Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Audi A3 umí jezdit samo. Základem je tříválec TFSI za 630.000 Kč

Jan Mička Jan Mička 6. 4. 2016
111
45
Zobrazit náhledy (111)
Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3 Audi A3
Třetí generace Audi A3 se prodává od roku 2012. Facelift přinesl pozměněný vzhled, Virtual Cockpit, nový základní agregát a poloautomatrický asistent jízdy v kolonách.

Vzhledově se modernizované Audi A3 přibližuje nové generaci většího sedanu a kombi A4, což je zřejmé především při pohledu na přední část. Šestiúhelníková maska chladiče je ostřeji řezaná a působí dynamicky, diodové světlomety jako by větší sestře z oka vypadly, a mimořádně zajímavé je ztvárnění spodní části nárazníku u verze e-tron. Poprvé se v kompaktním Audi objevují diodové světlomety Matrix známé z větších modelů.

Vnější změny jsou decentní, tento styl je vozům Audi vlastní nejenom v rámci faceliftů, ale také přechodů na nové generace. Uvnitř se objevuje nový volant, největší inovace se však nachází v přístrojovém štítu. Ten totiž může být vybaven hezky čitelným Virtual Cockpitem, který už známe z modelů A4, Q7, TT nebo R8. Má úhlopříčku 12,3 palce a vedle palubního počítače zobrazí také například mapu navigace.

V rámci faceliftu došlo také na osvěžení motorové palety. Z nabídky zmizel čtyřválec 1.2 TFSI a místo něj nastupuje litrový tříválec TFSI o výkonu 85 kW a točivém momentu 200 N.m v rozmezí 2000-3500 otáček. Audi uvádí, že je motor efektivní a zároveň neobětuje ani část požitku z jízdy, tak uvidíme. U této verze je zajímavá hmotnost jenom 1150 kilogramů, avšak nikoliv za cenu menší zvukové izolace.

Dalším stupněm je čtyřválec 1.4 TFSI se systémem COD pro vypínání válců, výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, a na samém vrcholu základní nabídky najdeme dvoulitrové TFSI se 140 kilowatty a 320 newtonmetry. Tento motor je nově párován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s mokrými spojkami, která nahrazuje dříve používaný „šestikvalt“.

Nabídku vznětových motorů tvoří tři verze – základní šestnáctistovka o výkonu 81 kW kombinovaná se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou, a dvě dvoulitrové varianty s výkonem 110 kW (340 N.m) a 135 kW (380 N.m). Vedle toho zůstávají v nabídce také verze g-tron (1.4 TFSI/81 kW na zemní plyn) a plug-in hybridní e-tron kombinující čtrnáctistovku TFSI (110 kW) s elektromotorem. Kombinovaný výkon soustavy je 150 kW a nabíjení akumulátoru o kapacitě 8,8 kWh z třífázové sítě (380 V) zabere něco málo přes dvě hodiny.

Samostatnou kapitolou jsou verze S3 a RS3. Zatímco druhá jmenovaná zatím facelift neprodělala, S3 má pod kapotou inovovaný dvoulitr TFSI o výkonu 228 kW (+7 kW) a točivém momentu 400 N.m (+20 N.m) v rozmezí 2000-5400 otáček. Ostřejší A3 bude dostupná ve všech karosářských variantách včetně sedanu i kabrioletu.

Modernizované Audi A3 půjde do prodeje už v květnu a první dodávky zákazníkům proběhnou v létě. Ceny v Německu startují na 23.300 eurech, což je v přepočtu necelých 630.000 Kč. Zajímavostí je funkce semiautonomní jízdy v kolonách až do rychlosti 65 km/h (krátce umí auto jet zcela samo bez asistence řidiče). Funguje na bázi adaptivního tempomatu a asistentu pro hlídání jízdních pruhů až do úplného zastavení, logickou podmínkou je však přítomnost automatické převodovky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tak
| 6. 4. 2016
Říkej si, jsou to skorojátra >:-[]
Avatar - AUDIRS6
Tak
| 6. 4. 2016
zabudas na medziclanok R4 1.2 TFSi. ;-) - ten nahradzauje tento R3 1.0 TFSi.
Avatar - iudex
Tak
| 6. 4. 2016
Viem, ale pri turbomotore už ten význam objemu nie je taký, ako dakedy, takže koncenpcia (R3 turbo) a výkon (85 kW) je podstatnejšia, ako objem. Pretože objemovo by si proti bavoráckemu 1,5T musel postaviť 1,4TSI a tam by to bolo jednoznačne v prospech Audi. Nechcel by som R3 od Audi ani od BMW, ak by som však musel voliť, samozrejme by to bol ten trojvalec s väčším objemom.
Tak
| 6. 4. 2016
Vis, ze srovnavas 1.0 vs. 1.5, ze? Pul litr je v dnesni downsizovane dobe sakra rozdil. Zatimco BMW nabidi i v zakladu objem 1.5 (drive to byla 1.6, takze skoro zadna zmena) tak Audi preslo z 1.6 rovnou na 1.0.
Avatar - wakantanka
Pekné
| 6. 4. 2016
Tak A3 predsa platformou vychádza z Golfa a ten tiež nie je nejaký veľký tučko. 1er má naviac minimálne kardan, kvôli klasickej koncepcii pohonu. Možno nejaké tie tlmiace materiály naviac, hrubšie sklá a 100 kg plus ani sa nenazdáš. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku