Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím dál častěji s pohonem předních kol. Dává vám to nějaký smysl?
Zpět na článek
1. 4. 2016 09:02
1. 4. 2016 09:09
1. 4. 2016 09:51
2. 4. 2016 01:32
1. 4. 2016 09:51
1. 4. 2016 09:52
1. 4. 2016 09:53
1. 4. 2016 09:57
1. 4. 2016 10:15
1. 4. 2016 10:29
1. 4. 2016 10:34
1. 4. 2016 10:48
1. 4. 2016 12:53
1. 4. 2016 13:09
1. 4. 2016 13:29
1. 4. 2016 14:05
1. 4. 2016 14:22
1. 4. 2016 14:39
1. 4. 2016 15:10
1. 4. 2016 15:23
1. 4. 2016 15:42
1. 4. 2016 15:56
1. 4. 2016 18:28
1. 4. 2016 13:33
1. 4. 2016 12:54
1. 4. 2016 13:35
1. 4. 2016 14:36
1. 4. 2016 10:47
1. 4. 2016 10:52
1. 4. 2016 13:30
2. 4. 2016 23:18
1. 4. 2016 10:44
1. 4. 2016 11:26
1. 4. 2016 18:37
1. 4. 2016 19:20
2. 4. 2016 15:41
1. 4. 2016 18:30
neregistrovaný "SR20"
1. 4. 2016 18:58
neregistrovaný "SR20"
1. 4. 2016 19:13
neregistrovaný "SR20"
3. 4. 2016 03:44
Avatar - Ada je zase tady
1. 4. 2016 08:42
Na předokolce není nic terénního
zapřáhněte za to karavan a zkuste s ním vyjet do stráně po mokré trávě >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
1. 4. 2016 08:48
Re: Na předokolce není nic terénního
Kto robí podobné veci,tak si nebude kupovať také auto.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 09:31
Re: Na předokolce není nic terénního
vyhodou je akurat vyssia svetlost.... prave tu vidim akysi rozhodujuci faktor a dovod preco dvojkolku SUV a nie nizky hatch ... a kto uz chce do skutocneho terenu ten samozrejme nesiahne po ziadnej dvojkolke a navyse ani po takychto podvozkom uz skor na kvalitnu cestu orientovanych hrkalkach
2. 4. 2016 00:45
Re: Na předokolce není nic terénního
Pojímáš tu problematiku trochu jinak, ale jinak souhlas. Když už suv, tak jedině 4x4. Argument, že s tím stejně nikdo do terénu nepojede neberu. Já osobně suv nemusím, připadnou mi trošku zbytečná. Když už ale, tak jedině s pohonem všech kol. V předokolce mi to připadne jako chcát proti větru >:-[]
Avatar - vabis
3. 4. 2016 22:46
Re: Na předokolce není nic terénního
Situace je jednoduchá, když se dva hádají, třetí se směje [odkaz] :-! a když už by to nešlo, tak raději Sunderland ;-) než ten hoeryong camp Žilinu 8-s
1. 4. 2016 09:01
k cemu takovy auto?
je to liny, pomaly, tezky, mizerny jizdni vlastnosti, nebrzdi to, mimo silnici s tim stejne nemuzes a navíc dyzl.
snad jedine az budu chodit o berlich, tak vyssi posez při nastupovani asi ocenim, jinak vidim jen samy minusy
proc ale něco takového koupi normalni clovek?
nebo takovej clovek není normalni?
Rozbalit vlákno
52
Avatar - Jenik3
1. 4. 2016 09:54
Re: k cemu takovy auto?
Same pekne otazky :-)
Odpoved neni jednoducha. Nicmene cisla ukazuji, ze si takova auta zakaznici kupuji. Onehda tu byl clanek o tom, ze vyroba QQ se navysuje. Zcela jiste proto, aby se uspokojila popatvka.

Dale se dostanu k tomu subjektivnimu hodnoceni:
Co znamena liny?
Co znamena pomaly?
Co jsou mizerny jizdni vlastnosti?
Kde je mimo silnici?
1. 4. 2016 10:00
Re: k cemu takovy auto?
Sakra to jsou sugestivní dotazy. Já se teda pokusím o exaktní vysvětlení, mám dnes nějakou edukativní:

Líný znamená, že je to pomalý.
Pomalý znamená, že je to líný.
Mizerný jízdní vlastnosti znamenají, že to blbě jezdí.
Mimo silnici je tam, kde neni silnice.
2. 4. 2016 00:48
Re: k cemu takovy auto?
>:D >:D >:-[] :yes:
1. 4. 2016 10:12
Re: k cemu takovy auto?
co lidi vede k tomu, ze podobny auta kupujou, když odpovidajici klasickej sedan nebo kombik ma všechny parametry lepsi??
je to jenom debilni moda, je to proto ze to ma soused, nebo proc???
v době kdy podobny auta nebyly, nebyl problém kamkoliv dojet, v dnesni době, kdy jsou na jednu stranu lepsi cesty a na druhou stranu vic zakazu jet do přírody, ten problém je?
k cemu takovy auto? do lesa s autem nemuzes (jestliže nejsi vlastnik lesa nebo od nej nemas povoleni), chalupu vysoko ve strani s vyjetejma kolejema taky kazdej nemá, tak jakou to ma logiku?

to ze vysoky a tezky auto s vyssim tezistem je pomalejsi, linejsi a ma horsi jizdni vlastnosti vychazi z fyzikálních zakonu
1. 4. 2016 10:23
Re: k cemu takovy auto?
klasický kombík nebo sedan má mnoho atributů, kvůli kterým radši volím SUV. Je nízký, je z něj horší výhled, hůře se do něj nasedá a vysedá, vadí ti kdejaká díra v asfaltu, retardéry bereš pomaličku, abys něco neutrhl, věčně drhneš spojlerem o obrubník, oplastované blatníky a prahy jsou velmi praktické zejména v zimním období. jestli auto je nebo není línější vychází z měrného výkonu, ne pouze z hmotnosti, to jaké má jízdní vlastnosti nevychází jen z výšky těžiště, ale i celkově pozici kol a hlavně naladění podvozku. Obecně na asfaltce jsou jízdní vlastnosti nepatrně horší, ale jestliže připustíš dodávky typu Tranzit, nevidím v SUV sebemenší potíž.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 10:45
Re: k cemu takovy auto?
SUV su velmi flexibilne.... vdaka vyssej svetlosti maju radu nespochybnitelnych vyhod ktore rozhodne prevysuju nejake tie nevyhody akymi su napriklad (ne)mozna sportova jazda ktora je v dnesnej premavke stejne uz vcelku slusne eliminovana roznymi rychlostnymi limitmi .. el systemami samotneho auta alebo aj hustotou dopravy ... osobne by som dnes velmi rad na bezne jazdenie take ASX v dvojkolke.... kolkokrat by sa mi jeho vyssia svetlost zisla to uz ani nespocitam a o pohodlnom nastupovani ani nehovorim ..uspech SUV je nespochybnitelny
1. 4. 2016 11:16
Re: k cemu takovy auto?
muj kamos si zrovna asx v predokolce kupuje. doted mel polo, chce neco vetsiho, v rodine jsou tri. zase nema kdovijaky rozpocet, takze tohle je pro nej maximum mozneho. je to rybar, zajizdi k ruznym lovistim u rek a potoku. vzdycky tam jezdil s polem, ocekava, ze vyuzije vetsi svetlou vysku auta.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 11:23
Re: k cemu takovy auto?
tak mu povedz ze mu to auticko mozem len dodorucit... ja som v nom siel... ma robustnu kontrukciu a svetlost okolo 18-19cm a to auto sa nezlakne ani mensieho terenu ... k tomu vsetkemu ma vzhladom ku kompaktnej dlzke velky razvor 2670mm co presne je tolko ako tento novy sportage alebo dokonca dlhsi outlander .... a defakto je tam kabina vacsia a vzdusnejsia ako v octavii lift ;-)

samozrejme cena je u mnohych z nas rozhodujuca a ASX dnes tazi prave aj z dobrej ceny .... na druhej strane ale ono je to fakt paradne auto ... komfortne robustne .. rokmi preverene s japonskou kvalitou a nahodou stale velmi dobre vyzera... ( a na jesen/podzim uz bude jeho dalsi facelift s dynamickym stitom po vzore outlanderu ) ... uz sa ho neviem dockat
2. 4. 2016 01:01
Re: k cemu takovy auto?
To je právě ono! - " je to rybar, zajizdi k ruznym lovistim u rek a potoku. vzdycky tam jezdil s polem". Pravděpodobně se i vrátil, jinak by ti to nemohl povyprávět. To jako, že to co zvládlo to polo, tak najednou projede jedině s ASX? ;-) >:D
2. 4. 2016 13:28
Re: k cemu takovy auto?
a myslis hlavou nebo kolenem? spoustu veci zvladlo polo, ale treba pri tom to polo dostava dost do tela. napadlo te, ze treba pochopil, ze by uzil vetsi svetlou vysku, aby mel vetsi jistotu na ceste, ze neco nekde neurve? a olemovany spodek karoserie je lepe ochranen pred ruznymi vetvemi a jinym bordelem?
Avatar - Ada je zase tady
2. 4. 2016 23:37
Re: k cemu takovy auto?
Nepřipadá mi, že ASX má kdovíjak pěknou světlou výšku. Jo, spolehlivé to auto je. Prostě japonská kvalita. Těch 16cm by ale mělo mít každé osobní auto jako minimum. SUV nejméně 20 - 25. Jenže když se dnes začaly prodávat osobní vozy. které tahají břicho po zemi, nezbývá nic jiného, než koupit SUV aby majitel projel tam, kam dříve jezdil Favoritem. A to vede ke koupi těch dvoukolek, které jsou jinak prakticky nanic. Ten, kdo jednou koupil čtyřkolku si už dvoukolku nekoupí (není-li důvodem ke koupi dvoukolkové atrapy SUV blbá finanční situace kupujícího). Pokud by výrobci dělali auta jako XC70, či pokud by Octavia kombi měla světlou výšku 25cm, dvoukolkových atrap SUV by na trhu významně ubylo. [odkaz]
4. 4. 2016 22:47
Re: k cemu takovy auto?
ASX je velmi povedené autíčko za skvělou cenu, ale jedna vlastnost mi na něm fakt hodně vadí - příšerné smradlavé plasty v interiéru. Toto bych nebyl schopen odpustit, tady jde totiž o zdraví, nato pak, když v tom někdo vozí své dítě!
P.S. Moje čichové dojmy asi před 3 roky potvrdily i výsledky měření škodlivých výparů v kabinách asi stovky různých modelů aut na trhu USA - ASX tam bylo suverénně nejhorší... :'-(
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 17:21
Re: k cemu takovy auto?
je to tak.... SUV si dnes uz ludia kupuju prave aj ako rodinne vozy..... lebo dnesne SUV su uz stejne urcene viac na cesty ako do terenu a v praxi ocenis ich flexibilitu .. vyssiu svetlost a celkovu vsestrannost... jazdil som v ASX a to auto ma vynikajuce jazdne vlastnosti a zaroven je moc komfortne ... kto tvrdi ze dnesne SUV maju mizerne jazdne vlastnosti tak zjavne v ziadnom novsom z nich ( po roku 2005-2006 ) este nesiel ... koniec koncov predaje SUV vravia jasnou recou... tie auta su uz lepsie predajne ako kdejake radoby sportove nizke hatchbacky ... ktorym okem ineho dnes chyba aj akasi vzdusnost interieru
1. 4. 2016 10:16
Re: k cemu takovy auto?
Kup si to, projeď to, pochopíš to. Když na to máš peníze, budeš s tím, jezdit místo ceedů, meganů nebo golfů... A rád.

Tebou vyjmenované atributy - pomalý, líný, mizerní jízdní vlastnosti, nebrzdí to jsou úplně mimo.
1. 4. 2016 10:21
Re: k cemu takovy auto?
sorry mam jiny vkus co se tyka aut
1. 4. 2016 10:23
Re: k cemu takovy auto?
A to je naprosto v pořádku.
1. 4. 2016 10:24
Re: k cemu takovy auto?
zrychleni na stofku skoro za 12 mi jako liny prijde a to hodne a to i v porovnani s odpovodajici klasikou se stejnym vykonem
mizerny jizdni vlastnosti vychazej z logiky vysokého teziste
brzdna draha 52 metru ze stofky zadna slava opravdu není, a vpodstate se da rict, ze tam kde by normalni auto mělo před vbehnuvsim chodcem davno stat, tohle auto ho srazi rychlosti 50-60km/h. samozrejme je otázka za jakých podminek to bylo
1. 4. 2016 11:18
Re: k cemu takovy auto?
mohl bys popsat fyzikalni mechanismus, kvuli kteremu podle tebe ta suv hure brzdi?
1. 4. 2016 11:42
Re: k cemu takovy auto?
u auta s vysokym tezistem se při brzdeni vic nadlehcuje zadni naprava a vic musej pobrat predni brzdy a pneumatiky coz ve vysledku znamena min intenzivni brzdeni a delší brzdnou drahu (v pripade krizoveho brzdeni). a nadlehceni zadku ani z hlediska ovladatelnosti není to prave orechove ..
1. 4. 2016 11:46
Re: k cemu takovy auto?
tak to spis souvisi s rozvorem naprav a s dimenzovanim brzd a ladenim podvozku, ne? manevrovani s plne brzdicim autem je vzdy komplikovane, suv urcite nebude lepsi. proc by mela byt brzdna draha suv horsi?

edit: a propos, kdo z beznych ridicu kdy dokazal s autem zaslapnout brzdovy pedal naplno? to by mela byt zakladni dovednost umet se svym autem brzdit. na rovinu, s tiguanem se brzdilo stejne dobre jako s astrou. zadny problem.
1. 4. 2016 12:03
Re: k cemu takovy auto?
když to dovedu do extremu, tak když pri plnym zaslapnuti se veskera vaha presune na predni kola, brzdna draha bude urcite delší, nez když to bude v pomeru třeba 70:30.
není to jen věc brzd, ale taky abs a zejména pneumatik, kdy při takhle intenzivnim brzdeni zacinaji "tect" a brzdny ucinek se vyrazne snizuje.
samozrejme ze to souvisi s podvozkem, ale u SUV s vyssim tezistem je vic kompromisu, nez u klasiky.

s dnesnima autama snad není problém "beztrestne" to zaslapnout, aniz by jsi skončil v prikope. ja myslim, ze tohle zazil kazdej kdo trochu jezdi, a mozna si při takovym zaslapnuti taky uvedomil, jak to auto vlastne vůbec nebrzi když to potrebuje ...
1. 4. 2016 12:19
Re: k cemu takovy auto?
podivej, aby ti gumy tekly, tak musi byt dostatecne velke merne zatizeni. obvykle suv maji vyrazne sirsi behoun nez klasicka mala auta a merna zatez na gumu muze byt mensi i pri vetsim navaleni vahy na predek. vetsi navaleni vahy na predek casto neni vubec problem suv, ktera maji tezke i zadky, ale treba kdyz jsem jednou musel na dalnici prodce brzdit s pujcenou (z pujcovny) a3 sportback, 1,9 tdi, predokolka, tak zad zacla tancovat - musel jsem trochu povolit brzdu. to vse v primem smeru na dalnici v nemecku (kde mi nejaky sqele vychovany nemecky ridic bez blinkru vjel pred cumak). s mym tiguanem jsem takovyto problem pri plnem brzdeni nikdy nemel - sirsi gumy, lepsi rozlozeni hmotnosti.
1. 4. 2016 12:42
Re: k cemu takovy auto?
vidim sirka cca 220mm při hmotnosti 1.5tuny, coz je bezna sirka pneu prelomu nižší stredni a stredni tridy aut, který jsou o 100-200kg lehci.
vono zastavit ze 100km/h pri ty energii během necelých 3sec gumam zabrat da, hodne bude zalezet na abs, jestli budou na hranici smykani
1. 4. 2016 13:33
Re: k cemu takovy auto?
tak ja mel na tiguanu na leto 235tky. na tezsim sharanu jsou 225tky, na soucasnem passatu mam 215tky, na astre jsem mel 195tky. co mela ta a3ka uz dnes nevim. pocitam ze take 195tky - zakladni model v pujcovne... jo a jeste jsem paralelne s astrou vlastnil starsi passat b5.5 1,9tdi, 4motion. ten byl stejne tezky jako ten tiguan a mel pneumatiky sire 205 na leto a 195 na zimu. proste tiguan brzdil naprosto bez jakychkoliv problemu.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2016 10:38
Re: k cemu takovy auto?
Zcela vážně, nenapadá mě důvod, proč bych s tím já jezdil místo třeba Mégane. Nastupování pro mě není argument, žádnou chalupu v horách mimo civilizaci nemám, prostornost u mě také na prvním místě není. Jedině snad, že takový QQ vypadá fakt hodně dobře...Ale já s autem v první řadě jezdím...a rád...
1. 4. 2016 11:06
Re: k cemu takovy auto?
me to prijde tak, ze clovek co si koupi jedno z tehle dvou konkretnich aut, chce vypadat ze na to ma, ale přitom na to nemá, protože snad az na duster to je nejlevnejsi volba.
a tim ke vsem negativum ještě ziskava vyssi provozni naklady, tedy vyssi spotřebu a přinejmenším ještě dvojnasobnou cenu pneumatik oproti klasickymu autu.
znamej ma pneuservis a ten tvrdi, ze k nemu jezdi kategorie lidi, co mají velky auto, ale na pneumatiky nemaj a setri na nich jak muzou a to vcetne toho, ze dam davaji pneu, který někdo jinej uz vyhodil.
1. 4. 2016 11:37
Re: k cemu takovy auto?
hele, nasi sousedi maj zakladniho ix35. rodina, dve male deti - idealni auto na nakladani a vykladani deti, jezdi hlavne po meste a v blizkem okoli, jsou s tim moc spokojeni, pred tim jezdili napr. v peugeotu 308 combi.

ano, napriklad pneu jsou drazsi, uprimne, stare slupky dojizdeji bezne i majitele mensich vozu. to uz ma zase neco spolecneho s individualnim pristupem, v blede modrem je to to same s trhem ojetin - tady si mnoho lidi koupi ojetou stocenou octavii v dieselu s dsg za 300000 a pak se divej, ze nemaj na vstriky, turbo a pripadne prevodovku. tihle by si radeji meli poridit treba prave noveho ceeda se sedmiletou zarukou. ale tohle si musi promyslet kazdy sam. pausalni odpor k suv je nesmyslny.
1. 4. 2016 12:08
Re: k cemu takovy auto?
predpokladam v dyzlu
idealni do města a na kratky projížďky ...
vono to tak bejva, ze novy auto jezdi lip nez to stary
1. 4. 2016 12:22
Re: k cemu takovy auto?
jo, oni maji diesel. pro jejich pouziti by byla lepsi benzinova atmosfera, to je bez debat. blizke projizdky jsou kolem 50-ti km, to uz dieselu nevadi, jezdej take dvakrat do mesice za prarodici 120km daleko.
1. 4. 2016 12:37
Re: k cemu takovy auto?
ja jsem na tom podobne i s téma detma, i s tem cestama, + cca 3x-4x rocne 1000-2000km dovolena. a to samy auto auto pouzim jako firemni na delší cesty, jinak s tim jezdi manželka a ja jezdim s druhym.
když sem se rozhodoval jestli dyzl nebo benzin, volil jsem benzin jednak kvůli emisim, vykonu a lepšímu projevu, ale taky proto to, ze mi bylo jasny ze auto se bude používat na rozvazeni do/ze skoly/skolky, tedy priskoky 2-5km tam a zpet. a to auto, který sice najede 30tis rocne, se skoro 10x denne startuje a přitom pravidelne denne najede jen do 20km + k tomu nepravidelne delší cesty. a nehlede na to, ze mam k naftakum averzi, bal jsem se, ze by tenhle rezim dyzl casem zabil.
suv bez ohledu na averzi zas nevolim proto, ze pri delších a rychlych přesunech to znamena vyssi spotřebu, coz me prijde uplne zbytecny a samozrejme nižší dynamiku, která se na okreskách opravdu hodi. alespoň v ty kategorii aut, kde se ja pohybuju.
1. 4. 2016 13:25
Re: k cemu takovy auto?
no vidis, tohle je samozrejme rozumny nazor ;-). ja mam ted sluzebniho passata, protoze suv jsem si vybrat nemohl. jinak bych zase zustal u tiguana, ktereho jsem pred tim vlastnil. toho passata jsem chtel na benzin, ale to neslo (firemni politika), tak mam diesel. s tiguanem jsem se neco najezdil a naucil jsem se parkovat kolem nadoraz k obrubniku (s passatem je to o naraznik), pochopil jsem, ze z parkoviste vedou i jine cesty nez jen pres (obcas zaseklou) zavoru a ze kdyz bylo firemni parkoviste plne, byla tam i mista na obrubniku. v meste ti nedelaly problemy zadne retardery a podobne srandicky, prehled o situaci dobry. samozrejme nastupovani a vystupovani z auta je balada (a pomaha to i mladym lidem, kdyz se dostanes do mista, kde si poradne nemuzes otevrit dvere). a o plastove lemy pahu se v zime krasne okopavaji zasnezene boty. horsi jizni vlastnosti ani dynamiku v provozu nepocitujes, 103 kw 2,0 tdi je v nasich koncinach nadprumerne vykonna motorizace, samozrejme mit tento motor napr. v octavii, budes na tom trochu lepe, to je jasne. s autem jsem jezdil prumerne za 7,5 (bylo to 4x4), ted s passatem 2,0tdi 140kW predokolka jezdim v prumeru za 6,2. to je to neco za neco.

