ale hlavně by se měl, jako celospolečenské téma, začít diskutovat problém s parkovnáním. Nemyslím technicky, to je otázka financí a přístupu jednotlivých měst a obcí, myslím spíše osvětu v tom smyslu, že pořízení auta neznamená automaticky nárok na zabrání 2x5 m veřejného prostoru k parkování svého pokladu. Jinými slovy, že za tento claim je nutno platit, jako za cokoliv jiného.
Velice kvalitní příspěvek. Dobře jsem si početl.
Měl jsem ale za to, že ze spotřební daně na palivo (náhrada silniční daně pro fyzické osoby někdy v šedesátých?) se budou hradit náklady spojené s údržbou komunikací, včetně parkovacích míst. Takže ona otázka placeného stání by tímto mohla být zodpovězena?
Měl jsem ale za to, že ze spotřební daně na palivo (náhrada silniční daně pro fyzické osoby někdy v šedesátých?) se budou hradit náklady spojené s údržbou komunikací, včetně parkovacích míst. Takže ona otázka placeného stání by tímto mohla být zodpovězena?
Rozumím, ale to by ta parkovací místa musela reálně existovat, tedy plochy, budovy atd. k parkování určené, jenže taková místa, zbudovaná ze spotř. daně za palivo, prostě neexistují. Auta stojí všude, zabírají, stáním, veřejné komunikace, které jsou tímto omezené, stojí na veřejných plochách určených k jinému účelu, omezují všechny, tedy i ty, kteří sami auto nemají anebo své auto parkují na svém pozemku. Jinými slovy, vyřešeno to není, problém boptná a o tom, co dál, se ani nemluví, fakta jsou taková, že počty aut stále rostou a lidé mají obecně za to, že koupí auta jim vzniká právo na bezplatný zábor veřejného prostranství. 😉
Jednak loni bylo vyřazeno 584 740 aut z registru (neplést si vyřazeno a vyvezeno, odlišné pojmy), jednak třeba škodovek bylo vyřazeno 208 833 ks a nových bylo prodáno 74 057 ks
I s dotaženýma olítaninama ze západní evropy to zdaleka není tolik aut, co bylo vyřazeno, takže v reálu klesá počet vozů značek jako Škoda, ford, audi, bmw, mercedes, vw,seat či lada v registru než aby přibýval >😁 >😁 >😁
I s dotaženýma olítaninama ze západní evropy to zdaleka není tolik aut, co bylo vyřazeno, takže v reálu klesá počet vozů značek jako Škoda, ford, audi, bmw, mercedes, vw,seat či lada v registru než aby přibýval >😁 >😁 >😁
"V roce 2015 bylo z CRV vyřazeno celkem 756 653 vozidel, z toho 87 499 bylo vyvezeno a 669 154 zaniklo (bylo zrušeno)." citace z webu SDA [odkaz]
Tak či onak, v kontextu toho, o čem píšu, nedává tvoje reakce žádný smysl.
Tak či onak, v kontextu toho, o čem píšu, nedává tvoje reakce žádný smysl.
Tak to má SDA asi jiná čísla, resp. v tvém čísle sou i busy, motrky, nákladáky a traktory >😁 >😁
[odkaz]
[odkaz]
Ano, je tam i 190 traktorů, ale je to jedno, ta čísla o vyřazení vs. nové registrace jsou tam v kontextu nulového vlivu na stáří vozového parku, jako konstatování, že ani jednorázové vyřazení tak velkého počtu, logicky spíše starých, aut nevede ke statistickému omlazení. A dále pokračuju o přírůstku půl milionu OA za posl. čtyři roky atd.
A znova opakuju, tvá reakce nedává smysl... možná je nějaká myšlenka v těch smajlíkách, těžko říct.
A znova opakuju, tvá reakce nedává smysl... možná je nějaká myšlenka v těch smajlíkách, těžko říct.
Ne? Gro je v tom že loni masovým značkách ubyl počet aut vedených v registrech místo aby přibyl, protože se vyřadilo daleko víc aut, než kolik se tu prodalo nových a dotáhlo ojetých té které zančky, u škody je to samozřejmě coby domácí značky nejvíc markantní.
Trend za první 3 měsíce letošního roku ukazuje ten samý, opět se vyřazuje víc vozů škody a D3, než se to prodá nových a doveze jetých. >😁
Aut mimo škodu, D3 a Ladu se to pradoxně už tak moc netýká, nkterých naopak vůbec protože dovoz převyšuje výrazně počet vyřazených 😄
Trend za první 3 měsíce letošního roku ukazuje ten samý, opět se vyřazuje víc vozů škody a D3, než se to prodá nových a doveze jetých. >😁
Aut mimo škodu, D3 a Ladu se to pradoxně už tak moc netýká, nkterých naopak vůbec protože dovoz převyšuje výrazně počet vyřazených 😄
To tam opravdu nikdo nepoužívá "zdravý rozum"???
Komu vlastně tihle lidé slouží? Občanům České republiky rozhodně ne, spíš jim hází všemožně klacky pod nohy... :no:
Kéž by tyto čistící akce dělali častěji >😒]