Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bude Tesla konečně zisková? Za 36 hodin více než 250.000 objednávek!

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors získal za 36 hodin 253.000 objednávek na svůj nový sedan Model 3.
Zpět na článek
4. 4. 2016 11:20
4. 4. 2016 11:50
4. 4. 2016 12:34
4. 4. 2016 16:14
5. 4. 2016 06:45
4. 4. 2016 12:38
5. 4. 2016 06:49
4. 4. 2016 12:42
4. 4. 2016 13:05
4. 4. 2016 13:33
4. 4. 2016 22:00
Avatar - Dylan McKay
4. 4. 2016 11:19
Trefa do černého
Přiznám se, že jsem nikdy Tesle jejich budoucí závratná čísla nevěřil. Teď již nepochybuju. Shodou okolností jsem před chvilkou telefonoval s kamarádem z Německa, který si ke svému Model S zaplatil zálohu na Model 3. Je nová doba! ;-)
Rozbalit vlákno
7
4. 4. 2016 11:20
Re: TESLA MODEL 3
nooo hoši a holky
tak o tom se teď vedou žhavý diskuze [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Dylan McKay
4. 4. 2016 11:38
Re: TESLA MODEL 3
Dávám ti :yes: , protože vím, že máš dnes Vánoce. Nebo poluce? ;-)
Avatar - Emel
4. 4. 2016 12:36
Re: TESLA MODEL 3
Budu trošku oponovat, jen tak, aby se neřeklo...

Už dlouho je zřejmé, že hlavní problém rozšíření EV s filosofií Tesly je cena modelu S. Kdyby byla Tesla za půlku, šlo by to mnohem rychleji. A přesně to nám teď Musk dal. Ne dal, slíbil. To co tady vidíme je až ad absurdum "Model S za půlku".

Tomu tleskám, udělal to výborně. Zbývá ale ta těžší část - to auto za ty peníze se ziskem vyrábět. Nu... uvidíme, budu opatrně držet palce :-)
4. 4. 2016 13:11
Re: TESLA MODEL 3
No, jenom škoda, že se nepovedlo úžasnou praktičnost Ska převést do modelu 3. Tesla 3 není liftback jako Sko, ale sedan s krátkým víkem a extrémně malou dírou do kufru.. To mě trošku zklamalo.
Avatar - Emel
4. 4. 2016 13:31
Re: TESLA MODEL 3
To mi nějak uteklo... hm, to je škoda.
Avatar - Barry Lyndon
4. 4. 2016 18:24
Re: TESLA MODEL 3
to je velké zklamání. Z pohledu praktičnosti nemůže být nic horšího než sedan s krátkou zádí...
Avatar - Lonestarstate
4. 4. 2016 14:53
Re: TESLA MODEL 3
Tak to ale byl umysl, zacit od drazsich modelu. Musk tim vybudoval znacce image luxusniho zbozi. Rikal to kdysi v jednom dokumentu. On to ma klucina vsechno genialne promyslene. Ja uz pred cca rokem rikal, ze z toho vybuduje "Apple" mezi automobilkami.
4. 4. 2016 11:20
TM3
von mě předběh vo sekundu! >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aoyagi
4. 4. 2016 11:50
No jo...
iPhone na kolech
Rozbalit vlákno
3
4. 4. 2016 12:34
Re: No jo...
No jestli bude tak dobrá a úspěšná jako iPhone, tak se může Musk zařadit do nejužšího výběru úspěšných lidí na poli technologií a průmyslu.

A i kdyby ne, stejně mu patří :yes: za odvahu, jako Jobsovi.
Avatar - Aoyagi
4. 4. 2016 16:14
Re: No jo...
Což o to, Musk už dávno v nejužším výběru je (v jakémkoli (dobrém) smyslu), ale rozhodně ne kvůli tomu, že místo opravdového ovládacího panelu plácnul (on nebo nějaký designer) do Tesly tablety. Auto se kromě řízení ovládá jen dotykově, nikdo si ho doma neopraví, má zvláštní nabíjení, hezky vypadá ale nepřináší zas tak nic revolučního...hmm, copak mi to připomíná, že by iPhone? >:D

Což samozřejmě neznamená, že Muska (na rozdíl od Jobse) nepovažuji za vizionáře.
5. 4. 2016 06:45
Re: No jo...
Hele co máte všichni furt za potřebu něco bastlit doma. Nového Passata by sis taky opravoval doma? Nebo máš smůlu na poruchové auta. Koupil jsem ojetinu, najel dalších 50.000km a kromě 3 výměn olejů a jedné v převodovce, nových rozvodů a 2 dvou gum na přední nápravě jsem na nic nesáhl.

Nevím co furt blábolíš. Dneska už nejezdíme starýma škodovkama, které potřebovali údržbu co 5-10tic km a mít potřebu se v tom každý víkend hrabat, nebo snad ano?

A iPhone není o dotyku (ten už tu byl dávno před ním), ale o funkčnosti a využitelnosti celého ekosystému.
4. 4. 2016 12:38
280.000 ks
Už jich je přes 280.000 ks :-)

Jinak celkem dost zajímavostí zde: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
4. 4. 2016 13:04
Re: 280.000 ks
je potřeba pochválit Cx 0,21. Na běžně tvarované auto (nezakrytá kola a pod.) je to skvělá hodnota. Porovnejme s obdobně tvarovanou Škodou Octavia (ta má Cx jako z 90tých let min. století)
5. 4. 2016 06:49
Re: 280.000 ks
Cx 0,29. Jako Octavia 2. Stejně, jako o 70 let starší Tatraplán.

Fabia 2 má Cx 0,324
4. 4. 2016 12:42
Fandím mu
Právě včera jsem dočetl knihu o Elonu Muskovi (mimochodem doporučuji k přečtení) Musím upřímně říct, že dnes je to pro mě největší vizionář, co se aut a vesmíru týče. Sice je to asi tak trochu blázen, ale v dobrém slova smyslu.
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2016 14:10
Re: Fandím mu
Je to největší vizionář ve vesmíru ;-)
4. 4. 2016 13:03
Budou novináři konečně korektní?
Proč pořád dokola omíláte nesmysly o tom, jak je Tesla děsně ztrátová a jestli už někdy konečně začne generovat zisk? Proč někteří novináři soustavně mlží a snaží se vytvořit dojem, že Tesla není úspěšná?

Možná, že část lidí je natolik blbá, že se domnívají, že smyslem existence kterékoli firmy v kterékoli fázi jejího obchodního plánu je generovat maximum zisku. Fajn, na blbost má každý právo, ale že by to ve velkém nechápali novináři, se mi nezdá.

Na každém vyrobeném autě má Tesla marži, o jaké se může většině tradičních automobilek jen zdát. Výroba ztrátová rozhodně není. Prodeje jsou taky více než uspokojivé. To, že se Tesla rozhodla veškeré prostředky reinvestovat je snad neúspšech? Tesla je úspěšná jak prase, mlžte si jak chcete. Teď se Tesla nachází ve fázi své existence, kdy chce mocně investovat do vývoje a rozvoje výrobní i uživatelské infrastruktury. Pokud se někdo upřímně diví, že v této fázi Tesla negeneruje zisk, tak asi moc chytrý není.
Rozbalit vlákno
10
4. 4. 2016 13:15
Re: Budou novináři konečně korektní?
moc prosim, napis mi, jakou marzi maji na kterem modelu.
maximum zisku? utracej penize z verejnych rozpoctu, to umi kazdej bafunar, kterymu eu zaplatila hotel...
zatim tesla nedokazala nic, nez investovat cizi penize, kdyby to byli jen akcionari, ale jsou to take lide, kteri se k tomu dobrovolne nerozhodli...

jeji IBD Composite rating je 34 z 99 moznych... takze to nebudou jen "hloupi"novinari, ze?
4. 4. 2016 13:53
Re: Budou novináři konečně korektní?
Tak jestli umíš anglicky a víš co je google, tak si ty informace jistě najdeš, jsou veřejně dostupné. Gross margin per vehicle mají okolo 25%, za loňský rok byl margin per vehicle tuším $18000.

