Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia: Kus auta navíc nabídl okřídlený šíp poprvé před 20 lety

Čas letí, stěžejní model mladoboleslavské automobilky se poprvé ukázal před dvěma dekádami. Za tu dobu se vyrobilo přes pět milionů moderních Octavií třech generací.
Zpět na článek
4. 4. 2016 19:31
4. 4. 2016 19:59
4. 4. 2016 20:17
4. 4. 2016 20:52
4. 4. 2016 21:16
4. 4. 2016 21:20
4. 4. 2016 21:29
4. 4. 2016 21:39
4. 4. 2016 22:15
5. 4. 2016 09:07
5. 4. 2016 12:00
4. 4. 2016 21:30
4. 4. 2016 21:35
4. 4. 2016 21:43
4. 4. 2016 21:52
4. 4. 2016 21:55
5. 4. 2016 08:31
5. 4. 2016 09:06
5. 4. 2016 09:35
5. 4. 2016 11:46
5. 4. 2016 16:50
5. 4. 2016 20:23
6. 4. 2016 08:37
5. 4. 2016 10:35
4. 4. 2016 23:52
5. 4. 2016 06:34
4. 4. 2016 22:18
4. 4. 2016 20:36
4. 4. 2016 20:44
4. 4. 2016 21:18
4. 4. 2016 21:24
4. 4. 2016 21:34
4. 4. 2016 21:42
4. 4. 2016 22:32
4. 4. 2016 23:57
4. 4. 2016 21:08
4. 4. 2016 21:18
5. 4. 2016 06:29
Avatar - woody-alien
4. 4. 2016 19:31
Cože ?
Uplynulo už půl hodiny a pořád nic ? Žádný výlevy ohledně zaprděných čecháčků a jejich modly ? Dokonce ani zežvejkanej vandrák ? Bože, svět je vážně v haj.zlu. Už ani ti hateři nejsou, co bývali. >:D

