Novinky
Když na to koukám, tak to abych vstával o dvě hodiny dříve, než stihnu zkontrolovat vozidlo.
Každopádně pokud mi to vše omrkne asistentka Míša, tak bych to snad i zvládl. Ovšem varuji, že můj vůz neumí gesta 😉
Každopádně pokud mi to vše omrkne asistentka Míša, tak bych to snad i zvládl. Ovšem varuji, že můj vůz neumí gesta 😉
Ja som v autoskole vyplnal test, kde sa zaskrtavali moznosti a az d. O tahani otazok a "odříkání jako básničku" som nikdy ani nepocul. Nieco sa za posledne roky zmenilo?
Že prej kontrola stavu řemenu. V dnešní době plastové, kdy je všechno schované a zakrytované? A rozhrabat lékárničku, která je zatavená v obalu pod kterým je lístek s datem spořeby?
To mam naozaj furt kontrolovat reflexnu vestu, lekarnicku a nahradne ziarovky? Naco, preboha? Tieto veci ma budu zaujimat, az ked ich budem potrebovat. Dovtedy mi staci vediet, ze v aute su. Ked ta reflexna vesta mala atestaciu v case ked som ju do auta vlozil, tak sa asi medzitym nevyparila. Co na tom mam kontrolovat, to fakt netusim...
Ziarovky a poistky je tiez pekna kravina (na Slovensku je tato povinnost uz zrusena). V mojom navode k autu je myslim na 3. strane napisane, ze sa v nom nemam vrtat, ale zverit ho do opravy servisu. A ked pozriem ako bohovsky "pristupne" su ziarovky hlavnych svetiel, tak aj chapem preco...
Kontrolovat 2x za sezonu (kazdych 5000km) hladinu chladiacej kvapaliny, brzdovej kvapaliny, a napnutie remenov, to uz je uplna blbost. To sa robi pri pravidelnej servisnej prehliadke, a tych 20-30 tisic km do dalsieho servisu to musi vydrzat. Olej to same. Ked ho vymenim pri servisnej kontrole a dolejem doplna, tak za 20tisic z neho zmizne mozno 2-3 deci. Na kieho slaka by som sa s tym babral pri kazdom druhom tankovani? Prisambohu, viac by som z toho oleja minul ja sam, ked by som otieral meraciu tycku (ak by som fakt kontroloval pri kazdom druhom tankovani)...
Ziarovky a poistky je tiez pekna kravina (na Slovensku je tato povinnost uz zrusena). V mojom navode k autu je myslim na 3. strane napisane, ze sa v nom nemam vrtat, ale zverit ho do opravy servisu. A ked pozriem ako bohovsky "pristupne" su ziarovky hlavnych svetiel, tak aj chapem preco...
Kontrolovat 2x za sezonu (kazdych 5000km) hladinu chladiacej kvapaliny, brzdovej kvapaliny, a napnutie remenov, to uz je uplna blbost. To sa robi pri pravidelnej servisnej prehliadke, a tych 20-30 tisic km do dalsieho servisu to musi vydrzat. Olej to same. Ked ho vymenim pri servisnej kontrole a dolejem doplna, tak za 20tisic z neho zmizne mozno 2-3 deci. Na kieho slaka by som sa s tym babral pri kazdom druhom tankovani? Prisambohu, viac by som z toho oleja minul ja sam, ked by som otieral meraciu tycku (ak by som fakt kontroloval pri kazdom druhom tankovani)...
U staršího auta si všechny kapaliny kontroluji pravidelně, nijak mě to neobtěžuje a mohu tím předejít vážným problémům. U novějšího už, pravda, větší únik kapalin nepředpokládám, ale jednou za čas mě to taky nezabije...Nepodívat se 20 tis. km na olej, to by mi asi fakt nedalo, konec konců můj motor má dle manuálu povolený úbytek 0,7 l/1000 km. 😄
Já to nekontroluju ani u staršího auta, protože v případě, že něco chybí tak to nahlásí palubák a zkontrolovat stav kapaliny ostřikovačů technicky ani nedejde pokud se nevyndá ta nádoba ven >😒] Občas zkontroluju jenom olej, ale ještě jsem nikdy nedoléval. >😒]
Žárovky mám asi nějaké 2 a když bude mít policajt problém tak otevřu kapotu a hned pochopí, že je zbytečné je vozit >😁
Žárovky mám asi nějaké 2 a když bude mít policajt problém tak otevřu kapotu a hned pochopí, že je zbytečné je vozit >😁
0.7L/1000km? To akoze do dalsej servisnej prehliadky (co je takych 20-30 tisic km) do motora dolejes 15-20 litrov? Tak ty v podstate vymienas olej kontinualne! Clovece, vlez ty radsej pod auto a pozri sa, ci si nahodou niekde nestratil vypustaciu zatku! 😄
Druha moznost je, ze si sa sekol niekde v nule alebo desatinnej ciarke. Ale aj 0.7L na 10 tisic je sialene velka hodnota. Mozno u starsich aut, kde sa velmi este na emisie nehralo. Ale dnes by auto s takou "spotrebou" oleja veru emisne normy nesplnilo...
Druha moznost je, ze si sa sekol niekde v nule alebo desatinnej ciarke. Ale aj 0.7L na 10 tisic je sialene velka hodnota. Mozno u starsich aut, kde sa velmi este na emisie nehralo. Ale dnes by auto s takou "spotrebou" oleja veru emisne normy nesplnilo...
To je hranice pro to, co výrobce považuje za přípustné nebo normální. Tedy ti nemusí uznat reklamaci (spotřeba oleje je závislá na režimu provozu). Spotřeba oleje by v první řadě měla být stabilní. Pokud se náhle výrazně změní, tak je to varování. A "kontinuální" výměna je nesmysl, protože humus (kontaminanty) v oleji zůstává.
Však jsou také oleje formulované tak, aby měly při spalování přijatelné emise. Řada motorů, ať evropských, amerických nebo japonských, má povolenou spotřebu oleje litr na 2,5 nebo i méně Mm (dost častých je 1,5 Mm nebo kvart [zhruba litr] na tisíc mil).
Však jsou také oleje formulované tak, aby měly při spalování přijatelné emise. Řada motorů, ať evropských, amerických nebo japonských, má povolenou spotřebu oleje litr na 2,5 nebo i méně Mm (dost častých je 1,5 Mm nebo kvart [zhruba litr] na tisíc mil).
Neříkám, že mi fakt tolik oleje mizí, ale jde o toleranci stanovenou výrobcem a uváděnou v manuálu. A mám zato, že jde o celkem běžnou praxi napříč automobilkami, takže bys byl možná sám překvapen, kdyby sis zjistil výši této hodnoty u svého auta. Alfy prý dokonce mívaly i 1 litr/1000 km.
Samozřejmě je tak značný úbytek zpravidla indikací závady, ale na rúzných fórech se můžeš dočíst o tom, jak rády se autorizované servisy touto tolerancí ohání při uplatňování záruky.
Samozřejmě je tak značný úbytek zpravidla indikací závady, ale na rúzných fórech se můžeš dočíst o tom, jak rády se autorizované servisy touto tolerancí ohání při uplatňování záruky.
Ktory vyrobca povazuje za normalne mat sporebu oleja (!) 0.7 litra na tisic km??? To je sialene vysoka hodnota. Este aj liter na desat tisic km je vela, signalizuje to vazne problemy s tesnenim mazacieho okruhu.
Motor olej zrat musi, to vyplyva akosi z jeho principu. Ono tie piestne kruzky samozrejme nezotru valec tak ze zostane suchy. Ale 0.7L/1000km je sialena hodnota. To by clovek uz rovno mohol kupovat motorovy olej v sude, lebo "na drobno" (v 1L baleni) sa mu to neoplati...
Motor olej zrat musi, to vyplyva akosi z jeho principu. Ono tie piestne kruzky samozrejme nezotru valec tak ze zostane suchy. Ale 0.7L/1000km je sialena hodnota. To by clovek uz rovno mohol kupovat motorovy olej v sude, lebo "na drobno" (v 1L baleni) sa mu to neoplati...
Vzdyt ti odpovedeli uz pred tvym prispevkem. Normalni a v poradku to urcite neni (a to hodne vyrobcu povazuje za limit i zmineny 1 l. oleje na 1000 km), ale je to pro sichr vyrobce proti reklamacim od pilotu, co jezdi jak prasata. Casto v kombinaci s motorem, ktery je uz z vyroby proste castecne vadny a olej si proste vezme v mnozstvi vetsim nez malem i pri normalni jizde.
"3. Světlomety oslňují."
V ČR jezdí tolik aut se šlatně seřízenými světly, že to ani není vtipné.
"8. Výfuk netěsní nebo příliš hlučí."
No, ten dement s Imprezou, která snad střílí z výfuku, ma patrně jinou interpretaci slova "hlučí".
A tahat s sebou HID žárovky se mi moc nechce teda... A nevím, co bych s nimi dělal.
V ČR jezdí tolik aut se šlatně seřízenými světly, že to ani není vtipné.
"8. Výfuk netěsní nebo příliš hlučí."
No, ten dement s Imprezou, která snad střílí z výfuku, ma patrně jinou interpretaci slova "hlučí".
A tahat s sebou HID žárovky se mi moc nechce teda... A nevím, co bych s nimi dělal.
Moc se mi líbí ta část, kde se mají kontrolovat gumičky. Co my co máme stěrače schované pod kapotou? Přece si zbytečně nebudu stříkat na okno nebo ještě hůř stíral nasucho abych zastavil stěrače v servisní poloze.
Trochu rozumu do hrsti, kolego. Jak by to tu vypadalo, kdyby si tady kazdy zavzpominal a hned vypisoval vsechny odlisnosti sveho konkretniho vozu od toho, co byva normalem.
S těma gumama na jedné nápravě opatrně, člověk potká docela často auta na R18 co mají nasazenou R16 dojezdovku.