jeste me napadaji dalsi dve vyhody dieselu: jednak maji oproti benzinakum obvykle delsi dojezd diky nizsi spotrebe (stejna nadrz) - to ocenuju ted na dlouhych trasach na svem passatu. s tou 65-ti litrovou nadrzi obvykle dam 1000 km a doliju 61 litru (a palubak hlasi spotrebu 6,2, takze to s tim lhanim u koncernu nebude tak horke, ze? ;-)). a jednak obecne naftaky vyrazne mene casteji pri pripadne nehode vzplanou - preci jen nafta moc dobre nehori. tohle jsou zase parametry na misku vah. proste neni to cernobile a i kdyz ty se tu bijes za benzin a mas v mnohych argumentech pravdu, neni to vsechno uplne jednoznacne.
1. 4. 2016 14:04
Re: k cemu takovy auto?
ja beru, ze ma nafta svoje vyhody, beru i to, ze byla doba, kdy napr. k 2.0tdi nebyla benziova alternativa.
co neberu je, ze je nafta danove zvyhodnovana. kdyby nafta mela spotrebni dan odpovídající benzinu podle energie nebo CO2, musela byla by spotrebni dan na naftu o 3kc vyssi, a na stojanu tedy o 3,50-4kc vic nez je ted. když si to das do souvislousti s dlouhodobe vyššími emisemi (saze a NOx), zvyhodnovani nafty věc, nad kterou kroutim hlavou.
v okamziku, kdy zdaneni benzinu a nafty bude podobny, nafta se do aut velikosti minimalne nižší stredni vpodstate nevyplati a ve stredni jen u většího najezdu.
ja nechapu ze do toho nikdo není ochotnej hrabnout, za to cistsi ovzdusi by se to urcite vyplatilo
1. 4. 2016 14:16
Re: k cemu takovy auto?
Vidím to naprosto stejně :yes:
1. 4. 2016 14:20
Re: k cemu takovy auto?
co se tyka tebou uvadeneho zdaneni, tak souhlasim. ale zase by to nebylo tak jednoduche - vzpomen, o kolik byla nafta levnejsi nez benzin v polovine devadesatych let. proste nafta a benzin jsou dve slozky z ropy a vyskytuji se v urcitem pomeru, poud budes globalne mit vice benzinaku nez naftaku, pujde cena nafty dolu a cena benzinu nahoru. takze zvyhodneni zrusit, ano, to ostatni zaridi trh. co se tyce dopadu na emise, tak je zase otazka, jak s naftou nejlepe nalozit (proste vylivyt ji nebudem), jestli je jeji pouziti v osobacich opravdu takove zlo oproti benzinu a jinym zlum (lokalni topeniste, kuraci si v klidu do sebe vdechujou sajrajt, atd.) a je potreba toto potlacit a nebo proste to tak hrozne neni. ta debata neni jednoducha, ale jak vidis, tak pseudo-eko-eu-lobby momentalne za midlu povazuje co2 a rozumu v te debate na narodni a nadnarodni urovni nenajdes ani co by se za nehet veslo.
1. 4. 2016 14:33
Re: k cemu takovy auto?
dnes to je tak, ze u nas je spotřeba benzinu cca 2-2.5mld litru, nafty 4.5-5mld litru rocne., dohromady kolem 7mld.
byly doby kdy to bylo cca pul na pul a fungovalo to. z nafty benzin udelas, z benzinu naftu ne.
s presunem k většímu podilu nafty maj problém evropske rafinerky, které mají prebytek benzinu, který se vozi přes more do USA a z USA se zase vozi jejich prebytky nafty. ja v tom moc velkou logiku nevidim.
každý znecisteni ma nejaky dopad, jestli kourim nebo ne, nebo chodim do hospod kde se kouri nebo ne, muzu ovlivnit, ale jestli prede mnou jede smrdici naftak, nebo ta pipina co do skolky privadi dite necha naftak blafat a zamorovat okoli jedy a rakovinou neovlivnim. vpodstate uz nepamatuju, kdy jsem byl v hospode, kde se kouřilo.
ano, CO2 je modla, u aut uplne nesmyslna, tedy v souvislosti, ze auta vyprodukuji jen cca 0.2% CO2 co se ve svete vyprodukuje (v prirode + vlivem člověka). a kvůli tyhle modle se v EU zapomina na zdravi skodlive latky, který vylozene vedou k rakovine a k dychacim obtizim.
a nekteri taky radi zapominaji na to, ze 1 litr nafty vyprodukuje o 10% vic CO2 nez 1 litr benzinu. takze tech tvých 6.2 naftových odpovida 7 litrum benzinovym v prepoctu na CO2. netvrdim, ze bys v tom pasatu jezdil s benzinovou alternativou za 7litru, ale v pripade podobne vykonnych 1.6tdi a 1.2tsi uz vpodstate plati, ze benzin a nafta jsou na tom s CO2 podobne.
nekde se uvadi, ze naftovy motor ma oproti benzinovymu 2-3 roky naskok, tak uvideme, s cim prijdou benziny během 3 let - napr. 1.5tsi
2. 4. 2016 13:38
Re: k cemu takovy auto?
sice tedy uplne nesouhlasim o tom naskoku naftaku oproti benzinaku, princip lepsi ucinnosti naftaku je dan principialne vyssim kompresnim pomerem a tedy efektivnejsim cyklem prace plynu. odtud by se dalo vytusit, ze krakovat naftu na benzin (nutno dodat energii) a pote ji palit v motorech misto nafty (mene efektivni proces premeny na praci) je energeticky vyrazne horsi nez tu naftu rovnou spalit v tech motorech, ale souhlasim, ze je tu rovnez kriterium te ekologicnosti (kdy pri paleni nafty vznikaji obvykle jedovatejsi emise). ale jinak v principu na tvem komentari nevidim vubec nic zavadneho na to, abys tady od mistnich mamlasu nafasovat minusy.

ja osobne pevne doufam, ze v blizke budoucnosti bude k dispozici zdroj elektricke energie, ktery bude mit cca o rad vyssi kapacitu (na kg) nez soucasne baterky a alespon polovicni cenu (na kg). pak by nic zasadniho nebranilo rozsireni elektromobilu, coz bych velmi uvital. elektrina je univerzalni zdroj energie, ktery bude mit vzdy sve misto.
1. 4. 2016 11:27
Re: k cemu takovy auto?
jezdil jsi v tom nekdy? ono je to treba na cas vyzkouset, pak ti nektere souvislosti dojdou, ale vsechno je to o individualnich preferencich a kriteriich. nejmocejsi kriterium je asi cena. ale to je preci jedno, topten tady suvcka naprosto nelogicky ztrhal. hesla jako "debilni moda", "mizerne jizdni vlastnosti" nebo ze "... takovej clovek neni normalni", to je proste ulet. suv jako kazde auto ma pozitiva a negativa. vyber si to sve.

jezdil jsem ruznymi auty, srovnani mam dobre, oboji ma svoje, mne osobne stredni suv maximalne vyhovuje do mesta.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 12:30
Re: k cemu takovy auto?
ked uz jazdit s tymto v meste tak samozrejme benzin .... volil by som u sportage gdi a v pripade ASX mivec 1,6..... su to motorizacie ktore tie auta preziju a aj o 5-6 rokov budu aketo vozy velmi dobre predajne ak bude clovek chciet uz nieco novsie kupit

osobne si u SUV najviac cenim pohodlne nastupovanie a vyssiu svetlost a akusi celkovu flexibilitu a vsestrannu pouzitelnost auta ... hlavne ta vyssia svetlost je obcas aj mimo mensieho terenu na nezaplatenie
1. 4. 2016 13:27
Re: k cemu takovy auto?
kazdy ma soubor kriterii, podle kterych voli. suv ma samozrejme svoje misto na trhu. jeho obliba roste s cenovou dostupnosti, tedy logicky mi prijde, ze cim vetsi kupni sila obyvatelstva, tim vetsi oblibenist suv.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 13:36
Re: k cemu takovy auto?
urcite ano... bude to aj tym ze celkovo nam ceny aut klesli a aj SUV sa stavaju coraz dostupnejsimi ... ja si pamatam ( a nie je to tak davno ) co male polo s 1,4kou 44kw stalo u nas 400 tisic ( koniec 90 rokov ) ... a dnes? dnes mas za 600 tisic SUV sportage ... takze ano.... rozhodne SUV sa uz dnes stavaju dostupnejsie ako v minulosti ked ich bolo ovela menej a stali mnohe uz okolo miliona ... a ano... dozaista je este aj vacsia kupna sila ako v minulosti ... celkovo sa SUV teda dostavaju blizsie k zakaznikom a sam poznam par znamych ktori si dnes uz mohli kupit SUV ale pred 15 rokmi by za tieto svoje peniaze kupili sotva zakladneho golfa/astru
Avatar - wakantanka
1. 4. 2016 18:02
Re: k cemu takovy auto?
A v tej dobe o ktorej pises snad boli nejake SUV? Bola RAV4 a ML. Takze ak to Polo porovnavas s Pajerom,Patrolom ci LandCruiserom tak to porovnanie je o dost mimo.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 18:05
Re: k cemu takovy auto?
boli ano .. aj prva X5 uz prisla v 90tych rokoch aj CRVecko a dokonca tusim aj prve HRV prislo este tiez v 90 rokoch .. ale tu ide o to ze dnes uz dostanes viac auta za rovnake peniaze .... ;-) ... kedysi stali auta malej triedy tolko co dnes stoja auta o triedu vyssie ;-) .. skratka kedysi si dal bezne za male auto aj 400 tacov... a dnes mas za tu cenu uz auto o triedu vyssie nehovoriac o podstatne lepsej vybave motore bezpecnosti ... zarukach a tak dalej ... ale ved to sam dobre vies... ceny aut nam za poslednych 15 rokov chvalabohu uz hodne padli a to je pre zakaznika len a len dobre :yes:
Avatar - wakantanka
2. 4. 2016 06:49
Re: k cemu takovy auto?
Hm, no asi nejak rýchlo starnem a pamäť neslúži. >:D Každopádne ML či X5 boli sú a budú trošku iná liga. Honda s Toyotou boli cenovo tiež niekde inde. Aj to HRV bolo dlho len 3 dv. Netreba ale zabúdať, že 400 tis. bolo v tej dobe oveľa menej EUR ako dnes. Takže takéto porovnávanie je trošku mimo, nemyslíš?
Avatar - Uživatel_5459430
3. 4. 2016 20:41
Re: k cemu takovy auto?
.... ten chlapec má pravdu.

Pomalý to nejni (maximálka 250km/h)
Zrychlení slušný (6,3s na 100km/h)
4x4 pohon a nezávislé pětiprvkové zavěšení všech kol
Pneumatiky: 255/60 R18

Jen si nesmíte kupovat Kiju a nebo Nisana. >:D
1. 4. 2016 10:19
Re: k cemu takovy auto?
1. Pomaly? hmm jazdim po cestach kde su vsetky auta pomale, kazdy sa sere kde je 50 45mkmh, mimo obce chodia ludia 80, na dialnici ide 130 malo kto. Ked je zakruta kazdi brzi. prostim ta ryuchle auto ti je nanic pri tom ako jazia cesky a slovensky vodici.
2. Mizerne jazdne vlastnosti? Naco? aby som siel 50 po meste? kto sa tu rpeteka? vid rpedosly bod. Na normalen chodenie pre 95% ludi to to ok.
3. Brzdi to ako kazde tazsei auto.
4. Mimo silnici mozes ist vdaka vyssej vyske, nikto s tym nebude ale chodit cez lesy. Ide skor o vyssi posed, sedis v pohodlnejsej polohe ako v malom aute. Mam dodavky a ked idem neikolko sto km vystupim z nej relativne ok, Ked vystupim z octavie som dojebany ovela viac. Lepeie sa mi jazdi na ducate ako na octavii.
5. Normalny clovek si to kupuje rpeto lebo sa mi to paci, ludai si kupuju veci lebo su pekne, to si eset nepochopil?
Preto sa dobre predavali napr. peujgeot 206,307 a spol. a renaulty nie, lebo pozeoty boli pekne a renolty hnusne, teraz su krajsei renolty a pezoty hnusne preto sa karta obratila je to jednoduche...
Skus sa povozit v neicom vacsom a uvidis, nechapem co ti vadi ze si ludia kupuju nieco ine ako chces ty.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 10:29
Re: k cemu takovy auto?
ja by som ocenil u tychto aut vyssiu svetlost.... ;-) ... uz neraz ma nejden nizky hatch svojou svetlostou potrapil a to som ho ani netahal do ziadneho terenu....

je jasne ze tieto vozy nie su na nejake pretekanie ale to ich majitel stejne ani nevyhladava... na pretekanie je predsa len lepsie nejake BMW M2 uznavam ... kazdopadne pri SUV ocenis aj pohodlnejsie nastupovanie a v neposlednom rade ti posluzi defakto akoby taky rodinny kombik.... cize suma sumarum mas tu sklbenie rodinneho akoby kombi vozu s vyssou svetlostou ktora vzdy pride vhod... a predaje vravia jasne.... ludom sa prave tato flexibilita SUV paci a aj vdaka nej su dnes SUV velmi uspesne
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2016 10:45
Re: k cemu takovy auto?
2. Třeba na to, abych si vychutnal svou oblíbenou okresku za městem? Myslím, že nás na ACZ pár 'nenormálních' bude. :-) a právě proto, abych se celou cestu netáhl za nějakým brzdičem, je dobré mít možnosf ho předjet, ne?
1. 4. 2016 10:58
Re: k cemu takovy auto?
Ale ved ked sa cches bavit na okrsce za mestom tak si nekupuj crossover, vacsina, velka vacsina toto nerobi a nepotrebuje sa nahanat po okrskach, tak si kupia crosovwer, male suv, alebo v podstate nic ine ako trochu nafuknuty hatchback.
Okrem toho na okrsce za mestom na slovesnku najdem akurat tak auta ktore ta brzdia, ludi co nemaju dlianicnu znamklu a chodia 70km a pod.
Mne je jedno nech si kupi kazdy co chce, vobec mi tieto nafuknute male auta nevadia. Ked uz skor mozeme sa bavit a Q7, X5, GL a pod ktore do gterenu tiez nechodia, 90% su v meste. Male crosovery su voci nim uplne v pohode.
1. 4. 2016 10:26
Re: k cemu takovy auto?
Majitelé si myslí, že jsou IN
1. 4. 2016 10:35
Re: k cemu takovy auto?
To si myslí většina kupců vlastního vozu
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2016 18:46
Re: k cemu takovy auto?
Pomalý - 50/90/130, takže pro zákonné rychlostní limity absolutně dostatečný potenciál
Těžký - váha nikoho nezajímá, jen spotřeba (a ta je v pohodě)
Mimo silnici - právě že můžeš (a vo tom to je)
Dýzl - no právě (tohle lidi chtějí)

K čemu to je? K tomu, že přesně takovýhle modely lidi vyhledávají >:-[] :-!
Avatar - Uživatel_5459430
3. 4. 2016 20:37
Re: k cemu takovy auto?
Normální člověk si to nekoupí. K čemu?
"Normální" člověk si to koupí protože je to:
- větší než sousedovo Rapid.
- dobře se do toho nastupuje
- protože to je velké, tak to bude asi těžké a tím pádem bezpečnější
- protože to je velké, tak to bude mít velkej kufr
- když v tom jede tak si připadá hustokrutopříně
- dojede s tím na chatu
- prostě je největší king v ulici

>:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Emel
1. 4. 2016 09:02
Nadpis
"Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím dál častěji s pohonem všech kol. Dává vám to nějaký smysl?"

Kouzlo nechtěného? >:-[]
Rozbalit vlákno
4
1. 4. 2016 09:06
Re: Nadpis
Nene, jednoduchý překlep. Díky za poznámku :-)
1. 4. 2016 09:51
Re: Nadpis
Teší ma, vitaj medzi nami.
1. 4. 2016 09:45
dáva to zmysel
hlavný dôvod, pre ktorý sa suv a krosy kupujú, je maskulatúrna impozantná ramenatá vonkajšia stavba, všetko ostatné je vedľajšie a preto je logické, že na veľkej krave stále častejšie nájdeme len predný pohon, smiešny 1 litrový model, malý kufor a pod., lebo to nie je pre gro cieľovky podstatné. Mám ramená? Mám. Ostatné je mi šumafuk.
Rozbalit vlákno
22
1. 4. 2016 09:52
Re: dáva to zmysel
Áno, obvykle platí ten najdebilnejší dôvod.
1. 4. 2016 09:53
Re: dáva to zmysel
Jsi naprosto mimo..většinou jde o pocit bezpečí a nadhledu ve vyšším a větším voze, lidé je kupují jako rodinné a ne aby na někoho dělali ramena, možná tak pár jedinců v X5, X6 případně Q7, ale takové najdeš i v "běžných" typech vozů.
1. 4. 2016 10:17
Re: dáva to zmysel
jde opravdu jen o ten pocit
lidi se radi nechavaj klamat
1. 4. 2016 10:28
Re: dáva to zmysel
Myslím že ve specifických situacích bezpečnější být opravdu může, ale ano i jen za pocit jsou lidi ochotní si připlatit
1. 4. 2016 10:40
Re: dáva to zmysel
když budes vychazet z odpovídajících aut, tedy zejména vzhledem k hmotnosti, tak jedina vyhoda SUV bude mozna jen v pripade bocniho stretu do mista dveri.
ve všech ostatních pripadech zadna vyhoda SUV oproti odpovídající klasice není.
klasika ma naopak vyhodu v lepších jizdni vlastnostech, tedy když se dostanes do krizove situace, mas s klasikou vetsi sanci, ze to ještě zvladnes.
ale samozrejme, pocit většího bezpeci bude v SUV

nemuzes ale porovnávat Q7 s fabii jak mnozi argumentuji
1. 4. 2016 11:43
Re: dáva to zmysel
az se celne potka tezsi tiguan s lehcim meganem, tak bude mit posadka tiguanu ve vyssi hmotnosti samozrejme vyraznou vyhodu.
1. 4. 2016 12:15
Re: dáva to zmysel
samozrejme, ale takhle nemuzes porovnávat lehky a tezky auto.
podobne nemuzes porovnávat A8 s SUV z tohodle clanku, kdy by z celniho stretu nejspis vyrazne lepe vysla posadka z A8
1. 4. 2016 12:31
Re: dáva to zmysel
a proc ne? vzdyt to je realita na silnicich. nehody jsou o pravdepodobnosti. kdyz budes mit nadprumerne tezke auto (hmotnost tu kritizujes), tak v pripade kolize s jinym autem pravdepodobneji budes ty sedet v tom tezsim a vyhoda je na tve strane. je to samozrejme jen statistika a ani v q7 nic nenadelas s tim, kdyz te v zatacce smete kamion.

