Modernizované Audi A3 umí jezdit samo. Základem je tříválec TFSI za 630.000 Kč
Vzhledově se modernizované Audi A3 přibližuje nové generaci většího sedanu a kombi A4, což je zřejmé především při pohledu na přední část. Šestiúhelníková maska chladiče je ostřeji řezaná a působí dynamicky, diodové světlomety jako by větší sestře z oka vypadly, a mimořádně zajímavé je ztvárnění spodní části nárazníku u verze e-tron. Poprvé se v kompaktním Audi objevují diodové světlomety Matrix známé z větších modelů.
Vnější změny jsou decentní, tento styl je vozům Audi vlastní nejenom v rámci faceliftů, ale také přechodů na nové generace. Uvnitř se objevuje nový volant, největší inovace se však nachází v přístrojovém štítu. Ten totiž může být vybaven hezky čitelným Virtual Cockpitem, který už známe z modelů A4, Q7, TT nebo R8. Má úhlopříčku 12,3 palce a vedle palubního počítače zobrazí také například mapu navigace.
V rámci faceliftu došlo také na osvěžení motorové palety. Z nabídky zmizel čtyřválec 1.2 TFSI a místo něj nastupuje litrový tříválec TFSI o výkonu 85 kW a točivém momentu 200 N.m v rozmezí 2000-3500 otáček. Audi uvádí, že je motor efektivní a zároveň neobětuje ani část požitku z jízdy, tak uvidíme. U této verze je zajímavá hmotnost jenom 1150 kilogramů, avšak nikoliv za cenu menší zvukové izolace.
Dalším stupněm je čtyřválec 1.4 TFSI se systémem COD pro vypínání válců, výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, a na samém vrcholu základní nabídky najdeme dvoulitrové TFSI se 140 kilowatty a 320 newtonmetry. Tento motor je nově párován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s mokrými spojkami, která nahrazuje dříve používaný „šestikvalt“.
Nabídku vznětových motorů tvoří tři verze – základní šestnáctistovka o výkonu 81 kW kombinovaná se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou, a dvě dvoulitrové varianty s výkonem 110 kW (340 N.m) a 135 kW (380 N.m). Vedle toho zůstávají v nabídce také verze g-tron (1.4 TFSI/81 kW na zemní plyn) a plug-in hybridní e-tron kombinující čtrnáctistovku TFSI (110 kW) s elektromotorem. Kombinovaný výkon soustavy je 150 kW a nabíjení akumulátoru o kapacitě 8,8 kWh z třífázové sítě (380 V) zabere něco málo přes dvě hodiny.
Samostatnou kapitolou jsou verze S3 a RS3. Zatímco druhá jmenovaná zatím facelift neprodělala, S3 má pod kapotou inovovaný dvoulitr TFSI o výkonu 228 kW (+7 kW) a točivém momentu 400 N.m (+20 N.m) v rozmezí 2000-5400 otáček. Ostřejší A3 bude dostupná ve všech karosářských variantách včetně sedanu i kabrioletu.
Modernizované Audi A3 půjde do prodeje už v květnu a první dodávky zákazníkům proběhnou v létě. Ceny v Německu startují na 23.300 eurech, což je v přepočtu necelých 630.000 Kč. Zajímavostí je funkce semiautonomní jízdy v kolonách až do rychlosti 65 km/h (krátce umí auto jet zcela samo bez asistence řidiče). Funguje na bázi adaptivního tempomatu a asistentu pro hlídání jízdních pruhů až do úplného zastavení, logickou podmínkou je však přítomnost automatické převodovky.