Třetí generace Audi A3 se prodává od roku 2012. Facelift přinesl pozměněný vzhled, Virtual Cockpit, nový základní agregát a poloautomatrický asistent jízdy v kolonách.
to bude luxusní, až na parkovišti vedle vás zastaví A3 s drnčícím tříhrnkem >:-[] >:-[]
Možná uvnitř bude lépe utlumen než v BMW 1, ale venku to bude znít jak hejno nafetovaných crčků... škoda té podlézavosti.
Pro oponenty: ještě jsem nepotkal tříhrnek, aby zvenku zněl dobře a zároveň nad 2 500 otáček neumřel a při normální jízdě nežral jak o kubaturu větší motory. Ve fábii ok, ale A3 už je přeci jen těžší a větší jídzní odpory..
Navíc u tak silného motoru ústup od převodovky v oleji k suché z důvodu úspory provozu o dvě deci za cenu krátké životnosti...?
Iste, R3, naviac s objemom len 1,0, to nie je moc prémiové. Našťastie platí to isté, čo pri 1er, teda že máš bohatú ponuku vyššie, cez dva dvojlitre až po charizmatický 2,5 R5. Napríklad žiadna konkurencia Ti nedá dvojlitrové turbo ako bežný model, t.j. mimo športových hotheč variánt; mainstream túto výkonovú triedu pokrýva downsizovanými 1,6kami, a tu máš plnotučný dvojliter. Alebo na rozdiel od 1er máš R3 len v úplnom základe, kdežto u 1er je aj výkonnejší motor stále trojvalec. Takže tá motorová paleta je veľmi dobrá a R3 treba brať ako obetu na oltár emisiám a ak tento základ odignoruješ, máš krásny výber slušných benzínov.
cituji:)
Keď zostaneme pri analógii reštaurácií, tá s Michelinovskou hviezdičkou by si ale mala postrážiť, aby neponúkala držkovú polievku či vyprážaný syr, ale aby aj jej najlacnejšie jedlo malo úroveň.
...a najednou tolik pochopení:)
Ale prd, je to základ a není na něm nic špatného, cena je poplatná značce. V dobách, kdy základ A3 tvořila vydechlá 1,6 nikdo o výpražaných syroch nemluvil, a tenhle litr ho strčí do kapsy v každém ohledu. Samo, že větší smysl dává v golfu [odkaz] , ale to jsme znovu u ceny za značku. ;-)
Vis, ze srovnavas 1.0 vs. 1.5, ze? Pul litr je v dnesni downsizovane dobe sakra rozdil. Zatimco BMW nabidi i v zakladu objem 1.5 (drive to byla 1.6, takze skoro zadna zmena) tak Audi preslo z 1.6 rovnou na 1.0.
Viem, ale pri turbomotore už ten význam objemu nie je taký, ako dakedy, takže koncenpcia (R3 turbo) a výkon (85 kW) je podstatnejšia, ako objem. Pretože objemovo by si proti bavoráckemu 1,5T musel postaviť 1,4TSI a tam by to bolo jednoznačne v prospech Audi. Nechcel by som R3 od Audi ani od BMW, ak by som však musel voliť, samozrejme by to bol ten trojvalec s väčším objemom.
Vcelku podarený facelift, aj keď tvrdím, že aktuálna A3 vyzerá tak dobre, že nijaký facelift ani nepotrebovala. Ako obvykle na ten look ako na prezentačných fotkách si bude treba priplatiť, potom to ale vyzerá fajn, rozdiel medzi lepšie vybavenými bežnými A3 a S3 je malý. Aj sedan vyzerá výborne, kto nepotrebuje extra priestor, kľudne mu postačí namiesto väčšej A4, elegantný je rovnako: [odkaz]
Poteší mierne zvýšenie výkonu niektorých modelov (S3 sa tak aspoň symbolicky odpútala od Golfa R), naopak trojvalec 1,0 nepoteší. Každopádne pozoruhodná je udávaná hmotnosť 1150 kg (aj keď nie je zrejmé, či je to pohotovostná alebo prevádzková), notabene v súvislosti s včerajším testom konkurenčnej 1er, kde základný trojvalec váži 1380 kg. Preto tipujem, že výrazná úspora hmotnosti bude hlavným komunikovaným kladom prechodu na predný pohon v budúcej generácii 1er (či sa ale dorovná extra nízkej hmotnosti A3, je otázne).
Teda facelift je ďalšie vylepšenie výborného auta, o ktorého kvalitách ostatne svedčí aj s náskokom a dlhodobo prvá priečka v predajnosti vo svojej kategórii (premium compact car).
Souhlas, pro mě suverénně nejlépe vypadající Céčková prémie. Asi bych i řekl, že jí to před FL slušelo více. Ale ten nový S-lajn nárazník není vůbec špatný.
A3 se vždy vyjímala, je vyvážená a jezdí jako drahý Golf. Tedy to, co většina zákazníků od prémiovýho hatche očekává. Druhá generace SB byla jedním z mých nejoblíbenějších aut. Moc rád na ni vzpomínám. ;-)
Tak A3 predsa platformou vychádza z Golfa a ten tiež nie je nejaký veľký tučko. 1er má naviac minimálne kardan, kvôli klasickej koncepcii pohonu. Možno nejaké tie tlmiace materiály naviac, hrubšie sklá a 100 kg plus ani sa nenazdáš. >:D
Nemáte k němu někdo informace? Stávající 7-st. verze se suchými spojkami (DQ 200)zvládala točivé momenty do 250Nm, ale tady to při spárování s motorem 2.0 TFSI musí být podstatně více.
6-st. DSG s mokrými spojkami (DQ 250) je konstruované na momenty do 350-400 Nm. No a pak je tu ještě 7-st. "mokrá" DQ 500 pro momenty do 600Nm...
[odkaz]
Re: nové suché 7-st. DSG (???) pro příčnou zástavbu
Aha, takže to s největší pravděpodobností bude ta "mokrá" DQ 500... já jsem si říkal, že bez oleje ty větší momenty bude zvládat těžko, aby se nepřehřívala. Navíc ten, kdo kupuje výkonnou motorizaci ji většinou taky hodlá využívat, čemuž musí převodovka odpovídat.
Re: nové suché 7-st. DSG (???) pro příčnou zástavbu
No neviem, Audi RS6 predsa citoval "eine vollständig neu entwickelte Siebengang", teda úplne novovyvinutá 7-st. dvojspojka, teda nie existujúca DQ500 pre veľké Audiny.
Re: nové suché 7-st. DSG (???) pro příčnou zástavbu
pre velke Audiny ale je DL501. ;-)
proste "L" ako Längs - teda pozdlzna. ;-)
Toto bude nejake DQ - teda pre priecnu zastsvbu. Tak neviem, ci je to len marketingovy tliach a prevzali tu DQ500 co ma aj Passat BiTDi a RS3, alebo je to nieco "nove" a lacnejsie s mensim limitom na Nm...
Re: nové suché 7-st. DSG (???) pro příčnou zástavbu
Ona to klidně taky může být ta DQ500 jen vyrobená z "levnějších" materiálů. Obdobně, jen opačným směrem, se snad postupovalo v případě DQ250, která byla konstruovaná původně na 350Nm, ale následně ji bylo třeba upravit tak, aby zvládla více, snad až do 400Nm (třeba v Golfu GTD).
A3 byla vždycky fajn a o té současné to určitě platí taky, ale rozhodně bych v ní nechtěl dole zplacatělý volant a el. parkovací brzdy. Obojí jsou to naprosté *! :'-(:no::no::no:
Na zploštělém volantu nic špatného nevidím, nepamatuji si, že by kdy při jízdě vadil; nicméně záleží, v jakém typu auta je. Dneska je móda ho cpát všude.
auto pekne... facelift sa vydaril.... A3 zreje ako vino.... osobne sa mi najviac paci sedan A3 ktory vo mne evokuje a pripomina mi proporcne akoby tu prvu kompaktnu A4ku sedan z 90 rokov ktora mala podobne rozmery ako dnesna A3 sedan ... a mne sa taketo kompaktne sedany hrozne pacia... len skoda ze je ich relativne malo na trhu uz dnes.... aj ked niekedy v tychto dnoch by k nam mala prist nova elantra ... tak som zvedavy aj na tento sedan.... kazdadne facelift A3 hodnotim na jednicku..... motorizacie na tie si spravi nazor kazdy sam ale 3 valce mi tu nepridu ako vhodna motorizacia .... nastastie vyber je hodne siroky a vyberie si snad kazdy :yes:
...Hlavne informacia o 7°DSG so suchymi spojkami pre novy "ultra motor" 2.0 TFSi so 190 PS, ktory nahradil podobnu 1.8 TFSi - takze rightsizing v Audi frčí aj v C segmente :-):yes:
Otazkou je naladenie tej prevodovky a zivotnost tych spojek. Taktiez ma zaujima a asi si to pojdem dostudovat na ofiko stranky, ze ako je to s naftovymi 2.0 TDi, teda s 340 Nm a 380 Nm.
S3 - vykonovo sa posunula na uroven TTS, ale toc. moment sa zdvihol, ale je dostupny az od 2000 rpm. Zaujimave :-! ( a mozno to bude casom nejakymi skarohlidmi jritizovane, ze ten ci onen motor to dokaze od nizsich otacok, ale 200 Nm/ 1 liter - neviem, nezda sa mi, ze by nejaky motor dosahoval svoje maximum nizsie...)
Vzhlad ! - predny naraznik a maska - prekombinovane, ale zvyknem si. Paradoxne sa mi najviac paci predok e-tronu, ktory sa praveze najviac podoba pred FL verzii.
Zadky maju pekne - hadam vsetky zadne narazniky a zadne difuzory sa mi pacia. ;-):yes:
Interier ? Pcha ?! - MB, BMW - tu sa ucte, ako sa robi premiovy, kvalitny interier ! :-!:yes:
Takze az na ten prekombinovany predok, u mna spokojnost. Idem este dostudovat tie technicke zalezitosti, neskor mozno doplnim, ak nieco najdem. ;-)
neboj, bude ! ;-)
A edit, ktory som koli tebe nestihol ku prevodovke pre 2.0 TFSi :
citujem z Audi:
Bei den 2.0 TFSI-Aggregaten kommt eine vollständig neu entwickelte Siebengang S tronic mit Nasskupplung zum Einsatz...
Takze tak. Ake DSG-cka pouzivaju 2.0 TDi-cka, som sa nedocital. ;-\
A3 píše, našťastie to fejslift nepokazil, za mňa trošku vylepšil. Ten základný motor nemá cenu komentovať, ako píšu iní, obetný baránok na stole úradníkov, ale tu ho snáď aspoň utlmia.