Ty kecy o investování cizích peněz mě už unavují, už jsem to na fórech vysvětloval x-krát, a je to marný, je to marný, je to marný. Možná prostě patříš do té skupiny lidí, o které jsem mluvil výše. Nebo si ty informace sám vyhledáš a přestaneš šířit dementní propagandu z autofora.cz
4. 4. 2016 14:40
Re: Budou novináři konečně korektní?
Obrn se trpelivosti... Jeste dlouho budes v nasich krajich chc.at proti vetru...
Dodavam... Bohuzel
4. 4. 2016 14:43
Re: Budou novináři konečně korektní?
gross margin muzou hlasit jaky chteji... :-)
za to se postihy nedavaji.
ty kecy o investovani cizich penez jsou zcela na miste, ale pravda se nekdy nehodi, co?
Kazdy investor by se snazil co nejdrive dostat do cernych cisel, tento samozrejme nemusi, nebot se na nej slozi cela populace. At zije verejna soutez.
Urazenim lidi dostanes body jen od tech, o kterych mluvis.
Ja nevidim duvod pro to, aby byla elektromobilita budoucnosti. a zejmena ne v CR. z hlediska skodlivin je to nesmysl, z hlediska dostupnych zdroju taky. Dokud nebudeme schopni lepe ukladat energii nez do akumulatoru, na ktere stavi Tesla "gigafactory", tak je to mrtvej koncept.

Uz mas svou Teslu, nebo se venujes onanovani nad necim, na co nemas? ze by ti ta husta sit superchargeru nestacila? Ze bys neslysel o lidech, kteri maji v modelu S uz treti battery pack? Ze bys neslysel doporuceni samotne Tesly, aby lide omezili vyuziti suprechargeru kvuli zivotnosti aku? ze bys necetl report spolehlivosti, kde Teslu nedoporucuji kupovat z druhe ruky? Ja se s jednim majitelem Tesly znam a sam rekl, ze jako jedine auto je to nesmysl. Ja potrebuji auto, ktere me doveze kam potrebuju v co nejkratsim case. kazdy tyden cca 500-600 km na jeden zatah. A na to je ten tvuj husarsky kousek naprosto k nicemu ;)

svetu zdar a hulvatum teslu
4. 4. 2016 15:05
Re: Budou novináři konečně korektní?
Já znám velmi dobře "diskutéry" tvého typu. Vždycky jim vyvrátíš jejich hloupé argumenty, oni přijdou se snůškou dalších. Ve třetím kole zopakují ty z prvního kola. Nene, na to nemám chuť ani čas. Kdo má hlavu otevřenou, fakta si najde na internetu sám a vyvodí si z nich, co potřebuje.

Samotřejmě je dobré udžet si kritické myšlení, ale sorry, že nemůžu respektovat inteligenci někoho, kdo tvrdí, že Tesla je propadák a finanční tunel a ještě používá tak hloupé argumenty. Ale musím říct, že mě baví, jak mluvíš o onanování a pak svou tirádu zakončíš slovy "hulvátům teslu".

Čau a hezký zbytek dne.
Avatar - Lonestarstate
4. 4. 2016 15:09
Re: Budou novináři konečně korektní?
Jsem obecne proti statnim dotacim do cehokoliv, ale zrovna Tesla by se prosadila i bez nich, jen by to trvalo dele. Vlada USA "dotovala" i vznik internetu, celostatni dalnicni sit, vesmirny vyzkum atd.
4. 4. 2016 16:59
Re: Budou novináři konečně korektní?
Investovanie cudzích peňazí? A čo je na tom zlého - poznáš také slovo "investor"? Väčšinu peňazí, ktoré Tesla míňa (a nepochádzajú z predaja áut) sú peniaze súkromných investorov. Okrem toho - dotácie dostávajú aj výrobcovia klasických áut a neexistuje žiadny "lex Tesla", kde by nejaká dotácia bola vzniklá pre Teslu. Tesla len využíva dotácie tak ako KAŽDÁ firma, ktorá spĺňa podmienky.
O čo sa investori investujúci do Tesly snažia ty nemáš šancu vedieť ...
Nie, o ľuďoch majúcich už tretí batterypack z dôvodu vadných batérií som naozaj nepočul, ani nečítal - čítal som o poruchových kontaktoroch v batterypackoch, pričom menili celý batterypack, lebo to v servisoch vtedy nebolo možné opraviť.
Nie - ten list nemal obmedzovať využívanie superchargerov z dôvodu životnosti, ale z dôvodu toho, že sa zistilo, že mnohí ľudia bývajúch v blízkosti superchargerov nabíjali tam a blokovali miesta tým, ktorým sú superchargery v prvom rade určené - teda cestujúcim na dlhšie vzdialenosti.
4. 4. 2016 18:11
Re: Budou novináři konečně korektní?
Veta 'gross margin muzou hlasit jaky chteji... za to se postihy nedavaji' je samozrejme nespravna. Ak by zavadzali o hodnotach gross marginu v oficialnych SEC dokumentoch hrozia im velke postihy za zavadzanie investorov.
Re: Budou novináři konečně korektní?
Bože, prečo si dal dušu do barana... :-!
Re: Budou novináři konečně korektní?
Som rád, že sa tu nájde aspoň jeden s reálnym a rozumným pohľadom na vec. Bravo, Večerníček!
4. 4. 2016 13:05
takze poporade
1) nestihnou planovane uvedeni na trh
2) nebudou schopni takove mnozstvi vyrobit
3) nebudou chtit takove mnozstvi vyrobit, nebot nebudou schopni je vyrobit za deklarovanou cenu a cele to rupne ;)
4) konkurence / konkurencni technologie nespi

z ceho vychazim? ze by zkusenost? kdy naposled Tesla splnila slovo, co se tyce ziskovosti ci uvedeni auta na trh? (pozor neplest s humbukem predstaveni prototypu x let pred moznym prodejem)
btw se zajmem jsem sledoval testovaci jizdy v modelu 3. Lide vzadu meli kolena pod krkem.. tak jsem si vzpomnel, jak vysoko je sedak nad podlahou "luxusniho" modelu S...
Rozbalit vlákno
14
4. 4. 2016 13:33
Re: takze poporade
Tak pod krkem jako v novém Superbu? To už zlatá Octavia, tam se aspoň sedí výš. Jo a vystupování bylo: buď se ušpinit o práh, nebo se od něj odrazit a tím ho poškrábat.
4. 4. 2016 13:46
Re: takze poporade
Právě že konkurence zatím spí hodně tvrdě a až se konečně probere, bude se muset přizpůsobit Tesle nejen v řadě technických řešení, protože těžko nějaká firma zopakuje husarský kousek Tesly s výstavbou infrastruktury superchargerů, ale budou se muset spolehnout na Teslu i jako na subdodavatele baterií, protože až bude v r. 2020 Gigafactory v plném provozu, bude představovat 50% světové produkce baterií. Pokud někdo bude chtít vyrábět elektromobily ve statisícových sériích, kde vezme baterie? Zatím to nevypadá, že by se někdo snažil Tesle seriózně konkurovat. Nissan Leaf je fajn městské autíčko, ale pokud bude jen o trochu levnější než základní model 3, bude mít vážný problém. Chevy Bolt vypadá použitelněji, oproti Tesle 3 má svůj "selling point" v tom, že je to hatchback. Ale má 2 problémy: je to za ty prachy dost neatraktivní auto a pokud by chtěli Tesle 3 konkurovat v objemu výroby, kde vezmou baterky? Nene, Chevy Bolt vypadá na předem ztrátový projekt, kterým si Chevy koupí nějakou tu emisní odpustku. A co tu máme dál? Prototyp auta od Porsche, které chtějí začít vyrábět v roce 2020 a kterým budou chtít konkurovat dnešní Tesle S? Tesla bude mít tou dobou pravděpodobně druhou generaci a rozběhnutou Gigafactory.

Konkurence je zatím dost bezzubá, až se to zdá neuvěřitelné. Faktem je, že pokud budou chtít Tesle opravdu konkurovat, neobejde se to bez mnohamiliardových investic a nezdá se, že by se k nim někdo z tradičních výrobců chystal. To se spíš něčeho takového dočkáme z jiných směrů - buď promluví velké technologické firmy jako Google a Apple, nebo nějaký žralok z Číny. Obávám se, že pokud se tradiční automobilky rychle nevzpamatují a nezačnou masivně investovat do elektromobility (což je nepravděpodobné), během 20 let je čeká osud Polaroidu a Kodaku.
Avatar - Emel
4. 4. 2016 16:24
Re: takze poporade
Leaf stojí u nás 730 vč. DPH. Tesla Model 3... těžko říct, osobně tipuju, že to bude výrazněji přes mega, tj. Leaf má pořád co nabídnout.

Velká trojka koncernů dnes prodává cca. 10.000.000 aut za rok. Jestli bude za pár let Tesla vyrábět milion za rok, bude to velký úspěch pro Teslu, ale žádný zásadní problém pro konkurenci. EV asi je cesta budoucnosti, ale jak daleké a v kterých koutech světa je zatím otevřené.

Příklad s digitálními foťáky je dobrý, ale je potřeba nezapomínat, jak dramaticky (několikanásobně) se digitály zlepšovaly ve všech relevantních parametrech během několika málo let. Kdyby se stejným tempem zlepšovaly klíčové parametry EV, tak by nebylo pochyb o tom, že je s benzínem konec... jenže nezlepšují.

PS: hrubým zjednodušením můžeme vzít jako KPI digitálů cenu za megapixel a pro EV cenu za kWh... s vědomím toho, že foťák není jen čip a EV není jen baterka.
4. 4. 2016 16:36
Re: takze poporade
Vloni Tesla prodala 50 000 aut. Pokud se to podaří nafouknout na 1 milión aut ročně, tak by si bylo asi dobré představit na jakých číslech budou normální automobilky. Jen věřící v Muska asi bude čekat, že se ostatní budou jen koukat.
Avatar - Emel
4. 4. 2016 16:50
Re: takze poporade
Na druhou stranu je fakt, že s investicemi do nabíječek a baterií má Tesla náskok. Co bude dál je ve hvězdách, pohyb ceny ropy nahoru nebo dolů tím může zamíchat. Pokud se EV ukáže jako jasně správná cesta, třeba i díky emisním limitům, tak opravdu můžou mít ti ostatní za deset let problém.

Myslím, že nafouknout na milion se může v horizontu třeba pěti let podařit.
4. 4. 2016 17:19
Re: takze poporade
Pokud se ukáže, že EV jsou správnou cestou, tak po ní půjdou i ostatní automobilky. A věř tomu, že na ni budou lépe připraveni než Tesla. Teslu ještě čeká cesta k masové výrobě. A právě výroba a prodeje ve velkém přinesou hodně problémů. Osobně si myslím, že se na 1 milión aut nikdy nedostane. Rozhodně ne v horizontu 5 let.
Avatar - Emel
4. 4. 2016 17:38
Re: takze poporade
Milion aut, to dneska dělá Škodovka... a nějakou dobu jí to trvalo. Tesla se ale umí soustředit na to podstatné, třeba baterie a nabíječky.

Problémy, jasně... ale je lepší řešit problémy na správné cestě než bez problémů kráčet po špatné. Jakmile (=pokud někdy) svět uvidí, že je cesta Tesly ta správná, tak nebude problém sehnat peníze ani lidi ani subdodavatele a třeba i během relativně krátké doby.

Musk v tomhle gambluje ve velkém stylu, ale jeho výhoda je, že Tesla jako automobilka nemá co ztratit - buď to klapne a budou v balíku, nebo to holt zabalí.
Avatar - PepaJ
4. 4. 2016 21:57
Re: takze poporade
to Emel: ale toto vse uz potichu a nastalo. Kdo se zajima si data a videa jiste uz dohledal. Gigafaktory je nejvetsi fabrika na svete. Jedine co nyni musi poresit je obrovska a efektivni vyroba baterii a jak vidim, ty prodeje modelu 3, tak take dostatek nabijecich stanic, ptoze tech je ted sice dostatek ale za 3 roky bude na silnich o 250 tis aut vice a kapacita nabijecich mist dle meho nebude vubec dostatecna. Jinak to co jini budovali 100 ci 150let
Tesla zvladla za 10let a ted se dostava do naskoku oproti vsem ostatnim, ptoze ti nemaji jasno jakou technologii vlastne chteji pouzivat, tedy snad s vyjimkou nissanu a toyoty.

Sam se priznam, ze jsem velmi zvazoval slozit zalohu na Teslu 3 hned, ptoze ziji nyni v Londyne, ale po porade s pani jsme ale nakonec si rekli, že do ni pujdeme az v roce 2019-2020.
4. 4. 2016 22:49
Re: takze poporade
"....Jinak to co jiní budovali 100 ci 150let Tesla zvladla za 10let a ted se dostava do naskoku oproti vsem ostatnim...." Tohle myslíš vážně???? To je opravdu tak jednoduché se nechat zblbnout?
Avatar - Emel
4. 4. 2016 23:13
Re: takze poporade
Co nastalo?

Baterka a nabíječky jsou dobrá věc, ale auto je mnohem víc. A 250t aut v celosvětovém měřítku za 3 roky je kapka v moři.

Ostatní mají podle mě jasno - mají vyvinutou technologii spalovacích motorů a budou se jí držet tak dlouho, dokud bude tvořit 90%+ prodejů. Zároveň budou malou část své kapacity věnovat EV, aby jim případně neujel vlak... a pořádně se do toho opřou až to bude aktuální, pokud to tedy nastane. A jo, může se stát, že to nebude stačit.
4. 4. 2016 23:22
Re: takze poporade
Tak je jasné, že budou dál dělat auta se spalovacím motorem. Jinak to ani nejde. A není to o tom, že nemají odvahu, vizi, technologie, atd jako Musk. Je to jen o tom, že si třeba od VW nikdo 10 mil. elektroaut naráz nekoupí. To však neznamená, že neprobíhá vývoj na min stejné úrovni jako v Tesle.
Re: takze poporade
Netrep. Elektromobil je úplne iná technológia ako spaľovák a dotiahnuť vývojovo Teslu nebude nijaká sranda. Búchať plechy a montovať na to kolesá dokážu vo veľkom aj Číňania, a predsa, na akej úrovni sú oni a na akej zbytok sveta... Predstavuješ si to jak Hurvínek válku...
Tesla nebude úspešná, lebo to nie je Renault, že? Pozri, kam to zatiaľ Renault s elektromobilmi dopracoval - nebude to teda nijak jednoduchá ani lacná záležitosť.
4. 4. 2016 22:44
Re: takze poporade
Tak mě zkus poučit v čem ostatní automobilky za Teslou zaostávají. V čem mají vývojově dotáhnout Teslu?
4. 4. 2016 23:15
Re: takze poporade
Aliance to dopracovala k 85 000 prodaných aut v roce 2015. Jako Hurvínek válku si naopak ty představuješ výrobu aut (Búchať plechy a montovať na to kolesá). Když už to je dle tebe tak primitivní, tak v čem je o tolik složitější výroba elektroaut?
Avatar - Barry Lyndon
4. 4. 2016 14:03
máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
... o místě umístění nové továrny zatím nebylo rozhodnuto. Je otázka, zda to bude pro danou zemi přínosem (cesta do budoucnosti individuální dopravy) a nebo naopak (bezedná kasička na peníze daňových poplatníků).
Rozbalit vlákno
13
4. 4. 2016 14:11
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Hlasuju pro.
Avatar - Barry Lyndon
4. 4. 2016 15:52
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
počítejte jen, že Tesla enormní nadšení země vyvolené pro jejich sexy továrnu budoucnosti předpokládá a stejně uvažují i země konkurenční, takže investiční pobídky budou muset být zřejmě enormní. Zvlášť v případě zemí se zaostalou infrastrukturou. Hyudai a spol. lze nalákat na levnou člověčí pracovní sílu, ale robotizovanou továrnu Tesly?
4. 4. 2016 16:16
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
"......země vyvolené..." Tady má dneska sraz nějaké sekta?
Avatar - Barry Lyndon
4. 4. 2016 16:51
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
jak jde o Apple nebo Teslu, je to na hraně...
4. 4. 2016 18:38
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Tak kdybychom neměli na hradě dementního alkoholika, který nezná nic lepšího než s velkou pompou vyjednávat s Čínou o tom, jak vyexportovat naše pracovní místa na východ a ministr financí nebyl výhradní specialista na vykrádání státních a evropských prostředků, tak by se s tím něco dělat dalo. Naše země má vazby na automobilový průmysl, včetně řady stále celkem pružných subdodavatelských firem, máme celkem slušné technické vysoké školství, které by bylo schopné generovat dost schopných mladých odborníků a levná pracovní síla se zkušenostmi z automobilového průmyslu taky není k zahození. Taky jsme fotovoltaická velmoc a máme rozvinutou atomovou energetiku, takže pokud Muska zajímá minimalizace produkce CO2 ve výrobě, další plus. Kasička na peníze pro daňové poplatníky to být vůbec nemusí, myslím, že i kdyby se pobídky omezily na maximalizaci daňových úlev, tak to pro Teslu může být dost atraktivní a stát na tom nebude nic tratit, v nejhorším případě získá pracovní místa.
4. 4. 2016 19:34
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Pokud by těch solárních elektráren u nás bylo náhodou málo, tak stačí Muska zadotovat a postaví i ty elektrárny.
4. 4. 2016 20:28
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Proč ne, solární energetika má budoucnost. Skutečnost, že my Češi s naší příslovečnou šikovností dokážeme rozkrást i to co není a udělat tunel kdykoli a do čehokoli vypovídá spíš o naší národní povaze než o fotovoltaice.

Ostatně, jak by sis to představoval ty? Že nám tady bude Musk ty elektrárny stavět zadarmo?
4. 4. 2016 20:39
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Já jsem realista. A pokud vím, tak u poslední továrny čekal na nejvyšší nabídku. Podobné to bude asi v Evropě. A v solární energetice jsou i v USA velké dotace. Skoro to vypadá, že si Musk vybírá obor podnikání dle dotací.A to je paradoxně to, co ti vadí na našem ministrovi financí.
4. 4. 2016 21:04
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Ach jo, další ignorant. Srovnávat Muska a Babiše fakt nikdo inteligentní nemůže. Babiš se ke svému majetku prokradl naprosto bezostyšným a kriminálním vytunelováním Petrimexu, úvěrovými podvody a machinacemi s dotacemi. Čapí hnízdo je jen taková nepatrná ukázka jeho běžného chování. Je to naprosto bezostyšný grázl, žádný obchodní génius nebo úspěšný člověk. Leda tak úspěšný kriminálník.

Podle jaké filosofie si Musk vybral svoje obory podnikání je veřejně známé, stačí si to dohledat, mluví o tom v každém svém rozhovoru nebo přednášce. Nevím, jaké dotace máš na mysli pokud jde o PayPal a o SpaceX, když tvrdíš, že Musk si svoje obory vybírá podle dotací.

Musk se ke svému úspěchu promakal a pokud si někdo myslí, že Muskovo podnikání designované na vysosání dotací, tak prostě buď nemá informace, inteligenci, nebo obojí. Obě jeho stávající hlavní firmy, SpaceX i Tesla, byly neskutečně rizikové investice a rozhodně to pro Muska nebyl rychlý způsob, jak rozšířit svoje pohádkové bohatství, spíš to byl výborný způsob, jak o své bohatství rychle přijít.

A pokud mluvíš o dotacích, je dobré vidět věci trochu v kontextu. Zaprvé z obchodních čísel je zcela zřejmé, že by Tesla byla úspěšná i bez daňových dotací, protože jejich margin na auto je skoro trojnásobkem státní dotace. Jen by mohla méně peněz investovat do vývoje a vše by postupovalo o něco pomaleji.

Za druhé, bylo by dobré vědět o dotacích, které dostávaly v USA jiné firmy, ať už ty, které působí v automobilovém průmyslu, nebo jiné, například banky typu Goldman-Sachs, která získala 13 miliard USD ve státních dotacích.

Za třetí, obecný předpoklad, že fosilní paliva nás nestojí veřejné peníze, je naprosto mylný. Např. tato studie vyčíslila celosvětové náklady na podporu fosilní energetiky na hodnotu 5,3 biliónů USD ročně.

[odkaz]

Do the math.
4. 4. 2016 22:58
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Musk dostal od státu cca 5 mld USD. V tom samozřejmě nejsou dotace na auta (10 000,- USD na kus). Marže na auto tedy nemůže být trojnásobek dotace.
Avatar - wakantanka
4. 4. 2016 20:20
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
Stat ziska pracovne miesta ... a budu tam makat Poliaci,Slovaci,Rumuni ci Bulhari. Uz dnes podobne firmy maju problem najst v danej republike dostatok ludi. Trebars Tesla da lepsie podmienky,ale odidu ludia zo Skodovky,Hyundaia ci zilinskej Kie.
4. 4. 2016 20:38
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
No, moc podobných firem tady nemáme. Jak bylo řečeno, výroba bude mít značný podíl automatizace, takže zaměstnanecká skladba bude trochu odlišná než u montoven Hyundai, bude potřeba větší podíl kvalifikovaných pracovníků. Musk navíc razí filosofii, že výrobní závod a vývojové pracoviště musejí být na stejném místě.
Navíc se na to nabalí další multiplikační účinky, více zakázek a práce pro subdodavatele, spolupráce s univerzitami, nehledě na to, že zaměstnanci, ať už Češi, Slováci, nebo Maďaři, tady budou jíst, bydlet, platit zdravotní pojištění, atd.
Re: máte chtít továrnu Tesly v ČR ?
A ten značný podiel automatizácie bude vyžadovať značne vzdelaných ľudí. Každý si predstavuje, že keď k nám príde nová fabrika, hľadá len plebs z ulice za najnižšiu mzdu. Ja som v kórejskej firme a zhruba 1/3 ľudí nepracuje na páse - majú pozície od teamleaderov až po stredný až vyšší menežment, je to kopa ľudí na kvalite, v obchode, špedícii aj technickej základni.
4. 4. 2016 17:23
Veľa kriku pre nič ....
Zatiaľ to je len virtuálny "úspěch" ... ako celá Tesla ...

Technicky nie je problém vyrobiť "geniálne" technicky dokonalé auto ... ale urobiť ho tak, aby sa na ňom dalo i zarobiť už je väčší problém ... a zatiaľ sa to nepodarilo ani v Tesle .... takže uvidíme ... osobne som skeptický ...
Rozbalit vlákno
7
4. 4. 2016 19:08
Re: Veľa kriku pre nič ....
A pokud by se jich skutečně podařilo tolik vyrobit, omezí vláda dotace. Jedna věc je nadotovat 50.000 aut a druhá jich dotovat 300.000.

A třeba u nás je vláda zcela závislá na daních z paliv, takže pokud přejdeme na elektromobily, zdaní elektřinu jako palivo.

To nic nemění na tom, že Musk je borec a Tesla je skvělé auto.
4. 4. 2016 19:27
Re: Veľa kriku pre nič ....
Dotovaných je prvních 200 tis. aut.
Re: Veľa kriku pre nič ....
Technicky nie je problém vyrobiť geniálne auto? A prečo ho teda nikto ďalší doteraz nemá? A že sa na kdejaké paskvily hrdo prezávané konceptami míňa kvantum prostriedkov, času aj energie.
4. 4. 2016 22:46
Re: Veľa kriku pre nič ....
A kdo vyrábí to geniální auto?
4. 4. 2016 22:55
Re: Veľa kriku pre nič ....
A teď si všichni zazpíváme! Trollola, trollola!

>:D >:D
4. 4. 2016 22:59
Re: Veľa kriku pre nič ....
Já bych tě spíš typoval na Hallelujah, Hallelujah!
5. 4. 2016 01:00
Re: Veľa kriku pre nič ....
No tak se smiř s tím, že máš holt blbý úsudek, když někoho, kdo "vlastnoručně" konvertoval svědka Jehovova k ateismu, tipuješ na haleluja >:-[]
4. 4. 2016 21:13
Zajímavé mínusy
No je vidět, že je tady v diskusi hodně lidí, kteří prostě nemají rádi pravdivé informace >:D Napíšete příspěvek, kde je jen čistá a ověřitelná informace - např. "dotovaných je prvních 200 tis. aut". Nebo "Tesla 3 je sedan a ne liftback". A hned vám tam někdo fikne dva mínusy.

Holt, jsou mezi námi tací, kteří si chtějí strčit prsty do uší a jet si své lá lá lá. Informace?! Fuj je to >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
Re: Zajímavé mínusy
No, len aby to boli diskutéri. Niektoré mínusy pribudli podozrivo rýchle vo veľkom množstve. Zrovna ako nedávno, keď sa v diskusiách množila kritika práce ACZ, zrazu mali všetci kritici kvantum palcov dole...
4. 4. 2016 21:28
Re: Zajímavé mínusy
...necht jsou ti dostatecnym prikladem cinske vlajky na Evropske a ochota prodat za penize svobodu slusnych lidi a bezpeci Evropske Unie... Ale treba jednou spoluobcanum dojde, ze my zrovna ropnymi lozisky nedisponujeme... Jen se obavam, ze pozde... Nu, drzim ti palce, abys nerezignoval...
4. 4. 2016 22:12
Re: Zajímavé mínusy
Anglicani strycka Si odviezli zlatym kociarom ( pozlatenym ), takze v porovnani s nimi steabari >:D
4. 4. 2016 22:00
Tesla
Souhlasím s těmi, kteří vidí v současném nástupu Tesly zlom v autoprůmyslu. Srovnání s elektroprůmyslem sice z mnoha důvodů kulhá, ten má mimo jiné mnohem větší dynamiku, ale situace není nepodobná nástupu iPhonu. Současné autokoncerny nepadnou tak rychle jako Nokia, ale pokud trend netachytí, budou mít problémy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:12
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
1) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3) Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
4) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5) Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba 0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:13
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku