Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Insight: Technika nestačí, řidiče je třeba instruovat

Nová hybridní Honda Insight se začne prodávat na jaře příštího roku, a to jak v Japonsku a Spojených státech, tak i na starém kontinentě. Sériový vůz samozřejmě disponuje stejnými technologiemi jako v Paříži představený koncept.
Zpět na článek
21. 11. 2008 07:12
21. 11. 2008 08:07
21. 11. 2008 08:42
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 08:52
21. 11. 2008 09:16
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 09:34
21. 11. 2008 09:47
21. 11. 2008 09:53
21. 11. 2008 10:04
21. 11. 2008 10:07
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 10:06
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 09:16
21. 11. 2008 11:48
21. 11. 2008 10:59
21. 11. 2008 11:17
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 09:35
24. 11. 2008 10:33
21. 11. 2008 09:48
neregistrovaný "Ta Pejza"
23. 11. 2008 11:57
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 10:44
24. 11. 2008 10:45
24. 11. 2008 14:03
21. 11. 2008 17:51
neregistrovaný "PREMDA"
24. 11. 2008 11:00
24. 11. 2008 12:01
neregistrovaný "Ta Pejza"
24. 11. 2008 14:13
neregistrovaný "Ta Pejza"
24. 11. 2008 14:39
neregistrovaný "Ta Pejza"
Avatar - T613
21. 11. 2008 07:12
ECON terror
Tak už nejen tchýně, manželka, přítelkyně, či tchán nám bude kecat do řízení! Už i auto! To sou vyhlídky na budoucnost!

"Nejezdi tak rychle! Zpomal! Proč brzdíš tak prudce! Proč jedeš tak pomalu! Proč.. ! Proč.. !" >:-[]
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
21. 11. 2008 08:07
Re: ECON terror
Jo, je to k blití. :-!
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 08:42
Re: ECON terror
Teď možná nadáváte, ale až bude za deset let stát litr benzínu 40 korun, tak těmto systémům budete eště děkovat..
Avatar - T613
21. 11. 2008 08:52
Re: ECON terror
jj, přímo je budu vzývat. Není nad prudící elektroniku.
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 09:16
Re: ECON terror
Tak neříkám, že se diktující elektronika musí líbit všem, ale pokud to opravdu pomůže ušetřit peníze, tak každá kačka dobrá ne?
Avatar - T613
21. 11. 2008 09:34
Re: ECON terror
a co při řízení používat selský rozum?
21. 11. 2008 09:47
Re: ECON terror
ten bohužiaľ mnohým chýba, priznajme si to... ;-\
Avatar - T613
21. 11. 2008 09:53
Re: ECON terror
a ti co jezdí brzda plyn změní svůj styl jízdy, díky tomuto systému? Tomu sám nevěříš
21. 11. 2008 10:04
Re: ECON terror
máš úplnú pravdu, neverím. sám som z tohto systému na rozpakoch a neviem sa s ním ktovieako stotožniť. vôbec sa tu nestaviam do pozície obhajcu.
na druhú stranu som sa už stretol s ľuďmi, ktorých zaujíma, ako jazdiť šetrnejšie. konečné súdy vznesiem niekedy na jar, kedy budem mať možnosť toto auto skúšať 2 dni. dovtedy...
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 10:07
Re: ECON terror
jj. máte úplnou pravdu.. bohužel.
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 10:06
Re: ECON terror
No nevím, čím se mnozí dnešní řidičí řídí, ale selský rozum to asi neni. jinak selský rozum je sice hezká věc, ale jenom ten asi k dobrému řízení auta nestačí.
21. 11. 2008 09:16
Re: ECON terror
keď sa objaví článok o golfe a ľudia začnú kritizovať niektoré archaické motory (1,4MPI alebo 1,9TDi), tak sa ozve kopa ľudí s rozumným názorom, že je tu možnosť výberu a tento motor nieje nutné si kúpiť. tak prečo si tí istí ľudia neuvedomia možnosť výberu pri insigthe? nechceš aby ťa niečo upozorňovalo? nemusíš to kupovať. sám som rozčarovaný z toho, čo sa deje vo svete automobilov ohľadom "zeleného myslenia", ale vety ohľadom blitia a podobne zvyčajne kritizuješ na druhých, nespadaj preto do ich kategórie prosím.
21. 11. 2008 11:48
Re: ECON terror
Možná se mi to zdálo, ale český národní sport už se nejmenuje "jízda s 1.9 TDI pod 4,5/100"?
Podle mě, tohle je JENOM INDIKÁTOR, který naučí lidi místo na 5ku @1350 jezdit na 4ku @1900. Protože i když auto nezrychluje znatelně, rozdíl v okamžité spotřebě tam je.
Dost lidí tady ve fóru to přímo spojuje se změnou stylu jízdy, já v tom vidím ale i možnost zvýšení ekonomičnosti při zachování normální jízdy. K tomu má normálně inteligentní řidič jenom uk. okamžité spotřeby, a ten sám nestačí.
21. 11. 2008 10:59
Re: ECON terror
No zatiaľ to len mení farbu podsvietenia tachometra.

Jazda mnohých "borcov" dokáže vytvoriť zaujímavé farebné odtiene na tvárach ich spolujazdcov, takže skôr než so svokrou by som to práve porovnával s vystrašeným spolujazdcom, ktorí sa bojí dať najavo, že Pán vodič jazdí ako idiot a úpenlivo ráta sekundy, kedy jazda na horskej dráhe skončí.
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 11:17
Re: ECON terror
jj. zajímavý nápad. Kamera namířená na solujezdce, která by snímala "zelenost" jeho obličeje, nebo například čidlo, které by snímalo počet "naplněých" sáčků.... taky zajímavé možnosti..
21. 11. 2008 09:27
Ekologie a bezpečnost
Není to tak dávno, co Honda do svých aut nedávala ani ten nejjednodušší palubní počítač, s oduvodněním, že řidiče jen zbytečně rozptyluje a odvádí jeho pozornost od dění na silnici. A teď příjde s tímto ultra-mega počítačem, který bude řidiče informovat doslova o každé blbosti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
24. 11. 2008 10:37
Re: Ekologie a bezpečnost
S oblibou se říká, že u Hondy rozhodují inženýři a ne marketingoví experti. Zní to sice hezky, ale není to vždy optimální. Idea ničím řidiče nerozptylovat je rozhodně správná, nesetkala se však s pochopením veřejnosti a odborníků. Tak je to další inženýrský nápad - když tedy computer ano, tak ať toho umí co nejvíc. Ono už je jedno, jestli sleduješ čísílka okamžité spotřeby, dojezd nebo něco jiného, ruší všechno stejně...
21. 11. 2008 09:35
Identita Hondy
Jak už sem psal, Honda je pro mě poslední dobou jedním velkým otazníkem? Vůbec nevím jaká je její firemní identita a kam se bude v příštích letech ubírat. Je to výrobce sportovních, mainstreamových, ekologických nebo jakých aut?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
24. 11. 2008 10:33
Re: Identita Hondy
A co třeba výrobce sportovních a ekologických aut? ;-)
neregistrovaný "Ta Pejza"
21. 11. 2008 09:48
Jak to bude s cenou?
Honda před časem oznámila, že Insight, by měl být nejlevnějším hybridem v historii. Zároveň by však neměl ohrozit Civic Hybrid. Ale to si trochu odporuje. Pokud bude levnější než Civic, tak lidi budou kupovat Insight, pokud bude stát více než Civic Hybrid, pak insight nebude nejlevnějším hybridem, a pokud to bude honda dále tvrdit, pak to znamená, že Civic Hybrid vlastně ani sama Honda za hybridní automobil nepovažuje.
Už jen z toho, ce je teď o insightu známo vyplývá, že to s cenou asi nebude tak horké, jak Honda slibuje, protože veškeré ty sytémy včetně rekuperace brzdné energine musí něco stát, takže můj odhad je, že v ČR, bude Insight stát nejméně 500 000, i když bych si přála, aby stál 400 000, je to asi podle mne nerealisitické, ale uvidíme.
Rozbalit vlákno
3
22. 11. 2008 18:50
Re: Jak to bude s cenou?
:-) No jo. Kdyz da clovek vedle sebe dve vety z jednoho marketingoveho oddeleni, nestaci se divit. Na rekuperaci je zabavne to, ze u hybridu muzete starter, alternator a elektromotor chytrou konstrukci sjednotit do jednoho zarizeni, ktere nakonec muze stat temer stejne jako kdyz dnes musite mit v aute starter a alternator zvlast. Takze vlastni rekuperace nemusi stat automobilky v nakladech temer nic (ktere pak samozrejme draze prodaji). Uvidime jak si s tim Honda poradila.
neregistrovaný "Ta Pejza"
23. 11. 2008 11:57
Re: Jak to bude s cenou?
jj. Honda se sice Snaží slibovat a lákat, ale aby nakonec nesplakala nad vejdělkem. Ale uvidíme, třeba se nakonec dočkáme překvapení, doufejme že milého.
Avatar - King
24. 11. 2008 10:42
Re: Jak to bude s cenou?
Trochu se vám pletou pojmy. Ano, Insight opravdu bude nejlevnější hybrid od Hondy a dost možná i nejlevnější hybrid vůbec, minimálně než do toho šlápnou Korejci. A proč neohrozí Civic Hybrid? Civic hybrid si koupíte pokud se vám víc líbí karoserie sedanů. Nebo si myslíte, že lexus RX400h ohrozí prodeje GS400h (nebo jak se to jmenuje) když stojí skoro stejně? Jinak to prohlášení se týkalo zejména amerického trhu, tak jsou obecně sedany mnohem populárnější.
21. 11. 2008 09:59
Ekologická klimatizace
Tak ta ekologická klimatizace by mě hodně zajímala, jakpak to v H
ondě vyřešily?
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2008 10:44
Proč?
Tak tomu už fakt přestávám rozumět. Podle mne je úspornost hybridu hlavně v potlačení neduhů aut při změnách režimů motoru a při brždění. Při brždění nemají energii poštět doprázdna, ale dobíjet s ní baterky pro pozdější využití. Podobně při akceleraci mají umožnit pracovat spalovacímu motoru v optimálnějším režimu. Tak proč ještě ty debilní asistenty? Ovládání auta má být naopak intuitivní. Kupte takové auto jako služební pro více lidí a můžete si domluvit u Hondy firemní školení.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
24. 11. 2008 10:45
Re: Proč?
Co na tohle odpovědět... Snad jen: Proč ne? :-!
Avatar - King
24. 11. 2008 14:03
Re: Proč?
No dobře, když tak pěkně prosíš, tak trochu konkrétněji. Viděl jsem kdysi prezentaci BMW Efficient Dynamics. Byla tam šipečka na pneumatiky a u ní - úspora (třeba) 2 %. Šipečka motor - snížení tření - 4 %. Šipečka na brzdový pedál - rekuperace 5 %. A šipečka na sedadlo - jízdní styl 30-40 %. Tož asi tak... S Civicem Hybrid dokážu jet za 11 l, když na to přijde. S Mercedesem CL 500 dokážu jet za 9 l. Kapiše?
neregistrovaný "PREMDA"
21. 11. 2008 17:51
SEBEKRITIKA
Lehce se kritizuje něco, co nikdo ještě neviděl a nezná. Hybridní technika dokáže snížít emise, zpříjmnit jízdu a snížit spotřebu víc, než kdejakej evropsky pojatej downsizing. Jenže to funguje odtud potud. Když si za volant hybridu sedne kdejakej Janek kterej s ním nemá nejmenší zkušenost, pak jen nadává. Honda Insight si svýho řidiče dokáže naučit řídit.
Takže všichni Anti-ekoteristi aktivistí chce to nejdřív se naučit, projet se a pak až soudit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - King
24. 11. 2008 11:00
Znalecký posudek
Tak se nám tady vyjádřil zástup expertů. Minimálně tři z nich v posledních letech získali titul Mistr světa v ekojízdě, dva z nich vyhodili z Mensy (bacha, neplést s menzou), protože i na ně už byli příliš inteligentní a odporně intuitivní. Zbytek zažívá za volantem komplexy z toho, že jim tchýně kecá do řízení - a přitom to jsou řidiči, co považují sportovní jízdu s dosaženou spotřebou nad úrovní údajů výrobce při jízdě mimo město za velkou osobní prohru. Lidi, proberte se. Nevšiml jsem si, že by se tu zvedla vlna nevole, když Toyota začala dávat do budíků indikátor, doporučující přeřazení. No není to na prášky, že si pár blbých součástek dovoluje takhle vás buzerovat? A co horší, u Civiu 6. generace bylo v palubce zelené "očko", které se rozsvítilo, když se jelo "lehkou nohou". To samé má i Civic 8G. Skandální! A teď, bože, chraň, bude palubka měnit podsvícení podle stylu jízdy. No to je teda už skoro na žalobu pro omezování lidských práv a svobod, že? Zvlášť, když si to, soudě podle info v článku, bude možné tlačítkem vypnout. Mě tedy vůbec neuráží, když mi auto doporučí, jak mám jet co nejefektivněji, tím spíš, že to ví mnohem lépe než já.

