Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km, s cenou 1,15 milionu korun je však suverénně nejdražší z celé nabídky. Dokáže vysoké pořizovací náklady opodstatnit?
Zpět na článek
30. 3. 2016 10:10
30. 3. 2016 10:22
30. 3. 2016 10:24
30. 3. 2016 11:07
30. 3. 2016 18:23
30. 3. 2016 20:52
30. 3. 2016 10:40
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 10:22
30. 3. 2016 10:25
30. 3. 2016 10:39
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 11:04
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 11:09
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
31. 3. 2016 07:18
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 11:16
30. 3. 2016 20:55
30. 3. 2016 11:35
30. 3. 2016 11:46
30. 3. 2016 12:13
30. 3. 2016 13:02
31. 3. 2016 00:15
30. 3. 2016 13:23
30. 3. 2016 16:31
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 21:12
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 13:48
30. 3. 2016 15:49
30. 3. 2016 16:17
30. 3. 2016 16:23
30. 3. 2016 18:22
30. 3. 2016 21:15
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 20:46
31. 3. 2016 07:25
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
31. 3. 2016 08:30
31. 3. 2016 12:28
31. 3. 2016 08:44
31. 3. 2016 08:50
31. 3. 2016 09:26
31. 3. 2016 09:50
31. 3. 2016 20:40
31. 3. 2016 12:36
31. 3. 2016 20:08
1. 4. 2016 08:31
5. 4. 2016 08:26
Avatar - Magister
30. 3. 2016 10:10
Paskvil
Elektrický pašík za 1,4...no nekup to. Zase jen eko-fašistický paskvil, který žije v zemích, kde trh pokřivují neúměrné dotace.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 10:22
Re: Paskvil
problem vidim v neskutocne vysokej realnej spotrebe a aj cene.... ake ma toto auto v praxi zmysel a na akeho kupca mieri je ozaj otazne ... ani sukromnikovi ... rodinam ani firme to nemoze prist ako vyhodna kupa .... a o nejakej navratnosti a setreni je uz asi zbytocne hovorit .... co je docela skoda lebo auto nevyzera zle .... dalsi problem vidim aj v naslednom predaji.... viem si predstavit ze cena tohto eko kuska padne velmi rychlo... a za 3 roky ako jazdenka pojde na uroven bezneho golfu ... ozaj neviem teda komu sa taketo nieco v praxi vyplati.... ale rad si vypocujem konstruktivnu kritiku pripadne nazory ako docielit to ze toto auto zacne davat dovod na kupu

lebo jazdit na dialnici za 10 litrov mozeme aj v pazravom WRX sti.... na to nam zrovna netreba (ne)setrne eko auto....
30. 3. 2016 10:24
Re: Paskvil
Na dálnici za 10 můžu opatrně jezdit i s některejma V8. Na to nepotřebuju tenhle e-brak.
Avatar - Magister
30. 3. 2016 11:07
Re: Paskvil
Přesně tak. ;-) A a ty prachy jdou pořádit fantastická auta s pořádnými motory.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 18:23
Re: Paskvil
Kdybys nebyl úplný Tupper, tak bys z článku pochopil, že za deset po dálnici jezdil v režimu Battery Charge, kdy jde část výkonu motoru přímo do nabíjení baterií...
30. 3. 2016 20:52
Re: Paskvil
Akurat ze za 7.5/100 sa da na dialnici jazdit aj s beznym Passatom 1.4TSI. No a tych 8/100 v meste u "hybridu" je uz na facku...
Avatar - Jaros71
30. 3. 2016 10:22
Za tuto cenu nedává smysl..
Příliš drahé eko-auto , navíc byla zmíněna omezená životnost baterií..zajímalo by mne zda výrobce udává , jak dlouho baterky vydrží a cenu jejich výměny?
Rozbalit vlákno
3
30. 3. 2016 10:37
Re: Za tuto cenu nedává smysl..
Já bych tě poopravil. To vůbec nedává smysl ne za tu cenu. Komplikovat auto a dělat ho náchylnější na poruchu a nezískat nic navíc v tom fakt smysl nevidím. >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 10:40
Re: Za tuto cenu nedává smysl..
Pruser je, ze ono to eko auto nie je. Je to auto s baterkami. A to je rozdiel. Ak to zerie tolko, kolko to zerie, tak oproti spalovaciemu motoru NIC neusetris, takze emisie budu rovnake.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 18:25
Re: Za tuto cenu nedává smysl..
Jenže... eko auto to bude v rukou zkušeného řidiče, tak jako všechny hybridní modely. Samozřejmě, jsou výrobci, kteří to umí lépe a pak je VW... Každopádně, dostat hybrid "na kolena" stylem jízdy na prasáka není tak těžké. To dovede i průměrný novinář z auto.cz...
30. 3. 2016 10:22
Nesmysl
V reálu jak v podstatě stojí ve článku neušetříš nic. Navíc pohonné i převodové ústrojí je složitější, tím pádem logicky bude náchylnější k poruchám. A i kdybych se v tomhle pletl, jistě je pravda, že pětiletý GTE bude na rozdíl od pětiletého TDi neprodejný. Čili ve finále provar jako kráva. Pokud to teda nezaplatí ostatní na daních, aby jezdec tohohle ekonesmyslu dostal tučnou dotaci.

:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 10:25
Re: Nesmysl
suhlas... ako jazdenka to bude nepredajne... a cena padne na polovicu uz za nejake dva tri roky ... tiez tu vidim aj tento problem.... teda nie len samotnu vysoku spotrebu a cenu
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 10:39
Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Jedna zo zakladnych pouciek v zurnalistike.

K autu - je vidno, ze bateria je v tomto najnovsom modeli Passatu len 'afterthought', skratka pri samotnom zadani do vyroby na to nikto nemyslel.

Tomu zodpoveda mizerny batozinovy priestor, nemoznost objednat rezervu...

No a pohonna jednotka? Auto skratka nefunguje ani ako hybrid, ani ako elektromobil, a ani ako benzinak. Mechanicky prekomplikovany hybridny system je zly vtip.

Tuto vetu netreba komentovat:
" Passat GTE více hybrid než elektromobil, ve městě si tedy řekl o osm litrů, mimo něj obvykle o šest, a na dálnici, kde turbomotor při rychlosti 130 km/h točí 2.500 otáček, ukázal palubní počítač 7,5 l/100 km."

GTE je skratka take 2 generacie za tym, co skryva pod kapotou sucasny Auris, ktory v meste jazdi bez vacsieho snazenia pod 4 litre, mimo mesto pod 5 a na dialnici za 6-7.