PS: Přeju příjemnou diskusi.
Rozbalit vlákno
27
4. 4. 2016 19:59
Re: Cože ?
No taky je mi divný, že si ještě nikdo nepřišel kopnout ;-)
Avatar - Ozzman
4. 4. 2016 20:17
Re: Cože ?
Prosimtě, nevyvolávej ty Holdeny >:-[] ;) Já si teda tady alespoň odplivnu nad 1.2 Tsi, aby to tu nestálo >:D
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 20:52
Re: Cože ?
Necítiš to? Skapal tu pes. ;-)
4. 4. 2016 21:16
Re: Cože ?
No tak aby to nebylo úplně v klidu, tak něco přidám. Negativní zkušenost. O 3 je hrozně tvrdé auto, nepohodlná drncající koza s tvrdýma sedačkama. A to i na 15" kolech zimních. A to nejsem z těch které vyhlížíte. Za těch 20 let jsem měl 6 Octávek, poslední je ta o které píšu. A poslední. Dosud jsem na ně nedal dopustit, ale tohle už s tím "komfortem" přehnali. Začínám se rozhlížet po konkurenci.
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 21:20
Re: Cože ?
Verím. A nejaké porovnanie prvej a druhej generácie s odstupom času?
4. 4. 2016 21:29
Re: Cože ?
Osobně ze nejlepší považuji O 2 před FL:
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 21:39
Re: Cože ?
Dnes som takou išiel 300 km. Bol to už tuším Tour, ale celkom fajn, aj výbava.
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 21:42
Re: Cože ?
aku mala motorizaciu? aj podla toho by sa dalo zistit ci slo o O2 tour alebo inu O2 .... lebo O2 tour bola tusim u nas len s 1,4 mpi a 1,6 mpi ( dizel uz nie )
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 22:15
Re: Cože ?
Bola to 1.6-ka s dodatočne pridaným rádiom Swing. Ale že išlo o Tour mi napadlo hneď pri pohľade na nelakované spätné. >:D A keďže mala tie krajšie pred fl. svetlá ale bol to ročník 2011, tak to sedí. :-)
Avatar - Ozzman
5. 4. 2016 09:07
Re: Cože ?
Tour měl volant s "úsměvem" jako faceliftovaná O2 ne? Pak taky míval plastová zrcátka?
Avatar - pumpkin
5. 4. 2016 12:00
Re: Cože ?
Áno, boli širšie a nelakované
4. 4. 2016 21:30
Re: Cože ?
Bohužel to musím potvrdit, jednu III. gen na 16´ kolech máme v práci a ta kombinace tuhého podvozku, tuhých sedaček, jednoduché zadní nápravy a dlouhého zadního převisu a českých silnic opravdu není příjemná, a to to říkám velmi diplomaticky... :-O Na druhou stranu stabilita v zatáčkách je fajn. :-!
4. 4. 2016 21:35
Re: Cože ?
Ta stabilita je fajn, chová se jak Fabia 1. generace. Ta taky seděla, ale nedrncala.
4. 4. 2016 21:43
Re: Cože ?
Bylo by fajn, aby si taky napsal jestli je to verze s torzkou nebo multiprvkem. Posledních cca 7 měsíců a cca 23 tis km jezdím s OIII 1.4 Gtec s multiprvkem vzadu a auto rozhodně tak tuhé neni a ani nedrncá. Jezdí se mi s ní lépe než s předchozí OII 2.0TDi FL ;-)
4. 4. 2016 21:52
Re: Cože ?
Máš pravdu. Má vlečku. A těch je většina. Ale je to 1.6 TDI Style plus další výbava. A u auta za 600 bych čekal nějaký komfort a ne žebřiňák.
4. 4. 2016 21:55
Re: Cože ?
Jo v tom s tebou souhlasim...
5. 4. 2016 08:31
Re: Cože ?
No hoši nevím. Už jsem něco najezdil jak s O2 tak s O3, ale že by to byla nějaká tragédie nebo mi to auto přišlo nepohodlný to jsem si fakt nevšiml. Pravda v O3 je vlečka cítit protože když člověk vezme díru v zatáčce tak poskočí celý zadek, což O2 nedělá, ale to je tak jediná nepříjemnost na kterou jsem narazil. Jinak se v tom autě jezdí příjemně.
5. 4. 2016 09:06
Re: Cože ?
Ja jsem to do O3 nedotahnul, jen O2, ale na nejaky prijemny svezeni si teda nejak nevzpominam. Ztuha jdouci razeni, navic s ohromnou vuli. Katastrofalni vyhled, vysoka hrana bocnich oken, celni okno maly, a protoze vzadu uz nezbylo na sterac, tak jsem si pred kazdou jizdou vyhrnul rukavy a sel si setrit okno. U auta za skoro 600 000? Pod kapotou dunici nafta, diky bohu za slusny radio, nechapu kdo v tom randalu vydrzi celej den. A jizda? Neohrabana, tezkopadna krabice.
5. 4. 2016 09:35
Re: Cože ?
No nevím, ale jezdil jsem se všemi generacemi a že bych u současné O3 na 18" kolech pozoroval nějaký rozdíl v komfortu směrem dolů oproti O2 to si tvrdit nedovolím.
5. 4. 2016 11:46
Re: Cože ?
Ty 18" máš na jakém autě? S vlečkou?
5. 4. 2016 16:50
Re: Cože ?
Ano, 2.0 TDI 110kW. Upřímně řečeno, pro normální ježdění je rozdíl vlečka O3 vs. ML O2 zanedbatelný. Mohu defakto srovnávat i ve stejném rozměru pneumatik, zimní mám pochopitelně bačkory 16". S O2 naježděno ca 500.000km a s O3 zatím 114.000km.
Nějaké mlácení od zadní nápravy nijak extra nevnímám - a ze začátku jsem to hodně sledoval, stabilita je OK i při vysokých rychlostech (umí to dle tacho 247kmh), v zatáčkách drží stopu bez problémů.
5. 4. 2016 20:23
Re: Cože ?
Hm, tak jestli se s tím tvým osazením nechá v pohodě jezdit, tak u mne musí být něco špatně. Ta moje sice sedí taky jak přišitá (i při 200), ale na úkor komfortu. A když jsem kontroloval označení tlumičů a konzultoval to s fabrikou, je to prý ok.
6. 4. 2016 08:37
Re: Cože ?
No ty 18" (225x40) pochopitelně lehce na úkor komfortu jsou, jako na každém autě. že to auto celkově je tvrdší než třeba francouzi je jasné.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2016 10:35
Re: Cože ?
Gtec jsem zkoušel a sice to extra nemlátilo třeba jako Rapid ( OIII s tyčí sem ještě nikdy nejel), ale že by to bylo něco komfortního to se říct nedá (takové uskákané, prostě typický VW podvozek, možná trochu lepší než O2 ), tehdy jsem přesedával do Fokusu III kombi a to byla o ligu lepší jízda komfortem i reakcemi podvozku a jistotou jízdy. Pak jsem ještě zkoušel Scouta, který mne potěšil na Oktávii měkým podvozkem co menší nerovnosti vyžehlil podstatně lépe, ale zase se v zatáčkách zhoupl až skoro francouzsky řekl bych ;) Myslim, že podvozkový prim Oktávka nehraje a vlastně ani nikdy nehrála, spíš to byl vždy takový průměr.

O1 - tam za mě hrozný, hlavně s těžkým dieslem přicházela velká nedotáčivost
O2 - kompromis, ale nerovnosti nežehlil výjmečně dobře (trochu drncavé), v zatáčkách už lepší svezení (po faceliftu mi přišel podvozek agilnější, ale možná jen můj dojem, zase tolik kusů jsem nezkoušel).
O3 - možná lehce komfortnější, ale obratný agilní kombík/liftback si představuji jinak (nehodnotím RS)
4. 4. 2016 23:52
Re: Cože ?
Mam pocit, ze prvni Fabie byla pohodlnejsi, nez druha Octavie, o treti ani nemluve. Octavka je sice pohodlnejsi a kultivovanejsi na normalni silnici, ale jakmile prijde dira, tak ji Fabie vyzehli lepe.
5. 4. 2016 06:34
Re: Cože ?
Drncá, drncá. Že ty si Vašek Klausoic, tomu též škodovka drncá. Proto jezdil Audi. ;-)
Avatar - Emel
4. 4. 2016 22:18
Re: Cože ?
Je toho na ně poslední dobou moc... kodžak, 25 let, rolba, miliontá Octavie...
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 20:36
O1 kombi
co sa tyka prvej octavie tak ten sedanovity lift s tucnym megaprevisom az taky elegantny nebol ale kombik vyzera dodnes celkom fajn a perfektne zamaskoval velky zadny previs a akoby ho aj vizualne odlahcil a auto razom uz neposobilo tak nevyvazene a disproporcne .... velmi pekne su zadne svetla u kombika O1 ..... a dodnes na mna O1 kombi posobi tak nejak "modernejsie" ako cela rada aj daleko novsich kombikov z tohto isteho segmentu ... akoby to auto nestarlo... a zadne partie mala moc pekne a elegantne aj prva fabia v kombiku ... tieto skodovacke kombiky boli svojho casu ozaj zaujimave
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
4. 4. 2016 20:44
Re: O1 kombi
To je pravda, ale nesmí ho "vylepšit" nějaký tuner >:D Hlavně to auto má obří kufr, přijde mi i lepší na stěhování, než novější model. Když mam v práci smůlu tak na mne jedna z posledních O1 kombi zbude (už by mohla jít do světa :D), opomenuli hrozné vlastnosti v zatáčkách, ohlušující rámus motoru TDI a skoro žádný prostor pro nohy na zadních sedadlech, tak to vlastně je ideální pracant. Nečekej od toho luxus, sporotvní jízdu, ale na svou dobu to bylo bez debat revoluční auto. A když máš slušnou motorizaci, i to nemusí být brzda provozu (1.9 Tdi, 1.8 T )
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 20:50
Re: O1 kombi
to urcite ano.... octavia bol velky krok pre skodu .... zrovna ked som minule videl stat golf 4 kombi vedla O1 kombi tak ma doslova napadla az taka blazniva ale v celku realna myslienka .... ze ono vlastne v tomto vw skratka za skodou nestiha .. a tie kombiky mu podla mna dodnes moc nejdu... no ale obzvlast ten G4 kombi je vazne "dizajnovy skvost" ktory si vw za klobuk s istotou neda... tu bola starsia O1 kombi prevedenim zadnej casti o cely parnik inde ako defakto novsi G4 kombi ..
Avatar - Ozzman
4. 4. 2016 21:18
Re: O1 kombi
Tak G4 mi osobně fakt neva, to spíš s G7 mam větší problém, hlavně v kombiku, ale bude to tim, že Golf prostě pořád vypadá tak nějak stejně. Ale nabídl daleko pestřejší škálu motorizací :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 21:29
Re: O1 kombi
na mna G4 kombik posobi vedla O1 kombi hodne pozadu.... dizajnovo

a uprimne vobec mi nepasuju hranatoidne zadne svetla a celkova hranata zadna cast k jeho oblemu predku .. akoby slo o dve rozne auta... predok z jedneho a zadok z druheho... ako celok mi to proste nefunguje... tu je O1 kombi daleko pred golfom 4 kombi a posobi ovela elegantnejsie
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2016 23:24
Re: O1 kombi
Mám to stejně. Všechny Varianty se mi líbily, jen sedmá generace je trochu nemastná neslaná. Jinak jak říkáš, první oktávka, to je dokonalý pracant. Bezedný kufr, i při zcela minimální údržbě jezdí a jezdí, díly za pakatel a ostudu na vsi neudělá. :-)
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 21:24
Re: O1 kombi
Nemyslíš skôr G5 variant?
Ja som minule videl na parkovisku stáť vedľa seba Golf IV variant a Boru variant. Nejak mi asi uniklo aký malo zmysel predávať dve rovnaké autá s inou masku. Na druhej strane šikovný a lacný "odrb".
4. 4. 2016 21:34
Re: O1 kombi
No Bora měla oproti Golfu "výhodu" v příšerných rámových opěrkách hlavy, které působily, jakoby by byly odlité z betonu. >:D
Avatar - Ozzman
4. 4. 2016 21:42
Re: O1 kombi
Nebyla Bora trochu větší?
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 21:45
Re: O1 kombi
defakto to bolo presne nieco ako golf 4 kombi.... rovnaky razvor... podobna aj dlzka... aj zaradenie auta do tej istej triedy ...
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 22:32
Re: O1 kombi
No ja som v tom, že to bol len Golf s hranatými svetlami, možno lepšou výbavou (napr. spomínané betónové opierky hlavy >:D ).
4. 4. 2016 23:57
Re: O1 kombi
Tyhle reci o previsech... Podivej se treba na predni previs Alfy 166, nebo Lancie Delty. To jsou obri previsy a pritom vzhled nijak nekazi. A co se zadniho tyce, tak rozhodne nijak nevybocuje oproti ostatnim sedanum. A nevim, jestli se ti vic libi srazena zad, jako ma treba C5, nebo 407. Prave diky tem previsum vypada dospele a dustojne. A takove RSo vypada porad krasne a vyvazene i presto, ze ma ptedni previs jeste prodlouzeny spoilerem a zadni vlastne taky tim vystrcenym vyfukem.
4. 4. 2016 21:08
vw v krizi
první generace byla ještě poctivě vyrobená ze silnějšího plechu,lituji majitele poslední řady jezdí v defakto papírovém autě,v elektroinstalaci opět hliník(kvůli váze) děkuji nechci předražený nekvalitní vůz...
Rozbalit vlákno
1
5. 4. 2016 14:48
Re: vw v krizi
To je ten Pandora, co vybíral pět let auto a pak si koupil Fabiu II s motorem 1.4/63kW? Tak majitele lituj, jim to asi vadit nebude.
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 21:18
Opravte si...
...jeden odstavec tam máte duplicitne. ;-)

Človek si uvedomí vek Octavie až keď sa začínajú vyskytovať ako vraky na sídliskách. Pre mňa je to model, ktorým Volkswagen dokázal, že s ozdravením Škody to myslí naozaj vážne. Zároveň šlo o kľúčový model, ktorým Škoda vstúpila do fleetu aj na západnom trhu.

Celkom by ma zaujímalo ako vyzerala tá spomínaná maketa z 93. lebo všeobecne som nejak nenašiel žiadne skeče ani fotky, iba raz v nejakom zahraničnom časopise. Bolo to o plánoch VW so Škodou niekedy v 93.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2016 21:56
Re: Opravte si...
kazde auto starne.... ja si vsimam ze prve focusy z konca 90 rokov uz dnes tiez akosi u nas miznu.. a starsieho escorta uz dnes ani nestretnes ... nehrozi.. pritom to nieje tak davno co nam nejake to scorpio sierra ci escort parkovalo pred barakom ... rovnako dalsie vozy.... zbadat astru prvej generacie je dnes uz takmer sviatok ... aj ked v madarsku su ich stale plne cesty ( asi ako u nas este feldy ) ..... kazde auto starne.... prve punto uz tiez mizne.... ale stale este jazdia lebo ich bolo hodne .... podobne 206tky tych je dost... ale napriklad stretnut 306 uz nie je taka sranda ... tych je akosi uz malo pramalo u nas
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 22:39
Re: Opravte si...
Zhnili. >:-[] Zaujímavé je, že keď porovnám Brno s Bratislavou, tak v Brne je viac starých áut. To ale nie je na škodu, človek sa rád pokochá napríklad E30-kou alebo Audi 80-kou. Neviem ale čím to je, možno u nás viac zaúčinkovalo šrotovné, alebo majú Česi jednoducho trochu iné hodnoty. :-)
4. 4. 2016 22:54
Re: Opravte si...
Díky, vymazán :-) Článek jsem ještě upravoval před vydáním, doufám, že teď je ve správné verzi...

Maketu jsem viděl na vlastní oči, Škodovka ji vystavovala někdy v roce 2000. Byla to už prakticky finální podoba auta (až na pár detailů, samozřejmě). Ale nefotil jsem, nebylo čím. Jinak první neoficiální snímek odmaskované octavie se objevil v v Auto Tipu už v roce 1995, nebyla to ani vizualizace, ale jak se později ukázalo, skutečná podoba vozu. Dokonce jako plakát přes dvoustranu. (autor)
4. 4. 2016 21:46
Přelomový model
Octavia I byla pro Škodovku opravdu zásadní zlom, protože Felicia byla jen (i když velmi povedeně) modernizovaný Favorit. Níkdy jsem ale nepochopil, proč v té době měla platforma VW pro nižší střední třídu rozvor jen ubohých 2,51 m. V kombinaci s velkými koly (a tedy i podběhy) to byla prostorová katastrofa - když jsem si v tomto autě udělal pohodlí, nevešlo se za mě ani dítě v autosedačce - nemělo kam dát nožičky! Taky jízdní vlastnosti byly kvůli extrémním převisům dost dobrodružné, hlavně když se naplnil ten obrovský kufr.
Je zajímavé, jak je vnější design Oct I nadčasový, zejména ten decentní facelift se jim nesmírně povedl. Taky to bylo jedno z mála aut, které v rámci modelové péče dostalo komplentě novou přístrojovou desku (která se rok od roku rozšiřovala na nižší stupně výbavy). Hrozně bych si pro zajímavost přál vidět tu první verzi karoserie s jižanským designem, kterou nakonec nepoužili, když jim Klaus při návštěvě Česany řekl, že je příliš "italský" a málo "středoevropský". Bylo to pozdější Toledo II. generace ve verzi s 5. dveřmi nebo ne? To už se asi nikdy nedovíme....
Každý automechanik vám dnes řekne, že I. generace oktávky je benzkonkurenční držák a že nástupci už byly kvalitativně jen horší. Celkově vzato ale za nejzdařilejší považuju II. generaci před faceliftem - ta je prostě nádherná a interiér působí opravdu hodnotně, nemluvě o standardní montáži zadní víceprvkové nápravy...
III. generace je taky pěkná (hlavně kombi) a pokud by měla o trochu větší rozchod obou náprav, působila by ještě mnohem lépe. Konečně nabízí opravdu velkorysý vnitřní prostor, ale v interiéru je dost cítit, jak se na něm šetřilo a zadní náprava s torzní příčkou zásadně omezuje jízdní komfort. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
4. 4. 2016 23:33
Re: Přelomový model
Nesmysly a polopravdy:

a) Autor píše: Původní Octavie si pamatují naši otcové (respektive u mladší
generace dědové)
nesmysl: s Octavií I. jsem jezdil v 70 letech úplně běžně a dědek ještě
nejsem. Ten vůz z roku 1996 byla Octavia II. Současný model je Octavia IV (pokud
tedy má redakce alespoň elelementární úctu k historii automobilky Škoda...)
b) Článek se zbytečně věnuje zastaralým benzínovým motorům, které si
kupovali jen zoufalci
c) negativem Octavie II. bylo to, že tlačila předek po zemi, takže v mém
případě měl spoiler průměrnou životnost cca 3 měsíce. Dalším negativem bylo
velmi málo místa na zadních sedadlech. Jinak ten vůz měl samá pozitiva a
rozhodně je nejhezčí (zejména ve verzi 4x4 kombi) než všechny pozdější Octavie.
Podívejte se například na ten krásný nízký profil přední kapoty ve srovnání se
současným modelem Octavia IV. A hlavně: Motor 1,9TDI 81kW byl ve své době
jako zjevení, které dodnes nikdo nepřekonal.
A vzpomenout je třeba také čtyřkolku ve verzi kombi, která měla úplně jinou zadní nápravu a na silnici tím pádem (ve srovnání s dvoukolkou) seděla úplně báječně.
5. 4. 2016 09:13
Re: Přelomový model
Mas recht, tu cadici popelnici fakt nikdo neprekonal, ale v negativnim slova smyslu. Smradu a kravalu jak z legendarniho Sergeje .... Ten taky nikdo neprekona.
5. 4. 2016 09:30
Re: Přelomový model
Moderní Octavia na starou nijak nenavazovala, takže je, milý Ádo, naprostý nesmysl označování římskými čísly od původního modelu, který byl navíc modernizací předchůdce, jak jsem zmínil v článku. Pamětníků výroby mezi čtenáři auto.cz, alespoň těmi, kteří pravidelně přispívají do diskusí, moc není. Padesátníci a šedesátníci se tu vyskytují spíše výjimečně,
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2016 09:35
Re: Přelomový model
Slyšel jsem, že čtyřkolka umí být v zatáčkách pěkně zrádná.
Avatar - pumpkin
4. 4. 2016 23:38
Re: Přelomový model
Ale dovíme, len to sakra neviem ani za svet teraz nájsť. Raz som na to narazil. Bol to dvojstranový článok o plánoch VW Group so škodou. Bolo to zrejme ešte pred Feliciou, lebo dole bol skeč Favorita s okrúhlymi svetlami (také tie čo robil Morette) s textom, že pôjde len o modernizáciu. A v strede bol veľký skeč sedanu - budúcej Octavie a bolo to také trochu talianske ako píšeš. Titulok bol niečo v zmysle "Žarty o Škode sa končia" a bolo to v angličtine. Keď to doma nájdem v archíve zaujímavých linkov, tak dám vedieť. :-)
5. 4. 2016 06:29
Skvělá
hláška. Drobná disproporce. ;-) Auto ve své třídě dlouhé jak babské řeči, ale kola kousek od sebe a hodně daleko od obou konců karoserie. Nejvíce mne bavily tehdejší testy když popisovaly výborné jízdní vlastnosti.
Rozbalit vlákno
1
5. 4. 2016 09:26
Re: Skvělá
me bavej ty testy popisujici skvele jizdni vlastnosti u skodovek porad.
5. 4. 2016 13:54
Rok 1996 a dnes
Rok 1996 byl pro mě přelomovým rokem, poprvé jsem s rodiči letěl letadlem na dovolenou a k tomu jsem na ruzyňském letišti poprvé viděl novou Octavii, vzezření a zázrak, který přišel jen 2 roky poté, co Škoda vyrobila posledního Favorita.

Po 20 letech, když Octavii 1 snad už definitivně opustila její aura auta snů, je spoustu důvodů k ní být kritický. Dobře si pamatuji, že naše Combi 1.6 MPI Ambiente bylo stísněné, špatně vybavené a jízdními vlastnostmi spíše podprůměrné. Ale také bytelně vyrobené a vzhledově až neuvěřitelně nadčasové. Po pravdě si nevybavuji žádné obyčejné auto z poloviny 90. let, které by zvenku vypadalo stále tak dobře...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
5. 4. 2016 14:03
"zežvejkanej vandrák" udělal Octavii III hezkou, ALE...
... Cx = 0,29 je u liftbacku v současné době opravdu velká ostuda (s velkou pravděpodobností se jedná o nejhorší hodnotu mezi relevantními produkčními vozy, které jsou aktuálně na trhu). Copak Škoda vůbec neřeší aerodynamiku? Nebo je spokojená se zlepšením, kterého dosáhla v době zakulacení Favorita do podoby Felicie?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
5. 4. 2016 21:04
Škodovku začali kopírovať aj ostatné automobilky...
Pred 20 rokmi by som nebol povedal, že Škodovka sa stane trendsetterom, teda nastavovačom trendov, podľa ktorého sa orientujú aj ostatní výrobcovia.
Škodovka bola prvá, čo v kombíku v nižšej strednej triede ponúkla objem 550 až 600 litrov, a v súčasnosti je tento objem už viac menej štandardom (Golf, Leon, Civic, Auris, 308-ka, Megane). Dovtedy do to bolo max. tak 450 litrov.
Rovnako veľkosť áut sa za posledných 20 rokov zväčšila o jedno číslo. Dnešné auto nižšej strednej triedy ponúka podobný alebo väčší priestor ako pred 20 rokmi ponúkala stredná trieda. Situácia je podobná prakticky vo všetkých triedach. Napr. nové Éčko od Mercedesu má podobné rozmery ako mali pred 20 rokmi Eskové mercedesy - tesne pod 5 metrov.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2016 23:29
Česká služební drožka
Kdysi byla Octavia solidní auto. V době příchodu v 96-tým to bylo první nadhození. S příchodem 1.9 TDI 81 kW se z Octavie začal stávat kauf tisíciletí. Na počátku bylo dost chyb, ale nic fatálního, nějaké váhy vzduchu, praskající okna a dalších pár blbostí...

Pak přišel FL, který přinesl konečně alespoň akceptovatelnou prostornost, lepší materiály a barevné sladění, ale pedevším se do Octavie začala dostávat solidní výbava. Climatronic, xenony, boční bagy, ovládání na volantu, hovězina místo textilu, ... Takže v novém tisíciletí tu stálo auto, které mělo vychytané mouchy, kvalitní montáž, výborné materiály a stále ještě konstrukční jednoduchost. Prostě auto na 0,5M km.

Pak přišla Octavia II. V mnohém výrazně přidala, interiér byl mnohem propracovanější, vnější linie komplikovanější, interiér získal konečně adekvátní prostornost. Jenže ta kvalita... Octavia II zdaleka nevydrží to co její předchůdce, a navíc přišly problémy. Dvoulitr TDI v určitých specifikacích je totální problém, FSI za nic nestály, a tak zůstal obstarožní 1.6 a stará (i když už jiná) 1.9 TDI...

FL zasáhl Octavii II dost výrazně, a to nejen co do vzhledu. Rapidně se ubralo na materiálech, TSI nic dobrého nepřinesly, ba právě naopak, a šidilo se kde šlo...

A teď tu máme Octavii III. Ošizená jde to jen jde, ve statistikách spolehlivosti propad až na chvost. Ale ano, prodává se a o to šlo především. Jen z té kdysi výtečné Octavie není nic jiného než spotřební plechovka jako vyrábí ostatní. A v tomhle pohledu Octavia zcela ztratila svoji duši.

Takže než Octavii III, tak opravdu raději Hyundai i30 kombi nebo Kiu Ceed. Korejci jsou stále ve stavu, kdy musejí o zákazníka bojovat a na vozech je to znát. Lepší reálné výbavy, lepší materiály, zajímavější ceny. Připlácet za Octavii? Proč? Za co?

Ne, dnes ať si Octavií jezdí služební drožkaři :-!

P.S. Aktuálně jsem měl možnost se vozit v Octavii II. Kožený interiér, climatronic... Na pohled dobrý. Ale to auto bylo tak děsně nepohodlné!!! Jet v tom Brno-Praha, tak rovnou zastavuji na rehabilitaci 8-s 8-s Fakt otřes. Úzká a blbě tvarovaná sedadla, podvozek tvrdý a nepohodlný jak trakař. Myslel jsem, že to je 17p liťáky, ale přezuto na zimu 16p a výsledek úplně stejný 8-s 8-s Takový Accord z 98 vedle Octavie II je hotový zázrak 8-s :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
5. 4. 2016 23:56
Re: Česká služební drožka
nejde srovnávat střední a nižší střední třídu. Octavia 2 je podobně dobrá/špatná jako Golf 6. Podvozek není ani tak tvrdý, jako spíš zoufale neodhlučněný - obecná koncernová nemoc napříč značkami a generacemi...
Avatar - rohYpnol
6. 4. 2016 17:11
Re: Česká služební drožka
Právě srovnání Octavie II a Golfu 6 je pro Octavii totálně nepříznivé. Golf 6 byl naopak VELMI pohodlný a solidně odhlučněný. Octavia 2 bída.