Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - fostek
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 10:07
o Váš názor. Měl jste možnost si je vyzkoušet a zároveň nejste prodejce, což je vzácná kombinace. Doporučil byste tedy jejich přiobjednání? Moc mne to zajímá.
Chtěl bych dodat, že v noci vidím ne zrovna nejlíp a jezdím i po cestách, kde se hodně vyskytuje zvěř, tak přemýšlím, jestli je event. objednávat, tj. jestli je to funkční věc nebo jen frajeřinka a hi-tec bonbónek pro image výrobce.
Díky
Avatar - JohnyCarWash
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 10:16
Zdravím,

rozhodně, ten přínos je tam značný. Akorát by neškodilo, kdyby se světla častěji přepínala na lasery i někde na okreskách, kde jim to obvykle docela trvá. U tohoto auta by to měla být nutnost už kvůli tomu, jak je rychlé, ať máte více času zareagovat na změny na silnici.
Avatar - fostek
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 10:24
Děkuji za odpověď.
Avatar - Bully_
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 22:47
Skace ti zver pred auto 600m dopredu, nebo znenadani zboku primo pred auto jako mne? :-)
Avatar - white label
Prosím pane redaktore
| 6. 4. 2016 00:22
Taky si myslím, že na zvěř je podstatná spíš šířka osvětlené plochy.
Avatar - Bully_
Prosím pane redaktore
| 6. 4. 2016 11:00
Obecne se da rict, ze ti nepomuzou zadna svetla, takovy rozbehnuty srnec je jak samonavadeci strela. Poslednim varovanim byvaji odlesky v zornickach zvere, to je v tmavem porostu videt bezpecne. A jedinou metodou proti jejich srazeni je vysoka pozornost a nizka rychlost :-)
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 11:21
Já mám Audi LED metrix a žádný zázrak se nekoná. Důležitější než délka dosvitu je šířka. Redaktor to řekl více než jasně tak aby to nepohanil.
Avatar - fostek
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 12:05
Mě ale tvý LED Matrix nezajímají. podobný světla má třeba i Astra a není to pro mě neznámá věc. Já se ptal redaktora na laserová světla, která jsou za příplatek k sériovým, což jsou u R8 ta, která máš zhruba ty.
Avatar - Hittman
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 12:46
No Astra těch diod má o trošku méně než Audi >:-[]
takže to tak stejná světla nejsou...
Avatar - fostek
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 12:55
V mém příspěvku je podobná. Slovník do ruky a jedem. >:D
Avatar - Hittman
Prosím pane redaktore
| 5. 4. 2016 13:54
Upřesňuji: rozdíl jak nebe a dudy >:-[]
Avatar - Cuba66
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 11:23
No já tedy nevím, ale připadá mi, že poslední dobou se vyrojilo dost aut s LED světly, která, ač se jedná o originály a ne nějaké přestavby, tak mě poměrně dost oslňují (BMW X5, některá Audi). A některá tedy nepřepínají určitě včas.
Dokonce jsou mi nepříjemnější, než domontované a nelegální HID sady, pokud má ten, kdo je používá, v hlavě mozek, koupil si například 4300K nebo 5000K, namontoval je do projektorových a seřízených světel a používá naklápění (ruční) světel tak, jak se má.

Proto se jako uživatel běžných H11-tek děsím co přijde s laserovými světly :-! Ono je totiž hezké, že svítí víc a údajně neoslňují, ale tím, že osvítí intenzivněji při míjení i vaši stranu vozovky (přesvítí vaše žárovky), tak to pro oko není úplně ono a po minutí takového vozu chvilku trvá, než se oko přizpůsobí zpět na jas bludiček žárovek :-).
Tolik má zkušenost, řidiče s najetými cca 2 miliony km.

P.S.: A teď to slíznu :-)
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 11:35
Naprosto souhlasím. Lituji každýho kdo se se mnou v noci potká.
Nejvíce jsou bití kamioňáci, kteří když proti mně vyjedou z pod horizontu a nemají horní obrysovky tak je kamera nezaznamená a má stále naplno puštěný dálkový LED, navíc hodně bílé a nepřijemné barvy.
O této novodobé velmi nepřijemné komerční módě se opravdu nemá cenu bavit.
Avatar - Dinar
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:31
Souhlas, a je jedno v autě jaké značky automat. dálkové jsou, prostě to nikde nefunguje dobře a z podstaty principu, na kterém je to založeno, ani nemůže, viz. třeba ti kamioňáci na dálnici oddělení středovým pásem zeleně, reakce na pouliční osvětlení atd. Mám to v obou autech vypnuto, na dálnici jezdím od příchodu funkčních xenonů jen na tlumená, mezi led a xenony v účinnosti rozdíl nepozoruju, laserová jsem ještě nezkusil.
Avatar - fostek
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:38
No já pozoruju mezi LED a Xenony rozdíl ne ve svítivosti, ale právě ve svícení do zatáček, při aktivním asistentu dálkáčů atd.
Jinak-budete se asi smát, ale některá stará velká auta před aerodynamickým a desidnovým vývojem v 90kách měla obrovitánské paraboly a i s halogenovými žárovkami svítila nádherně. Třeba staré medvědy (124,126) nebo Fordy (Sierry a Scorpia).
Avatar - Dinar
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:42
Mám přímé srovnání adapt. xenonů a adapt. led ve stejném typu auta (F30) a tam rozdíl nepozoruju. Jinde to může být jiné, ale ani u nové Q7 s posl. gen. ledek mi nepřišlo, že svítí líp než adapt. xenony v rangi sport.
Avatar - fostek
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:56
Jj, u některých aut je rozdíl větší (Passat). F30 nemůžu podsoudit.
Avatar - trapid
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 22:11
Rozhdně se smát nebudu, jelikož jsem už delší dobu toho názoru, že čím novější auto (libovolné značky včetně prémií) tím šité více horkou jehlou včetně světel.
Pamatuji se na články ještě v tiskovinách, kde se rozebíral důkladný vývoj a testování světelných parabol a opravdu starší auta svítila lépe.
Pokud mohu z vlastní zkušenosti, měl jsem Golfa 3 s dvojitým světlometem (za jedním sklem) a nemohl jsem se nabažit toho svitu, když jsem dal H1 Osram + 50%.
Obzvlášť dálkové mě dostaly širokým rozptylem - jezdím často v noci serpentiny a tam je opravdu důležité.
Následovala Xantia, která měla dálky svitem dopředu porovnatelné až po osazení H1 100W, ale do stran nesvítila s žádnou žárovkou.
Nyní první Kia Ceed po faceliftu s projektorovými světly a ta ani po osazení Osram NightBreaker +90% nesvítí dobře.

I když jedna vyjímka oproti tomu co píšu byla - Peugeot 405. Ač ze staré školy, tak svítil přímo tragicky.

Co jsem však chtěl napsat - velice mě poslední dobou zklamaly diody v neprémiovkách.
Například poslední Seat Leon Cupra. Nejen uživatelé si na jejich svit stěžují, ale dokonce nedávno proběhl test, podle kterého lépe svítí Leon se standardními halogeny než s příplatkovými LED.
A to už je opravdu smutné.
Avatar - white label
Automatické přepínání světel
| 6. 4. 2016 00:20
Ano, halogenové potkávačky svítily u Leonu lépe, než LEDky. A u Pola dopadly lépe bixenony, než LEDky. LEDky obvykle potřebují adaptivní asistenty a lépe fungují při umístění výše od vozovky. Rozhodně se nedá říct, že LEDky jsou obecně zárukou nadprůměrných potkávaček.
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 22:37
Moje Mazda 6 natáčí Xenony do zatáček a je to luxus ;-) Mám pocit, že kvůli reklamy se nasazují nedoladěné technologie :-(
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:43
ale to je trochu chyba toho, co jezdi s tema bludickama a zornicky jsou na ty bludicky zvykle, se v protismeru objevi vykonny svetlomet a tim ziskame pocit oslneni. To je jeste umocneno tim, ze neregistrujeme prepnuti z dalkovych na tlumene, protoze to jednotka udela plynule bud valeckem nebo snizi intenzitu casti svetelneho kuzelu. Ja osobne se pak nevedomky na to silne svitici Auto v protismeru vice koukam a jeho svetla me uplne hypnotizuji. Rekl bych, ze Kamera ovladaci prepinani je na vysoke urovni. ale takovA SVETLA MUSEJI BYT opravdu precizne serizena!!!!! Coz se obsac nedeje........ Laser svetla urcite ano! A nebude dlouho trvat a budou nejen jako doplnkove dalkove, ale budou i pro tlumene a dalkove. napr. A8 pristi rok
Avatar - Cuba66
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 13:55
to def: Takže je moje chyba, že mám auto s halogenovejma H11kama? OK, koupím si neorigo xenon sadu a budu to takovejm, jako si ty smažit do ksichtu :-) Aby to nabyla moje chyba, že nevidím :-)

Ale vážně - to si to jako myslel vážně?

P.S.: Žárovky na rozdíl od některých řidičů měním pravidelně vždy před zimní sezónou a to nejen potkávačky, ale i obyrsovky, koncové a brzdové. Mimochodem, do světel nekoukám, to už jsem se za ty léta naučil, čumět na krajnici :-)

P.P.S.: Jinak samozřejmě souhlas, že pokrok musí bejt, ale já se už nedožiju toho, že to bude standardní výbava všech aut.
Automatické přepínání světel
| 6. 4. 2016 12:00
v podstatě se dá říct, že je to tvoje chyba, že máš H11ky ... si pořiď něco jiného ne? :-)

Jinak, když si dáš nějakou neorigoš xenonovou sadu, tak budeš oslňovat daleko víc, než LED světla. Tvoje parabola není dělaná na xenony a bude mít úplně jiný rozptyl světal (bude to svíti všude možně), než parabola, která na ně je dělaná.

Neoriginální xenony oslňují přímo hrozně. Sám jsem si je na auto koupil a po týdnu zase sundal, když jsem zjistil, že to prostě nefunguje.

Mám zkušenosti se všemi světly, kromě laser. Máme doma halogeny s čočkou, normální xenony, adaptivní xenony i LEDky. Nejlepší jsou zatím xenony/adaptivní xenony (ty kvůli natáčení do zatáček).

LEDky prozatím nic moc, asi je to tím, že je dosvit více osekaný nebo jak to říct. Když jedou proti mě auta, tak mi přijdou normální potkávačky špatný, ale když zajedu někde na louku nebo parkoviště, kde jsem sám, tak i ty potkávačky svítí daleko. Je to asi jen takový pocit. Dálkový LED jsou v pohodě.
Avatar - Cuba66
Automatické přepínání světel
| 7. 4. 2016 11:01
No člověče nemyslím si, že máš tak úplně pravdu. Neorigo xenony bych nikdy nedal do otevřené paraboly, ale jedině do projektorového světla. To má totiž mechanickou clonu jako například origo bi-xenony. Pokud je zdroj ve správném ohnisku, bude to jen svítit víc, ale oslňovat to nutně nemusí. Také je rozdíl, když někdo použije sadu 55W a ne 35W. 55W je peklo. Navíc je třeba světla mít na 100% seřízená a používat naklápění jak se má. Mimochodem když jsem používal H11 NightBreaker tak i v seřízených světlech na mě občas někdo zablikal, zdálo se mu, že oslňuju :-)
Jinak není bez zajímavosti, že v zemích, kde to není vysloveně zakázané takovéto přestavbové sady nabízí i Philips a Osram. A jsou konstrukčně naprosto stejné jako "no name" China :-)
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 14:45
Tak niekto má agresívne osvetlenie auta a ja som na vine? Ty si to trošičku v tej hlave zrovnaj...
Automatické přepínání světel
| 6. 4. 2016 08:51
Problem naozaj nie su slabe svetla, ale to, ze vela ludi jazdi domace prrerabky. Co je horisie je, ze aj ludia co jazdia originla svetla si tie svetla daju prestavit aby oslnovali. To je koli tomu, ze stratavacky na led aj niektorych HID maju ostro ohraniceny dosvit a potom sa im zda, ze to nesvieti dost daleko. Vacsina servisov ta len opozorni, ze budes oslnovat, ale zmenia to. Potom mozes mat aj desat kamier, ked stretavacky svietia vysoko maju ovela vyssie dosvit ako stanovuje zakon. Dalsia vec je, ze zle nastavene svetla STK neriesi. Nanajvys ti tam daju poznamku, ale dalsie 2 roky veselo jazdis.
Avatar - Hittman
Automatické přepínání světel
| 5. 4. 2016 12:47
Oslňují z důvodu toho, že je mají většinou na automatiku a ta prostě člověka zatím nenahradí a pozdě přepíná na potkávací a nebo omezuje světlo na protijedoucí vůz...
A proč v USA laserová světla zakázali?
| 5. 4. 2016 21:51
Protože při testování zjistili, že v krajním případě mohou trvale poškodit zrak protijedoucích řidičů nebo chodců. Světelný tok je prostě už příliš intenzivní a sítnici to může popálit třeba na horizontu, v zatáčce. Nejhorší je, že pokud se zašpiní kamera, která není stírána společně s oknem, světla zůstávají pořád v režimu dálka, protože slepá kamera prostě protijedoucího nevidí. Takže už hrozí nejen nebezpečné oslnění jako v případě xenonů, teď už můžeme i oslepnout. Děkujeme, EU. Hlavně že máme normu i na zahnutí okurek, ale klidně povolí něco tak nebezpečného do provozu. Ale čemu se divím, když neprošly blinkry jednoho VW - prostě nebyly vidět ze všech předepsaných úhlů, místo aby je výrobce změnil, raději prosadil v EU úpravu pravidel měření, bylo to pro něj levnější...
A proč v USA laserová světla zakázali?
| 5. 4. 2016 22:44
To je nesmysl, to přepínání maji opravdu některé modely zpožděné a to bliknutí je opravdu nepříjemné. A to nemluvím o tom, že některá auta mají blízky na úrovni 95% dálek :no:
Laser z nich nesvítí !
| 6. 4. 2016 06:38
Proč se všichni redaktoři snaží navodit pocit, že z laserových světel svítí laser ? A ještě k tomu bílý laser ??
Dyť je to nesmysl, laserová světla osvětlují vozovku normálním nekoherentním tedy nelaserovým bílým světlem které vzniká v tom fosforu. Princip je velmi podobný bílým LED diodám, jen díky větší koncentraci energie je světlo intenzívnější a dá se i líp směrovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku