Automobilky zvýšily ceny , tak se nemůžou divit..!
Pokud nebudou zajímavé akce a slevy , pokles bude pokračovat.
Luxusních aut se to netýká , jasné , tam pár tisíc není rozhodujících.
celkovo ale vas trh rastie ... a dost vyrazne ... sice nemoze to ist donekonecna ale uz nejake tie dva ci tri roky po sebe dost vyrazne rastie
poklesy su vzdy u nejakej znacky.... ale narasty vacsiny inych prevazuju tych par poklesov
mna najviac prekvapuje dacia.... ako som pisal uz minule .... 5 miesto v poradi znaciek je mimo rumunska a bulharska vazne skvela pozicia aku dacia nema snad nikde inde v eu
Nesmysl. Růst cen nezpůsobí pokles prodejů nových vozů. Tedy ne tak jak myslíš. Nové auto nekupuješ protože je "v akci" a jinak bys jej nekoupil. Takhle to prostě nefunguje.
Vyšší ceny způsobí to, že si dopřeješ buď menší vůz nebo méně výbavy nebo koupíš "méně prémiový" vůz. Těch, co třeba raději sáhnou po ojetině kvůli podražení nových vozů bude miimum, nový kupuješ protože prostě chceš nový.
Ale ano, pokles díky vyšším cenám bude - jenže kvůli klesajícímu reexportu. Auta u nás už prostě nejsou tak extrémně cenově zajímavá, aby se vyplatily reexporty v takové míře.
Nesouhlasím , např. Nissanu X Trail pomáhala dosud akce 4*4 bez příplatku.
Nyní je auto o 50 tis dražší a to je dost.
VW přepálilo i cenu nového Tiguanu..podobně jako kdysi Škoda u Rapidu.
Většina lidí si počká na pobídky a slevy , jinak koupí jiné auto.
Další příklad, KIA vystřelila k nové Sportage slevu -50000 kč , auto se prodává víc než Hyundai Tucson , který je dražší..a pro mne v interieru i horší..atd.
Znám nemálo lidí , kteří nákup nového vozu odložili..
"Těch, co třeba raději sáhnou po ojetině kvůli podražení nových vozů bude miimum, nový kupuješ protože prostě chceš nový."
Já bych si dovolil z části nesouhlasit. Díky nárůstu cen mohou právě kupci, především soukromníci a méně movití radši zvolit předváděcí vůz, protože dostanou výbavu za cenu holobytu s nájezdem třeba do 5-10 tisíc km a stářím vozu maximálně několik měsíců. Takové auto je také bráno jako ojetina ve statistice i když se prakticky jedná téměř o nový vůz. Jinak s ostatním souhlas, když auto potřebuješ, tak si ho koupíš, jen né třeba takové, které by si za své peníze dostal před zdražením.
S tímhle nesouhlasím. Já třeba před koupí nového váhal mezi několika variantami (koupit nové, koupit mladší ojetinu než mám, vrazit peníze do "generálky" stávajícího).
Nakonec mně výrazně "nakopl" ke koupi nového právě propad cen v létě 2013, kdy jsem koupil (za cenu holé Fabie bez motoru) nižší střední s motorem a nacpané výbavou až po střechu. Nebýt toho, tak si myslím, že bych skončil u ojetiny.
Já nezastupuji spol. Ford /to k tomu lháří/, jen jim fandím a tim co nabízí si zaslouží být před lháři. I když se musí uznat, že v poslední době si ford neumí ani prosadit pořádnou reklamní kampaň, takže se o něm neví.
Problémem Fordu není reklama, ale nepovedené modely. Opravdu zajímavá je aktuálně snad jen Kuga FL a S-Max/Galaxy. A dejme tomu Ranger, ale tohle je tak trochu bokem.
Ty modely jsi vypíchnul dobře..Kuga má bohužel malý kufr a nemá tunel na lyže.
Nový S-MAX se povedl , konečně i s rezervou.. ;-)
Focus čeká na nástupce , snad bude mít lépe obestavěný prostor a méně UFo interier.
Mondeo je propadák , přišlo pozdě a je horší než minulý model.
Fiesta je dobrá ale stará..další modely už nejsou zásadní.
Mondeo je hrubě podceněný auto. Je to pohodlný velký vůz, s velmi jistými jízdními vlastnostmi a bezkonkurenčním odhlučněním. Navíc za velmi pěkný peníze.
Až budou různý Talismany apod umět jezdit tak pohodlně a nenuceně jako Mondeo, vyvěsím trenky na hradě. ;-)
Potřebuje ale pečlivě konfigurovat interiér, aby se eliminoval americký (ne)vkus, malá sedadla a nešetřit na motoru. Hmotnost zabíjí menší motory.
Dle moji zkusenosti pozitivne...meli jsme manual 180 koni.(nekteri 150)...pred zimou jsme presli na 4tyřkolky a AT..(take 180)..a najednou auto ozilo.....prijde me, ze u manualu strasne zabiji pocitovou dynamiku dlouhe prevody...
Jinak opravdu Mondeo se opet nedocenuje.....odhlucneni a komfort uplne na jinem levelu nez ostatni nepremiova konkurence. Cim se jede rychleji tim samozrejme ten rozdil vynikne vic....
A i to ze ve stredovem tunelu je poradna prihradka.....atd..