Za cenu tohto Passatu GTE clovek moze mat hybridny Lexus, premiovy hybrid, ktory funguje.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 10:46
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
napriklad hybridny outlander zvlada okresky za 3 litre samozrejme s pomocou elektromotorov ... a dialnicu da pod 9 litrov... k tomu je to 4 kolka na vyssom podvozku ... staci si pozriet nejaky ten test PHEV outlanderu... a ozaj zistime ze jazdi vcelku usporne a stava sa oblubenym vozom ( a jeho predaj uz coskoro zacne aj v usa - cakam aj tam jeho dalsi velky uspech ) ..... a dokonca stoji aj menej ako tento GTE passat ... problem pre vw vidim v tom ze oni robia auto setrne len na papieri a ako keby ho navrhovali niekde na marketingovom oddeleni ale nie odbornici technici ktori do tejto hybridnej problematiky vidia viac .... pritom toyota lexus ci mitsubishi robia hybridy setrne a pouzitelne aj v realnej praxi ... a asi nie je tazke sa dovtipit o co pojde zakaznikovi viac ci o setrenie na papieri alebo v praxi
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 10:56
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Dneska zase vtipna kaša ? :
"napriklad hybridny outlander zvlada okresky za 3 litre..." >:D >:D >:D >:D
viac ani necitam.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 10:58
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
skus si pozriet nejaky ten test.... nezvyknem cucat z prsta ... co by som z toho aj mal ze jo
30. 3. 2016 11:21
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
nemel bys z toho nic, ale audirs6 ma samozrejme pravdu, ze je to nesmysl. hybridni auta v urcitych rezimech dokazou oproti klasickym spalovacim jet efektivneji, naopak maji znacny hendikep v podobe celkove hmotnosti. v bezne jizde, ktera odpovida pomerum v evrope, tato auta nijak vyznamne hospodarnejsi nejsou. nemuzes samozrejme do jejich spotreby paliva nezapocitat to, ze rano vyrazis z garaze s nabitou baterkou a vecer se vratis s prazdnou. to proste nelze. a korunu vsem hybridum pak v obecne rovine dava cenovka.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:25
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
v com ma pravdu? ak narazas na tu vtipnu kasu tak s tou pravdu rozhodne nema ... a inak viac k veci k outlanderu PHEV som sa v jeho dietnom trosku posmesnom prispevku nedozvedel ... ale tak nejak ma to neprekvapilo
30. 3. 2016 11:30
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
ma pravdu v tom, ze hybridni outlander okresky za tri litry nedava. ne za predpokladu, ze po ujeti cele trasy ti zustane v akumulatoru stejne mnizstvi energie jako na zacatku.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:32
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
no a co pisem vyssie ... ze je to s pomocou elektromotorov ( prispevok cas 10:46 ) ..... ale ked si vsimnes tak on pisal len o neajkej vtipnej kasi plus mal potrebu si do mna alebo do auta proste kopnut ako obvykle ... inak nepovedal k autu nic ...
30. 3. 2016 11:36
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
ale prosimte, s pomoci elektromotoru, kdyz zaprahnu svoje auto za kone, tak ma spotrebu nulovou, i kdyby to byl atmosfericky osmivalec. tohle neni zadny smysluplny udaj. kdyz uz se u tech hybridu ta spotreba udava, mela by byt dvojiho druhu. jednak v tech litrech spotrebovaneho paliva a jednak v kWh spotrebovane elektriny. pak by to konecne dostalo alespon nejakou vypovidajici hodnotu.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:43
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
je to hybrid... logicky ze teda vyzuziva aj elektormotor ( a outlander ich ma az dva ) .... ved prave vdaka nim jazdi setrnejsie... samozrejme ze klasicky spalovak uz nebude zrat tak ruzovo... vid na dialnici jazdi outlander pod 9 ( tam uz vyuzivas viac spalovak ) ... ale stale je to slusna spotreba vzhladom na celkovy vykon... hmotnost a 4kolku .... mne osobne outlander zmysel dava... iste svoju pouzitelnost ma... pri jazdeni s lahsou nohou jazdi ozaj setrne a ani pri poriadnom nasupe to nie je vobec zle... prode mi ze na rozdiel od GTE v outlanderi hybrid funguje...
30. 3. 2016 11:46
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
to je marny, tohle. audirs6, ty to vidis!!
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 11:41
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
si fakt taky hlupucky ? :*)
Tvoje tvrdenie o 3l / 100 km vo mne vyvolalo usmev a neskor az sucit. :-)
Proste 2+ tonova raroha s aerodynamikou panelaku z principu nemoze jazdit v "priemere" za 3 litre hocicoho.
Sa uz prosimta vykasli na kadejake testy, sadni do neho aj s plnymi baterkami, prejdi 100 km a napis, co uvidis na PP. A to nehovorim o dlhsej trase len s 1 nabitim.
Proste vy vychodniari sa nezaprete - zeby si prebral Anderovo remeslo ? >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:46
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
ja pisem ze je to s pomocou elektromotorov a na okreske.... vid ako vravim pozri si nejake testy ..... ;-) .... ale som rad ze si to ponal takto..... tieto tvoje srandy mi nevadia ... v pohode :yes:
30. 3. 2016 11:53
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
... a tu energii do elektromotoru beres kde? tres za jizdy ebonitovou tyci o svetr?
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:54
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
to su tie 3 litre ;-) .. zvysok prace je na elektromotoroch
30. 3. 2016 11:55
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
tak to ani omylem.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:59
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
no tak to asi testeri jazdili yarisom ... bohvie >:D

ale sam by som si rad vyskusal za kolko to zvladne na okrske mimo mesta takyto hybrid... ci uz yaris alebo outlander alebo lexus
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 12:44
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ja jezdim okresky mezi tremi a pul az peti litry. Mam Prius 2. generace (zacal se prodavat pred 12 lety). Zalezi na pocasi, zimnich nebo letnich gumach, atd. atp.

Vetsinou jezdim tesne pres 4 litry, ale kdyz je na silnici brecka a fouka, tak je to samozrejme horsi :-)
30. 3. 2016 13:13
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
a pocitas do te spotreby i pokles energie v bateriich?

a tedy asi si tezko dovedes predstavit, ze s hybridnim suv mitsubishi outlander s pohotovostni hmotnosti pres 1900kg a dvoulitrovou benzinovou atmosferou bys jezdil za tri litry, ze?
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 13:35
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Samozrejme. Vzhledem k tomu, ze v "normalnim" Priusu je baterka jen na vyrovnavani vykonovych spicek a jizdu v pripade, ze je potreba opravdu malo energie (z kopce, pomalu po meste), tak to jinak nejde. Navic se ciste na baterku da jet cca 1-2 kilometry (zalezi na okolnostech)

Proste pocitam beznou jizdu po okresce. Sjedu z dalnice a dalsi hodinu jedu po okreskach. Vzhledem k te vzdalenosti je stav baterky na zacatku a na konci prakticky nezajimavy.

Prius udava spotrebu v petiminutovych intervalech, takze pisu to, co tam bezne vidavam. Jak to vypada se muzes podivat na mych fotkach na MACZ.
30. 3. 2016 13:51
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
no tak to je dobry, na fotky se podivam, diky.
Avatar - Stefič
30. 3. 2016 13:19
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
hele, asi jsi kluky nepochopil. Když máš plnou baterii s dojezdem 80km nebo nějak podobně, pak možná jezdíš za 3 litry. Ale jen do vybití baterek!!!! Pak ti najede normální spotřeba 10 a více litrů a průměr je úplně někde jinde. Tedy na delší trase. Kolem komína se to asi udrží nízko, ale kdo si koupí auto za 1,5 míče na jízdy do Lidlu, že...

Takže tvrdit, že Outlanderem budeš jezdit za 3 litry lze, ale dodej, že tak maximálně do práce a z práce. Pokud to teda nemáš moc daleko
Avatar - wakantanka
30. 3. 2016 17:33
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Akože ja byvac na Pobreží Slotoviny, tak tu vychodňarov necaham . >:D >:D >:D
Myslím že nás tu chodí z východu podstatne viac a topper je ... topper >:D , preto si tu hádam nebudeme vykrikovať kto je odkiaľ nie?
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 17:46
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ale ved vsio v dobrom tavarišč ! ;-)
No proste mali ste Andera z Košíc, tak teraz máte Toppera z Košíc ! >:D >:D >:D >:D :yes:
To ani nieje nic proti nemu, len obcas si to asi chalan neuvedomuje a proste len baví.
No a niekedy az tak moc "baví", ze to az cloveka nebaví... :-!
Proti východniarom ako takym normalny / rozumny clovek nemoze nic mat a ani ja teda nic nemam. To Podunajska nizina bola trosku "horucejsia" tema >:-[] Ale vid priklad A.D. & B.B. >:D - takze aj tam je to uz asi "ukocirovane"...( do kedy...? :-! )
Avatar - wakantanka
30. 3. 2016 18:17
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
:-) :yes: :-) Vieš ako sa spieva v tej pesničke Vypic a žic? Menuje tam všetky vychodniarske podskupiny a na koniec a Košičaní?No co už z nima i tych bereme. >:D Oni sice nehutoria, ale tiž su našo >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 10:55
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
ajajaaaaj... Vidim, ze si fajne nabruseny >:-[]
Ale neidem ti to nejako stazovat, kazdy si zije ten svoj motoristicky sen s tym, co si vybral.
Ty si si vybral Aurisa, niekto, kto chce viac kW a Nm si asi vybere nieco ine a o tom to je.
Passata GTE ale obhajovat neidem:
To, ze nevie mat rozumnu spotrebu takmer nikdy, je zle. bodka.
Proste auto pre cloveka, ktory chce byt otrokom svojho auta pri snahe o zachranu planety ? A to uz je aka blbost ?! 8-s Nie, nie, toto moze fakt zaujimat len nejakeho managíra, ktory si to v noci doma v garazi nabije, prijde na EV do roboty, tam dobije, skonci v robote, zobere zenu a decka z mesta, nakupi, ide domov a hotovo.
Ak ho obcas pouzije na nejaky rodinny vylet, tak zienka sa musi premenit na Coperfielda, aby "standardnu rodinnu batozinu", ktoru by inac pchala do 500et+ litroveho kufra napchala do 400 litroveho... Takze zase zle.
OK, nechame zenu a decka doma, ideme vyskusat tych 160 kW a 400 Nm :
Hmm, tak ono to sice ide, ale bucha, trepe, je to tazke a teda menej obratne... 8-s
No joo, toto si vo Wolfsburgu za ramcek nedaju! :-!
No a cena ? Cena je aka je - proste dotacii (poriadnych) net, tak eko-masochista plať ! >:-[]
Chce to novu MEB platformu (ak by stavali na platforme pre elektromobily), alebo MQB-evo ( ak by len optimalizovali MQB-cko), vhodnejsi motor, lepsie umiestnene baterky, a väcsiu "péči" o naladenie podvozku a v buducej generacii to bude gut. :-!
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 11:04
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ja sa v Aurise necitim byt otrokom auta, jazdny styl som prakticky nemenil - vzdy som jazdil plynulo.

V buducej generacii... ono je to zvlastne, ze buduce modely VW su vzdy lepsie ako minule modely Toyoty, vsak ;)
30. 3. 2016 11:07
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
vis, ja bych si to jako sluzebak umel predstavit. porizovaci cena te nezajima, jezdi to v modu gte svizne, palivo plati firma a za soukrome kilometry ti firma nauctuje 1,7 litru naturalu na 100km, protoze tahle blbost je ofiko v technicaku. a to uz dava smysl, ne? ;-)

jinak hybridy jako takove jsou slepa vyvojova cesta.
30. 3. 2016 13:59
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Mně firma účtovala, respektive navyšovala základ daně o (skutečně projeté soukromé km)*(průměrná spotřeba ten měsíc), nevím, jak je to účetně, ale nejsem mezi kamarády jediný.
30. 3. 2016 14:09
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
to je nejake divne, ne? tohle by mohla delat leda v pripade, ze by ti to palivo komplet platila. jinak danovy zaklad se zveda kazdy mesic o procento kupni ceny vozu (pokud ho mas do osobniho uzivani).
31. 3. 2016 07:47
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
JJ, soukromé kilometry byly free - pouze se navýšil základ daně o výše uvedené.
31. 3. 2016 12:20
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
no tak to je pak jasne. nam firma nechava soukrome kilometry platit palivo podle kombinovane spotreby v technicaku (a to by se u tohoto gte s kombinovanou spotrebou 1,7l vyplatilo ;-) ).
31. 3. 2016 02:39
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ze slepa vyvojova cesta:D
o par rokov auto bez rekuperacie ani nekupis:D

Cela nemecka premia bude mat plug-in hybridy - je to sice v realnej premavke nezmysel, ale inak EU testami spotreby neprejdu - napr. X5 za 4 litre pri teste neda ani v nafte, a o to im predsa ide...

Ludove automobilky ako Renault, Suzuki a pod. budu mat mild hybridy, napr. baleno je ako hybrid s manuálom iba o 6 kg tahsie a spotreba realna urcite pojde o par deci dole...

Prius IV je masaker, stvrta generacia full hybridov od toyoty klope na dvere. Prius si predstavit neviem, ale auris s reálnou priemernou spotrebou do 4 litrov s automatom a s nepriestrelnou spolahlivostou, tomu hovorim pokrok.

Mozme snivat o elektromobiloch a vodiku, ale aj o 20 rokov bude vacsina aut so spalovacim motorom - pripadne doplnenym o nejaky elektromotorcek...
31. 3. 2016 12:23
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
kdyby to nebylo tlaceno nesmyslnou legislativou nikdo by to nedelal. jakmile se vyvine dostatecne maly a levny zdroj/uloziste elektriny, spalovaci motory konci. hybrid je slepa vyvojova cesta.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2016 10:58
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Zázraky nedovede ani Toyota, Toyota to může mít lépe odladěné, ale spotřeba se bude lišit max. o 10%. Hybridy se mi hodí nejlépe jako taxikářské auto do velkých měst, aby tam nesmradili naftou.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 11:09
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ty pises: " ale spotřeba se bude lišit max. o 10%. " pretoze s tym asi nemas prakticku skusenost.

Ja pisem, spotreba sa lisi o 40-60% podla podmienok. A kazdy, kto s hybridom od Toyoty/Lexusu jazdil, ti to potvrdi.
30. 3. 2016 11:10
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
7 litru vs 4 neni 10%, nauc se pocitat.
S hybridnim Aurisem v kombajsu jsem najezdil loni par tisic km a aniz bych se snazil, jezdil jsem do sesti litru na sto, pokud jsem se opravdu snazil, byl jsem tesne pod ctyrmi - v mixu mesta a dalnice.
30. 3. 2016 11:28
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
jezdim passat soucasne generace 140kW, 2,0 diesel, na silnicich patrim k tem rychlejsim, zejmena pri predjizdeni se nebojim vykon pouzit. dlohodoba spotreba mi vychazi 6,2 litru.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2016 11:43
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Chlapi, účinnost obou motorů bude velmi podobná, při brzdění budou oba hybridy dobíjet. Nic takového, že Toyota už dobíjí, ale VW ještě bude spotřebovávat je nemožné.
Aby VW bral jednou tolik, to by musely jet ty pohony proti sobě a ne spolu.
30. 3. 2016 12:50
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ja neporovnavam ucinnost, ani nehodnotim, kolik bere hybridni Passat, jezto jsem ho nezkousel, pisu ti, kolik mi realne bral hybridni Auris kombajs a pokud tato sva cisla srovnam s cisly z testu Passatu GTE, tak nedostanu rozdil 10%, ale podstatne vetsi.
30. 3. 2016 13:25
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
V tomhle ti dám asi za pravdu. Jak vyplynulo z testu Mondea HEV ve městě to jezdí za pět litrů a jízda jak v Citroënu s Hydraactive III+. Tam mi to na ten taxi dává hodně dobrý smysl.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 18:27
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Nerad to říkám, ale GTE je taky oproti Aurisu o něco málo větší, těžší a výkonnější. Ta vyšší spotřeba je celkem logická. Fakt je, že na to, jak si VW dával se vstupem do elektrosvěta na čas, mohli to zvládnout lépe. Jenže, bohužel, oni k tomu nemají dostatečné vybavení a také nemají ochotu riskovat a vyvíjet... Třeba právě tu převodovku, DSG je pro hybrid opravdu nevhodná volba. Jenže VW nic jiného nemá...
30. 3. 2016 23:51
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
V konceptech ukázali i jiná, exotičtější řešení. Jenže pro VW je to doplněk nabídky, něco, co jim vyplňuje mezeru. Takže jsou pragmatičtí (využívají motory a převodovky, na které mají výrobní linky).
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
31. 3. 2016 07:18
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
Ok, tak si to porovnaj s Lexusom GS alebo RX :-)

GTE je zly vtip, technologicky mrzak, nedorobok a paskvil :-!
31. 3. 2016 09:39
Re: Ked je v titulku/perexe otaznik, odpoved je nie.
S GS450h jsem jezdil po dálnici asi za 13. Což byl skvělý výsledek. Kombinaci v úspornějším režimu dávalo myslím kolem 7. Ale už je to několik let, takže je to mlhavé. Kdybych jezdil víc po městě, tak to byla lákavá nabídka. Překousl bych snad i to ovládání palubního systému a jeho grafiku.
30. 3. 2016 11:16
No toto
VW je 3 hvězdy? Ještě tak, aby Škoda letos v testu s někým prohrála a poslední jistota v životě je pryč. Jinak tyhle hybridy jsou všeobecně na nic... :no:
Rozbalit vlákno
1
30. 3. 2016 20:55
Re: No toto
Povodne tam mali byt 3 cierne puntiky: za spotrebu, podvozok, a cenu...
30. 3. 2016 11:30
urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
ale dunihlavove a kolenovrti tohle nikdy nepochopi.
podle nich mají oni pravo zamorovat ovzdusi jedy z naftaku a znepříjemňovat a zkracovat tak lidem život.
naftakum zvoni hrana, za par let bude ojetejma naftakama jezdit jen ta největší spodina
Rozbalit vlákno
5
30. 3. 2016 11:38
Re: urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
myslis vsechny autobusaky, kamionaky, zemedelce, bagristy? ;-)
30. 3. 2016 12:08
Re: urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
Tak ti by se ve městě moc vyskytovat neměli, bohužel kamionová doprava spokojeně roste a roste. A u autobusů se zvyšuje počet těch na zemní plyn a i nějaké ty "elektro" pokusy se sem tam objevují, nechápu proč se víc nejde směrem trolejbusů..a i kdyby to nešlo přežiju pár set naftových autobusů než tisíce osobáků s vyřezaným dpf apod. Kdyby stát pořád nekasíroval řidiče a na benzín by nebylo tak vysoké "výpalné" spousta dalších lidí by nevolilo nafťák.
30. 3. 2016 12:17
Re: urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
no to je asi pravda, rozhodne by se melo zacit u toho nejstarsiho srotu (a ne jak dieselgate kaze u zanovnich koncernovych vozu). idealem je elekromobil (ten pochopitelne neni bezemisni), ale na elektromobil neumime momentalne efektivne skladovat elektrinu.
30. 3. 2016 12:49
Re: urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
Jo určitě, nechápu když vidím co leze z některých sazometů, jak mohou projít STK/emise
30. 3. 2016 13:00
Re: urcite lepsi tohle nez naftovy jedomet
no tak to ja zase uplne chapu - na emisich se sice naftak necha vytocit do omezovace, ale motor je zcela bez zateze. tam projdou samozrejme i uplne plecky. abys mohl merit emise poradne, musel bys mit valcovou zkusebnu a to uz je uplne jiny kafe. navic to neni ani nic prijemneho nekde upnout nejake velk suv a tahat z nej na brzde treba 200kW vykonu.
Avatar - fOE
30. 3. 2016 11:35
Postrada smysl
Passat se spotrebou 8L, s timto zrychlenim a s touto cenou si nemuze v nasich koncinach dobrovolne koupit nikdo (a docela by me zajimalo jestli alespon v ekologickych "rajich" diky danovemu zvyhodneni zacne davat smysl).
Mazda 6 s 2,5L jezdi za cca stejne benzinu, je konstrukcne jednoduchsi (co krom lepsi jizdy snizuje i pocet potencialnich problemu), je stejne rychla, na svou 62L nadrz vas bude tankovanim otravovat o 150km pozdeji a za to vse si rekne o 300-400tis kc min.
GTE postrada smysl.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 11:37
Re: Postrada smysl
k tomu aj cena je podla mna aj na to ze je to hybrid..... vysoka..... cele to auto mi pride robene skor akoby len na odskrtnutie si prazdneho policka "hybrid" v marketongovom oddeleni koncernu .... ale v praxi to vyzera na nepouzitelny nezmysel najtazsieho kalibru bez jedineho dovodu na kupu
30. 3. 2016 11:43
Re: Postrada smysl
prdlajz, to je proto, ze potrebujou mit flotilovou spotrebu do nejakeho mnozstvi co2. takze aby mohl vw nabizet sestivalcovy touareg, ktery flotilovou produkci co2 vyrazne zveda, musi nabizet rovnez nejakou stylovku, ktera flotilovou produkci co2 vsnizuje. a to jsou presne modely golf a passat gte. nic vic, nic min. poste debilni uredni narizeni.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 18:31
Re: Postrada smysl
Panejo... většina výrobců umí hybrid líp a levněji, VW prostě nasadil pokus o prémiovou cenu.
30. 3. 2016 23:59
Re: Postrada smysl
Počkej, není hybrid jako hybrid. Passat a Golf jsou full hybridy a ty jsou drahé, protože mají větší baterii. Prius Plugin také nebyl levný, stejně tak Ampera. I kdyby to zvládli levněji (jakože asi zvládnou), cena bude nastavená podle trhů, kde jsou výhodné. Nedávno jsem tu dával výtah cen Golfu z Norska (e-Golf byl levnější než slabší 1,2 TSI Trendline s pětikvaltem a plug-in byl na úrovni konvenční 1,4 s DSG).
30. 3. 2016 11:40
Re: Postrada smysl
jak pisu vyse - jako sluzebak by smysl daval (samozrejme diky nesmyslnemu mereni spotreby ;-) ).
Avatar - fOE
30. 3. 2016 11:46
Re: Postrada smysl
Tak ve vetsine firem (alespon co moje osobni zkusenost veli) ti na te cene zalezet nebude a bude. Nebude protoze jak pises ti to zaplati firma, a bude protoze ty si budes vybirat auto v nejake castce a nejsi li limitovany jinak (strikne dane znacky / tridy od kterych muzes a ktere ne) tak te sice nebude zajimat ta eventuelni uspora penez proti mazde, nesetris je sobe, ale zaujmou te vsechna jina auta na trhu v tehle cene ktera bys mohl mit (treba i za cenu lehce vyssi papirove spotreby) a budou lepsi nez ten passat. A v castkach pod 1,5mil se uz bavime i o A6 ultra atd. :-)
30. 3. 2016 11:51
Re: Postrada smysl
jenze pouze za tenhle passat ti firma za kazdou stovku soukromych kilometru bude uctovat pouze 1,7 litru benzinu ;-)
Avatar - fOE
30. 3. 2016 12:13
Re: Postrada smysl
Neco za neco. V kazdem ohledu horsi auto za 1,7L, nebo v kazdem ohledu lepsi auto za 4,5l (a ze se jich tam za cenu toho passatu najde i z vlastni koncernove staje)? Za me furt plati, ze GTE veme leda masochista nebo ten kdo vylozene potrebuje/chce usetrit kazdou korunu za soukromy kilometr, takovy ale asi nebude bezne fasovat sluzebak za 1,4mil (i) na soukrome pouziti. ;-)
30. 3. 2016 12:20
Re: Postrada smysl
no jiste, zalezi na prioritach. ale 1,7l to jsou mensi nez tretinove naklady na ta "zajimavejsi" auta se spotrebou 4,5 (a vyssi).
Avatar - PepaJ
30. 3. 2016 11:43
Porovnani ve tride
..jako spravny fanda vozu Mazda jen prohodim glosu k tomu velmi nepovedeneho stroji od VW, ze za cenu 850tisic se da u nas poridit v nejvyssi vybave vuz Mazda 6 s 2,5i a automatem, ktery jezdi standardne za 7,5L a kdyz mu slapate na krk tak o litr vice. Je to temer bezporuchova atmosfera. Vybavou a velikosti zcela srovnatelny vuz. Pro me oko i designove zajimavejsi, ale to je vec vkusu a potreby se zaradit. Naklady na provoz a udrzbu budou zcela jiste mene nez polovicni. A to nemluvim o tom, ze se ty baterky mohou casem pos.at. Naklady na porizeni ..uspora 550tis. Kc..jak tohle muze nekomu davat z ekonomickeho ci ekologickeho hlediska smysl ..to opravdu nechapu! O jizdnich zazitcich se nema cenu rozepisovat, ale at si kupuje kazdyco je mu libo ..ja zatim zustanu u japoncu :-)
Rozbalit vlákno
3
30. 3. 2016 11:59
Re: Porovnani ve tride
tak ekologicky smysl to samozrejme nema, jde o predepsanou flotilovou produkci co2 (tady vidis, jak nesmyslna auta kvuli tomu vznikaji, samozrejme se jejich vyvoj jejich prodeji neumori a financne zatezuji ostatni modely znacky). takze podstatu hledej v naprosto nesmyslnych ekologickych predpisech, ktere jsou ve finale antiekologicke.
Avatar - 3_diamanty
30. 3. 2016 12:08
Re: Porovnani ve tride
otazne je ked sa zacne merat spotreba v realnych podmienkach ( speje to k tomu nastastie uz ) aku vyhodu potom zacne davat takyto nesetrny hybridny model v portfoliu znacky ... lebo teraz sa este tazi z papierovo nerealnej sporeby ako kompenzacia celkoveho CO2 na papieri ... ale ta nerealna vyhoda sa moze razom zmenit na realnu nevyhodu ... skratka nefungujuci hybrid tu uz potom nijako znacke nepomoze a mozno potom sa uz konecne aj hybridy zacnu vyvijat smerom k tym fungujucim aj v reale nie len na papieri .. .samozrejme cest vynimkam... niektore hybridy aj dnes uz funguju a su robene ozaj za tym ucelom ake je ich skutocne poslanie :yes:
30. 3. 2016 14:20
Re: Porovnani ve tride
A nebo tak: [odkaz]
30. 3. 2016 12:42
Nesmysl za maximálně jednu hvězdu ... za interiér :D
Poruchový motor, poruchová převodovka spojena s absolutně nedomyšleným systémem a vše zabalené do mainstreamu s nijak oslnivým výkonem a šílenou cenou.

a nebo navštívím stránky Lexusu.

Koupím si prémiový GS300h za ceníkových 1 223 000 Kč s léty prověřeným systémem pohonu a hybridním ústrojím, přičemž spolehlivější auto by jeden pohledal. Dostanu nějakou tu kobylu navíc, lepší spotřebu, výbavu a ještě ušetřím ...

Vím, že teď tak trochu kopu do mrtvoly jímž se VW kvůli svým podvodům a mrzké kvalitě stává, ale nemohu jinak ... už ani redaktoři s ,,partnerských,, deníků to nezachrání ...
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2016 00:07
Re: Nesmysl za maximálně jednu hvězdu ... za interiér :D
To musí být holátko, ne? Pamatuji si, že ten kousek stál přes dva miliony, když jsem před lety (když to byla novinka) testoval GS450h F Sport. 300h bude o něco levnější (a já tenhle slabší systém nemám rád ani v IS, takže pochybuji, že bych ho chtěl ve větším GS; 450 byla příjemná), ale ne o tolik.
30. 3. 2016 13:02
Eko auta
Osobne nejsem priznivcem eko aut. Myslim, ze by nemely byt dotovany. Mely by byt o neco drazsi, ale skutecne vykazovat lepsi - nebo spis skvele - provozni naklady. Pak by davaly smysl a kdyz by stat jeste vymyslel nejakou mensi dotaci, najednou by mohly byt zajimave i pro obycejne koncove zakazniky.
Udavana normovana spotreba je vylozene vysmech zakaznikum, i kdyby to realne jezdilo za pet (jakoze to jezdit nebude), porad je to 300% normovane udavane spotreby, klauni.
Toto auto je - zcela dle meho ocekavani - propadak, nedava skutecne zadny smysl, bez mastnych dotaci uz vubec. I kdybych si chtel takove auto poridit jen ciste kvuli ekologii, tak po prvnim dotazu kolik mi to zere (8 na 100) a kolik dojedu na elektrinu (defacto nic) bych si musel sam pripadat pred tazatelem jak deb-l.
Hybridni auta jsou podle me budoucnost, ale zatim v naproste vetsine pripadu vice (ci mene) nezvladnuta. Cest vyjimkam.
Oproti tomu elektromobily mi prijdou jako docela slepa cesta (drahe, zoufale neefektivni), ale mozna se mylim. Vse tam stoji a pada na technologii baterii, s kterymi nemuzou uz desetileti hnout, takze je to porad tezke jak krava a dojede to 80 km. Jo pardon, tesla vlastne zvladne 250 :-)
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2016 00:15
Re: Eko auta
Kdyby to jezdilo (bez nabíjení) za 300 % udávané spotřeby, tak je všechno v pořádku, předsedo. :-) Protože ta udávaná spotřeba je vypočítaná jako třetina klasické normované (v tomhle případě). Pokud má hybridní Golf udávanou 1,5, tak má čistě na benzín normovanou 4,5 (je to stejný případ jako Passat; ten výpočet jsem tu psal opakovaně, nebudu se obtěžovat).

Realita je pak vidět na spritmonitoru, kdy někteří lidé očividně nabíjí (od toho plug-in hybrid je) a mají pak nízké spotřeby.
30. 3. 2016 13:23
GTE-nabíjení
Otázka je, kolikrát to redaktor během testovacího týdne nabíjel. Pokud občas, tak je spotřeba dobrý výsledek. Pokud ale každý den přes noc je to průšvih. Každopádně za mě je největší mínus podvozek, nějak nemám pocit, že MQB je oproti minulý platformě přínos v oblasti pohodlí/jízdní vlastnosti.
Já bych to auto klidně vyzkoušel(koupil za své), ale místo 1,4tsi tam chci VR6 tsi a elektrickou 4kolku. Pak by to slušně jelo a ve výsledku mohlo žrát kolem 8-10 (s mojí nohou), což by bylo v porovnání se srovnatelnou V6 super.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Honza Mička
30. 3. 2016 13:35
Re: GTE-nabíjení
Dobrý den,

nabíjel jsem každý den během dopoledne. Po práci jsem pak vyjel s plně nabitým akumulátorem ;-)
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 13:42
Re: GTE-nabíjení
Janči díky za dobrý test ! ;-) :yes:
V kazdom pripade ta spotreba v takomto rezime nieje na : ;-) ale na : 8-s
>:-[] :-!
30. 3. 2016 15:12
Re: GTE-nabíjení
A to se nepočítá plnění druhé nádrže = aku. Ta se nepočítá u žádných hybridů. Jen se píše tolik a tolik kilometrů se ujede čistě elektricky - ale to je odjinud! Hybrid má dvě "nádrže".
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 15:27
Re: GTE-nabíjení
Pises o plug-in hybridech, nebo beznych (ty, co se nedaji nabijet ze zasuvky). U tech prvnich se spotreba s nabitym akumulatorem uvadi, u tech druhych to nema smysl - spotreba s "vyjetym" akumulatorem se od spotreby "s plnym na konci" na 100km trati lisi na urovni chyby mereni.
30. 3. 2016 15:46
Re: GTE-nabíjení
To tak není. Energii na kolech je skutečně jedno odkud se vzala, ale člověku - řidiči (majiteli) - už jde o to s jakou účinností ji tam dopravil a jakou váhu a objem na to spotřeboval.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 16:31
Re: GTE-nabíjení
Nuz, s klasickym hybridom (nie plug-in) dokazes v ramci lubovolnych 100 km (s vynimkou dialnice) prejst na elektrinu viac ako typicke 2 km (Prius/Auris). Baterie si totiz rechargujem sam pocas jazdy a ten proces vie byt celkom rychly - staci dat nohu z plynu.

Takze ano, ked vyrazim v cisto elektrickom rezime s plnou bateriou, o 2 km je prazdna.

Lenze toto nie je primarny sposob vyuzitia hybridu. Auris sa prepne do elektrickeho rezimu sam, ked su na to vhodne podmienky. A tak sa stane, ze sa cez 25 km Prahy pohybujem polovicu vzdialenosti cisto na elektrinu. V mimomestskej premavke je ten pomer iny, ale plati, ze v elektrickom rezime prejdes v lubovolnom 100 km useku bez problemov viac ako 2 km.

Takze to vobec nie je 'na urovni' chyby merania.

Staci poznat princip hybridu a vediet ho vyuzivat.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 16:48
Re: GTE-nabíjení
Asi jsme se nepochopili. Ja vim, jak to funguje. Jezdim s Priusem uz sedm let. Jenom jsem psal, ze je na 100km jizde beznym hybridem prakticky jedno, jestli ji zacnes s plnou nebo prazdnou baterkou, na vyslednou spotrebu v delce trate tenhle faktor bude mit nevyznamny vliv.

Reagoval jsem na celkem casty vykrik, ze u testu hybridu (nebavime se ted o plug-in) neni uvadeny stav baterky na zacatku a na konci jizdy.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 21:12
Re: GTE-nabíjení
Jasne, sorry, nepochopil som ta.
30. 3. 2016 13:48
V ČR
je GTE samozřejmě ekonomický nesmysl jako každý plug-in hybrid, dotace na nákup žádné nejsou, a úspora na silniční dani vyšší pořizovací cenu nemůže nahradit. Smysl má jenom v zemích, kde jsou omezení pro vjezd do center měst a smí tam pouze auta na el. pohon, v takových zemích pak většinou funguje i dotace na taková auta a i přes vyšší pořizovací cenu se mohou vyplatit. Pak se reálný dojezd někde kolem 25-35 km na elektřinu hodí a zároveň je to pořád standardně použitelné auto na dálnici bez omezení dojezdu a se standardními parametry dynamiky střední třídy. Jinak průměrná spotřeba na spritmonitoru je zatím 6 litrů
[odkaz]
což je na úrovni dieselů s nižším výkonem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 14:22
Re: V ČR
Ty znas nejake mesto, kam do centra smi jen auto na elektricky pohon? Muzes uvest priklad prosim?
30. 3. 2016 15:49
Re: V ČR
Znám města (např. Oslo, Londýn), kde EV parkují v centru zadarmo a smí používat pruhy vyhrazené pro veřejnou dopravu (autobusy), což je už dnes velké úspora peněz i času a existují tam plány (Oslo do roku 2019, Londýn tuším do 2020) z centra úplně vyštvat osobní auta se spalovacím motorem. Zvláště v Norsku se EV auta už dnes díky masivním dotacím (resp. drakonickému zdanění aut se spal. motory) a těmto privilegiím vyplácejí.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 15:51
Re: V ČR
Diky za doplneni, byl jsem fakt zvedavy.
30. 3. 2016 16:17
Re: V ČR
Kdyby se člověk probudil do dnešní doby, zůstal by s ústy dokořán - kam že utekl soudný svět? Jo, jo - vytlačily ho tučné dotace z kapes nás všech.
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 16:23
Re: V ČR
je potřeba si uvědomit, že hlavní je u nich (Norsko) to brutální zdanění běžných aut a až na druhém místě pak dotace hybridů (kdyby snad nějaký mimoň snil o norském přístupu)
30. 3. 2016 18:22
Re: V ČR
Nehledě na to, že Oslo je taková větší vesnice ... A jak by řekli Fini/Švédi - nebýt ropy tak norové můžou tak akorát rybařit ...
30. 3. 2016 14:12
Těším se na recenzi v Autosalonu na primě...
Už teď vidím, jak "expert" František s tupou reklamní novnařinou na obrazovkách září nad malou spotřebou jak se stalo u golfa.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 16:25
Re: Těším se na recenzi v Autosalonu na primě...
jj, ty jeho katalogové bláboly baví :yes:
30. 3. 2016 14:13
Toyota je prostě v tohmle dál
Ať chcete, nebo ne. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 18:36
Re: Toyota je prostě v tohmle dál
Jistě, dělá na tom přes dvacet let... Pro VW je to první takový vstup do světa hybridních aut. Klasicky, dle VW - koncernová skládačka. A tak vzali to nejhorší možné, co pro hybrid může být. TSI, DSG, MQB...
31. 3. 2016 00:25
Re: Toyota je prostě v tohmle dál
VW měl hybridy i před GTE Golfem a Passatem.
30. 3. 2016 14:56
Spotřeba konečně popravdě
Dokud se spalmot. neoprostí od trakce, spotřeba dolů nepůjde. Spalmot. musí běžet v optimálním režimu a jen generátorem s ním spojeným dobíjet "dýchací" mezi-aku., z něhož trakci udělá sám elektrický stroj (mot.-gen.). Takový pohon nepotřebuje ani plug-in - stačí si dobíjet aku sám.

To je vlastně seriový hybrid. Aku. i benzín. či naftová nádrž mohou být menší a rovněž tak spalmot. (neboť po něm není požadován max. výkon - i ten dělá el. stroj). Co se ušetří vůči dnešnímu spalmobilu objemově na nádrži, tam se vejde meziaku.

Současné - paralelní - hybridy přinášejí vůči normálnímu pohonu spalmotem ještě paralelní el. dodatek se složitou převodovkou a složitou elektronickou regulací. Celé to váží cca jako dvě osoby navíc.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - JirkaVejrazka
30. 3. 2016 15:25
Re: Spotřeba konečně popravdě
Tvoje teorie o pohonu auta pomoci "serioveho hybridu" je zajimava, ale v praxi nefunkcni. Proc to prakticky nikdo nedela? Vcetne tech, kteri presne tenhle pohon oznamili, vyzkouseli a opustili ? (Volt/Ampera 1. generace)
30. 3. 2016 15:32
Re: Spotřeba konečně popravdě
Na to je potřeba se zeptat jinde než u techniků.

Přecijenom: je tu dnes i3 s příd. spalmotem.
Volt/Ampera to měl jako jeden z režimů - proto ta složitost a váha.
Avatar - AUDIRS6
30. 3. 2016 15:36
Re: Spotřeba konečně popravdě
lenze aj v Mnichove by boli radi, keby zvladli povedzme 500km bez RE. Ten je totiz len z nudze cnost na to, aby oslovili sirsi okruh zakaznikov. O nejakej jeho energetickej vyhodnosti sa moc hovorit neda, tak ako aj u Voltu/Ampery. ;-)
Kedysi som to povazoval aj ja za dobre riesenie, ale nieje to moc dobre technicke riesenie, skor marketingove... ;-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 16:31
Re: Spotřeba konečně popravdě
myšlenka "sériového hybridu" je OK, ale aby to mělo smysl, bylo by potřeba úplně opustit koncept pístového motoru (nahradit miniaturizovanou plynovou turbínou), čímž se to stává nesmyslem ekonomickým...
30. 3. 2016 16:48
Re: Spotřeba konečně popravdě
To není pravda. Nemusí to být mikroturbínka. I normální píst. spalmot., když "naženete" do otimálního bodu minimální spotřeby, bude mít dnes účinnost nad 40%, a to se slušným výkonem. Zatímco jako trakční má průměrnou účinnost i pod 20%, protože většinu doby běží jen s částečným zatížením.
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 17:18
Re: Spotřeba konečně popravdě
jenomže je na daný výkon daleko větší a těžší
31. 3. 2016 00:35
Re: Spotřeba konečně popravdě
Což při nižších výkonech tolik nevadí. Neřeknu, kdybys chtěl třeba 400 kW. Pak by asi turbína nebyla od věci. Problém je účinnost, tam u malých turbín padnou peníze. Nebo s sebou budeš muset tahat mnohem víc paliva. Já ji mám na kluzáku a co se ušetřilo na hmotnosti pohonu samotného, si tahám v palivu, protože má mnohem větší spotřebu. A to extra palivo také zabere místo. Vybral jsem ji z jiného důvodu (lepší aerodynamika s motorem venku).
30. 3. 2016 20:57
Re: Spotřeba konečně popravdě
Nevím jestli to dokážu srozumitelně vyjádřit, ale vaše poznámka o účinnosti a spotřebě mě trochu vybudila z letargoe. Pokud zůstaneme u představy spalovacího motoru, tak jak píšete, jeho nejvšší účinnost bude v režimu, kdy nebude škrcen a jen dodám druhou významnou podmínku, že v takových otáčkách, kdy ještě sací ztráty přes sací ventily nesníží účinnost plnění. Opět v souhlasu s vámi, že v tomhle režimu je možné provozovat něco, co výkon odebere beze zbytku a v případě, že ho neodebírá, tak spalovací motor (téměř) vypne. Většina zařízení pracujících v tomto režimu odebraný výkon akumuluje jako energii v jiném médiu. Klasika je třeba stavební mobilní kompresor, který ukládá energii ve vzduchojemu jako stlačený vzduch. (byť v tomto případě je z logistického hlediska v našich končinách používán vznětový motor) A tady se dostávám k meritu věci. Pokud je zásobník takto akumulované energie dostatečně veliký, aby po požadovanou dobu dokázal dodávat větší výkon, než jeho (stabilně běžící) zdroj (spalovací motor), přičemž účinnost přeměny výkonu motoru (kompresor) na energii (v zásobníku - tlakové nádobě) je vyšší, než by byla účinnost (při provozu střídavě částečně a střídavě naplno zatěžovaného) samotného spalovacího motoru s výkonem odpovídajícím největšímu odběru ze zásobníku, tak má tento systém smysl. Obávám se, že toto dnes není v hnacím řetězci hybridů ani teoreticky splněno (spalovací motor neběží v optimálních otáčkách, ale ve střídavém škrcení) a s ohledem na významně vyšší hmotnost energie akumulované v bateriích, oproti energii z fosilních paliv v nádrži vozu, není v čistě elektrickém módu vyšší výkon elektromotoru než je výkon spalovacího motoru. A je otázka, zda to bude elektrocestou někdy významě lepší. Protože více energie v baterii znamená větší hmotnost vozidla a vzniká z toho tak trochu mobilní samožer. A teď k té spotřebě klasického auta. I v režimu, kdy je spalovací motor většinu doby jízdy škrcen, záleží spotřeba na tom, jak je škrcen. Ale to všichni vědí ze své praxe. Stejná trasa se dá se stejným autem ujet s rozdílem 20% spotřeby při rozdílu 10% času. ;-) No, když to po sobě čtu, tak nevím, jestli to je dost srozumitelné, ale lepší už to neumím.
31. 3. 2016 08:39
Re: Spotřeba konečně popravdě
Děkuji za Vaše zamyšlení - rozumím tomu, co jste chtěl říci. To vím a beru od počátku v potaz. Kvůli trvalejší potřebě většího výkonu (táhlé stoupání v horách, vysoká dálniční rychlost apod.) nemusí meziaku být větší (přirovnání s kompresorem je dobré). Tam bude mít regulace (PI(D)) na spalmot požadavek na trvale zvýšený (nabíjecí) výkon, který třeba v krajním případě nebude proudit zkrz aku a gen. bude pracovat rovnou do trakčního el. mot./gen.-u (jako diesel elektrika). Až zvýšený dlouhodobější požadavek pomine, vrátí se po chvíli základní režim.

Pozn.:
Křivky konstantní spotřeby pístového spalmotu v rovině P-ot. jsou podobné elipsám, které se "soustředně" směrem k menší spotřebě zmenšují. Nejmenší spotřeba - je se slušným výkonem - to je nejčastější bod seriového hybridu.
Celkově bude spalmot běžet v daleko optimálnějších podmínkách, než tomu je u dnešních hybridů, než tomu je u dieselelktrického pohonu (lokomotivy), o klasickém pohonu nemluvě.
31. 3. 2016 00:31
Re: Spotřeba konečně popravdě
V praxi se však zjistilo, že tenhle systém funguje ve městě, ale nefunguje na dálnici. Tedy na dálnici má výrazně nižší spotřebu klasika s mechanickým spojením kol a motoru. Může to fungovat jako "elektromobil s prodlouženým dojezdem", kdy většina kilometrů bude na elektřinu z nabíječky a tahle nižší účinnost se rozmělní. Ale pak ti nestačí "dýchací mezi-aku.", ale potřebuješ pořádnou baterii.
30. 3. 2016 16:10
Nechci slevu zadarmo!
Přesně jako v té povídce Šimka a Grossmana >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 16:20
hybridy VW jsou 10 let pozadu...
... v roce 2016 je baterie se 79 Wh/kg trochu úlet a jako bonus ta šílená cena....

Je to prostě jen klasická daňová ojebávka VW. Známe již jejich dieselové ojebávky pro země s nízkým zdaněním nafty a nyní tedy přišli i s ekologickými ojebávkami pro země s podporou hybridů (podpora spočívá především v brutálním zdanění nehybridů). Více bych za tím nehledal.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
30. 3. 2016 16:30
Re: hybridy VW jsou 10 let pozadu...
Baterky v autě v roce 2016 jsou úlet. Přidávat druhý motor stovky kil baterek, nesmysl.
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2016 16:35
Re: hybridy VW jsou 10 let pozadu...
pokud by těch 9,9 kWh nevážilo 125 kg, nýbrž 40 kg (to není scifi, takové baterie jsou běžně na trhu), tak by to už vypadalo lépe a i cena by byla akceptovatelná. Sice by to byl pořád ekonomický nesmysl (což je při 40 USD za barel ropy vlastně cokoliv), ale alespoň by to bylo jako technologická hračka zajímavé...
31. 3. 2016 00:50
Re: hybridy VW jsou 10 let pozadu...
Jak je v těch hmotnostech započítáno chlazení, "kabeláž", ochranný obal atp.?
31. 3. 2016 11:53
Re: hybridy VW jsou 10 let pozadu...
9.9kWh/40kg = 247.5 Wh.kg. To je uz blizko maximalnej hodnote specifickej energia, ktora sa dnes da dosiahnut (dakych 250-260 Wh/kg, hodnota pre "cistu" bateriu, bez pomocnych systemov).

Lenze za taku bateriu (najma v tejto kapacite) si vyrobca uz necha pekne zaplatit. A to bude asi ten problem: ze s lepsou bateriou by ten Passat stal este o dakych 100 tisic Kc viac. Pritom uz teraz je drahy...
30. 3. 2016 17:20
Volkswagen neumí
Jednoduše všechno špatně. TSI se pro hybrid nehodí, DSG už vůbec ne. Navíc 3 spojky. Problémová image výrobce, problémová motorizace, problémové zpřevodování = průšvih jako hrom. Ta spotřeba... to snad tahali káru a s boxem na střeše pořád do kopce.
Vysvětlení je jednoduché. Strategie Volkswagenu - jiná konfigurace stávajících dílů = nový model, zde nefunguje. Hybrid, plugin hybrid je třeba vyvinout od začátku jako takový. Inženýři z Vlkohradu by měli nasednout do letadla, zaletět do Japonska a tam poprosit inženýry Toyoty, ať jim ukážou jak se to dělá.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2016 20:41
Filozofická sebevražda
Toyota přišla masově jako první s hybridní technologií a spolu s Lexusem vsadila na HSD. Je tu již notnou řádku let a její systém se ukazuje jako ryze bezproblémový. Proč?
Protože vsadila NA JEDNODUCHOST. Blbuvzdorná a trvanlivá CVT, prostá atmosféra běžící v aktinsonově cyklu. Žádné čáry.

Volkswagen naopak hybridní soustavu založil na komplikovanosti, tři spojky, turbo, EGR, ... A to vše dělá výrobce, který prakticky není schopný vyvinout ani bezproblémový turbomotor... Hybridní soustava Volkswagenu je podle mě už filozoficky úplně špatně. Koneckonců první problémy GOlfu GTE se objevují ješttě dříve, než se reálně rozběhly jeho prodeje... A ta cena? Už zase vidím ty bruselské skopové hlavy, jak vymyslí dotaci aspoň 10.000€, aby se tyhle ekonesmysly prodávaly 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2016 20:59
Re: Filozofická sebevražda
Je zajímavé, že Toyoty se prodávají vcelku slušně i bez šílených dotací...
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 3. 2016 21:15
Re: Filozofická sebevražda
To preto, lebo HSD funguje.
31. 3. 2016 00:55
Re: Filozofická sebevražda
Podíval ses na to nějak blíž? Já ne, ale co si tak pamatuji, celkem se jim vedlo například v Nizozemsku a tam podpora byla. Celoevropsky si Toyota moc dobře nevedla (na to, že se celosvětově drží na bedně), tedy co si vybavuji.
31. 3. 2016 08:34
Re: Filozofická sebevražda
rohYpnol: Pozor na to CVT v HSD o ktorom píšeš, pretože to nieje žiadne CVT ale e-CVT, ktoré je konštrukčne úplne iné ako klasické CVT. Ale to že je spoľahlivé, tak to je pravda. Ale nieje jednoduché.

CVT v toyote - krútiaci moment motora prenáša na predné kolesá klasická bezstupňová prevodovka s dvomi kužeľovými kolesami a oceľovým remeňom. Vodiaci mechanizmus vedie remeň po obvodoch kužeľov a tým mení prevodový pomer.

Prevodovka e-CVT hybridu pracuje na úplne inom princípe a malo by sa jej skôr hovoriť delič krútiaceho momentu. Ide o planétové súkolesie, podobné diferenciálu, s tým, že k jednému hriadeľu je pripojený spaľovací motor, k druhému hlavný elektromotor a tretí je prostredníctvom ďalšieho malého elektromotora spojený s kolesami. Tento systém dovolí spaľovaciemu agregátu väčšinu času bežať v ideálnych otáčkach. Prevodový pomer menia elektromotory, fungujúce tiež ako generátory. Elektromotory dosahujú vrchol krútiaceho momentu hneď po rozbehu, preto jeden z nich vždy rozbieha auto, kým spaľovací motor dosiahne dostatočné otáčky a tým aj silu.
Na deliči krútiaceho momentu prakticky nie je nič, čo by sa pokazilo. Veľkú spoľahlivosť potvrdzujú aj skúsenosti majiteľov. Oproti tomu bezstupňové prevodovky občas trpia napríklad praskaním remeňov. Výrobcovia siahajú po bezstupňových prevodovkách v poslednej dobe čoraz častejšie, nie však z dôvodu ekonomiky prevádzky ako sa často prezentuje, ale kvôli nižším výrobným nákladom v porovnaní s dvojspojkovými skriňami. Hoci nie sme priaznivci týchto prevodoviek, najnovšie softwary ich robia užívateľsky komfortnejšími a priateľnejšimi.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2016 17:03
Re: Filozofická sebevražda
ok, díky za upřesnění :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2016 00:58
Re: Filozofická sebevražda
V popisu e-CVT mas myslim drobnou chybu - na te hrideli s koly je ten silnejsi elektromotor (znaceny MG2). Ten slabsi (MG1) je na hrideli sam a dorovnava "rozdil v otackach" mezi spalovacim motorem (ICE) a koly/MG2. Aspon tak to funguje u te zakladni verze (Prius, Auris apod.). Silnejsi Lexusy maji ten system komplikovanejsi.
30. 3. 2016 20:46
Prassat...
Co sa dalo, to na tomto aute koncern VW sprasil. Maly kufor (zaujimave, ze 60L nadrz odkrojila z kufra 180 litrov), zly podvozok, vysoka spotreba, sialene vysoka cena. Jedna hviezda je pre toto auto vela.

Zle, zle, vsetko zle! Zrusit, zosrotovat, a zacat znova...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
31. 3. 2016 07:25
Zabavne forum :)
Miestna VAGinisticka uderka a Klub milovnikov parostrojov skratka nevedia prezut tri fakty:

1. Toto auto je skratka nedomysleny technologicky mrzak.
2. Redakcia mu dala tri hviezdy, a to 2 dostal za znacku.
3. Spalovaci motor ako jediny druh pohonu osobnych aut je na smrtelnej posteli.

Pani, pokrok svojou hlupostou a zaslepenostou nezastavite. Buducnost tu bude aj bez vasich narekov a staromilstva.

Uz teraz ste prehrali >:-[]
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2016 10:27
Re: Zabavne forum :)
Dokud nikdo nevymyslí, co s bateriemi, a tady jsme opravdu limitovaní tím, že jde o proces chemický, nikoliv fyzikální, bude spalovací motor pořád vládnout.
Avatar - Dinar
31. 3. 2016 08:30
Zvláštní,
kolik lidí nechápe smysl plug-in hybridu v autě dané třídy. A přitom je to prosté, denní cesty po městě, do práce, děti do školy a kroužků zvládne čistě na elektřinu, skutečné cestování pak v relacích slušného standardního dvoulitrového dýzlu v autě stř. třídy, a to jak co do spotřeby tak co do dynamiky. Zajímavé je hodnocení, "technol. odpad" apod. zvlášť ve srovnání s priusem, který neumí jet čistě na elektřinu a cestování s ním je dynamicky tragické a spotřeba ještě vyšší. Že by to bylo značkou auta, která funguje na mnohé jako červený hadr na skot?
Rozbalit vlákno
5
Re: Zvláštní,
Tvoj príspevok vyznieva ako obrana VW za každú cenu, faktom ale je, že v reálnej prevádzke sa spotreba auta k tej avizovanej 1,7 litra ani len nepriblížila.
V čom je zmysel hybridov - ak teda nejaký je? Vo väčšine prípadov slúži elektromotor na posilnenie stáda koní v prípade potreby a zabezpečí autu lepšiu dynamiku pri rozbiehaní pod plným zaťažením alebo do kopca, pri potrebe svižnejšieho zrýchlenia a tak podobne. Jazda len na elektrinu v pláne konštruktérov VW asi nebola - ani v teste som sa nedočítal (alebo len zle hľadám?), koľko auto dokáže prejsť len na elektrinu, resp. akú kapacitu má batéria. Šetrenie paliva pomocou elektrického motora je marketingový trik dosť vzdialený od reality, to sa týka väčšiny hybridov, nie len tohto Passatu. GTE mi pripadá ako narýchlo spackaný príspevok VW k ekológii, marketingoví manažéri zrejme objavili v tejto oblasti v ponuke VW dieru, tak ju museli konštruktéri rýchle zaplniť...
Avatar - Dinar
31. 3. 2016 12:28
Re: Zvláštní,
Je mi šumák, která značka plug-in hybrid vyrábí, tohle je plug-in hybrid, obhajuju ho, protože z mého pohledu jedině plug-in hybrid je systém pohonu, kombinujícího spalovací motor a elektromotor, který v konfekčním autě dává smysl. Hybridní pohon jako zvýšení výkonu dává smysl ve sport verzích nebo lux verzcích, tj. extra výkonných autech, je to varianta např. nahrazující turbo elektromotorem. Tam jde o výkon, spotřeba je věc podružná.
Tady je ale řeč o konfekčním autě, proto plug-in hybrid. Já v článku čtu, že čistě v el. režimu zvládne ten passat 50 km, to mi přijde jako dostatečné právě při způsobu používání, o kterém píšu, a který zcela jistě není u rodinných/manažerských aut výjimečný, resp. je spíše typický.
A pokud jde o spotřebu, tyhle vzlyky jsou tu pořád dokola, přitom je to prosté, norma pro tento typ pohonu velí uvádět spotřebu prvních sto km s plně nabitými bateriemi. Ví to každý, kdo se trochu orientuje, pindání kolem je ztráta času, že s vybitou baterií to auto za 1,7 litru nepojede je jasné.
To, co píšeš o šetření paliva pomocí elektromotoru je pravda, právě proto priusy a jiné takto koncipované hybridy nedávají smysl, co smysl dává, je plug-in hybrid, pokud je pro jeho používání předpoklad, že z velké části bude jezdit čistě na elektřinu, viz., způsob používání, o kterém píšu v prvním příspěvku. Jako auto pro obchodního cestujícího křižujícího republiku je takové řešení zjevně nesmysl, na to je dýzl.
31. 3. 2016 14:45
Re: Zvláštní,
Já Dinara chápu. Auto je pro manažery, co jezdí v podstatě do práce a zpět. Pokud má nějaký manažer vzdálenost do práce třeba 5 km, je lepší, když tuto cestu absolvuje čistě na elektřinu a neničí si spalovací motor krátkými pojížďkami. A pokud se takový manažer rozhodne vyrazit na cestu trochu dále, má k dispozici spalovací motor a třeba i trochu té elektřiny, pokud mu nějaká zbyde. Myslím si, že cílová skupina jsou manažeři popojíždějící po městě do práce a zpět, a že to není špatný nápad.
A dokážu si představit toto auto i pro sebe. Do práce to mám také pár kilometrů a taková kombinace (elektřina/benzín) by mi vyhovovala na 100%.
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 07:24
Re: Zvláštní,
Přesně, a máš to tak nejen ty, ale celkem velká skupina lidí, denní dojíždění do práce v řádu km nebo pár desítek km, plus nějaké denní pojížďky po městě, na což je ideální elektřina, a jednou dvakrát týdně nějaká pracovní cesta nebo o víkendu rodinná. Pro tento mix je plug-in hybrid ideální řešení, a počin vw s passatem GTE je logickou reakcí na poptávku.
31. 3. 2016 08:44
Využitie
No neviem ale na firemné účely ak v papieroch je priemerná spotreba 1,7 a reálna je 7 - takže do firemných nákladov na prevádzku by sa mala započítavať tá papierová spotreba čiže z reálnych nákladov na pohoné hmoty by sa dalo dať do nákladov len cca 25%. A ktorá firma by chcela mať vo vozovom parku auto ktoré by malo tak odlišnú reálnu spotrebu od papierovej?? Určite by ho nekupovala preto aby ho používali zamestnanci na súkromné účely pri ktorých by si oni platili len tú papierovú spotrebu, či? To auto dáva zmysel len pre predpisovú flotilovú redukciu CO.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
31. 3. 2016 08:50
Re: Využitie
Firma si dá do nákladů samozřejmě reálné náklady na palivo.
31. 3. 2016 09:26
Re: Využitie
Normovanou bys snad používal, jen kdybys neměl "účtenky".
31. 3. 2016 09:50
Re: Využitie
Aha, OK.
Inak jeden známy má pizzeriu s donáškou. Chlapci z rozvozu mali nehoráznu spotrebu tak sa rozhodol ich nechávať z vlastného vrecka preplácať palivo nad priemernú papierovú. Behom mesiaca sa chlapčiská skľudnili až sa rozhodol, že ak niečo naopak ušetrili oproti priemernej papierovej tak tie peniaze im pridal k výplate.
Pri tejto káre by fešáci nezarobili ani na slanú vodu.
31. 3. 2016 20:40
Re: Využitie
Tak by museli každých pár jízd strčit auto na nabíječku, jak norma "vyžaduje" (nevím, na kolik jízd by jim to vyšlo, ale v tomhle případě se počítá s nabíjením každých 75 km), a mohli by si oddychnout (nebo přesednout do jiného auta, které se mezitím nabíjelo). :-) Plug-in hybridy mi nepřijdou zrovna ideální pro rozvážkovou službu - auta příliš jezdí a málo stojí; musel by podporovat pořádnou rychlonabíječku, ale pak by elektromobil mohl být lepší volbou.
31. 3. 2016 12:36
Re: Využitie
uctenky mam, firma si do nakladu dava samozrejme uctenky, ale mne za soukrome kilometry preuctovava pouze tu normovanou ;-)
31. 3. 2016 20:08
Re: Využitie
Jiná diskuze. ;-)
Avatar - Bristol
1. 4. 2016 08:31
Go Green
takže v podstatě ekoteroristický placebo efekt bez jakékoliv přidané hodnoty oproti konvenčnímu pohonu.. dobré leta pro tzv. pokrokové jedince.. s hodně naditou peněženkou :no:
Rozbalit vlákno
0
5. 4. 2016 08:26
Tesla
Jen pro tesla masturbatory... Tady mate jasny dukaz, ze pri opatrne jizde je spotreba v el. Rezimu 30kwh/100km, coz nam u nelepsi tesly dava dojezd 283km. To vse BEZ vyuzivani dynamickych vlastnosti. V Singapuru dokonce stanovili jeji spotrebu na 44kwh/100km. To uz nas dostava pod 200km dojezdu. At zije budoucnost!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinNatural
5. 4. 2016 22:49
Opravdu pokrok ...
Chevrolet Volt / Opel Ampera na baterie ujeli až 80 km před více než pěti lety a to vypadaly oproti této hrůze nádherně. Prolhaná automobilka se skutečně "vytáhla" >:-[]
Rozbalit vlákno
0