Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2016: Pád hned několika značek

Český trh v březnu 2016: Pád hned několika značek

Český trh v březnu 2016: Pád hned několika značek Zdroj: acz

Diskuze (69)
Na třetí měsíc letošního roku hned několik značek nebude na českém trhu vzpomínat právě v dobrém. Fordu, VW nebo Nissanu totiž klesly prodeje.

Prodeje nových automobilů na českém trhu rostou i nadále, v březnu však už nikoliv takovým tempem jako v předchozích dvou měsících letošního roku. Během března bylo na českém trhu registrováno 22.799 nových aut, což je o 7,8 % více než loni. Statistiky českých prodejů jako již tradičně zveřejnil Svaz dovozců automobilů.

Březnový meziroční růst je sice slušný, v lednu však české prodeje rostly o 11 %, v únoru pak dokonce o skvělých 17,8 %. Nechme se překvapit, zda nižší březnový nárůst byl pouze výjimkou, nebo zda se stane pravidlem i v následujících měsících. Trh přece jen nemůže růst do nekonečna…

Nižší nárůst počtu registrovaných aut než v minulých měsících ukazuje zajímavý faktor. Mnohé značky sice hlásí dvouciferný nárůst prodejů, jejich úspěchy jsou ale vyváženy poklesem prodejů hned několika významných značek, které v minulých měsících obvykle rostly.

Volkswagen se prodejně trochu trápí už od vypuknutí kauzy Dieselgate, březen pro něj znamenal 2.011 registrovaných aut, což je o výraznou pětinu méně než loni. Druhou příčku mezi značkami ale uhájil, pokles prodejů totiž hlásí i třetí Hyundai, 1.611 registrovaných aut je o šest procent méně než před rokem. A do třetice všeho špatného, i čtvrtý Ford si meziročně pohoršil, 1.260 prodaných aut je o tři procenta méně než loni.

Naopak Škoda patří mezi značky s dvouciferným nárůstem. Jejích 7.635 registrovaných je o takřka 15 % více než před rokem. I díky tomu se její podíl na trhu proti únoru mírně zvýšil, a to z 32,73 % na 33,49 %.

Ještě vyššího růstu než Škoda v top 15 značek dosáhly Peugeot (+18,2 %), Kia (+23,4 %) a němečtí prémioví výrobci. Audi si pomohlo o 32,3 %, Mercedes o 45,7 % a BMW dokonce o 87,6 %. Hlad po luxusních vozech je na českém trhu zkrátka pořád obrovský.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2016Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda7635+14,833,49
2.Volkswagen2011-19,98,82
3.Hyundai1611-6,17,07
4.Ford1260-3,05,53
5.Dacia1082+5,34,75
6.Kia843+23,43,70
7.Opel795-0,13,49
8.Renault777+2,93,41
9.Seat775+4,03,40
10.Peugeot734+18,23,22
11.BMW664+87,62,91
12.Nissan647-4,72,84
13.Audi569+32,32,50
14.Mercedes-Benz558+45,72,45
15.Citroën457-8,82,00
-CELKEM22799+7,8-

Vstoupit do diskuze (69)