Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jak na kontrolu vozu před jízdou: Stěrače stírají, světla svítí…

23 komentářů

Ondris
Nic ve zlém, ale vypadá to jako fotoromán od Bravíčka. 😄
S těma gumama na jedné nápravě opatrně, člověk potká docela často auta na R18 co mají nasazenou R16 dojezdovku.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
A nebylo ti v dobách kdy jsi četl Bravo lépe? 😉 A nezlob, lepší než se koukat např. na Jelinka >😒] Akorát je trošku zakřiknutá. Jako trainee by nám sama měla představit ty věci a pan šéf redaktor by jen doplnil nějaké technické info. Doposud mluví pan Machala a ona se uculuje 😐 Ale to se vypiplá 😉
RS
Když na to koukám, tak to abych vstával o dvě hodiny dříve, než stihnu zkontrolovat vozidlo.
Každopádně pokud mi to vše omrkne asistentka Míša, tak bych to snad i zvládl. Ovšem varuji, že můj vůz neumí gesta 😉
Nickk406
Asi tak >😁 moc si nedokážu představit před každým vyjetím což je asi tak 10X za den abych tohle absolvoval >😁
rtomas
Ja som v autoskole vyplnal test, kde sa zaskrtavali moznosti a az d. O tahani otazok a "odříkání jako básničku" som nikdy ani nepocul. Nieco sa za posledne roky zmenilo?
vonkreuz
Že prej kontrola stavu řemenu. V dnešní době plastové, kdy je všechno schované a zakrytované? A rozhrabat lékárničku, která je zatavená v obalu pod kterým je lístek s datem spořeby?
Neurotic
Tak ráno přijdeš k autu uděláš kontrolu a večer můžeš vyrazit>😁
Lékárničku otvírám až, když je propadlá a něco potřebuju a to jestli to tam je nebo není nikdo nezjistí, protože ani policajt si ji nedovolí otevřít >😁
_Teddy_
To mam naozaj furt kontrolovat reflexnu vestu, lekarnicku a nahradne ziarovky? Naco, preboha? Tieto veci ma budu zaujimat, az ked ich budem potrebovat. Dovtedy mi staci vediet, ze v aute su. Ked ta reflexna vesta mala atestaciu v case ked som ju do auta vlozil, tak sa asi medzitym nevyparila. Co na tom mam kontrolovat, to fakt netusim...

Ziarovky a poistky je tiez pekna kravina (na Slovensku je tato povinnost uz zrusena). V mojom navode k autu je myslim na 3. strane napisane, ze sa v nom nemam vrtat, ale zverit ho do opravy servisu. A ked pozriem ako bohovsky "pristupne" su ziarovky hlavnych svetiel, tak aj chapem preco...

Kontrolovat 2x za sezonu (kazdych 5000km) hladinu chladiacej kvapaliny, brzdovej kvapaliny, a napnutie remenov, to uz je uplna blbost. To sa robi pri pravidelnej servisnej prehliadke, a tych 20-30 tisic km do dalsieho servisu to musi vydrzat. Olej to same. Ked ho vymenim pri servisnej kontrole a dolejem doplna, tak za 20tisic z neho zmizne mozno 2-3 deci. Na kieho slaka by som sa s tym babral pri kazdom druhom tankovani? Prisambohu, viac by som z toho oleja minul ja sam, ked by som otieral meraciu tycku (ak by som fakt kontroloval pri kazdom druhom tankovani)...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U staršího auta si všechny kapaliny kontroluji pravidelně, nijak mě to neobtěžuje a mohu tím předejít vážným problémům. U novějšího už, pravda, větší únik kapalin nepředpokládám, ale jednou za čas mě to taky nezabije...Nepodívat se 20 tis. km na olej, to by mi asi fakt nedalo, konec konců můj motor má dle manuálu povolený úbytek 0,7 l/1000 km. 😄
Neurotic
Já to nekontroluju ani u staršího auta, protože v případě, že něco chybí tak to nahlásí palubák a zkontrolovat stav kapaliny ostřikovačů technicky ani nedejde pokud se nevyndá ta nádoba ven >😒] Občas zkontroluju jenom olej, ale ještě jsem nikdy nedoléval. >😒]

Žárovky mám asi nějaké 2 a když bude mít policajt problém tak otevřu kapotu a hned pochopí, že je zbytečné je vozit >😁
_Teddy_
0.7L/1000km? To akoze do dalsej servisnej prehliadky (co je takych 20-30 tisic km) do motora dolejes 15-20 litrov? Tak ty v podstate vymienas olej kontinualne! Clovece, vlez ty radsej pod auto a pozri sa, ci si nahodou niekde nestratil vypustaciu zatku! 😄

Druha moznost je, ze si sa sekol niekde v nule alebo desatinnej ciarke. Ale aj 0.7L na 10 tisic je sialene velka hodnota. Mozno u starsich aut, kde sa velmi este na emisie nehralo. Ale dnes by auto s takou "spotrebou" oleja veru emisne normy nesplnilo...
_MT_
To je hranice pro to, co výrobce považuje za přípustné nebo normální. Tedy ti nemusí uznat reklamaci (spotřeba oleje je závislá na režimu provozu). Spotřeba oleje by v první řadě měla být stabilní. Pokud se náhle výrazně změní, tak je to varování. A "kontinuální" výměna je nesmysl, protože humus (kontaminanty) v oleji zůstává.

Však jsou také oleje formulované tak, aby měly při spalování přijatelné emise. Řada motorů, ať evropských, amerických nebo japonských, má povolenou spotřebu oleje litr na 2,5 nebo i méně Mm (dost častých je 1,5 Mm nebo kvart [zhruba litr] na tisíc mil).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Neříkám, že mi fakt tolik oleje mizí, ale jde o toleranci stanovenou výrobcem a uváděnou v manuálu. A mám zato, že jde o celkem běžnou praxi napříč automobilkami, takže bys byl možná sám překvapen, kdyby sis zjistil výši této hodnoty u svého auta. Alfy prý dokonce mívaly i 1 litr/1000 km.

Samozřejmě je tak značný úbytek zpravidla indikací závady, ale na rúzných fórech se můžeš dočíst o tom, jak rády se autorizované servisy touto tolerancí ohání při uplatňování záruky.
_Teddy_
Ktory vyrobca povazuje za normalne mat sporebu oleja (!) 0.7 litra na tisic km??? To je sialene vysoka hodnota. Este aj liter na desat tisic km je vela, signalizuje to vazne problemy s tesnenim mazacieho okruhu.

Motor olej zrat musi, to vyplyva akosi z jeho principu. Ono tie piestne kruzky samozrejme nezotru valec tak ze zostane suchy. Ale 0.7L/1000km je sialena hodnota. To by clovek uz rovno mohol kupovat motorovy olej v sude, lebo "na drobno" (v 1L baleni) sa mu to neoplati...
Avatar - Bully_
Bully_
Vzdyt ti odpovedeli uz pred tvym prispevkem. Normalni a v poradku to urcite neni (a to hodne vyrobcu povazuje za limit i zmineny 1 l. oleje na 1000 km), ale je to pro sichr vyrobce proti reklamacim od pilotu, co jezdi jak prasata. Casto v kombinaci s motorem, ktery je uz z vyroby proste castecne vadny a olej si proste vezme v mnozstvi vetsim nez malem i pri normalni jizde.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Při 0,7L na 1000 km je motor zralý na GO, pokud to není Kamaz >😁 Ale nejmenovaná automobilka se tím kryje jj, taky mě podobné hodnoty zaskočily, když jsem si na autosalonu listoval v jejich manuálu. Mi se měrka naštěstí nehýbe :-!
_MT_
Musí vydržet. >😁 Jo, to je dobrý způsob, jak zničit motor. U řady motorů dnes ani klasická měrka není, jde to jen přes palubní počítač.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
"3. Světlomety oslňují."
V ČR jezdí tolik aut se šlatně seřízenými světly, že to ani není vtipné.

"8. Výfuk netěsní nebo příliš hlučí."
No, ten dement s Imprezou, která snad střílí z výfuku, ma patrně jinou interpretaci slova "hlučí".

A tahat s sebou HID žárovky se mi moc nechce teda... A nevím, co bych s nimi dělal.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
A co s těma co dávají do normálních halogenů xenonové výbojky?
Koupí si olítanou fábku a daj tam Xenon aby byli luxusní. >😁
Oslňuje to fest.
los-pakos
Moc se mi líbí ta část, kde se mají kontrolovat gumičky. Co my co máme stěrače schované pod kapotou? Přece si zbytečně nebudu stříkat na okno nebo ještě hůř stíral nasucho abych zastavil stěrače v servisní poloze.
Avatar - Bully_
Bully_
Trochu rozumu do hrsti, kolego. Jak by to tu vypadalo, kdyby si tady kazdy zavzpominal a hned vypisoval vsechny odlisnosti sveho konkretniho vozu od toho, co byva normalem.
Avatar - white label
white label
Myslím, že výmluvná forma nicku to dostatečně omlouvá... >😒] 😉
Avatar - beibej
beibej
Hm, tak změníš četnost kontrol a to na každý déšť. 😉