Teda já nevím, kdybych řadu nicků neznal z jiných diskuzí, řekl bych, že se tu teda sešla pěkná skupinka tupounů. Bez urážky. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
24. 11. 2008 11:45
Re: Znalecký posudek
no a bude hůř! ;-)
neregistrovaný "Ta Pejza"
24. 11. 2008 12:01
Re: Znalecký posudek
Vážená osobo pod nickem Knig. Zanechal jste zde řadu poznámek a poznatků, na které musím reagovat. A lepší bude reagovat v jednom celku, než v jednotlivých částech. Tak tedy.
V první řadě s vámi musím souhlasit v tom, že rady auta, jak jezdit správně a ekologicky- ekonomicky, nejsou ničím špatným, já si dokonce myslím že je to správné a nechám se ráda poučit od toho kdo ví něco lépe než já, i od počítače.
Co se ceny týká, jste buď unikátní člověk, který má věštecké schopnosti, nebo jste zaměstnancem Hondy. Jak jinak by jste mohl vědět, že Insight bude nejlevnějším Hybridem od hondy? Co když se jim to nepodaří, nebo snad víte že podaří??
A co se vašeho posledního příspěvku týče, mám kněmu také pár poznámek.
Roztřídil jste nás do skupin tupounů, rádoby machrů a zakomplexovalců. Docela by mne zajímalo kam podle vás patřím já.
Myslím si, že třídit lidi do skupin aniž by jste je znal, je nesprávné.
Věřím, že vše uvedete na pravou míru.
Avatar - King
24. 11. 2008 13:51
Re: Znalecký posudek
Neméně vážený Ta Pejzo, jsem nesmírně rád, že alespoň někdo chápe rady auta, jak jet ekonomicky, jako rady dobré a nikoli jako nechutnou buzeraci. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že pokud mám chuť jet ostře, může na mě blikat a svítit co chce a je mi to jedno. Už proto, že v takovém jízdním režimu věnuji pozornost spíše silnici před sebou.