Už si zkoušel Vignale? O víkend jsem si alespoň sedl a teda mužu říct, že hodně dobrý(bílý interiér prostě vypadá dobře, zvláště obšitá palubka), jen na muj vkus trochu moc široké boční vedení sedadel, ale ty by sis asi sedl pohodlně ;)
To souhlasím, Vignale je nastřelené, ale ta hnědá metalíza, chromovaná kola... no jak jsem se rozplýval nad Talismanem Initiale, tak bych asi dal přednost Mondeu už jen proto, že je to Ford podvozek a má o dost větší motory >:D
Kuga nemá malý kufr, na svou třídu plně dostačující, navíc má polohovatelná zadní sedadla, takže je variabilní, nevýhodu vidím akorát v tom, že sedačky po sklopení neudělají rovnou plochu, nýbrž je alespoň podlaha rovna s nakládací hranou
Focus - to je dle mne nejlíp jezdící auto mainstreamové nižší střední, interiér po FL je velmi dobrý, mínus vidím v prostoru, ale ja nejsem prcek a neměl sem problém a i ten kufr na hatch stačí, kdo chce vozit víc, koupí kombik. S 1.5EB za dobré peníze nadprůměrně jezdící auto.
Mondeo - Proč by mělo být horší? Mam MK IV, jezdil jsem s MK V a že by bylo horší? To fakt ne...V zatáčkách se neztratí a utlumení je skoro na úrovni prémie. Teď sem dal zpět letní na MK IV a jede fakt hodně dobře (porovnával sem na né moc dobrých zimákách s novým modelem), i přesto bych MK V volil jako nástupce z celé nabídky jiných automobilek
Fiesta - zkazil ji dle mne předek, ale jinak dobré auto a v určité konfiguraci ji zkousnu
Ani za mák. Porovnej si obměnu vozového parku a prodej nových vozů na hlavu obyvatel. Jsme na tom opravdu špatně. A - světe div se, schází především prodeje fyzickým osobám.
pojem vyspela zeme je z hladiska predajov vcelku relativny ... madarsko je rozhodne vyspelejsie ako my.... ma dvakrat tolko obyvatelov ako my a napriek tomu predavame u nas viacej aut ako predavaju v madarsku ;-) .. docela zahada ze jo
nemozeme vyspelost zeme teda hodnotit objemom predajov aut... to ( vzdy ) nejde...
mas pocit ze pisem o vas? ;-) ... preco? ... to pisem az tak nezrozumitelne? ....
pride ti ze madarsko ma dvakrat tolko obyvatelov ako zrovna cesko? ... lebo mne teda nie .... takze uz z tohto sa da logicky vydedukovat ze nepisem o vas
Určitě jsou vyspělejší v pěstování pomerančů a je u nich víc vidět infrastruktura vybudovaná za peníze z Evropy, ale kdybych měl hodnotit vyspělost země stavem její ekonomiky, tím co umí vyprodukovat, úrovní služeb atp., pak si vsadím na Slovensko zcela určitě, Řecko je prázdná skořápka, ryzí produkt eurosocialistické "máme na to" jízdy posledního čtvrstoletí. ;-)
Řecko je špička ledovce, od Vídně na jih je to podobný všude. A nezapomeňme na Francii. Nemáme si na co stěžovat a zbytečný stahování gatí před ostatními nás dehonestuje. ;-)
Neni to podobne. Franice pres vsechna minus, ma napriklad technologicky zaklad, ktery pohani mimojine zbrojarske firmy/letecky prumysl - to ani jedna zeme na "jihu" nema.
Nízké daně, méně regulí, více svobody, reálná měna, kterou nebrzdí líné státy typu Řecka a Španělska... no hrůza. Že si člověk střední třídy může v pohodě dovolit každé dva tři roky nový iPhone a každých pět až sedm let novou Impalu je taky strašné. Jak my se tu máme dobře, ještě, že se o nás ten stát a EU tak stará a my to nemusíme dělat sami!
Protože přestěhovat se do jiného státu není jen tak. A nikdo neřekl nic o ráji, ale chápu, že když někdo není schopen vymyslet pádný argument, musí vytasit strašáka.
Vůbec ne, ale pokud někde nacházím spíš negativa a jinde pozitiva, tak jdu do toho. Jestliže bych to cítil stejně, zbavím se firmy a klidně s celou rodinou odjedu. Bez pardonu a ironie.
Zrovna v neděli přede mnou jeden zbrusu nový Mustoš jel, ještě na převozních číslech. Cabrio, šedá metalíza a zřejmě osmivál. Fakt hodně hustý auto, a za ty prachy, vůbec se nedivím jeho prodejním úspěchům! :-):yes::yes::yes: Já osobně bych ovšem asi volil červené kupé, samozřejmě s manuálem. ;-)
krátký report z prodejů Španělska, domoviny Seatu.
březen 2016: Seat: 7761ks a pokles 12%, 1-3/16: pokles 15%
Mezi značkami až čtvrté místo a pokles 1-3/16 největší z 30ti značek (absolutní většina je v plusu)
Celkem prodáno 3/16: 112122ks.
Vzhledem k trhu a objemu, prodává Škoda na našem trhu stejně!!!(spíše více než Seat na domácím trhu.) To zaslouží uznání.