suv treba maji obvykle bytelnejsi kastli, kdyz na tebe zuchne strom, mas zase vetsi sanci. uz jen proto, ze mas obvykle hlavu dale od stropu.

kdyz jedu v suv, obvykle vidim pres tri auta pred sebou, co tam ti umelci delaji. mam lepsi prehled o situaci a drive a spravneji dokazu reagovat, kdyz kouzelnik ob tri auta v predu vycaruje hnede kouzlo. to kdyz jedu v passatu, tak zdaleka tak dobre nevidim.

tech kriterii je proste nespocet, pausalne jednu konstrukci odepsat proste neni spravne. jezdil jsi nekdy delsi dobu v suv? zkus si to, uvidis, ze to neni cernobile, byt klidne muzes zustat u sveho nazoru, ze ti sedan/kombi celkove vyhovuje vice.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 12:43
Re: dáva to zmysel
nemam co dodat... je vidiet ze s SUV mas najadene hodne a vidis veci ako sa maju .... ono defakto vyhody SUV zistis az vtedy ked s nimi zacnes jazdit... tiez som im v minulosti nerozumel... ale akonahle som presadol z terenaka naspat do bezneho hatchu razom mi prisiel do nasej mestskej aj mimomstskej dzungle akoby "nevhodny" s nadhladom povedane ... je neskutocne ako ta vyssia svetlost dokaze pomoct a takisto celkova vyska vozu ... z pajera vidis ako z kamionu a velakrat uz skor vies to co sa deje pred tebou ako ten vodic ktory je s nizkym hatchom realne fyzicky pred tebou ... je to tak .. toto je vyborny postreh na ktory sa obecne akosi zabuda.... :yes:

PS: suhlasim s kazdym odstavcom ale asi nema to zmysel do podrobna vsetko rozpytvavat ... a zakazdym to vysvetlovat dookola pod kazdym testom SUVecka ... skratka suhlas so vsetkym ... rozumne napisane :yes:
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 09:54
Re: dáva to zmysel
Přesně, mám "džípa", jezdím prakticky stejné auto jako ti zbohatlíci v cayenech, xpětkách, gleéčkách atd., a za půl mega, to jsem s tím vydr.bal. >:D
1. 4. 2016 10:20
Re: dáva to zmysel
Ja by som povedal, že výhodou oproti hatchbacku je vyšší podvozok, vyšší posed, lepšie nastupovanie, pocit vyššieho bezpečia, lepší výhľad. A určite u niekoho aj ten "ramenatý" výzor. Pozrite sa okolo seba komu dnes nutne treba štvorkolku. Parkovanie v meste na vyššom obrubníku zvládneš aj s dvojkolkou, no nie? Ale skôr s hatchbackom škrtneš na tom obrubníku nárazník. Na jazdenie po meste stačí, aj raz ročne do Tatier na lyže s tým dajako velezieš, aj do toho Chorvátska v lete dôjdeš. Niekto možno povie že na to je fajn aj MPV, keď len kvôli vyššej stavbe vozu má výhodu oproti hatchbacku. No ale ktoré MPV vyzerá tak dobre chlapácky ako Tucson, Kuskus či Sportage? A cenovo to až taký rozdiel ani nieje. Ako vraví Jeremy Clarkson - ten kto si kúpi MPV akoby chcel povedať že už nad životom zlámal palicu... Prečo nezainvestovať trochu do fičuriny?
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 10:46
Re: dáva to zmysel
Ale jo, nic proti tomu nemám, důvody popularity SUV chápu, psal jsem to tu už v dobách rozkvětu MPV, že se SUV jednou rozmnoží napříč třídami.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 14:33
Re: dáva to zmysel
jednoznacne ano... vyssia svetlost je velke plus u SUV voci coraz ucupenejsim osobakom s megarazvormi a megaprevismi ktorych prejazdove a najazdove uhly su coraz mensie .... dnes by som si vedel predstavit vitaru ako auto na kazdy den alebo ASX a kludne aj v dvojkolke.... len nech to netaha brucho po zemi .... treba sa na veci pozerat z hladiska pouzitelnosti a v tomto su SUV velmi sikovne a flexibilne... rano v nich mozes ist na poradu a vecer kludne na ryby--- a cez vikend v nich prepravis aj nejaky ten nabytok k znamemu po nekvalitnej strkom zasypanej ceste na chatu ... za mna SUV su velmi sikovne ... navyse aj solidne a robustne vyzeraju ... :yes:
Avatar - wakantanka
1. 4. 2016 16:34
Re: dáva to zmysel
Akurat ze Jeremy to povedal v dobe ked tych SUV vela nebolo. Dnes by to mozno povedal inak. Mam druhe velke MPV a palicu nad svojim zivotom nelamem. Prave naopak. Mam daleko viac moznosti ako aktivne travit cas s rodinou. Typ auta o vodicovi nic nehovori.
1. 4. 2016 16:58
Re: dáva to zmysel
navíc většina těch MPV bude jezdit lépe než SUV. Já to beru je to móda a každý to chce, tak to automobilky vyrábějí. Na druhou stranu opravdu, snad kromě vyšího a za příplatek oplechovaného podvozku nevidím vůči ostatním autům jedinou výhodu.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 16:59
Re: dáva to zmysel
presne tak.... :yes:
1. 4. 2016 21:41
Re: dáva to zmysel
No já to vidím jinak. (nic proti tobě) :-) Řidič co sedlá dodávku tedy mpv v mých očích není řidič nadšenec. Je jen pasažér. Ve většině případů ho nezajímá jaké zavěšení má jeho auto.V neděli ráno určitě nevstane a nejede se jen tak projet. A pro mne jsou to pomalí (ne ve smyslu km/h ale v rychlosti reakcí např. reakce na světlech) a vlastně ne moc dobří řidiči. Úplně nejhorší je mpv od frantiku... Tím mě říkáš jsem zabrzdeny... 8-s
Avatar - wakantanka
2. 4. 2016 06:57
Re: dáva to zmysel
Hm, mám teraz Carnivala s 2,9 Crdi 136 kW, veľa ? málo? prádne to auto má 2,2 tony. Inak s tým jazdím, keď mám v ňom rodinu a inak keď si idem sám za obchodami. Jazdím s tým aj po rôznych cestách - necestách, ale keď sa dá vyberám si trasu tak aby som sa pobavil aj ja ako vodič. Aj vďaka viacprvkovej náprave vzadu a celkom tuho vyladenému podvozku a schopnému medzikusu medzi volantom a sedadlom si vychutnávam často borcov čo vedia ísť maximálne rovno. >:D
2. 4. 2016 15:05
Re: dáva to zmysel
Teď jsi to trefil, za to blondýna v SUV je minimálně Lauda >:-[]
1. 4. 2016 10:30
Re: dáva to zmysel
Ne dzipa, musis to nazvat jako Paja - mam gazika :-)
1. 4. 2016 14:54
Re: dáva to zmysel
Hlavně si za ni také pěkně připlatíte.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 09:51
zrejme
sa pozerame na najpredavanejsie motorove verzie oboch aut... lebo uprimne... tych 4x4 kaskajov a sportagov je tak mozno 1/3 z celkoveho poctu predanych kusov a aj to som asi optimista ... takze vdaka za zaujimavy test lebo prave toto co vidime v teste sa predava najlepsie
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2016 09:52
super test, ale...
Super test, ale nechápem, prečo s archaickými a o pár rokov nepoužiteľnými dízlovými motormi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 09:53
Re: super test, ale...
trh zatial dizle prijima.... uvidime dokedy ... sam by som sportage ale radsej v gdi alebo tgdi
Re: super test, ale...
Na tie nepoužiteľné diesle si ako prišiel?
1. 4. 2016 09:52
Sportage
je docela velká a rozvor 2,8m u kompaktního SUV je teda mazec. :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 09:55
Re: Sportage
razvor je 2670mm .. takze tych 2805mm v tabulke bude zrejme nejaky dalsi prvoaprilovy skriatok ;-)
Avatar - fOE
1. 4. 2016 09:53
Nalepkovaci
Perex pro nalepkovace jako stvoreny, ted uz jen pockat na tu zaplavu psychologickych analyz kupcu crossoveru / SUV s pohonem 4x2.

EDIT: Aj, nez jsem to stihl dopsat, uz tu mame prvni kousky. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 09:57
Sportage
je lepší koupí, prostě víc auta za stejné peníze. V reálu navíc vypadá hodnotněji, nabízí automat, z mého pohledu lepší volba.
Rozbalit vlákno
35
1. 4. 2016 10:04
Re: Sportage
Tenhle segment prostě Korejci umí, navíc teď už i Tuscon na rozdíl od ix35 vypadá k světu.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 10:12
Re: Sportage
obe su moc pekne... zrovna vcera som videl novy cierny sportage..... vyzera nazivo famozne :yes:

je vidiet ze korejci tieto SUV vedia ;-)
1. 4. 2016 10:29
Re: Sportage
Tak ja bych to asi rekl jinak - nevite-li, jestli vybrat Sportage, nebo Quashqai, kupte si Dustera >:D
1. 4. 2016 10:30
Re: Sportage
A ještě zbyde na Sandero.
1. 4. 2016 10:34
Re: Sportage
Já bych doporučil Ravku, cena není o mnoho vyšší než tahle Kia a Nissan
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 10:48
Re: Sportage
Proč, co nabízí RAV lepšího?
1. 4. 2016 12:53
Re: Sportage
Tak už jen základní parametry:
Prostor + kufr (délka 4,6m vs 4,4 a 4,3; 547l vs 503 a 439)
Motor 2l (105kW vs 85 a 81, 320Nm vs 280 a 260, 0-100 za 9,6 vs 11,5 a 11,9)

+ osobní ukušenost a je toho mnohem více, ale nemám čas ti to vypisovat - jinak možnost hybridu a vůbec je to Toyota :-)
Avatar - Dinar
1. 4. 2016 13:09
Re: Sportage
Je to fakt za stejný peníz? Pokud ano, potom ok, už jen ten dvoulitr...
1. 4. 2016 13:29
Re: Sportage
S tím dieselovým 2l a s pohonem předních kol lze sehnat novou už za 591tis s dph a včetně metalízy a vůbec na ní Toyota dává docela slevy. Pokud chceš 4x4 je to samozřejmě dražší - buď 2l benzín (tu mám já model 2015) nebo hybrid a to je lehce nad 700tis. včetně dph.
Avatar - Emel
1. 4. 2016 14:05
Re: Sportage
No tak RAV4 4x2 2.0D4D je za 594 ve výbavě Live (plecháče, bez tempomatu, bez mlhovek, s manuální klimou)... proti QQ 1.5dCi za 474 je tam rozdíl 120t. Taková ta běžná výbava s tempomatem a koženým volantem je Active za 640.
1. 4. 2016 14:22
Re: Sportage
Nechci tu dělat nějakou reklamu, ale podívej se na toyotaliberec (nabídka vozů, nové vozy), ravka 2l nafta fwd výbava active (litá kola a další co zmiňuješ) je za 595tis s dph (pro judry mudry, invalidy a členy čmmj nebo rybářského svazu dokonce 576tis) + 15tis metalíza a to je dost slušná nabídka navíc jak říkám, zrovna na tuhle motorizaci dává toyota celkem ochotně slevy.
Avatar - Emel
1. 4. 2016 14:39
Re: Sportage
Když se vrátíme na začátek: "cena není o mnoho vyšší než tahle Kia a Nissan".

Základní Nissan je za ceníkových 480, lépe vybavená Acenta za ceníkových 516... a v Liberci nabízí Toyota ve slevě Ravku za 590 - ani tak to není za stejnou cenu.
1. 4. 2016 15:10
Re: Sportage
Můj komentář vlastně není jednoznačný, "tahle" jsem myslel vozy v testu:
Testovaný vůz Kia bez příplatků 589.980 Kč (1.7 CRDi/85 kW 4x2 Exclusive)
Testovaný vůz Nissan bez příplatků 583.400 Kč (1.5 dCi/81 kW N-Tec)

Samozřejmě pokud se budeme bavit o nejlevnější dostupné verzi, tak Ravka je prostě dražší, ale již za 600 ji v Liberci (určitě nejen tam) koupíš a v dostačující výbavě s výkonnějším motorem než tyto dva testované vozy za +-stejnou cenu
Avatar - Emel
1. 4. 2016 15:23
Re: Sportage
Dobře, to pak beru... taky bych vzal radši dvoulitr a oželel čtení značek a protikolizní systém a parkovací senzory s kamerou a 18" kola a automatické přepínání světel a startování tlačítkem a zatmavená okna a navigaci... tedy, když to tak po sobě čtu, je toho docela dost co by se muselo oželet.
1. 4. 2016 15:42
Re: Sportage
A to je všechno za 585tis u těchto dvou? U Ravky je pro tuto motorizaci paket Style zdarma - 18 kola, zatmavená okna a elektrické 5té dveře, hold navigace je až výše, ale ta v Toyotě stejně za moc nestojí:) Jinak osobně bych pro 4x2 sáhl po hybridu ten se dá už za 666tis a vybaven je lépe, případně ty pakety navíc vyjdou levněji.

Já raději lepší motor a větší vůz než kupu asistentů, ale fakt to nikomu nenutím, mě přijde jen Ravka zbytečně opomíjená a přitom nabízí dobrý poměr cena/výkon na poli menších/středních suv.
Avatar - Emel
1. 4. 2016 15:56
Re: Sportage
To je všechno v tom N-Tec u Nissanu.

Silnější motor bez asistentů můžeš mít od Nissanu taky, 1.6dCi 96kW 320Nm Acenta stojí 560.

Podle mě je problém RAV hlavně to, že neumí žádnou levnější verzi. Ne že by za těch 600 byla vyloženě drahá, vzhledem k motoru a tak, ale Qashqai začíná na 380 s použitelnou 1.2TCe a podobné verze podle mě dělají hodně prodejů. Pro soukromníky je 600 za nové auto prostě dost peněz a typický služebák ta RAV taky není.

Navíc se vždycky říkalo, že japonské auto radši v benzínu než v naftě... ale to je zase jiná diskuse.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 16:04
Re: Sportage
toyota ale nikdy neponukala siroke spektrum motorizacii pre jeden model .. a tak nejak ani nema za potrebu oslovit kazdeho ... aspon mne to tak nejak bolo povedane ... kazdopadne je to vec toyoty.. ak chcu oslovit len istu vyhradenu klientelu je to len a len ich vec... nemam proti tomu nic

inak pisal som to iste .... toyote chybaju dostupnejsie motorizacie ale tak odpoved som dostal aku som dostal... proste toyota nema drahe tie lepsie verzie ... len bohuzial tie zakladnejsie jej proste chybaju ktore kupuje prave drviva vacsina zakaznikov/sukromnikov ... ale je to vec toyoty ;-)
1. 4. 2016 18:28
Re: Sportage
Opomíjená není. Pokud chceš srovnání tak třeba tady.
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 13:17
Re: Sportage
sportage tiez ponuka 2.0 dizel ;-) a dokonca aj v dvojkolke aj v stvorkolke .. naopak.. to toyota neponuka slabsie a objemovo nizsie posadene varianty ... v tomto ma RAVka co dohanat .. a korejci aj kaskaj ju na europskom trhu viditelne valcuju
1. 4. 2016 13:33
Re: Sportage
Prdlajs zase vaříš z vody, Toyota nikdy nenabízela 10 motorizací pro jeden model, máš na výběr buď benzín nebo naftu a nebo hybrid, to že vypadl diesel ve 4x4 je kvůli EU a vůbec podpoře hybridů ze strany automobilky. Někomu to vyhovuje a někomu ne, proto je možnost výběru, Toyota se nepotřebuje za každou cenu podbízet všem.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 13:45
Re: Sportage
ono vacsinou voda sluzi na varenie a do nej uz len pridavas ingredience ;-)

ale ved v poriadku... ja nemam nic proti RAVke... ale mne osobne nepride v nicom lepsia od kaskaja a sportagu ... prave naopak ... marne v nej dnes uz hladam to caro starsich a v eu uspesnejsich generacii ...

PS: ta hybridna kombinacia v RAVke inak vyzera moc fajn... tadial pojde cesta ( limitujuca je zatial kusok vyssia cena ) ... kia nieco podobne hybridne ponukne v crossoveri Niro akurat ze ten bude len ako dvojkolka
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 11:02
Re: Sportage
v com poraza ravka nissan alebo kiu? okrem toho uz ani nema ziadny dizel v kombinacii so 4x4.... osobne nevidim dovod uprednostnit RAVku pred kaskajom alebo sportagom a europske predaje len potvrdzuju ze dnesna RAVka je uz ponekud "mimo centrum pozornosti" zakaznikov o SUV v eu
1. 4. 2016 12:54
Re: Sportage
Poráží je snad ve všech parametrech, diesel ve 4x4 nahradil v současnosti hybrid a věř tomu, že podle dosavadních informací je o něj dost velký zájem.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 13:01
Re: Sportage
ides na to dost zosiroka... to iste mozeme povedat o tiguane ze poraza RAVKu snad vo vsetkom ( a preco aj nie ze? preco by nemohol ;-) ) ... ale takto to nefunguje ... realita hodnotenia a kriteria su kusok inak nastavene ... RAVKa este bude mat co robit aby v eu ziskala stratne pozicie .. obecne jej v tomto dnes uz nezavidim... kaskaj so sportagom ju v eu uplne zvalcovali ako malinu ;-)
1. 4. 2016 13:35
Re: Sportage
Si přečti mou reakci o kousek výše, nebudu to tady zaplavovat stejnými komentáři. No hlavně v prostornosti viď? Kup si co chceš, ale podle tvých elaborátů u každého článku, tě vidím spíše jako mistra v teorii, ale bez praxe.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 13:54
Re: Sportage
no co sa tyka razvoru tak napriklad v tomto RAVka na sportage papierovo straca 1cm .. sedel si v sportage a vies porovnat priestornost kabiny s RAVkou? ako to vyzera? vies porovnat ako to je v praxi? ak ano tak kludne daj vediet...

inak zakaznici v praxi sa pozeraju skor na motory a cenu... a tu vidim pre zakaznika u RAVky proste isty diskomfort pri vybere... snad som to napisal citlivo
1. 4. 2016 14:36
Re: Sportage
Diskomfort? Tyhle dva vozy poráží motorově o parník za +- stejnou cenu, ano můžeš si u nich lepší motory taky koupit, ale stojí to více, u Toyoty to máš hned v základu a pokud chceš top koupíš si hybrid - ten je mimochodem zatím nejdostupnějším na poli hybridních suv. Mě to přijde naopak elegantní a plně dostačující, možná mi u jiných modelů Toyoty chybí nějaký opravdu top výkonnější motor (bohužel to už člověk musí sáhnout po Lexusu), ale ne u Ravky.

Opakuji vyber si co chceš, já jen doporučil z vlastní zkušenosti Ravku a tys hned kontroval "drcením maliny"

Prostor uvnitř:
Šířka vpředu max./min.
Ravka 151 cm/135cm; Kia 153 cm/134cm; Nissan 148 cm/130cm

Šířka ve 2. řadě max./min.
Ravka 149 cm/133cm; Kia 151 cm/134cm; Nissan 148 cm/131cm
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 14:45
Re: Sportage
tak popravde je sportage papierovo v kabine kusok sirsi od RAVky..... co som trosku aj prekvapeny vzhladom k tomu ze novy sportage je na milimeter zhodny sirkou karoserie s tym predoslym este z roku 2010 .....

ono z pohladu predajov kaskaj a sportage v eu vazne dost RAVku zatlacili do uzadia.. ja si pritom pamatam casy ked RAVka v eu predala 100 000 aut za rok... dnes je to sotva polovica... ci to nie je prave aj tym chybajucim dizlom... mozeme len hadat kazdopadne ano.. cesta u SUV a krosoch je v hybridoch..... ukazuje to RAVka , outlander PHEV a snad sa k tomuto uspechu prida aj Niro ....

zakaznici si sami vyberu co chcu..... predaje vravia jasne... momentalne stale plati ze dizel je u SUV skratka v presile.... osobne by som ale tiez chcel SUV ktore by dizel nemalo.... bud hybrid alebo benzinove dvojkolky/stvorkolky ;-) ( asx 1,6, sportage/tucson gdi/tgdi, outlander PHEV alebo RAV 2.0 benzin/hybridna RAVka )
1. 4. 2016 10:47
Re: Sportage
nechybi nekomu plast ze zrcátka na dustera?

ja se nedavno s jednim stretnul zrcatkama a když jsem to všechno posbiral, jeden plast kryjici zrcatko zepředu mi zbyl.
musim priznat, ze zatímco me prasklo sklicko (zrejme proto, ze se zrcatko sklopilo a rozbilo se o bocni sklo) a ulit plast ze zrcátka aniz by prasknul, ten z dustera tvrdil, ze skodu nema zadnou. tak na to bud nekoukal zepředu, nebo to je ještě z jiného auta.

co me ted vrta hlavou, jak to, ze jsme se zrcatkama stretli, když ja jel nizkym hatchem, zatímco on vysokym SUV
1. 4. 2016 10:52
Re: Sportage
Osobne proti Dusteru nič nemám ale oproti Sportage či Kuskusu je to taká tetuška za prepážkou na pošte oproti Scarlet Johanson. Obe urobia svoju robotu ale ruku na srdce - ktorú by si radšej mal na dvorku?
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 11:07
Re: Sportage
tak on to myslel skor ironicky ;-) .. ved za cenu zakladneho sportage mas u nas dva kusy dustera ... duster je skor este lowendovo orientovany voz s dorazom na nizku cenu a celkovu konstrukcnu jednoduchost

ale pokial ide o teren tak tam bude duster lepsi ako kaskaj alebo sportage .... v tomto ma navrch
1. 4. 2016 13:30
Re: Sportage
To áno, do terénu bude Duster lepší. Ale ako spomínam vyššie - kto dnes kupuje takéto SUV kvôli jazde v teréne? 5% užívateľov? 10%? Cez týždeň na presuny po meste, každý tretí víkend možno na chatu alebo návštevu k rodine, v zime dvakrát lyžovačka, v lete možno Chorvátsko. To postačí dvojkolka, neni treba extra priechodnosť zlým terénom. Ovela viac sa hodí vyšší posed a nastupovanie a tie autá vyzerajú rovnako skvele či to sú štvorkolky alebo dvojkolky. Duster nevyzerá nijako extra ani ako málokolka ani veľakolka, kvalita matroša tiež neohúri, image tiež nicmoc. Ja netvrdím že to je dobre, ja len konštatujem že to je tak, čo asi ľudí vedie k tomu že takéto SUV dvojkolky kupujú. Všetky tie autá si kupcov nájdu, nie že nie. Môj osobný názor je že aj ten Duster je veľmi zaujímavý počin, vyplnil istú medzeru na trhu. Ale osobne ja by som si ho nekúpil. To ale neznamená že neuznávam jeho osobitosť a význam.
Avatar - 3_diamanty
1. 4. 2016 14:14
Re: Sportage
no ja to pisem uplne uplne nahore... ze tieto nacencane SUV uz dnes do terenu nie su ani nahodou ... a mnohe z nich sluzia uz len defakto ako zvysene rodinne kombiky ;-) .... osobne mi najviac vyhovuje zvysena svetlost... lebo 4kolku v praxi tiez nemam kde vyuzit... a v reale zakaznici prave zvysenu svetlost ocenia asi najviac a aj akusi vsestrannost SUV a tak uspech tychto SUV je podla mna dnes uz neprekvapujuci
Avatar - Ronault.
2. 4. 2016 23:18
Re: Sportage
Dinare, jasně, ale ruku na srdce, Sportage se ti i líbí? Jestli minulá generace byla pěkná, tak tohle je fakt asi nejošklivější SUV na trhu 8-s
Avatar - habanero1
1. 4. 2016 10:44
Sbalit vlákno