K otázce ceny netřeba míti věšteckých schopností. Vycházím i obecně známých informací šířených Hondou, že půjde o "global small hybrid" na trhu situovaný pod Civicem. Když jsem koncept viděl na autosalonu, napadlo mě ovšem to stejné - to auto není ani malé, ani nevypadá lacině a nacpat jej cenově pod těch 530 000, co stojí Civic Hybrid, bude opravdu velká výzva. Ovšem nemám důvod oficiálním informacím nevěřit - v plánu je (respektive ještě před pár měsíci bylo) ročně prodat 200 000 těchto aut. To pochopitelně hybridní komponenty výrazně zlevní.

Co se vašeho posledního dotazu týče, dovolte mi odpovědět otázkou: Chcete se pasovat do pozice zmíněného tupouna, jenž je vztahovačný a není schopen akceptovat nadsázku? Troufám si říci, že nikoli ;-) . Ostatně poslední věta mého příspěvku by myslím měla stav věcí objasnit i pozoruhodně gumovému mozku.

Na pivo s T613 ani Drapalikem nebo Flaviem nechodím, neuniká mi však, že s nimi většinou bývá rozumná diskuze. Zde reaguji adekvátně pouze na "štvanici na elektronického asistenta" v níž nezazněl ani jediný rozumný argument. Řekl bych, že na jeho obhajobu jsem jich uvedl několik. A není to zdaleka tím, že bych souhlasil se vším, co tvrdí autority. Třeba pro vstup ČR od EU jsem nehlasoval. >:D
neregistrovaný "Ta Pejza"
24. 11. 2008 14:13
Re: Znalecký posudek
Nikdy by mě nenapadlo že rada auta jak jet ekonomicky, obzvláště v dnešní, ekonomicky nejisté době, může být buzerací. Každý chce šetřit, a v dnešní ekonomické krizi obzvláště.
Ten plán, 200 000 aut stále platí, ale stejně jsem k prohlášení, které Honda vydala, že chtějí, aby to auto stálo v přepočtu do 400 000 KČ, zdrženlivá.
No vidíte, a to se dostáváme k další věci. Já uznávám, že můj původní nick Pejza, mohl mást, ale myslela jsem si, že Ta pejza, už bude bít do očí, no ale asi ho budu muset eště poupravit. No prostě nejsem vážený, ale jsem vážená ( ne na decimálce) :-). To jen pro pořádek.
No Ale nechme se překvapit, třeba to Honda skutečně splní...
Avatar - King
24. 11. 2008 14:29
Re: Znalecký posudek
Jen doplním, že cena do 400 000 byl přepočet z ceny na americkém a japonském trhu. Tomu je třeba rozumět tak, že budeme rádi, když se vejdeme do 500 000 korun, tím spíš, že do dvou let přijde také Jazz Hybrid, jenž bude dle mého názoru spíš pod Insightem, než mezi Insightem a Civicem.

Omlouvám se, ale nick Ta Pejza vyvolává spíše asociace na jména jako Da Silva, než na pohlaví radikálně se lišící od místní diskuzní majority. Chápu, že to lze vnímat jako mužský šovinizmus, ale základní odlišení vyřešil český jazyk už dávno, asi jako jediný na světě - řeší se to koncovkou "ová" a kupodivu to funguje. >:D
neregistrovaný "Ta Pejza"
24. 11. 2008 14:39
Re: Znalecký posudek
No děkuji, takže už aspoň vím jak poupravit nick. "Ta Pejza Pejzová." :-) No, ale stejně to něják neni ono. Popřemýšlím...
Ano, s tím přepočtem máte naprostou pravdu, a pokud jde o limit 500 000, opravdu budeme rádi, když se do toho vejdeme. Přesně moje slova.

Co se té majority týče, tak někdo v té minoritě být musí...