Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Z registru vozidel loni zmizelo přes tři čtvrtě milionu vozů

Loni bylo z registru vozidel vyřazeno rekordních 756.653 vozů všech kategorií, což je o 554.000 víc, než v předchozím roce. Důvodem je rušení aut, která byla v tzv. polopřevodu. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Zpět na článek
29. 3. 2016 23:38
30. 3. 2016 06:46
30. 3. 2016 07:45
30. 3. 2016 08:26
30. 3. 2016 12:22
30. 3. 2016 17:20
30. 3. 2016 09:12
30. 3. 2016 12:07
30. 3. 2016 13:25
30. 3. 2016 13:50
30. 3. 2016 15:14
30. 3. 2016 09:47
29. 3. 2016 19:51
A pomohlo to něčemu?
Řekl bych, že ne. Většina aut už ani neexistovala, zbytek je na díly na bazoši. Ministerstvo dopravy je jak slon v porcelánu, neví co dělá, ať už je to tenhle paskvil s vyčištěním registru nebo přihlášení auta do 10 dnů, kdy zodpovědnost je nesmyslně na prodávajícím, zvýšené EKOvýpalné, návrh nových pokut, úpravy vyhlášky - viz kruhové objezdy, platnost značek atd...

To tam opravdu nikdo nepoužívá "zdravý rozum"???
Komu vlastně tihle lidé slouží? Občanům České republiky rozhodně ne, spíš jim hází všemožně klacky pod nohy... :no:
Rozbalit vlákno
4
29. 3. 2016 20:16
Re: A pomohlo to něčemu?
Pomohlo to majitelům, kteří mají na zahradě rozebrané auto, které už stejně nikdy nepojede úředník si ted myslí, že dané auto už neexistuje a tudíž nebude pátrat po tom jestli bylo ekologicky zlikvidováno nebo ho někdo hodil do rybníka >:D
29. 3. 2016 20:34
Re: A pomohlo to něčemu?
Jo těm asi jo :yes:
Avatar - eLzyx
29. 3. 2016 21:23
Re: A pomohlo to něčemu?
potvrzuji, jednoho "vraku" jsem se takto zbavil. Auto šlo na díly.
Kéž by tyto čistící akce dělali častěji >:-[]
Avatar - Barrichello
30. 3. 2016 09:14
Re: A pomohlo to něčemu?
Pomohlo, z registru zmizely mrtvé duše a opravila se pokřivená statistika, třeba škoda si meziročně pohoršila asi o 80 000 aut, protože nových vč. dotažených olítaných werků ze západů se zdaleka neprodalo tolik, kolik se jich vyřadilo >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2016 23:38
Vraky
Potom co z registru zmizelo 3/4 milionů nejhorších vraků je průměrný stáří 14, 3 roku? No nic moc :-!
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2016 06:46
stát versus lid
Stát pozvolna vytváří prostředí, ve kterém se žije stále hůře. Úředník vytržený z reálného života přijímá zákony, které nemají pro chod státu žádný efekt, jen otravuje slušné obyvatele, a xindl se takovým zákonům snadno vyhne....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
30. 3. 2016 07:45
Pokud
se vloni vyřadilo 750tis. aut a celkový počet narostl o 221tis., pak to znamená skoro milion nových registrací za rok. Jen za poslední čtyři roky se zvýšil celkový počet aut v ČR o víc než PŮL MILIONU!! Přitom průměrné stáří vozového parku se stále zvyšuje.
Co to znamená?
No, jen se potvrzuje, že v poslední dekádě se zvedla životní úroveň natolik, že auto si může dovolit prakticky každý. Na ulicích, v posledních letech zaplavených ojetinami s cenou kolem padesáti tisíc, je to jasně vidět, většina rodin má víc než jedno auto, koupě auta už není z kategorie výjimečných rodinných událostí (mnoho rodin má dnes televizi dražší než auto), jinými slovy, v počtu registrací na hlavu jsme se dotáhli na úroveň ekonomicky vyspělejší Evropy.
Průměrné stáří se ale nesníží, dokud se nominální příjmy nezačnou posouvat směrem nad unijní průměr, aby se z padesátitisícových nově registrovaných stala postupně stotisícová, tj. o pár let mladší, auta.
Ale hlavně by se měl, jako celospolečenské téma, začít diskutovat problém s parkovnáním. Nemyslím technicky, to je otázka financí a přístupu jednotlivých měst a obcí, myslím spíše osvětu v tom smyslu, že pořízení auta neznamená automaticky nárok na zabrání 2x5 m veřejného prostoru k parkování svého pokladu. Jinými slovy, že za tento claim je nutno platit, jako za cokoliv jiného.
Rozbalit vlákno
9
30. 3. 2016 08:26
Re: Pokud
Velice kvalitní příspěvek. Dobře jsem si početl.

Měl jsem ale za to, že ze spotřební daně na palivo (náhrada silniční daně pro fyzické osoby někdy v šedesátých?) se budou hradit náklady spojené s údržbou komunikací, včetně parkovacích míst. Takže ona otázka placeného stání by tímto mohla být zodpovězena?
Avatar - Dinar
30. 3. 2016 12:22
Re: Pokud
Rozumím, ale to by ta parkovací místa musela reálně existovat, tedy plochy, budovy atd. k parkování určené, jenže taková místa, zbudovaná ze spotř. daně za palivo, prostě neexistují. Auta stojí všude, zabírají, stáním, veřejné komunikace, které jsou tímto omezené, stojí na veřejných plochách určených k jinému účelu, omezují všechny, tedy i ty, kteří sami auto nemají anebo své auto parkují na svém pozemku. Jinými slovy, vyřešeno to není, problém boptná a o tom, co dál, se ani nemluví, fakta jsou taková, že počty aut stále rostou a lidé mají obecně za to, že koupí auta jim vzniká právo na bezplatný zábor veřejného prostranství. ;-)
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2016 17:20
Re: Pokud
Pokud zde je takový trend, města na něj mají adekvátně reagovat a vycházet občanům vstříc...Ne jako v Brně, které si ještě místo důležitých dopravních tahů a již tak nedostačujících parkovacích ploch projektuje ekoteroristické bulváry s cyklostezkami a zahrádkami.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2016 09:12
Re: Pokud
Jednak loni bylo vyřazeno 584 740 aut z registru (neplést si vyřazeno a vyvezeno, odlišné pojmy), jednak třeba škodovek bylo vyřazeno 208 833 ks a nových bylo prodáno 74 057 ks

I s dotaženýma olítaninama ze západní evropy to zdaleka není tolik aut, co bylo vyřazeno, takže v reálu klesá počet vozů značek jako Škoda, ford, audi, bmw, mercedes, vw,seat či lada v registru než aby přibýval >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
30. 3. 2016 12:07
Re: Pokud
"V roce 2015 bylo z CRV vyřazeno celkem 756 653 vozidel, z toho 87 499 bylo vyvezeno a 669 154 zaniklo (bylo zrušeno)." citace z webu SDA [odkaz]
Tak či onak, v kontextu toho, o čem píšu, nedává tvoje reakce žádný smysl.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2016 13:25
Re: Pokud
Tak to má SDA asi jiná čísla, resp. v tvém čísle sou i busy, motrky, nákladáky a traktory >:D >:D
[odkaz]
Avatar - Dinar
30. 3. 2016 13:50
Re: Pokud
Ano, je tam i 190 traktorů, ale je to jedno, ta čísla o vyřazení vs. nové registrace jsou tam v kontextu nulového vlivu na stáří vozového parku, jako konstatování, že ani jednorázové vyřazení tak velkého počtu, logicky spíše starých, aut nevede ke statistickému omlazení. A dále pokračuju o přírůstku půl milionu OA za posl. čtyři roky atd.
A znova opakuju, tvá reakce nedává smysl... možná je nějaká myšlenka v těch smajlíkách, těžko říct.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2016 15:14
Re: Pokud
Ne? Gro je v tom že loni masovým značkách ubyl počet aut vedených v registrech místo aby přibyl, protože se vyřadilo daleko víc aut, než kolik se tu prodalo nových a dotáhlo ojetých té které zančky, u škody je to samozřejmě coby domácí značky nejvíc markantní.

Trend za první 3 měsíce letošního roku ukazuje ten samý, opět se vyřazuje víc vozů škody a D3, než se to prodá nových a doveze jetých. >:D

Aut mimo škodu, D3 a Ladu se to pradoxně už tak moc netýká, nkterých naopak vůbec protože dovoz převyšuje výrazně počet vyřazených :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud