Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bude Tesla konečně zisková? Za 36 hodin více než 250.000 objednávek!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 4. 2016 • 13:51
40
74
Zobrazit náhledy (40)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3
Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors získal za 36 hodin 253.000 objednávek na svůj nový sedan Model 3.

To je velmi rychlý start prvního vozu automobilky určeného pro masový trh, který se k zákazníkům dostane nejdříve za 18 měsíců, uvedla agentura Reuters.

Generální ředitel Tesly Elon Musk v pátek uvedl, že Model 3 by měl jít do výroby koncem roku 2017. Základní cena bude 35.000 dolarů (830.000 Kč).

Nový model se bude vyrábět v továrně ve Freemontu, do jejíž expanze automobilka výrazně investovala. Do roku 2020 by kapacita výroby továrny měla stoupnout na 500.000 vozů ročně.

Tesla Motors nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně užitkový vůz Model X, který se začal prodávat loni v září. Před Modelem S vyráběla Tesla ještě sportovní Roadster, jeho výrobu ale v roce 2012 ukončila.

Automobilka loni prodala přes 50.000 vozů, což bylo o 60 procent více než v roce 2014. Letos plánuje zvýšit dodávky na trh na 80.000 až 90.000 automobilů. Tesla byla založena v roce 2003, doposud se jí však ani jednou nepodařilo vykázat celoroční zisk. Letos už ale firma zisk očekává.

Související články

Témata
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:13
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
Avatar - cechblog
8. 4. 2016 00:12
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
1) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3) Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
4) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5) Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba 0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
5. 4. 2016 06:49
Re: 280.000 ks
Cx 0,29. Jako Octavia 2. Stejně, jako o 70 let starší Tatraplán.

Fabia 2 má Cx 0,324
5. 4. 2016 06:45
Re: No jo...
Hele co máte všichni furt za potřebu něco bastlit doma. Nového Passata by sis taky opravoval doma? Nebo máš smůlu na poruchové auta. Koupil jsem ojetinu, najel dalších 50.000km a kromě 3 výměn olejů a jedné v převodovce, nových rozvodů a 2 dvou gum na přední nápravě jsem na nic nesáhl.

Nevím co furt blábolíš. Dneska už nejezdíme starýma škodovkama, které potřebovali údržbu co 5-10tic km a mít potřebu se v tom každý víkend hrabat, nebo snad ano?

A iPhone není o dotyku (ten už tu byl dávno před ním), ale o funkčnosti a využitelnosti celého ekosystému.
5. 4. 2016 01:00
Re: Veľa kriku pre nič ....
No tak se smiř s tím, že máš holt blbý úsudek, když někoho, kdo "vlastnoručně" konvertoval svědka Jehovova k ateismu, tipuješ na haleluja >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku